J.Rinta-Jouppi Tikkurila

Tikkurila

Kysykääpä myyjältä ennen kuin ostatte auton sieltä että minkälainen vaihtoauto takuu heillä on ;)

Myyjän mukaan ei mitään takuuta (paitsi moottori, laatikko ja voiman siirto)koska muuten niitä joutuisi korjailla koko ajan.

Muissa liikkeissä käydessäni sanottiin että vähintään puoli vuotta joka on lakisääteinen.......

24

17087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytetyn käyttäjä

      Takuun kysely käytettyyn autoon on aikalailla turha asia. Kyseessä on kuluttajaviraston lakiin aikanaan määrittelemä tuotevastuu jolla ei ole takuun kanssa mitään tekemistä. Olen itse kuunnellut useampaan otteeseen näitä kauppureiden selityksiä takuista ja yhtä usein saanut huomata sanan olevan pelkkää helinää siinä vaiheessa kun oikeita ongelmia alkaa esiintyä. Itse olen ostanut kyseisestä autoliikkeestä kaksi autoa ja kummankaan kohdalla ei ole ollut pienintäkään epäilystä etteikö liike kantaisi vastuutaan myymistään tuotteista. vaikka sieltä ei viimeksi sopivaa peliä löytynytkään on rinta-jouppi varmasti niiden liikkeiden joukossa josta ainakin minä aion katsoa ennen seuraavan ostopäätöksen tekoa. Siistit tilat, kiva henkilökunta ja erittäin osaavat tyypit.

      • Tuontiaudi

        Ainakin käytetty tuonti-Audi on takuuvarma ostos Rintajoupilta.


      • olet varma
        Tuontiaudi kirjoitti:

        Ainakin käytetty tuonti-Audi on takuuvarma ostos Rintajoupilta.

        kukaan ei voi mennä takuuseen käytetystä autosta, kun uudetkin hajoaa. Tuskin Rintajoupin tuontiautot ovat kaikki olleet sukulaistätien käytössä.


      • tv-katsoja
        olet varma kirjoitti:

        kukaan ei voi mennä takuuseen käytetystä autosta, kun uudetkin hajoaa. Tuskin Rintajoupin tuontiautot ovat kaikki olleet sukulaistätien käytössä.

        Tuontiaudi viittasi varmaankin siihen pari vuotta sitten esitettyyn Mottiin, jossa nuori lahtelainen nainen oli ostanut käytetyn A4:n Rinta-Joupilta.

        Audi paljastui ruuvatuksi kolariautoksi.

        Ohjelmassa rva lääkäri kertoi, kuinka koeajo jäi tekemättä, kun oli itkevä vauva mukana. Ongelmien ilmettyä samainen lääkäri ei ollut viitsinyt vaatia liikkeeltä mitään, koska myyjä oli jonkinsortin tuttava. Ostajan ammattia tuotiin tietty asiaan kuuluvasti esille joka toisessa lauseessa. Lääkärithän ovat niin syntymäviksuja, että autokaupassakaan ei tarvita tarkempaa tutkiskelua saati kunnon koeajoa.

        Sitten meneekin televisioon itkemään kohtaloaan. :)

        Rinta-Joupit ja muut suuret autoliikkeet myyvät niin paljon autoja, että joukossa on väkisinkin täyttä paskaa. Niitä löytyy myös niistä aidoista Suomi-autoista.

        Itse törmäsin "suuressa itä-suomalaisessa volkkariliikkeessä" Volkkariin, johon oli vaihdettu mittari 20 tkm kohdalla, mutta autoa kaupattiin 90 tkm ajettuna, kun oli päässyt unohtumaan tuo mittarinvaihto. Onneksi hanskalokeroon oli jäänyt työmääräys mittarinvaihdosta, josta selvisikin oikeiksi kilometreiksi 110 tkm. Myyjä oli hippasen nolona, kun tarkasteli auton tietoja koneelta.


      • Se on
        tv-katsoja kirjoitti:

        Tuontiaudi viittasi varmaankin siihen pari vuotta sitten esitettyyn Mottiin, jossa nuori lahtelainen nainen oli ostanut käytetyn A4:n Rinta-Joupilta.

        Audi paljastui ruuvatuksi kolariautoksi.

        Ohjelmassa rva lääkäri kertoi, kuinka koeajo jäi tekemättä, kun oli itkevä vauva mukana. Ongelmien ilmettyä samainen lääkäri ei ollut viitsinyt vaatia liikkeeltä mitään, koska myyjä oli jonkinsortin tuttava. Ostajan ammattia tuotiin tietty asiaan kuuluvasti esille joka toisessa lauseessa. Lääkärithän ovat niin syntymäviksuja, että autokaupassakaan ei tarvita tarkempaa tutkiskelua saati kunnon koeajoa.

        Sitten meneekin televisioon itkemään kohtaloaan. :)

        Rinta-Joupit ja muut suuret autoliikkeet myyvät niin paljon autoja, että joukossa on väkisinkin täyttä paskaa. Niitä löytyy myös niistä aidoista Suomi-autoista.

        Itse törmäsin "suuressa itä-suomalaisessa volkkariliikkeessä" Volkkariin, johon oli vaihdettu mittari 20 tkm kohdalla, mutta autoa kaupattiin 90 tkm ajettuna, kun oli päässyt unohtumaan tuo mittarinvaihto. Onneksi hanskalokeroon oli jäänyt työmääräys mittarinvaihdosta, josta selvisikin oikeiksi kilometreiksi 110 tkm. Myyjä oli hippasen nolona, kun tarkasteli auton tietoja koneelta.

        Kyse ei ollutkaan siitä että myyvät paskaa vaan että eivät anna mitään takuuta vaihtoautoille.


      • tv-katsoja
        Se on kirjoitti:

        Kyse ei ollutkaan siitä että myyvät paskaa vaan että eivät anna mitään takuuta vaihtoautoille.

        No niin, ainakin kyseisessä Audi tapauksessa päästiin sopuun ja Audi palasi joupille.

        Kyllä Rinta-Joupinkin autoissa normaali kuluttajansuoja pelaa. Miksi käytetylle autolle ylipäätään pitäisi antaa takuuta? Siis sellaiselle autolle, jossa ei ole enää valmistajan takuuta jäljellä.

        Jos käytetyn auton ostaa, niin mielestäni aivan turha mennä nitisemään myyjälle jostakin oviverhouksien nitinästä!


      • jostain nitinästä ?
        tv-katsoja kirjoitti:

        No niin, ainakin kyseisessä Audi tapauksessa päästiin sopuun ja Audi palasi joupille.

        Kyllä Rinta-Joupinkin autoissa normaali kuluttajansuoja pelaa. Miksi käytetylle autolle ylipäätään pitäisi antaa takuuta? Siis sellaiselle autolle, jossa ei ole enää valmistajan takuuta jäljellä.

        Jos käytetyn auton ostaa, niin mielestäni aivan turha mennä nitisemään myyjälle jostakin oviverhouksien nitinästä!

        taitaa olla tv-katsoja töissä siellä ;)


      • oikeustieteen yo

        Takuun ja kuluttajansuojalain virhevastuun sekoittaminen on erittäin yleistä, niin kuluttajien kuin kauppiaidenkin keskuudessa.

        Takuu=kuluttajalle annettava lisäetu sovitun ajan

        Virhevastuu=lakisääteinen vastuu tuotteesta, maksimi virhevastuun aikaraja tulee saatavan yleisestä vanhenemisajasta, joka on 10 vuotta, mutta riippuu tuotteesta. Oikeuskäytäntöä runsaasti.

        Takuun merkittävin etu kuluttajan kannalta on se, että takuun ollessa voimassa virheen osalta sovelletaan käännettyä todistustaakkaa. Kuluttajan ei siis tarvitse erikseen näyttää virheen johtuvan myyvän vastuulla olevasta seikasta, vaan hän voi suoraan vedota virheeseen.

        Kannattaa lukea seuraava esite läpi:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=3780


      • tv-katsoja
        jostain nitinästä ? kirjoitti:

        taitaa olla tv-katsoja töissä siellä ;)

        Niin, miksi puhua takuusta, jos siitä ei kerran tule mitään lisäetua?

        Kuluttajansuojalain avulla kyllä hoituu "oikeat" viat, mutta pikkunitinät kuuluvat käytetyssä asiaan, ellei sitten todellakin ole takuuta.

        Pisteet Rinta-Joupille siitä, etteivät kehu antavansa takuuta, josta olisi sitten rajattu pois ties mitä ja vielä vaadittaisiin jotain omavastuuosuuksia.


      • vaan

        sinulle sinne myymälään....


      • astu siihen liikkeeseen.
        tv-katsoja kirjoitti:

        No niin, ainakin kyseisessä Audi tapauksessa päästiin sopuun ja Audi palasi joupille.

        Kyllä Rinta-Joupinkin autoissa normaali kuluttajansuoja pelaa. Miksi käytetylle autolle ylipäätään pitäisi antaa takuuta? Siis sellaiselle autolle, jossa ei ole enää valmistajan takuuta jäljellä.

        Jos käytetyn auton ostaa, niin mielestäni aivan turha mennä nitisemään myyjälle jostakin oviverhouksien nitinästä!

        Itse ostin kesällä 25000 €:n auton tikkurilan myymälästä ja kokemukseni oli sellaiset etten koskaan enään astu liikkeeseen. Mitkään viat eivät myymäläpäällikön mukaan kuulu heille, he lupasivat tappelun jälkeen maksaa korjauksista puolet, muista liikkeistä mistä kysyin vastaavanlaista tapausta niin sanottiin että vastuu on puolivuotta liikkeellä.


      • en astu jalallanikaan rinta...
        astu siihen liikkeeseen. kirjoitti:

        Itse ostin kesällä 25000 €:n auton tikkurilan myymälästä ja kokemukseni oli sellaiset etten koskaan enään astu liikkeeseen. Mitkään viat eivät myymäläpäällikön mukaan kuulu heille, he lupasivat tappelun jälkeen maksaa korjauksista puolet, muista liikkeistä mistä kysyin vastaavanlaista tapausta niin sanottiin että vastuu on puolivuotta liikkeellä.

        tuntuu sama käytäntö olevan kaikissa Rintajuopon liikkeissä.... Pienestäkin korjauksesta joka myyjälle kuuluu saa tapella kunnolla.
        Nimim: Bensapumppu


    • kylmälehto

      Itse vaihdoin kerran auton rinta-joupilta oulusta. Vaihtossa meni mersu E220 -98. se oli vanha taksi ja noin 400tkm oli ajettu. itse olin kolmas omistaja. ja noin vuoden päästä huomasin tutun auton myytävänä tampereella. kilometrit oli vähentynyt noin 200tkm, täytellinen huoltokirja oli, ja muka oli ollut yhdellä omistajalla! soitin sit huvikseni siitä autosta ja uteliaana kyselin siitä. myyjä kehui sitä loistoyksilöksi, ja vanhalla papalla oli muka ollut. mä sit sanoin siitä et voiko kilometrit pitää paikkaansa ja huoltokirja. se sanoi et varmasti pitää. kysin viel rekisterinumeron ja kyselin varusteista. se hieman ihmetteli kun sanoin et siinä on sitä ja sitä. lopuksi kerroin et se on mun vanha auto ja tiedän aika tarkasti sen ja kilometrit. myyjä vain väitti et valehtelen. mut kas kummaa autoa ei enään seuraavana päivänä enään ollut siel... ois pitänyt tehdä ilmoitus poliisille siitä mut jäi tekemättä... eli huijareita olemme me kaikki.

      • Lauslehto

        oulussa toimii rinta-joupin autoliike ja tixin firma on j.rintajouppi oy. eli kaks ihan eri firmaa. omistajat kuulemma kyllä jotain sukua keskenään.


      • disapper
        Lauslehto kirjoitti:

        oulussa toimii rinta-joupin autoliike ja tixin firma on j.rintajouppi oy. eli kaks ihan eri firmaa. omistajat kuulemma kyllä jotain sukua keskenään.

        oulun rintajouppi on ihan persesta... hujarit!!
        hitleri homoja....


      • jepash
        disapper kirjoitti:

        oulun rintajouppi on ihan persesta... hujarit!!
        hitleri homoja....

        siis kaksi eri liikettä, oulun joupin omistaja on Jarmo Rintajoupin veli.. ja se "takuu" riippuu siitä millä sopimuksella auto myydään.


    • Ei koskaan palaava asiakas

      J.Rintajouppi Seinäjoki automyyjät on kuin omistaisivat maailman, laman myötä on tainnut tulla pää vetävän käteen heillekin. jonkinasteinen nöyryys ei olisi pahasta vai siintääkö provikat liikaa horisontissa? EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN!!!

      • Kauppias, eri ala

        Jos auton jota olet ostamassa saa käteisellä 2000 eur halvemmalla tänään tai huomenna niin miksi sinun autosi hinta suhteessa nousisi????? Jos sinulle on tehty väliraha tarjous antaessasi autosi vaihdossa toiseen autoon niin miksi välirahan pitäisi laskea???

        Mielestäsi varmasti kaikki käytetyntavaran kauppa on kusetusta? Jos autoliike tässä tapauksessa on leaskenut että auto lähtee nyt 44999 hinnalla ja se pitää saada kasaan niin thats it. Väliraha on väliraha, se on aivan sama vaikka auton hintaa olisi nostettu 2000 eur ja saisit sen samalla välirahalla. Olisitko tässä tapauksessa kirjoitetellut että JEE JEE, mulle tarjottin vaihdossa hinta x, menin tekemään kauppoja niin myyjä sanoikin että nyt saat vielä 2000 eur enemmän vaihdokistasi.........

        Osta ilman vaihtoautoa ei tule tuollaisia tuskia oman rakkaan kulkupelin kohtelusta......Kun kauppa on kuitenkin matematiikkaa ja lukuja niin ei kannata huudella että HELVETINMOISTA KUSETUSTA, kauppa on kauppaa.

        En työskentele automyyjänä enkä muissakaan toimissa yhdessäkään autoliikkeessä.


    • 64kj57

      että puolen vuoden TAKUU? Virhevastuu ei ole sama asia kuin takuu.

    • Anonyymi

      J.Rinta-Jouppi kusettaa asiakkaita

      J.Rinta-Joupin Tikkurilan autoliikkeeseen tuli myyntiin vuoden 2022 lopulla uusi Kia Sportage 1,6 T-GDI AWD Hybrid GT-Line AT 230hv. Rekisterinumero MOT-716. Väri vihreä.

      Olen käynyt katsomassa autoa kyseisessä liikkeessä jo vuoden 2022 lopulla. Tuolloin autoa myytiin vuosimallina 2023. Nyt sama auto on edelleen myynnissä ja myynti-ilmoituksessa sanotaan auton olevan vuosimallia 2024. Trafin ajoneuvorekisterin valmistenumeron mukaan auton mallivuosi on 2023.

      Välttäkää tätä huijariliikettä. Todella törkeää touhua autokauppiaalta. Ei voi selittää mitenkään ilmoituksen virheenä. Sellaisen väittäminen olisi myös tyypillinen kusteus tältä autoliikkeeltä. Teko on selvästi tahallinen. Käykää katsomassa itse asia autoliikkeen kotisivuilta.

      https://www.rintajouppi.fi/uudet-autot/kia/sportage/MOT716/

    • Anonyymi

      "Muissa liikkeissä käydessäni sanottiin että vähintään puoli vuotta joka on lakisääteinen......."

      - Näytä nyt tämä laki ja lain kohta?

      Ei todellakaan mitään takuuta käytetyssä kesto ja kulutushyödykkeessä.

      ( Sitkeä huhu joka ei ole faktaa.)

    • Anonyymi

      En tykkää tämmösistä liikkeistä joissa joka asia pitää varmistaa moneen kertaan kun homma ei toimi kuten olettaisi tai mihin muualla tottunu .

      • Anonyymi

        Lain mukaan kaikki toimii, toimiiko yksityiset?


    • Anonyymi

      Käytetty on aina käytetty,ei ne uudenkaan auton viat kuulu aina takuun piiriin.niissä on kalliita tyyppivikoja mitä ei kukaan korvaa. Monessa maassa on tehty jopa ryhmäkanteluja näistä kalliista vioista,esim Audin multitronic laatikosta ja soikeista sylintereistä. Itse korjasin tuon laatikkovian,oli lankabondit poikki boxista,vanhan korjasin ja sillä on ajettu nyt vaikka kuinka paljon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1739
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1708
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1011
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    10. 10
      980
    Aihe