Tällä palstalla on ollut jatkuva väittely armeijan käyneiden ja sivareiden suvaitsevaisuudesta, sekä siitä millä tavoin sivareiden kannattamat elämänarvot ja asenteet oikein eroavat varusmiesten mielipiteistä ja asenteista. Harvat armeijan kannattajat haluavat myöntää sellaista, että armeijan käyneiden keskuudessa esiintyisi enemmän rasismia ja ennakkoluuloja erilaisuutta kohtaan.
Ajattelin järjestää pienen kyselyn tämän palstalaisten asenteista ja elämänarvoista, jolloin huomaamme sen, millä tavoin sivareiden näkemykset eroavat armeijan käyneistä ja päin vastoin.
Kysymykset ovat siis lueteltu samalla tavoin, kun eduskuntavaalien vaalikoneissa ja arvoasteikkona on numerot 1-5. Eli numero yksi merkitsee sitä, että täysin eri mieltä ja numero 5 sitä, että täysin samaa mieltä. Numeroinnin perään voisitte vielä hieman perustella vastauksianne.
Eli tässä tulevat siis kysymykset. Merkatkaa siis numero 1, jos olette täysin eri mieltä ja numero 5, jos olette täysin samaa mieltä tästä väittämästä. Tämän avulla pitäisi huomata hyvin, millä tavoin sivareiden ja armeijan käyneiden miesten näkemykset oikein eroavat toisistaan.
1. Suomen itsenäisyys on minulle ensiarvoisen tärkeä asia.
2. Sukupuolten välinen tasa-arvo on minulle äärimmäisen tärkeä asia.
3. Tunnen itseni hyvin suomalaiseksi.
4. Olisin mieluummin jonkin toisen valtion kansalainen kun suomen. Jos olisit, niin minkä?
5. Korkea elintaso ja rahalliset rikkaudet ovat minulle hyvin tärkeitä asioita.
6. Osaan suhtautua myönteisesti Ruotsia ja ruotsalaisia kohtaan.
7. Osaan suhtautua myönteisesti Venäjää ja venäläisiä kohtaan.
8. Osaan Suhtautua myönteisesti suomessa asuvia maahanmuuttajia kohtaan.
9. Osaan suhtautua myönteisesti homoseksuaaleja kohtaan.
10.Mielestäni rippikoulun suorittaminen on jokaisen suomalaisen perusvelvollisuus.
11. Mielestäni asepalveluksen suorittaminen on jokaisen suomalaisen miehen perusvelvollisuus.
12. Osaan suhtautua myönteisesti epäsotilaallisen näköisiä miehiä kohtaan. Kuten mm. punkkarit, pitkätukkaiset metallistit, rastatukkaiset Reggae-tyypit ym. musiikin alakulttuurien edustajat.
13. Pidän suomen nykyistä asevelvollisuusjärjestelmää oikeudenmukaisena, vaikka se ei koskekaan naisia, Ahvenanmaalaisia ja jehovantodistajia.
14. Mielestäni suomen maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi kiristää.
15. Olisin valmis muuttamaan pois suomesta koska tahansa, jos minulla olisi siihen mahdollisuus.
16. Vaadin seurustelukumppaniltani isänmaallisia elämänarvoja, armeijamyönteisyyttä, sekä myönteistä suhtautumista suomen maata kohtaan.
Lopussa voitte vielä mainita sen, oletko sivari, totaalikieltäytyjä, armeijan suorittanut vai vapautuksen saanut.
Kysely elämänarvoista
53
3109
Vastaukset 53
- Junttila (reserviläinen)
"1. Suomen itsenäisyys on minulle ensiarvoisen tärkeä asia."
5 Oma kieli -> oma maa, minusta ainoa vaihtoehto
"2. Sukupuolten välinen tasa-arvo on minulle äärimmäisen tärkeä asia."
4 Poislukien varusmiespalvelus
"3. Tunnen itseni hyvin suomalaiseksi."
5 Eipä tässä oikein muuksikaan osaa itseään tuntea
"4. Olisin mieluummin jonkin toisen valtion kansalainen kun suomen. Jos olisit, niin minkä?"
1 Ei ole käynyt edes mielessä
"5. Korkea elintaso ja rahalliset rikkaudet ovat minulle hyvin tärkeitä asioita."
2 Kunhan ruokaa, juomaa ja lämpöä riitää, niin meikäläinen pärjää
"6. Osaan suhtautua myönteisesti Ruotsia ja ruotsalaisia kohtaan."
4 Joskus vituttaa se saamarin ruma kieli, mutta ihmisinä ovat ok.
"7. Osaan suhtautua myönteisesti Venäjää ja venäläisiä kohtaan."
4 Sama kuin edellisessä.
"8. Osaan Suhtautua myönteisesti suomessa asuvia maahanmuuttajia kohtaan."
4 Osa parhaista ystävistäni on maahanmuuttajia
"9. Osaan suhtautua myönteisesti homoseksuaaleja kohtaan."
4 Avovaimon veli on homo, kuten elämänkumppaninsakin, joten on pitänyt väkisinkin sopeutua.
"10.Mielestäni rippikoulun suorittaminen on jokaisen suomalaisen perusvelvollisuus."
1 Suomessa vallitsee tietääkseni perustuslakiin perustuva uskonnonvapaus, joten se on jokaisen oma asia
"11. Mielestäni asepalveluksen suorittaminen on jokaisen suomalaisen miehen perusvelvollisuus."
4 Kyllä. Mutta hyväksyn siviilipalveluksen, jos siihen on todellinen vakaumuksellinen perustelu, eikä vain halu päästä helpommalla. Aseettoman varusmiespalveluksen sivarin sijaan valitsevia arvostan paljon, koska heillä on yhtä rankka palvelus, mutta pidempi palvelusaika kuin useimmilla varusmiehillä.
"12. Osaan suhtautua myönteisesti epäsotilaallisen näköisiä miehiä kohtaan. Kuten mm. punkkarit, pitkätukkaiset metallistit, rastatukkaiset Reggae-tyypit ym. musiikin alakulttuurien edustajat."
5 Mitä väliä ulkonäöllä? Itse olen erittäin epäsotilaallisen näköinen metallimies.
"13. Pidän suomen nykyistä asevelvollisuusjärjestelmää oikeudenmukaisena, vaikka se ei koskekaan naisia, Ahvenanmaalaisia ja jehovantodistajia."
5 Näin on. Se perustuu lakiin, joka on demokraattisesti säädetty.
"14. Mielestäni suomen maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi kiristää."
2 Miksi ihmeessä?
"15. Olisin valmis muuttamaan pois suomesta koska tahansa, jos minulla olisi siihen mahdollisuus."
1 Mieluummin asun täällä. Täällä tunnen olevani kotona.
"16. Vaadin seurustelukumppaniltani isänmaallisia elämänarvoja, armeijamyönteisyyttä, sekä myönteistä suhtautumista suomen maata kohtaan."
3 Jossain määrin kyllä, mutta ei nämä asiat ole mitään elinehtoja minulle.
Olen suorittanut varusmiespalveluksen 8 vuotta sitten ja olen suhteellisen aktiivisesti mukana reserviläistoiminnassa. - vastauksia
Kysymys itsessään on näin EU-aikana aika lailla naivi. On luonnollisesti kaikille tärkeää päättää maamme asioista sen liikkumavaran puitteissa kuin jäsenmaana ylipäätään on mahdollista. Kuka kaipaa Brysseljohtoista hallintoa pyöriäistarkkailijoineen ja mämmikieltoineen?
"äärimmäisen"??? Harvassa ovat ne jotka haluavat ryhtyä äärimmäisyyksiin yhden asian liikkeissä joten ei tässäkään kolahda kohdalle. Eri asia on pitää ko. asiaa yhtenä tärkeänä asiana lukemattomien ja lukemattomien muiden joukossa mutta se ei ole todellakaan kipein ongelma tämän päivän suomessa.
Kyllä!
4. Olisin mieluummin jonkin toisen valtion kansalainen kun suomen. Jos olisit, niin minkä?
Maailmaa on tullut kierrettyä ja työreisuilla aikaa vietettyä sen verran ettei ole hinkua muualle. Ruoho saattaa olla naapurilaitumen jossain kohtaa vihreämpää muttei koko niitty. Suomi on suomalaisille maailman paras paikka asua muttei välttämättä vaikka espanjalaisille.
Kun on kyse Darkin kyselystä niin olisi kohtuullisinta määritellä "korkea elintaso" jo kysymysasetelussa. Darkin mittapuulla, kyllä arvostan korkeaa elintasoa ts. satatonnia ajettua Tojotaa sekä omaa betiniseinäistä kerrostaloluukkua.
Mikä ettei pl. lätkäkisojen viime minuuteilla.
Kyllä ja ei, paino sanalla ei. Demokratiakehitys Venäjällä on ollut kammottavaa viime vuosina samoin kuin lisääntyvä rasismi lukemattomista muista asioista puhumattakaan. Päivän teksti-tv mm. mainitsi Putinin luvanneen edistää alkuperäisten venäläisten työnsaantia maahanmuuttajiin nähden. Pitää olla täydellisen naivi jos ei näe tilanteessa mitään kielteistä.
Mikä ettei, miksi kysyt?
On jokaisen oma asia, lainsäädännön puitteissa, minne henkilökohtaista kalustoaan sijoittaa.
10.Mielestäni rippikoulun suorittaminen on jokaisen suomalaisen perusvelvollisuus.
??? Darkilla on jokin ihme rippiskoulusyndrooma?? Mitä hemmetin väliä jollain rippikoulun käymisellä nyky-yhteiskunassa on?
11. Mielestäni asepalveluksen suorittaminen on jokaisen suomalaisen miehen perusvelvollisuus.
Kyllä. Lainsäädäntö määrittelee poikeustapaukset. Ahvenanman kysymys on riippuvainen kv-sopimuksista ja siten ei ole pelkästään maamme päätettävissä. Jehovien tilanne on muuttunut mutta lainsäädäntö junnaa jälkijunassa.
12. Osaan suhtautua myönteisesti epäsotilaallisen näköisiä miehiä kohtaan. Kuten mm. punkkarit, pitkätukkaiset metallistit, rastatukkaiset Reggae-tyypit ym. musiikin alakulttuurien edustajat.
Jo vain. Tästä hyvänä esimerkkinä käy Lordi.
13. Pidän suomen nykyistä asevelvollisuusjärjestelmää oikeudenmukaisena, vaikka se ei koskekaan naisia, Ahvenanmaalaisia ja jehovantodistajia.
Kyllä, ks. aikaisempi.
Ei ole tarvetta. Sen sijaan maasta karkoitamispolitiikkaa pitäisi kiristää ja lujaa. Äärimmäisen pieni rikoksilla terrorisoiva vähemmistö pilaa suuren asiallisesti käyttäytyvän enemmistön maineen. Uskoisin että olisi kaikkien etu mikäli törkeisin rikoksiin syyllistyvät maahanmuuttajat palautettaisin herkemmin.
15. Olisin valmis muuttamaan pois suomesta koska tahansa, jos minulla olisi siihen mahdollisuus.
En! Jokaisella vähääkään ammattitaitoisella ihmisellä on mahdollisuus muuttaa muualle. Se on täysin oma valinta ja käytännössä kaikille mahdollinen. Olenkin ihmetellyt mikset ryhdy sanoista tekoihin kerran et näytä alkuunkaan viihtyvän täällä.
16. Vaadin seurustelukumppaniltani isänmaallisia elämänarvoja, armeijamyönteisyyttä, sekä myönteistä suhtautumista suomen maata kohtaan.
??? Mistä ihmeestä kaivat esille moisia kysymyksiä, jutteletko koskaan livenä kenenkään naisen kanssa. Käyn itse aika lailla baanalla ja en muista koskaan edes keskustelleeni mainitsemistasi asioista...
Olen suorittanut asevelvollisuuden, ilman traumoja ja kaunoja. - owli
1. (4) Ei ensiarvoisen tärkeä, mutta kunnioitan kotimaatani ja suomalaista elämäntapaa, johon olen kasvanut ja jonka olen oppinut tuntemaan, ja haluan säilyttää sen sellaisena, että voin sitä jatkossakin kunnioittaa.
2. (4) Sukupuolten tasa-arvo on tärkeä asia, mutta en nosta sitä äärimmäisen tärkeäksi, koska nyky-Suomessa se on sen verran hyvällä tolalla, muutamien ääriryhmittymien motkotuksesta huolimatta.
3. (5) Paljasjalkainen Suomalainen. Suomeen suomalaiselle vanhemmille syntynyt. Mikä muukaan tuntisin olevani kuin suomalainen?
4. (3) En antanut kolmosta siksi, että haluaisin ehdoin tahdoin olla jonkun toisen valtion kansalainen vaan siksi, että en sulje pois sitä mahdollisuutta, että mahdollisuuksien ja syiden ilmetessä olen valmis muuttamaan. Australia, Kanada tai Saksa tulevat ensiksi mieleen.
5. (3) Kyllähän elintaso säätelee nimensä mukaisesti osaltaan elämän laatua. Suhteellisen tiukilla eläneenä sen tiedän. Rikkauksia tuskin koskaan tulen saamaan enkä pidä väliksikään, eikä liika raha välttämättä ole edes hyvä asia.
6. (5) Niin kauan kuin osaavat itsekin käyttäytyä: Mitä vikaa?
7. ks. 6.
8. (4) Maassa maan tavalla. Rikolliset tulisi empimättä kuljettaa takaisin kotiinsa opiskelemaan miten toisten vieraanvaraisuuteen tulee suhtautua. Olen sitä mieltä, että rikolliset mamut, pilaavat rehtienkin maineen ja se jos mikä aiheuttaa sitä paljon puhuttua rasismia. Jos joku tämän perusteella vääntää minusta rasistin, niin en voi muuta kuin ihmetellä.
9. (4) Niin kauan, kun pitäytyvät tuputtamasta seksuaalisuuttaan minulle, saavat olla aivan niin homoja kuin vain osaavat. Sitä mieltä kuitenkin olen, ettei poikkeavasta seksuaalisuudesta välttämättä tarvitsisi tehdä sellaista trendi-ilmiötä kuin mitä siitä ollaan tehty.
10. (1) Mitä velvollisuuteen liittyvää rippikoulussa on? Itse aikoinani omani kävin, vaikka en ole koskaan ollut uskoon taipuvainen. Kokemuksena silloin ihan jees, ja vaihtelua tavalliseen arkeen. Mitään ei oikeastaan opetuksista päähän jäänyt, mutta ihan leppoisaa kouluikäisen leirielämään se silloin oli.
