Niin minkäverran teillä kuluttaa vm-02-> 2,3 tai 2,8 alkoviautot? voiko talvirenkaiden(15" lev.225) vaikutus olla 1,5L/100km, näin ainakin mulla!
Alkoviauton kulutus
38
6290
Vastaukset
- vanha vaunuilija
Alkoviautoa ei itselläni ole, mutta varsinkin talvirenkaiden vaikutus kulutukseen on varmaankin tuota luokkaa. Mikä muuten on rekisteriotteessa mainittu rengaskoko? Mitä leveämpi rengas sitä enemmän tulee vastusta. Eikä ajo-ominaisuudet aina suinkaan parane, vaan usein tulee päinvastainen tulos.
Varsinkin talvirenkaissa ei kannata laittaa ylileveitä renkaita alle. - Kuluttaa
2,8 jtd 7 m alkoviauto kuluttaa kesäkelillä 10,5-13,0 litraa sadalla. Talvirenkaat alla 11,0-13,0 sadalla. Mielestäni eniten kulutukseen vaikuttaa ajotapa. Rauhallisella ajotyylillä ajonopeuden ollessa 85-90 kulutus on melko tarkkaan 11 litraa sadalla, kahden hengen kuormalla. Ajonopuden noustessa 100 on jo kulutus noussut 12 litraan ja hivenen ylikin. Toki saatiin diesseliä kulumaan Saksan moottoritiellä noin 15 litraa sadalla, mutta tällöin oli nopeutta 130-140 km/h
- eihän kulje
2.8 jtd Ducatoa alkovimallisena ei millään saa kulkemaan noita lukemia!!!!Kulutus minimissään minulla on ollut 13 ltr/100 km.Yleensä kuluu 15-17 ltr/100 km!!!Pysytään nyt sentään totuudessa.
- 10,5 l/100km
eihän kulje kirjoitti:
2.8 jtd Ducatoa alkovimallisena ei millään saa kulkemaan noita lukemia!!!!Kulutus minimissään minulla on ollut 13 ltr/100 km.Yleensä kuluu 15-17 ltr/100 km!!!Pysytään nyt sentään totuudessa.
Fiat Ducato 2,5 TDI Kat alkovimallikin kulkee tuon 140 km/h ja kulutus 90 km/h matkanopeudella on 10,5 l/100km. Tosin peräkärryn kanssa, joten ilman kärryä kulutus olisi ollut vieläkin alhaisempi.
- Kokemusta
eihän kulje kirjoitti:
2.8 jtd Ducatoa alkovimallisena ei millään saa kulkemaan noita lukemia!!!!Kulutus minimissään minulla on ollut 13 ltr/100 km.Yleensä kuluu 15-17 ltr/100 km!!!Pysytään nyt sentään totuudessa.
Älä ota kantaa keskusteluun kerran et mistään mitään tiedä. Tai jos sinulla on Ducato joka kuluttaa 15-17 ltr/100 km, niin vie nopeasti autosi tarkastukseen ja korjattavaksi. Sinulla on tosiaan jokin vika siinä jos ei kulje 140.
- Höpön
10,5 l/100km kirjoitti:
Fiat Ducato 2,5 TDI Kat alkovimallikin kulkee tuon 140 km/h ja kulutus 90 km/h matkanopeudella on 10,5 l/100km. Tosin peräkärryn kanssa, joten ilman kärryä kulutus olisi ollut vieläkin alhaisempi.
Ja höpö
- kyselijä
Kokemusta kirjoitti:
Älä ota kantaa keskusteluun kerran et mistään mitään tiedä. Tai jos sinulla on Ducato joka kuluttaa 15-17 ltr/100 km, niin vie nopeasti autosi tarkastukseen ja korjattavaksi. Sinulla on tosiaan jokin vika siinä jos ei kulje 140.
kuin 130km/h ja kulutus oli kesällä 12,5-13L ja talvella 14-14,5L, vauhtina 95-100km/h! mulla kyl tiuhempi välitys laatikossa(90km/h->2500rpm 5-vaihteella). auton pit 7m, lev 2,3 kork väh yli 3,1.. toi 17L tuntuu kyl aika kovalta lukemalta..
- Eihän kulje
Nyt minulla on MB 316CDI-alkoviauto.Kulutus samalla ajotavalla,kuin edellisellä Fiatilla 2.8 jtd;LLÄ,on 9.6-13.3 ltr/100 km.Eroa siis löytyy aika paljon.Kulkee 155 km/h,tosin minä en tarvitse ko.nopeuksia-kunhan sanoin,että tähän MB pystyy.Mutta sehän onkin jo toinen asia,kuten kaikki asiaa vähänkin ymmärtävät tietävät.Ducatoihin en sormenpäällänikään enää koske-en edes tällä palstalla.Väitelkää keskenänne.
- Breakki
eihän kulje kirjoitti:
2.8 jtd Ducatoa alkovimallisena ei millään saa kulkemaan noita lukemia!!!!Kulutus minimissään minulla on ollut 13 ltr/100 km.Yleensä kuluu 15-17 ltr/100 km!!!Pysytään nyt sentään totuudessa.
Mulla on Dethleffsin alkoviauto, vm. 2001 Ducato 2.8 Jtd, joka kulkee mittarin mukaan karvan yli 140km/h. Dethleffsin alkovi on vielä isoimmasta päästä, joten tuulenvastus on varsin suuri. Siihen en ota kantaa onko matkailuauto enää turvallinen noissa nopeuksissa, mutta kulkua kyllä piisaa 140km/h asti.
- Breakki
Breakki kirjoitti:
Mulla on Dethleffsin alkoviauto, vm. 2001 Ducato 2.8 Jtd, joka kulkee mittarin mukaan karvan yli 140km/h. Dethleffsin alkovi on vielä isoimmasta päästä, joten tuulenvastus on varsin suuri. Siihen en ota kantaa onko matkailuauto enää turvallinen noissa nopeuksissa, mutta kulkua kyllä piisaa 140km/h asti.
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, eli itsellä kuluu alkovi-Dethleffsillä normaalissa nopeusrajoitus 10km/h maantiepainoitteisessa ajossa 12,5 -13,5 L/100km, riippuen onko matkalla myötä- vai vastatuuli, etenkin alkoviauto tuntee vastatuulen todella hyvin ja se näkyy kulutuksessa.
- Nopeutesi
Breakki kirjoitti:
Mulla on Dethleffsin alkoviauto, vm. 2001 Ducato 2.8 Jtd, joka kulkee mittarin mukaan karvan yli 140km/h. Dethleffsin alkovi on vielä isoimmasta päästä, joten tuulenvastus on varsin suuri. Siihen en ota kantaa onko matkailuauto enää turvallinen noissa nopeuksissa, mutta kulkua kyllä piisaa 140km/h asti.
On tuolloin jotain 120 km/h
- kokemusta on
Nopeutesi kirjoitti:
On tuolloin jotain 120 km/h
Kuinkas niin kulkee120 km/h. Enhän puhunut mistään mittarinäytöstä. Nopeuteni oli 140 jonka navigaattori kertoi, tosiaan mittarinäyttämä oli huomattavasti suurempi. Vaikkakin Ducaton mittari näyttää virheellisesti ( niinkuin muidenkin) ei sentään ole 20 km/h:ssa, vaan noin 4-8 km riippuen nopeudesta.
Terveisin
Rupusakkilainen - Juttusi
kokemusta on kirjoitti:
Kuinkas niin kulkee120 km/h. Enhän puhunut mistään mittarinäytöstä. Nopeuteni oli 140 jonka navigaattori kertoi, tosiaan mittarinäyttämä oli huomattavasti suurempi. Vaikkakin Ducaton mittari näyttää virheellisesti ( niinkuin muidenkin) ei sentään ole 20 km/h:ssa, vaan noin 4-8 km riippuen nopeudesta.
Terveisin
RupusakkilainenUudelleen. "Joka kulkee mittarin mukaan." Näin sinä kirjoitit. Minun entinen 2,8/ 2001 puoli-intergoitu ei millään yltänyt yli 125-130 todellista nopeutta.Siinä oli mittarin virhe tuolloin noin 18-20 prosenttia.
- tiedän 3 auton kokemuksella
Juttusi kirjoitti:
Uudelleen. "Joka kulkee mittarin mukaan." Näin sinä kirjoitit. Minun entinen 2,8/ 2001 puoli-intergoitu ei millään yltänyt yli 125-130 todellista nopeutta.Siinä oli mittarin virhe tuolloin noin 18-20 prosenttia.
En ymmärrä tätä keskustelua päivän selvästä asiasta.Ducato 2.8 jtd-alkovi-joita minulla on ollut kolme kappaletta-ei kulje kuin myötätuulessa 125 km/h.Jos joku väittää muuta,niin ei puhu todellakaan totta.Kulutus koko näiden autojen aikana on ollut 11.5-17.00 ltr/100 km,riippuen olosuhteista.Autot on huollettu merkkihuolloissa kukin yksilö.Mitään poikkeavuuksia sen paremmin nopeuden kuin kulutuksenkaan suhteen näiden autojen välillä ei ole ilmennyt.Miten joku voi väittää muuta-sitä ihmettelen.
- Monesta kokemuksia
Juttusi kirjoitti:
Uudelleen. "Joka kulkee mittarin mukaan." Näin sinä kirjoitit. Minun entinen 2,8/ 2001 puoli-intergoitu ei millään yltänyt yli 125-130 todellista nopeutta.Siinä oli mittarin virhe tuolloin noin 18-20 prosenttia.
En ole missään kirjoittanut että "mittarin mukaan". Ei minullakaan kaikki ole niin kulkenut. Nyt puhun nykyisestä. Mikäli kone ottaa täydet kierrokset on sen kuljettava vähintään mainitsemani lukemat.
- joo.
kyselijä kirjoitti:
kuin 130km/h ja kulutus oli kesällä 12,5-13L ja talvella 14-14,5L, vauhtina 95-100km/h! mulla kyl tiuhempi välitys laatikossa(90km/h->2500rpm 5-vaihteella). auton pit 7m, lev 2,3 kork väh yli 3,1.. toi 17L tuntuu kyl aika kovalta lukemalta..
Valintasi on ajaa 95 - 100 km/h ja kulutus kertomasi mukaan 12,5 - 14,5. Varmaan pitää paikkansa. Jos taas ajelisit niin kuin minä 80 - 90 km/h, kulutus olisi todennäköisesti 11 - 13.
Minun Dedhleffs 5880 -05 on myöskin tihellä välityksellä ja lukemat liikkuvat 10,5 - 12,5 l/satanen. - Breakki
Nopeutesi kirjoitti:
On tuolloin jotain 120 km/h
Olen tarkistanut gps:llä, että kun mittarissa on 130km/h todellinen nopeus on 125km/h eli mittarivirhettä on n. 5km/h. En usko, että kun nopeutta lisätään 10km/h mittarivirhe hirveästi tuosta kasvaisi, joten kun mittari näyttää karvan yli 140km/h (Dethleffs A5881, alkovi, 2.8jtd huippunopeus) niin todellista nopeutta on n. 138km/h.
Tämän siis ko. Ducato kulkee tasaisella motarilla suht tyynellä säällä, ei tarvita edes alamäkeä. - Breakki
Juttusi kirjoitti:
Uudelleen. "Joka kulkee mittarin mukaan." Näin sinä kirjoitit. Minun entinen 2,8/ 2001 puoli-intergoitu ei millään yltänyt yli 125-130 todellista nopeutta.Siinä oli mittarin virhe tuolloin noin 18-20 prosenttia.
Katsoppa oheinen linkki kun puoli-integroidulla 2.8jtd Dethleffsillä mennään Saksanmaalla melko reipasta matkavauhtia, tuosta kun vähennetään mittarivirhe todellista nopeutta on silti melko kunnioitettavasti emmekä kukaan tiedä onko auto edes saavuttanut huippuja.
Ei mitenkään pahalla, mutta jos et saa 2.8 litrasta puoli-integroitua kulkemaan kuin 125km/h todellista nopeutta eli karvan yli 130km/h mittarinopeutta, kannattaa auton syyttelyn sijaan katsoa peiliin.
http://server5.pictiger.com/img/620086/cars-and-motors/fiat-dethleffs-t5841-2,8-jtd-mittaristo.php - Mentiin
Breakki kirjoitti:
Katsoppa oheinen linkki kun puoli-integroidulla 2.8jtd Dethleffsillä mennään Saksanmaalla melko reipasta matkavauhtia, tuosta kun vähennetään mittarivirhe todellista nopeutta on silti melko kunnioitettavasti emmekä kukaan tiedä onko auto edes saavuttanut huippuja.
