Kertooko autosi

Mo-bilisti

Haluaisin tässä udella sellaista, että kertooko autosi varallisuudestasi taikka tuloistasi jotain?

Yleensä hienoilla bemuilla ja mersuilla ajavia ihmisiä pidetään varakkaina, mutta asia ei välttämättä ole ihan niinkään...ja, autohan on yleisesti todella huono sijoitus.

7

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertoo elämäntilanteesta varmaan enemmän kuin palkkapussin paksuudesta.

      Asuntoakin pitää maksella, perhettä elättää, jne.
      Auto on väline jolla liikutaan paikasta A paikkaan B ja takaisin (joskus paikan C-kautta, joka on paikallinen baari, mutta silloin pitää hommata kuski jos juo yhtä enemmän).

      Auto kertoo myös suunnitelmista. Nykykilometreillä kannattavuusero dieselin ja bensan välillä ei ole merkittävä, mutta mahdollisen muuton yhteydessä ajomäärä nousee, jolloin tilanne muuttuu olennaisesti.

    • Draivari

      Ei kerro, ei puhu, ei pukahda. Se vielä puutusi että alkaisi laverrella minun taloudestani.
      Ritari Ässä sarjassa taisi kyllä olla puhuva auto.

    • Autoni kertoo ainoastaan seuraavaa:

      - ajan paljon työmatka-ajoa
      - arvostan passiivista turvallisuutta
      - arvostan vähäpäästöisyyttä
      - arvostan pientä polttoaineenkulutusta
      - arvostan luotettavuutta

      Näihin viiteen kohtaan parhaiten sopii mielestäni MB E320 CDI. Auto ei ole markkinoiden halvin eikä kallein; lähinnä kyseessä on keskihintainen, keskikokoinen ja keskiluokkainen auto.

      Jos haluaisin "köyhäillä" ja kertoa olevani "köyhä", kai valitsisin autokseni jonkin jaappanilaisen. Jos haluaisin ylvästellä hillitysti suurilla rahoillani, valitsisin ehdottomasti S-sarjan Mersun.


      Master Eq

      • ihan

        keskihintainen se E 320 CDI, jos katsotaan minkä hintaisia autoja Suomessa enimmäkseen myydään. Kyllä se on enemmän siellä yläpäässä.

        Keskihintainen Suomessa on jotain 35000-45000 €.


    • RoadWarrior

      "Haluaisin tässä udella sellaista, että kertooko autosi varallisuudestasi taikka tuloistasi jotain?"

      Kertoo. Tai minun autoni ei ehkä hirveästi kerro, mutta yleensäottaen auto kyllä kertoo.

      "Yleensä hienoilla bemuilla ja mersuilla ajavia ihmisiä pidetään varakkaina, mutta asia ei välttämättä ole ihan niinkään..."

      Ei tietenkään välttämättä.

      Bemaria ei kuitenkaan osteta sen takia, että siinä on saksalaista laatua oleva jumalattoman kestävä kampiakseli. Esimiesasemassa oleva 40-50 vuotias insinööri tai ekonomi ostaa siinä etupäässä statusta, arvoja ja mielikuvia. Ellei tuollaiseen autoon ole oikeasti varaa, on aika tyhmää elää yli varojensa ja ostaa 70000 eurolla noita edellämainittuja ominaisuuksia. Jos sen sijaan rahaa on, niin mikäs siinä. Minua ei ainakaan haittaa pätkän vertaa, jos joku kertoo autollaan, että bisnekset ovat sujuneet hyvin.

      USA:ssa voisi vaikka viedä naapurit koeajolle uudella Escaladella, mutta Suomessahan naapurit eivät enää suostu puhumaankaan kun ovat niin kateellisia.

    • Nöösipoika

      Autoni arvo on noin kolmannes vuoden bruttotuloistani. Mitä se sitten kertoo?

      Ainakin sillä on kiva ajella.

      • Minä vain.

        Autoni arvo on 6 % vuosituloistani (brutto). Sekin on miellyttävä auto ajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1674
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1005
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      891
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      823
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      794
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      792
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      783
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      783
    Aihe