11. (2) Jos asepalveluksen suorittaminen olisi perusvelvollisuus, ei siviilipalvelusta olisikaan saati aseettoman palveluksen mahdollisuutta. Kunnioitan niitä, jotka jaksavat inttinsä puurtaa, mutta siitä huolimatta en halveksu sivareita, koska hekin tekevät sen velvollisuutensa lakien puitteissa ja sama pätee niihin totaaleihin, jotka ihan aikuisten oikeasti seisovat aattensa takana. Teeskentelijät ja lusmuilijat eivät ansaitse kunnioitusta asepalveluksen tai minkään muunkaan asian suhteen.
12. (4) Ei pukeutumisessa mitään sen kummempaa "pahaa" ole, enhän minäkään ole YlPalvon mukaiseksi itseäni laittanut, armeijassa oltiin armeijassa ja siviilissä ollaan siviilissä. Mutta myönnetään, jotkut ääritapaukset kyllä näyttävät lähinnä sirkuksesta karanneilta. Se on enemmänkin ihmisestä itsestään kuin vaatteista kiinni, miten heihin suhtaudun.
13. (3) En täysin oikeudenmukaisena, juurikin niiden jehovien takia. Naisista en viitsi alkaa vääntämään, eivät ne sinne kuulu. Ahvenanmaalaisilla on itsehallinto, joten he päättävät omista sisäisistä asioistaan. Nykysysteemi on mielestäni ihan kelvollinen, mutta en vastusta muutosta jos/kun sellainen eteen tulee.
14. (5) Kyllä. Maahanmuuttajien taustoja ja motiiveja pitäisi tutkia tarkemmin ja sisäänpääsyä tulisi rajoittaa hieman. Maahanmuutajien osuus rikollisuustilastoissa aiheuttaa mielestäni enemmän rasismia Suomessa kuin ihonväri, ainakin se puhuttaa enemmän - ja tästä syystä kannatan myös rikollisten karkoitusta, jotta ne rehelliset ja yritteliäät mamut/pakolaiset saisivat sen mahdollisuuden aloittaa puhtaalta pöydältä ja rakentaa sen elämänsä, jota varten ne ovat tänne tulleet.
15. Ks. myös kohta 4. (3) "Koska tahansa" on sen verran laaja ja kattava käsite, että en viitsi lähteä sanomaan, mitä tekisin jos joku minulle lykkäisi menolipun vaikka Australiaan. Tuskimpa suoralta kädeltä viitsisin harkitsematta lähteä, vaikka kielitaito piisaakin. Nyt juuri ei ole mitään konkreettista syytä vaihtaa maisemaa ja tuttavapiiriä.
16. (2) En vaadi mitään muuta kuin aitoutta. Ääripään edustaja puolesta tai toisesta on tietysti vain vittumainen piikki perslihassa. Kotimaansa kunnioitus on kyllä plussaa (kohtuuden rajoissa tietenkin). Valittajia ja kiukuttelijoita ei jaksa täysissä järjissä kuunnella saati sietää.- owli
Niin juu: Reservin alikersantti
- käyneeltä...
-Ei. Minkään maan itsenäisyys ei sinänsä ole minkään arvoinen minulle, vaan se, millainen lainsäädäntö ja yhteiskuntajärjestelmä maassa on.
-Ei "äärimmäisen", mutta olen sitä mieltä, että jos sukupuolten välillä mainostetaan vallitsevan tasa-arvoa, niin silloin sitä täytyy myös löytyä kaikissa yhteiskunnan alueissa, mukaanlukien asepalveluksen pakollisuus.
-En. Kansallisuudet ovat minulle jokseenkin yhdentekeviä.
-Kyllä, ja jonkun sellaisen, missä esim. tehdystä työstä ei oteta 50% pois mummojen lonkkaleikkauksien ja pulsujen antabusten maksamiseen ja jossa ei aikuisia ihmisiä (saatikka lapsia) pistetä väkisin armeijaan.
-Kyllä ja ei. Rahalla ei ole väliä niin kauan, kunhan minä olen onnellinen ja minulla on kaikkea mitä haluan.
-Kyllä, mikäli Ruotsi/ruotsalaiset antavat minulle siihen aihetta.
-Kyllä, mikäli Venäjä ja venäläiset antavat minulle siihen aihetta.
-Kyllä, mikäli he antavat minulle siihen aihetta.
-Kyllä, mikäli he antavat minulle siihen aihetta.
-Ei.
-Ei.
-Kyllä, mikäli he antavat minulle aihetta siihen. Itsekin kuulun yhteen noista mainituista ryhmistä.
-En. Nykyinen järjestelmä on tekopyhä, epäoikeudenmukainen, vanhentunut ja naurettava.
-Kerjäläisiä, sosiaalipummeja, uskonnollisia fanaatikkoja, rikollisia tai muita häirikköjä ei tarvitse Suomeen päästää, eikä mitään järjettömän kokoisia kansainvaelluksia tänne tulisi sallia, mutta muuten maahanmuuttajat ovat OK.
-Riippuu täysin että minne, mutta periaatteessa kyllä.
-En.
Armeijan käynyt olen, siitä pitänyt en.Voisitteko vielä antaa numeroarvosanan siitä, mitä mieltä olette tästä kyseisestä väittämästä. Eli 1 täysin eri mieltä ja 5 täysin samaa mieltä.
Ainakin tähän mennessä armeijan käyneiden vastaukset ovat olleet ihan asiallisia, mutta saa nähdä minkälaisia vastauksia alkaa paljastua silloin kun vänrikki ja muut maanpuolustusintoilijat ilmestyvät palstalle.- ei onnistu...
DarkFear kirjoitti:
Voisitteko vielä antaa numeroarvosanan siitä, mitä mieltä olette tästä kyseisestä väittämästä. Eli 1 täysin eri mieltä ja 5 täysin samaa mieltä.
Ainakin tähän mennessä armeijan käyneiden vastaukset ovat olleet ihan asiallisia, mutta saa nähdä minkälaisia vastauksia alkaa paljastua silloin kun vänrikki ja muut maanpuolustusintoilijat ilmestyvät palstalle.kun ÄO:ni tippui intin aikana niin paljon, etten osaa enää laskea viiteen. Voisin ehkä antaa arvosanoja asteikolla vasen-vasen-vasen-kaks-kolme.
Sori. :( - vitun-tyhmä
DarkFear kirjoitti:
Voisitteko vielä antaa numeroarvosanan siitä, mitä mieltä olette tästä kyseisestä väittämästä. Eli 1 täysin eri mieltä ja 5 täysin samaa mieltä.
Ainakin tähän mennessä armeijan käyneiden vastaukset ovat olleet ihan asiallisia, mutta saa nähdä minkälaisia vastauksia alkaa paljastua silloin kun vänrikki ja muut maanpuolustusintoilijat ilmestyvät palstalle.maanpuolustusintoilijalla?
Olenko minä esim sinusta sellainen. Minulla on vapaaehtoisen maanpuolustusjärjestön jäsenkortti ja aselaukussa mitalleja.
- karporattori
Hmm...Suomen itsenäisyys kyllä sinänsä luo mahdollisuuksia toteuttaa suhteellisen vapaasti omaa elämänsuunnitelmaa. Täysin eri asia on sitten Suomen valtion puolustaminen, joka ei välttämättä onnistu vanhoilla talvisodan asenteilla
Sukupuolten välisestä tasa-arvosta on mielestäni tehty melko perverssi käsite? Milloin sukupuolet muka koskaan tulevat olemaan täysin tasa-arvoisia? Pikemminkin pitäisi puhua yhtäläisestä arvostamisesta, jossa molempia sukupuolia pyrittäisiin arvostamaan yhtä suuresti kuitenkin samalla huomioiden sukupuolten väliset erot
Enpä oikeastaan, enemminkin tunnen itseni maailmankansalaiseksi, joka tosin on syntynyt ja kasvanut Suomessa
Nykymaailmassa ei kyllä kokonaisvaltaisesti ajatellen ole yhtä hyviä valtioita kuin Suomi. Jos syntyisi jokin uusi valtio, jossa ei olisi sotilasvoimia, mutta joka kuitenkin pystyisi puolustautumaan ulkoisia uhkia vastaan, muuttaisin heti sellaiseen valtioon. Tällä hetkellä kuitenkaan ainakaan tällä planeetalla ei sellaista valtiota tietääkseni ole
Korkea elintaso luo omalla tavallaan sellaisia mahdollisuuksia ja ulttuvuuksia, jotka eivät ole matalammassa elintasossa mahdollisia. Rahalliset rikkaudet ei sensijaan mulle niin paljoa merkitse, ystävät merkkaa mulle paljon enemmän kuin mikään summa rahaa
Mitäs niissä nyt olis vikana? Se, että me annetaan RKP:n ajaa pakkoruotsin kielityraniaa täällä Suomessa on ihan meidän suomalaisten (ja suomalaisten politikkojen) lammasmaisen alistumismentaliteetin tulosta. Ruotsilla ja ruotsalaisilla ei siis ole mielestäni mitään tekemistä meidän poliittisten päätösten kanssa, jotan heitä voi syyttää tästä asiasta. Suomenruotsalaiset on sitten asia erikseen
Venäjän ainut ongelma on slaavilainen hallintokultuuri, joka korostaa vahvojen
(mies)johtajien suhteellisen itsevaltaista hallintokulttuuria. Venäjän ongelma eivät siis ole venäläiset tai Venäjän valtio, vaan Venäjällä valitseva hallintokulttuuri
Kyllä, kunhan vain suostuvat sopeutumaan maan kulttuuriin ja tapoihin. Jos maahanmuuttajat eivät suostu sopeutumaan paikalliseen kulttuuriin, on kyseessä mielestäni piiloinvaasio. Eli kuten sanonta kuuluu: "Maassa maan tavalla taikka maasta pois"
Kyllä. Ihan tavallisia ihmisiähän tavallisen ihmisen iloine ja suuruineen nekin pohjimmiltaan on. Seksuaalisella orientaatiolla on mun mielestä tässä maailmassa yhtä paljon väliä kun tykkääkö enemmän pitsasta vai hampurilaisesta
Ihan sama mun mielestä mihin uskoo, kunhan ei tuputa uskoaan muille. Tämä koskee niin valtauskontoja, paikallisuskontoja, uususkontoja kuin tieteellisestä maailmankuvaakin (viimeisimmäksi mainittukin eli tieteellinen maailmankuva voi olla joillekin hyvin paljolti uskonnon kaltainen, vaikka he eivät sitä itse uskóntona pitäisikään)
Rehellisesti sanottuna ei mun mielestä tarvittaisi tätä asevelvollisuusjärjestelmää. Jos Venäjä todella päättäisi hyökätä tänne niin Suomi kyllä häviäisi ne turpakäräjät melko nopeesti. Enemminkin sanoisin, että omien läheisten puolustaminen on JOKAISEN suomalaisen MIEHEN ja NAISEN perusvelvollisuus. Armeijan tehtävä taas puolestaan on enemminkin Suomen valtion puolustaminen. Armeijoita kun yleensä kiinnostaa massiivisen tuhon ja valtion etujen puolustaminen kuin yksilölle tärkeiden ihmisten puolustaminen
Elämässä pärjääminen ei todellisuudessa ole kiinni ulkoisista seikoista - tai jos näin on, kyse on pikemminkin siitä, että näistä ulkoisista seikoista tekemällä tehdään merkittäviä asioita
Rehellisesti sanottuna Suomen asevelvollisuusjärjestelmä on perseestä. Realistisesti ajatellen tähän tilaanteseen tuskin on kuitenkaan odotettavissa muutoksia lähivuosikymmeninä tai edes lähivuosisatoina
No sanotaanko vaikka näin että näistä asioista päättävien viranomaisten tulisi ymmärtää, että suvaitsevaisuus ei suinkaan tarkoita sitä että hyväksytään kaikki, vaan pikemminkin sitä, ettei harjoiteta viranomaistasolla rasistista mentaliteettia
kuten vastauksessa kysymykseen 4 eli heti jos maailmaan syntyisi valtio, joka pystyisi puolustautumaan ulkoisia uhkia vastaan väkivallattomasti, muuttaisin siihen valtioon. Nyt joku saattaa tietty ajatella Intiaa, mutta Intiallakin on jonkinlaiset asevoimat jatkuva kahnaus islamilaisen Pakistanin kanssa
Minä en vaadi elämänkumppaniltani mitään mitä en vaatisi itseltäni. Tärkein asia on mielestäni parisuhteessa se, että molemmat osapuolet pystyy kunnioittaa toisen elämänarvoja
Ai niin, meinasi melkein unohtua...olen sivarin käynyt...mutta tämänhän jo joistakin vastauksistani on voinut varmaan päätelläkin - Tuore Vänskä
5 Koti, Uskonto, Isänmaa äidinkieli. Kliseinen kolmikko, mutta siinä on ne joita minä haluan puolustaa
4 Miehillä ja naisilla on oltava samat arvot poislukien asevelvollisuus.
5 olen siitä hyvin ylpeä
5 En missään nimessä!
4 Minulle riittää että olen itse onnellinen. Liittyi siihen raha tai ei
1 Kyllä tunnen vahingon iloa ja mielihyvää kun ruotsi häviää urheilussa. Toisaalta arvostan sitä että Ruotsi on tarjonnut apuaan Suomelle hädän hetkellä ja olen sitä mieltä että Suomen pitäisi toimia samoin mikäli joskus asetelmat ovat päinvastaiset
1 Luotan venäläisiin kuin Neuvostoliittoon vaikken olekaan hirveän katkera jos Venäjä sattuu voittamaan jotkin suuret kilpailut
3 Kunnon ihmisiin kyllä. Rikollisiin ja lusmuilijoihin en.
1 Kyllä minua homot ärsyttävät
1 uskonto on jokaisen oma päätös
5 kyllä on jollei ole uskontoon tai terveydellisiin asioihin vedottavia syitä
4. jos ihminen on muuten "normaali" (lähinnä mieleltään).
1 Sivareilla on liian helppo palvelus ja sitä voitaisiin mukauttaa enenmmän varusmiespalvelusta vastaavaksi
5 Siinä mielessä kyllä että saataisiin ns jyvät akanoista. Rikolliset ja lusmuilijat pystyttäisiin lähettämään helpommin takaisin
2 En pysyvästi. max 12kk töiden tai opiskelun takia
5 ehdottomasti. minulla on vahvat mielipiteet jotka myös tuon esille ja olisi jatkuva perhe-riita mikäli näin ei olisi - ......
5. Kyllä
4. mutta kun se ei tule olemaan ikään tasa-arvoista..
