Kaikkein huonoin auto?

Mikä on kaikkein huonoin auto, jonka olet koskaan omistanut? Kerro koko kauhutarina. Tätä palstaa lukiessa saa sen kuvan, että kaikki autot ovat koko ajan rikki.

Itselläni on käynyt ilmeisesti keskimääräistä parempi tuuri, koska en ole joutunut koskaan autoa viemään korjaamolle. Vuodesta 1985 olen ajellut ja autoja on ollut vähän toistakymmentä, suurin osa Volvoja.

"Eniten rikki" li elämäni toinen auto, Saab 99 GL 2.0. Autolla oli hankittaessa mittarissa 278000. Varusteina muun muassa takalasin sähkövastuksen lisäksi lämpöpuhallus takalasille ja sisältä säädettävät peilit.

Autoon tuli outo vika, se nytkyi ja heilui liikkeelle lähtiessä. Päästi outoa valittavaa ääntäkin. Viaksi selvisi moottorin etupään kiinnityspultin putoaminen. Laitoin tilalle 10 mm:n pultin ja kiristin piukkaan. Tämä tapahtui opiskeluaikana joskus vuonna 1987 tai jotain. Sen jälkeen en ole autoihin "remonttia" tehnyt enkä teettänyt.


Master Eq

26

3758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kyllä ollut oma auto, mutta vanhemmilla tuollainen oli joskus 80-luvulla.

      Itsekin opettelin sillä (ja Lada 1200 s:llä) ajamaan mökkiteillä. Ensimmäisen kerran kun pääsin kokeilemaan hieman paremman luokan autoa meinasin vetäistä pöpelikköön ihan yllätyksestä... :)

      Autosta vielä. Jätti tielle useammin kuin kerran. Sähköongelmia, yms. riitti vaikka muille jakaa - ja niinhän ne lopulta jaettiinkin. Lähetettiin takaisin venäjälle kun joku hullu tuon sitten tarjoutui ostamaan. :)

    • Öövini

      siitä hajoos vetari,kansipahvi,lämmityslaitteen moottori ja kenno,öljypohja halkes,moottorin takapään kiinnitysrauta putos,äänenvaimentaja irtos,ohjaussimpukka irtos,virranjakaja hajos,kaasuvaijeri katkes sata kertaa,laturi levis,sisäpualen ovenavauskahvat jäi käteen,aina se keitti ja ikinä se ei pakkaasessa lähteny ilman apuvirtaa käymään.

    • Sierra jätti vuoden omistusaikana 7 kertaa tienpäälle. milloin petti perä, kardaanin ristikkonivel, ruiskun ohjaus, vaihteisto, tai turbo, tosin auto oli ollut "teinikinneri", ni arvatenkin edellinen omistaja oli huoltanut huonosti, ja revitellyt paljon.

      Volvossa oli tolkuton kulutus liki 20l/100km (iso ja viritetty kone, ja tihein mahdollinen perä)jotti 3 kertaa tielle puolen vuoden omistusaikana. kerran etujarru "hirtti kiinni" laturi petti, ja kipinä hävisi.

      Cossu oli teiniviritys, jota oli rääkätty. siis huono yksilö. ja Volvossa oli kone alunperin suunniteltu kiihdytyskäyttöön, ja siitä sitten "kesytetty" katulailliseen kuosiin eli sopiva harrasteautoksi, mutta kelvoton käyttöautona.

      • maa--

        corolla peräpetti kone poiki2 ohjaus kaamee nytte sierra ollu mooonta vuotta paras ikinä ford forever


      • Anonyymi

        Tää on tuttua


      • Anonyymi
        maa-- kirjoitti:

        corolla peräpetti kone poiki2 ohjaus kaamee nytte sierra ollu mooonta vuotta paras ikinä ford forever

        sierra jättää sen


    • Velkavolvo

      Ei ollut minun vaan isän. Kampiakseli hajosi täydessä vauhdissa kun olin menossa yliopiston pääsykokeisiin. Onneksi tiellä oli parempiakin autoja liikkeellä. Muuten olisi saattanut mennä elämänura toisille raiteille.

