Ei ole riemulla rajaa

Ei ole riemulla rajaa,
kun dieselmersulla ajaa.

Eilen tankkasin taas tankin piripintaan seuraavaa 1500 kilometriä varten. Maksoi 71,76 euroa. Seuraavan kerran tankataan 29.10. ja toivottavasti vähän halvempaa polttoainetta taas.

Tuosta tulee polttoainekustannukseksi 1.6 senttiä per kilometri.


Master Eq

14

2065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -seurailija-

      Samaa satua saa lukea joka palstalta ja useita kertoja päivässä, joten voisit vaihtaa jo levyä.

      Muutenkin tyyppi joka laittaa 70 t € autonraatoon happanemaan ja riekkuu jonkun polttoainesentin perään, antaa itsestään kuvan että suhteellisuustaju on pahemman kerran nyrjähtänyt.

    • köyhä.

      Autosi arvo putoaa vuosittain enemmmän kuin minulla on bensa-autossa hintaa. Kuitenkin ajomukavuus ja äänettömyys autossani on parempi kuin tärisevässä dieselissäsi.

      • mese

        on aina mese.. en kehtais jollai tärisevällä ja meluavalla katiskalla ajella ja ostaa siihen vielä pensaa.


    • Erkko!

      1.6c/km?

      71,76€/1500km = 0,04784€/km = 4.8c/km

      Aika hyvin jos se 320CDi Aut menee alle 5l/100km.

      • Ekku76

        Ei se niin vähällä kulje. En ainakaan itse kahden yksilön kokemuksella uskalla edes haaveilla tuollaisista kulutuslukemista.

        Tänäänkin meni Kuopiossa käydessä ajotietokoneen mukaan 6.9 litraa sadalle tasaisella matka-ajolla.

        Saahan sitä tietysti itseään pettää, jos haluaa, mutta en minä kyllä millään haamukulutuksilla menisi täällä palstoilla kehumaan.


      • Ekku76 kirjoitti:

        Ei se niin vähällä kulje. En ainakaan itse kahden yksilön kokemuksella uskalla edes haaveilla tuollaisista kulutuslukemista.

        Tänäänkin meni Kuopiossa käydessä ajotietokoneen mukaan 6.9 litraa sadalle tasaisella matka-ajolla.

        Saahan sitä tietysti itseään pettää, jos haluaa, mutta en minä kyllä millään haamukulutuksilla menisi täällä palstoilla kehumaan.

        Voihan olla, että aina minun tiellä ollessani Huittisista onkin lyhyempi matka Tampereelle, kuin muiden siellä kulkiessa.

        Eli vaikka kartta, tiehallinnon välimatkataulukko ja auton matkamittari kertoo samaa, niin Sinä tiedät, että oikeasti minun kulkiessani para-avaruudesta tulee sinisiä enkeleitä, jotka kaareuttavat aika-avaruutta lyhentäen matkaa.

        5 kertaa viikossa mennen tullen = 750 km, kahdessa viikossa 1500 km.

        Tankkiin mahtuu 80 litraa, ja yleensä sinne menee 75-78 litraa kahden viikon välein. Voi olla, että tankin tilavuuskin muuttuu ja sinne mahtuukin enemmän, mutta minua ei laskuteta enemmästä.

        Ajotietokoneesta en sano enepää kuin, että valehtee puoli litraa alakanttiin ja näyttää jopa 4.3 litraa per 100 km.


        Master Eq


      • odottajat
        MasterEq kirjoitti:

        Voihan olla, että aina minun tiellä ollessani Huittisista onkin lyhyempi matka Tampereelle, kuin muiden siellä kulkiessa.

        Eli vaikka kartta, tiehallinnon välimatkataulukko ja auton matkamittari kertoo samaa, niin Sinä tiedät, että oikeasti minun kulkiessani para-avaruudesta tulee sinisiä enkeleitä, jotka kaareuttavat aika-avaruutta lyhentäen matkaa.

        5 kertaa viikossa mennen tullen = 750 km, kahdessa viikossa 1500 km.

        Tankkiin mahtuu 80 litraa, ja yleensä sinne menee 75-78 litraa kahden viikon välein. Voi olla, että tankin tilavuuskin muuttuu ja sinne mahtuukin enemmän, mutta minua ei laskuteta enemmästä.

        Ajotietokoneesta en sano enepää kuin, että valehtee puoli litraa alakanttiin ja näyttää jopa 4.3 litraa per 100 km.


        Master Eq

        Kerropa paljonko olet uhrannut remontteihin. Odotettavissa suuria korjauslaskuja tuntien automerkin. Hei vaan.


      • odottajat kirjoitti:

        Kerropa paljonko olet uhrannut remontteihin. Odotettavissa suuria korjauslaskuja tuntien automerkin. Hei vaan.

        Auto on ollut minulla vasta reilun vuoden, vain määräaikaishuollot on tehty toistaiseksi. Tuulilasinpyyhkijät on vaihdettu kahdesti ja pissapojan nestettä lisätty arviolta sata litraa. Vielä ei ole tarvinnut muuta tehdä, edes polttimoita vaihdella.

        Kerron Sinulle lisää heti kun on kerrottavaa, koska olet niin kiinnostunut.


        Master Eq


      • The mousetrap
        MasterEq kirjoitti:

        Voihan olla, että aina minun tiellä ollessani Huittisista onkin lyhyempi matka Tampereelle, kuin muiden siellä kulkiessa.

        Eli vaikka kartta, tiehallinnon välimatkataulukko ja auton matkamittari kertoo samaa, niin Sinä tiedät, että oikeasti minun kulkiessani para-avaruudesta tulee sinisiä enkeleitä, jotka kaareuttavat aika-avaruutta lyhentäen matkaa.

        5 kertaa viikossa mennen tullen = 750 km, kahdessa viikossa 1500 km.

        Tankkiin mahtuu 80 litraa, ja yleensä sinne menee 75-78 litraa kahden viikon välein. Voi olla, että tankin tilavuuskin muuttuu ja sinne mahtuukin enemmän, mutta minua ei laskuteta enemmästä.

        Ajotietokoneesta en sano enepää kuin, että valehtee puoli litraa alakanttiin ja näyttää jopa 4.3 litraa per 100 km.


        Master Eq

        Ajelet siis pelkät työmatkat "riemukkaasti".

        Kahdessa viikossa päiviä on 14 ja sinulla tulee 1500km kymmenessä päivässä. Viikonloppuisin et aja ollenkaan, koska muutoin ei tankkisi koko riitä kahden viikon tankkausvälille.

        Ei kukaan oikeasti aja autolla jonka tankissa on 3 litraa polttoainetta. Merkkivalo syttyy jo helvetin paljon aikaisemmin, eikä pysty tarkkaan sanomaan montako kilometriä vielä pääsee. Omassa autossani ainakin ajotietokone lakkaa näyttämästä kuinka pitkälle pääsee, kun valo syttyy.

        Eipä oikein jaksa uskoa tarinoitasi.


    • 1.Pullopersesika

      Ei tää kaveri osaa edes laskea, ihan huuhaa ukko kun tutustuu sen muihin kirjoituksiin, ja profiiliin varsinkin...

      Ei tietenkään voi edes olettaa että tommoinen olisi jotenkin älylahjoilla siunattu...

    • Autot on

      Se sun marsu kulkee varmaan pyhällähengellä.

    • Riisseli

      te asuntovelkaiset corollistit.Vaikka vanhakin,kokeilkaa.Ei tule ottomoottoria ikävä.Hyötysuhde parempi,polttoaine halvempi,verokin siedettävä p-autona.Miksi te haluatte vapaaehtoisesti istua lattialla polvet suussa ahtaassa h-autossa?

    • täysjärkinen???

      kuulut varmaan johonkin erirotuun?
      minä itse..!!!eikös!

    • protestoivat

      Onko tullut ajateltua metron "ekologista jalanjälkeä"?Ja jos juna tai spora keksittäisiin nyt,niin varmasti olisitte kieltämässä.Kävisitte pesulla,parturissa ja luopuisitte rumista myssyistänne.Ei tuollaisten kanssa voi julkisiin tulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      5
      2115
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      266
      1814
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      293
      1775
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      68
      1753
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      109
      1605
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1463
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      55
      1307
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      292
      1242
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      159
      1234
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1213
    Aihe