5. Kyllä
1. En, minua ei niinkään kiinnosta ulkomaat
4. se riittää että on työpaikka ja koti
4. Kyllä..ei minulla mitään ole heitä mitään vastaan, mukava kyllä joskus vitsailla
3. sekä että..Venäjällä on liikaa köyhiä yms..
3. joo jos eivät ala rettelöimään..
3. mikäs siinä, olkoot miten lystää, kunhan eivät ala tyrkyttämään mitään, joka pätee kyllä ihan jokaiseen ihmiseen..
1. ei
5. Kyllä, naisilla on sitten muita velvollisuuksia..
5.kyllä
5. kyllä, kuten aikasemmin sanoin, Naisilla on muita velvollisuuksia mahdollisen sodan syttyessä, emmehän unohda Lottia...Käsitääkseni Ahvenanmaalla on oma lippu yms..joten tavallaan eivät ole suomalaisia...
5. siinä mielessä että karkotuksia rötöstelijöille helpommin ja että ne eivät pääsisi rahalla tänne..nimittäin rikkaimmathan sieltä pääsee pakoon..
1. Ei, minua ei kiinnosta
3. vähän riippuu - vastauksia
1- valtiot ja niiden ns. itsenäisyys ovat turha ja haitallinen keksintö. Olen maailmankansalainen.
4- erilaisia mutta samanarvoisia.
2- kieli ja kulttuuri on sama kuin muilla suomalaisilla, mutta mitään sen kummempaa suomalaisuutta en tunne.
3- aivan sama suuntaan tai toiseen, koska muutkin kansallisvaltiot ovat yhtä turhia kuin Suomi.
3- haluaisin rahaa lähinnä siksi että se mahdollistaa henkilökohtaisen vapauden, voi esim. haistattaa sotahullulle työnantajalle paskat, kun tulee itsekin toimeen. kerskakulutus ei kiinnosta.
5- tottakai.
3- tavallisia venäläisiä kohtaan kyllä, Putinin johtama Venäjän valtio on vastenmielinen.
4- kyllä.
4- kyllä.
1- olen uskonnoton.
1- asepalveluksen välttäminen on jokaisen ihmisen perusoikeus.
5- sotilaallisen näköiset tyypit ovat naurettavia.
1- täysin perseestä nykysysteemi.
3- pääasia että täältä pääse muuttamaan pois.
4- mieluummin asuisin jossain lämpimässä maassa.
1- lähinnä päinvastoin.
Olen armeijan käynyt (valitettavasti). - Totuudenpuhuja
1. 4-Melko tärkeä.
2. 3-Kohtelen tapaamiani naisia kohteliaasti ja asiallisesti, mutta enempää en jaksa asiaan kiinnittää huomiota.
3. 5-Ilmeisesti olen suomalainen, koska asun Suomessa, puhun suomea ja vanhempani sekä isovanhempani ovat syntyperäisiä suomalaisia.
4. 2-Olen jokseenkin tyytyväinen nykyiseen asiantilaan.
5. 4-Lisää rahaa on aina lisää rahaa.
6. 4-Kukaan ei edelleenkään voi millään tavoin vaikuttaa siihen, minne tai millaiseksi syntyy.
7. 4-Katso kysymys 6.
8. 4-Ainakin niitä kohtaan jotka tulevat tänne tekemään työtä. Sen pienen vähemmistön joka vain häiriköi voisi karkoittaa.
9. 4-Seksuaaliselle suuntaumukselleen ei voi kukaan mitään. Katso kysymykset 6 ja 7.
10. 1-Täysin epäoleellista ja uskontosidonnaista. Ei tarpeellista.
11. 3-Jos meinaa asua täällä ja nauttia mahdollisesti maailman parhaasta maasta, niin pitäisi olla valmis tarpeen vaatiessa puolustaa sitä hengellään. Tosin ketään ei voi oikeastaan vaatia uppoamaan laivan mukana.
12. 5-Kuuntelen itsekin reggaeta ja olen muutenkin melko poikkeava yksilö, lyhyestä tukastani huolimatta. (Pitkä tukka on liian hankala hoidettava.)
13. 4-Se on oikeudenmukainen koska enemmistö sanoo että se on oikeudenmukainen. (Demokratiassa vähemmistöt saavat vain sen mitä enemmistö antaa.) Itselläni ei ole sen kanssa mitään ongelmaa suuntaan eikä toiseen. Tosin naisetkin voisi pakottaa sinne, elämmehän tasa-arvon aikakautta. (pirulliseen sävyyn)
14. 2-Maassamme ei mielestäni ole liikaa ulkomaalaisia. En tosin ole tutustunut Suomen maahanmuuttopolitiikkaan järin tarkkaan, mutta aika harvinaista kyllä vähänkään syrjemmässä on ulkomaalaiseen törmätä pizza/kebabpaikan ulkopuolella.
15. 3-Muuttaisin kyllä varmaan joskus takaisin Suomeen ensin kierrettyäni maailmaa pari vuotta.
16. 3-Mitä ovat "isänmaalliset elämänarvot"? Lipputangon pystyttämistä pihaan? Suomen lippu puskuritarrana? Tai jotain jenkkihapatusta? Armeijamyönteisyyttäkään en kovinkaan korkealle noteeraa, näen armeijan ainoastaan välttämättömänä pahana ja valtion hyväksyminä murhaajajoukkona. (Joilla on tosin melko tarkat säännöt siitä, että kenet saa murhata.) Myönteinen suhtautuminen Suomeen maana on tosin aika pakollista kaikilla joita siedän lähelläni. Jos joku ei tästä maasta pidä, niin sopii mennä jonnekin "parempaan" paikkaan.
Ja olen käynyt armeijan. (Vapaaehtoisena aliupseerikouluun.) 1. Suomen itsenäisyys on minulle ensiarvoisen tärkeä asia.
1 Miksi sellaisen maan itsenäisyys olisi tärkeä asia missä ihmisen on paha olla ja häntä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Kaikkein pahin asia suomessa on militaristinen ilmapiiri ja sen ihannointi.
5 Jokaista ihmistä tulisi kohdella tasa-arvoisesti sukupuoleen katsomatta. suomessa tämä ei toteudu lainkaan, koska miehet pakotetaan armeijaan ja naisille se on vappaehtoista. Lisäksi naisille maksetaan huonmpaa palkkaa samasta työstä mitä miehetkin tekevät.
1 En ollenkaan, oikeastaan suvaitsevaiseksi ja vapaaksi eurooppalaiseksi. Olen ottanut sen tähtäimeen että kahden vuoden päästä jättäisin tämän maan lopullisesti. Haluan myös luopua suomen kansalaisuudestani ja ottaa tilalle jonkun sivistyneen hyvinvointi yhteiskunnan kansalaisuuden.
5 Ehdottomasti, mieluiten Britannian, koska se on EU-maa ja muuttaminen on tehty helpoksi eri EU-maiden välillä. Lisäksi siksi koska englannin kieli on jo niin hyvin hallussa että sillä tulisi toimeen kaikissa tilanteissa.
2 Minulle riittää se että tulen toimeen omillani ja saan viettää onnellista elämää, mihin kuuluu rakkautta ja hyväksyntää.
5 Ruotsalaiset ovat avointa ja ystävällistä kansaa toisin kuin suomalaiset. Olen viihtynyt erittäin hyvin tässä maassa.
5 En ole pahemmin ollut venäläisten kanssa tekemisissä mutta mitäpä vikaa heissä olisi. Minulle ei koskaan ihmisen kansallisuus ole ollut este sille että ihminen ei olisi hyvä tyyppi.
5 Tottakai mukavia tyyppejä monesti turkkilaiset pitserian työntekijät tulevat juttelemaan kun olen käynyt syömässä heidän ravintolassaan. Mukavia ihmisiä saisi tulla paljon lisääkin vähentämään tätä suomalaisten talvisotahenkeä.
5 Heissä ei ole mitään vikaa. Ihmisten on vaikea käsittää yhtä totuutta homoista. Homous ei ole oma valinta eikä mikään sairaus. Ihminen on seksuaalinen otus jonka seksuaalinen suuntaus voi osua kumpaan sukupuoleen tahansa itsestä riippumattomista asioista
1 Ihan samankaltainen typerä pakkovelvollisuus kuin asevelvollisuus. Minua ainakin kyrpi raskaasti se uskonnon tuputus väkisin minunkaltaiselleni ihmiselle joka aina on ollut ateisti.
1 Ei missään nimessä. suomalaisen on lähes mahdoton ymmärtää sitä totuutta ettei kaikista miehistä voi tulla sotilaita vastoin heidän tahtoaan.
5 Eipä juuri perusteluja jokainen ihminen on yhtä arvokas ja oma persoonansa.
1 Yleinen asevelvollisuusjärjestelmä olisi tullut lakkauttaa jo aikoja sitten ihmisoikeuksia loukkaavana ja sortavana järjestelmänä.
1 Ei vaan löysentää. suomi tarvitsee paljon lisää ulkomaalaisia rikastuttamaan meidän alkeellista ja köyhää kulttuuria, mihin kuuluu rasistisuus ja armeijan ihannointi.
5 Kyllä, jos minulla olisi varma työpaikka nyt Briteissä todennäköisesti lopettaisin DI-koulutuksen jä lähtisin maasta pois vaikka huomenna. En ole vuosikausiin halunnut olla suomalainen.
1 Päinvastoin minulle ratkaisee ihmisessä ensimmäiseksi se kuinka suvaitsevainen hän on toisia kohtaan välittämättä heidän valinnoistaan"Kaikkein pahin asia suomessa on militaristinen ilmapiiri ja sen ihannointi. "
Saisinko todisteet tuosta militarismista? Oma väite ei riitä.
"miehet pakotetaan armeijaan ja naisille se on vappaehtoista. Lisäksi naisille maksetaan huonmpaa palkkaa samasta työstä mitä miehetkin tekevät. "
Taitaa siis mennä tasan.
"suvaitsevaiseksi ja vapaaksi eurooppalaiseksi. "
Kumman fasistista kaahotusta ja rasistista propagandaa nuo sinun kaahotuksesi ovat ja vielä kehtaat valehdella. Itseäsi sinä huijaat - et ketään muuta.
"Ruotsalaiset ovat avointa ja ystävällistä kansaa toisin kuin suomalaiset. "
Jälleen kerran rasistista propagandaa. Ei kelpaa.
"Mukavia ihmisiä saisi tulla paljon lisääkin vähentämään tätä suomalaisten talvisotahenkeä. "
Entä jos tulee niitä meitä sortamaan haluavia vihaisia fanaatikkoja?
"suomi tarvitsee paljon lisää ulkomaalaisia rikastuttamaan meidän alkeellista ja köyhää kulttuuria, mihin kuuluu rasistisuus ja armeijan ihannointi. "
Lisää rasistista propagandaa. Ei kelpaa. Meidän kulttuurimme rikastuu jo itsessään.
"Päinvastoin minulle ratkaisee ihmisessä ensimmäiseksi se kuinka suvaitsevainen hän on toisia kohtaan välittämättä heidän valinnoistaan. "
Sinä olet vain yksin koska et ole suvaitsevainen eurooppalainen vaan väkivaltainen kansainväliseen terroristisalaliittoon kuuliva mielipuolinen agitaattori-natsikommari.
- Minä~87
En ole viel käynyt palvelustani missään muodossa, mutta voinpa vastata kumminki näihin :)
1. Suomen itsenäisyys on minulle ensiarvoisen tärkeä asia. (3)
2. Sukupuolten välinen tasa-arvo on minulle äärimmäisen tärkeä asia. (3)
3. Tunnen itseni hyvin suomalaiseksi. (3)
4. Olisin mieluummin jonkin toisen valtion kansalainen kun suomen. Jos olisit, niin minkä? (1)
5. Korkea elintaso ja rahalliset rikkaudet ovat minulle hyvin tärkeitä asioita. (1)
6. Osaan suhtautua myönteisesti Ruotsia ja ruotsalaisia kohtaan. (4)
7. Osaan suhtautua myönteisesti Venäjää ja venäläisiä kohtaan. (3)
8. Osaan Suhtautua myönteisesti suomessa asuvia maahanmuuttajia kohtaan. (3)
9. Osaan suhtautua myönteisesti homoseksuaaleja kohtaan. (4)
10.Mielestäni rippikoulun suorittaminen on jokaisen suomalaisen perusvelvollisuus. (3)
11. Mielestäni asepalveluksen suorittaminen on jokaisen suomalaisen miehen perusvelvollisuus. (2)
12. Osaan suhtautua myönteisesti epäsotilaallisen näköisiä miehiä kohtaan. Kuten mm. punkkarit, pitkätukkaiset metallistit, rastatukkaiset Reggae-tyypit ym. musiikin alakulttuurien edustajat. (3)
13. Pidän suomen nykyistä asevelvollisuusjärjestelmää oikeudenmukaisena, vaikka se ei koskekaan naisia, Ahvenanmaalaisia ja jehovantodistajia. (2)
14. Mielestäni suomen maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi kiristää. (2)
15. Olisin valmis muuttamaan pois suomesta koska tahansa, jos minulla olisi siihen mahdollisuus. (1)
16. Vaadin seurustelukumppaniltani isänmaallisia elämänarvoja, armeijamyönteisyyttä, sekä myönteistä suhtautumista suomen maata kohtaan. (1)
Olen miettinyt valitsevani siviilipalveluksen, mutta en lopulista päätöstä ole vielä tehnyt :) - Res. Kessukka
V. 3
V: 4
V: 4 (perusjuntti)
V: 2 Itselleni on suht sama minkä maan kansalainen olen mutta ehkä jokin kehitysmaa ei niin houkuttele, sen verran olen kermaperse.
V: 2 Kuten edellisessä vastauksesta kävi ilmi: kermaperse mikä kermaperse
V: 5 siis ainakin omasta mielestäni...
V: 5
V: 1 No ei tod, mutta ihan hauska perinne...
V: 2 Joo ja ei, pitää ehdottomasti olla myös vaihtoehtoja, kai se pitää suorittaa kun laki niin sanoo(siis intti/sivari).
V: 5 Hah hah, kuulen itse heihin:)
V: sanotaan vaikka 2. En ole asiaa hirveemmin pohtinut jote olen tässä hieman jäävi sanomaan.
14. Mielestäni suomen maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi kiristää. '
V: Sama kuin edellinen kysymys
V: 1. a)Miksi ihmeessä? b)Kaikki mitä minulla on on suomessa.
V: 1.
Olen suorittanut armeijan. 1. (4) Hyvä asia ja kannatan sen ylläpitoa tarvittaessa omalla voimalla.
2. (3) Se toteutuu jo hyvin, joten asia on sillä selvä. Yksityisasioissa ei tietenkään, mutta niin on ollut aina.
