Olisiko kellään käytännön kokemuksia vm. 90-93
Lexuksesta?
- Miten paljon kuluttaa?
- Onko kalliita tyyppivikoja?
- eikös autossa ole ilmajousitus? Jos on niin
miten kestää?
- Vakiovarusteena taitaa olla ainakin
automaattivaihteisto, ilmastointi ja
vakionop.säädin? ja ABS tottakai?
Autoja alkaa olla saatavilla hiukan yli 100
tonnin hintaa ja vois olla hulppea vaihtoehto
jollekin uudemmalle perheautolle...
LEXUS LS400
15
5523
Vastaukset
- Joonas
Täällä jänkhällä on yksi käytössä ja jo vain on
se luja peli. Nyt on ajettu 245.000 km eikä
mitään ihme vikoja ole ollut. Kyyti on hiljaista
ja pehmeää, bensaa tietenkin palaa, mutta ei
pahasti. Matkaa pääsee reilulla 8 litralla,
moottoritievauhdilla palaa alta 11, mutta
kaupungissa sitten yli 14. Näinkin isoksi autoksi
kiihtyvyys on hyvä, vain reilut 8 sek sataseen.
Työn laatu autossa on erinomainen, mutta tietty
aneemisuus vaivaa - on kuin hiivalla kasvatettu
Corolla, mistä ei sinänsä ole pahaa sanomista.
Karismaattisempiakin merkkejä tästä kokoluokasta
löytyy. Siis aito japanilainen hyvässä ja
pahassa. Huollot ovat aika arvokkaita, mutta eipä
niitä usein tarvitse tehdä. Mittaristo tykkäsi
vähän poltella valojaan, pieni ylijännite oli
päässyt pesiytymään. Tämä oli siis yksilövika, ei
yleinen juttu. Kaikki luettelemasi varusteet ja
paljon muuta kuuluu vakiopakettiin. Valinnaista
ei tainnut olla kuin kattoluukku ja nahkaverhoilu.
Kyllähän auto maksoi, tämä vm. 93 oli kuluineen
ja renkaineen liki n. 670.000 mk. Sillä irtosi jo
XJ6 Jagge, S320 Mersu ja 730 Bemari, joten kovaa
oli seura. Hulppea vaihtoehto perheautolle,
kyllä. Parasta autossa on tietty arkisuus, joka
tässä tapauksessa merkitsee erinomaista
huolettomuutta ja käyttövarmuutta. Jos pieni
statuksen puute ei haittaa, niin Lexus on varma
valinta sopuhintaan.- mies
Joo oli reilu 250tkm ajettu ja oli siellä jotain
pientä häikkää mutta muuten mahtava auto! Todella
hyvä ajaa ja kaikki herkut. Auto oli -90 eikä
mitään ruostetta ollut! Kulutuksesta sen verran
että aika sekalaista ajoa ja parhaimmillaan
9.5l/100km!! Normaalisti siinä 11 hujakoilla
hieman alle! Mutta ei paha kokoon ja koneeseen
verrattuna!
Suosittelen ehdottomasti, jos ei jännitä
huoltojen suhteen, ne oli meinaa aika kovaa
luokkaa normaalin perheautoon verrattuna.
Nii et kyllä yhtä hyvää bemua tai mersua tai
audia saa samaan hintaan! - ...
Kun olisit saanut samalla rahalla tuolloin auton
josta olisit saanut tuplasti myydessäsi sen
eteenpäin. - Joonas
... kirjoitti:
Kun olisit saanut samalla rahalla tuolloin auton
josta olisit saanut tuplasti myydessäsi sen
eteenpäin.se sellainen auto, josta 10 vuoden jälkeen saisi
yli 300 tuhatta? Kaikki nämä tuppaavat laskemaan.
Eihän se auto toki omilla tienesteillä ollut
ostettu, vaan ihan firman peli on tämä poron
korvike. Niin jo vain on, että ainoa hintansa
väärtti on Koskhenkorva,
nunnukanunnukalailaalailaa...:) - 530
mies kirjoitti:
Joo oli reilu 250tkm ajettu ja oli siellä jotain
pientä häikkää mutta muuten mahtava auto! Todella
hyvä ajaa ja kaikki herkut. Auto oli -90 eikä
mitään ruostetta ollut! Kulutuksesta sen verran
että aika sekalaista ajoa ja parhaimmillaan
9.5l/100km!! Normaalisti siinä 11 hujakoilla
hieman alle! Mutta ei paha kokoon ja koneeseen
verrattuna!
Suosittelen ehdottomasti, jos ei jännitä
huoltojen suhteen, ne oli meinaa aika kovaa
luokkaa normaalin perheautoon verrattuna.
Nii et kyllä yhtä hyvää bemua tai mersua tai
audia saa samaan hintaan!En tiedä miten kulutukset mittaatte, mutta itse
en ko. autolla juuri alle 14 litran lukemia
nähnyt. Auto painaa ajokunnossa ukot sisällä
lähes kaksi tonnia ja kone on 4 litrainen, joten
kaupungilla palaa aivan jotain muuta kuin tuo
väittämäsi 14 litraa, 20 litraa on lähempänä
totuutta. Maantiellä pihistämällä voi juuri ja
juuri alle kympin päästä. Eli 11 litran
keskikulutus on kyllä sitten lähes pelkästään
maantieajoa kesäkelillä.
Samoin suorituskyvyssä oli kyllä melkoista
liioittelua tuossa toisessa mailissa. Ei tuo
alkuperäinen LS400 kiihdy paikaltaan sataseen
alle 9 sekunnin millään, sen nyt näkee jo
teho/paino suhteesta. Paras näkemäni mittaustulos
on 9,5 sekuntia.
Muuten auto on kuin on kerrottu, viaton ja
hajuton ja erittäin mukava. Varaosat ovat
kalliita. Auton arka paikka on ohjaustehostimen
pumppu, joka vuotaa suoraan laturin päälle. Eli
jos vuotoa ei korjaa/huomaa heti vian korjaus on
helposti tuplat laturin särkyessä hetken päästä. - mies
530 kirjoitti:
En tiedä miten kulutukset mittaatte, mutta itse
en ko. autolla juuri alle 14 litran lukemia
nähnyt. Auto painaa ajokunnossa ukot sisällä
lähes kaksi tonnia ja kone on 4 litrainen, joten
kaupungilla palaa aivan jotain muuta kuin tuo
väittämäsi 14 litraa, 20 litraa on lähempänä
totuutta. Maantiellä pihistämällä voi juuri ja
juuri alle kympin päästä. Eli 11 litran
keskikulutus on kyllä sitten lähes pelkästään
maantieajoa kesäkelillä.
Samoin suorituskyvyssä oli kyllä melkoista
liioittelua tuossa toisessa mailissa. Ei tuo
alkuperäinen LS400 kiihdy paikaltaan sataseen
alle 9 sekunnin millään, sen nyt näkee jo
teho/paino suhteesta. Paras näkemäni mittaustulos
on 9,5 sekuntia.
Muuten auto on kuin on kerrottu, viaton ja
hajuton ja erittäin mukava. Varaosat ovat
kalliita. Auton arka paikka on ohjaustehostimen
pumppu, joka vuotaa suoraan laturin päälle. Eli
jos vuotoa ei korjaa/huomaa heti vian korjaus on
helposti tuplat laturin särkyessä hetken päästä...meni se nyt vaan 9.5 litraa satasella usko
pois! Mutta kuten sanoin todella kevyellä
kaasujalalla! Normaalisti edelleen se 11 litraa
ja silloin maantie painotteista mutta mukana myös
kaupunki ajoa! Mitä kiihdytykseen tulee niin TM
mittaus ainoa minkä olen nähnyt ja se oli juuri
se 9.5sec. Tosin kuka nyt kiihdyttää 0-100 muut
kuin liikennevalopellet? Ohituskiihtyvyys sitten
ihan omaa luokkaa... pwr päälle ja overdrive veke
ja eiku menoks!
- HL
Omakohtaisia kokemuksia ei ole, kuin koeajosta.
Jos toinen kotimainen sujuu, niin Aftonbladetin
sivuilla on ruodittu käytettyä Lexusta:
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/2000/0003/
000302.html
Myös täällä on tietoa auton vioista:
http://carpoint.msn.com/vip/UsedRelOver/Lexus/LS%
20400/Used.asp
Aftonbladetia lainaten: "Lexus LS400 är en anonym
lyxkryssare med högsta tänkbara tillförlitlighet
till rätt pengar." - Möhkö
Tylsempää vehjettä kuin Lexus saa hakea tuohon
hintaan. Jos rahaa on yli 100 tmk ja isoa autoa
mieli tekee, niin summalla alkaa irrota jo 700-
sarjan Bemaria, S-mersua ja isointa Audia. Niissä
on jo luonnetta, mutta V12 Bemusta saatat saada
kyllä turhan eksoottisen korjattavan. Jos japsi
olla pitää, niin Maxima on suht. hyvä vaihtoehto,
ei Lexuksen tasoa, mutta aika uuden saa jo tuolla
budjetilla.- HL
Mielestäni juuri sakut tuossa luokassa ovat
tylsiä, tuttuja, tavanomaisia,
mielikuvituksettomia valintoja. Paljon pitempään
sitä huomaa tuijottavansa kadulla kulkevan
Lexuksen perään.
Kyllä, olen koeajanut mm. Lexus LS400:n, BMW
750:n, MB S-sarjalaisen. - Tojokoseo
HL kirjoitti:
Mielestäni juuri sakut tuossa luokassa ovat
tylsiä, tuttuja, tavanomaisia,
mielikuvituksettomia valintoja. Paljon pitempään
sitä huomaa tuijottavansa kadulla kulkevan
Lexuksen perään.
Kyllä, olen koeajanut mm. Lexus LS400:n, BMW
750:n, MB S-sarjalaisen.Kyllä naureskelin partaani, kun ensimmäisen
kerran Lexusta lähestyin. Mietin että tuommoinen
riisilimo ei meselle tai bemulle voi mitään.
Ennakkoluuloinen hymy hyytyi, vaikka auton
ulkonäkö ei mitään intohimoja saati hurraahuutoja
herätäkään. Matalan profiilin valinta
harmaapukuiselle herrasmiehelle, joka ei halua
tehdä varallisuudesta numeroa.
- V8 jyrää (tai suora 6..)
Kiitoksia tiedoistanne ja mielipiteistänne.
Onhan se näin että Lexus on hiukan harmaavarpunen
mutta tuo varsinkin vähän vanhempien Toyotien
luotettavuus yhdistettynä mukavaan, hiljaiseen
autoon ja hyvään varusteluun kiinnostaisi silti.
En minä sitä sano etteikö 7-sarjan Bmw ja S-mersu
olisi luotettavia ja hyviä autoja, ovat vain esim
vuosimallien 1990 osalta melko vanhan näköisiä.
Eipä se Lexuskaan uudelta kyllä näytä, mutta
Bemun sekoittaa asiasta tietämätön helposti 5-
sarjaan ja eikös se mersunkin suurempi ja uudempi
mallikin ole esitelty vasta 1991-1992.
Edellinenhän on jostakin 1982-83 vuodelta
peruskoriltaan, ikäisekseen kyllä nuorekas malli
sekin. Ja tahtoopa olla noiden uudempikoristen S-
mersujen hinnat vielä siellä 200 kilomarkan
tuntumassa, kun taas noin 150tkm ajettu Lexus
maksaa kympin-pari päälle satatuhatta.
Korjatkaa jos olen väärässä vuosimallien tai
hintatasojen suhteen, mielipiteitähän on yhtä
monta oikeaa kun on meitä ihmisiäkin..
Minkäslaisia ja -tasoisia vaihtoehtoja Jaguar
muuten tarjoaisi tässä luokassa, XJ6 jollain 4
litran koneella esim.?- Kaapo
Tarkoitit varmastikin W126-mallia, joka
lanseerattiin -79 ja sitten sitä väsättiin
tasaisen varmasti vuoteen 91, jolloin tuli W140
eli möhköfantti. 126:n konevalikoima kattoi
vuosien mittaan sektorin 260-560, joten
valinnanvaraa oli, kolme pienintä olivat kuutosia
ja sitten kaseja loput. Ihmeen nuorekas tämä 126-
nestori edelleen on. Hinnat alkavat olla
mieluummin alle 100 tontun kuin päälle. W140-
mallit ovat vanhimillaan 10-vuotiaita ja
hintahaitaria löytyy 150-400 tmk. Jaguar tarjoaa
tässä sektorissa XJ6 3.2 ja Sovereign 4.0-mallin
Jagella oli varsin pahoja laatuongelmia 70-80
luvuilla, mutta nämä 90-luvun mallit ovat jo eri
maata, vaikkeivat ongelmattomia olekaan,
varsinkin jos verrataan Lexukseen. - juuso
Jos vähän yli satkulla saat/löydät noin vähän
ajetun! Yleensä ne tuuppaa oleen siellä 200 tkm,
vaikka ei se hirveesti ole tuolle autolle! - V8 jyrää
juuso kirjoitti:
Jos vähän yli satkulla saat/löydät noin vähän
ajetun! Yleensä ne tuuppaa oleen siellä 200 tkm,
vaikka ei se hirveesti ole tuolle autolle!Eihän noita kokonaisuudessaankaan kovin paljon
myynnissä ole, mutta pari kohtuuhintaista /
kohtuullisen vähän ajettuakin on tullut vastaan:
1990 LS400 / 170tkm / 129800 - tinkimiset
1991 LS400 / 145tkm / 139900 - tinkimiset
Tosin tarkempaa tietoa ei autojen kunnosta ole
mutta jos nyt ei ihan törkeällä pidolla ole ollut
niin luulisi vielä olevan ok noilla metreillä.
92 ja 93 menee kyllä sitten 200 kilomarkan
tienoille, ainakin 170 tmk ja ylöspäin.
Olenpa nähnyt 94 malleista pyydettävän yli 300
tuhattakin.
- väärä
osasto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351