mitä se on!?
mitä on Kristuksen seuraaminen
33
954
Vastaukset
- kaita
Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, niin se ei ole sovelias Jumalan valtakuntaan. Menkää sisälle ahtaasta portista, sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen ja monet siitä menevät. Mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Meidän on otettava se tunnustavan kristityn osakseen saama kohtelu ja mahdollinen pilkka ja vaino (tosin ei Suomessa kristittyjä vainota). - Hengellinenmies..
1.Aloita viinalakko
2.Aloita tupakkilakko
3.Pidättäydy seksistä ennen avioliittoa
4.käy joka tilaisuudessa
5.Noudata pastorien määräyksiä kuuliaisesti!
6.Anna 10% bruttotuloistasi seurakuntaan!
7.Jokaiselle vastaantulijalle sinun on kerrottava uskostasi
8.Pukeudu siveästi ja kainosti.
9.Älä meikkaa
10.Älä kuuntele rockmusiikkia vaan polta kaikki siihen liittyväkin.- tekisi
jos nyt täällä keskuudessamme kulkisi!?
- vaikeinakin aikoina
Jeesus sanoo:
" Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
Joh.10:10
"Jumalan valtakunta (on)- - - vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä."
Room14:17 - puupappi
1.) Ihminen on luotu elämään Luojansa yhteyteen, mutta syntiinlankeemuksen tähden emme ymmärtävään ikään tulessamme luonnostamme omista tätä yhteyttä Jumalaan.(Joh.16:9) "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, mutta saavat lahjaksi vanhurskauden (syyttömäksi julistamisen, Jumalan oikeudenmukaisuuden mukaan, Jeesuksen sijaiskärsimyksen perusteella, synneistämme) Hänen armossaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa." Room.3:23-24, Lue myös seur.jakeet:25-26 "....vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen." Tätä uskoa ihminen pelkää ja toiset pakenevat... vaikka se on koko elämän tarkoitus löytää ja vastaanottaa. Ap.t.17:26-27
Siis usko Jeesukseen on elävän Jumalan, Luojan yhteydessä elämistä, siitä seuraa myös yhteys toisiin Jumalan lapsiin, koska he ovat syntyneet samasta Pyhästä Hengestä ja Jumalan sanan kautta.
Joh.1:12-13, 3:3, 1.Piet.1:23
2. Uskon muuttaa ja siirtää ihmisen; saatanan vallasta -Jumalan valtakuntaan (Ap.t.26:18) ja usko Jeesukseen antaa kaikki synnit anteeksi, (tahalliset ja tahattomat). Omatunto tulee puhtaaksi ja alkaa toimia oikein, kun ihminen lukee Raamatusta onnellisen elämän ohjeet ja saa Jumalalta halun ja voiman seurata niitä, myös kulkea Jumalan johdatuksessa. (Ef.2:8-10, Fil.13-15...)
3.) Usko vaikuttaa tunne-elämäämme, suurta iloa, vapautta ja Jeesuksen rauhaa sydämessä. Room.14:19 "...vaan vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä." Joh.14:27, Ap.t.8:8
4.)Usko Jeesukseen vaikuttaa, itsensä rakastamista ja lähimmäisen rakkautta. Jumalalta saatu rakkaus voi tehdä rakkaus voi voittaa, meidän pahat tunteemme ja vihamme lähimmäistämme, kohtaan. Jeesus sanoi:"rakastaa vihollisianne ja tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat."(Luuk.6:25,35, Matt.5:44) Mikään maailman uskonto ei pysyt siihen (ei myöskään "nimi" kristinuskonto) - vain ELÄVÄ USKO JEESUKSEEN.
5.)2.) Usko, joka seuraa Jeesusta vaikuttaa aina ihmeitä:"nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä... panevat sairasten päälle kätensä ja he tulevat terveiksi." Mark.16:15-20 (kokemusta on toimivuudesta)
6.)Jumalan varjelus.
7.)Jumalan lupaukset siunauksesta ja jopa kärsimyksistä uskon tähden, mutta kaikessa, kaikista voimme selvitä voittajana, jopa kuolemakin on voitto.
8.) Iankaikkisen elämän toivo, "ei mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksessa K:ssa ovat" Room.8:1-2
9.) Jeesuksen ystävyys.
10.) Pyhän Hengen lahjat
11.) Rikas elämä, vapaus synneistä. (Joh.8:36)
12.) Kyky lukea ja samalla ymmärtää Raamattua, Jumalan sanaa. Hebr.11:3
Ja paljon muuta. Ihmettelen, miksi, joku vielä viitsii elää synneissään ja tehdä matkaa kohti ikuista kadotusta? Room.10:9-13, Joh.1:12, Mark.16:16- on halu tehdä oikein
mutta ei kykyä siihen-mitenkäs sitten käy!?
"Omatunto tulee puhtaaksi ja alkaa toimia oikein, kun ihminen lukee Raamatusta onnellisen elämän ohjeet ja saa Jumalalta halun ja voiman seurata niitä, myös kulkea Jumalan johdatuksessa."
- en tunne ketään joka näin tekisi!?..mutta joitain joilla on lähes neuroottinen omatunto joka syyttää heitä joka käänteessä, ja sitten on niitä joilla omaatuntoa ei tunnu olevan lainkaan..
- milloin omatunto sitten toimii oikein!? - puupappi
on halu tehdä oikein kirjoitti:
mutta ei kykyä siihen-mitenkäs sitten käy!?
"Omatunto tulee puhtaaksi ja alkaa toimia oikein, kun ihminen lukee Raamatusta onnellisen elämän ohjeet ja saa Jumalalta halun ja voiman seurata niitä, myös kulkea Jumalan johdatuksessa."
- en tunne ketään joka näin tekisi!?..mutta joitain joilla on lähes neuroottinen omatunto joka syyttää heitä joka käänteessä, ja sitten on niitä joilla omaatuntoa ei tunnu olevan lainkaan..
- milloin omatunto sitten toimii oikein!?Hyvä omantunnon saa, ku tekee parannuksen niin Jumala antaa sen lahjana, kun Jeesus pelastaa ja antaa synnit anteeksi. (Ef.2:1-10
Nuori uskova Timoteus oli sen saanaut, Paavali sanoo." säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet." 1.Tim.1:18
Huvän omantunnon saamiseen on kaksi porrasta:
1.)Uudestisyntyminen Jumalan lapseksi eli uskon lahjan saaminen Jumalalta; Joh.1:12-13, 3:3, Room.8:13-16, Mark.1:15,
2.)Uskovana otettu Raamatullinen upotuskaste:
1.Piet. 3:21 => "ei ole lihan saastan poistamista, vaan HYVÄN OMANTUNNON PYYTÄMISTÄ JUMALALTA..." Mark.16:16-20, Room.6:1-23
kysyit:
"milloin omatunto sitten toimii oikein"
vastaan:
Kun kohdat 1. ja 2. on kunnossa, ja olet Raamatun edessä Pyhän Hengen johdamana johdettu ja opetettu oikeaan Jeesusten käskyjen pitämiseen eli Jumalan sanaan (Raamattu, siis siihen ankkuroitu omatunto voi toimia oikein. Matt. 28:19-20 "opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä Jeesus on käskenyt pitää..."