3. (5) Se minä olen. Lisäksi olen eurooppalainen ja suvaitseva maailmankansalainen.
4. (3) Vaikea sanoa minkä kun suomalaisena pysyn.
5. (2) Kunhan vain elantonsa saa katettua niin se kelpaa minulle.
6. (5) Rajalla on pakko tottua.
7. (3) Tähän mennessä eivät ole haitanneet, mutta kultturiltaan Venäjä ei ole täysin eurooppalainen.
8. (4) Kunhan eivät minua haittaa minä en haittaa heitä. Piste.
9. (4) Se on yksityisasia ja sellaisena saa pysyä. Ja jos joku ehdottelee olen imarreltu, mutta siltikin hetero.
10. (2) Yksityisasia ja kirkosta voi erota jos haluaa.
11. (4) Se lukee laissa ja sen kun kunnialla tekee ei siitä tarvitse olla huolissaan enää.
12. (5) Totta ihmeessä oman ulkomuotoni kanssa tulen toimeen.
13. (4) Voisi olla parempikin, mutta pahemminkin voisi olla. Kaikki kun lähtevät samalta nollatasolta.
14. (5) Ei niinkään muuttamisen, vaan karkotuksen suhteen. Sopeutumishaluttomat ja rikolliset ulkomaalaiset pitää karkoittaa täältä omaan maahansa rangaistusta hakemaan. He ovat täällä vieraina ja vieraan on kunnioitettava isännän määräyksiä vaikka ei niistä pitäisikään.
15. (3) Eipä ole tullut syytä. Siltikin palaisin ennemmin tai myöhemmin takaisin.
16 (3) Olkoot realisti ja harkitseva ihminen joka pysyy päätöksissään.- sivari_4life
1. Suomen itsenäisyys on minulle ensiarvoisen tärkeä asia. 4
2. Sukupuolten välinen tasa-arvo on minulle äärimmäisen tärkeä asia. 4
3. Tunnen itseni hyvin suomalaiseksi. 2
4. Olisin mieluummin jonkin toisen valtion kansalainen kun suomen. Jos olisit, niin minkä? mitä tähän nyt numerolla voi vastata? Suomi on hyvä maa.
5. Korkea elintaso ja rahalliset rikkaudet ovat minulle hyvin tärkeitä asioita. 3
6. Osaan suhtautua myönteisesti Ruotsia ja ruotsalaisia kohtaan. 4
7. Osaan suhtautua myönteisesti Venäjää ja venäläisiä kohtaan. 3
8. Osaan Suhtautua myönteisesti suomessa asuvia maahanmuuttajia kohtaan. 4
9. Osaan suhtautua myönteisesti homoseksuaaleja kohtaan. 4
10.Mielestäni rippikoulun suorittaminen on jokaisen suomalaisen perusvelvollisuus. 1
11. Mielestäni asepalveluksen suorittaminen on jokaisen suomalaisen miehen perusvelvollisuus. 1
12. Osaan suhtautua myönteisesti epäsotilaallisen näköisiä miehiä kohtaan. Kuten mm. punkkarit, pitkätukkaiset metallistit, rastatukkaiset Reggae-tyypit ym. musiikin alakulttuurien edustajat. 5
13. Pidän suomen nykyistä asevelvollisuusjärjestelmää oikeudenmukaisena, vaikka se ei koskekaan naisia, Ahvenanmaalaisia ja jehovantodistajia. 1
14. Mielestäni suomen maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi kiristää. 2
15. Olisin valmis muuttamaan pois suomesta koska tahansa, jos minulla olisi siihen mahdollisuus. 2
16. Vaadin seurustelukumppaniltani isänmaallisia elämänarvoja, armeijamyönteisyyttä, sekä myönteistä suhtautumista suomen maata kohtaan. 1
Suoritan tällä hetkellä siviilipalvelusta. - Frnit
-5
-4 lähes yhtä tärkeä kuin itsenäisyys
-5
- en olisi. Double dare you! olisin kuuban kansalainen.. tai kiinan
-3 katoavaista on kauneus, mitä tässä elämässä muka on tärkeää?
-5 Ruotsi on asiallinen maa, ei siinä mitään
-4 venäläiset ovat asiallisia, joskin lievää taipumusta pettämiseen/varastamiseen olen tavannut..
-3 riippuu todella paljon. Käyt töissä jne. = ok, istut kotona ja elät sossun rahoilla/ rikot lakia = pitäisi (voida) lähettää takaisin alkuperäismaahan.
-4 Ei homoseksuaaleissa mitään vikaa ole varsinaisesti. Joskin jos jokainen olisi homoseksuaali, miten kävisi ihmiskunnan?
-2 mikä v.. perusvelvollisuus? Suomessa on uskonnonvapaus ja rippikoulu on tiettyjen uskonnollisten tahojen järjestämää opetusta. Itse olen rippikoulun käynyt.
-5 Ilman todella hyvää syytä, turha kitistä.
-0 miten punkkarit jne. voidaan liittää epäsotilaallisiksi? kuka tämän kysymyssarjan on oikein tehnyt?
-5 eipä siinä mitään ongelmaa ole.. Ahvenanmaan saimme KL:n päätöksellä ja samassa yhteydessä siitä tehtiin demilitarilisoitu alue, siis ahvenanmaalaisille suon asevelvollisuuden vapaaehtoisena toimintana. ps. "ahvenanmaalaisia" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella jollei muut seikat siihen liity.
-4 kaikki rikoksentekijät pitäisi saada takaisin kotimaihinsa, vankilat ovat jo täynnä!
-3 muuttaisin pois, mutta vain opiskelu/oppimismielessä. Sydämmeni on ja tulee olemaan aina Suomessa.
-4 kannattaako seurustella jos jokaisesta kysymyksestä tulee ratkeamaton riita? - JohannesIII
5 - Tällä kansalla on toisiaan yhdistävät juuret, kieli ja kulttuuri ja vain suomalaiset voivat tietää mikä on suomalaisille parasta. ( Tämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa - onhan kokoomus eduskuntapuolue)
5- kyllä. Tyttöystäväni on opettanut minut vihaamaan maailman ja Suomen piilosovinismia, joka määrittelee nykyistä elämää enemmän kuin arvaammekaan.
4- Kyllä tunnen. Suomea puhun ja Suomeen synnyin.
3- Jos pitäisi valita niin olisin varmaan britti mutta se on tälläinen lapsellinen ajatusleikki. En missään nimessä vaihtaisi kansallisuutta.
2- kunhan elämässä on leipää ja silloin tällöin sirkushuveja.
3- Kyllä ruotsalaiset on rumaa kieltä lukuunottamatta ok. Toinen juttu on suomenruotsalaiset käsittämättöminen elämänhelpotuksineen lain ja valtion taholta.
3- osaa osaan. Ei mulla ole venäläisiä vastaa mitään. Muutakuin sitä perkeleen fasistiPutinia.
3- Osaan kyllä. Myönnän tosin että heidän (osan siis) käyttäytyminen on joskus pelottavaa ja vastemielistä, mutta tiedän sen että jos suomalainen olisi köyhä ja samassa asemassa maahanmuuttajan kanssa, käyttäytyisi hän samoin. Ihmisiä kun olemme. Pitäisi kiiinnittää huomiota maahanmuuttajien integroimiseen - ei karkoituksiin.
5- Juu juu... ei mitään probleemia.
1. Vitut on. Kirkko on porvarillisen perinteen jatkamisen käsikassara.
1. Ei ole. Näiden pro-sota/armeija ihmisten tulisi vähemmän lukea korkkareita.
5- Juu osaan. En vaan tykkää punkkari/metallisti luukista. Mutta jos tuntee että on kiva niin pukeutua niin siitä vaan.
1- Se on kaikkea muuta kuin oikeudenmukainen. AKL eduskuntaan!
2 - Ei pidä.
2 - No vähän paha täältä nyt olisi lähteä. Ku kaverit, tyttöystävä, "ura" ja kieli on täällä.
16. Vaadin seurustelukumppaniltani isänmaallisia elämänarvoja, armeijamyönteisyyttä, sekä myönteistä suhtautumista suomen maata kohtaan
1- Juu ei tosiaan. Kommunistina vaadin vasemmistolaista maailmankuvaa. - suomipoika_88
Vastataan nyt sitten vaikka nämä onkin pelkkiä mielipide kysymyksiä.
1.5.Totta vitussa se on minulle tärkeä.Jokaisella kansalla/maalla on oikeus olla olemassa.Miksi siis kansallistunne ja se että on ylpeä kansallisuudestaan on väärin?Olis ihan kiva kuulla.
2.4.Onhan se.Toisaalta se toteutuu länsimaissa paljon paremmin kuin jossain muslimimaissa.Mitään feminismiä ei siis tarvita sen enemmän kuin sovinismiakaan.Kummatkin ääri-ilmiöitä jotka katsovat olevansa oikealla asialla,mutta pahimmillaan voi syrjiä toista osapuolta.
3.5. Tunnen ja helvetin ylpeä siitä!!
4.2.Mielellään en minkään mutta jos valita pitäisi niin Englannin tai Ranskan.Hyvin oon viihtyny kummassakin, ja pari kaveriakin on molemmista maista.
5.3.Onhan se ihan mukava kun on rahaa ja omaisuutta,toisaalta en kuolis jossei sitä aina niin paljoa olis.
6.4.Näen niitä usein töissä ja mukavaa porukkaa nekin.Pakkoruotsia en silti hyväksy ja olen iloinen että se tullaan ennen pitkää lakkauttamaan.
7.2.En hirveesti pidä mutta oon tullu muutaman kanssa juttuun ihan hyvin,vaikka pikkasen outoa porukkaa ne on kyl mun mielest.Valtiona surkea,parempi ehkä kuin neukkula kummiskin.
8.Se riippuu niistä miten hyvin ne sopeutuu suomeen,jos ne hyväksyy kunniamurhat/kunniaväkivallan niin silloin ehdoton 1 ja ulos maasta(erityisesti monet muslimit kuuluvat tuohon luokkaan)!!Jos ne taas sopeutuu hyvin tänne ja haluaa tulla suomalaisten kanssa toimeen niin 4-5,eli ovat mun puolesta silloin tervetulleita.
9.1.No hyi helvetti,ei ikinä!!Jokanen pitäköön mistä lystää tai tehköön mitä lystää minun puolestani,mutta ei kannata odottaa että itse pitäisin kyseisestä porukasta tai niitten puuhista!!!
10.1.Miksi ihmeessä?Enhän itsekään kuulu kirkkoon enkä ole ripillä käynyt,niin miksi muilta vaatisin semmosia?
11.4.Jos terveys sallii eikä vakaumus ole esteenä niin silloin se olisi parempi.Jos joku ei armeijaa käy niin en minä häntä välttämättä vihaa,mutta jos se on hirveän isänmaa/armeija vastainen niin en minä siitä silloin pidäkkään.Oma on häpeänsä jos jää suorittamatta.
12.4.No miksei,niitähän näkee päivittäin kaupungilla.Kunhan hyväksyy minun pukeutumistyylini,(suomileijona-paidat/leijona koru jne) niin ei minulla silloin ole mitään näitä vastaan.
13.4.Kyllä,ja miksi siitä oltaisiin luopumassa?Sen vuoksi koska länsinaapurissa tehtiin noin ja nyt jotkut saatanan ruudinkeksijät tietysti ajattelevat että"voi kun on hieno juttu,kokeillaan mekin tuota"x).
14.4.Juu elikkä ne ketkä täällä rikoksia tekevät niin,voidaan karkottaa.Se olisi myös sopeutumiskykyisten maahanmuuttajien etu.
15.3.voi ollakin,en tosin lopullisesti.
16.2.Silloin kun ite seurustelin muutama vuos sitte,niin muija tiesi kyllä arvomaailmani vaikkei se ollut hänellä aivan samanlainennii ei se häntä haitannut.Kunhan hyväksyy minun arvomaailmani niin ei sillä sitten niin väliä.Silti minusta on vähän naurettavaa kun syytät suomalaisia naisia ahdasmielisiksi,koska et vain tule niitten kanssa juttuun.En minäkään muuten tulis naisten kanssa juttuun jos yhtä aktiivisesti mielipiteitäni julistaisin kuin sinä.Mutta jos niitä kysytään niin,uskallan tuoda ne kyllä esille.
Ja tulen muuten suorittamaan armeijan,08 keväällä."Ja tulen muuten suorittamaan armeijan,08 keväällä."
Nyt kun kerran olet menossa armeijaan niin saanko kysyä miksi menet armeijaan? Pakottaako isäsi tai sukulaisesi tai jopa tyttöystäväsi? Onko sinulla sosiaalinen syrjäytymisenpelko jos jätät armeijan suorittamatta? Tunnetko oman vastuusi että on täysin hyväksyttävää joutua tykinruuaksi kun sota tulee ja tappaa tämän maan puolesta? Oletko tarkkaan harkinnut millaisten asioitten takia olet valmis kuolemaan ja tappamaan? Täytyyhän tällainen asia olla vesiselvä juttu kun armeijaan mennään sotilasvalaa vannomaan ja sotilasarvoa hankkimaan. Onko suomi maailman rakkain valtio maailmassa minkä puolesta haluat ehdottomasti kuolla jos käsky tulee?
Olet vasta 17-vuotias joten varmasti uhoat tuossa iässä vielä sellaisista asioista joista sinulla ei ole tarkkaa käsitystä. Itse olen 28-vuotias ja miettinyt vuosikaudet tätä asevelvollisuus asiaa ja olen tullut siihen tulokseen kohdallani että aseistakieltäytyminen on ainut oikea vaihtoehto ITSELLENI.
Mutta kaipaan hyviä ja selkeitä perusteluja miksi on päivänselvä asia että haluat suorittaa armeijan???- suomipoika_88
RauhanPuolesta kirjoitti:
"Ja tulen muuten suorittamaan armeijan,08 keväällä."
Nyt kun kerran olet menossa armeijaan niin saanko kysyä miksi menet armeijaan? Pakottaako isäsi tai sukulaisesi tai jopa tyttöystäväsi? Onko sinulla sosiaalinen syrjäytymisenpelko jos jätät armeijan suorittamatta? Tunnetko oman vastuusi että on täysin hyväksyttävää joutua tykinruuaksi kun sota tulee ja tappaa tämän maan puolesta? Oletko tarkkaan harkinnut millaisten asioitten takia olet valmis kuolemaan ja tappamaan? Täytyyhän tällainen asia olla vesiselvä juttu kun armeijaan mennään sotilasvalaa vannomaan ja sotilasarvoa hankkimaan. Onko suomi maailman rakkain valtio maailmassa minkä puolesta haluat ehdottomasti kuolla jos käsky tulee?
