Mikä ihme tämä W8 kone on? ja mikä on erona v8? mikä on hyöty?
tattish...
W8 passat
19
11132
Vastaukset
- Reerium
W8 on käytännössä V8 moottori, joka on tehty hieman normaalista poikkeavalla tavalla yhdistämällä kaksi V4 moottoria.
Käytännössä tästä ei ole mitään erityistä hyötyä vaikka Volkswagenin markkinamiehet saattavat jotain muuta väittääkin.- klonkswagen
On siitä se hyöty, että tavallinen V8 ei olisi Passatin keulalle mahtunut. Eli piti värkätä W8.
- rrrealisti
http://www.studiolumi.com/koke/uaitkn/w_motors.html
Upea moottorikeksintö joita ei nykyään enää paljoa tehdä.
Volkkarilla osataan.- keksintö
Upea keksintö jota ei enää nykyään juuri tehdä... pakko olla tosi upea.
- Olli-Tuuletin
miten W8 liittyy sinuun.. eikö 3 sarjanen lexus olekkaan sun juttus
kiitos muuten kun annoit tilaa aidan maalaukselle - kokeilu.
Eipä ollut tuo Passat pitkään myynnissä. Iso, painava kone takasi kamalat ajo-ominaisuudet, ison kulutuksen ja keskinkertaisen suorituskyvyn (lastutettu 1.8 nopeampi).
- rrrealisti
Kyseessä on erittäin painava auto. Se vaikuttaa paikaltalähtöön.
Koneen idea on onnistunut. kaksi VR-moottoria v-muotoon. Kompakti, tehoonsa nähden pienenkokoinen moottori.
Tosin, jos omaa pahan VW-vihan, on vaikeaa nähdä tosiasioita.... - metallurgi.
rrrealisti kirjoitti:
Kyseessä on erittäin painava auto. Se vaikuttaa paikaltalähtöön.
Koneen idea on onnistunut. kaksi VR-moottoria v-muotoon. Kompakti, tehoonsa nähden pienenkokoinen moottori.
Tosin, jos omaa pahan VW-vihan, on vaikeaa nähdä tosiasioita....VW-viha ja -fanaattisuus vaikeuttavat molemmat objektiivisia päätelmiä...
- -seurailija-
metallurgi. kirjoitti:
VW-viha ja -fanaattisuus vaikeuttavat molemmat objektiivisia päätelmiä...
WV-konsernin omgelma on koko etuvetokauden ajan ollut sinnikäs pysähtyneisyys DKW ja NSU tehtaiden kehittämässä akselin etupuolelle sijoitetussa pitkittäisessä moottorissa.
Tilankäyttö ja edes siedettävät ajo.ominaisuudet ovat sitten johtaneet tällaisiin moottorikummajaisiin, joissa on ainoastaan huonoja ominaisuuksia, sekä valmistuksen että käytön kannalta
( jos jollekin moottoreita tuntevalle esittäisi keksineensä 8 sylinterisen moottorin, jossa on epätasavälinen sytytys ja lisäksi se vaatii tasapainoakselit, niin asiaa kai pidettäisi hyvänä vitsinä ).
Kysymyksessä ei siis ole mikään mullistava keksintö vaan epätoivoinen keino yrittää istuttaa tehokas moottori 2-tahti ja Wankel-moottoreille suunniteltuun konseptiin. - Kehvetti
rrrealisti kirjoitti:
Kyseessä on erittäin painava auto. Se vaikuttaa paikaltalähtöön.
Koneen idea on onnistunut. kaksi VR-moottoria v-muotoon. Kompakti, tehoonsa nähden pienenkokoinen moottori.
Tosin, jos omaa pahan VW-vihan, on vaikeaa nähdä tosiasioita....Tuo kyseinen Passat on huonosti toteutettu auto monessakin mielessä ja siksi se on niin painava.
Paino ei johdu pelkästään moottorista vaan korin rakenteistakin.
Vaikka tuo W8 moottori on hieman pienikokoisempi kuin jotkut vastaavat V8 niin tästä ei ole käytännössä mitään muuta hyötyä kuin se, että se on saatu sopimaan tuohon nimenomaiseen Passattiin.
Se ei ole yhtään kevyempi kuin vastaavat moottorit ja teho/koko/paino suhde on perseestä. Esimerkiksi Chevroletin 5,7 litrainen V8 on 190kg kevyempi. Audin vastaavasta 4,2 litraisesta V8 moottorista oli samaan aikaan revitty 340 hevosvoimaa (nykyään jopa 425). - rrrealisti
Kehvetti kirjoitti:
Tuo kyseinen Passat on huonosti toteutettu auto monessakin mielessä ja siksi se on niin painava.
Paino ei johdu pelkästään moottorista vaan korin rakenteistakin.
Vaikka tuo W8 moottori on hieman pienikokoisempi kuin jotkut vastaavat V8 niin tästä ei ole käytännössä mitään muuta hyötyä kuin se, että se on saatu sopimaan tuohon nimenomaiseen Passattiin.
Se ei ole yhtään kevyempi kuin vastaavat moottorit ja teho/koko/paino suhde on perseestä. Esimerkiksi Chevroletin 5,7 litrainen V8 on 190kg kevyempi. Audin vastaavasta 4,2 litraisesta V8 moottorista oli samaan aikaan revitty 340 hevosvoimaa (nykyään jopa 425).Ylemmän luokan premium-autot tahtovat olla painavia...
Moottorista on juttua ylempänä. Erittäin hyvä linkki.
Mistään susikappaleesta ei ole kyse vaikka niin yrität väittää.
Pelkkä teho ei ole moottorin hyvyyden mitta. - suurin
rrrealisti kirjoitti:
Ylemmän luokan premium-autot tahtovat olla painavia...
Moottorista on juttua ylempänä. Erittäin hyvä linkki.
Mistään susikappaleesta ei ole kyse vaikka niin yrität väittää.
Pelkkä teho ei ole moottorin hyvyyden mitta.VW:n VR-koneiden suurin ongelma on heikohko kestävyys (VR6 erityisesti kannen osalta), janoisuus suhteessa tehoon, epämiellyttävä soundi ollakseen v-moottori ja varsin alhainen teho. Lisäksi kun paino ei ollut normaalia V-konetta pienempi, niin hyötyinä oli hieman kompaktimpi koko, joka ei kuitenkaan helpottanut tai alentanut huoltokustannuksia, niin lopun voi arvata.
- sitroen.
suurin kirjoitti:
VW:n VR-koneiden suurin ongelma on heikohko kestävyys (VR6 erityisesti kannen osalta), janoisuus suhteessa tehoon, epämiellyttävä soundi ollakseen v-moottori ja varsin alhainen teho. Lisäksi kun paino ei ollut normaalia V-konetta pienempi, niin hyötyinä oli hieman kompaktimpi koko, joka ei kuitenkaan helpottanut tai alentanut huoltokustannuksia, niin lopun voi arvata.
on ollut muitakin omituisuuksia muka uusina keksintöinä. Mm soikeasylinterinen moottori. Ei liene ehtinyt tuotantoon asti?
Muutenkin kyseinen firma on ollut otsikoissa. Mm yhtiön johdon huorien /cc:n syytämien rahojen takia. - bnvv
rrrealisti kirjoitti:
Ylemmän luokan premium-autot tahtovat olla painavia...
Moottorista on juttua ylempänä. Erittäin hyvä linkki.
Mistään susikappaleesta ei ole kyse vaikka niin yrität väittää.
Pelkkä teho ei ole moottorin hyvyyden mitta.> Pelkkä teho ei ole moottorin hyvyyden mitta.
Aivan näin, korkean viritysasteen hinta on usein moottorin heikentynyt kestävyys. Perusperiaate on että, ilmaisia lounaita ei ole. - bnvv
> Iso, painava kone takasi kamalat ajo-ominaisuudet, ison kulutuksen ja keskinkertaisen suorituskyvyn (lastutettu 1.8 nopeampi).
W8 Passatin huippunopeus eletronisesti rajoitettu 250 km/h. Taidat olla aika kova lastuttaja! - etä
näin
- w8
eks tajuu iha eri asia
- zündapp diesel
VW= downsizemopo.
- dfhlsdfhlsdhflsdf
Tämähän on vanha viestiketju, mutta kukaan ei sanonut sitä oleellista tuosta W8 moottorista.
Sehän on huomattavan lyhyeksi tehty 8-sylinterinen moottori.
Tilansäästössä toki hyödytään, mutta mutta....
-kampiakselista tulee huomattavan lyhyt
-kampiaksille ei mahdu kovinkaan leveät laakerit, vaan kierotkanki on laakeroitu kampiakseliin 12mm levyisellä laakeriluiskalla !!
-seurauksena se, että laakerit ei kestä kuin 50-80 tkm
Korjauksena tietysti se, että laitetaan uudet laakerit. Valitettavasti valmistajakin on hylännyt moottorin, siihen ei ole varaosanumeroa edes olemassa noille laakereille eikä kannentiivisteille ym ym osille.
Eli, kun tuollaisen ostaa, moottori on kertakäyttökamaa, en tiedä saako uutta valmistajalta. Itse en autosta olisi montaa sataa euroa halukas maksamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä992055Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2881866Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3251688Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2041555- 311177
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht901134Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941103- 511047
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤651042- 581028