Pedon merkistä

Jaakko

Oleellisempi kysymys meille uskoville on se,että olemmeko täällä,kun tuota merkkiä jaetaan,vai onko tempaus ennen sitä.Tapahtuuko tempaus vaivan ajan alussa,puolivälissä vai vaivan ajan lopussa.Tästä on eri mielipiteitä.Kuitenkin suurin osa kristityistä,että vaivan ajan alussa,ja vasta sen jälkeen tulee pedon merkki.(Hulluahan se olisikin uskoviin laittaa)Eihän me silloin oltaisikaan pelastuneita.Ilm.kirjan kolmannen,ja neljännen luvun välissä tapahtuu ylös otto.Kolmessa ensimmäisessä luvussa sanotaan:Jolla on korva,se kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo/sen jälkeen,ei noita sanoja enää sanota.Tiedän että adv.ovat jyrkästi eri mieltä,mutta silloinhan siitä syntyy keskustelua.

31

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olentoina

      uskovat viedään täältä maan päältä pois? Jos niin on, niin siihen kyllä tarvitaan melkoista kuljetuskapasiteettia eli hyvin suuri avaruuslaivasto. Ja mihin heidät sitten viedään? Aurinkokunnassamme ei taida olla maan lisäksi elinkelpoisia planeettoja ja muihin aurinkokuntiin on, lähimpiinkin, valovuosien matkat.

      Vai tarkoittaako se ylöstempaus jotakin muuta kuin elävien ihmisten poisviemistä?

      • Sirkka Iita.

        Jeesuksen omat saavat uuden ylösnousemus ruumiin.

        Sitä ei tietenkään voi kukaan tietää,että minkälaisen,mutta varmaankin juuri sellaisen kuin siinä tilanteessa on sopiva.Jumala ei tee virheitä!

        Kaikki ne jotka ovat pois nukkuneet Kristuksen omina ja kaikki jotka ovat antaneet sovittaa itsensä Kristuksessa ja ovat vielä elossa Kristuksen tullessa temmataan yläilmoihin Herraa vastaan.

        Autuaita ne jotka pääsevät osalliseksi ensimäisestä ylösotosta,heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa.

        Siis kaikki uudestisyntyneet Jumalan lapset.

        Autuaita ovat he jotka syntyvät kahdesti,he kuolevat vain yhdesti,mutta he jotka syntyvät yhdesti,kuolevat kahdesti.

        Jokossa tulee olemaan myöskin heitä,jotka eivät tarvitse kuolemaa maistaa ollenkaan.Juuri ne uskovat jotka ovat elossa,Jeesuksen tulemuksessa.


      • Anonyymi
        Sirkka Iita. kirjoitti:

        Jeesuksen omat saavat uuden ylösnousemus ruumiin.

        Sitä ei tietenkään voi kukaan tietää,että minkälaisen,mutta varmaankin juuri sellaisen kuin siinä tilanteessa on sopiva.Jumala ei tee virheitä!

        Kaikki ne jotka ovat pois nukkuneet Kristuksen omina ja kaikki jotka ovat antaneet sovittaa itsensä Kristuksessa ja ovat vielä elossa Kristuksen tullessa temmataan yläilmoihin Herraa vastaan.

        Autuaita ne jotka pääsevät osalliseksi ensimäisestä ylösotosta,heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa.

        Siis kaikki uudestisyntyneet Jumalan lapset.

        Autuaita ovat he jotka syntyvät kahdesti,he kuolevat vain yhdesti,mutta he jotka syntyvät yhdesti,kuolevat kahdesti.

        Jokossa tulee olemaan myöskin heitä,jotka eivät tarvitse kuolemaa maistaa ollenkaan.Juuri ne uskovat jotka ovat elossa,Jeesuksen tulemuksessa.

        Hei Sirkka Iita sinusta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään. Oletko kirjoitellut ?


    • Nerre

      Saman suuntaisesti ajattelen kuin sinä Jaakko.

      Olisin jotenkin taipuvainen uskomaan että tuo mikä >>>pidättää "pyhähenki / Kristuksen seurakunta">7. "Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä "

      Eli ennen 7 vuotista vaivan aikaa tapahtuu ylöstempaus. Niin uskoisin.
      Raamatussa puhutaan että tapahtuu, niinkuin Nooan päivinä oli. Eli Jumala saattoi omansa arkin suojiin ja vasta sitten vuodatti vihansa, eli vedenpaisumuksen maailmaan.

