Olettehan kuulleet

Nooasta

Hän rakensi arkin koska Jehova pyysi ja muutenkin teki niin kuin Jehova halusi.
Nooa varoitti, että vedenpaisumus tulee, mutta kaikki pilkkasivat ja nauroivat,eivät kuunnelleet, mutta kuinka heidän kävikään?
Kaikki kuolivat koska eivät uskoneet.

10

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PoterO

Myös Nostradamus ja monet muut varoittelivat kaikenlaisesta ja heitäkin on pilkattu. Pitäisikö varoitukset joiden toteutumista ei ole tukemassa mitään todisteita ottaa tosissaan?

Sen sijaan, että tekisimme päätöksemme todisteiden perusteella, ajattelemme "mitä jos" ja tutkimme miten saisimme todisteet näyttämään tukevan pelkojamme. Ainakin edellinen on tällä hetkellä valitettavan ajankohtaista politikkojen ja median parissa.

PS

Vedenpaisumuksesta ja siinä kuolleista tulisi löytyä ensin todisteita, jotta sen voisi ottaa tosissaan.

• Markku_Meilo

>>Vedenpaisumuksesta ja siinä kuolleista tulisi löytyä ensin todisteita, jotta sen voisi ottaa tosissaan.

Jos jättää vaikka tuon vedenpaisumuksen odottamaan Raamatun ulkopuolista näyttöä, niin miten henkilö henkilö sanoo uskovansa Raamattuun kirjaimellisesti, lukee Raamatusta sellaista mitä sinne ei ole kirjoitettu. Tämä Nooan saarnaaminen on eräs esimerkki kuinka Raamatun kertomuksesta muokataan pelote.

• Nooasta

Niin todisteita on siitä että maan päällä on ollut vedenpaisumus. Sen näkee metsässä kulkiessaankin, ja olen lukenut jostain en muista mistä, että todisteita kyllä on, en suinkaan halua pelotella, haluan auttaa muita ihmisiä, kirjoitin viestin koska haluan nimenomaan auttaa muita näkemään totuuden.

• PoterO
        Nooasta kirjoitti:

Niin todisteita on siitä että maan päällä on ollut vedenpaisumus. Sen näkee metsässä kulkiessaankin, ja olen lukenut jostain en muista mistä, että todisteita kyllä on, en suinkaan halua pelotella, haluan auttaa muita ihmisiä, kirjoitin viestin koska haluan nimenomaan auttaa muita näkemään totuuden.

Muiden tulisi siis uskoa todisteisiin joita sinäkään et muista, mutta metsässä kulkiessa ne kuitenkin ovat näkyvissä?

• mää vaaan
        PoterO kirjoitti:

Muiden tulisi siis uskoa todisteisiin joita sinäkään et muista, mutta metsässä kulkiessa ne kuitenkin ovat näkyvissä?

Taitaa tuo Nooaan uskova aloittaja tosiaan olla aivan metsässä.
        Jos vartsikassa lukee, että Nooan aikana oli vedenpaisumus, niin se ei kuitenkaan tarkoita että asia olisi totuus. Kysymyksessä on lahkon opetus johon pitää uskoa jos haluaa pysyä lahkossa.

• Markku_Meilo

>>Kaikki kuolivat koska eivät uskoneet.

1. Moos. 6:13 osoittaa Jumalan päättäneen hävittää kaikki ihmiset ja valinneen Nooan perheineen. Tuon jälkeinen väitetty saarnaaminen olisi ollut Jumalan päätöksen kanssa ristiriidassa.

• usko,

tänään tähän tärkeimpään sanomaan, jonka kautta on ainoa pääsy Jumalan yhteyteen:
      Joh. 14:6
      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• Ohdake

>>Hän rakensi arkin koska Jehova pyysi ja muutenkin teki niin kuin Jehova halusi.
      Nooa varoitti, että vedenpaisumus tulee, mutta kaikki pilkkasivat ja nauroivat,eivät kuunnelleet, mutta kuinka heidän kävikään?
      Kaikki kuolivat koska eivät uskoneet.>>

Valhe.

Eivät kuolleet sen takia, etteivät olisi uskoneet vaan syntiensä takia, joiden vuoksi Jumala oli päättänyt tuhota koko maailman.

Jo käskiessään rakentamaan arkin, Jumala kertoi Nooalle, että vain muutama ihminen tulee pelastumaan. Tarkoitus ei siis ollutkaan että muita olisi pelastettu.

• mä arvasin!!!!

mä siis tiesin että kun sanon en muista mistä luin niin heti alkaa tommonen "varmaan on totta kun ei itsekkään muista mistä on lukenu..." Muistatko ite kaikki maailman lehet ja kaiken mitä olet lukenu, I dont think so!!
        Kaikillahan on omat mielipiteensä ja minä ainakin uskon vedenpaisumukseen vaikken jt olekkaan.

• mä arvasin!!!! kirjoitti:

mä siis tiesin että kun sanon en muista mistä luin niin heti alkaa tommonen "varmaan on totta kun ei itsekkään muista mistä on lukenu..." Muistatko ite kaikki maailman lehet ja kaiken mitä olet lukenu, I dont think so!!
        Kaikillahan on omat mielipiteensä ja minä ainakin uskon vedenpaisumukseen vaikken jt olekkaan.

Onhan se tietenkin täysin uskon asia jos siitä ei ole ensimmäistäkään todistetta olemassa. Uskokoon sitten ken tahtoo, mutta kannattaa lukaista tämä ennenkuin hihkuu vedenpaisumuksen puolesta:

http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=25

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe