Miten on mahdollista tämä paikkakohtainen uskonto/jumala? Olen kuullut kristityiltä että kaikilla kuitenkin olisi sama jumala. Tämäkin tuntuu aivan mahdottomalta, koska toisissa uskonnoissa on yksi ja jossain toisessa taas monta jumalaa ja toisissa uskonnoissa ei ole jumalia ollenkaan. Toiset jumalat muistuttavat elefanttia tai krokoa tai muita eläimiä tai ihmistä. Palvomis rituaalitkin ovat aivan erilaisia. On myös uskontoja joissa pitää syödä ihmisen lihaa (tänäpäivänä Intiassa). Olisi hyvä tietää että miten tämä paikkakohtainen uskonto on mahdollista?
Paikkakohtainen jumala
5
117
Vastaukset
- n81
Katsot liikaa telkkaria :) kerro sinä, miten kaikki kulttuuri on erilaista eri paikoissa?
- Mirka
Taidat olla niita komerossa asustelevia.
- Matkamies
Voi Ziisus. Väitäkö nyt tosiaan, ettei kulttuuri le erilaista eri puolilla maailmaa? Oletko koskaan käynyt kotikaupunkisi ulkopuolella? Käyppäs hieman ulkomailla. Ei tarvitse edes kovin kauas mennä, ennen kuin tyhmempikin huomaa muutoksen.
- n81
Matkamies kirjoitti:
Voi Ziisus. Väitäkö nyt tosiaan, ettei kulttuuri le erilaista eri puolilla maailmaa? Oletko koskaan käynyt kotikaupunkisi ulkopuolella? Käyppäs hieman ulkomailla. Ei tarvitse edes kovin kauas mennä, ennen kuin tyhmempikin huomaa muutoksen.
Niin? Mähän väitin justiin päinvastoin, että se ON erilaista joka puolella maailmaa.
- Kolbjan
Useimmissa uskonnoissa on säilynyt näkemys korkeimmasta Jumalasta, joka on todella korkein, ääretön, ei erillään mistään. Kuten juutalaisillakin: Jumala on 'Minä Olen', Jumala yksinkertaisesti ON, eikä tämä Jumala ole eriteltävissä, ei mistään hinnasta. Tai kyllähän valkoistakin voi väittää mustaksi sopivasta hinnasta, mutta totuutta ei voi muuttaa, sen voi vain hetkellisesti peittää.
"Missä tahansa on kaksi, eivät he ole ilman Jumalaa, ja missä on ainoastaan yksi, totisesti minä olen hänen kanssaan. Nosta kivi, ja siellä löydät minut, pilko puu, ja siinä minä olen..." Näin lausui Jeesus, yksi Jumalan puhuvista suista ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351