Olet vasta 17-vuotias joten varmasti uhoat tuossa iässä vielä sellaisista asioista joista sinulla ei ole tarkkaa käsitystä. Itse olen 28-vuotias ja miettinyt vuosikaudet tätä asevelvollisuus asiaa ja olen tullut siihen tulokseen kohdallani että aseistakieltäytyminen on ainut oikea vaihtoehto ITSELLENI.
Mutta kaipaan hyviä ja selkeitä perusteluja miksi on päivänselvä asia että haluat suorittaa armeijan???Ainahan kysyä saa.Niinkuin vissiin olet huomannut olen isänmaallinen!Molemmat isovanhempani tappelivat tämän maan itsenäisyyden puolesta.
Ilman että halveksimasi veteraanit olisi niin tehnyt et sinäkään pääsisi nauttimaan,ilmaisesta terveydenhuollosta/peruskoulutuksesta.
Minua ei muuten kukaan pakota mihinkään!Menen sinne koska haluan tehdä oman osuuteni jotta tulevaisuudessakin suomessa voi elää vapaassa maassa perusoikeudet turvattuna, et taida kumminkaan tajuta vaikka sitä kuinka yritetään takoa sun päähäs.
Ehkei sinulla mutta joillakin muilla on tässä maassa jotain arvokasta jota halutaan puolustaa,ja siihen pitää olla oikeus!!
Uhoan?Kumpihan meistä enemmän ja useammin on uhonnut?Kysynpä vaan.
Elikkä jos on toista mieltä kuin sinä on uhoava kakara,joka ei kykene järkevään ajatteluun?
Kummallakohan meistä olikaan mielenterveysongelmia:P?Eli kummankohan kirjoitukset ovat siis ehkä vähän terveempiä/järkevämpiä?Vaikea kysymys x).
Mutta Eiköhän tuossa ollut selkeitä perusteluja miksi armeijaan menen? - suomipoika_88
"Ja tulen muuten suorittamaan armeijan,08 keväällä."
Mutta kaipaan hyviä ja selkeitä perusteluja miksi on päivänselvä asia että haluat suorittaa armeijan???Koetappa sinä puolestasi perustella miksi asevelvollisuuden vastustaminen on kannattavampaa?
Haluan hyviä ja järkeviä perusteluja!!!
Niin ja perusteluissa otappa huomioon myös ne jotka eivät kykene itseään puolustamaan,miten niitten olot voidaan turvata samalla?
Ja onko laskutaidossasi vikaa?"Yksi kysymys",eihän tuossa olekaan kuin5-10 x). - vitun-tyhmä
suomipoika_88 kirjoitti:
Koetappa sinä puolestasi perustella miksi asevelvollisuuden vastustaminen on kannattavampaa?
Niin ja perusteluissa otappa huomioon myös ne jotka eivät kykene itseään puolustamaan,miten niitten olot voidaan turvata samalla?
Ja onko laskutaidossasi vikaa?"Yksi kysymys",eihän tuossa olekaan kuin5-10 x).Onhan noita - itsepuolustuskursseja. Intissäkin joillekkin sitä opetetaan muutama tunti, lähinnä spolleille.
Ku meet sinne armeijaan, niin luultavasti huomaat, miksi yleinen asevelvollisuus ei ehkä olekkaan niin hieno juttu. Koko souvvi olisi kaikille osapuolille mielekkäämpi, jos siellä olisi vain vapaaehtoisia. suomipoika_88 kirjoitti:
Ainahan kysyä saa.Niinkuin vissiin olet huomannut olen isänmaallinen!Molemmat isovanhempani tappelivat tämän maan itsenäisyyden puolesta.
Ilman että halveksimasi veteraanit olisi niin tehnyt et sinäkään pääsisi nauttimaan,ilmaisesta terveydenhuollosta/peruskoulutuksesta.
Minua ei muuten kukaan pakota mihinkään!Menen sinne koska haluan tehdä oman osuuteni jotta tulevaisuudessakin suomessa voi elää vapaassa maassa perusoikeudet turvattuna, et taida kumminkaan tajuta vaikka sitä kuinka yritetään takoa sun päähäs.
Ehkei sinulla mutta joillakin muilla on tässä maassa jotain arvokasta jota halutaan puolustaa,ja siihen pitää olla oikeus!!
Uhoan?Kumpihan meistä enemmän ja useammin on uhonnut?Kysynpä vaan.
Elikkä jos on toista mieltä kuin sinä on uhoava kakara,joka ei kykene järkevään ajatteluun?
Kummallakohan meistä olikaan mielenterveysongelmia:P?Eli kummankohan kirjoitukset ovat siis ehkä vähän terveempiä/järkevämpiä?Vaikea kysymys x).
Mutta Eiköhän tuossa ollut selkeitä perusteluja miksi armeijaan menen?Miksi menet armeijaan???
Olet siis velkaa molemmille isovanhemmillesi, jotka pakotettuina suomen toimesta tappoivat venäläisiä.
Ilman isovanhempiasi ei siis olisi ilmaista terveydenhuoltoa ja peruskoulutusta kuten kaikissa muissa Euroopan sivistyneissä hyvinvointiyhteiskunnissa.
Haluat tehdä oman osuutesi siis ja mennä armeijaan sekä puolustaa maata jossa ei todellakaan ole vapautta. Täällä laitetaan miehiä jopa vankilaan sen takia että suhtautuvat tappamisen opetteluun kielteisesti. Tämä maa pakottaa miehensä sotimaan ja tappavat omia kansalaisiaan jotka tosipaikan tullen kieltäytyvät tappamasta. Tässä maassa vallitsee äärimmäinen rasistisuus kaikkea erilaisuutta kohtaan. Tätä haluat siis puolustaa hengelläsi ja niitä kaikkia tämän maan rikkaita jotta he saisivat pitää suuromaisuutensa ja käyttää sinua vain pelinnappulanaan sodassa.
Minun mielestä tässä maassa ei ole mitään arvokasta tämä maa on täysin saastunut puolustusvoimien valhepropagandoilla. Olisi paljon parempi kun koko suomi poistettaisiin maailman kartalta kokonaan.
Perusteluja ei kyllä tullut tähän koska menet armeijaan, niin minkä asioiden takia siis olet päivänselvästi päättänyt kuolla? Onhan sinulla oltava hyvät perustelut sille koska sotaan haluat joutua kriisitilanteessa niin olet myös valmis uhraamaan henkesi, mutta mitkä asiat voivat olla näin tärkeitä että haluat kuolla ja tappaa toisia ihmisiä?RauhanPuolesta kirjoitti:
Miksi menet armeijaan???
Olet siis velkaa molemmille isovanhemmillesi, jotka pakotettuina suomen toimesta tappoivat venäläisiä.
Ilman isovanhempiasi ei siis olisi ilmaista terveydenhuoltoa ja peruskoulutusta kuten kaikissa muissa Euroopan sivistyneissä hyvinvointiyhteiskunnissa.
Haluat tehdä oman osuutesi siis ja mennä armeijaan sekä puolustaa maata jossa ei todellakaan ole vapautta. Täällä laitetaan miehiä jopa vankilaan sen takia että suhtautuvat tappamisen opetteluun kielteisesti. Tämä maa pakottaa miehensä sotimaan ja tappavat omia kansalaisiaan jotka tosipaikan tullen kieltäytyvät tappamasta. Tässä maassa vallitsee äärimmäinen rasistisuus kaikkea erilaisuutta kohtaan. Tätä haluat siis puolustaa hengelläsi ja niitä kaikkia tämän maan rikkaita jotta he saisivat pitää suuromaisuutensa ja käyttää sinua vain pelinnappulanaan sodassa.
Minun mielestä tässä maassa ei ole mitään arvokasta tämä maa on täysin saastunut puolustusvoimien valhepropagandoilla. Olisi paljon parempi kun koko suomi poistettaisiin maailman kartalta kokonaan.
Perusteluja ei kyllä tullut tähän koska menet armeijaan, niin minkä asioiden takia siis olet päivänselvästi päättänyt kuolla? Onhan sinulla oltava hyvät perustelut sille koska sotaan haluat joutua kriisitilanteessa niin olet myös valmis uhraamaan henkesi, mutta mitkä asiat voivat olla näin tärkeitä että haluat kuolla ja tappaa toisia ihmisiä?Tiedätkö että teidän kannattaisi pyrkiä kirjoittamaan komediaa. Harvemmin saa lukea yhtä järjettömiä tekstejä.
"Haluat tehdä oman osuutesi siis ja mennä armeijaan sekä puolustaa maata jossa ei todellakaan ole vapautta. "
Kerro miten tässä maassa ei ole vapautta? Kaikesta inkutuksesta huolimatta et ole vastannut.
"Tässä maassa vallitsee äärimmäinen rasistisuus kaikkea erilaisuutta kohtaan. "
Todellakin vallitsee ja te olette siitä erinomainen esimerkki. Heti jos joku edes vaatii sinua PERUSTELEMAAN väitteesi alat haukkua natsiksi, fasistiksi ja ties miksi.
"Minun mielestä tässä maassa ei ole mitään arvokasta tämä maa on täysin saastunut puolustusvoimien valhepropagandoilla. "
Tuo lause on pelkkää sanasotkua. Mikä on pointtisi ja sanojen perusteella arvaan että kyseessä on vain pelkkä rasistipropagandasi.
"minkä asioiden takia siis olet päivänselvästi päättänyt kuolla? "
Minkä asian vuoksi sinä olet päättänyt erakoitua ihmisistä ja terrorisoida heitä. Kaltaisiasi hulluja on runsaasti - Helvetissä.suomipoika_88 kirjoitti:
Koetappa sinä puolestasi perustella miksi asevelvollisuuden vastustaminen on kannattavampaa?
Ja onko laskutaidossasi vikaa?"Yksi kysymys",eihän tuossa olekaan kuin5-10 x)."Koetappa sinä puolestasi perustella miksi asevelvollisuuden vastustaminen on kannattavampaa? "
Tämähän on päivänselvä asia. Yleinen asevelvollisuus perustuu yksilönvapauksien ja ihmisoikeuksien törkeälle loukkaamiselle ja tasa-arvottomuuteen. Miksi ihmeessä kannattaisin järjestelmää jossa vain manner-suomalaiset miehet pakotetaan armeijaan vasten heidän tahtoaan. Heiltä otetaan pois parhain aika nuoruudesta vain sen takia että heistä voitaisiin kouluttaa tappajia vasten heidän omia arvojaan ja mielipiteitään.
Rohkeimmat rauhanmiehet, aseistakieltäytyjät ja sodanvastustajat paiskataan vankilaan vain sen takia ettei voi hyväksyä tätä jokamiehen sotaväkeä. Tämäkö sinusta on oikeudenmukainen järjestelmä? Et siis pysty ymmärtämään kuinka paljon esimerkiksi minua loukkaa se etten halua kuulua mihinkään tappajareserviin niin minua rangaistiin helvetin pitkällä pakkotyöllä ja koko elämän kestävällä syrjinnällä työnsaannista lähtien. Tällaista maata tarvitsisi siis puolustaa ja sen rasistisia ja epäoikeudenmukaisia kansalaisia. Älä siis viitti on päivänselvää miksi on kunnia kieltäytyä asevelvollisuudesta. Kaikkea epäoikeudenmukaisuutta vastaan tulee taistella vaikka koko siihen menisi koko elämä. Tämä epäoikeudenmukaisuus vei koko elämäni ja terveyteni joten minulla ei ole mitään hävittävää enää ja haluan tuoda mielipiteeni tästä paskamaasta mahdollisimman paljon ihmisten tietoisuuteen.RauhanPuolesta kirjoitti:
Miksi menet armeijaan???
Perusteluja ei kyllä tullut tähän koska menet armeijaan, niin minkä asioiden takia siis olet päivänselvästi päättänyt kuolla? Onhan sinulla oltava hyvät perustelut sille koska sotaan haluat joutua kriisitilanteessa niin olet myös valmis uhraamaan henkesi, mutta mitkä asiat voivat olla näin tärkeitä että haluat kuolla ja tappaa toisia ihmisiä?"Olet siis velkaa molemmille isovanhemmillesi, jotka pakotettuina suomen toimesta tappoivat venäläisiä."
Meillä suomessa monet nuoret tuntuvat olevan sitä mieltä, että nuoremmat sukupolvet tulevat olemaan ikuisesti velkaa sotaveteraaneille siitä, kun he aikoinaan joutuivat pakon edessä tappamaan venäläisiä ja kuolemaan itse tämän maan puolesta.
Jännä asia, miksi muissa Euroopan maissa nuoret eivät ajattele samalla tavalla. Ranskassa tai briteissä armeijaa ei pidetä minkäänlaisena velvollisuutena, eivätkä nuoret mene armeijaan kunnioittaakseen sotaveteraaneja, jotka aikoinaan taistelivat sodassa natseja vastaan ja saivat vapauden näille valtioille. Sen sijaan meillä suomessa suurin osa ihmisistä on edelleenkin sitä mieltä, että jokaisen suomalaisen miehen pitäisi mennä armeijaan osoittaakseen kiitollisuutensa vanhuksille, jotka taistelivat tämän maan itsenäisyydenn puolesta yli 60-vuotta sitten. Edes Venäjällä nuoriso ei ajattele tällä tavalla, vaikka sielläkin yhteiskunta on varsin militaristinen ja sotaveteraanit ovat olleet aina arvostetussa asemassa. Jotenkin tuntuu siltä, että se suomalaisten militaristisuus ja rasismi ovat aivan omaa luokkaansa muuhun Eurooppaan verrattuna.
"Ilman isovanhempiasi ei siis olisi ilmaista terveydenhuoltoa ja peruskoulutusta kuten kaikissa muissa Euroopan sivistyneissä hyvinvointiyhteiskunnissa."
Tämän propagandan avulla suomalaisia miehiä pakotetaan menemään vuosittain armeijaan, vaikka he eivät itse olisi mitään isänmaallisia ja maanpuolustushenkisiä sotilaita. Muissa Euroopan maissa on myös tarjolla ilmaiset terveydenhoitopalvelut, koulutukset, sosiaaliturvat ym. sosiaalietuudet. Kaiken huipuksi siellä miesten ei tarvitse suorittaa armeijaa ollakseen yhteiskuntakelpoinen kansalainen ja saadakseen nauttia näistä valtion tarjoamista eduista, lisäksi siellä verotus on myös suomea alhaisempi.
Olisi kiva kuulla hyviä perusteluja siitä, miksi nämä maanpuolustusintoilijat oikein haluavat olla valmiita tappamaan toisia ihmisiä ja kuolemaan tarvittaessa itse tämän maan puolesta. Minä taas en ikinä suostuisi tappamaan viattomia ihmisiä jonkun maan itsenäisyyden puolesta, enkä todellakaan suostuisi kuolemaan joidenkin rikkaiden suuromaisuuden ja kurjan suomenmaan itsenäisyyden puolesta. Mutta tiedät varmasti sen, ettei nämä pahimmat maanpuolustusintoilijat ymmärrä mitään ihmiselämän kunnioittamisesta ja rauhanomaisista elämänarvoista, sillä heille se suomen itsenäisyys on kaikki kaikessa.- wanha kysymys
"Koetappa sinä puolestasi perustella miksi asevelvollisuuden vastustaminen on kannattavampaa? "
Tämähän on päivänselvä asia. Yleinen asevelvollisuus perustuu yksilönvapauksien ja ihmisoikeuksien törkeälle loukkaamiselle ja tasa-arvottomuuteen. Miksi ihmeessä kannattaisin järjestelmää jossa vain manner-suomalaiset miehet pakotetaan armeijaan vasten heidän tahtoaan. Heiltä otetaan pois parhain aika nuoruudesta vain sen takia että heistä voitaisiin kouluttaa tappajia vasten heidän omia arvojaan ja mielipiteitään.
Rohkeimmat rauhanmiehet, aseistakieltäytyjät ja sodanvastustajat paiskataan vankilaan vain sen takia ettei voi hyväksyä tätä jokamiehen sotaväkeä. Tämäkö sinusta on oikeudenmukainen järjestelmä? Et siis pysty ymmärtämään kuinka paljon esimerkiksi minua loukkaa se etten halua kuulua mihinkään tappajareserviin niin minua rangaistiin helvetin pitkällä pakkotyöllä ja koko elämän kestävällä syrjinnällä työnsaannista lähtien. Tällaista maata tarvitsisi siis puolustaa ja sen rasistisia ja epäoikeudenmukaisia kansalaisia. Älä siis viitti on päivänselvää miksi on kunnia kieltäytyä asevelvollisuudesta. Kaikkea epäoikeudenmukaisuutta vastaan tulee taistella vaikka koko siihen menisi koko elämä. Tämä epäoikeudenmukaisuus vei koko elämäni ja terveyteni joten minulla ei ole mitään hävittävää enää ja haluan tuoda mielipiteeni tästä paskamaasta mahdollisimman paljon ihmisten tietoisuuteen.Tässä sulle hyvä kysymys, vastaapa siihen: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000020699149
- ihmisiä ?
DarkFear kirjoitti:
"Olet siis velkaa molemmille isovanhemmillesi, jotka pakotettuina suomen toimesta tappoivat venäläisiä."
Meillä suomessa monet nuoret tuntuvat olevan sitä mieltä, että nuoremmat sukupolvet tulevat olemaan ikuisesti velkaa sotaveteraaneille siitä, kun he aikoinaan joutuivat pakon edessä tappamaan venäläisiä ja kuolemaan itse tämän maan puolesta.
Jännä asia, miksi muissa Euroopan maissa nuoret eivät ajattele samalla tavalla. Ranskassa tai briteissä armeijaa ei pidetä minkäänlaisena velvollisuutena, eivätkä nuoret mene armeijaan kunnioittaakseen sotaveteraaneja, jotka aikoinaan taistelivat sodassa natseja vastaan ja saivat vapauden näille valtioille. Sen sijaan meillä suomessa suurin osa ihmisistä on edelleenkin sitä mieltä, että jokaisen suomalaisen miehen pitäisi mennä armeijaan osoittaakseen kiitollisuutensa vanhuksille, jotka taistelivat tämän maan itsenäisyydenn puolesta yli 60-vuotta sitten. Edes Venäjällä nuoriso ei ajattele tällä tavalla, vaikka sielläkin yhteiskunta on varsin militaristinen ja sotaveteraanit ovat olleet aina arvostetussa asemassa. Jotenkin tuntuu siltä, että se suomalaisten militaristisuus ja rasismi ovat aivan omaa luokkaansa muuhun Eurooppaan verrattuna.
"Ilman isovanhempiasi ei siis olisi ilmaista terveydenhuoltoa ja peruskoulutusta kuten kaikissa muissa Euroopan sivistyneissä hyvinvointiyhteiskunnissa."
Tämän propagandan avulla suomalaisia miehiä pakotetaan menemään vuosittain armeijaan, vaikka he eivät itse olisi mitään isänmaallisia ja maanpuolustushenkisiä sotilaita. Muissa Euroopan maissa on myös tarjolla ilmaiset terveydenhoitopalvelut, koulutukset, sosiaaliturvat ym. sosiaalietuudet. Kaiken huipuksi siellä miesten ei tarvitse suorittaa armeijaa ollakseen yhteiskuntakelpoinen kansalainen ja saadakseen nauttia näistä valtion tarjoamista eduista, lisäksi siellä verotus on myös suomea alhaisempi.
Olisi kiva kuulla hyviä perusteluja siitä, miksi nämä maanpuolustusintoilijat oikein haluavat olla valmiita tappamaan toisia ihmisiä ja kuolemaan tarvittaessa itse tämän maan puolesta. Minä taas en ikinä suostuisi tappamaan viattomia ihmisiä jonkun maan itsenäisyyden puolesta, enkä todellakaan suostuisi kuolemaan joidenkin rikkaiden suuromaisuuden ja kurjan suomenmaan itsenäisyyden puolesta. Mutta tiedät varmasti sen, ettei nämä pahimmat maanpuolustusintoilijat ymmärrä mitään ihmiselämän kunnioittamisesta ja rauhanomaisista elämänarvoista, sillä heille se suomen itsenäisyys on kaikki kaikessa." Minä taas en ikinä suostuisi tappamaan viattomia ihmisiä "
Onko maahan oikeudettomasti tunkeutuvia vastaan puolustautuminen mielestäsi todellakin "viattomien tappamista".
Olivatko neuvostoliittolaiset sotilaat siten murhaajia kun tappoivat maahan tunkeutuvia saksalaisia?
Kerropas millä logiikalla neuvostoliittolaiset sotilat olivat suuria rauhanaatteen kannattajia tappaessaan sakuja ja samalla miksi suomisotilaat olivatkin vastaavassa tilanteessa viattomien murhaajia...?
Vastaan puolestasi: Kun on lukenut vain komukkijulkaisuja ja läpikäynyt puna-aivopesun niin mustakin alkaa näyttämään valkoiselle.
Jos keksit jonkin muun loogisen selityksen niin annapa kuulua. RauhanPuolesta kirjoitti:
"Koetappa sinä puolestasi perustella miksi asevelvollisuuden vastustaminen on kannattavampaa? "
Rohkeimmat rauhanmiehet, aseistakieltäytyjät ja sodanvastustajat paiskataan vankilaan vain sen takia ettei voi hyväksyä tätä jokamiehen sotaväkeä. Tämäkö sinusta on oikeudenmukainen järjestelmä? Et siis pysty ymmärtämään kuinka paljon esimerkiksi minua loukkaa se etten halua kuulua mihinkään tappajareserviin niin minua rangaistiin helvetin pitkällä pakkotyöllä ja koko elämän kestävällä syrjinnällä työnsaannista lähtien. Tällaista maata tarvitsisi siis puolustaa ja sen rasistisia ja epäoikeudenmukaisia kansalaisia. Älä siis viitti on päivänselvää miksi on kunnia kieltäytyä asevelvollisuudesta. Kaikkea epäoikeudenmukaisuutta vastaan tulee taistella vaikka koko siihen menisi koko elämä. Tämä epäoikeudenmukaisuus vei koko elämäni ja terveyteni joten minulla ei ole mitään hävittävää enää ja haluan tuoda mielipiteeni tästä paskamaasta mahdollisimman paljon ihmisten tietoisuuteen."Yleinen asevelvollisuus perustuu yksilönvapauksien ja ihmisoikeuksien törkeälle loukkaamiselle ja tasa-arvottomuuteen. "
Missä lähde? Pelkkä väite ei riitä. Omat houreesi kertovat vain mielisairautesi pahenemisesta.
"Heiltä otetaan pois parhain aika nuoruudesta vain sen takia että heistä voitaisiin kouluttaa tappajia vasten heidän omia arvojaan ja mielipiteitään. "
Nuoruus on itse asiassa varsin pitkä aika ja tuo katkeruuden läpitunkema kärjistetty valhe ei sisällä rahtustakaan totuutta. Olette paskapuhuja, eli totuudella ei ole teille mitään merkitystä kun sitä koko ajan vääntelette ja sotkette. Lähellekään kaikki eivät edes ole yhtä epäonnistuneita fasistipellejä kuin te olette.
"Et siis pysty ymmärtämään kuinka paljon esimerkiksi minua loukkaa se etten halua kuulua mihinkään tappajareserviin niin minua rangaistiin helvetin pitkällä pakkotyöllä ja koko elämän kestävällä syrjinnällä työnsaannista lähtien. "
Ihmiset tuntevat sinut ja katuvat sitä hetkeä kun tapasivat sinut. Jopa sellaiset ihmiset joiden KUTSUMUS on auttaa jopa kaikista pahimpia ovat luopuneet toivosta teidän suhteen. Te olette väkivaltainen fanaatikko ja fasisti ja olette liian typäre sen tajutaksenne. Itse olet selittänyt vieraantuneesi ystävistäsi ja perheestäsi koska olet väkivaltainen psykopaatti.
"Tällaista maata tarvitsisi siis puolustaa ja sen rasistisia ja epäoikeudenmukaisia kansalaisia. "
Te olette rasisti ja epäoikeudenmukainen.
"Älä siis viitti on päivänselvää miksi on kunnia kieltäytyä asevelvollisuudesta. "
Minusta on kunnia tehdä sydämensä mukaan katumatta sitä ja kunnioittaa muidenkin valintoja.
"Kaikkea epäoikeudenmukaisuutta vastaan tulee taistella vaikka koko siihen menisi koko elämä. "
Juurikin itse sanoit miksi minä koko ajan osoitan valheenne ja typeryytenne ilmi.
"Tämä epäoikeudenmukaisuus vei koko elämäni ja terveyteni joten minulla ei ole mitään hävittävää enää ja haluan tuoda mielipiteeni tästä paskamaasta mahdollisimman paljon ihmisten tietoisuuteen. "
Liittykää siis Shoko Asaharan, Timothy McVeighin ja Anders Baaderin joukkoon. He kaikki olivat "oikeudenmukaisuuden" puolella "sortajia" vastaan ja tekivät "oikeita tekoja".- vittuuntunut
Lukkijurpo kirjoitti:
"Yleinen asevelvollisuus perustuu yksilönvapauksien ja ihmisoikeuksien törkeälle loukkaamiselle ja tasa-arvottomuuteen. "
Missä lähde? Pelkkä väite ei riitä. Omat houreesi kertovat vain mielisairautesi pahenemisesta.
"Heiltä otetaan pois parhain aika nuoruudesta vain sen takia että heistä voitaisiin kouluttaa tappajia vasten heidän omia arvojaan ja mielipiteitään. "
Nuoruus on itse asiassa varsin pitkä aika ja tuo katkeruuden läpitunkema kärjistetty valhe ei sisällä rahtustakaan totuutta. Olette paskapuhuja, eli totuudella ei ole teille mitään merkitystä kun sitä koko ajan vääntelette ja sotkette. Lähellekään kaikki eivät edes ole yhtä epäonnistuneita fasistipellejä kuin te olette.
"Et siis pysty ymmärtämään kuinka paljon esimerkiksi minua loukkaa se etten halua kuulua mihinkään tappajareserviin niin minua rangaistiin helvetin pitkällä pakkotyöllä ja koko elämän kestävällä syrjinnällä työnsaannista lähtien. "
Ihmiset tuntevat sinut ja katuvat sitä hetkeä kun tapasivat sinut. Jopa sellaiset ihmiset joiden KUTSUMUS on auttaa jopa kaikista pahimpia ovat luopuneet toivosta teidän suhteen. Te olette väkivaltainen fanaatikko ja fasisti ja olette liian typäre sen tajutaksenne. Itse olet selittänyt vieraantuneesi ystävistäsi ja perheestäsi koska olet väkivaltainen psykopaatti.
"Tällaista maata tarvitsisi siis puolustaa ja sen rasistisia ja epäoikeudenmukaisia kansalaisia. "
Te olette rasisti ja epäoikeudenmukainen.
"Älä siis viitti on päivänselvää miksi on kunnia kieltäytyä asevelvollisuudesta. "
Minusta on kunnia tehdä sydämensä mukaan katumatta sitä ja kunnioittaa muidenkin valintoja.
"Kaikkea epäoikeudenmukaisuutta vastaan tulee taistella vaikka koko siihen menisi koko elämä. "
Juurikin itse sanoit miksi minä koko ajan osoitan valheenne ja typeryytenne ilmi.
"Tämä epäoikeudenmukaisuus vei koko elämäni ja terveyteni joten minulla ei ole mitään hävittävää enää ja haluan tuoda mielipiteeni tästä paskamaasta mahdollisimman paljon ihmisten tietoisuuteen. "
Liittykää siis Shoko Asaharan, Timothy McVeighin ja Anders Baaderin joukkoon. He kaikki olivat "oikeudenmukaisuuden" puolella "sortajia" vastaan ja tekivät "oikeita tekoja".hyvä että jollain riittää
paukkuja kepittää vainoharhaisen
RP:n ja kumppaneiden sonnan-
levityskampanjaa - Carlsbergeri
vittuuntunut kirjoitti:
hyvä että jollain riittää
paukkuja kepittää vainoharhaisen
RP:n ja kumppaneiden sonnan-
levityskampanjaa"Heiltä otetaan pois parhain aika nuoruudesta vain sen takia että heistä voitaisiin kouluttaa tappajia vasten heidän omia arvojaan ja mielipiteitään."
Sehän on korkeintaan yksi vuosi ja vähintään 6kk nuoruudestasi, kun vietät intissä tai sivarissa. Ei ole paha. Silloin ymmärtäisin katkeran itkuvirtesi, jos asepalvelus kestäisi vaikka Venäjän tyyliin 2-vuotta. ihmisiä ? kirjoitti:
" Minä taas en ikinä suostuisi tappamaan viattomia ihmisiä "
Onko maahan oikeudettomasti tunkeutuvia vastaan puolustautuminen mielestäsi todellakin "viattomien tappamista".
Olivatko neuvostoliittolaiset sotilaat siten murhaajia kun tappoivat maahan tunkeutuvia saksalaisia?
Kerropas millä logiikalla neuvostoliittolaiset sotilat olivat suuria rauhanaatteen kannattajia tappaessaan sakuja ja samalla miksi suomisotilaat olivatkin vastaavassa tilanteessa viattomien murhaajia...?
