Pajero 2.8 TD n. 94-00

Gastraus

Kokemuksia Patukasta vailla. Kestävyys ja mahdolliset tyyppiviat/heikot lenkit?

- Kori (ilmeisesti ruostuva)
- Alusta (ripustukset, jne...)
- Voimansiirto ja kone
- huollot (hihnanvaihdot, hinnat, jne...)

Olen huomannut, että noita pitkiä Pajeroita on rekisteröitynä 5 hengen pakuiksi. Onko tuossa rekisteröinnissä jotain ehtoja/rajoituksia vai rekisteröinti lävitse poistamalla tavaratilan jakkarat?

12

13467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autom Paje

      Moottorissa on ketjukäyttöinen nokka-akseli, ei tarvitse uusia kovinkaan usein, sille ei tietääkseni edes ole määritelty vaihtoväliä.
      Moottori on aikalailla ikiliikkuja jos vain asianmukaiset huollot muistetaan tehdä.
      Itellä 98, rungossa pintaruostetta kun ei ole alunperin ruostesuojattu, pelleistä ei päällepäin näy ruostetta.
      Käsittääkseni voimalinjassa ei ole mitään erityistä pelättävää.
      Olen tehnyt kaikki huollot itse siitä lähtien kun auton hankin 2 vuotta sitten. Ei ole ollut mitään ongelmia (kop kop), joten huoltohinnoista en tiedä. Tai joo, ison huollon itse tekemällä säästin 300€, sen kysyin referenssimielessä.

      Patukalla muuten meilläpäin tarkoitetaan Patrollia.

      • Gastraus

        ...vain vaihtaa oma 130tkm. ajettu auto 340tkm. ajettuun Pajeroon.

        Katsomani Pajero on huollettu/pidetty hyvin. mm. öljynvaihdot tehty 10 tkm. välein ja huollot tehty merkkihuollossa.

        Ruostesuojaus tehty uutena, joten se pitäisi varmaankin uusia? Mutta ilmeisesti korroosio ei ole tässä uudemmassa mallissa enään niin paha ongelma?


      • Gastraus

        ..takana Pajerollasi?


      • Autom Paje
        Gastraus kirjoitti:

        ..takana Pajerollasi?

        Enpä huomannut mainita, siinähän on vasta 202 tkm.
        Automaatti on laatikko. Syöttöä vähän suurensin kun tuntui vähän leppoiselta tuo kiihtyminen. Nyt on selvästi parempi ja vääntää mäet helposti ylös vaihtamatta pienemmälle tai irroittamatta momentinvääntimen lukkoa. Kulutus ei noussut, paremminkin pieneni.


    • juuri

      Hyvin on toiminut. Itse ajellut 30tkm mittarissa 300tkm. Laiska peli ei oikeastaan muuta vikaa. Ei ole ruostetta vielä näkynyt.

    • Tupe.

      Pajeroita on edelleenkin pakuina mutta normaali dieselverohan niissä nykyään on. Eli et hyödy pakettiautoksi muuttamisessa muuta kuin alveissa jos olet yrittäjä, dieselvero on siis sama kuin henkilömallissakin. Mitä Pajeroon muuten tulee niin eipäs ole kehumista. Itsellä on kaksi takana ja kolmatta ei tule. Kansivikoja, starttivikoja, laturivikoja ja ruostetta, siinä suurimmat syyt.
      Kaiken lisäksi äärimmäisen laiska ja äänekäs auto.

      • Gastraus

        ..nin onko sinulla ollut tuota 2.8 koneella ollutta 3:n sukupolven Pajeroa?

        Olen tietoinen, että 2-sukupolven Pajeroissa oli noita mainitsemiasi vikoja.

        Mielestäni Japsi maasturit ei mitkään ole kovin raketteja. Tärkeintä on että pääsee huonommillakin keleillä ja tarvittaessa vaunu tulee perässä.