      • Jaakko

        En nyt jaksa etsiä raamatusta,mutta sellainenkin kohta löytyy jossa uskoville sanotaan: "Koska olet ottanut sanastani vaarin,pelastan sinut koetuksen hetkestä"


      • Nerre
        Jaakko kirjoitti:

        En nyt jaksa etsiä raamatusta,mutta sellainenkin kohta löytyy jossa uskoville sanotaan: "Koska olet ottanut sanastani vaarin,pelastan sinut koetuksen hetkestä"

        Aivan oikeassa olet. Katselin tässä samalla ja löysin niitä heti useampia kohtia..

        (Room.5:9) "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

        (1 Tess 5:9) "Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta."

        (1 Tess 1:10) "ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta"

        (Ilm.3:10) "Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat."


      • Jaakko
        Nerre kirjoitti:

        Aivan oikeassa olet. Katselin tässä samalla ja löysin niitä heti useampia kohtia..

        (Room.5:9) "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

        (1 Tess 5:9) "Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta."

        (1 Tess 1:10) "ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta"

        (Ilm.3:10) "Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat."

        Veilä jaksoit etsiä nuo kohdat.ja ravita meitä Jumalan sanalla.Uskovilla,ei ole mitään pelkäämistä,vaikka ajat huononevat.


      • Sirkka Iita.
        Nerre kirjoitti:

        Aivan oikeassa olet. Katselin tässä samalla ja löysin niitä heti useampia kohtia..

        (Room.5:9) "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

        (1 Tess 5:9) "Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta."

        (1 Tess 1:10) "ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta"

        (Ilm.3:10) "Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat."

        Laitan tähän muutamia jakeita Matteuksen evankeliumista!Mat.24:

        En jaksa nyt kirjoittaa sitä kokonaan tähän,mutta on hyvä lukea se aivan kokonaan,siinä on niitä tapahtumia mitä tapahtuu ennen Kristuksen tulemista.

        21)Sillä silloin on oleva suuri ahdistus,jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milonkaan tule.

        22)Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty,ei mikään liha pelastuisi;mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

        27)Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen,niin on oleva ihmisen pojan tulemus.

        30)Ja silloin ihmisen pojan merkki näkyy taivaalla,ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat;ja he näkevät ihmisenpojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

        31)Ja hän lähettää enkelinsä suuren paasunan pauhatessa,ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta,taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.


      • viherlaidun
        Nerre kirjoitti:

        Aivan oikeassa olet. Katselin tässä samalla ja löysin niitä heti useampia kohtia..

        (Room.5:9) "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

        (1 Tess 5:9) "Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta."

        (1 Tess 1:10) "ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta"

        (Ilm.3:10) "Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat."

        2.Pietarin kirje:
        2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,

        Itse olen elämässäni kokenut Herran auttavan jo kaukaa joutumasta huonoon tilanteeseen.
        Elämässäni on ollut tilanteita joissa valittavana on ollut ihan viattomia asioita joiden kautta olisi tullut varmaa menestystä joksikin aikaa. Mutta Herra on estänyt mukaanmenon, koska niissä olisi muutaman vuoden päästä ollut huono loppu.
        Näitä tilanteita, joissa on ollut selkeää varjeltumista Herran auttamana on ollut useita.


      • Nerre
        Sirkka Iita. kirjoitti:

        Laitan tähän muutamia jakeita Matteuksen evankeliumista!Mat.24:

        En jaksa nyt kirjoittaa sitä kokonaan tähän,mutta on hyvä lukea se aivan kokonaan,siinä on niitä tapahtumia mitä tapahtuu ennen Kristuksen tulemista.

        21)Sillä silloin on oleva suuri ahdistus,jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milonkaan tule.

        22)Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty,ei mikään liha pelastuisi;mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

        27)Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen,niin on oleva ihmisen pojan tulemus.

        30)Ja silloin ihmisen pojan merkki näkyy taivaalla,ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat;ja he näkevät ihmisenpojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

        31)Ja hän lähettää enkelinsä suuren paasunan pauhatessa,ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta,taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        Tärkeitä paikkoja toit. Hyvä asia!

        22)"Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty,ei mikään liha pelastuisi;mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."

        Esim. tuo puhuisi sitten sen puolesta että vaivan aikaa joutuisi uskovatkin jonkin aikaa kärsimään. Taikka sitten olisi tämä tietty jäännös( valitut) jotka jäävät hoitamaan kutsumustaan vaivanaikana. Esim. Israelin kansan kääntymys ja toteuttavat loppu tehtävänsä minkä Jumala alunperin tarkoitti tuon kansan kohdalla. Eli Jumala haluaa näyttää oman kunniansa tämän Israelin kansan kautta, jota maailma tulee vielä piirittämään. Mutta tuo tapahtuu vasta kun pakanain armotalous kausi päättyy-Ja seurakunta on otettu suojaan.

        Mielestäni tämäkin kuvaa hyvin Jumalan tapaa toimia. (Tämä voisi tulkita ennustukseksi)..

        Jes.26:,, "19. Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
        20. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
        21. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä."

        Sama kaltainen kuin Tess. Kirjeessä oleva paikka jossa puhutaan tempauksesta.


      • Nerre
        Jaakko kirjoitti:

        Veilä jaksoit etsiä nuo kohdat.ja ravita meitä Jumalan sanalla.Uskovilla,ei ole mitään pelkäämistä,vaikka ajat huononevat.

        Jeesuksen lupaus omilleen >>>TULEN MINÄ takaisin ja OTAN TEIDÄT TYKÖNI, että tekin olisitte siellä, missä minä olen


      • Seraja-m55

        Kun viittaat tuohon 7 vuotiseen vaivanaikaan, joka toteutuisi ajan lopulla vasta seurakunnan ylöstempaamisen jälkeen, niin joko tietämättäsi tai tietoisesti yhdyt siinä täysin katolisen jesuiitan, Riberan vastauskonpuhdistuksen oppeihin, joilla tämä vastusti Martti Lutherin uskonpuhdistushyökkäystä langennutta katolista kirkkoa vastaan.

        Tästä todistaa esim. luterilainen professori, Lenski teoksessaan "Johannis Uppenbarelse" s. 32.
        Samoin tri Guinnes, laajalti tunnettu englantilainen profeetallisen sana tulkki todistaa teoksensa "The Approaching End of the Age" s. 100.

        Tuo vastauskonpuhdistus pyrki osoittamaan, ettei paavikunta olisikaan antikristus, joka on erityisen syyllistetty Jumalan edessä niin miljoonien kristittyjen murhaajana kuin suurena Jumalan pilkkaajana.

        Tämä Riberan täysin raamatunvastainen selitysmalli lähti Danielin kirjan 9:27 pohjalta, jossa hän luvun 24. jakeen 70 vuosiviikosta irroitti (vastoin mitään logiiggaa!!!) viimeisen vuosiviikon ja siirsi sen aivan ajan lopulle ja selitti, että vasta silloin nousisi tuo antikristus, joka tekisi nuo kaikki kauheudet ja pilkkaamiset ja että seurakunta olisi sitä ennen jo otettu ylös.

        Tämä oppi ei ole mitään muuta kuin Saatanan oppia ja hyökkäystä sitä Jumalan uskonpuhdistusta vastaan, jota Luther edusti!

        Historia vahvistaa, että paavikunta on tuo tosi antikristus, jos vaikka yksittäiset paavit kuten ainakin edellinen näyttäisivätkin tekevän siihen poikkeuksen.
        Tuon valtajatkumon vastuulla on niin monien kymmenien miljoonien Kristuksen seuraajien kidutus ja kuolema, että sellaiseen ei tule enää mikään muu valta yltämään jossain muutamassa vuodessa.
        Samoin tuon valta on pilkannut Jumalaa räikeästi väitteellään olevansa Jumalan/Herran Jeesuksen sijainen maan päällä ja että sen papit olisivat välimiehiä ihmisen ja Jumalan välillä, joille tulee ripittäytyä. Sellainen ei ole kukaan kuolevainen. Vain Kristus yksin on Välimiehemme!

        Raamatun Sana myös osoittaa, että seurakunta on täällä maailmassa aina maailman loppuun asti.
        Ilm. 14. luku paljastaa sen viimekädessä.
        Tiedämme, että pedon merkin vaatimus toteutuu aivan maailman lopun edellä ja Ilm. 14. luku paljastaa, että silloinkin on maailmassa Kristuksen seurakuntaa, joka kieltäytyy tuon merkin vastaanottamisesta, kuten Ilm. 13:15 osoittaa, että silloin oli vielä niitä pelastuvia, jotka eivät ottaneet pedon merkkiä ja joutuivat siksi kuolemantuomion alaisiksi.

