Oxynorm

potilas2

Onko kenelläkään kokemusta tuosta lääkkeestä?

huumelääkkeisiinhän se kuuluu, tiedetään. Iha sivuvaikutuksia aattelen.

72

77026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuupeli

      .. sairaalassa leikkauksen jälkeen muutamana päivänä, olen ymmärtänyt ettei sitä helposti lääkäri kirjoita reseptiä, hyvin kipuun kyllä tehoaa vaik hiukka huimaa sen jälkeen ja ummetusta siitä kyllä tulee, se on kai henkilökohtaista miten se sopii kullekin, joillekin tulee pahoinvointia, minä siedin kyllä hyvin.

      • apina111

        hei!

        Jostain sain käsiini ampullan oxynormia ja tumppasin suoneen kahdessa erässä a 5 mg.

        Tuli ihanan lämmin olo ja huoleton. Se vaan ei kestäny kauan.

        Sehän on opioidi vahvimmasta päästä. Tehoaa syöpäkipuihin, leikkauksen jälkeisiin kipuihin, esim. kolarissa sattuneissa kivuliaissa vammoissa jos on pitkä kuljetusmatka sairaalaan. Vaikutus alkaa nopeammin kuin morfiinin.

        jess.................


      • apina111
        apina111 kirjoitti:

        hei!

        Jostain sain käsiini ampullan oxynormia ja tumppasin suoneen kahdessa erässä a 5 mg.

        Tuli ihanan lämmin olo ja huoleton. Se vaan ei kestäny kauan.

        Sehän on opioidi vahvimmasta päästä. Tehoaa syöpäkipuihin, leikkauksen jälkeisiin kipuihin, esim. kolarissa sattuneissa kivuliaissa vammoissa jos on pitkä kuljetusmatka sairaalaan. Vaikutus alkaa nopeammin kuin morfiinin.

        jess.................

        Vaati lääkärin kirjoittaa N-reseptin, joka on vahvaksi ja vaaralliseksi huumeeksi luokiteltu aineen resepti. dolcontin, oxynorm, morphin. durogesic ymymymym....


      • Nasuliina
        apina111 kirjoitti:

        hei!

        Jostain sain käsiini ampullan oxynormia ja tumppasin suoneen kahdessa erässä a 5 mg.

        Tuli ihanan lämmin olo ja huoleton. Se vaan ei kestäny kauan.

        Sehän on opioidi vahvimmasta päästä. Tehoaa syöpäkipuihin, leikkauksen jälkeisiin kipuihin, esim. kolarissa sattuneissa kivuliaissa vammoissa jos on pitkä kuljetusmatka sairaalaan. Vaikutus alkaa nopeammin kuin morfiinin.

        jess.................

        Niin..oxynorm on käsittääkseni p.o-annettavaa lääkettä, ei suonensisäiseen käyttöön. Eli jos et hirveesti suoniin sitä tykittelisi. Ne aineet on erikseen.


      • R.I.P.
        apina111 kirjoitti:

        hei!

        Jostain sain käsiini ampullan oxynormia ja tumppasin suoneen kahdessa erässä a 5 mg.

        Tuli ihanan lämmin olo ja huoleton. Se vaan ei kestäny kauan.

        Sehän on opioidi vahvimmasta päästä. Tehoaa syöpäkipuihin, leikkauksen jälkeisiin kipuihin, esim. kolarissa sattuneissa kivuliaissa vammoissa jos on pitkä kuljetusmatka sairaalaan. Vaikutus alkaa nopeammin kuin morfiinin.

        jess.................

        Kaveri kuoli kys. lääkettä ottaessaan! Oxynorm on siis erittäin vahva ja VAARALLINEN lääke,joka luokitellaan opioiden ryhmään samanlailla,kuin myös morffiini ja heroiini! ..tosiaan,en suosittele kys.lääkettä kenellekkään ilman lääkärin valvontaa! itse myös olen kyseistä lääkettä saanut,tosin sairaalassa koviin leikkauksen jälkeisiin kipuihin,mutta itsenäisesti ottamaan taikka katukaupasta ostamaan en lähde sitä lämmöllä suosittelemaan! meni kaveri liian nuorena,eikä ollut ottanut edes kovin suurta annosta,eikä edes vetänyt suoneen! OLKAA VARoVAISIA,OXYNORMILLA LEIKKIESSÄNNE!


      • sikaniska1
        Nasuliina kirjoitti:

        Niin..oxynorm on käsittääkseni p.o-annettavaa lääkettä, ei suonensisäiseen käyttöön. Eli jos et hirveesti suoniin sitä tykittelisi. Ne aineet on erikseen.

        On sekä että, i.v muodossa oxanest 10mg/ml.
        po hyvä kipulääke. Pitää olla jatkuvana ja tasaisena silloin toimii hyvin, eikä tule mitään kummallisia olotiloja.

        Monet lääkärit eivät todellakaan tiedä tuosta lääkkeestä tai sen vaikutuksesta potilaaseen. Ihmettelen että jopa ane lääk jotku/useat eivät tiedä sen vaikutuksiata, muuta kuin mitä ovat lukeneet.

        Vaikutusaika noi 4-5h oxynormilla. Oxycontin noin 8h, ei hyvä se jos mikä jumittaa pakin. Oxynorm iv ei mikään erikoinen lääke pienissä määrissä ampullilla et tee oikeastaan mitään pitäisi olla kymmeniä ja kanyyli kädessä valmiina josta helppo titrata suoraan, ei tule turhia pistoja käteen.


      • Anonyymi
        apina111 kirjoitti:

        hei!

        Jostain sain käsiini ampullan oxynormia ja tumppasin suoneen kahdessa erässä a 5 mg.

        Tuli ihanan lämmin olo ja huoleton. Se vaan ei kestäny kauan.

        Sehän on opioidi vahvimmasta päästä. Tehoaa syöpäkipuihin, leikkauksen jälkeisiin kipuihin, esim. kolarissa sattuneissa kivuliaissa vammoissa jos on pitkä kuljetusmatka sairaalaan. Vaikutus alkaa nopeammin kuin morfiinin.

        jess.................

        Mikäli vedät laakkeitä suoneesi?
        Olet Narkkari ja sinulla on 1 vuosi elinaikaa!!!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli vedät laakkeitä suoneesi?
        Olet Narkkari ja sinulla on 1 vuosi elinaikaa!!!?

        Mitä vittuu sä selität, onha sellasiaki venkuloit mitkä piikittäny yli 30 vuotta. Ei todellakaa lähe henki vuodessa ellei oo vitu tyhmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli vedät laakkeitä suoneesi?
        Olet Narkkari ja sinulla on 1 vuosi elinaikaa!!!?

        Elossa ollaan ja ikää on 34 vuotta.
        Ja tosiaan käytin amffee ja muitakin aineita vihaan.
        Nyt oon ollut ilman douppia 3vuotta.
        Niin älä puhu paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elossa ollaan ja ikää on 34 vuotta.
        Ja tosiaan käytin amffee ja muitakin aineita vihaan.
        Nyt oon ollut ilman douppia 3vuotta.
        Niin älä puhu paskaa.

        Siis suoneen eli "hihaan".


      • Anonyymi
        apina111 kirjoitti:

        hei!

        Jostain sain käsiini ampullan oxynormia ja tumppasin suoneen kahdessa erässä a 5 mg.

        Tuli ihanan lämmin olo ja huoleton. Se vaan ei kestäny kauan.

        Sehän on opioidi vahvimmasta päästä. Tehoaa syöpäkipuihin, leikkauksen jälkeisiin kipuihin, esim. kolarissa sattuneissa kivuliaissa vammoissa jos on pitkä kuljetusmatka sairaalaan. Vaikutus alkaa nopeammin kuin morfiinin.

        jess.................

        oxynormia ei pidä käyttää suonensisäisesti, voi aiheuttaa jopa kuoleman

        älkää muutenkaan käyttäkö näitä huumausainekäytössä vaan uskokaa Kristukseen ja tehkää parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli vedät laakkeitä suoneesi?
        Olet Narkkari ja sinulla on 1 vuosi elinaikaa!!!?

        Mistäs saakka narkkarit on vuodessa kuollu? Iteki vedin sentään vuosikymmenen suoneen ja elän vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli vedät laakkeitä suoneesi?
        Olet Narkkari ja sinulla on 1 vuosi elinaikaa!!!?

        Vitun idiootti narkkarilla ja nistillä on se vitun ero että, että narkkari vetää nokkaan tai oraalisesti ja nistillä vetää kaiken suoneen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs saakka narkkarit on vuodessa kuollu? Iteki vedin sentään vuosikymmenen suoneen ja elän vieläkin.

        Sä oot sit hyvin kamas annostellu ja oĺlu varovainen, ettei o.d. tullu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli vedät laakkeitä suoneesi?
        Olet Narkkari ja sinulla on 1 vuosi elinaikaa!!!?

        Hahaa, olet kyllä semmoinen tissiposki. Juot varmasti maitoa joka päivä vaikka olet aikuinen. Älä kommentoi jos et tiedä näist asiosta mitään. Sä kuolet kun annan sulle pari flidaria, nössönaama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa, olet kyllä semmoinen tissiposki. Juot varmasti maitoa joka päivä vaikka olet aikuinen. Älä kommentoi jos et tiedä näist asiosta mitään. Sä kuolet kun annan sulle pari flidaria, nössönaama.

        Voi että minua tympii nuo kipulääkkeiden väärinkäyttäjät! Tuollaiset ihmiset eivät ymmärrä kuinka pahaa saavat aikaan kertomalla omista typeryyksistään!!! Näinollen myös ihmiset jotka tarvitsevat sitä todella vaikeaan kipuun voivat jäädä ilman hoitoa. Lääkärit nimittäin luulevat että kaikki jotka sitä tarvitsee ovat kaltaisiasi IDIOOTTEJA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun idiootti narkkarilla ja nistillä on se vitun ero että, että narkkari vetää nokkaan tai oraalisesti ja nistillä vetää kaiken suoneen

        Yläasteen käytävältä tää määritelmä?


    • Amelta

      henkilön koosta, vaivasta, annostuksesta ja yleensäkin joka ihmiselle vaikutus eri. on kohtalaisen vahva huumejohdannainen kipulääke, käytetään paljon esim. leikkausten jälkeisissä kivun hoidoissa. Yleensä käytetään akuuteissa kiputiloissa ja esim. sydäninfarktin kivunlievitykseen. Toiselle ihmiselle siitä on apua esim. selkäkipuihin, toisille ei vaikutusta juurikaan. Ei sovi yhdessä MAO-estäjien kanssa.

      Pienehköllä annoksella tavallisimmat sivuvaikutukset väsymys, sekavuus, huimaus, pahoinvointi, tokkuraisuus, oksentelu, riippuvuus (yli 2vko:n käytön jälkeen), hengityslama, hikoilu, levottomuus, ummetus, päänsärky, kutina, virtsaamisvaikeus. Oireet eivät tule kaikki jokaiselle, voi ilmetä esim. kolmea oiretta käytön yhteydessä.

      Suht. turvallinen, paljon käytetty kipulääke.

      • Alhainen toleranssi

        Kukaan koettanut nokittaa tuota lääkettä? Toimiiko erilailla?


      • joojee
        Alhainen toleranssi kirjoitti:

        Kukaan koettanut nokittaa tuota lääkettä? Toimiiko erilailla?

        Ei kannata, mielummin suuhun

        Harmillisen lyhyt vaikutusaika tuossa


      • HuumeVeikko?
        Alhainen toleranssi kirjoitti:

        Kukaan koettanut nokittaa tuota lääkettä? Toimiiko erilailla?

        Mitä on nokittaminen?
        Olen ollut 4kk sairaalassa 2x10mg vrk


      • Sikaniska1
        Alhainen toleranssi kirjoitti:

        Kukaan koettanut nokittaa tuota lääkettä? Toimiiko erilailla?

        Nokittamalla toimii hyvin myös pienellä viiveellä. Mukana joku lisäaine joka tuppaa tukkimaan nenän. Hyvä huuhdella pois jossain vaiheessa. Ei anna mitään säväreitä jotenka suosttelen kuitenkin ottamaan suunkautta.


      • valveilla

        unetton olo. katkonainen uni.
        vie kivun pois mut väsy tulee kun ei pysty nukkuu.


      • Anonyymi
        Alhainen toleranssi kirjoitti:

        Kukaan koettanut nokittaa tuota lääkettä? Toimiiko erilailla?

        Hei, 17.v käyttäny! Eli 23v. Tuli täyteen, mut Sairaalas makaan nyt. Merkki


      • Anonyymi

        Sädehoidon loppupuolella ja siittä n. 3 kk. kipuun. Poisti kivun turruttavaksi n. 2-3 h. Vieroitusoireet on sitte ihan oma tarinansa. Lääkitys; kipulaastarit,fentanyylisuihke,oxynorm.


      • Anonyymi
        Alhainen toleranssi kirjoitti:

        Kukaan koettanut nokittaa tuota lääkettä? Toimiiko erilailla?

        Olen ja toimii hyvin ja nopeammin kuin oraalisesti. Sakssilla kapseli auki ja duunaat viivat.


    • Oikeasti?

      No korttipelissä se on toisen korotuksen korotusta, mutta tässä tapauksessa lienee kyse nenän kautta nuuskaamisesta. Eiköhän tuo nimityskin sen jo paljasta. :D Veikkaan, että kirjoitit ensin kysymyksen ja postasit sen, jonka jälkeen tajusit itsekin? :)
      Ei ole lääkkeestä henk.koht. kokemusta, mutta ystävällä toimi hyvin leikkauksen jälkeiseen kipuun kotikäytössä - pollan veti samalla sekaisin, kun satuin kerran juttelemaan puhelimessa ystäväni kanssa, kun hän oli yhden napannut, niin siinä oli naurussa pitelemistä molemmin puolin. :)

    • wd

      Leikkauksen jälkeen sain muutaman päivän oxynormia , oli ihan tillintallin, halluja, sekavuutta, uneliaisuutta ja kun suljin silmäni näin saman kuin silmät auki, mutta sinisenä. Sitten siirryttiin panadoliin ja kivut ilmestyivät tietoisuuteeni.

      • Näin_se_on

        Aivan samoja tuntemuksia, mielettömiä hallusinaatioita. Hirveä myrkky
        Aikaisemmin olen leikkauksen jälkeen saanut morfiinia, ei mitään sivuvaikutuksia, kivut on kyllä lähteneet.


    • kipukipu

      Minulla on Oxynormia "läpilyöntikipuun", hyvä sellaiseen mutta vaikutus ei kestä kauan. En suositteleisi jatkuvaan käyttöön, eikä sitä varmaan ole siihen tarkoitettukaan, Oxycontin on mulla ollut joskus siihen.
      Dolcontinia oli muutaman kuukauden, mutta siihen tottui ja annosta jouduttiin aika pian aina nostamaan. Vieroitukseen meni n.3 viikkoa.

    • JJM

      Ite saanu sitä ambulanssissa sarjoittaisen päänsäryn kohtaushoitoon,siihen se on tähän asti ollut ainoa lääke,joka on auttanut. Nyt sain reseptin, ja lääkkeet kotiin.
      Toivottavasti vaan ei kipuja tule eikä lääkkeitä tarvitsisi käyttää.

      • Ei_huumelääkettä

        Puhut kyllä outoja hortonin auttaa happihoito ei huume pohjaiset lääkkeet. Toinen hyvä zomig nasal. Ei tarvitse huumelääkkeitä


      • Anonyymi
        Ei_huumelääkettä kirjoitti:

        Puhut kyllä outoja hortonin auttaa happihoito ei huume pohjaiset lääkkeet. Toinen hyvä zomig nasal. Ei tarvitse huumelääkkeitä

        Myös LSD:llä ja huumaavilla sienillä on todettu olevan suurta apua Hortonin kohtaus kipuihin. Ihan tutkittu juttu, mutta ei täällä koto Suomessa. Mutta jos ei kokemusta psykedeeleistä niin suosittelen jättämään kokeilematta :D


    • mie vaan

      mun ukolle määrättiin sitä krooniseen hermosärkyyn viikko sitten ja paskat se mitään oo auttanut...

    • ..

      hermosärkyyn ei taidakaan oikein mikään kipulääke paljoa vaikuttaa. Vielä vähemmän kroonistuneeseen särkyyn.

      • onhan.noita

        Esim. Lyrica on erittäin toimiva lääke hermosärkyyn.


    • Loppuun palanu

      Olen ollu yli kakskyt vuotta riippuvainen oipioideista ja jos kin välliss ä se on menny viihde käyötökksikkin,aloitin trmaleilla joka loli uus lääke silloin ja sitä työnnettiin esittely pakkaukksia vaikka kuin paljon ku vaan ei ollu sairas lomaa vailla,ja mainostivatkin sitä et ei aiheuta riippuvuutta,no sit sairastu muijaki mikä oli lääkärin vika ja pillereitä riitti no leikattiinhan se selkä mut vasta 4 vuotta sen jälkeen .Paskat ne kivut mhinkään lähteneet ,ja sit meni auto kolarissa veilä selkä ja jalka ja nyt murtu viime keväänä kumpiki käsi toi kahesta kohtaa ..mutta kun hoitava lääkäri on jäänyt pos ja kun olen riippuvainen kipulääkkeisiin ja sit ku on menny 7 voutta xanorit niin oon julkise terveyden huollossa täs narkomaani en saa sieltä mitää ja nuo vaivat pitäs leikata ei niillä oo mun kohalla kiire ja terveys keskuksessa ei ees pääse lääkärille vaan hoitajat totea et et sää tuomosen tastan takia apua...eli ajetaa hakeen apua kadulta,,,perseestä koko Oulun terveyden huolto..oottavat vissiin et meen saunantaa hoidan ongelman pois.ompaha yks naukuja vähemmän joka on tänne maksananu veroja yli kakskyt vuotta

      • Anonyymi

        Puhut asiaa! Itse olen käyttänyt oxynorm liuosta n.6 v.isoilla annoksilla,on hyvä lääkäri joka tietää tilanteen.Krooninen hermokipu ollut n.40 vuotta.


    • Tetrapleegikko

      No hermokipuun on lyrica mulla. 5 vuotta sitte vammauduttuani sain ensin oxanestiä 5 viikkoo ku olin teholla, sitte siirryttii oxynormiin ja lopulta oxyconttiinii. Oxyconttiini ei enää tuonu mitää säväreitä ku oli tottunu vahvempaa. Mulla ainaki oxynormista tuli hyvä olo. Nykyää tulee nappailtuu vaa codeja sekä somnoreita. Viimeks ne anto käsileikkauksen jälkee pienet töötit oxanestiä, ai että se tekee höpöö.

    • LifeWithCrps

      Tuosta reseptistä vielä...
      Itse käytän Oxycontinia ja Oxynormia. Oxycontinia saa vain sillä punaisella, shekin näköisellä respalla mutta kun sain Oxynormia kipupiikeihin niin ihmettelin kun lekuri kirjoitti sen tavalliselle reseptille. Ja sillä sen apteekista myös sai.
      Auttaa mulla kipupiikkeihin kohtalaisesti.

    • kolibri78

      Itse olen käyttänyt oxynormia nyt 13 vuorokautta putkeen (murtumien takia leikkaushoidossa sairaalassa) sekä kapseleina, oraaliliuoksena limakalvoille imeytettynä (toimii nopeemmin kuin kapselit) sekä iv:nä suoraan suoneen kanyylin kautta. Kyllä se suoneen tuikattuna tai oraaliliuksena vaikuttaa huomattavasti nopeammin, mutta tuota 4h vaikutusaikaa kyllä ihmettelen.Itse saan 2 tunninvälein, lisäksi tietty myös muut kipulääkkeet. Ja olenkuintenkin lääkkeisiin tottumaton alle 50kg:nen neitonen..

      En ole saanut mitään kiksejä lääkkeestä, vähän se hidastaa aivotoimintaa, minkä on vaan iso miinus! Eikä kuitenkaan poista kaikkea kipua. Ihmettelen miksi joku käyttäisi lääkettä huumaustarkoitukseen / huvikseen?!

    • kipulääke

      Mulla on pulma. Oxynorm 10 mg/ml p.o. Lääkärin määräys on 3 mg tarvittaessa. Paljon vedän ruiskuun oxynormia. 0,3 ml?

      • 7567544555555

        vedät 10ml ruiskuun 9ml vettä/1ml oxynormia ja siitä sitten 3ml... näin toimiivat ainakin oxanestin kanssa sairaalassa.


      • Maakari666
        7567544555555 kirjoitti:

        vedät 10ml ruiskuun 9ml vettä/1ml oxynormia ja siitä sitten 3ml... näin toimiivat ainakin oxanestin kanssa sairaalassa.

        Johan oli hyvä taas vastata näin "tuoreeseen" ketjuun. Sitten: meinaatko että sitä tavaraa tuhlaisi sun metodilla? Tietysti se on tuo 0,3ml mitä ruiskuun laitetaan. Tosin tuo nautitaan p.o. ellei kyse sittenkin OxaNESTISTA.


    • Eroon huumavista

      Millaisethan vieroitus oireet tulee kun olen käyttänyt oxynormi 10 mg, 4 kertaa päivässä 8 kk:den ajan. Tarvitseeko se katkaisuhoitoa, tuleeko pahoja vieroitusoireita. Pitkäänköhän siihen menee kun oxunormi 10 mg:sta, on kokonaan on päässyt kuiville. Takana on myös pitkään käytetty tramali 200 mg:nen, sitä olen käyttänyt ainakin, viitisen vuotta koviin haima kipuihin. Vastatkaa jos teillä on hiukankin kokemusta, tälläisistä lääkkeistä kokonaan, kauanko luulisitte menevän vieroitukseen, ja tarvitseeko se tosiaan valvotusti pudottamista täysin kyseistä lääkkeistä irti, ja onko siinä rankat vieroitus oireet? Kiitos etukäteen vastauksesta.

      • Ei hyvä

        Kyllä varmasti tulee kunnon viekkarit, siihen kannattaa varautua.

        Itse on tullut käytettyä n60-150mg oxynormia vuorokaudessa viimeisen noin vuoden ajan ja nyt paraikaa irtautumassa, enään annos noin 5-25mg päivässä, mutta siitä alas päin tuntuu todella, todella pahalta.
        Koitin max. annoksesta coldturkeytä ja seuraus oli minä seurannassa sairaalassa sen jälkeen. keuheet krampit päälle, mitään lihaksia ei voinut liikuttaa kun ne oli lukossa, syke ensin levossa vähän vajaa 200 jonka jälkeen ei enää löytynyt ollenkaan ja sitten alkoi lähteä tunto raajoista josta päästiin outoon suonenvedon kaltaiseen tuntemukseen. Sen jälkeen muutamassa minuutissa kaikki lihakset löivät lukkoon ja liikkuminen loppui siihen.

        Nyt on lopetus tapahtunut asteittain ja loppu rupee olemaan lähellä.

        En suosittele kenellekkään pitkäaikaiseen käyttöön mikäli voi välttää sen.


    • ..................

      Hirveä lääke. Toivottavasti ei määrätä kenellekään muulle kuin vaikeissa sairaalatapauksissa ja loppuvaiheen syöpää sairastaville.

    • Toivon että auttaa

      Iltaa, itse syön oxynorm 20mg kapseleita noin 4-8 vuorokaudessa, sekä oxycontineita pitkävaikutteisena, Norspan 10mg laastarin ohessa.

      Sivuvaikutukset olivat aluksi lievä huimaus, pahoinvointi (vaikutuksen loppupuolella), kutina sekä armoton ummetus. Huimaus sekä pahoinvointi tosin poistuivat nopeasti kuvioista.

      Koko tämä lääke arsenaalikaan ei minua saa täysin kivuttomaksi jonka johdosta kokeilin kannabista... Kannabis vei jokaikisen säryn. samaa ei voi sanoa näistä synteettisistä valmisteista. Sinä aikana kun poltin, en tarvinnut ottaa yhtäkään pilleriä ja laastaritkin lensivät roskiin!

      Tosin haluan tähdentää että kannabis on laiton huumausaine ilman lääkäriltä saatua reseptiä ja erittäin kallis toistaiseksi ainakin (Ei kela korv.) Nämä reseptit tosin yleistyvät kovaa vauhtia että ehkä pian myös saa korvattavuuden.

      Edellä mainittua lääkitystä käytän koska minulla on: Selkäranka reuma, reuma, selänalueen hermovaurioita, useista välilevynpullistumista aiheutuva hermojuurten puristustila sekä Crohnin tauti.

      Mahdollisille väärin käyttäjille: Sen voin sanoa että mikäli riippuvaiseksi tulet ja koitat vieroittautua, on tiedossa pitkiä unettomia öitä ja voimakasta masennusta.

      • Anonyymi

        Hyvä lääkäri sulla. Buprenorfiini kumoaa oksikodonincvaikutuksen. 😅 Eli oot ollu lumevaikutuksella oksikodonin osin 😂 😂 😂


      • Anonyymi

        Käytät itsekin väärin, kun noi kaks lääkettä ei sovi yhteen. Kauan oot vetäny laastarin kanssa? Pitäis olla 16-24h väliä pubresta, että oksikodoni toimis ees. Suosittelen pätevää lekuria 😂


    • prolapsi37

      Tsau! Kovat viekkarit odotettavissa täälläkin. Mulle määrätty oxynorm 10mg 1-4 kapselia 6 tunnin välein ja pitkävaikutteisia oxycontin 40mg 2 tablettia 2 kertaa/vrk. Lisäksi dolan lääkettä missä lihaksia rentouttavaa ja parasetamolia samassa 2kpl 3krt/vrk. Hermokipuun Lyrica 300mg 2kpl/vrk. Myöskin Pertriptyl iltaisin kipukynnyksen nostamiseen ja mielialaa kohentamaan. Selkä leikattu 2 krt.

      Nyt kipulääkäri vaihtoi oxycontinin durogesic laastareihin mitkä vapauttaa 75 mikrogrammaa tunnissa fentanyyliä. Pari kertaa olen kokeillu laastaria kaikkien noiden muiden lääkkeiden, paitsi oxycontinin kanssa, mut vajaan vrk. kuluttua oli otettava pois, kun tuli jotenkin paha olo. Tietyst olisihan siihen tottunut, mut parempi ottaa nappeja, koska voi säännöstellä tarvittaessa, kun laastaria pidettävä se 3vrk. kokoajan.

      Kyllähän monet, kuten ortonin lääkärit ymv. ihmetelly, kun oman terveyskeskuksen yleislääkäri määrän nää annokset ja vuoden 2013 marraskuusta asti uusittu reseptit. :D :D :D

    • Traitors

      Edellinen vastaaja pistää hiukan miettimään noilla järeillä lääkkeillä hehkutuksen. Kipu on vakavasti otettava asia ja samoin huumelääkkeiden viihdekäyttö. Millä indikaatiolla saat tollasen päänsekoitus arsenaalin. Minua on operoitu 5 kertaa leikkausalissa myös selkää sekä syöpäleikkauksia ja kärsin kroonisesta neuropaattisesta kivusta varmaan hautaan saakka ja lääkitykseni on vain oxycontin 20mg X 2 Noritren 10-30X1 Rivatril 2mgX2 ja näillä mennään eikä mitään oxynormeja läpilyöntikipuun tai muutakaan ja kipu aaltoilee vas asteikolla 6-10 väliä. Jatkunut jo 5 vuotta 😊

      • prolapsi37

        Mulla ensimmäiset pari välilevynpullistumaa todettiin jo vuonna 1997. Vaihtelevasti mennyt, kunnes ensimmäinen operaatio 2010 elokuussa L3-L4 väli putsattiin. Sit meni vajaa 3v suhteellisen ok., kunnes 2013 kesällä alkoi ne kovemmat kivut ja ambulanssilla ensiapuu ja yks yö siellä relaxanttia ja oxanestia piikillä. Reseptille tramalit alkaen 100mg ja myöhemmin 200mg. Ei apua joten vahvempiin mentii, mitä tuossa jo mainitsinkin.

