Lähiomaiseni kuoli varattomana.
Sosiaalitoimisto korvasi vain ja ainoastaan arkun ja huolinnan = 330 euroa.
Köyhän ei kannata enää edes kuolla.
Itse en tiedä, miten selviän kaikista laskuista.
On tämä helvettiä kuolemantapauksen sattuessa joutua vielä raha-asioiden kanssa painimaan.
Ihan hirveätä.
Varattoman kuolema
34
17307
Vastaukset
- surusilmä
Osanottoni sinulle.
Olet oikeassa, on liian raskasta lähiomaisen kuoleman jälkeen ruveta järjestelemään hautajaisia ja miettimään millä tämän kaiken maksaa. Kuolemasta on tehty bisnestä.
Kaikki kuitenkin haluavat saattaa maahan oman rakkaansa kunnioituksella ja kauniisti, miettimättä että onko mulla tähän varaa.
Voimia sinulle, asia varmaankin järjestyy, ole luottavaisin mielin. Olet rukouksissani. - suuret vaatimukset
Sossu korvaa arkun, kuljetuksen, vaatteet (siis vainajalle), pienen kukkakoristeen arkun päälle, hautapaikan, haudan avauksen ja peiton ja vielä pienen hautakivilaatan haudalle niin ja tietty perunkirjotuksen eli koko setti... Mitä vielä haluut? Muistotilaisuutta ja lehti-ilmotuksia se ei maksa eikä muita kukkajuttuja.
Kolme viikkoa sitten jouduin kääntymään sossun puoleen kun järjestin toimeentulotuella eläneen läheiseni hautajaisia. Sieltä kerrottiin et kaikki korvataan jos ei ole muuta omaisuutta esim. autoja, arvoesineitä ja asuntoja. Olin tähän ilmaseen palveluun tyytyväinen ja sossusta neuvottiin kaikissa kysymyksissä. Niin, olisin saanut ottaa toisiakin tuotteita esim. hienomman arkun jos olisin maksanut korvaussummasta erotuksen.
Mikä tuo huolinta oli meidän laskuissa ei sellasta näkyny, ja ton korvauksen perusteella pesä ei tainnutkaan olla varaton. Miksi valehtelet?- juu 2
Teillä on ilmeisen hyvät välit sosiaalitoimistoonne, kun saatte sieltä mainitsemanne palvelut. Tässä taitaa tulla esille se vanha sananlasku. Hyvä olit eläessäsi, mutta kunnan kannalta parempi kun kuolit pois.
- hyvin väsynyt
Meidän sossu korvasi sen 330 euroa. Kuolinpesä on varaton.
Huolinta on se, kun vainaja laitetaan arkkuun ja siihen sisältyy myös sukat ja paita.
Sossu ei korvaa haudan avausta eikä sulkemista, niihin voi anoa myöhemmin vapautusta seurakunnalta. Itse lapioimme haudan kiinni. Itse kannoimme arkun.
Muistotilaisuutta ei pidetty. Lehti-ilmoittelua ei ollut. Puolukanvarvuista yms. teimme itse kukkakoristeet.
Mitään muistolattaa/puuristiä ei ole mistään tulossa.
Perunkirjoitukseen saan apua oikeusaputoimistosta, josta siitäkin peritään minun, pesänesittäjän, tulojen mukaan korvaus.
Edelleen toistan, että pesä on varaton. Mitään omaisuutta ei ole. Huonekalutkaan eivät kelvanneet edes kirpputorille, piti viedä kaatopaikalle ja maksaa sekin lasku itse.
Ehkäpä se on niin, että jos itse yrittää ei sossu auta. Eipä auttanut vainajaa hänen eläessäkään. Jos ne on nämä tapapummit, jotka saavat paremman palvelun. Vainaja kituutteli pienellä eläkkeellä ja asumistuella, joskus sai toimeentulotukea sairaalalaskuihin, ei muuta.
Mua ei sossusta edes neuvottu.
Valehteletko sinä? Tulipa vaan mieleen... - hyvin väsynyt
hyvin väsynyt kirjoitti:
Huolinta on se, kun vainaja laitetaan arkkuun ja siihen sisältyy myös sukat ja paita.
Sossu ei korvaa haudan avausta eikä sulkemista, niihin voi anoa myöhemmin vapautusta seurakunnalta. Itse lapioimme haudan kiinni. Itse kannoimme arkun.
Muistotilaisuutta ei pidetty. Lehti-ilmoittelua ei ollut. Puolukanvarvuista yms. teimme itse kukkakoristeet.
Perunkirjoitukseen saan apua oikeusaputoimistosta, josta siitäkin peritään minun, pesänesittäjän, tulojen mukaan korvaus.
Edelleen toistan, että pesä on varaton. Mitään omaisuutta ei ole. Huonekalutkaan eivät kelvanneet edes kirpputorille, piti viedä kaatopaikalle ja maksaa sekin lasku itse.
Ehkäpä se on niin, että jos itse yrittää ei sossu auta. Eipä auttanut vainajaa hänen eläessäkään. Jos ne on nämä tapapummit, jotka saavat paremman palvelun. Vainaja kituutteli pienellä eläkkeellä ja asumistuella, joskus sai toimeentulotukea sairaalalaskuihin, ei muuta.
Valehteletko sinä? Tulipa vaan mieleen...Niin kuljetuksiakaan ei korvattu, kun meni eri kunnan puolelle, vaikka matka oli lyhyempi.
- puuhaa
hyvin väsynyt kirjoitti:
Valehteletko sinä? Tulipa vaan mieleen...Meillä ei haudattu varatonta, mutta kuulostaa kyllä seurakunnan puolelta uskomattomalta. Kyllä seurakunnassamme ainakin tuli puuristi nimellä haudalle vaikka sitä ei edes pyydetty ja vaikka suunnitelmissa oli koko ajan kiven hommaaminen. Koita suhtautua sossun toimintaan siten, että he katsoivat sinun olevan tarpeeksi rikas niin rahallisesti kuin henkisestikin hoitamaan hautaus. Eli apua et tarvitse.
Raskasta varmasti omaisille huolehtia moisista asioista oman surun keskellä. Parempaa huomista! - kokenut
ei muuten sossu korvaa noita kaikkia kuluja..olisikin ollut hienoa jos niin olisi käynyt,mutta ei käynyt ja vieläkin olen velkaa hautajaisista ja varmaan loppu elämäni.en suostu ketään pahvi arkussa saatteleen viimeiselle matkalle,niinkuin sosiaali toimisto olisi vaatinut.siihen heillä olisi ollut "varaa"....
- kokemusta
kokenut kirjoitti:
ei muuten sossu korvaa noita kaikkia kuluja..olisikin ollut hienoa jos niin olisi käynyt,mutta ei käynyt ja vieläkin olen velkaa hautajaisista ja varmaan loppu elämäni.en suostu ketään pahvi arkussa saatteleen viimeiselle matkalle,niinkuin sosiaali toimisto olisi vaatinut.siihen heillä olisi ollut "varaa"....
Sossu kyllä hyysää näitä narkkareita ja alkoholisteja ja maahanmuuttajia mutta eivät niitä jotka elävät todella ahdingossa ja eivät ole itse omaan tilaansa valinneet.Tarkoitan lähinnä sairaita pienellä sairaseläkkeellä...Ei edes haudanlepoon pääse toinen kun sossu on kärtämässä hänen varojaan...Näitä yhteiskunnan varoja laitetaan niin moneen turhaan asiaa.Kukaan ei enää muista Soneran kauppoja jolloin meni kankkulankaivoon yhtä paljon rahaa kun sota velkamme Venäjälle oli sodan päätyttyä.Tälläkin rahalla olisi muutama vähäosaisempi ja köyhä voitu pelastaa ahdingosta...Ja että omaisen pitää vielä surunsa keskellä ottaa jopa velkaa jotta saa rakkaansa haudatuksi kunniallisesti..Häpen suomalaisuuttani.Meillä on paljon opittavaa rakkaasta Ruotsistamme missä asiat osataan hoitaa paremmin.Mutta kaikki on kiinni välittämisestä ja toisen auttamisesta vailla kiitollisuuden velkaa ja oman eden tavoittelemista.Anteeksi kun poikesin aiheesta mutta Sossun toiminta on päättäjien käsissä.Siinä erotellaan ihmiset ihan pärstäkertoimen mukaan...
N:Kokemusta on.... - väsyneelle
hyvin väsynyt kirjoitti:
Niin kuljetuksiakaan ei korvattu, kun meni eri kunnan puolelle, vaikka matka oli lyhyempi.
Voimia sinulle, väsynyt! Mutta miksi valitat, kun päätökset johtuvat sinusta, ei sossun välinpitämättömyydestä?
Sen takia sossu ei korvannu kun vainaja haudattiin kuntarajojen ulkopuolelle ja otitko huomioon kuinka paljon seurakunnan kustannukset on ulkopaikkakuntalaisille? n. kaksinkertaset, ainaskin (jos todella on rahasta pulaa, niin luulisi tämä kiinnostavan)...sossu siis maksaa halvimman mukaan ei se kilometrimäärä tässä mitään merkannu.(normaalisti haudanpeitot ja paikan yms. tarvikkeet sossu olisi korvannu, tämä oli sinun valintasi, mutta en minä ainakaan maksaisi tuplahintoja kun voi saada maksutta, vai mitä?)
Arkkua ei tarvitse ostaa sitä halvinta, jos on itse valmis heittää vähän rahaa omasta pussista. Niillä on tietty summa minkä ne arkusta maksaa, erotuksen kun vaan itse hoitaa.
Kyllä seurakunta asentaa väliaikasen ristin jos sitä ei kielletä, soitapa seurakuntaasi ja kysy miksei ole laitettu, ainoa asia joka tän vois estää vois olla kirkkoonkuulumattomuus.
Mistä ne suuret kustannukset sitten tuli?
Tarkoituksenani ei ole olla ilkeä, vaan tällä koitan sanoa että tää valtio auttaa kyllä kaikkia ketään ei oo jätetty maan päälle mätänemään. Perunkirjotuksessa nää varat ja velat selvitään, sen perusteella sossu maksaa hautausavustusta, jollei ole aikaisemmin ollu soskun vakkari. Monesti se pienikin eläke riittää hautajaiskustannuksiin kohtuudella, jolloin avustusta ei makseta. - hyvin väsynyt
väsyneelle kirjoitti:
Voimia sinulle, väsynyt! Mutta miksi valitat, kun päätökset johtuvat sinusta, ei sossun välinpitämättömyydestä?
Sen takia sossu ei korvannu kun vainaja haudattiin kuntarajojen ulkopuolelle ja otitko huomioon kuinka paljon seurakunnan kustannukset on ulkopaikkakuntalaisille? n. kaksinkertaset, ainaskin (jos todella on rahasta pulaa, niin luulisi tämä kiinnostavan)...sossu siis maksaa halvimman mukaan ei se kilometrimäärä tässä mitään merkannu.(normaalisti haudanpeitot ja paikan yms. tarvikkeet sossu olisi korvannu, tämä oli sinun valintasi, mutta en minä ainakaan maksaisi tuplahintoja kun voi saada maksutta, vai mitä?)
Arkkua ei tarvitse ostaa sitä halvinta, jos on itse valmis heittää vähän rahaa omasta pussista. Niillä on tietty summa minkä ne arkusta maksaa, erotuksen kun vaan itse hoitaa.
Kyllä seurakunta asentaa väliaikasen ristin jos sitä ei kielletä, soitapa seurakuntaasi ja kysy miksei ole laitettu, ainoa asia joka tän vois estää vois olla kirkkoonkuulumattomuus.
Mistä ne suuret kustannukset sitten tuli?
Tarkoituksenani ei ole olla ilkeä, vaan tällä koitan sanoa että tää valtio auttaa kyllä kaikkia ketään ei oo jätetty maan päälle mätänemään. Perunkirjotuksessa nää varat ja velat selvitään, sen perusteella sossu maksaa hautausavustusta, jollei ole aikaisemmin ollu soskun vakkari. Monesti se pienikin eläke riittää hautajaiskustannuksiin kohtuudella, jolloin avustusta ei makseta.Miksiköhän soskussa ei kerrottu, miten pitää toimia? Siinä mielessä voisi syyttää soskua välinpitämättömyydestä.
Kyllä minäkin nyt tiedän, että olisi pitänyt mennä soskun osoittamaan hautaustoimistoon jne ja kyllä se minulle olisi sopinutkin. Olisi vain joku kertonut, miten tulee toimia. Ei kertonut soskussa, vaikka siellä kävin ja kerroin asiasta.
Siis nyt tiedän kaiken tuon, mitä kirjoitit. Kantapään kautta opin.
Edullisimman mukaan koetin asiat järjestää, kuten kirjoitinkin.
Perunkirjoitus on tekeillään ja kyllä se vaan minä pesänesittäjänä joudun sen maksamaan.