    • EsaVesa

      Opel ascona vm. 79, ascona vm.82, ascona vm.85. Opel ei tee tänä päivänäkään kunnon autoja, kaveri oli koeajamassa vm.2002 astraa jolla oli kyllä vähän ajettu, suht hyvin pidetty ja hintaakin oli 12600€.... Mutta auto oli ihan alkeellinen, ratti oli mikä oli, ei mitään säätöjä, penkki oli ihan hirveä.... Jos ei penkissä ole mitään säätöjä, ni selkä vamma taattu... Mummoni corollassa on reilusti paremmat penkit(ristiselän säätö), tilt ratti, ym... Ja se on vuoden 93!!! Paskin = O P E L

      • Ruostepallo

        Kolme kertaako piti hankkia Ascona, ennen kuin huomasit paskaksi? Kovapäinen kaveri.


      • Vallu
        Ruostepallo kirjoitti:

        Kolme kertaako piti hankkia Ascona, ennen kuin huomasit paskaksi? Kovapäinen kaveri.

        Minulla oli Ascona kaksi kertaa.
        Ensimmäinen ns. A-korinen oli sen aikaiseksi autoksi kelpo peli. Toki siinä oli vikoja enemmän kuin nykyautoissani on ollut.
        Autoa piti korjata n. kerran kuukaudessa, enimmäkseen pikkuvikaa. Pidin kuitenkin autosta.
        Siksipä meninkin vaihtamaan uudemman, sen B-korisen.
        Autolla oli ajettu merkkiliikkeestä ostettaessa 67 000km.
        Vuoden ja 22 000 km:n aikana hajosi mm.:
        Venttiilin nostajat ( hydr.), vesipumppu, perä, vaihdelaatikko, ulkopuolen oven kahvoja pari kpl.
        Kun sitten koneen öljynpaineet alkoivat hiljalleen kadota, vein auton vaihtoon.
        Vannoin, etten koskaan enää osta Opelia. Tämä on pitänyt 80-luvulta ainakin tähän asti.
        Kun sain aikanaan erittäin huonoja kokemuksia Fordista, sen kanssa kävi vähän samalla tavoin, ei ole Fordia sen koommin huushollissa näkynyt.
        En vanno minkään automerkin puolesta, mutta kokemuksesta vastaan vannon kyllä.


      • Astralla

        Aika juntti olet, jos et 2002 Astrasta ratin säätöjä löydä. Peruspenkissäkin on ainakin korkeus ja kallistussäädöt, paremmissa malleissa sitten täydelliset.


    • Mersu S 320CDI

      Ei viikkoa ilman vikää.

    • auto..

      Meikäläisen ainoa ongelma auto oli Skoda Fabia. Erehdyin ostamaan vuoden näyttelytilassa seisseen Fabian kun halvalla sain. Auto oli kyllä sisältä ja ulkoa aivan uuden veroinen ja kaikki vipstaakit olivat paikoillaan, mutta;

      Toisena päivänä käsijarrukahva hajosi - tuttu vika korjaamolle. Syksyn sateiden alettua molemmat takaovet alkoivat vuotamaan ja oviverhoilu meni pilalle. Vuotoa yritettiin korjata 4 kertaa, mutta korjaamatta jäi. Koiranluut vaihdettiin ensimmäisen kerran noin 10.000 km:n ajon jälkeen. Sähköikkunoiden kanssa oli jatkuvia ongelmia. Ilmastointi vei 100 heppasesta koneesta tehot aina käynnistyessään. Kojelauta natisi jatkuvasti. Noin vuoden kärsimyksen jälkeen päätin vaihtaa auton toisenmerkkiseen ja hupsista Fabian arvo oli pudonnut noin 30%, eli sekin oli viimeinen vitutuksen aihe ko. autossa.

    • Rottana

      Ei viikkoa ilman vikaa ja kaikenlisäksi se alkoi ruostumaan vaikkei audi kuulemma ruostu!
      Möin sen veljelleni ja sama peli näyttää jatkuvan! Never audi!