Ei mitenkään pahalla, mutta jos et saa 2.8 litrasta puoli-integroitua kulkemaan kuin 125km/h todellista nopeutta eli karvan yli 130km/h mittarinopeutta, kannattaa auton syyttelyn sijaan katsoa peiliin.
http://server5.pictiger.com/img/620086/cars-and-motors/fiat-dethleffs-t5841-2,8-jtd-mittaristo.phpLujaa. Minun mopo kulki 68 km/h. Naapurin pojan mopo kulki 59 km/h. Naapurin papan mopo ei kulkenut kunnolla edes neljääkymppiä. Oltiin VIISITOISTA vuotiaita silloin.
- tiedän 3 au
Breakki kirjoitti:
Katsoppa oheinen linkki kun puoli-integroidulla 2.8jtd Dethleffsillä mennään Saksanmaalla melko reipasta matkavauhtia, tuosta kun vähennetään mittarivirhe todellista nopeutta on silti melko kunnioitettavasti emmekä kukaan tiedä onko auto edes saavuttanut huippuja.
Ei mitenkään pahalla, mutta jos et saa 2.8 litrasta puoli-integroitua kulkemaan kuin 125km/h todellista nopeutta eli karvan yli 130km/h mittarinopeutta, kannattaa auton syyttelyn sijaan katsoa peiliin.
http://server5.pictiger.com/img/620086/cars-and-motors/fiat-dethleffs-t5841-2,8-jtd-mittaristo.phpTaitaa luetun ymmärtämisessä olla sinulla vaikeuksia.Olen koko ajan puhunut ALKOVIAUTOSTA.
- Nimetön
Juttusi kirjoitti:
Uudelleen. "Joka kulkee mittarin mukaan." Näin sinä kirjoitit. Minun entinen 2,8/ 2001 puoli-intergoitu ei millään yltänyt yli 125-130 todellista nopeutta.Siinä oli mittarin virhe tuolloin noin 18-20 prosenttia.
Olet oikeassa.Kun ei kulje,niin ei kulje 138 km/H.lUE TÄMÄ BREAKKI
- Breakki
tiedän 3 au kirjoitti:
Taitaa luetun ymmärtämisessä olla sinulla vaikeuksia.Olen koko ajan puhunut ALKOVIAUTOSTA.
Minä en ole se, jolla on vaikeuksia luetunymmärtämisessä, otin tuon puoli-integroidun vain referenssiksi kovasta nopeudesta. Oma ALKOVIauto kulkee tuon reilun 140km/h mittarinopeutta, eli todellista n. 138km/h, tämä on meinaan ihan fakta mikä voidaan tarvittaessa todistaa joten se siitä. Sitä en tiedä miten kovaa auto kulkee jos olette ottaneet lyhyet viitosvaihteet kärryihinne, mutta pitkällä vitosella varustettu kulkee ainakin näin.
- Breakki
Nimetön kirjoitti:
Olet oikeassa.Kun ei kulje,niin ei kulje 138 km/H.lUE TÄMÄ BREAKKI
Ikäväähän tuo on jos ei kulje, ja etenkin jos sama ongelma on kolmen eri auton kanssa...
Mulla on kokemusta vain yhdestä autosta, vm. 2001 Dethleffs A5881 2.8JTD, joka kulkee mainitsemani n. 138km/h.
Jos olet kokeillut huippunopeutta vastatuulella ja ylämäessä, on selvää ettei kulje kovaa, alkoviauto tuntee vastatuulen sen verran hyvin. - Ettäkö
Breakki kirjoitti:
Olen tarkistanut gps:llä, että kun mittarissa on 130km/h todellinen nopeus on 125km/h eli mittarivirhettä on n. 5km/h. En usko, että kun nopeutta lisätään 10km/h mittarivirhe hirveästi tuosta kasvaisi, joten kun mittari näyttää karvan yli 140km/h (Dethleffs A5881, alkovi, 2.8jtd huippunopeus) niin todellista nopeutta on n. 138km/h.
Tämän siis ko. Ducato kulkee tasaisella motarilla suht tyynellä säällä, ei tarvita edes alamäkeä.justiinsa 138. On sinulle näköjään kunnia-asia todistella, että pakun päälle nostettu kopperosi on nopea. Mihin sinulla sellainen kiire on. Lähtisit vähän ennemmin liikkeelle.
- Breakki
Ettäkö kirjoitti:
justiinsa 138. On sinulle näköjään kunnia-asia todistella, että pakun päälle nostettu kopperosi on nopea. Mihin sinulla sellainen kiire on. Lähtisit vähän ennemmin liikkeelle.
Ei minulla mitään tarvetta ole todistella, halusin vain korjata vääryyden, jota jotkut kirjoittelijat täällä viljelevät. Auton kovaa kulkeminen ei ehkä tunnu tärkeältä suomen näkökannasta, mutta itse liikun paljon mm. saksassa, jossa on oikein mukava ruuhka-aikojen ulkopuolella painaa baanaa menemään matkailuautolla mittarinopeudella 130-140km/h
- Kuluttaa
Itselläni oli alkovimallinen auto(uusi)pienellä koneella ja kulutus oli 12-13 litraa satasella.
Seuraava autoni oli 2.8 koneella(uusi)puoli-intergoitu ja kulutus oli 10-12 litraa.Suurin merkitys on ilmanvastuksella, jonka jälkeen vieritävastus.Kannattaa mitata pitkän ajan keskikulutus,niin tietää mistä puhuu.Muuten dukaton mittarivirheet antavat sekä nopeudessa,että matkassa liian positiivisen tuloksen.- eepo
Oma 7,0m joka muuten painaa 3200kg kuluttaa normaalissa lastissa 11-13l ja jos satut ajaan yli satasta niin se nousee 15-16l.
Tuohon kulutukseen vaikuttaa aika paljon keli. Hyvällä kuivalla tiellä se voilla 10,5l, jos liikenne on sopivan verkkaista.
Taas runsaalla sateella toi 13l ei ole ongelmakaan ylittää hieman ohituksia ja yms.
Auto kulkee kyllä sen 130km/h ilman mitään teholastuja, että ohiki sillä pääsee. - Kuluttaa
eepo kirjoitti:
Oma 7,0m joka muuten painaa 3200kg kuluttaa normaalissa lastissa 11-13l ja jos satut ajaan yli satasta niin se nousee 15-16l.
Tuohon kulutukseen vaikuttaa aika paljon keli. Hyvällä kuivalla tiellä se voilla 10,5l, jos liikenne on sopivan verkkaista.
Taas runsaalla sateella toi 13l ei ole ongelmakaan ylittää hieman ohituksia ja yms.
Auto kulkee kyllä sen 130km/h ilman mitään teholastuja, että ohiki sillä pääsee.Niin, olen päässyt puoli-intergoitulla rauhallista matka-ajoa sopivalla myötätuulella kolmesadan kilometrin pätkän alle kolmenkymmenen litran, mutta tämä on se toinen ääripää,joka harvoin toteutuu vaanarin matkoilla.
- se siitä
Laskin oman alkoviautoni keskikulutuksen sen tähänastiselta käyttöajalta. Auton käyttökulujen muistiinpanoihin tukeutuen. 60000km:n keskikulutus on ollut 12.5litr./satasella. Sisältäen erilaisissa ajo-olosuhteissa ajoa, niin kaupunki- kuin vuoristo-osuuksiakin. Talviajoa on tästä n. 25000km.
Yksittäisen tankkausvälin suurin kulutus oli kovaan vastatuuleen ajettaessa yli 17 litr./satasella.- ajoneuvohallintokeskus
Pitääkin ensi kokouksessa ottaa uudelleen asia esille.
Rajoitin pitää ehdottomasti liittää myös matkailu ajoneuvoihin diesel veron lisäksi.
Kuten keväisessä kokouksessamme oli jo tuolloin asia vireillä.
Perusteluina riittää kun katselee näitä kylläpäs eipäs keskusteluja.Aika lapsellisia kuljettajia jos pitää kilpailla auton kulkemisella joka on jo ylittänyt ajoneuvokohtaisen nopeuden.
Siis kaikkiin rajoitin 80km/h yleisen turvallisuuden nimissä.! - sepä se
ajoneuvohallintokeskus kirjoitti:
Pitääkin ensi kokouksessa ottaa uudelleen asia esille.
Rajoitin pitää ehdottomasti liittää myös matkailu ajoneuvoihin diesel veron lisäksi.
Kuten keväisessä kokouksessamme oli jo tuolloin asia vireillä.
Perusteluina riittää kun katselee näitä kylläpäs eipäs keskusteluja.Aika lapsellisia kuljettajia jos pitää kilpailla auton kulkemisella joka on jo ylittänyt ajoneuvokohtaisen nopeuden.
Siis kaikkiin rajoitin 80km/h yleisen turvallisuuden nimissä.!Huomasitko kirjoittaneesi juttusi väärän vastauksen perään??? Ei tuollainen kelpaa valtion virkamieheksi edes ajoneuvohallintokeskukseen. Täytyy sielläkin edes pikkuisen älytä ajatustensa perään.
Mites senjälkeen, kun matkailuauto on kipossa uitettu Itämeren yli, ja lähdetään Saksan halki baanaa etelämmäs??? Mikä rajoitin estää silloin suuremmat nopeudet???
Et läpäissyt edes valtion virkaan vaadittavaa (todella helppoa) testiä. Ei tullut edes virkamiestä, ei tullut. - hönöt
sepä se kirjoitti:
Huomasitko kirjoittaneesi juttusi väärän vastauksen perään??? Ei tuollainen kelpaa valtion virkamieheksi edes ajoneuvohallintokeskukseen. Täytyy sielläkin edes pikkuisen älytä ajatustensa perään.
Mites senjälkeen, kun matkailuauto on kipossa uitettu Itämeren yli, ja lähdetään Saksan halki baanaa etelämmäs??? Mikä rajoitin estää silloin suuremmat nopeudet???
Et läpäissyt edes valtion virkaan vaadittavaa (todella helppoa) testiä. Ei tullut edes virkamiestä, ei tullut.lue keskustelu.
Naurettavaa kuten myös "virkamies"juttu mutta toivottavaa että niihin tulisi rajoitin. - sepä se
hönöt kirjoitti:
lue keskustelu.
Naurettavaa kuten myös "virkamies"juttu mutta toivottavaa että niihin tulisi rajoitin.Kaikki aina valittaa, että ollaan teiden tukkona. Nyt eräs koppikuski todistelee autonsa kulkevan 138km/h. Silloin palaa hihat joltkin urpolta, kun omalla vanhalla vispilällä ei pääse lähellekään tuota nopeutta. Alkaa heti toivomaan rajoitinta koppiautoihin. Mikäs siinä. Rajoitin on vain säädettävä toimimaan 150km/h nopeudessa.
- Kuluttaa se
Ihmettelen suuresti tätä keskustelua,mitä auto kuluttaa. Ajeltiin keväällä via balticaa pitkin Puolaan ja sieltä muutamaan muuhun maahan. Matkaa tuli muistaakseni noin 6000 km. Sen huomasin että kulutti kaiken minkä tankkasi. En edes tiedä mitä vei 100 km, eikä kiinnosta. Kun matkustaa asuntoautolla se kuluttaa polttoainetta, näin meillä kaikilla caravaanareilla tekee. Miksi alkaa miettimään mitä vei, sehän on sivuseikka. Pääasia on loma ja silloin täytyy keskittyä siihen. Toiseksi asuntoautoni kulki ihan riittävän lujaa,kaikissa tilanteissa. Ei kertaakaan tullut sellaista oloa että oltaisiin, jalkoihin jääty
Lopetelkaa nyt nämä turhat höpinät, tulee ihan mieleen jastentarha-ajat kun luin nämä keskustelut.- Sivuraiteelle
Sivuraiteelle koko juttu. Aloittaja tiedusteli kulutuksesta ja täällä aletaan ajamaan nopeus ennätyksiä matkailu autolla..huh..huh.
- kyselijä
aloitin keskustelun, koska ihmettelin autoni kulutuksen muutosta/ylipäätänsäkkin suurenmoista kulutusta, eli epäilin että autossani on otain häikkää.. siksi tämä, ei kait täällä nyt kilpailla ja ei mulla ainakaan oo rahaa niin paljoa etteikö tarvitsis vähän miettiä mihin sitä tunkee..!
- justiinsa
kyselijä kirjoitti:
aloitin keskustelun, koska ihmettelin autoni kulutuksen muutosta/ylipäätänsäkkin suurenmoista kulutusta, eli epäilin että autossani on otain häikkää.. siksi tämä, ei kait täällä nyt kilpailla ja ei mulla ainakaan oo rahaa niin paljoa etteikö tarvitsis vähän miettiä mihin sitä tunkee..!
Tällaista tämä vaan on. Ja kuluttaahan ne isot painavat autot.Eikä ne ole kilpa kamppeita.
Hyvää talven alkua.
- Anonyymi
Dethleffs Advantage I 5841, Fiat vm 2011. paljonko kuluttaa ns yhdistetty kulutus`?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)664449Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu142219- 251744
- 121478
- 251411
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51288- 101217
- 131126
- 221076
Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.2911004