Ei ole riemulla rajaa

Ei ole riemulla rajaa,
kun dieselmersulla ajaa.

Eilen tankkasin taas tankin piripintaan seuraavaa 1500 kilometriä varten. Maksoi 71,76 euroa. Seuraavan kerran tankataan 29.10. ja toivottavasti vähän halvempaa polttoainetta taas.

Tuosta tulee polttoainekustannukseksi 1.6 senttiä per kilometri.


Master Eq

14

2173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -seurailija-

      Samaa satua saa lukea joka palstalta ja useita kertoja päivässä, joten voisit vaihtaa jo levyä.

      Muutenkin tyyppi joka laittaa 70 t € autonraatoon happanemaan ja riekkuu jonkun polttoainesentin perään, antaa itsestään kuvan että suhteellisuustaju on pahemman kerran nyrjähtänyt.

    • köyhä.

      Autosi arvo putoaa vuosittain enemmmän kuin minulla on bensa-autossa hintaa. Kuitenkin ajomukavuus ja äänettömyys autossani on parempi kuin tärisevässä dieselissäsi.

      • mese

        on aina mese.. en kehtais jollai tärisevällä ja meluavalla katiskalla ajella ja ostaa siihen vielä pensaa.


    • Erkko!

      1.6c/km?

      71,76€/1500km = 0,04784€/km = 4.8c/km

      Aika hyvin jos se 320CDi Aut menee alle 5l/100km.

      • Ekku76

        Ei se niin vähällä kulje. En ainakaan itse kahden yksilön kokemuksella uskalla edes haaveilla tuollaisista kulutuslukemista.

        Tänäänkin meni Kuopiossa käydessä ajotietokoneen mukaan 6.9 litraa sadalle tasaisella matka-ajolla.

        Saahan sitä tietysti itseään pettää, jos haluaa, mutta en minä kyllä millään haamukulutuksilla menisi täällä palstoilla kehumaan.


      • Ekku76 kirjoitti:

        Ei se niin vähällä kulje. En ainakaan itse kahden yksilön kokemuksella uskalla edes haaveilla tuollaisista kulutuslukemista.

        Tänäänkin meni Kuopiossa käydessä ajotietokoneen mukaan 6.9 litraa sadalle tasaisella matka-ajolla.

        Saahan sitä tietysti itseään pettää, jos haluaa, mutta en minä kyllä millään haamukulutuksilla menisi täällä palstoilla kehumaan.

        Voihan olla, että aina minun tiellä ollessani Huittisista onkin lyhyempi matka Tampereelle, kuin muiden siellä kulkiessa.

        Eli vaikka kartta, tiehallinnon välimatkataulukko ja auton matkamittari kertoo samaa, niin Sinä tiedät, että oikeasti minun kulkiessani para-avaruudesta tulee sinisiä enkeleitä, jotka kaareuttavat aika-avaruutta lyhentäen matkaa.

        5 kertaa viikossa mennen tullen = 750 km, kahdessa viikossa 1500 km.

        Tankkiin mahtuu 80 litraa, ja yleensä sinne menee 75-78 litraa kahden viikon välein. Voi olla, että tankin tilavuuskin muuttuu ja sinne mahtuukin enemmän, mutta minua ei laskuteta enemmästä.

        Ajotietokoneesta en sano enepää kuin, että valehtee puoli litraa alakanttiin ja näyttää jopa 4.3 litraa per 100 km.


        Master Eq


      • odottajat
        MasterEq kirjoitti:

        Voihan olla, että aina minun tiellä ollessani Huittisista onkin lyhyempi matka Tampereelle, kuin muiden siellä kulkiessa.

        Eli vaikka kartta, tiehallinnon välimatkataulukko ja auton matkamittari kertoo samaa, niin Sinä tiedät, että oikeasti minun kulkiessani para-avaruudesta tulee sinisiä enkeleitä, jotka kaareuttavat aika-avaruutta lyhentäen matkaa.

        5 kertaa viikossa mennen tullen = 750 km, kahdessa viikossa 1500 km.

        Tankkiin mahtuu 80 litraa, ja yleensä sinne menee 75-78 litraa kahden viikon välein. Voi olla, että tankin tilavuuskin muuttuu ja sinne mahtuukin enemmän, mutta minua ei laskuteta enemmästä.

        Ajotietokoneesta en sano enepää kuin, että valehtee puoli litraa alakanttiin ja näyttää jopa 4.3 litraa per 100 km.


        Master Eq

        Kerropa paljonko olet uhrannut remontteihin. Odotettavissa suuria korjauslaskuja tuntien automerkin. Hei vaan.


      • odottajat kirjoitti:

        Kerropa paljonko olet uhrannut remontteihin. Odotettavissa suuria korjauslaskuja tuntien automerkin. Hei vaan.

        Auto on ollut minulla vasta reilun vuoden, vain määräaikaishuollot on tehty toistaiseksi. Tuulilasinpyyhkijät on vaihdettu kahdesti ja pissapojan nestettä lisätty arviolta sata litraa. Vielä ei ole tarvinnut muuta tehdä, edes polttimoita vaihdella.

        Kerron Sinulle lisää heti kun on kerrottavaa, koska olet niin kiinnostunut.


        Master Eq


      • The mousetrap
        MasterEq kirjoitti:

        Voihan olla, että aina minun tiellä ollessani Huittisista onkin lyhyempi matka Tampereelle, kuin muiden siellä kulkiessa.

        Eli vaikka kartta, tiehallinnon välimatkataulukko ja auton matkamittari kertoo samaa, niin Sinä tiedät, että oikeasti minun kulkiessani para-avaruudesta tulee sinisiä enkeleitä, jotka kaareuttavat aika-avaruutta lyhentäen matkaa.

        5 kertaa viikossa mennen tullen = 750 km, kahdessa viikossa 1500 km.

        Tankkiin mahtuu 80 litraa, ja yleensä sinne menee 75-78 litraa kahden viikon välein. Voi olla, että tankin tilavuuskin muuttuu ja sinne mahtuukin enemmän, mutta minua ei laskuteta enemmästä.

        Ajotietokoneesta en sano enepää kuin, että valehtee puoli litraa alakanttiin ja näyttää jopa 4.3 litraa per 100 km.


        Master Eq

        Ajelet siis pelkät työmatkat "riemukkaasti".

        Kahdessa viikossa päiviä on 14 ja sinulla tulee 1500km kymmenessä päivässä. Viikonloppuisin et aja ollenkaan, koska muutoin ei tankkisi koko riitä kahden viikon tankkausvälille.

        Ei kukaan oikeasti aja autolla jonka tankissa on 3 litraa polttoainetta. Merkkivalo syttyy jo helvetin paljon aikaisemmin, eikä pysty tarkkaan sanomaan montako kilometriä vielä pääsee. Omassa autossani ainakin ajotietokone lakkaa näyttämästä kuinka pitkälle pääsee, kun valo syttyy.

        Eipä oikein jaksa uskoa tarinoitasi.


    • 1.Pullopersesika

      Ei tää kaveri osaa edes laskea, ihan huuhaa ukko kun tutustuu sen muihin kirjoituksiin, ja profiiliin varsinkin...

      Ei tietenkään voi edes olettaa että tommoinen olisi jotenkin älylahjoilla siunattu...

    • Autot on

      Se sun marsu kulkee varmaan pyhällähengellä.

    • Riisseli

      te asuntovelkaiset corollistit.Vaikka vanhakin,kokeilkaa.Ei tule ottomoottoria ikävä.Hyötysuhde parempi,polttoaine halvempi,verokin siedettävä p-autona.Miksi te haluatte vapaaehtoisesti istua lattialla polvet suussa ahtaassa h-autossa?

    • täysjärkinen???

      kuulut varmaan johonkin erirotuun?
      minä itse..!!!eikös!

    • protestoivat

      Onko tullut ajateltua metron "ekologista jalanjälkeä"?Ja jos juna tai spora keksittäisiin nyt,niin varmasti olisitte kieltämässä.Kävisitte pesulla,parturissa ja luopuisitte rumista myssyistänne.Ei tuollaisten kanssa voi julkisiin tulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe