Älä pelkää!

Raamatussa sanotaan 70 kertaa: Älä pelkää. Nämä ovat uudesta testamentista:


Älä pelkää, usko ainoastaan. Mark 5:36

Jeesus sanoi Simonille: "Älä pelkää, tästedes sinä saat saaliiksi ihmisiä.” Luuk 5:10

Älä pelkää; usko ainoastaan, niin hän paranee. Luuk 8:50

Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. Luuk 12:32

Älä pelkää, tytär Siion; katso, sinun kuninkaasi tulee istuen aasin varsan selässä. Joh 12:15

Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet” Ilm 1:17-18

Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Ilm 2:10

13

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olemaan

      pelkäämättä

      • toimillamme vaikuttaa siihen, että tämä pelko vähenisi?:

        Snl 29:25


      • bloodbunny
        EJKR kirjoitti:

        toimillamme vaikuttaa siihen, että tämä pelko vähenisi?:

        Snl 29:25

        Joka herraan luottaa, on saatananpelon vanki.
        Siis joka uskoo jumalaan ja saatanaan ja muihin satukirja raamatun tarinoihin.
        Lapsenkaltaiset uskovaiset, älkää ottako satuja niin vakavasti, eivät ne ole totta.

        Muuten, entä jos ei pelkää ihmisiä, eikä luota herraan? No, on turvassa pelolta silti. Ei siihen herroja tarvita.


      • sitä miltä näyttää
        bloodbunny kirjoitti:

        Joka herraan luottaa, on saatananpelon vanki.
        Siis joka uskoo jumalaan ja saatanaan ja muihin satukirja raamatun tarinoihin.
        Lapsenkaltaiset uskovaiset, älkää ottako satuja niin vakavasti, eivät ne ole totta.

        Muuten, entä jos ei pelkää ihmisiä, eikä luota herraan? No, on turvassa pelolta silti. Ei siihen herroja tarvita.

        se,joka käyttäytyy uhmakkaasti ja ronskisti, voi olla paljon enemmän pelkonsa vanki kuin se joka pelkonsa tunnustaa


      • ihminen pelkää jotain
        EJKR kirjoitti:

        toimillamme vaikuttaa siihen, että tämä pelko vähenisi?:

        Snl 29:25

        itseäni piinaa valtava ihmisfobia.Pelkään,koska minun päässäni on muistikuva siitä,että ihmiset ovat tehneet minulle pahaa...

        En kai koskaan pääse siitä eroon, mutta voin oppia elämään sen kanssa.Eikä sitä paitsi rohkein ole se,joka ei pelkää vaan se joka pelkää ja kuitenkin tekee juuri sen mitä pelkää!

        Täydellisessä rakkaudessa ei ole pelkoa - se on varmasti totta. Sitä opetellessa ei voi kun opetella elämään näiden asioiden kanssa.


      • Ei uskis voi..

        Lakata pelkäämästä, sitten ei enää olekaan uskis!


      • bloodbunny
        sitä miltä näyttää kirjoitti:

        se,joka käyttäytyy uhmakkaasti ja ronskisti, voi olla paljon enemmän pelkonsa vanki kuin se joka pelkonsa tunnustaa

        Voi olla noinkin jossain tapauksissa, mutta väitätkö että kaikki jotka eivät usko kristinuskon mielipuolijumalaan pelkäävät?
        Ja millähän sen todistat?


    • skeba

      Ja kuitenkin uhkaillaan tuomioilla.
      Ja kerrotaan Jumalan kauheista teoista ihmisiä kohtaan. Menneistä ja tulevista.

      Taas on yksi ristiriita osoitettu.

      Muita ristiriitoja ovat mm. suurella Rakkaudella kehuskelu. Ja Armolla. Kun toisaalla kerrotaan tuollaisia.

      • vähän

        Turhaan katsot siihen, minkälainen usko muilla on.
        Voit itse tehdä niinkuin Salomo, ja rukoilla itsellesi opetusta ylhäältä.
        Me emme voi antaa toisillemme uskoa vaan se on saatavissa vain Jumalalta.
        Jos näet lähimmäistesi uskossa puutteita, voitkin sen perusteella vain päätellä, että he ehkä eivät ole pyytäneet itselleen asiaa riittävän selkeästi.
        Meillä ei ole tarvis oppia ymmärtämään toistemme usoa ,vaan oppia ymmärtämään sen, mitä Jumala tahtoo meidän ymmärtävän.
        Kukin uskoo sen mikä hänestä lopulta itsestään tuntuu oikealta.Niin sinäkin.


      • Niinkuin...
        vähän kirjoitti:

        Turhaan katsot siihen, minkälainen usko muilla on.
        Voit itse tehdä niinkuin Salomo, ja rukoilla itsellesi opetusta ylhäältä.
        Me emme voi antaa toisillemme uskoa vaan se on saatavissa vain Jumalalta.
        Jos näet lähimmäistesi uskossa puutteita, voitkin sen perusteella vain päätellä, että he ehkä eivät ole pyytäneet itselleen asiaa riittävän selkeästi.
        Meillä ei ole tarvis oppia ymmärtämään toistemme usoa ,vaan oppia ymmärtämään sen, mitä Jumala tahtoo meidän ymmärtävän.
        Kukin uskoo sen mikä hänestä lopulta itsestään tuntuu oikealta.Niin sinäkin.

        Moni hoopo! Rukoilla "johdatusta" oman mielikuvituksensa luomalta Jumalalta!
        Kun itse itseltään kysyy, saa sellaisen vastauksen kuin haluaa!


      • notta?
        Niinkuin... kirjoitti:

        Moni hoopo! Rukoilla "johdatusta" oman mielikuvituksensa luomalta Jumalalta!
        Kun itse itseltään kysyy, saa sellaisen vastauksen kuin haluaa!

        Tarkoitatko, että mitään ei ole tehtävissä?


    • Pelkääkään!

      Te Raamatunsatujen varassa lymyilevät ressukathan itse pelkäätte elämää.
      Ja varsinkin kuolemaa.

      Näinhän se on, jos arkailee elää ja silti kuolemakin pelottaa....... Niin mitä siinä muuta voi kuin alkaa uskoa "jumaliin"

      Tosiasiat ei muutu miksikään, mutta väliäkö sillä? Uskiksenkin kuollessa kuolee myös hänen kuolemanpelkonsa!

    • "Hallitkoon siis teitä Herran pelko. Ottakaa vaari siitä, mitä teette, sillä Herrassa, meidän Jumalassamme, ei ole vääryyttä eikä puolueellisuutta, eikä hän ota lahjuksia." 2 Aik 19:7

      "Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan." Snl 8:13

      "'Katso, Herran pelko - se on viisautta, ja pahan karttaminen on ymmärrystä.'" Job 28:28

      "Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee" 2 Kor 5:11

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe