paljonko todelliset tehot

tdi 130hv?

Mulla on 130hv tdi koneella oleva henkilöauto vm 2003.
Kiinnostaisi tietää, että paljonkohan noissa on todellset tehot ja onko tuota järkevää vielä/enää ns.lastuttaa?

12

2680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi´
    • nonsense

      Kuule kaveri, nyt puhutaan sellaisista tehosista joilla ei revitellä suomen teillä. Siis mitä tarkoitat järkevällä, koko kysymys on absurdi eikä sinua pitäisi päästää rattiin ainakaan tähän siviililiikenteeseen. Mutaralli ja sen vaatimat välitykset erikseen, amistason spekulaatiota kertakaikkiaan!

    • Mitä tarkoitat kysymyksellä "todelliset tehot" ?

      En usko, että autonvalmistajat kovin suuria heittoja teholukemiensa ilmoituksissa sallivat, siitä jää niin nopeasti kiinni ja maine menee lehdistössä saman tien.

      Uskoisin, että 130 hv on 130 hv hyvinkin tarkasti, eli 96 kW :)

      Ahdetussa dieselissä on yleensä huomattavasti suurempi vääntömomentti, kuin vastaavan tehoisessa bensakoneessa, tästä johtuen 130 hv TDI on maantiellä ohituksissa helposti 1-2 sekuntia nopeampi kiihdytyksessä 80-120 km/h.

      Lastutus on muoti-ilmiö. Toisten valmistajien lastut toimivat hyvin lisäten moottorin voimaa, toisten lastut ainoastaan nostavat moottorin lämpötilaa, heikentävät taloudellisuutta ja lyhentävät käyttöikää.

      Onko järkevää lastuttamalla ottaa moottorista parhaassakin tapauksessa 20-30% lisää tehoa? Jotta lisäys todella tuntuisi jossain, se saisi olla 100%.


      Master Eq

      • sipsi

        Mulla on kanssa 03 ostettu (04 mallin) 130 tdi. Melko uutena tehdyn ohjelmapäivityksen jälkeen ei paluuta ole. Teho nousi todella merkittävästi, olin myös huomaavinani alimman vedon tasoittuneen, siis 1000-1500 rmin. Otappa huomioon. että saksassakin, jossa usein ajetaan pitkähköjäkin aikoja lämä tiskissä, ne kestää ainaikin jotenkin. Silloin tällöin tehtävä täyskaasukiihdytys on tuohon verrattuna kevyttä käyttöä.

        On muuten työmatkalla valot, joista pääsen täyskiihdytyksellä just keltasilla, ilman lastua ei onnistuisi.

        Arvon alenemasta sen verran, että kun nykyään auton arvo menee noin puoleen 3 vuodessa, on aivan sama mitä lastuja sille on syöttänyt. Parempi vaan että autoilu on kivaa, kun 30 tonnin pikkuautollekin tulee omaisuuskuluja 5 keuroa vuodessa.


      • asian vierestä

        "Ahdetussa dieselissä on yleensä huomattavasti suurempi vääntömomentti, kuin vastaavan tehoisessa bensakoneessa, tästä johtuen 130 hv TDI on maantiellä ohituksissa helposti 1-2 sekuntia nopeampi kiihdytyksessä 80-120 km/h. "

        Tämä on jännä ilmiö ja esiintyy ainoastaan vedätystilanteissa. Harvemmin kukaan ohituksissa jurraa 5:lla tai 6:lla. Automaatilla ei tunnu olevan eroja. Itsellä 7G vaihtaa satkun vauhdeissa tuntumalta jonnekin 3:lle.


      • asian vierestä kirjoitti:

        "Ahdetussa dieselissä on yleensä huomattavasti suurempi vääntömomentti, kuin vastaavan tehoisessa bensakoneessa, tästä johtuen 130 hv TDI on maantiellä ohituksissa helposti 1-2 sekuntia nopeampi kiihdytyksessä 80-120 km/h. "

        Tämä on jännä ilmiö ja esiintyy ainoastaan vedätystilanteissa. Harvemmin kukaan ohituksissa jurraa 5:lla tai 6:lla. Automaatilla ei tunnu olevan eroja. Itsellä 7G vaihtaa satkun vauhdeissa tuntumalta jonnekin 3:lle.

        Diesel golffi. Jos nopeutta on luokkaa 90 km/h niin vitosella ohitukset hoidetaan. Mitään ongelmaa ei ole ollut vaikka autossa on ollut 2 2 henkilöä ja viikon tavarat... :)


      • ohitan
        asian vierestä kirjoitti:

        "Ahdetussa dieselissä on yleensä huomattavasti suurempi vääntömomentti, kuin vastaavan tehoisessa bensakoneessa, tästä johtuen 130 hv TDI on maantiellä ohituksissa helposti 1-2 sekuntia nopeampi kiihdytyksessä 80-120 km/h. "

        Tämä on jännä ilmiö ja esiintyy ainoastaan vedätystilanteissa. Harvemmin kukaan ohituksissa jurraa 5:lla tai 6:lla. Automaatilla ei tunnu olevan eroja. Itsellä 7G vaihtaa satkun vauhdeissa tuntumalta jonnekin 3:lle.

        vitosella, pitää vain ennakoida ja aloittaa kiihdytys pikkuisen aikaisemmin, niin saa kerättyä tarpeeksi vauhtia. en suosi moottorin huudatusta, muulloin kun se on täysin välttämätöntä.


      • ohitan kirjoitti:

        vitosella, pitää vain ennakoida ja aloittaa kiihdytys pikkuisen aikaisemmin, niin saa kerättyä tarpeeksi vauhtia. en suosi moottorin huudatusta, muulloin kun se on täysin välttämätöntä.

        Pintakaasulla ohitukset, ei petaalia pohjaan. Ei tarvita kick-downia.

        Kierrokset nousee 7-vaihteisessa 1200:sta 2000:een ja vauhti hyppää 80:stä 140:iin muutamassa sekunnissa. Sitten voikin polkimen päästää ylös ja palata omalle kaistalle ja antaa vakionopeussäätimen taas viedä mukavasti.

        Turha repiä ja rääkätä.


        Master Eq


      • taidettu
        MasterEq kirjoitti:

        Pintakaasulla ohitukset, ei petaalia pohjaan. Ei tarvita kick-downia.

        Kierrokset nousee 7-vaihteisessa 1200:sta 2000:een ja vauhti hyppää 80:stä 140:iin muutamassa sekunnissa. Sitten voikin polkimen päästää ylös ja palata omalle kaistalle ja antaa vakionopeussäätimen taas viedä mukavasti.

        Turha repiä ja rääkätä.


        Master Eq

        lastuttaa kierroslukumittari, jos 2000rpm:llä kulkee 140 km/h.


      • Ekku76
        MasterEq kirjoitti:

        Pintakaasulla ohitukset, ei petaalia pohjaan. Ei tarvita kick-downia.

        Kierrokset nousee 7-vaihteisessa 1200:sta 2000:een ja vauhti hyppää 80:stä 140:iin muutamassa sekunnissa. Sitten voikin polkimen päästää ylös ja palata omalle kaistalle ja antaa vakionopeussäätimen taas viedä mukavasti.

        Turha repiä ja rääkätä.


        Master Eq

        Kuulostaa hieman erikoiselta. Ei ainakaan minun 320cdi kyllä tuolla lailla käyttäydy.

        Tosin ei se kyllä kulje ihan niin vähälläkään, kuin sinun autosi näyttää kulkevan:)


    • einariporkkakoski

      Lastota niin kauan ku kytkin kestää......ja se kestää......ja se kestää.....duracell urpo

    • akh

      Mä kans joskus suunnittelin lastutusta mutta luin auto bildin niin unohdi sen jälkeen lastuttamisen. Jos joku haluaa kyseiset artikkelit niin ei muuta ku mailia tuleen niin [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1283
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1183
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe