www.ekoauto.eu
Bensa vai diesel? Vastaus...
12
2167
Vastaukset
- aikasta valaisevaa
eli miun nykysillä ajoilla n. 20000 km/v miun kannattaa ehdottomasti vaihtaa miun bensapeli keskikulutuksella 8.5 johonkin dieseli farkkuun,esim focus? ja leikkauspiste jo jossain 10000km???
mie olen elänyt siinä uskossa että dieseli kannattaa vasta 30tkm paikkeilla...- pääomakuluissa
Jos pääomakuluja ei syystä tai toisesta oteta laskelmiin, niin kyllä dieselillä ajo kannattaa varsin vähäisilläkin ajoilla.
Itse halusin dieselin samanlaisen bensa-auton tilalle, jotta kesälomareissuilla vaunun veto olisi helpompaa. En laske pääomakuluja ja dieselini alkaa kannattamaan 12 000 km:n ajon jälkeen (Volvo V70). - ei kai
pääomakuluissa kirjoitti:
Jos pääomakuluja ei syystä tai toisesta oteta laskelmiin, niin kyllä dieselillä ajo kannattaa varsin vähäisilläkin ajoilla.
Itse halusin dieselin samanlaisen bensa-auton tilalle, jotta kesälomareissuilla vaunun veto olisi helpompaa. En laske pääomakuluja ja dieselini alkaa kannattamaan 12 000 km:n ajon jälkeen (Volvo V70).hirveästi tule jos onnistuu vaihtamaan bensan suht samanhintaiseen dieseliin vai mitenkä?
ei kai kirjoitti:
hirveästi tule jos onnistuu vaihtamaan bensan suht samanhintaiseen dieseliin vai mitenkä?
Jep, jos hankintahinnat ovat jotakuinkin samat, ei pääomaa sitoudu kumpaankaan vaihtoehtoon sen enempää.
Myöhemmin vaihtaessa dieselistä saattaa saada vähän paremman hinnan.
Nykyinen 30 sentin hintaero litralta on ihan toista, kuin takavuosien 10 pennin hintaero. Lisäksi useimpien valmistajien diesel- ja bensaversioiden hinnat ovat lähentyneet toisiaan, monella jopa samat.
Master Eq- KarlMarx_II
MasterEq kirjoitti:
Jep, jos hankintahinnat ovat jotakuinkin samat, ei pääomaa sitoudu kumpaankaan vaihtoehtoon sen enempää.
Myöhemmin vaihtaessa dieselistä saattaa saada vähän paremman hinnan.
Nykyinen 30 sentin hintaero litralta on ihan toista, kuin takavuosien 10 pennin hintaero. Lisäksi useimpien valmistajien diesel- ja bensaversioiden hinnat ovat lähentyneet toisiaan, monella jopa samat.
Master EqHassu juttu että keskiverto suomiurpot ei tiedä mitään markkinataloudesta, pörsseista, indekseista yms. Mutta heti jos puhutaan dieseleistä, niin esson baarissa viikset tuhisten valitetaan sitoutuneesta pääomasta.
Jos 3000e "säästyy" ostettaessa bensavehje, niin se rahaa kyllä juodaan pois ja/tai vaimo ostelee uusia sukkahousuja.
Huomatkaa että dieselistä saa käytettynä paremman hinnan mitä bensakoneesta. Vertailuja saattaa vääristää runsas autojen tuonti. Jos naftoja tuodaan paljon, niiden arvo tippuu. En tiedä miten tämä käytännössä on toteutunut. - talousero
KarlMarx_II kirjoitti:
Hassu juttu että keskiverto suomiurpot ei tiedä mitään markkinataloudesta, pörsseista, indekseista yms. Mutta heti jos puhutaan dieseleistä, niin esson baarissa viikset tuhisten valitetaan sitoutuneesta pääomasta.
Jos 3000e "säästyy" ostettaessa bensavehje, niin se rahaa kyllä juodaan pois ja/tai vaimo ostelee uusia sukkahousuja.
Huomatkaa että dieselistä saa käytettynä paremman hinnan mitä bensakoneesta. Vertailuja saattaa vääristää runsas autojen tuonti. Jos naftoja tuodaan paljon, niiden arvo tippuu. En tiedä miten tämä käytännössä on toteutunut.Palstatolkulla saa lukea naurettavaa vääntöä joistain tankilla säästetyistä senteistä, ja sitten vielä kehuskellaan taloustiedoilla.
Autolla ajaminen on maassamme kallista, ajoitpa millä hyvänsä ja kalleus näkyy siinä vaiheessa tosi hyvin, kun sattuu joku kansi- , jakopää- tai elektroniikkavika.
Mahtaa olla hedelmällistä kiistellä kulutussäästöistä, jotka poikkeavat toisistaan vähemmän kuin portsarille annettu tippi.
Jos joku haluaa ajaa jostain syystä tai mieltymyksestään bensalla tai dieselillä, niin hyvä on, mutta älkää enää yrittäkö puolustella valintaanne jollain marginaalisella polttoainekululla, sen osuus kokonaiskustannuksista ei ole missään suhteessa san saamaan palstatilaan. - kiisseli
talousero kirjoitti:
Palstatolkulla saa lukea naurettavaa vääntöä joistain tankilla säästetyistä senteistä, ja sitten vielä kehuskellaan taloustiedoilla.
Autolla ajaminen on maassamme kallista, ajoitpa millä hyvänsä ja kalleus näkyy siinä vaiheessa tosi hyvin, kun sattuu joku kansi- , jakopää- tai elektroniikkavika.
Mahtaa olla hedelmällistä kiistellä kulutussäästöistä, jotka poikkeavat toisistaan vähemmän kuin portsarille annettu tippi.
Jos joku haluaa ajaa jostain syystä tai mieltymyksestään bensalla tai dieselillä, niin hyvä on, mutta älkää enää yrittäkö puolustella valintaanne jollain marginaalisella polttoainekululla, sen osuus kokonaiskustannuksista ei ole missään suhteessa san saamaan palstatilaan.Dieselillä ajo on tuhansia euroja halvempaa kuin vastaavalla (sama merkki, malli, teho ym.) bensa-autolla. Tuhansia euroja säästyy, kun otetaan huomioon käyttövoimavero ja lasketaan kulutuserolla säästö vaikkapa 200 tkm ajoille.
Pääomakuluja ei puolestaan tienaa, jos hankintahintojen ero on korkea. Itse halusin varta vasten dieselin (kesällä vaunun vetoa) ja olin valmis maksamaan dieselin vääntövoimasta enemmän. En näin ollen laske omassa tapauksessani pääomakulujen eroa - vain käyttövoimaveron, huoltokulutkin näyttäisivät menevän aika tasan bensavehkeen kanssa. talousero kirjoitti:
Palstatolkulla saa lukea naurettavaa vääntöä joistain tankilla säästetyistä senteistä, ja sitten vielä kehuskellaan taloustiedoilla.
Autolla ajaminen on maassamme kallista, ajoitpa millä hyvänsä ja kalleus näkyy siinä vaiheessa tosi hyvin, kun sattuu joku kansi- , jakopää- tai elektroniikkavika.
Mahtaa olla hedelmällistä kiistellä kulutussäästöistä, jotka poikkeavat toisistaan vähemmän kuin portsarille annettu tippi.
Jos joku haluaa ajaa jostain syystä tai mieltymyksestään bensalla tai dieselillä, niin hyvä on, mutta älkää enää yrittäkö puolustella valintaanne jollain marginaalisella polttoainekululla, sen osuus kokonaiskustannuksista ei ole missään suhteessa san saamaan palstatilaan.Jos kymmenessä vuodessa syntyy säästöä melkein uuden mersun hinta, eikö se ole keskustelun arvoista? Pienistä puroista tulee yllättävän suuria loppusummia.
Vuoden bruttopalkan suuruinen summa puhtaana käteen kymmenessä vuodessa on pelkästään polttoainetta vaihtamalla mielestäni oivallinen jutun juuri. Samaa säästöä ei synny vaihtamalla Bio Luvil joksikin Rainbow -pyykinpesuaineeksi.
500 euroa kuussa -> 6000 euroa vuodessa -> 60.000 euroa kymmenessä vuodessa.
Master Eq- talousero
MasterEq kirjoitti:
Jos kymmenessä vuodessa syntyy säästöä melkein uuden mersun hinta, eikö se ole keskustelun arvoista? Pienistä puroista tulee yllättävän suuria loppusummia.
Vuoden bruttopalkan suuruinen summa puhtaana käteen kymmenessä vuodessa on pelkästään polttoainetta vaihtamalla mielestäni oivallinen jutun juuri. Samaa säästöä ei synny vaihtamalla Bio Luvil joksikin Rainbow -pyykinpesuaineeksi.
500 euroa kuussa -> 6000 euroa vuodessa -> 60.000 euroa kymmenessä vuodessa.
Master EqNykyisten autojen ja polttoaineen hinnoilla polttoainekustannusero dieselin ja bensan hinnoilla on keskimäärin 4 € / 100 km ja esimerkkisi mukaan vuodessa ajoa tulisi 150000 km ja koko säästöön 1.5 milj km.
Nämähän ovat juuri niitä notmaalin autonkäyttäjän ja normaalin auton keskimääräisiä ajomatkoja.
Voithan tietenkin yrittää pettää itseäsi uskomalla että vastaava bensa/diesel kulutuskin on 5 / 12 l 100 km tai muuta yhtä päätöntä, mutta tarinat voisi kuitenkin pysyä lähempänä reaalimaailmaa. - säästöt mielessä
talousero kirjoitti:
Nykyisten autojen ja polttoaineen hinnoilla polttoainekustannusero dieselin ja bensan hinnoilla on keskimäärin 4 € / 100 km ja esimerkkisi mukaan vuodessa ajoa tulisi 150000 km ja koko säästöön 1.5 milj km.
Nämähän ovat juuri niitä notmaalin autonkäyttäjän ja normaalin auton keskimääräisiä ajomatkoja.
Voithan tietenkin yrittää pettää itseäsi uskomalla että vastaava bensa/diesel kulutuskin on 5 / 12 l 100 km tai muuta yhtä päätöntä, mutta tarinat voisi kuitenkin pysyä lähempänä reaalimaailmaa.Kyllä autoilussakin voi säästää merkittäviä summia - tuhansia euroja.
Jotta dieselillä pääsee säästämään, on pääomakulut pidettävä kurissa.
Liki kaikissa tapauksissa diesel on halvempi kulkupelinä kuin samanlainen bensa-auto. ja . - säästöjä
säästöt mielessä kirjoitti:
Kyllä autoilussakin voi säästää merkittäviä summia - tuhansia euroja.
Jotta dieselillä pääsee säästämään, on pääomakulut pidettävä kurissa.
Liki kaikissa tapauksissa diesel on halvempi kulkupelinä kuin samanlainen bensa-auto. ja ."Liki kaikissa tapauksissa diesel on halvempi kulkupelinä kuin samanlainen bensa-auto."
Ja niissä joissa ei ole, on laskurissa virhe - virhettä ole
säästöjä kirjoitti:
"Liki kaikissa tapauksissa diesel on halvempi kulkupelinä kuin samanlainen bensa-auto."
Ja niissä joissa ei ole, on laskurissa virheSyötit tahallaan hankalat alkuarvot :)
Minä säästän tuhansia euroja miettimällä millä ajoni teen - ja tietenkin ajan dieselillä!
Maksa vaikka omaeläkettä säästyneillä varoilla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1079063
- 936880
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon666635Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345601Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665243- 553571
- 503395
- 513182
Mikko "Peltsi" Peltola teki tv-sarjan Osmo-poikansa kanssa - Downin syndrooma tuo lisäväriä
Mikko "Peltsi" Peltola ja hänen 12-vuotias poikansa Osmo karistavat kaupungin pölyt jaloistaan ja suunnistavat tv:ssä ko553007- 562962