        Sitten tammikuun alussa 2014 leikattiin L4-L5 väli. Ortopedi kirjoitti vaan panacodia ja buranaa ja niillä pärjäsinkin n. kk. Kunnes taas alkoi ilmeisesti arpikudosta tulla ja onhan mulla pienempiäkin pullistumia, mitä ei leikattu, koska leikkauksesta syntyvä arpikudos on yhtä suuri kuin pienempi pullistuma, niin ei kannattanu kuulemma leikata. Madaltumaa ja rappeumaa on ja hermojuuret puristuksissa. Huhtikuussa taas ambulanssilla ensiapuun pariksi päiväksi. Ja vanha voimakas lääkitys kehiin.

        Nyt 10.8 hoitaja soitti ja oli informoinut kipulääkäriä keskus-sairaalassa, kun pyysin pois ne durogesic fentanyylilaastarit ja takaisin oxycontin 40mg. Lääkäri mitätöi durogesic respan ja kirjoitti oxycontin 40mg 8x98kpl. Annostus 2x2/vrk. Ei tartte ihan heti uusia. :D Ja lisäksi iltaisin otettava Duloxetine 60mg ja tässä lukee et hermosärkyyn, kipukynnyslääkkeeksi ja mielialaa kohentamaan. Se Pertriptyl jätettiin pois. Oxynorm tarvittaessa 10mg 1-4kpl 6 tunnin välein ja niitä aina uusittu se 3x98kpl kunnan terveyskeskuksessa samoin kun oxycontin 40mg 2x98kpl. Paitsi poikkeuksena nyt keskussairaalassa kun erikoislääkäri teki lääkevaihtoja, niin laittoi sen 8x98kpl nyt samalla.

        Sorry, jos sekavaa tarinaa ja monimutkaista, mut jos kaikki selittäisin tarkkaa, niin menis ikä ja terveys... terveys kyl menny jo, eikä lääkitys sitä paranna ainakaan. Mut ei tää 37 vuotiaana mitään hauskaa todellakaan ole!!!


      • Hantta123

        Traitors Vaihda lääkäriä, sulla selvästi huono kipulääkäri. AIna lähes aina oxycontinin kanssa kovissa kivuissa on oxynorm läpilyöntihin. Suomessa on todella hyviä kipulääkäreitä jotka uskaltaa hoita sitä kipua pelkäämättä, että valvira ottaa hampaihinsa, sitähän useat pelkää. Toiseksi ei mitään hajua monella lääkärillä kipulääkkeistä, eivät tunne sen farmagologiaa eikä ymmärrä, että toiselle lääke voi vaikuttaa 12h ja toisella vain 6h. Väittävät vain kiven kovaa, että pitäisi riittää. Kun ei riitä ei riitä ja se pitää sanoa sille lääkärille, ei hyvä lääkäri taistele vastaan sattuuko vai ei tilanteissa, kuka oikeasti haluaa kusettaa omaa kipuaan, jos on kipeä se näkyy myös päällepäin. Verenpaine mittari käteen ja saturaatio sormeen, näkee aika nopeesti onko kipuja vai ei. Aluksi vaihda ihmeessä lääkäri saat parempaa hoitoa. Kaikille lääkäreille kipulääkkeiden syöjät eivät ole narkkeja osalle taas vailitettavasti on. He ovatkin siten väärässä ammatissa..


    • Hyvälääke

      Ardinex tuntui hyvältä

    • Järkikäyttö

      On, sairaalassa sain leikkauksen jälkeen, tuli mukava olo.
      Hyvä että sitä ei määrätäkkäään helposti kotioloihin koska varmasti siihen jäis koukkuun niin hyvä olo siitä tuli.

      • Deadwillberelief

        Nappasin kannabisöljyä hyvin vähän ei tullut edes fiiliksiä siitä 3 h ja 3x5mg tabut oxynormeja, meni vartti ja syke pomppas kattoon, ja hengittäminen tuli minuutti minutilta vaikeammaksi johti lopulta siihen että jouduin taistelemaan että sain edes henkeä. Lanssi kyydillä sairaalaan henki oli lähellä lähteä. Olen halvaantunut ja joudun vetämään järkyttävät määrät targeja lyricaa oxyja pahaan hermokipuun.


    • On todellakin . Mikään muu lääke minulle auta yhtään , saan suoneen sitä 7mg . Jo monen vuoden ajan . Oon sairastanut 16 vuotta .

    • pikkupilleri

      Olen viisi vuotta kärsinyt kovista niskakivuista ja hermosäryt päälle kaularanka leikattu 3 kertaa, ensimmäinen leikkaus meni pieleen laitettiin liian pieni implantti c5/6 väliin oli välilevytyräleikkaus, yli 2,5 vuotta kärsin kovista kivuista kunnes todettiin että implantti ei ollut luutunut siirtynyt pois paikoiltaan tehtiin nyt 2017 vuoden alussa luudutusleikkaus kivut kovat molemmissa käsissä ja jaloissa myös joudun käyttämään Oxynormia noin 2-3 tbl 20mg/vrk:ssa ja pitkävaikutteista 2 tbl/vrv:ssa vahvuus 20 mg ja välillä Targenigsia 40/20 2 tbl vrk ja Lyrica 300mg/vrk Klotriptyl mite 4 tbl/vrk, ei kukaan huvikseen näitä käytä koviin kipuihin norm.ihmiset käyttävät,menen lähiaikoina neuroligille mietitään lääkitystä, mutta täytyy sanoa että Oxynorm lääkkeet auttavat parhaiten ei sille voi mitään tietysti toivon että kivut helpottuisivat ajan kanssa, mutta sen näkee jos elää, Suomessa ollaan jollain lailla vihaisia kipupotilaille pitäisi vaan käyttää parasetamolia käyttäisin jos auttaisi keski-euroopassa hoidetaan kipupotilaita huomattavasti tehokkaammin koska kipu ei saa jäädä päälle aivot alkaa muistaa sen, näin valitettavasti on.

    • Hantta123

      7v kokemusta, nyt vihdoin sain sen jätettyä poissa. Läpilyönteihin 2 x 20mg....ajan kanssa toleranssi kasvoi hurjasti. Isommatkaan annokset eivät enään toimineet. Oli kuitenkin kova työ ajaa kokonaan alas ja samalla lopettaa. Rinnalla meni koko ajan oxycontin, helpotti asiaa. Nyt enään koskaan en ota oxynormia siihen vierelle vaan pärjään oxyconteilla vaikka niidenkin vaikutua aika puhutaan 12h jää todellisuudessa 8h tuntiin, kivut palaa 7 tunnin jälkeen jo ja 8-9h välissä ovat sietämättömät. Oxycontin otettuna alkaa vaikuttaa 20min sisällä (po) suunkautta otettuna ihan normaalisti. Muutenkaan en suosittele oikoteitä onneen. Mikä rassaa on toi nappien popsiminen jos voisin käyttäisin laastaria syystä että. Jos lähden matkalle ensimmäisenä huoli että lääkkeet riittää koko matkalle plus vara lääkkeet aina pitää olla tuplat mukana, jos häviää tai menee matkalaukussa eripaikkaan on loma loppu saman tien. Ilman lääkkeitä toiminta aikani on 12 tuntia, Pitää hakeutua lääkäriin ja koittaa selittää tilanne, mukanan oman lääkärin yhteystiedot että saavat ottaa yhteytä jos tarvii. Se noissa vahvoissa kipulääkkeissä on että ne koukuttaa ja jää pahasti kiinni niihin. Suosittelan laastaria, mutta sekään ei auta jos käy suihkussa aamulla, harastusten jälkeen ja ennen nukkumaan menoa....putoo kyydistä pois jotenka niin tai näin ei kiva mutta kivuttomana helpompåaa elää.

    • Sacke69

      Polvileikkauksen jälkeen söin 4x1g paracet, 4x5mg oxynorm 3x50mg voltaren ja illalla 10mg oxycontin ensimmäiset kaks päivää jonka jälkeen en ole enää syönyt kuin voltarenia kun kipuja ei enää oikeastaan ollut. Päivällä kun otti oxynormin niin joka kerta viiden minuutin sisällä olin unessa ja illalla ei tarvinnut myöskään unta odotella oxycontinin jälkeen.

      • prolapsi37

        Sulla sit ihme homma että oxynorm ja oxycontin nukuttaa. Mua valvottaa. Oon ottan 40mg oxycontinia eilen 2 2 eli 160mg ja läpilyöntikipuihin oxynorm 10mg mennyt niin että 14kpl liuskasta on 3kpl jäljellä. Eli 110mg.

        Että 270mg oksikodonia, 600mg lyricaa, sekä 60mg duloxetinea ja enpä ole nukkunut yhtään koko yössä. Tosin aamulla heräsin vasta 10 aikoihin mut kuitenkin.

        Minulle määrätty myös unilääke Imovane 7,5mg 1-2kpl yöksi mut ei aina viitsi ottaa niitä.


      • Anonyymi
        prolapsi37 kirjoitti:

        Sulla sit ihme homma että oxynorm ja oxycontin nukuttaa. Mua valvottaa. Oon ottan 40mg oxycontinia eilen 2 2 eli 160mg ja läpilyöntikipuihin oxynorm 10mg mennyt niin että 14kpl liuskasta on 3kpl jäljellä. Eli 110mg.

        Että 270mg oksikodonia, 600mg lyricaa, sekä 60mg duloxetinea ja enpä ole nukkunut yhtään koko yössä. Tosin aamulla heräsin vasta 10 aikoihin mut kuitenkin.

        Minulle määrätty myös unilääke Imovane 7,5mg 1-2kpl yöksi mut ei aina viitsi ottaa niitä.

        Hirveä lääke Oxynorm ja Oxycodone, tärisee, jalat kylmät. Niskakipun kova. Haluan eroon ko. Myrskystä 4 vuotta käyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveä lääke Oxynorm ja Oxycodone, tärisee, jalat kylmät. Niskakipun kova. Haluan eroon ko. Myrskystä 4 vuotta käyttänyt.

        Eräs tuttavani kuka ollut auto-onnettomuudessa ei voinut ottaa normaaliin tapaan nesteen kera niellen oxynorm ja oxycontin tabletteja, koska tuli paha olo.

        Mutta kun hän otti somacin alle ja purkasi oxynorm kapselit ja murskasi oxycontin tabletit ja molempien jauhot laittoi lasiin haalean teen tai samariinin sekaan ja joi. Ei minkäänlaisia pahoinvointeja tullut, vaan tasainen helpotus kipuun.


    • Anonyymi

      Hei... Meidän elämään tuli uusi suuri suru. Mieheni alkoi sairastella noin vuosi sitten, n. Puoli vuotta sitten huomasimme kynsimuutokset rajun laihtumisen etc. Ravasi me lääkäreillä mutta kukaan ei ottanut vakavasti ei meilahden reumakääkäri nainen joka arveli että maksassa on vikaa, ei kuunnellut miestäni. Huomasi kynnet mut se siitä. Ja gastroentrologian akka vasta pimee olikin. Huusi minulle kun itkin ja ajoi ulos. Mieheni maksa oli erinomaisessa kunnossa. Hänkin kieltäytyi röntgen kuvasta ja tietyistä verikokeista valikko trombosyytit olivat koholla. Aloitti maviret kuurin johon mieheni meinasi kuolla.. Terveeseen maksaan? Ja sitten oli pakottamassa vatsan tähystykseen häntä ei melkein 30 kg laihtuminen tuntunut kiinnostavan.. Kirjoitti gabapentin ja 5mg pamit mutta yht äkkiä ei uusinut asiaa kysyttäessä oli kielteinen ja ilkeä. Onneksi. N. Pari kk sitten laajasalon terkkarilääkäri afrikkalainen nainen lopulta kuunteli ja tässä ollaan selkärangassa ja oikea keuhko lähes kokonaan kasvaimen peitossa. Erikoislääkärit kieltäytyvät mieheni hoidon tarpeesta eivät kuunnelleet.argumentum ad augroritatem. Latinaa auktoriteettiin vetoaminen.. Joiden lääkärien luulo Jumalan kaltaisuudesta. Selkä olisi voinut murtua milloin vain. Ja sattui juuri tähän hulluuden ja virusten ja toisten ihmisten pelon aikaan. Heti osastolle ja nyt on säädetty 10mg pamix3, oparit15mgx3, oxynorm 10mg 1-3päivässä. Fenta laastari 25mg.plus muuta... Mutta kokoajan kovenevat lääkkeet. Minua suututtaa että jotkut käyttävät lääkkeitä väärin ja hupiin.. Sillä minä antaisin kaikii pois jos hän paranisi. Muta näin ei ole lääkkeet vaan vahvenee. Mutta ukko kärsii...mutta jokainen valitkoot nappailkoot mitä haluu.. Ja miten haluu. Monet haluu hyvät lääkkeet.. Neuvon miten saavat. Sairastukaa syöpään tai muuhun sietämättömän kivun sairauteen nii. Johan alkaa nappeja tulla. Keep it going stay save stay STRONG..

    • Anonyymi

      Mulla oli Oxynorm 10 mg kolmesti päivässä. Toimiva lääke vyöruusun jälkeiseen kipuun. Toimii hyvin.

    • Anonyymi

      5 mg ok, toimii myös ns" pommina" mut nokkaan vetäen kolisee hyvin. Suun kautta vaikutus vähän pidempi. Mut huh..aina kun oksykodonia nenään, nii vittu mikä fiilis. Mut en suosittele muille. Itsellä viihdekäytös silloin tällöin.

    • Anonyymi

      On kokemusta. Toimii kipuihin loistavasti. Ja myös (ikävä kyllä) tekee viihdekäytössä ezim.nokat niin huippuololon moneksi tunniksi. Riski jäädä koukkuun on suuri.

    • Anonyymi

      Moi. Olen käyttänyt Oxynorm 10mg lääkettä syöpäkipujen hoitoon noin 8 kk. En ole huomannut erityisiä sivuvaikutuksia, ehkä aika ajoin lievää ummetusta, mutta muutoin ei mitään sen kummempaa. Tietysti niin kuin kaikki lääkkeet vaikuttavat eri ihmisillä eri lailla. Mulla annostus 1-8 tablettia vrk kipujen mukaan. Kys. Lääkkeen hyvä puoli on sen nopea vaikutus, rapiat puoli tuntia, niin alkaa vaikuttamaan.

    • Anonyymi

      Oxynormia saanu jalkaleikkauksen jälkeen ja ihan lasten lääkettähän toi on. 2 satsia saanu ei mitää vaikutusta

    • Anonyymi

      Mulla kusinen tilanne, neljä vuotta syönyt oxynormia annoksella 20+20+20mg, jonka päälle palladon 8+8+8mg.. kova yritys ollut saada laskettua annostusta, mutta aivan järkyttävä ripuli, hikoilu ja tärinä kun pienentää annosta.. Mutta nyt sitten yhtäkkiä lääkäri määräsi yhden 28kpl paketin, ja sanoi et tolla pärjäät sit loppukuun. Nyt siis kuukauden 7. päivä. Annostuksella 5+5+5 kunnes lääkkeet loppuu ja se on sit siinä. Ei herranjumala mikä helvetti tässä on edessä. Onko tämä edes sallittua että näin voi tehdä? Noin suuri yhtäkkinen pudotus annostuksessa voi joidenkin kertomusten mukaan olla hengenvaarallista?! Olisin niin onnellinen kun pääsisin eroon näistä lääkkeistä, mutta on kai tämä nyt herranjumala aivan liian radikaali muutos? Mitä helvettiä tässä oikein pitäisi tehdä?!

    • Anonyymi

      oxynormi kyl on jees kaljan kanssa tuntuu helvetin hyvältä ja nivel kivut lähtee pois

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe