siis miten tullaan uskoon

kempä tietäis

kysyn, koska asiaan näyttää olevan tuhat ja yksi erilaista tapaa; riittääkö että tahtoo tulla uskoon? Vai pitääkö odottaa että synnintunto herää ennen kuin voi tulla uskoon...?
Entä miten on vammaisten ja mielenterveysongelmaisten laita? Entä kehitysvammaisen ? Heille se näyttäää olevan niin tavattoman yksinkertaista? Tunnen muutaman, joilla on tapana käydä paikallisessa seurakunnan tilaisuuksissa. He ovat vaikuttaneet minut suuresti.

Itse olen ihan tavallinen luterilainen,jota uskon asiat ovat kiinnostaneet aina. Mutta näitä keskusteluita luettuani, uskosta on tullut hyvin sekava ja vaikea asia.

9

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja usko evankeliumi

tapasi Jeesus sanoa. Hän oli käytännöllinen ihminen: miksi hoette 'Herra, Herra', ettekä tee mitä minä sanon? Kysy siis häneltä, minkä asian elämässäsi hän haluaisi sinun muuttavan. Tee sitten se, ja usko myös evankeliumi - että syntisi ovat ristin veren tähden anteeksiannettuja. Siinä se.

Toki moni on tätä vastaan, mutta Pyhä Henki jonka pitäisi vakuuttaa sinut uskossa olemisestasi, ei sitä tee, jos et käytännössä lähde Jeesusta seuraamaan. Mutta kun näin teet, tulet itse kokemaan että asia näin on, etkä sen jälkeen ole kenenkään mielipiteen varassa.

• jósette

Nyt ja tällähetkellä pyydä Jeesukselta syntisi anteeksi ja pyydä, että Jeesus pesee sinut verellään. Sano, että Jeesus on kuollut sinun puolestasi ristillä ja nyt sinä otat vastaan sen pelastuksen joka tämän työn kautta on puolestasi tehty. Periaatteessa juttu toimii jo noin, mutta jos sinulle jää tunnepuolelle vielä jotain epäilystä mene johonkin vapaitten suuntien kokoukseen ja pyydä synninpäästö ja kerro halukkuutesi tulla uskoon. (sinun ei tarvitse liittyä mihinkään seurakuntaan se ei ole välttämätöntä)

Jatko toimii kun käyt lukemaan sanaa. Rukoile ensin ennenkuin otat Raamatun luettavaksesi joka kerta ja pyydä, että Jumala tulee sinun lukuhetkeesi mukaan ja avaa sinulle tekstejä. Kun tunnet, että PyhäHenki haluaa opettaa sinulle jotain sinun elämästäsi ota se kiittäen ja nöyrästi vastaan, sillä niin sinua aletaan opastamaan Jeesuksen opetuslapseuteen. Jeesus on tavattoman luotettava. Vuosien mittaan opit luottamaan hänelle pikkuhiljaa koko elämäsi ja kun luottamuksesi Jumalaan kasvaa tulet rauhalliseksi ja katselet hieman säälien uskosta osattomien säntäilyä ja toisistaan kiinnipitämistä.

Toivotan sinut tervelulleeksi Jumalan lapseuteen ja tulevaan taivaskotiin. Jeesus sinua siunatkoon.

• tämän ketjun aloittaja

vaikka ei tietäis mistä koko asiassa on kyse !?

Miksi sitten monet korostavat kovasti oman syntisyyden tunnustamisen tärkeyttä !? Miten esimerkiksi joku kehitysvammainen voi ymmärtää tämän? Silti he ovat aina innolla menossa alttarille siunattavaksi, yhtään miettimättä.

• jósette
        tämän ketjun aloittaja kirjoitti:

vaikka ei tietäis mistä koko asiassa on kyse !?

Miksi sitten monet korostavat kovasti oman syntisyyden tunnustamisen tärkeyttä !? Miten esimerkiksi joku kehitysvammainen voi ymmärtää tämän? Silti he ovat aina innolla menossa alttarille siunattavaksi, yhtään miettimättä.

lainaus: "riittääkö että tahtoo tulla uskoon? Vai pitääkö odottaa että synnintunto herää ennen kuin voi tulla uskoon"

Kun ihmisessä herää tietoisuus että hänen olisi hyvä lähestyä Jumalaa ja ns. tulla uskoon on siihen jo jokin syy. Silloin Jumala on alkanut herätellä ihmisen sydäntä tosiasioitten eteen. Kun Jumala itse on katsonut ihmisen puoleen ja vetää häntä Jeesukselle ei enää kannata aikailla, silloin on se hetki ja elementti että eikun vaan Herran eteen ja Jeesus anna minulle minun velkani anteeksi. Jos sinulla on tällainen olotila suosittelen välittömästi kääntymistä Jeesuksen puoleen.

Aina ei synnintunto tule ensimmäisenä uskoon tulossa. Ihminen on saattanut Jeesuksen johdattamana alkaa jostain syystä kulkea paljon kirkossa tai hengellisissä kokouksissa vielä tuntematta sen suurempaa synnintuntoa. Evankelistat ovat Jumalan voitelemia lähtettiläitä ja he saavat usein ns. satoa kuulijoista jotka ovat kiinnostuneita Jeesuksesta ja pelastumisesta. Ihminen lähtee alttaripyynnön kuullessaan joskus ihan vain kaverin mukana alttarille ja tunnustautuu siellä Jeesuksen omaksi. Siitä se alkaa, Jeesus ei pidä ihmistä ja hänen haparoitsevia tekojaan minään vitsinä. Hän suhtautuu ihmiseen aina vakavasti.

Jumalalle viety rukous ja pyyntö omasta pelastumisesta tuo aina toivotun lopputuloksen. Ihminen pääsee sisälle taivaan lapseuteen.

Synnintunto on mahtava ja pelottava asia. Ihminen joka on synnintunnossa menee yleensäkin tien loppuun ja pyytää Jeesukselta syntejään anteeksi, sekä saa pelastumisen lahjaksi. Aina ei näin ole. Mutta saat olla varma, että kun käyt Jeesustielle sinulle tullaan näyttämään oma sisäinen maailmasi.

Toiselle näytetään koko "peli" kerralla, joka on tosi rankka kokemus (vaivainen kaiken kokee ja kokenut kaiken tietää). Toiselle aletaan näyttämään sisäistä likaisuutta pala palata. Jeesus tietää kuinka kenenkin kohdalla on toimittava, hänellä ei ole tarvetta näännyttää ketään.

Uskoon saa tulla sitten ihan kaikki. Pelastuksen armo on ihmistä varten. Jeesus ei sanonut, että jos olet kauhean syntinen, murhamies, rampa, homoseksuali, kehitysvammainen, mielitautinen älä viitsi lähestyä pikkusen puistattaa tuommoisen. EI vaan JOKAINEN JOKA HUUTAA AVUKSEEN HERRAN NIMEÄ PELASTUU. (apt.2:21)

• kerrotaan miten asia on Raa...
    • tuhat ja yksi erilaista tapaa
      -> Totta. Sinun tapasi on myös ainutlaatuinen.

riittääkö että tahtoo tulla uskoon?
      -> Riittää. Tutki Sanaa ja ja jätä synnintunto Jumalan huoleksi. Ilmeisesti jo rakastat Jeesuksen tapaa puhua ja toimia. Sen rakkauden osallisuuteen, joka hänen elämässään näkyy, sinutkin on valittu. Katsele sitä ja anna sen kyllästää itsesi.

Entä miten on vammaisten ja mielenterveysongelmaisten laita? Entä kehitysvammaisen ?
      -> Koska he ovat vajaakykyisiä, yhteisön vastuu heistä on suuri. Ilman ihmisiä, jotka elämällä arjessa heidän kanssaan tavalla, joka kertoo Jumalan huolenpidosta ja lähimmäisen kunnioituksesta, heidän ei ole mahdollista uskoa. Asia on heille helppo, jos he ovat saaneet Jumalan rakkautta toisten ihmisten kautta.

näitä keskusteluita luettuani, uskosta on tullut hyvin sekava ja vaikea asia.
      -> Tutki toisten sanomisia Sanan valossa:

"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.” Matt 11:25-26

"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." Mark 10:14-15

yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." Room 10:12-13

“Monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi." Matt 19:30

“Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.” Saarn 7:29

“Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.” 1 Kor 1:26

• Jaakko

Sano vain Jeesukselle,tule sydämeeni asumaan tahdon antaa elämäni sinulle,se on kaikki mitä uskoon tuloon tarvitaan,sen jälkeen kaikki muu uskoon liittyvä alkaa selviämään.

• paikanetsijä

enkä aina tiedä,välillä ihmettelen näitä samoja juttuja kuin sinäkin..että mitä se usko sitten on -tyyliin

oikeastaan sen synnintunnon kanssa on vähän niin,että se kasvaa uskon kasvaessa...tai mitä lähemmäksi Jumalaa pääsee sen suuremmaksi synnintunto tulee..- näin olen itse kokenut

kehitysvammaisia työni puolesta tapaan tämän tästä ja voin sanoa että sen parempia uskovia ei olekaan - parhaat saarnat olen kuullut kehityvammaisen suusta..eivät ole esiintyneet suurina uskovina vaan kertoneet rippikoulussa oppimansa intoa puhkuen ja täytenä totena -

• löytynyt

"Usko tulee siis kuulemisesta,mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta" room 10:17 Usko ei siis
        ole mitään ihmisen tahdon ponnistelua, vaan JUMALA
        synnyttää sen meissä julistamansa sanan kautta,joka on evankeliumin julistamisen tärkein tehtävä,näin siis usko tulee meihin Kristuksen uskon kautta,kulkien läpi ajan uskosta uskoon ja on nyt saavuttanut meidätkin,jotka olemme uskoon tulleet. Niin "ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan"1kor.2:5

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      394
      2812
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      76
      2229
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      112
      1775
    4. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      189
      1481
    5. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      77
      1472
    6. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1445
    7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1437
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1323
    9. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1287
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1246
    Aihe