Jalkaprässin kelkan

paino

Mites on, kuuluuko jalkaprässin kelkan paino laskea mukaan vai ei? Jos ei, niin miksi ei? Kelkan painokin on painoa jalkojen päällä eli se pitäisi mielestäni laskea mukaan. Kelkan painohan on 40-50 kilon välillä ja joillakin saleilla paino on erikseen ilmoitettu, mutta valitettavasti ei kaikilla saleilla.

5

16788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öåpq

että lasketaanko tangon paino mukaan kyykyssä eli totta kai kelkka lasketaan mukaan

• jalkaprässi

Samaa mieltä olen itsekin. Halusin saada tietää, millä perusteilla joku jättää kelkan painon laskematta.

• väliä

sillä on mitä prässin kelkka painaa. Ei kukaan täyspäinen ota prässillä mitään ykkösiä! Älä vaihtele saleja missä käyt, niin ei tartte tollasia miettiä ja ala hyvä mies kyykkäämään, niin voit joskus kisoihin lähteä näyttämään voimiasi.

• jalkaprässi

Miten kelkan painon tietäminen liittyy ykkösen ottamiseen prässissä? Kai sen ykkösen voi ottaa vaikka ei tietäisi painosta yhtään mitään. Ainakin periaatteessa. Itse en ykköstä prässillä ole koskaan edes miettinyt. Oletat, että en tee kyykkyjä ollenkaan. No, se on väärä oletus.

• dippimies

Eri merkkisten prässien vastukset ovat niin erilaisia että niitä on ihan turha verrata toisiinsa.

Helpommalla pääset kun lasket vain painojen määrän kelkassa ja merkitset prässin merkin ylös jos salillasi on useampia prässejä.

Jos taas tarkoituksesi on hifistellä kavereille niin kerro niille vaikka että teet 1000 kilolla JALKARÄSSIÄ!

Loppukevennys: Juttelin erään vanhan tuttuni kanssa voimaharjoittelusta (hän kävi siihen aikaan samalla salilla kuin minä). Tuttuni kysyi kuinka isolla painolla teen eräässä david-merkkisessä vipuvarsikoneessa (liikerata samanlainen kuin ylätaljassa, molemmille käsille omat painolevyt). Vastasin että teen 90 kilolla (tarkoitin tietysti painoa per käsi), kaveri vastasi että sinähän heikko olet, hän itse tekee 120 kilolla. Myöhemmin näin kuinka hän tykitti kyseisessä laitteessa 60 kiloa per käsi hirveällä heijauksella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe