Jalkaprässin kelkan

paino

Mites on, kuuluuko jalkaprässin kelkan paino laskea mukaan vai ei? Jos ei, niin miksi ei? Kelkan painokin on painoa jalkojen päällä eli se pitäisi mielestäni laskea mukaan. Kelkan painohan on 40-50 kilon välillä ja joillakin saleilla paino on erikseen ilmoitettu, mutta valitettavasti ei kaikilla saleilla.

5

18746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öåpq

että lasketaanko tangon paino mukaan kyykyssä eli totta kai kelkka lasketaan mukaan

• jalkaprässi

Samaa mieltä olen itsekin. Halusin saada tietää, millä perusteilla joku jättää kelkan painon laskematta.

• väliä

sillä on mitä prässin kelkka painaa. Ei kukaan täyspäinen ota prässillä mitään ykkösiä! Älä vaihtele saleja missä käyt, niin ei tartte tollasia miettiä ja ala hyvä mies kyykkäämään, niin voit joskus kisoihin lähteä näyttämään voimiasi.

• jalkaprässi

Miten kelkan painon tietäminen liittyy ykkösen ottamiseen prässissä? Kai sen ykkösen voi ottaa vaikka ei tietäisi painosta yhtään mitään. Ainakin periaatteessa. Itse en ykköstä prässillä ole koskaan edes miettinyt. Oletat, että en tee kyykkyjä ollenkaan. No, se on väärä oletus.

• dippimies

Eri merkkisten prässien vastukset ovat niin erilaisia että niitä on ihan turha verrata toisiinsa.

Helpommalla pääset kun lasket vain painojen määrän kelkassa ja merkitset prässin merkin ylös jos salillasi on useampia prässejä.

Jos taas tarkoituksesi on hifistellä kavereille niin kerro niille vaikka että teet 1000 kilolla JALKARÄSSIÄ!

Loppukevennys: Juttelin erään vanhan tuttuni kanssa voimaharjoittelusta (hän kävi siihen aikaan samalla salilla kuin minä). Tuttuni kysyi kuinka isolla painolla teen eräässä david-merkkisessä vipuvarsikoneessa (liikerata samanlainen kuin ylätaljassa, molemmille käsille omat painolevyt). Vastasin että teen 90 kilolla (tarkoitin tietysti painoa per käsi), kaveri vastasi että sinähän heikko olet, hän itse tekee 120 kilolla. Myöhemmin näin kuinka hän tykitti kyseisessä laitteessa 60 kiloa per käsi hirveällä heijauksella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      93
      3641
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2403
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      142
      2049
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      34
      901
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      841
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      820
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      805
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      789
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      707
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      89
      695
    Aihe