Vastaan puolestasi: Kun on lukenut vain komukkijulkaisuja ja läpikäynyt puna-aivopesun niin mustakin alkaa näyttämään valkoiselle.
Jos keksit jonkin muun loogisen selityksen niin annapa kuulua.Venäläiset sotilaat eivät hyökänneet suomeen vapaaehtoisesti, kuten suomalaiset militaristit luulevat. Sotilaat ovat myös ihan samalla tavalla ihmisiä, eikä heidän tappaminen ole ainakaan minun mielestäni yhtään sen sallitumpaa kun siviiliväestönkään. Minulle ihmiselämän arvostaminen on ollut aina paljon tärkeämpi asia kun suomen itsenäisyys, jota ei voi edes verrata ihmiselämän tärkeyteen. Joten tämän vuoksi en suostuisi mistään hinnasta tappamaan yhtäkään suomeen tunkeutuvaa vihollisvaltion sotilasta.
Mieluummin eläisin toisen valtion kansalaisena, kun että saisin säilyttää suomalaisuuteni ja suomen itsenäisyyden, mutta olisin syyllistynyt viattomien ihmisten tappamiseen. En ole ikinä arvostanut suomen itsenäisyyttä ja suomalaisuutta niin paljoa, että suostuisin toimimaan omien elämänarvojeni vastaisesti tämän asian takia.- suomipoika_88
Rohkeimmat rauhanmiehet, aseistakieltäytyjät ja sodanvastustajat paiskataan vankilaan vain sen takia ettei voi hyväksyä tätä jokamiehen sotaväkeä. Tämäkö sinusta on oikeudenmukainen järjestelmä? Et siis pysty ymmärtämään kuinka paljon esimerkiksi minua loukkaa se etten halua kuulua mihinkään tappajareserviin niin minua rangaistiin helvetin pitkällä pakkotyöllä ja koko elämän kestävällä syrjinnällä työnsaannista lähtien. Tällaista maata tarvitsisi siis puolustaa ja sen rasistisia ja epäoikeudenmukaisia kansalaisia. Älä siis viitti on päivänselvää miksi on kunnia kieltäytyä asevelvollisuudesta. Kaikkea epäoikeudenmukaisuutta vastaan tulee taistella vaikka koko siihen menisi koko elämä. Tämä epäoikeudenmukaisuus vei koko elämäni ja terveyteni joten minulla ei ole mitään hävittävää enää ja haluan tuoda mielipiteeni tästä paskamaasta mahdollisimman paljon ihmisten tietoisuuteen.Päivänselvää ei ole mikään muu kuin kuoleminen,jos siitä lähdetään.
Joo tiedän mielipiteesi suomen armeijasta.Ja vapaassa maassa sinullakin on oikeus esittää mielipiteesi siinä missä minullakin,mutta onko pakko puhua paskaa?
Väität olevasi rauhan-asialla,samaan aikaan kummiski lietsot vihaa&väkivaltaa.Tekikö mm,gandhi,Martin Luther King niin?Erikoinen käsitys sullakin,rauhanpuolustajasta x).
Ja väität olevasi suvaitsevainen,kummiskin toisinajattelijat saavat kuulla olevansa:Lahtareita,fasisteja,jne.
Ja mikä pahinta väität vielä olevasi rehellinen, vaikka juuri todistin että kusetat ainaski kahdessa asiassa.
Ja ketkä yleisestä on päättänyt?Päättäjät tieteski,miksi siis armeijalle siitä vihoittelet?
Sama kuin minä haukkuisin kelaa opintotuen pienuudesta,tai veteraanit veteraanijärjestöjä siitä ettei niistä huolehdita:D. - suomipoika_88
Miksi menet armeijaan???
Perusteluja ei kyllä tullut tähän koska menet armeijaan, niin minkä asioiden takia siis olet päivänselvästi päättänyt kuolla? Onhan sinulla oltava hyvät perustelut sille koska sotaan haluat joutua kriisitilanteessa niin olet myös valmis uhraamaan henkesi, mutta mitkä asiat voivat olla näin tärkeitä että haluat kuolla ja tappaa toisia ihmisiä?Vastasin siihen,eli haluan elää vapaassa suomenmaassa ja että suomessa myös tulevaisuudessa on siihen mahdollissuus.
Vittu kyllä sun mielipiteesi suomalaisuudesta on jo huomattu,mutta suurin osa suomalaisista on eri mieltä kanssasi.Eikö heillä ole siihen oikeutta?
Siinä se taas näkyy kuinka suvaitsevainen olet!!!
Mikä siinä sitten on niin vaikea lukea perustelut,jotka on kirjoitettu selkeällä suomenkielellä?Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä selkeetä suomee,vai mikä siinä on? - suomipoika_88
DarkFear kirjoitti:
"Olet siis velkaa molemmille isovanhemmillesi, jotka pakotettuina suomen toimesta tappoivat venäläisiä."
Olisi kiva kuulla hyviä perusteluja siitä, miksi nämä maanpuolustusintoilijat oikein haluavat olla valmiita tappamaan toisia ihmisiä ja kuolemaan tarvittaessa itse tämän maan puolesta. Minä taas en ikinä suostuisi tappamaan viattomia ihmisiä jonkun maan itsenäisyyden puolesta, enkä todellakaan suostuisi kuolemaan joidenkin rikkaiden suuromaisuuden ja kurjan suomenmaan itsenäisyyden puolesta. Mutta tiedät varmasti sen, ettei nämä pahimmat maanpuolustusintoilijat ymmärrä mitään ihmiselämän kunnioittamisesta ja rauhanomaisista elämänarvoista, sillä heille se suomen itsenäisyys on kaikki kaikessa.Kuis paljon olet sitten matkustellut?Mistä tiiät miten esim,Ranskassa tai Englannissa eletään?
Jos olet sitä mieltä että ne on parempia maita kuin Suomi niin pidä tyhmä mielipiteesi sitten,mutta älä silti puhu asioista joista et tiiä vittuakaan.
Pahimmat maanpuolustusintoilijat?Tarkotitko mua tolla?Jos rupeet milläänlailla haukkumaan niin saat kuulla vittuilua aina kun kirjotat tänne,hallitsen nimittäin tuon jalon taidon.Ihan vaan tiedoksi - vitun-tyhmä
suomipoika_88 kirjoitti:
Kuis paljon olet sitten matkustellut?Mistä tiiät miten esim,Ranskassa tai Englannissa eletään?
Jos olet sitä mieltä että ne on parempia maita kuin Suomi niin pidä tyhmä mielipiteesi sitten,mutta älä silti puhu asioista joista et tiiä vittuakaan.
Pahimmat maanpuolustusintoilijat?Tarkotitko mua tolla?Jos rupeet milläänlailla haukkumaan niin saat kuulla vittuilua aina kun kirjotat tänne,hallitsen nimittäin tuon jalon taidon.Ihan vaan tiedoksieikä järkesi riitä ymmärtämään yhtään mitään. Siksi juuri olet vain nimimerkki "suomipoika 88". Olet pelkkä vitun tyhmä nylkky. Näytä elimesi kutsunnoissa, niin saat uuden tyttönimen. Ennen sitä, tässä on sinulle tehty sivusto.
http://www.student.oulu.fi/~akassine/pls/ura.html
_ - vitun-tyhmä
vedellä. Mene ulos. Työnnä pääsi sankoon ja odottele liikkumatta, kunnes vesi jäätyy.
Ennen sitä voit katsoa videopätkän. Näet, että Venäjällä pimutkin ovat kovempia 'jätkiä', mitä sinä kykenet edes kuvitella olevasi sitten, kun olet sen sivarisi suorittanut ja marssit rautakauppaan ostamaan köyttä ja rasvaa.
http://www.youtube.com/watch?v=LWSKdDrljlk
- - suomipoika_88
vitun-tyhmä kirjoitti:
vedellä. Mene ulos. Työnnä pääsi sankoon ja odottele liikkumatta, kunnes vesi jäätyy.
Ennen sitä voit katsoa videopätkän. Näet, että Venäjällä pimutkin ovat kovempia 'jätkiä', mitä sinä kykenet edes kuvitella olevasi sitten, kun olet sen sivarisi suorittanut ja marssit rautakauppaan ostamaan köyttä ja rasvaa.
http://www.youtube.com/watch?v=LWSKdDrljlk
-"Täytä sanko vedellä.Mene ulos.Työnnä pääsi sankoon ja odottele liikkumatta, kunnes vesi jäätyy." No voi vittu että voi olla säälittävä kun tulee tänne elämäntarinaansa kertomaan x).
Miksi muuten noin teit?Vanhempasi pahoinpidelleet?Kaverisi kiusanneet?Mee jollekin muulle puhumaan noista traumoista äläkä mulle tule itkemään,vitun muuli!
Mutta tässä näemme vitun tyhmän jälleen omassa elementissään:D.
Aika lievästi muuten kuvailet tyhmyyttäs,tuon nikin perusteella:P.
- suomipoika_88
Mikä olikaan tämän gallupin tarkoitus?Ettei vaan ollu eräänlainen keino jälleen leimata toisin ajattelijat vääräuskoisiksi?Olis kiva kuulla miten Darkki nyt haukkuu minua suvaitsemattomaksi,kun kerta pystyn hyväksymään/tuntemaan myötätuntoa erilaisia ihmisiä kohtaan hyväksymään ulkomaalaiset?
- Vastaaja Virtanen
"Mikä olikaan tämän gallupin tarkoitus?Ettei vaan ollu eräänlainen keino jälleen leimata toisin ajattelijat vääräuskoisiksi?"
Darkki vetää johtopäätöksensä Suomesta ja suomalaisista tämän palstan perusteella. Etkö ole suomipoika_88 sitä vielä oppinut? Tämä gallup on taas Darkin keino haukkua kaikki suomalaiset vääräuskoisiksi talvisodan ajoille jämähtäneiksi natsirasistifasisteiksi ja sotaa lietsoviksi oikeistolaisiksi.
- Kohta inttiin
-5, kyllähän se olisi ikävä olla vaikka Venäjän vallan alla
-4, totta kai se on tärkeää
-5, olen suomalainen
-2, ei syytä, viihdyn täällä hyvin
-4, olisihan se ikävää olla köyhä
-4, ihmisiä siinä missä muutkin
-3, vähän epämääräinen valtio, mutta kansalaiset ihmisiä siinä missä muutkin
-3, kyllä, jos käyttäytyvät siivosti
-5, ihmisiä siinä missä muutkin
-1, no ei todellakaan ole! Olen ateisti ja ylpeä siitä. Valtio pitäisi erottaa kirkosta
-1, se on jokaisen oma asia
-4, ei tässä mistään sotilaallisuudesta ole kyse
-1, no ei kai se kovin oikeudenmukainen ole...
-2, eipä ole tarvetta
-1, ei minulla ole syytä muuttaa
-2, en vaadi, sillä en ole mikään armeijafanaatikko
Olen siis menossa armeijaan 2008 tammikuussa. - D-In
(5) Tämä nyt lienee luonnollista.
(4) Vastaan neljä koska se toki on tärkeää, hyväksyttävää ja jopa toivottavaa, mutta ei äärimmäisen tärkeää
(5.) Kyllä, tottakai.
(2) Sanotaan että myös vaihtoehtoja olisi, joskin syyn olisi oltava merkittävä.
(4) Tärkeitä mutta eivät hyvin tärkeitä, Raha ei tee ihmistä onnelliseksi mutta helpottaa kummasti asioita.
(4) Poislukien jääkiekko :) kyllä. Miksi en suhtautuisi.
(3) Suhtaudun myönteisesti mutta valitettavasti olen työssäni joutunut korjaamaan venäläisturistien jälkiä joten en voi olla täysin myönteinen. Edelliseen kysymykseen mainiten ruotsalais turistit ovat paljon siistimpiä ja rehellisempiä asiakkaita.
(4) Kyllä mikäli elävät ihmisiksi. Tekevät työtään ja elävät suomen lakien ja yleisten hyvien tapojen mukaisesti.
(4) Kyllä. Mutta adoptio oikeutta en antaisi. Se on lapsen kasvatuksen kannalta huono asia.
(1) Suomessa on uskonnonvapaus.
(5) Mutta siviilipalvelus on perustuslain takaama tapa suorittaa asevelvollisuus rauhan aikana vaihtoehtona varusmiespalvelukselle.
(4) Kyllä mutta tälläiset "epäsotilaalliset" ihmiset voisivat mietiä asujensa sopivuutta tiettyihin tilanteisiin.
(4) Kyllä. Naiset voivat suorittaa sen halutessaan, Ahvenanmaa on demilitarisoitu alue, Ja Jehovan todistajain uskonnollinen vakaumus estää heitä suorittamasta sen. Palvelusaikoja voisi kyllä lyhentää niin aseellisessa kuin aseettomassa palveluksessa.
(1) Miksi?????
(4) En aivan samalta istumalta, mutta jos toimeen tulo ja asumisolot muualla olisivat turvatut kyllä.
(4) Isänmaata kohtaan on suhdauduttava asiaankuuluvalla kunnioituksella, mutta se ei toki ole välttämättä oikeuden mukainen tai parempi kuin muut valtiot. Kanta voi toki olla välillä ei niin myönteinen, Neutraalia suhtautumista Armeijaan. Se ei ole mikään helvetti. Mutta ei toki mikään ainut vaihtoehto.
Kirjoittaja on 25 vuotias pienen lapsen isä, joka on suorittanut siviilipalveluksen. Mielipiteet ovat hänen omiaan. - Stumbbi
Varmaan 3. En oikein osaa sanoa juuta enkä jaata. En haluaisi että oltaisiin osa Venäjää, mutta sinänsä sana "itsenäisyys" ei herätä minussa oikein minkäänlaisia tunteita. Jotkut sanoo että itsenäisyys menetettiin EU:n myötä. Jos menetettiin, niin ihan hyvä vaan että menetettiin se EU:lle eikä esim. Venäjälle.
"2. Sukupuolten välinen tasa-arvo on minulle äärimmäisen tärkeä asia."
Jaaha. Varmaan 4. Riippuu miten tasa-arvo tässä määritellään. Ja tasa-arvo on Suomessa hyvällä mallilla (asevelvollisuutta lukuunottamatta), joten en nyt näe että tämä ihan äärimmäisen tärkeä asia minulle olisi, vaikka muuten tärkeä onkin.
"3. Tunnen itseni hyvin suomalaiseksi."
Erikoinen kysymys. Taidan minä tuntea itseni suomalaiseksi. Tosin, olen hieman suunnitellut muuttavani joskus täältä poiskin. Vastataan siis 3.
"4. Olisin mieluummin jonkin toisen valtion kansalainen kun suomen. Jos olisit, niin minkä?"
Vastaan 4. Englanti esim. kuullostaisi hyvältä. Tosin, tällä hetkellä haluan olla enemmän suomessa, koska täällä on opiskelut ja sukulaiset ja kaverit ja tyttöystävä... mutta jos puhtaalta pöydältä alottaisin, niin ehdottomasti jokin muu maa kiitos.
"5. Korkea elintaso ja rahalliset rikkaudet ovat minulle hyvin tärkeitä asioita."
Vastaan 4. En aio enää solukämpässä asua makaronia syöden. Kokeiltu on.
"6. Osaan suhtautua myönteisesti Ruotsia ja ruotsalaisia kohtaan."
Vastaan 5. Ruotsin kielen asema Suomessa ärsyttää, mutta Ruotsia tai ruotsalaisia vastaan minulle ei ole mitään.
"7. Osaan suhtautua myönteisesti Venäjää ja venäläisiä kohtaan."
Vastaan 3. Venäjän politiikka ja käytännöt ovat monelta osin sellaisia mitä en hyväksy. Tapaamani venäläiset ovat olleet suht. normaalia porukkaa.
"8. Osaan Suhtautua myönteisesti suomessa asuvia maahanmuuttajia kohtaan."
Jaaha, vaikkapa 4. Elintasopakolaiset ja rikolliset potkisin täältä välittömästi pois, mutta onneksi he ovat niitä poikkeuksia.
"9. Osaan suhtautua myönteisesti homoseksuaaleja kohtaan."
Joo, eiköhän se vitonen olisi. Muutaman homon olen tavannut, eipä ne nyt kovin kummallista porukkaa ole olleet. Neitimäisten homojen jatkuva esiintyminen telkkarissa (komediasarjoissa) alkaa tosin jo pikkuhiljaa ärsyttää.
"10.Mielestäni rippikoulun suorittaminen on jokaisen suomalaisen perusvelvollisuus."
Yksi. Rippikoulun ikäraja pitäisi nostaa 18 vuoteen.
"11. Mielestäni asepalveluksen suorittaminen on jokaisen suomalaisen miehen perusvelvollisuus."
Yksi. Valikoivaan tai vapaaehtoiseen asevelvollisuuteen pitäisi siirtyä välittömästi.
"12. Osaan suhtautua myönteisesti epäsotilaallisen näköisiä miehiä kohtaan. Kuten mm. punkkarit, pitkätukkaiset metallistit, rastatukkaiset Reggae-tyypit ym. musiikin alakulttuurien edustajat."
Sanotaan että viisi. Se on mukava huomata että aina silloin tällöin katukuvassa näkyy myös "yli-persoonallisesti" pukeutuvia tyyppejä.
"13. Pidän suomen nykyistä asevelvollisuusjärjestelmää oikeudenmukaisena, vaikka se ei koskekaan naisia, Ahvenanmaalaisia ja jehovantodistajia."
Hmm... sanotaan että kaksi. Sinänsä nykyiselle järjestelmälle löytyy myös muutama järkeväkin perustelu, joten en ihan ykköstä anna.
"14. Mielestäni suomen maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi kiristää. "
Sanotaan että 3. Nykyinen systeemi on melko ok. Rikollisia ja elintasopakolaisia tulee kuitenkin aina. Liiallisella kiristämisellä taas voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.
"15. Olisin valmis muuttamaan pois suomesta koska tahansa, jos minulla olisi siihen mahdollisuus."
No sanotaan että neljä. Olisihan minulla nytkin periaatteessa mahdollisuus, mutta ei nyt tekisi kaikea vielä ainakaan jättää tänne taakse. Tarkoitus olisi, että ehkä ensi vuonna lähtisin vaihtoon vaikka puoleksi vuodeksi, ja katsoisin että mikä olisi muualla maailmassa meininki.
"16. Vaadin seurustelukumppaniltani isänmaallisia elämänarvoja, armeijamyönteisyyttä, sekä myönteistä suhtautumista suomen maata kohtaan."
No sanotaan että kaksi. En haluaisi kuitenkaan sellaisen kanssa seurustella, joka haluaisi tuhota Suomen, liittää sen Venäjään tai muuta vastaavaa. Muuten kyllä voi suhtautua kriittisesti, se on ainoastaan plussaa.
Niin, ja olen tosiaan armeijan käynyt. Sivariin olisin mennyt jos se olisi ollut lyhyempi. - ............ vastaaaja
1. 2
2. 5
3. 2
4. 1 En olisi minkään maan kansalainen. Olisin mieluiten ihminen.
5. 2
6. 5
7. 5 Riippu tietysti yksilöistä.
8. 5
9. 5
10. 1
11. 1
12. 5
13. 1
14. 3 Tulisi luoda heillekin kotimaahansa sellaiset olot, että voisivat siellä elää rauhassa jos haluaisivat. Nykyratkaisu on hieman mätä.
15. 3
16. 1
Olen jotain sieltä ollipekkakallasvuon ja jussihermajan väliltä - huolimatta...
...vastaan. Eli mielestäni osaan kysymyksistä pitää vastata sekä myönteisesti, että kielteisesti, mutta.
Erittäin tärkeä: kyllä, ensiarvoisen: ehkä sitten ei, koska en mieti aihetta joka päivä...
Minulle se on tärkeä asia, mutta ei listalla ykköspaikalla.
viidestä ulkomailla asutusta vuodesta huolimatta (tai niistä johtuen): kyllä
Jonkin toisen EU- maan (ei Italia, Ranska tai viime kierroksella liittyneet). Ehkä Norja tai Sveitsikin voisivat tulla kysymykseen . Nyt tietenkin kysyt "miksi EU", kun itsenäisyys on minulle tärkeä, mutta mielestäni Suomi ei ole ainakaan nykymuotoisessa EU:ssa yhtään vähempää itsenäinen, kuin Kekkosen ja YYA:n aikaan.
Elintaso on tärkeä, koska olen nähnyt riittämättömän ellintason seurauksia. Rikkautta en varsinaisesti tavoittele.
Osaan, vaikka ruotsalaiselle politiittiselle kentälle naurankin. Minulla on ruotsalaisia ystäviä ja asiakkaita.
Monijakoinen kysymys. Olen lukenut Venäjää koulussa ja yksi hienoimmista kollegoistani työhistoriani aikana oli venäläinen. Kuitenkin mielestäni Venäjän yhteiskunta on ollut läpimätä viimeiset 1000 vuotta, riippumatta siitä, millä nimellä sitä on hallittu.
Riippuu henkilöstä. En pysty tuomitsemaan syntyperän perusteella.
En ymmärrä mikä samassa sukupuolessa viehättää, enkä edes usko, että homous on synnynnäistä, mutta tuntemissani homoissa on niin mukavia, kuin mulqvistejakin, joten suhtautumiseni riippuu jälleen henkilöstä, eikä siitä kenen kanssa hän muhinoi.
Ei se velvollisuus ole.
Asevelvollisuuden suorittaminen on ja sen voi suorittaa myös sivarissa (ellei vapauteta). Ei kai tämä ole niinkään mielipeidekysymys, vaan kirjattu Suomen Lakiin.
Osa heistä on jopa reserviupseereita. Ei kai siviilin (tai reserviläisen) tarvitse näyttää sotilaalliselta.
Ahvenanmaata lukuunottamatta...
Ennen kaikkea järkevöittää, koska maahanmuuton määrä ei ole ongelma, vaan rikollisten ja sopeutumiskyvyttömien maahantulo.
On ollut tilaisuus ja olen muuttanut. Kuinka pitkäksi aikaa, sen aika näyttää.
Toivon myönteistä suhtautumista Suomen maata kohtaan, vaikka hän ei suomalainen olekaan.
Olen suorittanut varusmiespalveluksen armeijassa ja käynyt kertaamassa aina, kun virallisesti on kutsuttu eli kerran. Vapaaehtoiseen kertaukseen en ilmoittautunut, vaikka sellainen kutsukin joskun luukusta tipahti. - hyvä
että Dark Fear edustaa selvää vähemmistöä tässä maassa. Jos meillä olisi enemmän sinun kaltaisia, puhuisimme luultavasti venäjää ja olisimme yhtä paskassa tilassa kuin jotku vitun ukrainat ym. entiset neuvostoliiton kehitysmaat.
- en_jaksa_keksiä
- On ja ei ole. Minulle on aika sama olenko osa valtiota nimeltä Suomi vai EU.
- Onhan se.
- Kyllä.
- En.
- Tottakai, raha ei tee onnelliseksi, mutta se lievittää vitutusta. :)
- Ruotsi on hieno maa ja ruotsalaiset ovat mukavia ihmisiä.
- Venäjän Federaatioon en, venäläisiin ihmisinä kyllä.
- Riippuu ihmisestä.
- Tottakai.
- Ei ole.
- Ei ole.
- Tottahan toki.
- En pidä.
- Ei kiristää, mutta useita epäkohtia siitä löytyy joita pitäisi tarkastella uudelleen.
- En, tämä maa on minun kotini.
- Ainoastaan viimeistä noista, olettaen että sillä ajettiin takaa oman kulttuurin arvostamista.
Siviilipalvelus suoritettu vuosina 2001-2002 - tehdä yhteenvetoa
No niin, Darkkis jälleen kerran kokenut karvaan takaiskun. Jopa sivarit-palstalla selkeä enemmistö tuntee itsensä supisuomalaiseksi (kohta 3) ja on ylpeä asiasta.
Samoin kaikki muut mielipiteet menivät yleisesti ottaen pahasti darkkiksen ajatusmaailmaa vastaan mikä sinänsä ei ylitä uutiskynnystä.
Jospa tekisit vastaavan kyselyn komukit-palstalla myös? - M135
Itse kannatan paikallistaloutta. Että voi itsenäisesti määrätä sillä seudulla, missä asuu.
Se, että emme voisi määrätä itseämme tekemään asioita yhteisesti omaksi parhaaksemme, vaan että olisi jotkut toiset, jotka määräisivät meitä tekemään asioita heidän omaksi parhaakseen, olisi huono asia.
Vastaan 5, eli lähes samaa mieltä.
Vastaan 1, eli ei ole.
Koska jos sukupuolten välinen tasa-arvo olisi voimassa, olisin minä tasa-arvoinen vaimoni kanssa, enkä itse voisi pitää vaimoani korkeampi-arvoisena kuin itseäni.
En kannata tätä "sukupuolten välistä tasa-arvoa". Onhan se hieno sana ym. Mutta ei kiitos. Se tekee miehen ja naisen tuntemattomiksi toisilleen ja itselleen.
Tasa-arvon käsitän itse hieman eritavalla.
Vastaan 5, koska en tunne itseäni tämän suomalaisemmaksi. Enkä tiedä, miten voisin tuntea itseäni tämän suomalaisemmaksi.
Vastaan 1. Eli erimieltä.
Olin minkä valtion kansalainen tahansa, niin aina löytyy parannettavaa. Jos pyrkii johonkin "jossa on jo kaikki paremmin", niin yleensä tuolla on jo joku toinen tehnyt ne asiat, jotka omassa kotimaassaan joku olisi voinut tehdä.
Se, että sattuu asumaan Suomessa, on mielestäni onnekas. Suomessa on vielä esimerkiksi jokamiehen- ja jokanaisen oikeudet.
Tottakai aina halutaan ”parempaan paikkaan”. Se on ikävää, että maapallo on pyöreä.
Itse kaipaan kyllä vanhoja hyviä aikoja, kun kaikki oli vielä ”ei kenenkään maata”. Mutta sitten kun tuli riistotalous globaalina ilmiönä, niin sepä orjuutti monta miestä ...
Itse-asiassa ei ole. Se että on päivittäinen leipä ja lämpoinen katon alunen pään päällä, niin tuollainen riittäköön. Lisäksi se, että hygieniataso on riittävän korkea, eli että vessa vetää. Se on paska juttu, jos vessa ei vedä. Toisaalta, olen paljonkin käytellyt ulkohuusseja. Mutta suihku, suihku on tärkeä, koska mies ja nainen elävät fyysisessä kontaktissa keskenään, se on likaista touhua, kuten tiedämme.
Ruotsissa olemme matkustelleet useahkosti.
Venäjällä emme ole matkustelleet, mutta se ei tarkoita mitään. Voi tietysti olla yksi syy, tuo byrokratia tässä tapauksessa.
Olemme ruokailleet thaimaalaisessa ravintolassa, ja olemme jättäneet myös tipinkin jälkeemme.
Kun minä heitän 10 eurosen ikkunasta pihalle, ja kenelle se sitten onkaan tarkoitettu, niin kuka hyvänsä sen poimii, pitäkööt …
Rippikoulu, systeemissä, jossa aikuiset ovat vielä lapsen kengissä ja pettävät toisiaan, on hyvin erikoinen paikka …
Armeija ei ole mitään, siviilipalvelus ei ole mitään. Ainoa mikä on jotakin, niin on oikea tahto hädässä.
Onko punkkarit epäsotilaallisia, jos vertaa esimerkiksi vanhoihin intiaanisotureihin. Mikä on mitäkin, ja mikä on edes tärkeää.
Se on hyvä asia, ettei asevelvollisuus koske naisia. Minä miehenä sanon, että se on oikeasti hyvä asia. Jos se koskisi naisia, se koskisi vaimojamme. Ja sitä se olisi oikeasti, ja olisiko se hyvä, niin ei.
Systeemistä olisi lopultakin tullut sellainen, jossa kukaan, ei olisi mitään. Kukaan ei pitäisi toistensa puolia. Kukaan ei puolustaisi toista.
Jos pelaisimme oikein, meillä kaikilla suomalaisilla ei olisi puutetta. Ja jäisi varaa olla vielä vieraanvaraisia maahanmuuttajia kohtaan.
Erityistä huomiota pitäisi kiinnittää pakolaisiin. Kukaan ei tuosta vaan lähde pakosalle.
Ei kannata hypätä ojasta allikkoon.
En todellakaan vaadi isänmaallisia elämänarvoja, enkä etenkään armeijamyönteisyyttä. Määrittäkööt naiset omat arvonsa. Jos määrittelisin naisille arvon, minä poistaisin sen arvon itseltäni.
Itse olen käynyt, ja olen edelleen reservissä, tässä Suomen paska-armeijassa, joka yleensäkin tuntuu nykyään puolustavan enemmässä määrin vääriä materiaalisia asioita, kuin oikeaa, eli perhettä.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2041974
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,481156Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1721044- 81966
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56861- 69772
- 99752
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?76709Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.330647- 24645