        Ilm. 14:12 antaa lisäksi kuvauksen ja perusteen, keitä ovat ne, jotka eivät ota pedon merkkiä ja toteaa, että: "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

        Näinollen pedon merkin vastaanottaminen on sellaista, joka on ristiriidassa Jumalan käskyjen pitämisen ja todellisen Jeesuksen uskon kanssa, joka edustaa sellaista uskonkuuliaisuutta Jumalaa kohtaan, mikä ei horju ihmisuhkien edessä.


    • Nyt ovat

      Lutherin seuraajat kadottaneet pedon. Tuiki
      merkillistä? Pankaa hyvä ystävät Etsintä kuulutus pedosta. Vaikka sen entisen poliisin
      lausunnon mukaan: joka kuuui kukaan ei poistu täältä ennenkuin peto on löytynyt?

      • ei epäselvää

        Ja asia kulkee kaukaa adventistien tulkintoja edes hipaisematta.
        Mutta;Matteuksen evankeliumi:
        7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.


      • miksi ette
        ei epäselvää kirjoitti:

        Ja asia kulkee kaukaa adventistien tulkintoja edes hipaisematta.
        Mutta;Matteuksen evankeliumi:
        7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

        keskustele omalla palstallanne,jos noin saastaisia olemme?

        Siunausta teille ja hyvää yötä.tv.Sirkka Iita.


      • väärin ymmärsit
        miksi ette kirjoitti:

        keskustele omalla palstallanne,jos noin saastaisia olemme?

        Siunausta teille ja hyvää yötä.tv.Sirkka Iita.

        On asioita joita ei yleensäkään voi kertoa kuin uutistoimistot.
        Täällä lukijoita ei valikoidu vain yhdestä tuutista.
        Lainaus kertoo periaatteen ilman muita merkityksiä.


    • Pedon

      Lisäksi hän löysi Pedon valtaistuimen. Hänen aikanaan oli vielä tämä lukukin kirjoitettuna
      Tiaraan. Kun uskon puhdistajat nostivat meteliä tästä kunnia nimestä. niin hiljalleen se katosi
      pois.

      Tämä Peto on erittäin korkeassa virassa ja koko
      maailma palvoo sitä tavallatai toisella. Tämä mahtava valta kerskuu sillä, että hänellä on
      Jumalallinen voima, koska hän on ihan omalla
      voimallaan pystynyt muuttamaan Herran sinun
      Jumalasi Sapatin aivan tavalliseksi arkipäiväksi
      ja vastaavasti hän kerskuu sillä, että hän on
      omalla voimallaan tehnyt Sunnuntain oman valtansa Sympooliseksi merkiksi. Hän kertoo avoimesti tunnuskirjoissaan kuinka, Jopa
      Protestantitkin ovat kuuliaisia hänen antamalleen lepopäivä sääsökselle, joka on hänen
      Valtansa Sinetti kuten hän sitä kuvaa. Me olemme
      syntyneet aivan tietämättämme tämän merkin alle.

      Tämä ei ole meidän vikamme. Eikä meidän välttämättä tarvitse kunnioittaa raamatun ulkopuolista Jumaluutta, jos emme halua?

      Elän merkin alla mutta en ole sen alainen!

      • Paavin tiarassa

        jos kerran se on 666 se luku?Paavi on palvonnan kohde ja sanoo olevansa "melkein"kuin Jumala.Sanoo että hän on Jumalan sijainen maanpäällä.Mutta en silti usko että Paavi olisi mikään antikristus.Koska antikristus pilkkaa Jumalaa ja kaikkea mitä Jumalan nimeenkin tulee.Eihän Paavi pilkkaa,vaan ylistää.


      • Kalle
        Paavin tiarassa kirjoitti:

        jos kerran se on 666 se luku?Paavi on palvonnan kohde ja sanoo olevansa "melkein"kuin Jumala.Sanoo että hän on Jumalan sijainen maanpäällä.Mutta en silti usko että Paavi olisi mikään antikristus.Koska antikristus pilkkaa Jumalaa ja kaikkea mitä Jumalan nimeenkin tulee.Eihän Paavi pilkkaa,vaan ylistää.

        Niim kyllä minä pidän sitä pilkkana. Minä en sinun ajattelu kannastasi tied. Kuitenkin ne erikois maininnat, kuten minä Herra Jumala Paavi.
        Jumalan pojan viransijainen. Nämä lauseet ovat jo minun mielestäni selvää Jumalan pilkkaa?


        Eräät paavitovat puhuneet tähän tapaan:

        =Minä voin lailla määrätä laista ja tehdä oikeaksi sen mikä on väärää, korjaamalla ja muuttamalla lakeja.=ja edelleen := Jos siis ne
        työt, joita minä teen, sanotaan olevan Jumalan
        eikä ihmisten tekoja, niin kuinka minua muuksi kuin Jumalaksi?...Ei siis mikään ole mikään ihme,
        että minulla on valta muuttaa aikaa ja aikoja,
        muuttaa ja lakkauttaa lakeja sekä vapauttaa
        kaikesta, vieläpä Kristuksen käskyistäkin.=

        Lainaus (Decretals de transl. Epist. Cap Quanto.)
        Hyvä Jaakko minä näen tämän todistuksen kirjoitetun ylimielisessä pilkka hengessä. ehkä sinä näet asian toisin: Siunausta Kalle


      • Toinen Kalle
        Kalle kirjoitti:

        Niim kyllä minä pidän sitä pilkkana. Minä en sinun ajattelu kannastasi tied. Kuitenkin ne erikois maininnat, kuten minä Herra Jumala Paavi.
        Jumalan pojan viransijainen. Nämä lauseet ovat jo minun mielestäni selvää Jumalan pilkkaa?


        Eräät paavitovat puhuneet tähän tapaan:

        =Minä voin lailla määrätä laista ja tehdä oikeaksi sen mikä on väärää, korjaamalla ja muuttamalla lakeja.=ja edelleen := Jos siis ne
        työt, joita minä teen, sanotaan olevan Jumalan
        eikä ihmisten tekoja, niin kuinka minua muuksi kuin Jumalaksi?...Ei siis mikään ole mikään ihme,
        että minulla on valta muuttaa aikaa ja aikoja,
        muuttaa ja lakkauttaa lakeja sekä vapauttaa
        kaikesta, vieläpä Kristuksen käskyistäkin.=

        Lainaus (Decretals de transl. Epist. Cap Quanto.)
        Hyvä Jaakko minä näen tämän todistuksen kirjoitetun ylimielisessä pilkka hengessä. ehkä sinä näet asian toisin: Siunausta Kalle

        Minä puolestani lainaan erään toisen lausuntoja, joita voi pitää erittäin paheksuttavana. Ihan oikeastaan miltä kantilta tahansa katsottuna.

        "Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta.” ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

        "Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." - 3SM, s. 31-32).


      • Seraja-m55
        Toinen Kalle kirjoitti:

        Minä puolestani lainaan erään toisen lausuntoja, joita voi pitää erittäin paheksuttavana. Ihan oikeastaan miltä kantilta tahansa katsottuna.

        "Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta.” ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

        "Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." - 3SM, s. 31-32).

        Tottakai sinä voit pitää noita lausuntoja paheksuttavina siksi, että et usko niiden olevan totuutta.
        Et vain pysty ajattelemaan sitä vaihtoehtoa, että kyseinen profeetta on todellakin Herran profeetta ja on todellakin esittänyt tuossa totuuden.


      • vähitellen
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Tottakai sinä voit pitää noita lausuntoja paheksuttavina siksi, että et usko niiden olevan totuutta.
        Et vain pysty ajattelemaan sitä vaihtoehtoa, että kyseinen profeetta on todellakin Herran profeetta ja on todellakin esittänyt tuossa totuuden.

        Alussa tullessani palstalenne ihmettelin kovaa vastakkainasettelua teidän ja kristittyjen välillä.
        Nyt ,kun olen päässyt juoneen kiinni, olen itsekin samaa mieltä adventismin vastapuolen kanssa.
        Täällä on käynyt selväksi, että adventismi on kauempana kristinuskosta kuin saatoin kuvitellakaan.


    • Kiitos.

      Oleellista opn omatuntosi asiassa minkä näet oikeaksi.
      Et voi tehdä sitä vastaan minkä näet oikeaksi tekemättä syntiä.

      Ylöstempaus on ajan lopulla kun kaikki on tapahtunut Raamatun mukaan.

      Siunausta
      jari laurila

      TAIVAS, YLÖSTEMPAAMINEN JA UUSI PARATIISIMAA

      Eivätkö ihmiset menekään taivaaseen, kun Raamattu puhuu myös uudesta maasta, ennallistetusta paratiisista, joka on pelastettujen koti ikuisesti?

      Kun Jeesus tulee, elossa olevat pyhät saavat samankaltaisen hengellisen ylösnousemusruumiin kuin Kristuksellakin on. Heidät temmataan Herraa vastaan. (1 Tess 4:13-18, 1 Kor 15: 42-54) Myös haudoissaan nukkuvat pyhät nousevat ylös taivaaseen. (Ilm 20:6, Joh 5:28-29, 1 Kor 15:22-23, Luuk 20:36, Fil 3:21)
      Pyhät toimivat pappeina taivaassa Kristuksen kanssa tuhannen vuoden ajan. (Ilm 20:4, 2:11)

      Taivas on pyhien asuinsija tuhatvuotiskauden ajan, jonka jälkeen vasta maa uudistetaan paratiisiksi. (Ilm 21) Usein Raamatussa puhutaan taivaasta siinä merkityksessä, että se on Jumalan, että enkeleiden asuinsija. (Matt 3:17, 5:12, 6:1, 13:11, Mark 10:21, Luuk 6:23, 2 Kor 5:1, 12:2, Hebr 3:1, 6:4, 8:1-2,4-5, 9:23, 12:22,25, Fil 3:10, Ps 76:9, 103:19, 139:8, Srn 5:1, 5 Moos 10:14, 26:15, 28:12, Neh 1:4-5, Dan 4:34, 5:23, Jer 23:24, Jes 66:1, 1 Piet 1:4)
      Tuomion ylösnousemus tapahtuu myöhemmin, (Ilm 20:5-6, 11-15) kun kahden ylösnousemuksen välillä on aikaa kulunut 1000 vuotta. (4-5)
      Jeesus opetti myös kahta ylösnousemusta. (Joh 5:28-29, Apt 24:15)

      Pelastettujen tuleva pysyvä koti:

      Synnin kukistumisen jälkeen luodaan maa josta kaikki synnin jäljet ovat poissa! (Ilm 21, 22:3, Jes 49:10) Uusi maa on luvattu kaikille autuaille vanhurskaille jotka ovat voittaneet. (Matt, 5:5, Ilm 3:21, 21:5-7)

      Koko luomakunta ja maa ovat huonossa tilassa. Me ihmiset surkuttelemme maailman menoa, mutta maapallon tulevaisuus on kuitenkin varsin ruusuinen, (Room 8:20-23, 1 Tim 3:1-5, Matt 24) koska Jumala on luvannut ihmisille uuden taivaan ja uuden vanhurskaan maan. (2 Piet 3:9-13, Jes 65:17)
      Koko maa tulee kauniiksi ja hedelmälliseksi. (Jes 35:1-10)
      Kukaan ei tule riistetyksi, kun kaikki nauttivat oman työnsä tuloksista. Poissa on kaikki suru, kärsimys, sairaus, tuska ja kuolema. Syntiä ei ikuisteta, vaan kaikki synnin muistotkin hävitetään. (Ilm 21:14)
      Eläimetkin saavat uuden luonteen. (Jes 11:6-9, 65:25)
      Jumalan luomistekojen muisto säilytetään uudessa maassakin, ja luomistekoja juhlitaan viikottain sielläkin. (Jes 66:22-23, 1 Moos 2:2-3

      Jo vanhan liiton aikana pyhät odottivat uutta kaupunkia. (Hebr 11:8-10, 13-16, Gal 4:26, (Ilm 21:2)

      Uuteen maahan eivät pääse epäpuhtaat valheen ja synnin palvelijat. (Ilm 21:8,27, 22:15)

      Uudessa maassa pyhät (Ilm 12:17, 14:12) saavat olla halki loputtomien ikuisuuksien Herransa Jeesuksen Kristuksen, ja kaikkien aikojen pyhien kanssa.
      Uudessa maassa jokainen saa laulaa samaa ylistyslaulua opetuslasten, Mooseksen, Paavalin, Danielin ja kaikkien muidenkin pyhien kanssa! (Ilm 14:3, 15:3, 5:9)

      • Jaakko

        Tuosta ilm.20:4 löytyy ala-viite ilm.5/10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi,ja papeiksi ja he tulevat hallitsemaan maan päällä.-(Tarkoittanee 1000v.v aika jaksoa maanpäällä)Tai Jesaja 11:6-9 tarkoittaa 1000v.valtakuntaa 11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa,ja pantteri makaa vohlan viedessä,vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä,ja pieni poikanen niitä paimentaa 11:9 Ei missään minun pyhällä vuodellani tehdä pahaa eikä vahinkoa,sillä maa on täynnä Herran tuntemista,niinkuin vedet peittävät meren.Adv.näkevät asian,että1000v.taivaassa,ja ikuisuus maanpäällä,minä näen asian päin vastoin,että tempauksen jälkeen tullaan maanpäälle tuhannen tuhansien pyhinensä,ja silloin kaikkien silmät saavat hänet nähdä.Ensimm.tess.4:17 Sitten meidät,jotka olemme elossa jotka olemme jääneet tänne,temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin,ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.


      • Sirkka Iita.
        Jaakko kirjoitti:

        Tuosta ilm.20:4 löytyy ala-viite ilm.5/10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi,ja papeiksi ja he tulevat hallitsemaan maan päällä.-(Tarkoittanee 1000v.v aika jaksoa maanpäällä)Tai Jesaja 11:6-9 tarkoittaa 1000v.valtakuntaa 11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa,ja pantteri makaa vohlan viedessä,vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä,ja pieni poikanen niitä paimentaa 11:9 Ei missään minun pyhällä vuodellani tehdä pahaa eikä vahinkoa,sillä maa on täynnä Herran tuntemista,niinkuin vedet peittävät meren.Adv.näkevät asian,että1000v.taivaassa,ja ikuisuus maanpäällä,minä näen asian päin vastoin,että tempauksen jälkeen tullaan maanpäälle tuhannen tuhansien pyhinensä,ja silloin kaikkien silmät saavat hänet nähdä.Ensimm.tess.4:17 Sitten meidät,jotka olemme elossa jotka olemme jääneet tänne,temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin,ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        omalta kohdaltani.Näin minäkin olen raamatustani asian ymmärtänyt.En ole kyllä paljon tästä asiasta keskustellut kenenkään kanssa,mutta senverran olen ymmärtänyt,että on eri mielipiteitä asian suhteen joiltakin osin.

        Aika näyttää kumpienko näkemys osoittautuu oikeaksi.Mutta tärkeintä on kuitenkin se,ettei Jumala tee virheitä,eikä erehdy.Saamme täysin luottaa HÄNEN valintaansa tässäkin asiassa.

        Jumalan siunaamaa sapattia kaikille.tv.Sirkka Iita.


      • Jaakko
        Sirkka Iita. kirjoitti:

        omalta kohdaltani.Näin minäkin olen raamatustani asian ymmärtänyt.En ole kyllä paljon tästä asiasta keskustellut kenenkään kanssa,mutta senverran olen ymmärtänyt,että on eri mielipiteitä asian suhteen joiltakin osin.

        Aika näyttää kumpienko näkemys osoittautuu oikeaksi.Mutta tärkeintä on kuitenkin se,ettei Jumala tee virheitä,eikä erehdy.Saamme täysin luottaa HÄNEN valintaansa tässäkin asiassa.

        Jumalan siunaamaa sapattia kaikille.tv.Sirkka Iita.

        Sinussa hyvää,että itse tutkit sanasta,että kuis on,etkä anna liikaa vaikuttaa joidenkin kirkkokuntien tulkintaasi.


      • juuri sillä paikallaan
        Jaakko kirjoitti:

        Sinussa hyvää,että itse tutkit sanasta,että kuis on,etkä anna liikaa vaikuttaa joidenkin kirkkokuntien tulkintaasi.

        missä on kutsuttukin.Itse kuulun virallisesti Luterilaiseen kirkkoon,vaikka en välitä mistään seurakunta rajoista,

        vaan uskon että jokaisessa seurakunnassa on uudesti syntyneitä todellisia Pyhän Hengen johdossa olevia Jumalan lapsia.

        Ei Jeesus katso ulkoisiin puitteisiin,vaan sydämeen!

        Senvuoksi hartain toivoni onkin ainoastaan saada pysyä Kristuksen omana.Mehän kaikki uskovat,jotka ovat syntyneet Hengen,eikä ihmisen tahdosta muodostamme lopunajan seurakunnan,eli Kristuksen ruumiin,kaikki omalla paikallaan juuri siinä missä olemme.

        Paavali kirjoitti mielestäni kauniisti Hengen yhdistämistä Jumalan lapsista:Room.8:14-16.28,35,39.

        14)"Sillä KAIKKI,joita Jumalan Henki kuljettaa,ovat Jumalan lapsia."

        15)Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jäleen pelossa,vaan te olette saaneet lapseuden hengen,jossa me huudamme:"Abba Isä!"

        16)Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,ETTÄ OLEMME JUMALAN LAPSIA.

        28)Mutta me tiedämme ,että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi,jotka Jumalaa rakastavat,niiden jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

        38)Sillä minä olen varma siitä,ettei kuolema,eikä elämä,ei enkelit,eikä henkivallat,ei nykyiset,eikä tulevaiset,ei voimat,

        39)ei korkeus,eikä syvyys,eikä mikään muu luotu voi meitä eroittaa Jumalan rakkaudesta,joka on Kristuksessa Jeesuksessa,meidän Herrassamme.

        Minä pidän tosi paljon Paavalin kirjeistä ja myöskin Johanneksen kirjeet ovat niitä eniten lukemiani raamatun paikkoja.

        Siunausta ja Pyhän Hengen läheisyyttä elämääsi.tv.Sirkka Iita.


      • Nerre
        juuri sillä paikallaan kirjoitti:

        missä on kutsuttukin.Itse kuulun virallisesti Luterilaiseen kirkkoon,vaikka en välitä mistään seurakunta rajoista,

        vaan uskon että jokaisessa seurakunnassa on uudesti syntyneitä todellisia Pyhän Hengen johdossa olevia Jumalan lapsia.

        Ei Jeesus katso ulkoisiin puitteisiin,vaan sydämeen!

        Senvuoksi hartain toivoni onkin ainoastaan saada pysyä Kristuksen omana.Mehän kaikki uskovat,jotka ovat syntyneet Hengen,eikä ihmisen tahdosta muodostamme lopunajan seurakunnan,eli Kristuksen ruumiin,kaikki omalla paikallaan juuri siinä missä olemme.

        Paavali kirjoitti mielestäni kauniisti Hengen yhdistämistä Jumalan lapsista:Room.8:14-16.28,35,39.

        14)"Sillä KAIKKI,joita Jumalan Henki kuljettaa,ovat Jumalan lapsia."

        15)Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jäleen pelossa,vaan te olette saaneet lapseuden hengen,jossa me huudamme:"Abba Isä!"

        16)Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,ETTÄ OLEMME JUMALAN LAPSIA.

        28)Mutta me tiedämme ,että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi,jotka Jumalaa rakastavat,niiden jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

        38)Sillä minä olen varma siitä,ettei kuolema,eikä elämä,ei enkelit,eikä henkivallat,ei nykyiset,eikä tulevaiset,ei voimat,

        39)ei korkeus,eikä syvyys,eikä mikään muu luotu voi meitä eroittaa Jumalan rakkaudesta,joka on Kristuksessa Jeesuksessa,meidän Herrassamme.

        Minä pidän tosi paljon Paavalin kirjeistä ja myöskin Johanneksen kirjeet ovat niitä eniten lukemiani raamatun paikkoja.

        Siunausta ja Pyhän Hengen läheisyyttä elämääsi.tv.Sirkka Iita.

        Hyvä todistus ja kirjoitus sinulta! Minäkään en laita painoa liikaa seurakunta rajoihin. Katson niiden yli Kristukseen ja sen kautta näen paljon veljiä ja sisaria ympärilläni. Niinkuin sinutkin näen sisarenani.

        Kristus yhdistää meitä!


      • Jaakko
        Nerre kirjoitti:

        Hyvä todistus ja kirjoitus sinulta! Minäkään en laita painoa liikaa seurakunta rajoihin. Katson niiden yli Kristukseen ja sen kautta näen paljon veljiä ja sisaria ympärilläni. Niinkuin sinutkin näen sisarenani.

        Kristus yhdistää meitä!

        Tulin uskoon eräässä srk.mutta en millään voi nähdä,että se on ainut oikea.Joskus tuntuu,että olisi helpompaa kun olisi lahko henkinen,ja näkisi että vain tämä srk. on oikeassa,mutta kun ei millään...Olen heti uskon alku ajoista ollut tällainen,näen uskovat yhtenä seura kuntana myös paikallis tasolla.


    • Anonyymi

      nostetaan.

    • Anonyymi

      Mitään salaisia tempauksia ei ole eikä tule. Se oppi on puhdasta eksytystä ja vie suurimman osan kristittyjä suoraan helvetin tuleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe