Pajero 2.8 TD n. 94-00

Gastraus

Kokemuksia Patukasta vailla. Kestävyys ja mahdolliset tyyppiviat/heikot lenkit?

- Kori (ilmeisesti ruostuva)
- Alusta (ripustukset, jne...)
- Voimansiirto ja kone
- huollot (hihnanvaihdot, hinnat, jne...)

Olen huomannut, että noita pitkiä Pajeroita on rekisteröitynä 5 hengen pakuiksi. Onko tuossa rekisteröinnissä jotain ehtoja/rajoituksia vai rekisteröinti lävitse poistamalla tavaratilan jakkarat?

12

14892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autom Paje

      Moottorissa on ketjukäyttöinen nokka-akseli, ei tarvitse uusia kovinkaan usein, sille ei tietääkseni edes ole määritelty vaihtoväliä.
      Moottori on aikalailla ikiliikkuja jos vain asianmukaiset huollot muistetaan tehdä.
      Itellä 98, rungossa pintaruostetta kun ei ole alunperin ruostesuojattu, pelleistä ei päällepäin näy ruostetta.
      Käsittääkseni voimalinjassa ei ole mitään erityistä pelättävää.
      Olen tehnyt kaikki huollot itse siitä lähtien kun auton hankin 2 vuotta sitten. Ei ole ollut mitään ongelmia (kop kop), joten huoltohinnoista en tiedä. Tai joo, ison huollon itse tekemällä säästin 300€, sen kysyin referenssimielessä.

      Patukalla muuten meilläpäin tarkoitetaan Patrollia.

      • Gastraus

        ...vain vaihtaa oma 130tkm. ajettu auto 340tkm. ajettuun Pajeroon.

        Katsomani Pajero on huollettu/pidetty hyvin. mm. öljynvaihdot tehty 10 tkm. välein ja huollot tehty merkkihuollossa.

        Ruostesuojaus tehty uutena, joten se pitäisi varmaankin uusia? Mutta ilmeisesti korroosio ei ole tässä uudemmassa mallissa enään niin paha ongelma?


      • Gastraus

        ..takana Pajerollasi?


      • Autom Paje
        Gastraus kirjoitti:

        ..takana Pajerollasi?

        Enpä huomannut mainita, siinähän on vasta 202 tkm.
        Automaatti on laatikko. Syöttöä vähän suurensin kun tuntui vähän leppoiselta tuo kiihtyminen. Nyt on selvästi parempi ja vääntää mäet helposti ylös vaihtamatta pienemmälle tai irroittamatta momentinvääntimen lukkoa. Kulutus ei noussut, paremminkin pieneni.


    • juuri

      Hyvin on toiminut. Itse ajellut 30tkm mittarissa 300tkm. Laiska peli ei oikeastaan muuta vikaa. Ei ole ruostetta vielä näkynyt.

    • Tupe.

      Pajeroita on edelleenkin pakuina mutta normaali dieselverohan niissä nykyään on. Eli et hyödy pakettiautoksi muuttamisessa muuta kuin alveissa jos olet yrittäjä, dieselvero on siis sama kuin henkilömallissakin. Mitä Pajeroon muuten tulee niin eipäs ole kehumista. Itsellä on kaksi takana ja kolmatta ei tule. Kansivikoja, starttivikoja, laturivikoja ja ruostetta, siinä suurimmat syyt.
      Kaiken lisäksi äärimmäisen laiska ja äänekäs auto.

      • Gastraus

        ..nin onko sinulla ollut tuota 2.8 koneella ollutta 3:n sukupolven Pajeroa?

        Olen tietoinen, että 2-sukupolven Pajeroissa oli noita mainitsemiasi vikoja.

        Mielestäni Japsi maasturit ei mitkään ole kovin raketteja. Tärkeintä on että pääsee huonommillakin keleillä ja tarvittaessa vaunu tulee perässä.


      • keskusteluun
        Gastraus kirjoitti:

        ..nin onko sinulla ollut tuota 2.8 koneella ollutta 3:n sukupolven Pajeroa?

        Olen tietoinen, että 2-sukupolven Pajeroissa oli noita mainitsemiasi vikoja.

        Mielestäni Japsi maasturit ei mitkään ole kovin raketteja. Tärkeintä on että pääsee huonommillakin keleillä ja tarvittaessa vaunu tulee perässä.

        -99 2,8TDI on ollut hyvä "juhta" raskaan vaunun vedossa ja muutenkin hyvä peli ihan normaalissa perheajossa. Mittarissa nyt n. 350 000 josta yli puolet "omia"
        Normaalit huollot olen tehnyt/teettänyt ja ruostesuojasin kolme vuotta sitten. Ei ongelmia eikä ruostetta.. No jaa, yksi ongelma on kyllä pirun kova dieselvero...


      • Tupe.
        Gastraus kirjoitti:

        ..nin onko sinulla ollut tuota 2.8 koneella ollutta 3:n sukupolven Pajeroa?

        Olen tietoinen, että 2-sukupolven Pajeroissa oli noita mainitsemiasi vikoja.

        Mielestäni Japsi maasturit ei mitkään ole kovin raketteja. Tärkeintä on että pääsee huonommillakin keleillä ja tarvittaessa vaunu tulee perässä.

        toinen oli toista sukupolvea 2,5tdic ja toiden kolmatta sukupolvea 2,8tdic. Myönnetään että vanhempi kakspuolikas oli monin puolin surkeampi mutta ei ollut kehumista uudemmassakaan.
        Kyllähän molimmilla ajoi ja myydessä oli ajettu yli 300tkm mutta silti olen onnellinen kun ei tarvitse enään palleroiden kanssa tapella.


    • KANSIVIKA

      Puhuu mies ,joka ei ole pajeroa ikinä omistanutkaan..... 2.8 litranen kone on hyvä, siihen vielä automaatti ja aina vaan paranee. Vanhat autot ruostuu.. niin se vaan on. Mitä sitten? sitten hitsataan... sen sijaan uusi pajero ei oole pajero, se on rungoton ja aivan ala-arvoinen kuten muutkin uudet rungottomat maasturit. Ehdottomasti paras ja luotettavin pajero on tuo 2.8 litranen diesel kolmos-sarjalainen. Startit kannet vesipumput startti kehät ovat normaaleita huototoimenpiteitä vanhoissa autoissa. Joten niistä ei pidä välittää.Ikiliikkujaa ei ole olemassakaan, lisäksi superseleckt laatikko on hiton hyvä se tomaatti!

      • jenkki on paras

        itellä tuli 2.8 pajero kalliiksi,koskaan ei saatu starttia toimimaan ,vaikka vaihettiin kehiä -------------startteja moneen otteeseen ja sitte ajovalot ihan paskat ja lamppuja sai vaihtaa viikoittain teki jotain ihme jännite piikkejä joka rikko polttimoita ei löytynyt vikaa,vaikka kaikki korjaukset tehtiin Pajeron merkki huollossa.Muuten voimansiirto pelas paitsi kytkin ei kestäny isompaa rääkkiä ja käyntiin ei lähteny edes roikasta,jos pakkasta oli yli -25 hehkut oli kyllä uudet.Ostaessani oli autolla ajettu n 130000km ja tästä on kyllä aikaa ,kun auto oli minulla pajero oli 97vm.Naftaa vei saman verran,kun nykyinen 6,5td GMC suburban.


    • Anonyymi

      Kyllä se vaan pakuksi muuttamalla tippuu ne verot ja käyttömaksut edullisemmaksi kuin henkilömallissa, jos joku ei tiedä niin ei kannata ouhua mitään, huoltoauto on nykyään sama kun pakettiauto veroiltaankin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      165
      7385
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2708
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      53
      2027
    4. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1491
    5. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1395
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      61
      1234
    7. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

      muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1169
    8. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1157
    9. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1143
    10. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1081
    Aihe