Uusi

"perus sedani"

Minkähänlaiseen -siis merkkiseen autoon kannattaisi päätyä? Hinta olisi noin parikymppiä. Ajoa tulisi noin 20000km vuodessa.
Vertailua kaipailisin tässä luokassa -niin autojen kuin merkkihuoltojen suhteen.
Kertokaahan kokemuksianne!

14

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuon hintaiset kinnerit on kaikki samanlaisia. Ihan sama, minkä otat. Ota se, joka lähimmässä kaupassa on jo sisällä, niin ei tarvitse tilata ja odottaa.

      Jos on kahdesta valita, niin noilla kilometreillä turbodiesel tulee halvemmaksi, kuin bensa. En tosin tiedä, tehdäänkö tuossa hintaluokassa dieseleitä.


      Master Eq

    • 5-ov. HB

      Nissan Primera Visia XL 1.6, alk. 20790e.

      Halpa auto vrt. koko/hinta.

      • RoadWarrior

        "Nissan Primera Visia XL 1.6, alk. 20790e.
        Halpa auto vrt. koko/hinta."

        Tuo 1,6-litrainen kone sopii ennemmin ompelukoneeseen kuin Primeran kokoiseen autoon. Koeajollahan sen viimeistään huomaa, mutta voin sanoa suoraan, että alle kaksilitraisen Primeran koeajaminen on aivan turhaa.

        Primeran nopeusmittarissa on muuten outo negatiivinen mittarivirhe - teknisten tietojen mukaan auton pitäisi kulkea 185 km/h mutta mittarin mukaan en saanut 2003-vuosimallin 1,6-litraista kulkemaan kuin 170 km/h vaikka tulin pitkän matkaa oikeanpuoleinen pedaali lattiassa. Kaupunkiajossakin saa olla kaasu pohjassa vähän väliä kun koneessa ei kerta kaikkiaan ole voimaa.


    • JJJ.
    • RoadWarrior

      "Minkähänlaiseen -siis merkkiseen autoon kannattaisi päätyä? Hinta olisi noin parikymppiä. Ajoa tulisi noin 20000km vuodessa."

      En tiedä saako Suomesta mitään uutta kunnollista perussedania 20000 eurolla. Rapakon takana tuolla rahalla saisi jo 3,5-litraisen Camryn kaikilla perusherkuilla, mutta Suomessa taitaa 1,6-litrainen karvalakki-Corollakin maksaa enemmän.

      Suomen sedanimarkkinoilta 20000 eurolla kannattaisi ehkä poimia joku vähän ajettu Mazda 6, Mondeo, Avensis, Vectra tai vastaava. 6-sylinterinen Mondeo voisi olla hyvä valinta. Tai Chrysler Sebring jos haluaa vähän differentoitua perusmassasta.

      "Kertokaahan kokemuksianne!"

      Omat kokemukset Fordista, Chryslerista, Volvosta ja Toyotasta ovat pääosin hyviä. Ranskalaisiin en enää suostu koskemaan. Amerikkaisten autojen laatu on 90-luvun lopun jälkeen noussut todella reilusti ja tällä hetkellä euron kurssi laskee niiden hintoja mukavasti, joten sellaista kannattaa harkita jos Suomen mallistosta löytyy vain itselle sopiva. Korealais-Chevroletteja ei kannata lukea amerikkalaisiksi.

      • osaa

        lukea...UUSI.

        Vaihda nimimerkiksi "ThreadTerrorist".


      • ranskalaisissa?

        Kertokaahan vielä mikä merkki säilyttää parhaiten arvonsa ja kestää muutenkin käytössä jos ei tule enää vaihdettua autoa.


      • RoadWarrior
        ranskalaisissa? kirjoitti:

        Kertokaahan vielä mikä merkki säilyttää parhaiten arvonsa ja kestää muutenkin käytössä jos ei tule enää vaihdettua autoa.

        "Mikäs vika ranskalaisissa?"

        Omat ja työkaverien kokemukset niistä ovat melko negatiivisia. Esim. kaverin C5:stä hajosi vaihdelaatikko kun autolla oli ajettu 10 tkm, ja toisen tuttavan vastaavasta ranskattaresta meni talvella huohotinputki tukkoon, jolloin kone ampui öljyt pihalle öljytikun reiästä. Puhumattakaan sitten esim. huollosta, jossa oli manuaalivaihteiseen autoon vaihdettu automaattivaihteistoöljyt (ei niitä oikeasti kait oltu vaihdettu, tehtyihin töihin vaan oli ruksattu aivan mitä sattuu). Minulla ei ole sitikkaa muutamiin vuosiin enää ollut, mutta viimeksi kun oli, se söi osia minkä kerkesi vaihtaa. Parin vuoden sisällä menivät muutamat vetonivelet, pari laturia, jotain taka-akselistoon liittyvää, syyläri (vuotava pakosarja tuprutti kuumaa syylärin muoviosien päälle), takapönttö ynnä muuta kivaa.

        Kokemukset Peugeotista ovat melkein samaa tasoa Citroenin kanssa. Renaultista en sano mitään.

        "Kertokaahan vielä mikä merkki säilyttää parhaiten arvonsa ja kestää muutenkin käytössä jos ei tule enää vaihdettua autoa."

        Olisikohan edelleen Mersu se joka parhaiten arvonsa säilyttää. Fiat lienee huonoin. Isommat japanilaiset, saksalaiset, ruotsalaiset ja amerikkalaiset perheautot kestävät käytössä yleensä hyvin. Pitää niihinkin tietenkin kulutusosia välillä vaihtaa.


      • arvonsa
        RoadWarrior kirjoitti:

        "Mikäs vika ranskalaisissa?"

        Omat ja työkaverien kokemukset niistä ovat melko negatiivisia. Esim. kaverin C5:stä hajosi vaihdelaatikko kun autolla oli ajettu 10 tkm, ja toisen tuttavan vastaavasta ranskattaresta meni talvella huohotinputki tukkoon, jolloin kone ampui öljyt pihalle öljytikun reiästä. Puhumattakaan sitten esim. huollosta, jossa oli manuaalivaihteiseen autoon vaihdettu automaattivaihteistoöljyt (ei niitä oikeasti kait oltu vaihdettu, tehtyihin töihin vaan oli ruksattu aivan mitä sattuu). Minulla ei ole sitikkaa muutamiin vuosiin enää ollut, mutta viimeksi kun oli, se söi osia minkä kerkesi vaihtaa. Parin vuoden sisällä menivät muutamat vetonivelet, pari laturia, jotain taka-akselistoon liittyvää, syyläri (vuotava pakosarja tuprutti kuumaa syylärin muoviosien päälle), takapönttö ynnä muuta kivaa.

        Kokemukset Peugeotista ovat melkein samaa tasoa Citroenin kanssa. Renaultista en sano mitään.

        "Kertokaahan vielä mikä merkki säilyttää parhaiten arvonsa ja kestää muutenkin käytössä jos ei tule enää vaihdettua autoa."

        Olisikohan edelleen Mersu se joka parhaiten arvonsa säilyttää. Fiat lienee huonoin. Isommat japanilaiset, saksalaiset, ruotsalaiset ja amerikkalaiset perheautot kestävät käytössä yleensä hyvin. Pitää niihinkin tietenkin kulutusosia välillä vaihtaa.

        säilyttää Renault Twingo, MOT.


    • tarvitaan

      23-24k€ alkaa riittämään oikeastaan jo kaikkiin Corollaluokan hinnat alk. autoihin kun huomioidaan talvirenkaat, lohkolämmitin ja toimituskulut.

    • V70.

      Laita mieluummin käytetty Volvo V70. Siinä on näyttävä ja tehokas auto pitkäksi aikaa. Mahtava ajaa, ei jää jalkoihin, eikä tarvitse selitellä valintaa naapureille.

      • selittelyä

        Ensin pitäisi perustella miksi ostaa auto joka on yksi nykyajan suurimmista vikapesistä. Ja seuraavaksi sama jokaiselle naapurille. Bensan hinnan noustessa ja kun tulevat käyttöverot on sidottu päästöihin löytyy uutta seliteltävää.
        Hyvä puoli siinä on se että niitä on joka jobbarilla ja niistä halutaan pikaisesti eroon eli hinta on todella halpa.


      • olla se
        selittelyä kirjoitti:

        Ensin pitäisi perustella miksi ostaa auto joka on yksi nykyajan suurimmista vikapesistä. Ja seuraavaksi sama jokaiselle naapurille. Bensan hinnan noustessa ja kun tulevat käyttöverot on sidottu päästöihin löytyy uutta seliteltävää.
        Hyvä puoli siinä on se että niitä on joka jobbarilla ja niistä halutaan pikaisesti eroon eli hinta on todella halpa.

        suurin vikapesä päässäsi. Parilla kaverilla on tuollainen Volvo ollut useamman vuoden eikä ole tarvinnut kuin muutaman kympin koiranluut vaihtaa. Ja noista Volvoista joutuu maksamaan paljon. Niitä saa myös dieselinä. No, aloittaja on uutta ostamassa. Eipä tuolla hinnalla saa sellaista uutta jota voisin suositella.


      • löytyy
        olla se kirjoitti:

        suurin vikapesä päässäsi. Parilla kaverilla on tuollainen Volvo ollut useamman vuoden eikä ole tarvinnut kuin muutaman kympin koiranluut vaihtaa. Ja noista Volvoista joutuu maksamaan paljon. Niitä saa myös dieselinä. No, aloittaja on uutta ostamassa. Eipä tuolla hinnalla saa sellaista uutta jota voisin suositella.

        Vikoja on enemmän kuin kymmenessä laatuautossa yhteensä. Pahimmillaan on kahdella kaverilla jo hajonnut eturipustuksissa jotain ja pyörä on ollut poikittain auton alla. Ei uskoisi muutaman vuoden vanhoista autoista mutta uskottava on kun itse näkee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe