Tarkoituksena olisi hankkia hieman isompi
peräkärry. Tommoista keinutelillistä oon
miettiny. Onko kellään kokemuksia ko. kärryistä
(tai kärryistä yleensä) ja niiden valmistajista?
Minkähän verran vähintään joutuu maksamaan?
Tekeekö kuomu paljon lisää hintaa?
Peräkärryt
5
1014
Vastaukset
- peräkärry
...faijalla on parikin kärryä millä on tullu
ajeltua! Toinen vanha nelipyöräinen ilman kuomua,
pomppii niin maan perkeleesti! Toinen kuomulla ja
pari vuotta vanha, hyvä "ajettava" voi rauhassa
ajaa lujaakin, eli jonkin sortin jousitus on! Ja
kuomu kannattaa ehdottomasti hankkia, etenkin
kura kelillä/sateella ei tarvitse miettiä mitä
kuskaan ja milloin! Hinta eroa vaikea sanoa,
löydät varmaan netistäkin..? Meillä on "Muuli"
oliko 800, en kyllä löydä moitteita!! Niin ja
sekin in nelipyöräinen eli kaksi molemmilla
puolilla!- NigAri
valitsin 15 vuotta sitten näin.
yksiakselinen, kevyempi vetää normaalikuormia ja
tyhjänä.
lehtijouset ja iskarit, normaalisti ei vaadi
koskaan korjausta.
vetoaisa yksiputkinen, jotta sisään sopii toinen
putki eli voi tehdä jatkoaisan. niin teinkin.
ja yksi tärkeä oli ja on faneri. silloinkin
katselin, jo alle vuodenikäisissä kaupassa
olevissa oli faneri alkanut pehmiämään. ja
toisissa kymmenen vuotta ulkona säilytetyissä oli
aivan kunossa. Fanereissa on eroja nytkin.
Minulla Kärpässä on fanerissa 10mm pyöreitä
kuvioita ja se malli kestää. Shell huoltamolla
oli myynnissä v-aisalla jotain "pitkänimisempää
merkkiä" mutta ei tule nyt mieleen.
Kuomua en ostanut, koska sen vetäminen on
tyhjänäkin raskaampaa ja harvoin on niin korkeaa
kuomua, että alle sohvakalusto mahtu.
Ovat myös suhteellisen kalliitya, mutta voishan
sitten vaikka yöpyä kuomun alla jos tarvis. Olis
kätevä ja paljon mukavempi kuin teltta. (eli
kaikki on ajateltu).
Valitsin myös vähän isomman eli 2,5 m koska
kaksimetriseen ei paljon mahdu tavaraa.
Siinä tein pienen virheen. Kaksimetrinen olisi
mahtunut autotallini peräseinälle aisa
irroitettuna, tämä isompi vie koko tallin.
Ja minun kärryni on kettingillä ja vaijerila
lukossa pyörästä ja jousesta tallin rakenteisiin.
Vetonupin lukko ei rajoita varastamista, saahan
sen koukkuun köydenpätkällä kiinni ja menoksi.
Kai tiedät, jarrullinen vaatii talvi-tai
nastarenkaat kuten autossakin on ja katsastuksen.
Jarruton ei vaadi kumpaakaan. - peräkärry
NigAri kirjoitti:
valitsin 15 vuotta sitten näin.
yksiakselinen, kevyempi vetää normaalikuormia ja
tyhjänä.
lehtijouset ja iskarit, normaalisti ei vaadi
koskaan korjausta.
vetoaisa yksiputkinen, jotta sisään sopii toinen
putki eli voi tehdä jatkoaisan. niin teinkin.
ja yksi tärkeä oli ja on faneri. silloinkin
katselin, jo alle vuodenikäisissä kaupassa
olevissa oli faneri alkanut pehmiämään. ja
toisissa kymmenen vuotta ulkona säilytetyissä oli
aivan kunossa. Fanereissa on eroja nytkin.
Minulla Kärpässä on fanerissa 10mm pyöreitä
kuvioita ja se malli kestää. Shell huoltamolla
oli myynnissä v-aisalla jotain "pitkänimisempää
merkkiä" mutta ei tule nyt mieleen.
Kuomua en ostanut, koska sen vetäminen on
tyhjänäkin raskaampaa ja harvoin on niin korkeaa
kuomua, että alle sohvakalusto mahtu.
Ovat myös suhteellisen kalliitya, mutta voishan
sitten vaikka yöpyä kuomun alla jos tarvis. Olis
kätevä ja paljon mukavempi kuin teltta. (eli
kaikki on ajateltu).
Valitsin myös vähän isomman eli 2,5 m koska
kaksimetriseen ei paljon mahdu tavaraa.
Siinä tein pienen virheen. Kaksimetrinen olisi
mahtunut autotallini peräseinälle aisa
irroitettuna, tämä isompi vie koko tallin.
Ja minun kärryni on kettingillä ja vaijerila
lukossa pyörästä ja jousesta tallin rakenteisiin.
Vetonupin lukko ei rajoita varastamista, saahan
sen koukkuun köydenpätkällä kiinni ja menoksi.
Kai tiedät, jarrullinen vaatii talvi-tai
nastarenkaat kuten autossakin on ja katsastuksen.
Jarruton ei vaadi kumpaakaan....meillä se vanhempi on TOSI vanha, ja vaneri
kestäny vallan mainiosti! Taitaa olla "Jullikka"
merkkinen. On tosiaan kevyt vetää (vaikka onkin
tupla akselinen mutta ei paina mitään), ainoa
mistä huomaa on se meteli takana hiekkatiellä :)
Kuomukärry oli siis pari vuotta vanha, sen verta
korkea kuomu että olen muunmuassa hakenu sillä
sohvan, ja juuri hain yhdet hyllyt! Hyvin
mahtuu.. Ja taitaa olla joku 2.5m en ole varma,
voi olla pitempikin :) mutta helvetin pitkä se on
kun Pajeron perässä on.. Pajerossa taas on sen
verran potkua ettei kuomu tai painavempi kärry
häiritse! Eli riippuu kanssa vetoautosta ja
vedettävästä tavarasta, millasen hankkii.
- kilroy
muuli on ehdoton hinta laatu suhteeltaan mutta
valitse vääntöjousilla ja iskareilla oleva malli
ei lehtijousilla ovat korkeammat ja kärrystä
tulee huterampi ja painavampi vääntöjouset kun
muistaa rasvata silloi tällöin rasvanipasta niin
ovat hyvinkin kestävät, korkea kuomu on tosi
kätevä ja tietysti kaasujousilla niin pysyy hyvin
ylhällä kuomu myös suojaa hyvin kärryä - käyttöön?
Se mitä kannattaa ostaa on hyvinpitkälle kiinni
siitä mitä meinaat sillä kuskata ja kuinka usein.
Yhtä ainutta parasta ei ole olemassa. Pienille
kuormille pienikärry ja isommille iso. Sitten
lisukkeet, jos kuskaat pääsääntöisesti
moottorikelkkaa niin kippi helpottaa
tolkuttomasti elämää mutta jos kuskaat jotain
kappaletavaraa niin se on silloin aivan turha.
Kuomu on hyvä olemassa mutta monesti tiellä.
Paras olisi jos olisi oma kärry jokaiseen
käyttötarkoitukseen. Itsellä kolme kärryä ja
frendillä kans kolme. Näitä kun vielä ristiin
lainaillaan niin aina löytyy oikea tarpaan mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657