Haluaisin tässä udella sellaista, että kertooko autosi varallisuudestasi taikka tuloistasi jotain?
Yleensä hienoilla bemuilla ja mersuilla ajavia ihmisiä pidetään varakkaina, mutta asia ei välttämättä ole ihan niinkään...ja, autohan on yleisesti todella huono sijoitus.
Kertooko autosi
7
623
Vastaukset
Kertoo elämäntilanteesta varmaan enemmän kuin palkkapussin paksuudesta.
Asuntoakin pitää maksella, perhettä elättää, jne.
Auto on väline jolla liikutaan paikasta A paikkaan B ja takaisin (joskus paikan C-kautta, joka on paikallinen baari, mutta silloin pitää hommata kuski jos juo yhtä enemmän).
Auto kertoo myös suunnitelmista. Nykykilometreillä kannattavuusero dieselin ja bensan välillä ei ole merkittävä, mutta mahdollisen muuton yhteydessä ajomäärä nousee, jolloin tilanne muuttuu olennaisesti.- Draivari
Ei kerro, ei puhu, ei pukahda. Se vielä puutusi että alkaisi laverrella minun taloudestani.
Ritari Ässä sarjassa taisi kyllä olla puhuva auto. Autoni kertoo ainoastaan seuraavaa:
- ajan paljon työmatka-ajoa
- arvostan passiivista turvallisuutta
- arvostan vähäpäästöisyyttä
- arvostan pientä polttoaineenkulutusta
- arvostan luotettavuutta
Näihin viiteen kohtaan parhaiten sopii mielestäni MB E320 CDI. Auto ei ole markkinoiden halvin eikä kallein; lähinnä kyseessä on keskihintainen, keskikokoinen ja keskiluokkainen auto.
Jos haluaisin "köyhäillä" ja kertoa olevani "köyhä", kai valitsisin autokseni jonkin jaappanilaisen. Jos haluaisin ylvästellä hillitysti suurilla rahoillani, valitsisin ehdottomasti S-sarjan Mersun.
Master Eq- ihan
keskihintainen se E 320 CDI, jos katsotaan minkä hintaisia autoja Suomessa enimmäkseen myydään. Kyllä se on enemmän siellä yläpäässä.
Keskihintainen Suomessa on jotain 35000-45000 €.
- RoadWarrior
"Haluaisin tässä udella sellaista, että kertooko autosi varallisuudestasi taikka tuloistasi jotain?"
Kertoo. Tai minun autoni ei ehkä hirveästi kerro, mutta yleensäottaen auto kyllä kertoo.
"Yleensä hienoilla bemuilla ja mersuilla ajavia ihmisiä pidetään varakkaina, mutta asia ei välttämättä ole ihan niinkään..."
Ei tietenkään välttämättä.
Bemaria ei kuitenkaan osteta sen takia, että siinä on saksalaista laatua oleva jumalattoman kestävä kampiakseli. Esimiesasemassa oleva 40-50 vuotias insinööri tai ekonomi ostaa siinä etupäässä statusta, arvoja ja mielikuvia. Ellei tuollaiseen autoon ole oikeasti varaa, on aika tyhmää elää yli varojensa ja ostaa 70000 eurolla noita edellämainittuja ominaisuuksia. Jos sen sijaan rahaa on, niin mikäs siinä. Minua ei ainakaan haittaa pätkän vertaa, jos joku kertoo autollaan, että bisnekset ovat sujuneet hyvin.
USA:ssa voisi vaikka viedä naapurit koeajolle uudella Escaladella, mutta Suomessahan naapurit eivät enää suostu puhumaankaan kun ovat niin kateellisia. - Nöösipoika
Autoni arvo on noin kolmannes vuoden bruttotuloistani. Mitä se sitten kertoo?
Ainakin sillä on kiva ajella.- Minä vain.
Autoni arvo on 6 % vuosituloistani (brutto). Sekin on miellyttävä auto ajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1079033
- 936860
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon666615Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345561Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665213- 553561
- 503395
- 513172
- 562952
Mikko "Peltsi" Peltola teki tv-sarjan Osmo-poikansa kanssa - Downin syndrooma tuo lisäväriä
Mikko "Peltsi" Peltola ja hänen 12-vuotias poikansa Osmo karistavat kaupungin pölyt jaloistaan ja suunnistavat tv:ssä ko552937