mersu ei jaksa 6-vaihteella pitää talvinopeutta ja nopeudeksi oli ilmoitettu 90km/h niin miten se jaksaa mennä 80km/h!
Mallit oli eritelty ja siinä oli yleisimmät bensa ja diesel mersut
Väittävät
9
606
Vastaukset
surkeasti epäonnistunut kyseisen Mersun moottorin suunnittelu muutenkin kun tarvitsee 6 vaihdetta!
- paras?
Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.
- sitroen.
paras? kirjoitti:
Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.
Miten voi aikamiestä noin lapsettaa?
On tässä muutkin ajaneet vapaan nopeusrajoituksen maissa kuin sinä. Ja löytyy muutakin tietoa kuin pelkkiä ennakkoluuloja. - pahenee!
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
- sitroen.
pahenee! kirjoitti:
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
moisia romuja on syytä välttää.
pahenee! kirjoitti:
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.
Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.
Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.
Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!
Master Eq- -seurailija-
MasterEq kirjoitti:
Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.
Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.
Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.
Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!
Master EqAutomaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.
No tästähän ei nyt edes ollut kyse.
Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.
Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ? - kertakaikkiaan
-seurailija- kirjoitti:
Automaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.
No tästähän ei nyt edes ollut kyse.
Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.
Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ?"Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä. - -seurailija-
kertakaikkiaan kirjoitti:
"Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä.Kovassa laatikossa kaikki rattaat, pakkia lukuunottamatta ovat jatkuvassa kosketuksessa.
Hammas- ja laakerikitka öljyn liikuttelu lisäävät vastusta, vaikka voima välittyy vain yhdellä ratasparilla.
Automaattivaihteistossa jokaista planeettapyörästöä kohti ( pl. erillinen ylivaihde ) on vähintään kaksi monilevykytkintä ja/tai mahdollinen jarrupanta joiden luistattaminen lisää vastusta.
Myos tilanteessa, missä kaikki osat pyörivät samaa nopeutta kuin moottori ja ulostulo ( suhde = 1 ), kitka on suurempi koska jokaisella planeettapyörästölla on ainakin pakka / tai mahdollinen panta runkoa vasten ko. osan pysäytystä varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun355852- 793412
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823165Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3152735- 412262
- 542201
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251480Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211381- 491379
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui281303