Ei ne tuhansien kuluja ole, mutta minulle suuria, koska olen itsekin eläkkeellä ja sairastelen paljon.
Tuota kyllä kysyisin, että minkälaisiin hautajaisiin riittää pienikin eläke?
Ja mikä vika siinä halvimassa arkussa?
Niin, ei jätetä maan päälle mätänemään ketään... Kitua täällä kyllä saa.
Raskasta tää nyt olisi jokatapauksessa. - väsynyt
hyvin väsynyt kirjoitti:
Miksiköhän soskussa ei kerrottu, miten pitää toimia? Siinä mielessä voisi syyttää soskua välinpitämättömyydestä.
Kyllä minäkin nyt tiedän, että olisi pitänyt mennä soskun osoittamaan hautaustoimistoon jne ja kyllä se minulle olisi sopinutkin. Olisi vain joku kertonut, miten tulee toimia. Ei kertonut soskussa, vaikka siellä kävin ja kerroin asiasta.
Siis nyt tiedän kaiken tuon, mitä kirjoitit. Kantapään kautta opin.
Edullisimman mukaan koetin asiat järjestää, kuten kirjoitinkin.
Perunkirjoitus on tekeillään ja kyllä se vaan minä pesänesittäjänä joudun sen maksamaan.
Ei ne tuhansien kuluja ole, mutta minulle suuria, koska olen itsekin eläkkeellä ja sairastelen paljon.
Tuota kyllä kysyisin, että minkälaisiin hautajaisiin riittää pienikin eläke?
Ja mikä vika siinä halvimassa arkussa?
Niin, ei jätetä maan päälle mätänemään ketään... Kitua täällä kyllä saa.
Raskasta tää nyt olisi jokatapauksessa.Oletko perunkirjoituksen tiimoilta ollut yhteydessä oikeusaputoimistoon, se on nimenomaa tarkoitettu varattomille alle oliko se nyt jotain alle 1100€/kk "tienaaville"? Älä vaan sano et joku lakimies tekee perunkirjat!
Miksi et mennyt soskun osoittamaan h.toimistoon, ne on edullisimmat? Kerroitko sossussa et vainaja haudataan toiselle paikkakunnalle? Jos kerroit, sossun olis pitäny kertoa ettei korvaa sinne.
Tuo kertomani hautajaisiin riittää pienikin eläke oli jostain soskun esitteestä muistaakseni, halvimmillaan hautajaiset saa alle 500€ (riippuen just seurakuntien hinnoista on paljon paikkakuntaeroja) perunkirjotus.
En tarkoittanut sinulle tuota arkku-juttua joku tossa edella sano ettei sossun arkut kelpaa.
Yleensä sossu ei välttämättä sano, et miten pitää toimia. Sitä PITÄÄ kysyä. Jotkut saattaa muuten sanoo et heitä on pakotettu tekeen niin.
Perunkirjotuksesta vielä en siitä paljoo tiedä mut sen hintahan on suhteessa työn laajuuteen eli mitä enemmän omaisuutta, sitä kalliimpi. Ettei sun tapauksessa se pitäis maltaita maksaa.
Käänny viel soskun puoleen jos et selviä, minust niil on jotain tukia (en muista tuen nimikettä)myös sinunlaisille. Kerro miten asiat ovat. - tekstiä
Lapseni (parikymppisen, ei naimisissa) tapauksessa olisi sossu maksanut halvimman arkun ja pienimmän kukkalaitteen, siinä kaikki. Ja sittenkin olisi perukirjan jälkeen sossu voinut periä kaiken takaisin.
Tämä kaikki olisi pitänyt jaksaa anoa ennen hautajaisia. Perukirja jäi hautajaisten jälkeen reippaasti miinukselle ja teimme 3000 euron lainan jolla maksoimme loput hautajaislaskut.
Entisaikojen Kelan maksama hautausavustus oli paljon parempi. Sitä ei tarvinnut kerjätä ja se tuli kaikille. - mitä ihmettä.
Ole kiitollinen kun noinkin suuret avustukset olet sossusta saanu.Tai jätit kertomatta,siis halvimman arkun,senhän he ainostaan hyväksyy.
Kukkakoristeen??ynm.
Missä noi kaikki edut saa?
Puppua puhut,tiedän oma kohtaisesti mitä saa varattomalle hautausavustusta.Perunkirjoitus kustannukset,ei varmaan saa.
Seurakunta se on joka rahastaa kaikkein eniten,aivan pyöristyttävää.
Tässä nyt laskupinojen kanssa olen ja mietin miten saan maksetuksi kaiken. - sosiaaliasiamieheen tai tee...
hyvin väsynyt kirjoitti:
Valehteletko sinä? Tulipa vaan mieleen.............
- väsynyt
tekstiä kirjoitti:
Lapseni (parikymppisen, ei naimisissa) tapauksessa olisi sossu maksanut halvimman arkun ja pienimmän kukkalaitteen, siinä kaikki. Ja sittenkin olisi perukirjan jälkeen sossu voinut periä kaiken takaisin.
Tämä kaikki olisi pitänyt jaksaa anoa ennen hautajaisia. Perukirja jäi hautajaisten jälkeen reippaasti miinukselle ja teimme 3000 euron lainan jolla maksoimme loput hautajaislaskut.
Entisaikojen Kelan maksama hautausavustus oli paljon parempi. Sitä ei tarvinnut kerjätä ja se tuli kaikille.Oliko poikasi töissä? Työnantajalta voi kysellä ryhmähenkivakuutuksesta tai jostain sellasesta.
Kyllä sossu perii perunkirjotuksen jälkeen takasin koska se on tarkoitettu OIKEESTI varattomille. Miten teillä voi mennä hautajaiskustannuksiin yli 3000€!!! haloo...No tietty iso muistotilaisuus, kukat saattoväelle ja kivi...
Ja edelleenkin sossu maksaa, jos on todellakin varaton arkun, vaatteet, kuljetukset, pienen kukkalaitteen, hautapaikan ja jotkut pienen hautalaatan ihan nämä kaikki. Jos ilmenee et varoja on (perunkirjotuksen jälkeen)sossu voi korvata osan näistä tai ei ollenkaan, omaisuuden mukaan.
Tietääkseni tätä voi sossusta anoa myös hautajaisten jälkeenkin, mutta kulut korvataan vain edullisimman hautaustoimiston taksojen mukaan.
Miksi te valitatte siitä et sossu korvaa vain halvimman arkun? Jos on oikeesti rahapulassa, kelpaa varmaan se halvempikin kun ilman saa. Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista...ja saahan niitä parempiakin arkkuja ostaa edelleenkin sossu korvaa siitä sen erotuksen. - väsynyt
mitä ihmettä. kirjoitti:
Ole kiitollinen kun noinkin suuret avustukset olet sossusta saanu.Tai jätit kertomatta,siis halvimman arkun,senhän he ainostaan hyväksyy.
Kukkakoristeen??ynm.
Missä noi kaikki edut saa?
Puppua puhut,tiedän oma kohtaisesti mitä saa varattomalle hautausavustusta.Perunkirjoitus kustannukset,ei varmaan saa.
Seurakunta se on joka rahastaa kaikkein eniten,aivan pyöristyttävää.
Tässä nyt laskupinojen kanssa olen ja mietin miten saan maksetuksi kaiken.Totta puhun! mene sosiaalitoimistoon ja kysy mitä korvataan täysin varattomalle! Oletko ajatellu sitä ettei tänne maan päälle ole yksikään varaton jäänyt? Kaikki on haudattu oli sitten rahaa tai ei.Täysi hautaus ja perunkirjotus korvataan myös! Tosin oikeusaputoimistossa jossa tarkastetaan myös tulot. Juu, ja kaikki halvimman mukaan. Olet oikeessa seurakunta rahastaa tehokkaasti, kuulut kirkkoon tai ei, mut nekin korvataan (varattomalle).
Tuntuu että väki täällä ei ehkä ymmärrä mikä varaton on...Usein sossuun tulee väkee hakemaan hautausavustusta henkilölle joka on "varaton". Perunkirjotuksessa selviää sitten et on omistusasunto, auto tmv.omaisuutta, mutku tilil ei ollu yhtää rahaa...
Esim. lapsi voi kieltäytyä vanhempansa hautauksesta kokonaan, jolloin kunta hoitaa kaiken!! Sillä pesee kätensä maksuista! Kylmää tämä kyllä on...
Kannattaa muistaa, jos on varaton, kysyä joka paikasta neuvoja (niitä ei tyrkytetä) ja kysyä eri vaihtoehtoja kertoen reilusti ettei varaa ole. - prusiluskan puheelta
väsynyt kirjoitti:
Oliko poikasi töissä? Työnantajalta voi kysellä ryhmähenkivakuutuksesta tai jostain sellasesta.
Kyllä sossu perii perunkirjotuksen jälkeen takasin koska se on tarkoitettu OIKEESTI varattomille. Miten teillä voi mennä hautajaiskustannuksiin yli 3000€!!! haloo...No tietty iso muistotilaisuus, kukat saattoväelle ja kivi...
Ja edelleenkin sossu maksaa, jos on todellakin varaton arkun, vaatteet, kuljetukset, pienen kukkalaitteen, hautapaikan ja jotkut pienen hautalaatan ihan nämä kaikki. Jos ilmenee et varoja on (perunkirjotuksen jälkeen)sossu voi korvata osan näistä tai ei ollenkaan, omaisuuden mukaan.
Tietääkseni tätä voi sossusta anoa myös hautajaisten jälkeenkin, mutta kulut korvataan vain edullisimman hautaustoimiston taksojen mukaan.
Miksi te valitatte siitä et sossu korvaa vain halvimman arkun? Jos on oikeesti rahapulassa, kelpaa varmaan se halvempikin kun ilman saa. Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista...ja saahan niitä parempiakin arkkuja ostaa edelleenkin sossu korvaa siitä sen erotuksen.Työnantajan lakisääteinen ryhmätapaturmavakuutus ei korvaa kuin silloin jos vainajalla on vaimo ja/tai lapsia.
Olet varmaankin ymmärtänyt jotain väärin. En valittanut, kirjoitin vain tosiasiat.
"prusiluska" = Peppi Lotta Sikuriina Rullakartiina Kissanminttu Efraimintyttären antama nimitys "sosiaalitantoille" - valitukseen väsynyt
prusiluskan puheelta kirjoitti:
Työnantajan lakisääteinen ryhmätapaturmavakuutus ei korvaa kuin silloin jos vainajalla on vaimo ja/tai lapsia.
Olet varmaankin ymmärtänyt jotain väärin. En valittanut, kirjoitin vain tosiasiat.
"prusiluska" = Peppi Lotta Sikuriina Rullakartiina Kissanminttu Efraimintyttären antama nimitys "sosiaalitantoille"Höp,höp...Ethän sekoita perhe-eläkkeeseen. Tässä lainaus:
Ryhmähenkivakuutus, jonka perusteella kuolleen työntekijän puoliso ja alaikäiset tai alle 22-vuotiaat opiskelevat lapset saavat kertakorvauksen. Jos näitä ei ole, korvaus voidaan maksaa vainajan vanhemmille tai täysi-ikäisille lapsille, jos nämä ovat työkyvyttömiä tai varattomia.
En tarkoitanut sinulle tätä valitusta, vaan yleisellä tasolla. - kyllä
valitukseen väsynyt kirjoitti:
Höp,höp...Ethän sekoita perhe-eläkkeeseen. Tässä lainaus:
Ryhmähenkivakuutus, jonka perusteella kuolleen työntekijän puoliso ja alaikäiset tai alle 22-vuotiaat opiskelevat lapset saavat kertakorvauksen. Jos näitä ei ole, korvaus voidaan maksaa vainajan vanhemmille tai täysi-ikäisille lapsille, jos nämä ovat työkyvyttömiä tai varattomia.
En tarkoitanut sinulle tätä valitusta, vaan yleisellä tasolla.Maksetaanhan sitä jos lapsemme olisi ollut meidän perheen elättäjä. Mutta kukapa parikymppinen nyt vanhempiaan elättää....
Ammattiliitot ovat asia erikseen. Lapsemme ei kuulunut ammattiliittoon.
Tarkoittamasi vakuutus on työnantajien lakisääteinen vakuutus, jonka jokainen työnantaja on joutuu ottamaan työntekijöilleen. Tämä vakuutus ei korvaa mitään jos ei ole vaimoa ja/tai lapsia tai vainaja on vanhempiensa rahasampo. - mutta...
kyllä kirjoitti:
Maksetaanhan sitä jos lapsemme olisi ollut meidän perheen elättäjä. Mutta kukapa parikymppinen nyt vanhempiaan elättää....
Ammattiliitot ovat asia erikseen. Lapsemme ei kuulunut ammattiliittoon.
Tarkoittamasi vakuutus on työnantajien lakisääteinen vakuutus, jonka jokainen työnantaja on joutuu ottamaan työntekijöilleen. Tämä vakuutus ei korvaa mitään jos ei ole vaimoa ja/tai lapsia tai vainaja on vanhempiensa rahasampo.En halua väittää vastaan, mutta toi oli suora lainaus eli kyllä korvaa JOS vanhemmat VARATTOMIA. Huomaa paino sanalla varaton. Jos normaalit tulot nii sit asia erikseen...Ei vainajan ole tarvinnut olla vanhempien rahasampo/elättäjä. Oletko tarkistanut vakuutusyhtiöltä tämän teidän tapauksen?
- näin on
itsellä samantapainen kokemus, mutta sosku tiesi meille rakkaan ihmisen olevan saattohoidossa, ninpä he alkoivat kysellä etukynteen meiltä hänen varakkuudestaan. Läppäsin puhelimen kiinni, ja haistatin ,,,,,,
- RAY.n
tai vastaavan pitäisi alkaa rahoittaa vähävaraisten hautauskuluja?
Ei muuta kun lisää kansanedustajia ajamaan porvareiden etuja. Silloin ei tarvitse köyhien apuja edes miettiä.
Minuakin hävettää mm. tässäkin asiassa olla suomalainen.
Aloittajalle voimia kovasti. - Hyvin väsynyt
Kiitän kaikkia saamastani myötätunnosta.
Omalta osaltani päätän keskustelun aiheesta tähän. Neuvoista ei ole minulle enää hyötyä tässä vaiheessa. Jälkiviisaus ei ole viisautta.
Voimia kaikille surun ja taloudellisten vaikeuksien kanssa eläville! Voimia kaikille! - taloudellista apua
...........
- jos ei
kuulunu kirkkoon.Diakoniat auttaa taloudellisesti jos kuuluu kirkkoon.
- Olen seurakunnan
jos ei kirjoitti:
kuulunu kirkkoon.Diakoniat auttaa taloudellisesti jos kuuluu kirkkoon.
työntekijä, ja tiedän, että saman palvelun saa niin kirkkoon kuuluva kuin kuulumatonkin. Lapset pääsevät kerhoon, nuoret rippikouluun, diakonialta saa avustusta!
- totta on näin
Olen seurakunnan kirjoitti:
työntekijä, ja tiedän, että saman palvelun saa niin kirkkoon kuuluva kuin kuulumatonkin. Lapset pääsevät kerhoon, nuoret rippikouluun, diakonialta saa avustusta!
vaikkei kuulu kirkkoon siitä huolimatta Diakonialta saa avustusta hautajaismenoihin varattomalle.
Miksei sitten täällä päin niin ole,sosiaalista olisi täti heti soittanu Diakonialle,mutta kuultuaan,ettei vainaja ja minä asioitten hoitaja kuulu kirkkoon,siihen tyssäs,ei kuulemma siinä tapauksessa apua sieltä saa.
Toinen asia:Kun menee anomaan sosiaalista hautajaisapua silloin pitää kaikki paperit olla näyttää,niin pankista kuin verottajalta ynm.mahdolliset.Kun avustus summa myönetään,siihen on laitettu ehto:jos vainajalta löytyy perunkirjoituksen jälkeen varoja silloin joudut maksamaan summan takaisin.
Varattomalle haetaan avustusta hautaan saatossa niin miten varattomalta voi löytyä mitään varoja.
Jos et ole paikkakunnalla asunut kahtakymmentä vuotta sekä jos et kuulu kirkkoon,silloin seurakunta laskuttaa tuplasti elik'1505e. - maksa veroja
totta on näin kirjoitti:
vaikkei kuulu kirkkoon siitä huolimatta Diakonialta saa avustusta hautajaismenoihin varattomalle.
Miksei sitten täällä päin niin ole,sosiaalista olisi täti heti soittanu Diakonialle,mutta kuultuaan,ettei vainaja ja minä asioitten hoitaja kuulu kirkkoon,siihen tyssäs,ei kuulemma siinä tapauksessa apua sieltä saa.
Toinen asia:Kun menee anomaan sosiaalista hautajaisapua silloin pitää kaikki paperit olla näyttää,niin pankista kuin verottajalta ynm.mahdolliset.Kun avustus summa myönetään,siihen on laitettu ehto:jos vainajalta löytyy perunkirjoituksen jälkeen varoja silloin joudut maksamaan summan takaisin.
Varattomalle haetaan avustusta hautaan saatossa niin miten varattomalta voi löytyä mitään varoja.
Jos et ole paikkakunnalla asunut kahtakymmentä vuotta sekä jos et kuulu kirkkoon,silloin seurakunta laskuttaa tuplasti elik'1505e.Onhan se ihan hullua,jos et kuulu kirkkoon ja kuitenkin kyselet avustuksia.
- asian
maksa veroja kirjoitti:
Onhan se ihan hullua,jos et kuulu kirkkoon ja kuitenkin kyselet avustuksia.
en itse todellakaan tienny etes,että diakoniat antaa avustusta.Sosiaalitäti sen asian minulle valaisi.
- kuullut notta
asian kirjoitti:
en itse todellakaan tienny etes,että diakoniat antaa avustusta.Sosiaalitäti sen asian minulle valaisi.
punainen risti on kanssa apua antanut.
- nimellä....
maksa veroja kirjoitti:
Onhan se ihan hullua,jos et kuulu kirkkoon ja kuitenkin kyselet avustuksia.
Saa kirkosta avustuksia, varsinkin jos VAINAJA on kuulunut kirkkoon ja haet avustusta VAINAJAN nimellä, et omallasi. Vainajastahan tässä on kysymys. Näin toimitaan myös sosiaalitoimistossa. Kaikki ei vain tiedä, että sillä on merkitystä, kenen nimellä avustuksia haetaan! Ja kaikkein vähimmällä pääsee perunkirjoituskustannuksissa, kun hakee kunnan/kaupungin yleiseltä oikeusasiamieheltä perunkirjoituspalvelua kaikkein pienituloisemman nimellä. Minua neuvottiin hakemaan lapsilisää saavan tyttäreni nimellä oikeusapua ko.juttuun, niin ei tullut kuluja lainkaan. Tyttäreni oli hakija ja minä vanhempana kuolinpesän varojen ilmoittaja.
- Mistä tietoa
Minulla oli ystävä, joka asui Portugalissa puolitoista vuotta, kuoli sitten varattomana ja nyt tyttärillä, hekin vähissä varoissa, on kovat ajat edessään. Isää ei saa suomeen, tuhkataan tiettävästi Portugalissa ja tuhkat jäävät sinne. Isällä ei ollut minkäänlaista vakuutusta. Olemme nyt kaveripiirissä yrittäneet koota rahaa tyttären saamiseksi Portugaliin käymään. Rankalta tuntuu, olisipa niitä ojentavia käsiä silloinkin kun vainaja on varaton. Tuntuu, että ihmisellä on arvoa vain silloin, kun hän pystyy jättämään jälkeensä jaettavaa. Nyt en todellakaan tarkoita tyttäriään, tiedän, että isänsä oli heille todella rakas. Samoin hän oli meille ystävilleen. Jos jollain teistä on antaa neuvoja, miten tyttöjen pitäisi toimia ja kenen puoleen kääntyä isänsä saamiseksi suomeen, olisimme todella kiitollisia.
- Tuhkana kotiin
Jos kerran tytär on menossa sinne Portugaliin, niin mikäs estää häntä tuomasta isän tuhkaa tullessaan Suomeen? Tuhkat pussiin tai laatikkoon ja matkatavaroihin ruumaan, jolloin ei tarvita mitään erikoiskuljetuksia erikoislisineen.
Krematorion antama tuhkaustodistus on syytä olla, jos aikoo haudata tuhkat Suomessa jonkin seurakunnan hautausmaalle tai muistolehtoon. 'seurakunta velottaa uurnapaikan avaamisesta ja sulkemisesta sekä hautapaikasta.
Omalle maalle saa tuhkat haudata ilman erillislupaa, eikä siitä tule mitään kuluja.
Iäkäs ystävämme hautasi lastensa kanssa miehensä tuhkan kotipihalleen ja paikalle istutettiin nimikkopuu. Hänetkin aikanaan tuhkataan ja uurna haudataan samaan paikkaan. Kaunis, yksinkertainen tilaisuus ilman korulaiseita ja muodollisuuksia.
Papinkin toki voi pyytää siunaamaan tuhkan hautapaikkaan, mutta sehän tietty maksaa hiukan.- mr
Eiköhän tuossa tarkoitettu juurikin sitä että keräävät rahaa jotta tytär pääsisi hakemaan isänsä tuhkat Suomeen... Toivottavasti yritys palkitaan ja hän pääsee käymään Portugalissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767