Korostan henkilökohtaista uskoa Jeesukseen, koska "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa omantuntomme palvelemaan elävää Jumalaa, ei kirjaimen vanhassa... vaan Hengen uudessa tilassa." Tähän sinutkin on Jumala tarkoittanut. Kelpaako Jumalan tie sinulle? Lue. 1.Kor.1:18-31, Gal.1:6-12, Matt.7:13-28 - vanhaa vaativampi
puupappi kirjoitti:
Hyvä omantunnon saa, ku tekee parannuksen niin Jumala antaa sen lahjana, kun Jeesus pelastaa ja antaa synnit anteeksi. (Ef.2:1-10
Nuori uskova Timoteus oli sen saanaut, Paavali sanoo." säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet." 1.Tim.1:18
Huvän omantunnon saamiseen on kaksi porrasta:
1.)Uudestisyntyminen Jumalan lapseksi eli uskon lahjan saaminen Jumalalta; Joh.1:12-13, 3:3, Room.8:13-16, Mark.1:15,
2.)Uskovana otettu Raamatullinen upotuskaste:
1.Piet. 3:21 => "ei ole lihan saastan poistamista, vaan HYVÄN OMANTUNNON PYYTÄMISTÄ JUMALALTA..." Mark.16:16-20, Room.6:1-23
kysyit:
"milloin omatunto sitten toimii oikein"
vastaan:
Kun kohdat 1. ja 2. on kunnossa, ja olet Raamatun edessä Pyhän Hengen johdamana johdettu ja opetettu oikeaan Jeesusten käskyjen pitämiseen eli Jumalan sanaan (Raamattu, siis siihen ankkuroitu omatunto voi toimia oikein. Matt. 28:19-20 "opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä Jeesus on käskenyt pitää..."
Korostan henkilökohtaista uskoa Jeesukseen, koska "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa omantuntomme palvelemaan elävää Jumalaa, ei kirjaimen vanhassa... vaan Hengen uudessa tilassa." Tähän sinutkin on Jumala tarkoittanut. Kelpaako Jumalan tie sinulle? Lue. 1.Kor.1:18-31, Gal.1:6-12, Matt.7:13-28Hengen uusi tila vaatii enemmän kuin kirjaimen vanha. Jeesus neuvoi, ei ainoastaan noudattamaan lakia, vaan myös noudattamaan sitä kokonaan uudella tavalla. Jo ajatuksissa, tunteissa, aikomuksissa, siis paljon vaativammalla kuin kirjaimen tasolla.
Jeesus sovitti syntimme, mutta sanottuamme sorry asia ei tulle kuitatuksi. Portti on edelleen ahdas ja se tie kapea, mikä elämään vie. Jeesuksen sanoin vain harvat löytävät perille. Nuorukaiselle joka noudatti tarkoin lakia, mutta ei hennonnut luopua omaisuudestaan, taivasten valtakunta näytti jäävän kaukaiseksi. Opetuslasten ihmetellessä pelastumisen vaikeutta, Jeesus totesi Jumalalle kaiken olevan mahdollista. Moni laittaa toivonsa juuri tähän.
- tähän suuntaan?
...joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
...ellette noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
...jos ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Rukoillessa usko paljastuu. Siinä ei kannata ladella tyhmyyksiä, hokea joutavia. Rukoilija, missä on aarteesi, siellä on sydämesi.
...älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet. - Trubaduuri
Tuota ihmisen Poikaa, Kristusta ei voi yksikään ihminen enää suoraan seurata muutoin kuin ottamalla vastaan hänen julistamansa ilosanoman ja omaksumalla hänen antamansa kaikki opetukset sekä sisäistämällä Hänen vertauskuvallisten tarinoidensa merkityksen tälle ihmiskunnalle, ja tietenkin myöskin ottamalla taivaallisen Isän tahdon osaksi omaa elämää.
- xombie
Kristuksen seuraaminen on annetun nielemistä ja ajattelemisesta kieltäytymistä.
- ei pysty oikeata
Jeesusta seuraamaan..
Koska hänellä pitää olla tahtoa seurata.. ja tietävänsä seurata myös samalla valvovansa omaa tilaansa..
Zombie nyt taas on jo kuollut ja seuraa ilman tietoa oikeasta ja väärästä tiedosta.. tiedostamaton.. ja sama nukkuva suoraan kadotukseen.. - omaa tilaa pitää
ei pysty oikeata kirjoitti:
Jeesusta seuraamaan..
Koska hänellä pitää olla tahtoa seurata.. ja tietävänsä seurata myös samalla valvovansa omaa tilaansa..
Zombie nyt taas on jo kuollut ja seuraa ilman tietoa oikeasta ja väärästä tiedosta.. tiedostamaton.. ja sama nukkuva suoraan kadotukseen..valvoa!?
olen oppinut,että kun on pelastunut niin on pelastunut! miksi omaa tilaansa pitää niin kovin valvoa..? Eikö riitä että tekee omista väärinkäytöksistään parannusta!?
mistä minä tiedän milloin tilani on ´hälyytyksessä´!?
anteeksi kun kyselen, mutta tämä uskonelämä on sietämättömän mutkikasta!! omaa tilaa pitää kirjoitti:
valvoa!?
olen oppinut,että kun on pelastunut niin on pelastunut! miksi omaa tilaansa pitää niin kovin valvoa..? Eikö riitä että tekee omista väärinkäytöksistään parannusta!?
mistä minä tiedän milloin tilani on ´hälyytyksessä´!?
anteeksi kun kyselen, mutta tämä uskonelämä on sietämättömän mutkikasta!!Kyseleminen on elävän uskon merkki. Raamatussa valvomisella tarkoittaa ensisijassa sitä, että kukin huolehtii omalta kohdaltaan, ettei lähde kulkemaan maailman petosten, valheopetusten tai väärien esikuvien perässä. Näillä hengellisillä keskustelupalstoilla valvominen on siis paikallaan jos missä!
Oman tilan valvominen on tarpeen lähinnä siinä suhteessa, että pidämme huolta, että elämme uskosta emmekä ymmärryksestä. Sietämätön mutkikkuus koskee vain niitä meistä (=lähes kaikkia), joilla on suuri tarve ymmärtää kaikki, ennen kuin suostumme luottamaan Herran lupauksiin. Jos elämme lapsenmielisessä luottamuksessa ja uskossa, mutkikkuus vähenee. Pohjimmiltaan usko on helppoa:
“Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.” Room 8:28
“Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalan tietoon. Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.” Fil 4:6-7
“Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne;” Jes 30:15
“Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.” Jer 29:11
“Sillä niin on Jumala rakastanut maailmaa, että hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi ikuinen elämä.” Joh 3:16
- HÄRS KI
Laumapsykologiaa yksinkertaisille laumasieluille.
Ja teitähän näköjään riittää....... Avain on tämä:
Matt 11:28-30
Tässä on 2 kutsua:
1. Tulkaa minun luokseni
2. Ottakaa minun ikeeni
Ihminen, joka vastaa 1. kutsuun, eli tulee Jeesuksen luo, saa synnit anteeksi. Tämä on uskoon tulo.
Jeesuksen seuraaminen on eri asia. Toinen kutsu "ottakaa minun ikeeni" on tarkoitettu uskovalle. Tähän kutsuun vastaaminen on vapaaehtoista. Kyse ei siis ole lain noudattamisesta. Kristitty on kutsuttu vapauteen. Vasta, jos rakkaudesta on halukas asettumaan Jeesuksen askeliin, kannattaa tutkia mitä se tarkoittaa.
Jeesuksen seuraaminen/ikeen ottaminen on ensisijaisesti tätä:
Rakastakaa lähellänne olevia ihmisiä kärsivällisesti.
Tarkempia ohjeita asiasta antavat apostolit:
Kirje roomalaisille, luvut 12-13
Kirje efesolaisille, luvut 4-6
Kirje kolossalaisille, luku 3
1. Pietarin kirje 1:13-3-17
Korostan, että tämä ei tänä päivänä ole kristittyjen keskuudessa suosittua. Siksi moni tulee kyllä uskoon, mutta harva seuraa Jeesusta.- uskossa oleminen
ja Jeesuksen seuraaminen todella OVAT eriasioita
..tähän itse asiassa halusin vastauksen - mitä on kirjoitettu
uskossa oleminen kirjoitti:
ja Jeesuksen seuraaminen todella OVAT eriasioita
..tähän itse asiassa halusin vastauksenne pitäis olla samaanaikaan voimassa..
Siis uskotaan Jeesusta ollaan uskossa seurataan Jeesusta..
Jos sitä alkaa pilkkomaan ...
Mitä Jeesus sanoikaan:
"Tie, Totuus, Elämä"..
Uskossa seurataan Jeesusta hänen tiellään.. kohti elämään.. mitä on kirjoitettu kirjoitti:
ne pitäis olla samaanaikaan voimassa..
Siis uskotaan Jeesusta ollaan uskossa seurataan Jeesusta..
Jos sitä alkaa pilkkomaan ...
Mitä Jeesus sanoikaan:
"Tie, Totuus, Elämä"..
Uskossa seurataan Jeesusta hänen tiellään.. kohti elämään..mutta se on sitä vain vanhurskautuksen ja uskon näkökulmasta. Pyhän Hengen vaikuttamassa uskossa meillä on täydellinen elämä Herrassa, Kristuksessa on kaikki, niin vanhurskautus kuin pyhityskin.
Kristuksen seuraamisessa on kuitenkin kyse siitä, vallitseeko tuo Kristus-todellisuus jo koko elämääsi sen kaikilla alueilla. Vaikuttaako sinussa liha vai Henki. Vain Hengen mukaan eläminen on Kristuksen seuraamista.
Elätkö jo siis täydellisesti Hengessä etkä enää kärsi tästä ristiriidasta:
"Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen... Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia." Room 7:15,24-25
Kyse on elämän muuttumisesta vähä vähältä Kristuksen kaltaiseksi, prosessi, jota Jumala vaikuttaa ihmisessä, kun hän katselee Kristusta ja hänen valossaan haluaa ohjata omaa elämäänsä.
Vaikka tämä muutos on Jumalan työtä, se ei tapahdu, jollei ihminen itse tietoisesti myötävaikuta siihen. Sen tähden UT:n kirjeissä on paljon kehotuksia:
"Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on. Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä." 2 Piet 1:12-13
"Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte; sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi." Fil 2:12-13- niinkuin Paavali
EJKR kirjoitti:
mutta se on sitä vain vanhurskautuksen ja uskon näkökulmasta. Pyhän Hengen vaikuttamassa uskossa meillä on täydellinen elämä Herrassa, Kristuksessa on kaikki, niin vanhurskautus kuin pyhityskin.
Kristuksen seuraamisessa on kuitenkin kyse siitä, vallitseeko tuo Kristus-todellisuus jo koko elämääsi sen kaikilla alueilla. Vaikuttaako sinussa liha vai Henki. Vain Hengen mukaan eläminen on Kristuksen seuraamista.
Elätkö jo siis täydellisesti Hengessä etkä enää kärsi tästä ristiriidasta:
"Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen... Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia." Room 7:15,24-25
Kyse on elämän muuttumisesta vähä vähältä Kristuksen kaltaiseksi, prosessi, jota Jumala vaikuttaa ihmisessä, kun hän katselee Kristusta ja hänen valossaan haluaa ohjata omaa elämäänsä.
Vaikka tämä muutos on Jumalan työtä, se ei tapahdu, jollei ihminen itse tietoisesti myötävaikuta siihen. Sen tähden UT:n kirjeissä on paljon kehotuksia:
"Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on. Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä." 2 Piet 1:12-13
"Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte; sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi." Fil 2:12-13"Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen..."
Minulla on ainakin tuo samainen murhe yötä päivää; teen juuri sitä mitä ei pitäisi vaikka kuinka teen parannusta - olen kelvoton monella tapaa
Onko siis Kristuksen seuraaminen täydellisyyteen pyrkimistä?! pyhitys täydellisyyttä? niinkuin Paavali kirjoitti:
"Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen..."
Minulla on ainakin tuo samainen murhe yötä päivää; teen juuri sitä mitä ei pitäisi vaikka kuinka teen parannusta - olen kelvoton monella tapaa
Onko siis Kristuksen seuraaminen täydellisyyteen pyrkimistä?! pyhitys täydellisyyttä?Suhtaudut asiaan ikään kuin kyse olisi laista: Pitäisi-ei pitäisi, vaikka juuri kirjoitin: Kristitty on vapautettu kaikenlaisesta lain orjuudesta. Jos joku vakavissaan haluaa tutkia ja oppia Kristuksen seuraamista, hänen on ennen sitä löydettävä vapaus niin ajatusten, tunteiden kuin tahdonkin alueella. Jos Herra ei ole ihmistä sisäisesti suorituspaineista vapauttanut, kaikki Jeesuksen seuraamiseen liittyvä kuulostaa lain orjuuteen palaamisesta eikä näin ollen hyödytä tuota ihmistä.
Tekikö Paavali Room 7 luvussa parannusta? Jos teki, miten se käy ilmi? Voidaanko hänestä sen perusteella, mitä hän tuossa luvussa kirjoittaa, sanoa, että hän oli täydellinen?- Suuri vankila
EJKR kirjoitti:
Suhtaudut asiaan ikään kuin kyse olisi laista: Pitäisi-ei pitäisi, vaikka juuri kirjoitin: Kristitty on vapautettu kaikenlaisesta lain orjuudesta. Jos joku vakavissaan haluaa tutkia ja oppia Kristuksen seuraamista, hänen on ennen sitä löydettävä vapaus niin ajatusten, tunteiden kuin tahdonkin alueella. Jos Herra ei ole ihmistä sisäisesti suorituspaineista vapauttanut, kaikki Jeesuksen seuraamiseen liittyvä kuulostaa lain orjuuteen palaamisesta eikä näin ollen hyödytä tuota ihmistä.
Tekikö Paavali Room 7 luvussa parannusta? Jos teki, miten se käy ilmi? Voidaanko hänestä sen perusteella, mitä hän tuossa luvussa kirjoittaa, sanoa, että hän oli täydellinen?Uskisraiskattu klisee "vapaus" tarkoittaa nähdäkseni uskisten kohdalla älyvapautta, vapautta rationaalisesta ajattelusta.
- alainen,en siis ole uskossa
EJKR kirjoitti:
Suhtaudut asiaan ikään kuin kyse olisi laista: Pitäisi-ei pitäisi, vaikka juuri kirjoitin: Kristitty on vapautettu kaikenlaisesta lain orjuudesta. Jos joku vakavissaan haluaa tutkia ja oppia Kristuksen seuraamista, hänen on ennen sitä löydettävä vapaus niin ajatusten, tunteiden kuin tahdonkin alueella. Jos Herra ei ole ihmistä sisäisesti suorituspaineista vapauttanut, kaikki Jeesuksen seuraamiseen liittyvä kuulostaa lain orjuuteen palaamisesta eikä näin ollen hyödytä tuota ihmistä.
Tekikö Paavali Room 7 luvussa parannusta? Jos teki, miten se käy ilmi? Voidaanko hänestä sen perusteella, mitä hän tuossa luvussa kirjoittaa, sanoa, että hän oli täydellinen?enkä siis ollenkaan kelvollinen taivasten valtakuntaan - niinkö se menee!?
enkä kuitenkaan kykene itse itseäni tästä vapauttamaan! - puhukaa te vain vapaasta tahdosta! - ne pääsee jotka pääsee taivaaseen, siinä ei paljon ole ihmisellä nokan koputtamista alainen,en siis ole uskossa kirjoitti:
enkä siis ollenkaan kelvollinen taivasten valtakuntaan - niinkö se menee!?
enkä kuitenkaan kykene itse itseäni tästä vapauttamaan! - puhukaa te vain vapaasta tahdosta! - ne pääsee jotka pääsee taivaaseen, siinä ei paljon ole ihmisellä nokan koputtamistaJumalan lapsi voi joutua lain alaisuuteen.
Taivasten valtakuntaan kelvollisia täällä ei ole yhtäkään. Sinne ei omalla kelvollisuudellä päästä. Sinne pääsylipuksi kelpaavat vain Kristuksen lainavaatteet
En minä tiedä ketään, joka olisi itsensä vapauttanut.
Et vastannut kysymyksiini. Niiden kautta asia voisi mennä eteenpäin.Suuri vankila kirjoitti:
Uskisraiskattu klisee "vapaus" tarkoittaa nähdäkseni uskisten kohdalla älyvapautta, vapautta rationaalisesta ajattelusta.
väärinkäyttö uskovien piirissä on tosiaan yleistä. Toisaalta olen havainnut, että ne, jotka puolustavat rationaalista ajattelua ovat yhtä harvoin valmiita viemään ajatteluaan loppuun asti. Yleensä niin uskovat kuin rationalistitkin haluavat vain osoittaa olevansa itse oikeassa. Uskovat haluavat osoittaa Raamatun maailmankuvan totuudeksi, rationalistit taas tieteellisen maailmankuvan.
- kuvitellut että
EJKR kirjoitti:
Jumalan lapsi voi joutua lain alaisuuteen.
Taivasten valtakuntaan kelvollisia täällä ei ole yhtäkään. Sinne ei omalla kelvollisuudellä päästä. Sinne pääsylipuksi kelpaavat vain Kristuksen lainavaatteet
En minä tiedä ketään, joka olisi itsensä vapauttanut.
Et vastannut kysymyksiini. Niiden kautta asia voisi mennä eteenpäin.minut on Jumalakin hyljännyt.Kun olen luonteeltani aika tarkka..neuroottinenkin..jossain määrin varmaan juuri lainalainen. Vaikka onhan minulle aikaa selvinnyt se, ettei omilla ansioilla ole juurikaan uskon kanssa tekemistä - minun ainakaan.
Nämä sivut ovat kuitenkin myrkkyä haavoihini.En tiedä mihin ja kehen uskon. Ja mitä minulta nyt vielä puuttuu. Totuuden haluan tietää näistä asioista.
Onko minun ajateltava samalla tavalla kuin muut ollakseni kristitty? Miksi toiset tuntuvat aina oikeammilta kristityiltä kuin itse olen? Jumalan edessä minulla ei ole hätää..mutta kun katson toista uskovaa,oma uskoni häviää. Puhumattaakaan muista ihmisistä. Mitä sellainen usko on,joka peljästyy ja kalpenee muihin ihmisiin kosketuksissa ollessaan? - lause!!
Suuri vankila kirjoitti:
Uskisraiskattu klisee "vapaus" tarkoittaa nähdäkseni uskisten kohdalla älyvapautta, vapautta rationaalisesta ajattelusta.
ja vapaus on todella vankila!! - ihmisillä menee huonosti mitä vapaampia he ovat.( vert.vapaa kasvatus)
ihminen tarvitsee rajat ollakseen oikeasti vapaa lause!! kirjoitti:
ja vapaus on todella vankila!! - ihmisillä menee huonosti mitä vapaampia he ovat.( vert.vapaa kasvatus)
ihminen tarvitsee rajat ollakseen oikeasti vapaasinä sitten alat puhua sanoja, jotka merkitsevät jotain, kun muut eivät osaa. Mitä esimerkiksi sanat: Ihminen tarvitsee rajat, tarkoittaa käytännössä? Miten haluat niitä soveltaa esim. sinun ja minun elämässä? Kuuntelen.
kuvitellut että kirjoitti:
minut on Jumalakin hyljännyt.Kun olen luonteeltani aika tarkka..neuroottinenkin..jossain määrin varmaan juuri lainalainen. Vaikka onhan minulle aikaa selvinnyt se, ettei omilla ansioilla ole juurikaan uskon kanssa tekemistä - minun ainakaan.
Nämä sivut ovat kuitenkin myrkkyä haavoihini.En tiedä mihin ja kehen uskon. Ja mitä minulta nyt vielä puuttuu. Totuuden haluan tietää näistä asioista.
Onko minun ajateltava samalla tavalla kuin muut ollakseni kristitty? Miksi toiset tuntuvat aina oikeammilta kristityiltä kuin itse olen? Jumalan edessä minulla ei ole hätää..mutta kun katson toista uskovaa,oma uskoni häviää. Puhumattaakaan muista ihmisistä. Mitä sellainen usko on,joka peljästyy ja kalpenee muihin ihmisiin kosketuksissa ollessaan?Kiitos avoimista ja vilpittömistä kysymyksistäsi, niistä näkyy kaipaus, joka on minun mielestäni Jumalan Hengen vaikuttamaa.
“hän on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä"; niin että me turvallisin mielin sanomme: "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?" Hepr 13:5-6
Ei uskoontulo muuta ihmisen perusluonnetta. Eikä sinun ole toisten mukaisesti ajateltava, sittenhän sinun täytyisi koko ajan muuttaa ajatuksiasi. Näitä kristittyjen mielipiteitä näillä sivuilla kun riittää joka lähtöön. Totuuden tunteminen on kätketty Kristukseen - ei toisiin uskoviin.
Se, että uskosi kalpenee kontaktissa muihin (mahdollisesti itseään ja uskoaan liian täynnä oleviin) ihmisiin, voikin olla Jumalan vaikuttamaa arkuutta:
“Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi. " Jes 57:15- itseään ilman rajoja
EJKR kirjoitti:
sinä sitten alat puhua sanoja, jotka merkitsevät jotain, kun muut eivät osaa. Mitä esimerkiksi sanat: Ihminen tarvitsee rajat, tarkoittaa käytännössä? Miten haluat niitä soveltaa esim. sinun ja minun elämässä? Kuuntelen.
rajattomat lapset ovat siksi niin onnettomia
Ihan on meille ihmisille vain hyväksi,että meillä on rajoituksia,jotain mitä emme voi tai saa tehdä.Jos kaikki on sallittua, olemme oman vapautemme vankilassa harhailemassa. Emme hahmota itseämme, ja se jos mikä on hirveän pelottavaa.
Jokaisella lienee omat rajoitteensa,ja muut rajansa. Joitakin rajoja myös yhteiskunta on asettanut ja Jumala kymmenessä käskyssään.
- Perässä juoksemista
Uskoa olemattomaan.
Sitä se on.- puupappi
Muista, että Jeesus Kristus on myös historiallinen henkilö, ja hän nousi kuolleista, siksi hän elää ja häntä voidaan seurata uskon kautta.
Jeesus sanoi:"kukaan ei voi palvella kahta herraa."
Eli et sinäkään. Oletko huomannut, että niille, jotka eivät seuraa Jeesusta synti tuntuu hyvin normaalilta elämän tavalta. Sanonko miksi?
Koska ihminen on "saatanan lapsi" ja vaeltaa pimeydessä, ilman Jeesusta (Ap.t.26:18), ja "ajatusten ja mielitekojen" mukaan (Ef.2:1-3). Niin siksi, sanoma Jeesuksesta tuntuu "hullutukselta" Raamatun mukaan, koska olet menossa helvettiin. (1.Kor. 1:18).
Sitä vain ihmettelen, vaikka Jumala Raamatussa asiat selkeästi sanoo, rakkaudessa, ja myös sen, että hän tahtoisi antaa synnit anteeksi (Ap.t.16:31) ja taivaan ihanuuden. Mikä on se synti, minkä tähden sinä olet valmis viettämään ikuisuuden kadotuksen kärsimyksessä????
Ihmispelkoko??? (ei kai? mieti vielä kerran, onko heidän miellyttämisessä sen arvoista, ikuisuuden rinnalla? (Hebr.11:24-26), vai rakastatko syntejäsi, etkä tiedä, että Jeesus vapauttaa niiden vallasta, todelliseen elämään?
Tiesitkö, että "pelkurit" ovat listan alussa (no.1), jotka menevät kadotukseen. (Ilm.21:8)
Jumalan siunausta, toivon sydämestäni, että teet parannuksen ja rukoilet elävää JEESUSTA KRISTUSTA pelastajanasi tänään. (2.Kor.6:1-2, Room.10:9-13, Joh.1:12, 3:3-20)
- AnonyymiUUSI
Summa summarum: minulla ei voimat riitä elämään Jumalan mielen mukaista elämää. Millä resursseilla jaksamme luottaa Jumalamme huolenpitoon, jos hän ei anna meille sisäistä varmuutta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854598- 1643552
- 533149
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1981967- 321799
- 461783
- 241763
- 571704
- 181611
- 191607