mersu ei jaksa 6-vaihteella pitää talvinopeutta ja nopeudeksi oli ilmoitettu 90km/h niin miten se jaksaa mennä 80km/h!
Mallit oli eritelty ja siinä oli yleisimmät bensa ja diesel mersut
Väittävät
9
594
Vastaukset
surkeasti epäonnistunut kyseisen Mersun moottorin suunnittelu muutenkin kun tarvitsee 6 vaihdetta!
- paras?
Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.
- sitroen.
paras? kirjoitti:
Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.
Miten voi aikamiestä noin lapsettaa?
On tässä muutkin ajaneet vapaan nopeusrajoituksen maissa kuin sinä. Ja löytyy muutakin tietoa kuin pelkkiä ennakkoluuloja. - pahenee!
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
- sitroen.
pahenee! kirjoitti:
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
moisia romuja on syytä välttää.
pahenee! kirjoitti:
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.
Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.
Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.
Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!
Master Eq- -seurailija-
MasterEq kirjoitti:
Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.
Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.
Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.
Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!
Master EqAutomaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.
No tästähän ei nyt edes ollut kyse.
Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.
Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ? - kertakaikkiaan
-seurailija- kirjoitti:
Automaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.
No tästähän ei nyt edes ollut kyse.
Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.
Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ?"Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä. - -seurailija-
kertakaikkiaan kirjoitti:
"Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä.Kovassa laatikossa kaikki rattaat, pakkia lukuunottamatta ovat jatkuvassa kosketuksessa.
Hammas- ja laakerikitka öljyn liikuttelu lisäävät vastusta, vaikka voima välittyy vain yhdellä ratasparilla.
Automaattivaihteistossa jokaista planeettapyörästöä kohti ( pl. erillinen ylivaihde ) on vähintään kaksi monilevykytkintä ja/tai mahdollinen jarrupanta joiden luistattaminen lisää vastusta.
Myos tilanteessa, missä kaikki osat pyörivät samaa nopeutta kuin moottori ja ulostulo ( suhde = 1 ), kitka on suurempi koska jokaisella planeettapyörästölla on ainakin pakka / tai mahdollinen panta runkoa vasten ko. osan pysäytystä varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
57-vuotiads muka liian vanha töihin?
On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei3143672Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?
Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette2682115By the way, olet
mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei991449J-miehelle toivon
Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.851353Onko kaivattunne suosittu?
Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(931338Täytyi haukkuu sut lyttyyn
En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti611207- 591198
Onkohan sulla enää tunteita
kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut361034Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola
Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks491028Etkö ymmärrä että olen turhautunut
kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?65924