      • veljesi

        Jos totta puhut, niin sinua v.....aa kun möit pilkkahinnalla huippukunnossa olevan auton, jolla minä olen ajanut jo 180tuhatta ilman huolen häivää.
        Kiitos siitä!


    • Real Hannu Hanhi

      No ei tietenkään sinun autoissasi ole ollut koskaan mitään korjattavaa, tässä selitykset valitse vapaasti:

      - aina kun pienikin vialta vaikuttava oire on ollut, olet vaihtanut autoa.

      - kun vikaa on ollut, se kuluu "normaaliin" kulumiseen eikä ole varsinainen vika.

      - kun vikaa on ollut, niin se kuuluu auton ominaisuuksiin eikä ole varsinainen vika.

      - kun vikaa on ollut, niin ajamista on vain jatkettu seuraavaan vaihtoon asti, eipä tarvinnut tehdä/teettää remonttia.

      - kummin kälyn veljen tutun kaima on autonasentaja joka käy kotonasi korjaamassa autoasi, eipä tarvinnut viedä korjaamolle.

      - tai olet itse rassannut epätoivoisesti illat ja viikonloput autojasi, mutta eipä tarvinnut viedä korjaamolle.

      Myönnä pois että yksi tai useampi vaihtoehtoehto osuu kohdalle ja monta kertaa.

    • kun ei muita

      viestejä ole poistettu kuin ainoastaan se jossa totesin et avensis -04 oli onnettomin esitys mihen olen törmännyt ja vielä surkea takuun hoita kaiken lisäksi.

      • AE111

        Oli muuten ainoa juttu, jossa ei mainittu mitä vikaa autossa oli.


      • ja sitäkö
        AE111 kirjoitti:

        Oli muuten ainoa juttu, jossa ei mainittu mitä vikaa autossa oli.

        kysyttiin. kun se käy aina niin et tosiasiat poistetaan. eli 04vm avensis on tähän päivään mennessä ollut 3vk pelkästään korjaamolla ja km on nyt 46000. ja vikalista. 2vk: ikäisenä ilmastointi päällä autossa haisi oksennus. johtuu kuulemma ilmastoinnista ja korjaantuu huollolla 100€ olis ollu hinta kun ei kuulemma kuulu takuuseen= avensis kuuluu haista oksennukselle 2vk ikäisestä lähtien. vetonivelet alkoivat rutista 10tkm jälkeen ja sekin kuulemma kulutusosa ja toyotan huipputakuu ei tietenkään korvaa noprmaalikulumista= avensiksen vetonivelt nyt vaan kuuluu kulua vasen puoli 10tkm ja oikea 16tkm. vakionopeudensäädin reistasi ekan kerran 18tkm ja toisenkerran 35tkm. no ehkä kuuluu asiaan et se nostaa nopeuden omin päin kun huollossa sanottiin et saattaa hieman nopeus elää. 80 nosti nopeutta siten et 165km/h otin tuon pois päältä kun ei oikein ollut tiellä tilaa tuolle nopeuden elämiselle. ohjauksen hammastanko kituu päätävihlovasti ja kuljettajan ovi suhisee. et lepposaa matkantekoa on. etupyörän laakeri meni tienpuolelta 37tkm ja tällä hetkellä on ainoa vika jokin ihme kitkutus etupyörissä. Tämä nyt varmasti saa olla näkyvissä kun on oikein lista tehtynä.


      • sitäkö kysyttiin
        ja sitäkö kirjoitti:

        kysyttiin. kun se käy aina niin et tosiasiat poistetaan. eli 04vm avensis on tähän päivään mennessä ollut 3vk pelkästään korjaamolla ja km on nyt 46000. ja vikalista. 2vk: ikäisenä ilmastointi päällä autossa haisi oksennus. johtuu kuulemma ilmastoinnista ja korjaantuu huollolla 100€ olis ollu hinta kun ei kuulemma kuulu takuuseen= avensis kuuluu haista oksennukselle 2vk ikäisestä lähtien. vetonivelet alkoivat rutista 10tkm jälkeen ja sekin kuulemma kulutusosa ja toyotan huipputakuu ei tietenkään korvaa noprmaalikulumista= avensiksen vetonivelt nyt vaan kuuluu kulua vasen puoli 10tkm ja oikea 16tkm. vakionopeudensäädin reistasi ekan kerran 18tkm ja toisenkerran 35tkm. no ehkä kuuluu asiaan et se nostaa nopeuden omin päin kun huollossa sanottiin et saattaa hieman nopeus elää. 80 nosti nopeutta siten et 165km/h otin tuon pois päältä kun ei oikein ollut tiellä tilaa tuolle nopeuden elämiselle. ohjauksen hammastanko kituu päätävihlovasti ja kuljettajan ovi suhisee. et lepposaa matkantekoa on. etupyörän laakeri meni tienpuolelta 37tkm ja tällä hetkellä on ainoa vika jokin ihme kitkutus etupyörissä. Tämä nyt varmasti saa olla näkyvissä kun on oikein lista tehtynä.

        on eli ei tarvi avensiksella enää ajella kuin ihan pakolliset ajot.....


    • Omituinen Mököttäjä

      Kaikkein huonoin oli 85 Saab, täynnä reikiä.
      Kun tuli syksy, vesi tuli sisään ja housutkin haisi homeelle ja kaverit huomautti saadun naamaihottuman nähdessään että ai tommonen tauti. Ei koskaan enää vanhaa autoa,kiitos mulle.

    • Anonyymi

      Tojota prius hirveä kolkotin js karmea kojelauta.

    • Anonyymi

      No rellun perkele ja ongelmia piisasi ja sekä hermot meni että tukka lähti päästä ei juma mikä romu.

    • Anonyymi

      Volkswagen Golf huonoin omistamani auto koskaan. Öljyä kulutti, jakoketju paukahti, dsg vaihteisto leipoi, vetoakseli rikki ruotsin puolella, laturi hajosi ja starttimoottori remonttiin sekä tuulilasinoesurin moottori uusiksi. Tämän jälkeen oli 7 vuotta ilman autoa. Tämän jälkeen ostin Toyota corollan joka toimii hyvin. Huono auto ajaa, mutta todella helppohoitoinen vehje.

    • Anonyymi

      Huonoin auto mikä olen uutena ostanut oli Kia Cee'd crdi 2007.
      Tuossa kotterossa todella huomasi, että Kia vasta harjoitteli "euroopassa suunnitellun ja valmistetun" auton kanssa.
      Se sentään oli positiivista, että 7-vuoden takuu hoisi suurimman osan harjoittelun kukkasista. Mutta pieniä ja vähän suurempiakin vikoja oli keskimäärin jokaiseen vuosihuoltoon korjattavaksi. Ja sen lisäksi moneen vikaan joista en edes meinannut valittaa oli "tehdas kampanja" josta kerrotiin kun kotteroa vei huoltoon.
      Kampanjat hoidettiin kyllä vuosihuollon yhteydessä, mutta kaikki viat joista valitti ennen huoltoon vientiä, oli sellaisia, että vika todettiin huollossa mutta joko ei ollut varaosaa valmiina (yleensä ikinä) tai sitten osa olisi ollut, mutta varattu huoltoaika ei riittänyt, joten lopputulos oli se, että 7 vuoden aikana auto oli joka vuosi pajalla huollon lisäksi toisenkin tai kolmannenkin päivän, jolloin korjattiin.
      Rasittava kottero kerta kaikkiaan.

    • Anonyymi

      Noin 50 vuoden autojen omistuksen aikana ylivoimaisesti heikoin oli
      se -77 OPEL Kadett C, missä käynnistysongelmia, mutta pahi asia oli
      se, että jo -83 eli 6-vuotiaana taka-akseliston tuennat olivat ihan mädät.
      Jouduin hitsailemaan takajousien tuentaa ja sen jälkeen pian vaihtoon.
      Sen vaihdoin hätäpäissäni Lada 1600 autoon, mikä oli selkeästi Opelia
      parempi kunhan muisti pitää mukanaan sulakkeita ja kumilenkkiä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe