Olen asunut kaksi vuotta "kauhealla" Helsinginkadulla, lähellä viinakauppa. Ei mitään ongelmia ollut, siksi ihmetyttää haukut jotka Kallio säännöllisesti tälläkin palstalla saa.
Parasta Kalliossa on yhteydet, kaikkialle on helppo mennä. Samoin palvelut ovat lähellä, myös rento meininki on hyvä. Joka asiasta ei olla nipottamassa. Suosittelen kaikille kaupunkiasumisesta pitäville.
Kallio, mainettaan paljon parempi
22
2242
Vastaukset 22
- Taidat kuulua siihen sakkiin
Ei kukaan kunnon ihminen Kalliossa viihdy. Taidat olla alkoholiongelmasta kärsivä sosialisti, vihreä tai joku muu kommunisti?
- BUUAHAHAHAA
Henkisesti sairas homo
- on ihan nasta
paikka sinkuille, opiskelijoille tai nuorille pareille, mut isommat asunnot siellä on kortilla.
Ja tosiaan; ehdottomasti VANHAA mainettaan parempi.
Kaupunkimeininkiä. - jhanna
Ei, ei viihdy ei. Kunnon ihminen muuttaa Tapiolaan, ja ylentää siellä luontevasti itsensä naapurin koirankusettajan kanssa porvarissäätyyn :-)
- Hyi helvetti
BUUAHAHAHAA kirjoitti:
Henkisesti sairas homo
Helsingin pohjasakka asuu Kalliossa, narkit, holistit, homot, transut jne.
- kaupankassa
Kerran eräs kaupankassa kertoi kokemuksistaan, kun oli onnistunut saamaan siirron Kallion ruokakaupasta Töölöläiseen ruokakauppaan...
Kommentit olivat lähinnä tällaisia..
- Mitä ihmettä, ilmiset ostavat täällä ruokaakin, pelkan kaljan (ja mikropitsan) lisäksi
- Ihmiset hymyisevät ja tervehtivät
- Kukaan ei ole tänään kussut kauppaan, eikä poliisia ole tarvittu - Kalteva Kallio
Minusta Kallion maine on paljolti kehä 3 ulkopuolella luotua ?
Kun kukaan ei tiedä oikeasta Stadista mitään, niin on helppoa
sanoa että Kalliossa minäkin olen Kunkku ?- Kallio is Rock
Olet oikeassa !
Mitä kauemmaksi mennään itse Kalliosta, sitä kovempi maine sillä on !
- kallion kalmo
Oikeasti Kallio on vaarallinen ja epämiellyttävä paikka, vertaa sitä sitten melkein mihin tahansa muuhun asuinalueeseen, itäiset lähiöt mukaanlukien. Poliisinkin mukaan Kallion seutu on turvattomuudessa ihan omaa luokkaansa. Asuin Kalliossa muutaman vuoden ajan ja sinä aikana sain 3 kertaa turpaani, kerran minut ryöstettiin ja kellarikomeroon murtauduttiin 2 kertaa. Niitä kertoja jolloin rapussa oli nukkumassa tai kusella joku spurgu tai joku tuli pummaamaan kadulla rahaa en edes pysty laskemaan. Nyt olen asunut eri puolilla Itä-Helsinkiä (Vuosaaressa, Kivikossa, Kurkimäessä, Herttoniemessä) 10 vuoden ajan, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kallion paras puoli on hyvät kulkuyhteydet ja etniset ruokakaupat, mutta muuta hyvää onkin sitten jo aika vaikea keksiä. Yksin nuorena opiskelijana siellä voi jotenkuten asua, mutta ei koskaan perheellisenä.- luonnon rauhaan
Pahat puheet Kalliosta eivät ole yhtään liioiteltuja.
Olen vuosia asunut sielä. Perhettäni on asunut sielä. Olen asunut Kallion ympäristössä vuosia ja tämän päälle olen vuosia olut Kalliossa yksityis yrittäjänä.
Epäsosiaalisten ihmisten pako paikka jonne voi piiloutua muun roska sakin sekaan.
Nuorille eksotiikkaa ja jännitystä hakeville oivallinen tapahtumarikas ja rento paikka, mutta kunnon nuoret väsyvät kovin nopeasti paikkaan ja näiden nuorten asumis aika onkin kovin lyhyt kestoista.
Itse en sijoittaisi vuokra-asuntoon Kalliossa, sillä vuokralaiset vaihtuu kyllästyttyään niin tiuhaan.
- kalliolla, kukkulalla
Siksi ei kannattaisi yleistää Kurvin meininkiä koko Kallioon.
- elämäntyylistä
Jos tahtoo päivät pitkät riekkua räkäisissä ravintoloissa alkoholistien, narkomaanien ja rikollisten kanssa. Varmaan maalta tulleille nuorille se on eksoottinen paikka mutta kun saavat muutaman kerran turpaansa, ryöstetään, asuntoon murtaudutaan niin gloria haihtuu.
- saanut turpaan
ihan aiheesta. En minäkään ihan kurvissa bunkkais, mutta ihan jees alue Kallio muuten on.
Kivahan se on et siel on ihmiselon koko kirjo.
- Entinen kalliolainen
Kallio on hieno paikka asua. Siellä sosiaalinen ympäristö on paljon rikkaampi ja elävämpi kuin nykyisessä asuinpaikassani kauniissa mutta hieman uinahtaneessa Tapiolassa.
Useampien suomalaisten kannattaisi minusta vähintään jossain elämänsä vaiheessa asua tiiviisti rakennetussa urbaanissa miljöössä. Nämä paikat tuppaavat ruokkimaan avarakatseisuutta ja ennakkoluulottomuutta, joista on vuorenvarmasti hyötyä myös sitä omaa porvarillisuutta rakennettaessa. - meininki
kallioon ei muuta kuin huorat,varkaat,narkkarit
lesbot,homot,taiteilijat,juopot...samaa mieltä ,että siellä on tosi rento meininki,porukka ei välillä tiedä onko aamu vai ilta- sateenkaari
Ei se seksuaaalinen suuntautuneisuus kuule asuinpaikkaa ja tulotasoa katso. Kyllä homoja ja lesboja löytyy yhtälailla Eirasta tai Jyväskylästä.
- Kallios Rainbow Rocks
Kalliossa on kaikki mahdollista !
Siellä asutaan koko Helsingin pienimmisssä asunnoissa ?
Monet mainitsemasi " Kaket & Urpot " muuttavat kaupunkiin,
kun kotipuolessa heitä ei suvaita ? - Matti & Teppo
Kallios Rainbow Rocks kirjoitti:
kun kotipuolessa heitä ei suvaita ?Minusta Kalliota pitäisi ruveta mainostamaan
Greenwitch Village of Finland !
Ehkä porukka sitten alkaisi " selviytymään " ? - moose & bear
Kallios Rainbow Rocks kirjoitti:
kun kotipuolessa heitä ei suvaita ?Suurin osa kalliolaisista on muualla kuin Kalliossa syntyneitä !
Kaket ja Urpot taas ovat yleensä maalla syntyneet ja kasvaneet ?
- olki ruuna
Missä päin kalliota on se kalliokirkko, jota kaikki kehhu että onpa hieno kalliokirkko tämä? Sipeliustakin soittaat siellä ussein.
- hgui
On muualta muuttaneita. Muistaakseni noin 20% kalliolaisista on Helsingissä syntyneitä. Esimerkiksi Tapanilassa vastaava luku on 70%.
- Anonyymi00022
Olli Jyväskylästä, onko ok?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2481060Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49880Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "223822- 98821
- 69706
- 56648
- 91581
- 64566
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2528Rekkawelinehkä
Vitunvelin ehkä...miten rekka auto voi jatkaa pysähtymättä vaikka tappaa mopoilijan,tänään tapahtunut pmäelle vievällä 237509