mersu ei jaksa 6-vaihteella pitää talvinopeutta ja nopeudeksi oli ilmoitettu 90km/h niin miten se jaksaa mennä 80km/h!
Mallit oli eritelty ja siinä oli yleisimmät bensa ja diesel mersut
Väittävät
9
611
Vastaukset
surkeasti epäonnistunut kyseisen Mersun moottorin suunnittelu muutenkin kun tarvitsee 6 vaihdetta!
- paras?
Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.
- sitroen.
paras? kirjoitti:
Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.
Miten voi aikamiestä noin lapsettaa?
On tässä muutkin ajaneet vapaan nopeusrajoituksen maissa kuin sinä. Ja löytyy muutakin tietoa kuin pelkkiä ennakkoluuloja. - pahenee!
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
- sitroen.
pahenee! kirjoitti:
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
moisia romuja on syytä välttää.
pahenee! kirjoitti:
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.
Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.
Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.
Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!
Master Eq- -seurailija-
MasterEq kirjoitti:
Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.
Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.
Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.
Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!
Master EqAutomaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.
No tästähän ei nyt edes ollut kyse.
Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.
Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ? - kertakaikkiaan
-seurailija- kirjoitti:
Automaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.
No tästähän ei nyt edes ollut kyse.
Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.
Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ?"Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä. - -seurailija-
kertakaikkiaan kirjoitti:
"Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä.Kovassa laatikossa kaikki rattaat, pakkia lukuunottamatta ovat jatkuvassa kosketuksessa.
Hammas- ja laakerikitka öljyn liikuttelu lisäävät vastusta, vaikka voima välittyy vain yhdellä ratasparilla.
Automaattivaihteistossa jokaista planeettapyörästöä kohti ( pl. erillinen ylivaihde ) on vähintään kaksi monilevykytkintä ja/tai mahdollinen jarrupanta joiden luistattaminen lisää vastusta.
Myos tilanteessa, missä kaikki osat pyörivät samaa nopeutta kuin moottori ja ulostulo ( suhde = 1 ), kitka on suurempi koska jokaisella planeettapyörästölla on ainakin pakka / tai mahdollinen panta runkoa vasten ko. osan pysäytystä varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172274Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2221899Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071762Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021441Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno481326Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu541159Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1761132- 891041
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.148947Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14891