      • keskusteluun
        Gastraus kirjoitti:

        ..nin onko sinulla ollut tuota 2.8 koneella ollutta 3:n sukupolven Pajeroa?

        Olen tietoinen, että 2-sukupolven Pajeroissa oli noita mainitsemiasi vikoja.

        Mielestäni Japsi maasturit ei mitkään ole kovin raketteja. Tärkeintä on että pääsee huonommillakin keleillä ja tarvittaessa vaunu tulee perässä.

        -99 2,8TDI on ollut hyvä "juhta" raskaan vaunun vedossa ja muutenkin hyvä peli ihan normaalissa perheajossa. Mittarissa nyt n. 350 000 josta yli puolet "omia"
        Normaalit huollot olen tehnyt/teettänyt ja ruostesuojasin kolme vuotta sitten. Ei ongelmia eikä ruostetta.. No jaa, yksi ongelma on kyllä pirun kova dieselvero...


      • Tupe.
        Gastraus kirjoitti:

        ..nin onko sinulla ollut tuota 2.8 koneella ollutta 3:n sukupolven Pajeroa?

        Olen tietoinen, että 2-sukupolven Pajeroissa oli noita mainitsemiasi vikoja.

        Mielestäni Japsi maasturit ei mitkään ole kovin raketteja. Tärkeintä on että pääsee huonommillakin keleillä ja tarvittaessa vaunu tulee perässä.

        toinen oli toista sukupolvea 2,5tdic ja toiden kolmatta sukupolvea 2,8tdic. Myönnetään että vanhempi kakspuolikas oli monin puolin surkeampi mutta ei ollut kehumista uudemmassakaan.
        Kyllähän molimmilla ajoi ja myydessä oli ajettu yli 300tkm mutta silti olen onnellinen kun ei tarvitse enään palleroiden kanssa tapella.


    • KANSIVIKA

      Puhuu mies ,joka ei ole pajeroa ikinä omistanutkaan..... 2.8 litranen kone on hyvä, siihen vielä automaatti ja aina vaan paranee. Vanhat autot ruostuu.. niin se vaan on. Mitä sitten? sitten hitsataan... sen sijaan uusi pajero ei oole pajero, se on rungoton ja aivan ala-arvoinen kuten muutkin uudet rungottomat maasturit. Ehdottomasti paras ja luotettavin pajero on tuo 2.8 litranen diesel kolmos-sarjalainen. Startit kannet vesipumput startti kehät ovat normaaleita huototoimenpiteitä vanhoissa autoissa. Joten niistä ei pidä välittää.Ikiliikkujaa ei ole olemassakaan, lisäksi superseleckt laatikko on hiton hyvä se tomaatti!

      • jenkki on paras

        itellä tuli 2.8 pajero kalliiksi,koskaan ei saatu starttia toimimaan ,vaikka vaihettiin kehiä -------------startteja moneen otteeseen ja sitte ajovalot ihan paskat ja lamppuja sai vaihtaa viikoittain teki jotain ihme jännite piikkejä joka rikko polttimoita ei löytynyt vikaa,vaikka kaikki korjaukset tehtiin Pajeron merkki huollossa.Muuten voimansiirto pelas paitsi kytkin ei kestäny isompaa rääkkiä ja käyntiin ei lähteny edes roikasta,jos pakkasta oli yli -25 hehkut oli kyllä uudet.Ostaessani oli autolla ajettu n 130000km ja tästä on kyllä aikaa ,kun auto oli minulla pajero oli 97vm.Naftaa vei saman verran,kun nykyinen 6,5td GMC suburban.


    • Anonyymi

      Kyllä se vaan pakuksi muuttamalla tippuu ne verot ja käyttömaksut edullisemmaksi kuin henkilömallissa, jos joku ei tiedä niin ei kannata ouhua mitään, huoltoauto on nykyään sama kun pakettiauto veroiltaankin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe