Yläluomileikkauksessa olleet!

___Melina___

Olen suunnitellut meneväni yläluomileikkaukseen. En vain tiedä miten asian kanssa etenisin, eli millaiselle lääkärille kannattaisi varata aika? Ensin ihan tavalliselle lääkärille vai suoraan jollekin leikkauksia tekevälle? Miten olette itse toimineet? Ja minkälaisia kokemuksia ylipäänsä teillä on tällaisesta leikkauksesta?

23

15264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmäluomet leikattu

      Voit hakeutua suoraan leikkauksia tekevän plastiikkakirurgin yksityisvastaanotolle. Hän katsoo tilanteen ja sitten varataan leikkausaika toiselle kerralle. Viikon päästä on jälkitarkastus ja ompeleiden poisto.

      Jos arvelet, että silmäluomesi ovat näkemistä häriritsevä lääketieteellinen haitta, voi tietysti hakeutua myös tavalliselle lääkärille terveyskeskukseen. Jos hän on samaa mieltä, saat kaiketi lähetteen silmäsairauksien poliklinikalle (ainakin täällä pk-seudulla). Joskus aikojen kuluttua sieltä tulee kutsu näytille ja jos erikoislääkäri tai kuka leikkauksia tekeekin (usein silmälääkäri) arvoi haitan merkittäväksi, pääset hoitojonoon. Taas aikojen kuluttua sitten kutsutaan toimenpiteeseen.

      Turha kai mainita, että itse luotin ja luotan enemmän yksityisen plastiikkakirurgin taitoihin. Myös hän voi arvioida lääketieteellisen haitan laadun ja silloin leikkauksesta saa kelalta korvausta. Yksityissairaalassa itselläni toimenpide maksoi n. 1200 e josta kelakorvaus oli viidenkympin luokkaa, joten ei kyllä sen varaan kannata laskea. Mutta voi sentään valita itselle sopivimman leikkausajankohdan, jota yksityisyrittäjänä erityisesti arvostan. Viikko menee nimittäin ennen kuin voi poistua kotoa, haavateipit ovat sen verran kamalan näköiset.
      Itse toimenpide oli piece of cake, vähän nipisteli kun ihonalaisrasvaa "nypittiin". Mustelmat olivat erittäin vähäiset, turvotusta kylläkin. Minkäänlaisia jälkikipuja ei ollut. Nyt kun toimenpiteestä on jo muutama kuukausi, arpea ei edes huomaa. Ja omistan, vihdoinkin, silmäluomet (jotka ennen peittyivät pussien alle)!

      • __Melina__

        Kiitos vastauksesta!


    • suunnitteleva

      Olen aikonut mennä lähitulevaisuudessa ko. leikkaukseen. Sen verran on näitä palstoja seuraillut, että vaikka leikkaus on yksinkertainen operaatio, niin kaikki tapaukset eivät suinkaan onnistu täydellisesti, tosin suurin osa kuitenkin. Ongelmana on kaiketi lähinnä se, että arvet voivat jäädä luomen näkyvälle osalle, mikä on tietysti kovin harmillista kun sitä ei voi korjata uusintaleikkauksella. Ja joillekin on jäänyt ylimääräisiä ihoryppyjä ommelten päihin, mutta niitä kaiketi voidaan korjailla jälkeenpäin.

      • __Melina__

        Minäkin olen lukenut, että joillakin on ne arvet väärässä paikassa ja sitten on tullut niitä ryppyjä. Se on vähän alkanut jännittää minua, mutta kai niistä leikkauksista kuitenkin suurin osa onnistuu...


      • Ilkka-42
        __Melina__ kirjoitti:

        Minäkin olen lukenut, että joillakin on ne arvet väärässä paikassa ja sitten on tullut niitä ryppyjä. Se on vähän alkanut jännittää minua, mutta kai niistä leikkauksista kuitenkin suurin osa onnistuu...

        Itse kävin yksityisellä puolella professori Nordströmin luona Helsingissä yläluomileikkauksessa ja tulos on loistava. Ennen en nähnyt kunnolla sivulle, koska luomet painoivat niin pahasti päälle mutta nyt toimenpiteen jälkeen ei ole kyllä mitään ongelmia, eivätkä ulkopuoliset varmasti osaa sanoa olenko käynyt leikkauksessa vaiko en, sen verran hyvää jälkeä kuitenkin.

        Eli itse kyllä vilpittömästi suosittelen.

        http://www.nordstromhospital.fi osoitteesta löytää professorin yhteystiedot.


      • roikoluomi
        Ilkka-42 kirjoitti:

        Itse kävin yksityisellä puolella professori Nordströmin luona Helsingissä yläluomileikkauksessa ja tulos on loistava. Ennen en nähnyt kunnolla sivulle, koska luomet painoivat niin pahasti päälle mutta nyt toimenpiteen jälkeen ei ole kyllä mitään ongelmia, eivätkä ulkopuoliset varmasti osaa sanoa olenko käynyt leikkauksessa vaiko en, sen verran hyvää jälkeä kuitenkin.

        Eli itse kyllä vilpittömästi suosittelen.

        http://www.nordstromhospital.fi osoitteesta löytää professorin yhteystiedot.

        tänne ja siellä joko Muuronen tai Rintamäki
        http://www.plastiikkakirurgipalvelu.fi/

        tuttava kävi Muurosella ja upea oli jälki miten paljon hän muuttui nuoremman näköiseksi pelkällä silmäluomiplastialla
        http://www.plastiikkakirurgipalvelu.fi/


      • roikkoluomi

      • 2 v. sitten leikattu

        Minun yläluomeni leikkasi Eeva Siitari.
        Onnistui niin hyvin, ettei arpea erota lainkaan. Alusta alkaen turvotuksen jälkeen kokeiltuna arpi vain tuntui sormenpäähän luomissa mutta ei näkynyt. Nyt, kun arpi on pehmennyt, se ei enää edes tunnu.
        Heti leikkauksen jälkeen otin todellisen hevoskuurin erilaisia vitamiineja ja luontaistuotteita - liekö ollut uskomusta vai todellista vaikutusta. Olin vaan lukenut, että muistaakseni joku malli ( anttila ?) oli syönyt vastaavia tuotteita koiran raatelemaksi joutumisen jälkeen.
        Tässä linkissä minun lääkärini
        http://www.eiransairaala.fi/index.php?k=7588


      • 2 v. sitten leikattu
        2 v. sitten leikattu kirjoitti:

        Minun yläluomeni leikkasi Eeva Siitari.
        Onnistui niin hyvin, ettei arpea erota lainkaan. Alusta alkaen turvotuksen jälkeen kokeiltuna arpi vain tuntui sormenpäähän luomissa mutta ei näkynyt. Nyt, kun arpi on pehmennyt, se ei enää edes tunnu.
        Heti leikkauksen jälkeen otin todellisen hevoskuurin erilaisia vitamiineja ja luontaistuotteita - liekö ollut uskomusta vai todellista vaikutusta. Olin vaan lukenut, että muistaakseni joku malli ( anttila ?) oli syönyt vastaavia tuotteita koiran raatelemaksi joutumisen jälkeen.
        Tässä linkissä minun lääkärini
        http://www.eiransairaala.fi/index.php?k=7588

        Siis,tarkennan vielä ; kun ummistan silmäni, niin läheltä katsoen myöskään mieheni ei erota arpea. Aluksi minullakin oli ihmeellistä tyhjää pussia luomien sisänurkassa, johtuen siitä kun rasvapahkurat sisänurkista oli poistettu. Nahka vetäytyi kuitenkin hyvin nopeasti suoraksi, eli supistui.


      • mako63
        Ilkka-42 kirjoitti:

        Itse kävin yksityisellä puolella professori Nordströmin luona Helsingissä yläluomileikkauksessa ja tulos on loistava. Ennen en nähnyt kunnolla sivulle, koska luomet painoivat niin pahasti päälle mutta nyt toimenpiteen jälkeen ei ole kyllä mitään ongelmia, eivätkä ulkopuoliset varmasti osaa sanoa olenko käynyt leikkauksessa vaiko en, sen verran hyvää jälkeä kuitenkin.

        Eli itse kyllä vilpittömästi suosittelen.

        http://www.nordstromhospital.fi osoitteesta löytää professorin yhteystiedot.

        Yläluomeni leikattiin Turussa kolme kuukautta sitten. Olen pettynyt koska valitsin paikkakunnan kalleimman lääkärin. Uskoin, että kustannus korreloi myös laatuun. Oikean luomen arpi tuli vähän liian ylös ja aiheuttaa luomen kasautumista ripsien tyveen. Vasemman luomen arpi taas tuli reilusti liian alas ja jättää siksi löysää ihoa luomen päälle roikkumaan. Tämän puolen tunnen jatkuvasti, koska tietysti myös hikeä kerääntyy ihopoimuihin. Rasvaa tältä puolelta otettiin pois enemmän kuin toisesta ilmeisesti haavan väärän sijainnin vuoksi. Minulle jäi kuva, että lääkäri kuvitteli tekevänsä täysin rutiinileikkausta eikä sen vuoksi keskittynyt työhönsä. Häntä kyllä itseäänkin leikkauksen epäonnistuminen harmitti. Sanoi sen jo leikkaussalissa ja sen jälkeenkin useaan otteeseen. Eipä se minua auta. Jälkitarkastuksessa hän sitten kommetoi, että onko luomesi alkanut veltostua eli halusi pestä kätensä pois vastuusta. Harkitkaa tarkoin leikkaukseen menoa jollei ole pakottavaa syytä. Leikkauksessa on aina riski


      • kysyjätätr
        mako63 kirjoitti:

        Yläluomeni leikattiin Turussa kolme kuukautta sitten. Olen pettynyt koska valitsin paikkakunnan kalleimman lääkärin. Uskoin, että kustannus korreloi myös laatuun. Oikean luomen arpi tuli vähän liian ylös ja aiheuttaa luomen kasautumista ripsien tyveen. Vasemman luomen arpi taas tuli reilusti liian alas ja jättää siksi löysää ihoa luomen päälle roikkumaan. Tämän puolen tunnen jatkuvasti, koska tietysti myös hikeä kerääntyy ihopoimuihin. Rasvaa tältä puolelta otettiin pois enemmän kuin toisesta ilmeisesti haavan väärän sijainnin vuoksi. Minulle jäi kuva, että lääkäri kuvitteli tekevänsä täysin rutiinileikkausta eikä sen vuoksi keskittynyt työhönsä. Häntä kyllä itseäänkin leikkauksen epäonnistuminen harmitti. Sanoi sen jo leikkaussalissa ja sen jälkeenkin useaan otteeseen. Eipä se minua auta. Jälkitarkastuksessa hän sitten kommetoi, että onko luomesi alkanut veltostua eli halusi pestä kätensä pois vastuusta. Harkitkaa tarkoin leikkaukseen menoa jollei ole pakottavaa syytä. Leikkauksessa on aina riski

        missä kävit? itse olen menossa Pulssiin


      • Myös 2 vuotta sitten leikattu
        2 v. sitten leikattu kirjoitti:

        Siis,tarkennan vielä ; kun ummistan silmäni, niin läheltä katsoen myöskään mieheni ei erota arpea. Aluksi minullakin oli ihmeellistä tyhjää pussia luomien sisänurkassa, johtuen siitä kun rasvapahkurat sisänurkista oli poistettu. Nahka vetäytyi kuitenkin hyvin nopeasti suoraksi, eli supistui.

        Myöskin minun luomeni Eeva Siitari leikkasi, mutta epäonnistui, oikea luomi jäi hieman isommaksi kuin vasen, ja molemmissä silmäkulmissa siis lähellä nenää on "pussirypyt", eivät ole silottuneet, vaikka on yli 2 vuotta leikkauksesta,
        harmittaa vieläkin, että tuli valittua leikkaajaksi Eeva Siitari. Tulos oli huono, vaikka ihmisenä hän oli miellyttävä.


      • hyvä juttu
        Myös 2 vuotta sitten leikattu kirjoitti:

        Myöskin minun luomeni Eeva Siitari leikkasi, mutta epäonnistui, oikea luomi jäi hieman isommaksi kuin vasen, ja molemmissä silmäkulmissa siis lähellä nenää on "pussirypyt", eivät ole silottuneet, vaikka on yli 2 vuotta leikkauksesta,
        harmittaa vieläkin, että tuli valittua leikkaajaksi Eeva Siitari. Tulos oli huono, vaikka ihmisenä hän oli miellyttävä.

        Eeva Siitari sanoi tikkien poistossa leikkauksen jälkeen, että odotetaan puoli vuotta. Silloin arvet ovat pehmentyneet ja nesteturvotus lähtenyt. Sen jälkeen kannattaa tulla näyttämään, jos on sisänurkissa pyöreyttä tai muuten toivottavaa. Eikä lisäleikkauksista veloiteta mitään.


      • Anonyymi
        2 v. sitten leikattu kirjoitti:

        Minun yläluomeni leikkasi Eeva Siitari.
        Onnistui niin hyvin, ettei arpea erota lainkaan. Alusta alkaen turvotuksen jälkeen kokeiltuna arpi vain tuntui sormenpäähän luomissa mutta ei näkynyt. Nyt, kun arpi on pehmennyt, se ei enää edes tunnu.
        Heti leikkauksen jälkeen otin todellisen hevoskuurin erilaisia vitamiineja ja luontaistuotteita - liekö ollut uskomusta vai todellista vaikutusta. Olin vaan lukenut, että muistaakseni joku malli ( anttila ?) oli syönyt vastaavia tuotteita koiran raatelemaksi joutumisen jälkeen.
        Tässä linkissä minun lääkärini
        http://www.eiransairaala.fi/index.php?k=7588

        itse kävin myös eeva siitarilla yläluomet ja täyteaine samaan aikaan laittoi täyteaineen otsaan vikka en pyytänyt vaan sibelius ryppyyn. olisi pitänyt ensin leikata luomet ja ehkä sen jälkeen täyteaine mitä en pyytänyt otsaan otsastani näkyy vieläkin jäljet täyteaineesta oli paljon sileämpi ennen.täyteaineen laitto poskiin oli väärä valinta häneltä pyysin suun pieliin ja nenän alle mutta laittoi poskiin ja sanoi että kyllä ne nousee mutta ei nousseet .silmät eivät olleet eteläamerikkalaiset niin kuin piti. luomet laskeutenuut nyt melkein samalle tasolle kuin vuosi sitten milloin leikkaus tehtiin.sibeliusryppy edelleen hyvin näkyvissä vaiika sanoi että 5 vuotta on pois. mutta olen samaa mieltä ihana lääkäri joka uskoo enkeleihin mutta ei ajan tasalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse kävin myös eeva siitarilla yläluomet ja täyteaine samaan aikaan laittoi täyteaineen otsaan vikka en pyytänyt vaan sibelius ryppyyn. olisi pitänyt ensin leikata luomet ja ehkä sen jälkeen täyteaine mitä en pyytänyt otsaan otsastani näkyy vieläkin jäljet täyteaineesta oli paljon sileämpi ennen.täyteaineen laitto poskiin oli väärä valinta häneltä pyysin suun pieliin ja nenän alle mutta laittoi poskiin ja sanoi että kyllä ne nousee mutta ei nousseet .silmät eivät olleet eteläamerikkalaiset niin kuin piti. luomet laskeutenuut nyt melkein samalle tasolle kuin vuosi sitten milloin leikkaus tehtiin.sibeliusryppy edelleen hyvin näkyvissä vaiika sanoi että 5 vuotta on pois. mutta olen samaa mieltä ihana lääkäri joka uskoo enkeleihin mutta ei ajan tasalla

        p.s hoitaja tuli ilmoittamaan seuraavasta potilaasta eeva oli myöhässä ja sanoi kun potilaalle tuli täyte aine niin hän on myöhässä ,aika oli varattu myös täyteaineeseen ja sen jälkeen huomasin miten hän kiirehti toista silmää ja huusi välillä että on kohta valmis ja tunsin sen kiireen ei ollut mukava tunne .siellä varataan ilmeisesti liian vähän aikaa leikkauksiin.bisnes on bisnes mutta kun uusinta leikkaukseen niin ei eeva siitari vaikka olisi kuinka mukava


      • Anonyymi
        2 v. sitten leikattu kirjoitti:

        Minun yläluomeni leikkasi Eeva Siitari.
        Onnistui niin hyvin, ettei arpea erota lainkaan. Alusta alkaen turvotuksen jälkeen kokeiltuna arpi vain tuntui sormenpäähän luomissa mutta ei näkynyt. Nyt, kun arpi on pehmennyt, se ei enää edes tunnu.
        Heti leikkauksen jälkeen otin todellisen hevoskuurin erilaisia vitamiineja ja luontaistuotteita - liekö ollut uskomusta vai todellista vaikutusta. Olin vaan lukenut, että muistaakseni joku malli ( anttila ?) oli syönyt vastaavia tuotteita koiran raatelemaksi joutumisen jälkeen.
        Tässä linkissä minun lääkärini
        http://www.eiransairaala.fi/index.php?k=7588

        EEVA SIITARIN leikkaus meni minulla täysin pieliin kauheast pussit kulmissa ja leikkasi silmän jänteet pois mitä muut lääkärit ovat kauhistelleet,on muuten aika jo tekeekö töitä enään toivottavasti ei


      • Anonyymi
        2 v. sitten leikattu kirjoitti:

        Minun yläluomeni leikkasi Eeva Siitari.
        Onnistui niin hyvin, ettei arpea erota lainkaan. Alusta alkaen turvotuksen jälkeen kokeiltuna arpi vain tuntui sormenpäähän luomissa mutta ei näkynyt. Nyt, kun arpi on pehmennyt, se ei enää edes tunnu.
        Heti leikkauksen jälkeen otin todellisen hevoskuurin erilaisia vitamiineja ja luontaistuotteita - liekö ollut uskomusta vai todellista vaikutusta. Olin vaan lukenut, että muistaakseni joku malli ( anttila ?) oli syönyt vastaavia tuotteita koiran raatelemaksi joutumisen jälkeen.
        Tässä linkissä minun lääkärini
        http://www.eiransairaala.fi/index.php?k=7588

        EEVA SIITARI EI KOSKAAN TEKI MINULLE KAUHEAT SILMÄT SIVU PUSSEINEEN JAVETI VIELÄ SILMIEN RUSTOT POIS MITÄ EI PITÄISI TEHDÄ KOSKAAN


      • Anonyymi
        Myös 2 vuotta sitten leikattu kirjoitti:

        Myöskin minun luomeni Eeva Siitari leikkasi, mutta epäonnistui, oikea luomi jäi hieman isommaksi kuin vasen, ja molemmissä silmäkulmissa siis lähellä nenää on "pussirypyt", eivät ole silottuneet, vaikka on yli 2 vuotta leikkauksesta,
        harmittaa vieläkin, että tuli valittua leikkaajaksi Eeva Siitari. Tulos oli huono, vaikka ihmisenä hän oli miellyttävä.

        eeva siitari leikkasi myös minun silmäni tulos huono en suosittele


      • Anonyymi
        2 v. sitten leikattu kirjoitti:

        Minun yläluomeni leikkasi Eeva Siitari.
        Onnistui niin hyvin, ettei arpea erota lainkaan. Alusta alkaen turvotuksen jälkeen kokeiltuna arpi vain tuntui sormenpäähän luomissa mutta ei näkynyt. Nyt, kun arpi on pehmennyt, se ei enää edes tunnu.
        Heti leikkauksen jälkeen otin todellisen hevoskuurin erilaisia vitamiineja ja luontaistuotteita - liekö ollut uskomusta vai todellista vaikutusta. Olin vaan lukenut, että muistaakseni joku malli ( anttila ?) oli syönyt vastaavia tuotteita koiran raatelemaksi joutumisen jälkeen.
        Tässä linkissä minun lääkärini
        http://www.eiransairaala.fi/index.php?k=7588

        Ei koskaan EEVA SIITARILLE silmien ylä luomi leikkaukseen,pussit silmien nurkissa ja tulos huono


      • Anonyymi
        Myös 2 vuotta sitten leikattu kirjoitti:

        Myöskin minun luomeni Eeva Siitari leikkasi, mutta epäonnistui, oikea luomi jäi hieman isommaksi kuin vasen, ja molemmissä silmäkulmissa siis lähellä nenää on "pussirypyt", eivät ole silottuneet, vaikka on yli 2 vuotta leikkauksesta,
        harmittaa vieläkin, että tuli valittua leikkaajaksi Eeva Siitari. Tulos oli huono, vaikka ihmisenä hän oli miellyttävä.

        minulle kävi samoin


    • Anonyymi

      kysyin eeva siitarilta vioko leikata silmien vierestä ruston pois pois jotta olisi vielä avoimempi katse ,sanoi kyllä mutta kyynelkanavavat voivat vuotaa helpommin ja voi rähmiä .kukaan ei tee näin suomessa tulehduksen vaara on suuri. hän tekee ilmeisesti kaikki mitä asiakas pyytää,ja jos tulehdus tulee on vaarallinen ,itse pyysin ku näin kiinalaisen kauneusohjelman missä niitä tehtiin ,mutta ehkä rakenne on toinen.jos olisin pyytänyt hänet sokaisemaan minut olisi varmaan tehnyt sen pyynnöstä.miettikää kenelle menette menkää siilmä kirurgille .lääkärin on kerrottava mikä on oikein ja mikä ei toimi

      • Anonyymi

        Minut Eeva leikannut 10 vuotta sitten ja todella onnistuneet yläluomet kuten kahdella ystävällänikin ja ehdottomasti paras leikkaamaan yläluomia ja kerro ihmeessä hänelle, ettet ole ollut tyytyväinen eli Eeva huolehtii kyllä , että olet tyytyväinen lopputulokseen.


    • Anonyymi

      2022

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe