LEXUS LS400

V8 jyrää

Olisiko kellään käytännön kokemuksia vm. 90-93
Lexuksesta?

- Miten paljon kuluttaa?
- Onko kalliita tyyppivikoja?
- eikös autossa ole ilmajousitus? Jos on niin
miten kestää?
- Vakiovarusteena taitaa olla ainakin
automaattivaihteisto, ilmastointi ja
vakionop.säädin? ja ABS tottakai?

Autoja alkaa olla saatavilla hiukan yli 100
tonnin hintaa ja vois olla hulppea vaihtoehto
jollekin uudemmalle perheautolle...

15

5523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joonas

      Täällä jänkhällä on yksi käytössä ja jo vain on
      se luja peli. Nyt on ajettu 245.000 km eikä
      mitään ihme vikoja ole ollut. Kyyti on hiljaista
      ja pehmeää, bensaa tietenkin palaa, mutta ei
      pahasti. Matkaa pääsee reilulla 8 litralla,
      moottoritievauhdilla palaa alta 11, mutta
      kaupungissa sitten yli 14. Näinkin isoksi autoksi
      kiihtyvyys on hyvä, vain reilut 8 sek sataseen.
      Työn laatu autossa on erinomainen, mutta tietty
      aneemisuus vaivaa - on kuin hiivalla kasvatettu
      Corolla, mistä ei sinänsä ole pahaa sanomista.
      Karismaattisempiakin merkkejä tästä kokoluokasta
      löytyy. Siis aito japanilainen hyvässä ja
      pahassa. Huollot ovat aika arvokkaita, mutta eipä
      niitä usein tarvitse tehdä. Mittaristo tykkäsi
      vähän poltella valojaan, pieni ylijännite oli
      päässyt pesiytymään. Tämä oli siis yksilövika, ei
      yleinen juttu. Kaikki luettelemasi varusteet ja
      paljon muuta kuuluu vakiopakettiin. Valinnaista
      ei tainnut olla kuin kattoluukku ja nahkaverhoilu.
      Kyllähän auto maksoi, tämä vm. 93 oli kuluineen
      ja renkaineen liki n. 670.000 mk. Sillä irtosi jo
      XJ6 Jagge, S320 Mersu ja 730 Bemari, joten kovaa
      oli seura. Hulppea vaihtoehto perheautolle,
      kyllä. Parasta autossa on tietty arkisuus, joka
      tässä tapauksessa merkitsee erinomaista
      huolettomuutta ja käyttövarmuutta. Jos pieni
      statuksen puute ei haittaa, niin Lexus on varma
      valinta sopuhintaan.

      • mies

        Joo oli reilu 250tkm ajettu ja oli siellä jotain
        pientä häikkää mutta muuten mahtava auto! Todella
        hyvä ajaa ja kaikki herkut. Auto oli -90 eikä
        mitään ruostetta ollut! Kulutuksesta sen verran
        että aika sekalaista ajoa ja parhaimmillaan
        9.5l/100km!! Normaalisti siinä 11 hujakoilla
        hieman alle! Mutta ei paha kokoon ja koneeseen
        verrattuna!

        Suosittelen ehdottomasti, jos ei jännitä
        huoltojen suhteen, ne oli meinaa aika kovaa
        luokkaa normaalin perheautoon verrattuna.

        Nii et kyllä yhtä hyvää bemua tai mersua tai
        audia saa samaan hintaan!


      • ...

        Kun olisit saanut samalla rahalla tuolloin auton
        josta olisit saanut tuplasti myydessäsi sen
        eteenpäin.


      • Joonas
        ... kirjoitti:

        Kun olisit saanut samalla rahalla tuolloin auton
        josta olisit saanut tuplasti myydessäsi sen
        eteenpäin.

        se sellainen auto, josta 10 vuoden jälkeen saisi
        yli 300 tuhatta? Kaikki nämä tuppaavat laskemaan.
        Eihän se auto toki omilla tienesteillä ollut
        ostettu, vaan ihan firman peli on tämä poron
        korvike. Niin jo vain on, että ainoa hintansa
        väärtti on Koskhenkorva,
        nunnukanunnukalailaalailaa...:)


      • 530
        mies kirjoitti:

        Joo oli reilu 250tkm ajettu ja oli siellä jotain
        pientä häikkää mutta muuten mahtava auto! Todella
        hyvä ajaa ja kaikki herkut. Auto oli -90 eikä
        mitään ruostetta ollut! Kulutuksesta sen verran
        että aika sekalaista ajoa ja parhaimmillaan
        9.5l/100km!! Normaalisti siinä 11 hujakoilla
        hieman alle! Mutta ei paha kokoon ja koneeseen
        verrattuna!

        Suosittelen ehdottomasti, jos ei jännitä
        huoltojen suhteen, ne oli meinaa aika kovaa
        luokkaa normaalin perheautoon verrattuna.

        Nii et kyllä yhtä hyvää bemua tai mersua tai
        audia saa samaan hintaan!

        En tiedä miten kulutukset mittaatte, mutta itse
        en ko. autolla juuri alle 14 litran lukemia
        nähnyt. Auto painaa ajokunnossa ukot sisällä
        lähes kaksi tonnia ja kone on 4 litrainen, joten
        kaupungilla palaa aivan jotain muuta kuin tuo
        väittämäsi 14 litraa, 20 litraa on lähempänä
        totuutta. Maantiellä pihistämällä voi juuri ja
        juuri alle kympin päästä. Eli 11 litran
        keskikulutus on kyllä sitten lähes pelkästään
        maantieajoa kesäkelillä.

        Samoin suorituskyvyssä oli kyllä melkoista
        liioittelua tuossa toisessa mailissa. Ei tuo
        alkuperäinen LS400 kiihdy paikaltaan sataseen
        alle 9 sekunnin millään, sen nyt näkee jo
        teho/paino suhteesta. Paras näkemäni mittaustulos
        on 9,5 sekuntia.

        Muuten auto on kuin on kerrottu, viaton ja
        hajuton ja erittäin mukava. Varaosat ovat
        kalliita. Auton arka paikka on ohjaustehostimen
        pumppu, joka vuotaa suoraan laturin päälle. Eli
        jos vuotoa ei korjaa/huomaa heti vian korjaus on
        helposti tuplat laturin särkyessä hetken päästä.


      • mies
        530 kirjoitti:

        En tiedä miten kulutukset mittaatte, mutta itse
        en ko. autolla juuri alle 14 litran lukemia
        nähnyt. Auto painaa ajokunnossa ukot sisällä
        lähes kaksi tonnia ja kone on 4 litrainen, joten
        kaupungilla palaa aivan jotain muuta kuin tuo
        väittämäsi 14 litraa, 20 litraa on lähempänä
        totuutta. Maantiellä pihistämällä voi juuri ja
        juuri alle kympin päästä. Eli 11 litran
        keskikulutus on kyllä sitten lähes pelkästään
        maantieajoa kesäkelillä.

        Samoin suorituskyvyssä oli kyllä melkoista
        liioittelua tuossa toisessa mailissa. Ei tuo
        alkuperäinen LS400 kiihdy paikaltaan sataseen
        alle 9 sekunnin millään, sen nyt näkee jo
        teho/paino suhteesta. Paras näkemäni mittaustulos
        on 9,5 sekuntia.

        Muuten auto on kuin on kerrottu, viaton ja
        hajuton ja erittäin mukava. Varaosat ovat
        kalliita. Auton arka paikka on ohjaustehostimen
        pumppu, joka vuotaa suoraan laturin päälle. Eli
        jos vuotoa ei korjaa/huomaa heti vian korjaus on
        helposti tuplat laturin särkyessä hetken päästä.

        ..meni se nyt vaan 9.5 litraa satasella usko
        pois! Mutta kuten sanoin todella kevyellä
        kaasujalalla! Normaalisti edelleen se 11 litraa
        ja silloin maantie painotteista mutta mukana myös
        kaupunki ajoa! Mitä kiihdytykseen tulee niin TM
        mittaus ainoa minkä olen nähnyt ja se oli juuri
        se 9.5sec. Tosin kuka nyt kiihdyttää 0-100 muut
        kuin liikennevalopellet? Ohituskiihtyvyys sitten
        ihan omaa luokkaa... pwr päälle ja overdrive veke
        ja eiku menoks!


    • HL
    • Möhkö

      Tylsempää vehjettä kuin Lexus saa hakea tuohon
      hintaan. Jos rahaa on yli 100 tmk ja isoa autoa
      mieli tekee, niin summalla alkaa irrota jo 700-
      sarjan Bemaria, S-mersua ja isointa Audia. Niissä
      on jo luonnetta, mutta V12 Bemusta saatat saada
      kyllä turhan eksoottisen korjattavan. Jos japsi
      olla pitää, niin Maxima on suht. hyvä vaihtoehto,
      ei Lexuksen tasoa, mutta aika uuden saa jo tuolla
      budjetilla.

      • HL

        Mielestäni juuri sakut tuossa luokassa ovat
        tylsiä, tuttuja, tavanomaisia,
        mielikuvituksettomia valintoja. Paljon pitempään
        sitä huomaa tuijottavansa kadulla kulkevan
        Lexuksen perään.

        Kyllä, olen koeajanut mm. Lexus LS400:n, BMW
        750:n, MB S-sarjalaisen.


      • Tojokoseo
        HL kirjoitti:

        Mielestäni juuri sakut tuossa luokassa ovat
        tylsiä, tuttuja, tavanomaisia,
        mielikuvituksettomia valintoja. Paljon pitempään
        sitä huomaa tuijottavansa kadulla kulkevan
        Lexuksen perään.

        Kyllä, olen koeajanut mm. Lexus LS400:n, BMW
        750:n, MB S-sarjalaisen.

        Kyllä naureskelin partaani, kun ensimmäisen
        kerran Lexusta lähestyin. Mietin että tuommoinen
        riisilimo ei meselle tai bemulle voi mitään.
        Ennakkoluuloinen hymy hyytyi, vaikka auton
        ulkonäkö ei mitään intohimoja saati hurraahuutoja
        herätäkään. Matalan profiilin valinta
        harmaapukuiselle herrasmiehelle, joka ei halua
        tehdä varallisuudesta numeroa.


    • V8 jyrää (tai suora 6..)

      Kiitoksia tiedoistanne ja mielipiteistänne.

      Onhan se näin että Lexus on hiukan harmaavarpunen
      mutta tuo varsinkin vähän vanhempien Toyotien
      luotettavuus yhdistettynä mukavaan, hiljaiseen
      autoon ja hyvään varusteluun kiinnostaisi silti.

      En minä sitä sano etteikö 7-sarjan Bmw ja S-mersu
      olisi luotettavia ja hyviä autoja, ovat vain esim
      vuosimallien 1990 osalta melko vanhan näköisiä.
      Eipä se Lexuskaan uudelta kyllä näytä, mutta
      Bemun sekoittaa asiasta tietämätön helposti 5-
      sarjaan ja eikös se mersunkin suurempi ja uudempi
      mallikin ole esitelty vasta 1991-1992.
      Edellinenhän on jostakin 1982-83 vuodelta
      peruskoriltaan, ikäisekseen kyllä nuorekas malli
      sekin. Ja tahtoopa olla noiden uudempikoristen S-
      mersujen hinnat vielä siellä 200 kilomarkan
      tuntumassa, kun taas noin 150tkm ajettu Lexus
      maksaa kympin-pari päälle satatuhatta.

      Korjatkaa jos olen väärässä vuosimallien tai
      hintatasojen suhteen, mielipiteitähän on yhtä
      monta oikeaa kun on meitä ihmisiäkin..

      Minkäslaisia ja -tasoisia vaihtoehtoja Jaguar
      muuten tarjoaisi tässä luokassa, XJ6 jollain 4
      litran koneella esim.?

      • Kaapo

        Tarkoitit varmastikin W126-mallia, joka
        lanseerattiin -79 ja sitten sitä väsättiin
        tasaisen varmasti vuoteen 91, jolloin tuli W140
        eli möhköfantti. 126:n konevalikoima kattoi
        vuosien mittaan sektorin 260-560, joten
        valinnanvaraa oli, kolme pienintä olivat kuutosia
        ja sitten kaseja loput. Ihmeen nuorekas tämä 126-
        nestori edelleen on. Hinnat alkavat olla
        mieluummin alle 100 tontun kuin päälle. W140-
        mallit ovat vanhimillaan 10-vuotiaita ja
        hintahaitaria löytyy 150-400 tmk. Jaguar tarjoaa
        tässä sektorissa XJ6 3.2 ja Sovereign 4.0-mallin
        Jagella oli varsin pahoja laatuongelmia 70-80
        luvuilla, mutta nämä 90-luvun mallit ovat jo eri
        maata, vaikkeivat ongelmattomia olekaan,
        varsinkin jos verrataan Lexukseen.


      • juuso

        Jos vähän yli satkulla saat/löydät noin vähän
        ajetun! Yleensä ne tuuppaa oleen siellä 200 tkm,
        vaikka ei se hirveesti ole tuolle autolle!


      • V8 jyrää
        juuso kirjoitti:

        Jos vähän yli satkulla saat/löydät noin vähän
        ajetun! Yleensä ne tuuppaa oleen siellä 200 tkm,
        vaikka ei se hirveesti ole tuolle autolle!

        Eihän noita kokonaisuudessaankaan kovin paljon
        myynnissä ole, mutta pari kohtuuhintaista /
        kohtuullisen vähän ajettuakin on tullut vastaan:

        1990 LS400 / 170tkm / 129800 - tinkimiset
        1991 LS400 / 145tkm / 139900 - tinkimiset

        Tosin tarkempaa tietoa ei autojen kunnosta ole
        mutta jos nyt ei ihan törkeällä pidolla ole ollut
        niin luulisi vielä olevan ok noilla metreillä.

        92 ja 93 menee kyllä sitten 200 kilomarkan
        tienoille, ainakin 170 tmk ja ylöspäin.

        Olenpa nähnyt 94 malleista pyydettävän yli 300
        tuhattakin.


    • väärä

      osasto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe