Pieni premium-

auto?

Kyllästyttyäni autojeni huonoon laatuun olen aikeissa astua autojen n. premium-luokkaan.

Rahavarojen ollessa rajalliset olen pakotettu tyytymään ensimmäisen portaan tarjontaan. Vaihtoehtoina ovat Alfa Romeo 147, BMW 116, Audin A3 sekä uusi (tuleva) Volvo C30 - kaikki 1.6-litran padalla.

Alfa on hyvä ajaa, mutta ylläpitokulut huolettavat. Bemari tuntuu sporttiselta, mutta riittääkö tuo kone. Audi tuntuu laadukkaalta, mutta samalla hieman tavanomaiselta. Volvo on kaunis ja uusi, mutta voiko uuden mallin laatuun taaskaan luottaa? Ongelmia, ongelmia.

Osaavatko palstaveljet ja -sisaret auttaa? Saisihan tuolla rahalla jonkun perheautonkin, mutta kaipaan premium-luokan arvostusta, urheilullisuutta ja laatua. Kokemuksia! Vinkkejä!

35

2257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokota

      sillä, näet, nimittäin...

    • saipa

      Entäpä Mini Cooper? Sehän on tekniikalta ja laadultaan Bemari.

      Muutama kommentti esittämistäsi autoista.

      Alfa Romeo pudottaa hintansa pomminvarmasti ja rajusti. Käytetty italoauto ei todellakaan ole haluttu vaihtoehto. Uudesta lähtien syytä varautua pikkuvikoihin. Hyvä vaihtoehto työsuhdeautoksi, jolloin hinnan pudotuksella ei merkitystä.

      BMW 1-sarjalainen vaatisi todellakin isomman moottorin. Perusmalli on tehoton ja huonosti varusteltu, mutta hintaa on reippaasti. Takapenkki aivan onneton.

      Audi A3 on hyvä peli. Mutta herää kysymys, että maksatko ylihintaa Volkkari Golfista? A3:n kun on oikeasti Golf. Sisustus on laadukas, mutta Volkkarin tekniikka on silti sitä samaa perusautojen tekniikkaa.

      Volvo C30:sta ei tietty voi sanoa oikein mitään. Volvossa ergonomia ja viimeistely on kyllä tasokasta, mutta tekniikka vähän niin ja näin. Alustan osia joutuu uusimaan jatkuvasti.


      Noista valitsisin A3:n tai jos ulkonäkö vaikuttaa niin ehdottomasti Minin.

    • wmwut

      "Kyllästyttyäni autojeni huonoon laatuun olen aikeissa astua autojen n. premium-luokkaan".


      Kyllä meillä ainakin kaikki toimii hienosti,
      0-130 000 km jonka yleensä ajamme.

      Paljon on ajotyylillä ja taidoilla merkitystä,
      toisilla on jopa ennen sataa tonnia jarrutöitä,
      meilllä ei ole koskaan, ollut mitään.

      Merkit ovat sellaisia vanhoja ja hyviä merkkejä,
      jotka ovat olleet "aina" oman luokkansa kärkiautoja,
      merkkiä en viitsi sanoa, mutta niitä on monia, kun meillä on omassa perheessäki 7 autoa.

    • jos remiumi pitää olla

      "Kyllästyttyäni autojeni huonoon laatuun olen aikeissa astua autojen n. premium-luokkaan."

      Saatat kokea vielä suuremman pettymyksen kun odotukset ovat suuremmat. Eivät ne juuri sen kummempia autoja ole.

      Halvin mainitsemistasi autoista maksaa 24900 euroa.

      Ongelmasi näyttää olevan seuraava:

      -pitäisi olla halvat käyttökulut
      -autossa pitäisi olla suorituskykyä
      -autossa tulisi olla "laatua"
      -auton tulisi olla eksoottinen
      -auton tulisi olla uusi
      -auton tulisi olla kaunis

      Jostakin noista joudut tinkimään.

      Käyttökuluilla ei niin hirveästi ole oikeasti merkitystä sillä tuon hintaisen auton kustannuksista 80% menee sen hintaan, arvonalennukseen ja vakuutuksiin.

      Suorituskykyä saat vasta kun moottorissa on kokoa vähintään pari litraa. Laatu tarkoittanee merkkinä audia, BMW:tä tai mersua, ja tuo eksoottisuus lienee sitten coupe-malli.

      Jos tingit tuosta että auton ei tarvitse olla uusi niin saat tuolla rahalla 5 vuoden ikäisiä coupe-malleja mersulta ja BMW:ltä. Eikä pitäisi jäädä suorituskyvystäkään kiinni.

      • ei kelpaa.

        Ostan vaatteeni ja ruokanikin uutena. Tuo muualla mainittu Mini saattaisi kyllä olla hyvä vaihtoehto.


      • jos kerran...
        ei kelpaa. kirjoitti:

        Ostan vaatteeni ja ruokanikin uutena. Tuo muualla mainittu Mini saattaisi kyllä olla hyvä vaihtoehto.

        Uskaltaako kysyä, jos olet noin periaatteen mies, niin naisseuralaisetkin ovat varmaan kaikki olleet sitten neitsyitä?


      • kaapista
        jos kerran... kirjoitti:

        Uskaltaako kysyä, jos olet noin periaatteen mies, niin naisseuralaisetkin ovat varmaan kaikki olleet sitten neitsyitä?

        En koske naisiin, ovat likaisia haisevine mirreineen.

        Viihdyn vain söpössä miesseurassa.


      • Jhonny Cooper
        ei kelpaa. kirjoitti:

        Ostan vaatteeni ja ruokanikin uutena. Tuo muualla mainittu Mini saattaisi kyllä olla hyvä vaihtoehto.

        Ministä on juuri tulossa täysin uusi malli. Ulkonäkö säilyy lähes ennallaan, mutta auto kasvaa ja on entistä premiumpi.


    • toy-boy...

      Kannattaako persaukisen päteä autolla?

      Jos haluat todella luotettavan PREMIUMin ja käyttökulutkin täytyy olla edulliset jää vain pari vaihtoehtoa: TOYOTAT Corolla ja Yaris.

      • sulla on?

        "arvostusta, urheilullisuutta ja laatua"


      • uskokaa tai älkää
        sulla on? kirjoitti:

        "arvostusta, urheilullisuutta ja laatua"

        Corolla on Suomessa erittäin arvostettu, katsokaa myyntitilastoja !

        Laatuakin on, toyota on yksi luotettavimmista autoista.

        Urheilullisuus... hmm... pitää ottaa corolla isoimmalla mahdollisella koneella.


    • Siinä se on

      Dodgessa on näköä, kokoa ja tehoa, ei kulutusta kuitenkaan eikä hintaa. Laatu on ehdotonta premiumia.

    • Sinuna uutta autoa hankkiessa harkitsisin erittäin vakavasti huoltosopimusta.

      Itselläni kolmessa viimeisimmässä Volvossa ja nyt Mersussa on voimassaoleva huoltosopimus. Toki pari ekaa vuotta maksaa osin turhasta, kun on takuu, mutta siitä eteenpäin se tuo aikalailla turvaa.

      Ilmaiset määräaikaishuollot: osat ja työt ja nesteet, jopa polttimot ja tuulilasinpyyhkijät kuuluvat hintaan. Ongelmien tullessa kaikki remontit, hinaukset, taksit ja yöpymiset ja sijaisautot maksutta. Ei kannata maksaa keskeytysvakuutusta erikseen.

      Harkitse Volvo-sopimusta tai Mercedeksen MobiloLife -palvelua. Tämä tavallaan kuuluu Premium-autoiluun. Autosi pidetään kunnossa ja jos se siitä huolimatta pettää, matkasi ei keskeydy vaan Sinusta pidetään huolta loppuun asti.


      Master Eq

      • liikemiesluokka

        "Ilmaiset määräaikaishuollot: osat ja työt ja nesteet"

        Kuinka ne ilmaisia ovat, jos joka kuukausi pitää maksaa ennakkoon kuukausimaksu, olipa ongelmia tai ei.

        Tuttu Volvo-myyjä kertoili, että huoltosopimus lähes tuplaa huoltokulut ja tarkkaan ottaen polttimoita ym. vaihdetaan vain huoltokäynnin yhteydessä. Toki siitä on kuulemma yleensä joustettu.

        Kannattaa myös miettiä ajomatkaa autokauppaan. Jos sinne merkkiliikkeeseen on matkaa vaikkapa 40 kilometriä, niin kyllä siinä polttimolle hintaa tulee bensakulujen muodossa, jos saman polttimon saisi paikalliselta Teboililta eurolla.


        "Ongelmien tullessa kaikki remontit, hinaukset, taksit ja yöpymiset ja sijaisautot maksutta."

        Kuluttajansuojalain mukaan tavaran virheellisyydestä ei saa aiheutua kuluttajalle ylimääräisiä kuluja. Eli ne remontit, hinaukset, taksit, auton kuljettaminen korjaamolta takaisin asiakkeelle ym. kuuluu korvata kuluttajalle ilman mitään sopimuksiakin.

        On erittäin typerää maksaa autoliikkeelle siitä, että autoliike vastaa lainmukaisista velvollisuuksistaan.

        Kuluttajansuojalaki on pakottavaa oikeutta, eikä autoliike saa missään omissa sopimusehdoissaan ym. heikentää kuluttajan oikeuksia.

        Nämä huoltosopimukset ovat ainakin tältä osin markkinamiesten keksintöjä. Onhan se tietty hienoa kehua näitä lakisääteisiä palveluitaan Super-Premium-turvapaketteina. Aivan vastaavasti autoesitteissä luetellaan auton varusteiksi kaikenlaisia lakisääteisiä varusteita, kuten ajonesto tai 3-pistevyö takapenkin keskipaikallakin.


      • Ajotopina

        "Tämä tavallaan kuuluu premium-autoiluun...Jos se siitä huolimatta pettää..." Jaa että se kuuluu premium-käsitteeseen että uudesta autosta pitää vielä suolaisen hankintahinnan ja lyhyen takuuajan lisäksi maksaa kuukausittain jotain suojelurahaa eikä varmuutta toimimisesta ole sittenkään.
        Premiuminsa kullakin. Minä kun pidän premiumina juuri päinvastaista.


      • liikemiesluokka kirjoitti:

        "Ilmaiset määräaikaishuollot: osat ja työt ja nesteet"

        Kuinka ne ilmaisia ovat, jos joka kuukausi pitää maksaa ennakkoon kuukausimaksu, olipa ongelmia tai ei.

        Tuttu Volvo-myyjä kertoili, että huoltosopimus lähes tuplaa huoltokulut ja tarkkaan ottaen polttimoita ym. vaihdetaan vain huoltokäynnin yhteydessä. Toki siitä on kuulemma yleensä joustettu.

        Kannattaa myös miettiä ajomatkaa autokauppaan. Jos sinne merkkiliikkeeseen on matkaa vaikkapa 40 kilometriä, niin kyllä siinä polttimolle hintaa tulee bensakulujen muodossa, jos saman polttimon saisi paikalliselta Teboililta eurolla.


        "Ongelmien tullessa kaikki remontit, hinaukset, taksit ja yöpymiset ja sijaisautot maksutta."

        Kuluttajansuojalain mukaan tavaran virheellisyydestä ei saa aiheutua kuluttajalle ylimääräisiä kuluja. Eli ne remontit, hinaukset, taksit, auton kuljettaminen korjaamolta takaisin asiakkeelle ym. kuuluu korvata kuluttajalle ilman mitään sopimuksiakin.

        On erittäin typerää maksaa autoliikkeelle siitä, että autoliike vastaa lainmukaisista velvollisuuksistaan.

        Kuluttajansuojalaki on pakottavaa oikeutta, eikä autoliike saa missään omissa sopimusehdoissaan ym. heikentää kuluttajan oikeuksia.

        Nämä huoltosopimukset ovat ainakin tältä osin markkinamiesten keksintöjä. Onhan se tietty hienoa kehua näitä lakisääteisiä palveluitaan Super-Premium-turvapaketteina. Aivan vastaavasti autoesitteissä luetellaan auton varusteiksi kaikenlaisia lakisääteisiä varusteita, kuten ajonesto tai 3-pistevyö takapenkin keskipaikallakin.

        Huoltosopimus jatkaa siitä, mihin virhevastuu ja vapaaehtoinen takuu päättyy. Esimerkiksi Mersulla vaikka 30 vuotta. Myyjän virhevastuu ei ulotu näin pitkälle.

        Jokainen laskekoon kohdallaan, onko kannattavaa. Minulla on neljäs auto menossa huoltosopimuksen kera, enkä ilman sitä enää autoa hanki.

        Maksan mielenrauhasta. Ja mielelläni.


        Master Eq


      • Ajotopina kirjoitti:

        "Tämä tavallaan kuuluu premium-autoiluun...Jos se siitä huolimatta pettää..." Jaa että se kuuluu premium-käsitteeseen että uudesta autosta pitää vielä suolaisen hankintahinnan ja lyhyen takuuajan lisäksi maksaa kuukausittain jotain suojelurahaa eikä varmuutta toimimisesta ole sittenkään.
        Premiuminsa kullakin. Minä kun pidän premiumina juuri päinvastaista.

        Minulla on ollut 21 vuotta ajokortti ja yli kymmenen autoa eikä yhteenkään ole tehty koskaan mitään remonttia. Vielä.

        Minä maksan silti mieleläni mielenrauhasta. Jokainen laskekoon kohdallaan, kannattaako.


        Master Eq


      • valinta...
        Ajotopina kirjoitti:

        "Tämä tavallaan kuuluu premium-autoiluun...Jos se siitä huolimatta pettää..." Jaa että se kuuluu premium-käsitteeseen että uudesta autosta pitää vielä suolaisen hankintahinnan ja lyhyen takuuajan lisäksi maksaa kuukausittain jotain suojelurahaa eikä varmuutta toimimisesta ole sittenkään.
        Premiuminsa kullakin. Minä kun pidän premiumina juuri päinvastaista.

        Minä valitsen viisaammin ja ostan auton joka ei tarvitse huoltosopimuksia. Minun merkkini ei ollutkaan alkuperäisen kysyjän listalla. Niihin varmasti tarvitaan huoltosopimus.


      • liikemiesluokka
        MasterEq kirjoitti:

        Huoltosopimus jatkaa siitä, mihin virhevastuu ja vapaaehtoinen takuu päättyy. Esimerkiksi Mersulla vaikka 30 vuotta. Myyjän virhevastuu ei ulotu näin pitkälle.

        Jokainen laskekoon kohdallaan, onko kannattavaa. Minulla on neljäs auto menossa huoltosopimuksen kera, enkä ilman sitä enää autoa hanki.

        Maksan mielenrauhasta. Ja mielelläni.


        Master Eq

        Aika harvassa taitavat olla ne uuden Mersun ostajat, jotka ajavat autollaan 30 vuotta!

        Vaikka ajattelisi käytettyjenkin Mersujen ostajia, niin Mobilon voimassaolo vaatii keskeytymätöntä merkkihuoltoa. Moniko edes 20 vuotias Mersu on huollettu jatkuvasti merkkiliikkeessä ja vielä niin, että kaikki korjaamon vaatimat korjaukset on tehty?

        Aivan humpuukia tuollainen 30 vuoden hehkutus. Kunnon premiumia haluava ei sillä Mersullaan montaa vuotta ajele ennen kuin vaihtaa jälleen uuteen.


      • MasterEq kirjoitti:

        Huoltosopimus jatkaa siitä, mihin virhevastuu ja vapaaehtoinen takuu päättyy. Esimerkiksi Mersulla vaikka 30 vuotta. Myyjän virhevastuu ei ulotu näin pitkälle.

        Jokainen laskekoon kohdallaan, onko kannattavaa. Minulla on neljäs auto menossa huoltosopimuksen kera, enkä ilman sitä enää autoa hanki.

        Maksan mielenrauhasta. Ja mielelläni.


        Master Eq

        ...käyttää Toyotakin omia varaosiaan mainostaessaan.

        Näin teenkin, luotan merkkivaraosiin(joita olen tarvinnut äärimmäisen vähän viimeisen 5v/200tkm aikana), mutta kerropas, paljonko sinun "mielenrauhasi", on maksanut esim. viimeisen 3v/120tkm aikana (tai sinulle sopivana ajankohtana)?


      • Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...käyttää Toyotakin omia varaosiaan mainostaessaan.

        Näin teenkin, luotan merkkivaraosiin(joita olen tarvinnut äärimmäisen vähän viimeisen 5v/200tkm aikana), mutta kerropas, paljonko sinun "mielenrauhasi", on maksanut esim. viimeisen 3v/120tkm aikana (tai sinulle sopivana ajankohtana)?

        En ole loppusummaa koskaan ennen laskenutkaan, mutta yritän nyt. Sanotaan vaikka viimeiset 7 vuotta olen huoltosopimuksesta maksanut, eli 84 kuukautta. Olisikohan keskihinta jotain 40 euroa kuussa?

        Eli luokkaa 3500 euroa. En pidä sitä minkäänlaisena kustannuksena, koska tällä rahalla olen sanut kaikki huollot ja kulutusosat maksutta.

        Samassa ajassa olen ostanut uusia autoja 267000 eurolla (ei toki näin suurta välirahaa). Polttoainettakin on kulunut 14000 eurolla.

        Huoltosopimus on mielestäni pikkuraha ja joka sentin arvoinen.


        Master Eq


      • itsekin
        MasterEq kirjoitti:

        En ole loppusummaa koskaan ennen laskenutkaan, mutta yritän nyt. Sanotaan vaikka viimeiset 7 vuotta olen huoltosopimuksesta maksanut, eli 84 kuukautta. Olisikohan keskihinta jotain 40 euroa kuussa?

        Eli luokkaa 3500 euroa. En pidä sitä minkäänlaisena kustannuksena, koska tällä rahalla olen sanut kaikki huollot ja kulutusosat maksutta.

        Samassa ajassa olen ostanut uusia autoja 267000 eurolla (ei toki näin suurta välirahaa). Polttoainettakin on kulunut 14000 eurolla.

        Huoltosopimus on mielestäni pikkuraha ja joka sentin arvoinen.


        Master Eq

        Omassa autossani huoltosoppari olisi ollut jotain 25€/kk luokkaa. Hinta olisi varmastikin noussut takuuajan jälkeen. En edes vaivautunut ottamaan selvää.
        Huoltojen hinnaksi laskin alle kympin kuussa ja autoon tuskin muuta tullaan tekemäänkään ennen kuin sen vaihdan noin nelivuotiaana. Katsoin että pidän mieluummin itse tuon erotuksen 700€ kuin lahjoitan sen muualle. Tosin jos auto olisi ollut Renault tai vastaava en itsekään olisi uskaltanut sitä ostaa ilman huoltosopimusta.


      • MasterEq kirjoitti:

        En ole loppusummaa koskaan ennen laskenutkaan, mutta yritän nyt. Sanotaan vaikka viimeiset 7 vuotta olen huoltosopimuksesta maksanut, eli 84 kuukautta. Olisikohan keskihinta jotain 40 euroa kuussa?

        Eli luokkaa 3500 euroa. En pidä sitä minkäänlaisena kustannuksena, koska tällä rahalla olen sanut kaikki huollot ja kulutusosat maksutta.

        Samassa ajassa olen ostanut uusia autoja 267000 eurolla (ei toki näin suurta välirahaa). Polttoainettakin on kulunut 14000 eurolla.

        Huoltosopimus on mielestäni pikkuraha ja joka sentin arvoinen.


        Master Eq

        ....olisit nyt laskenut kuitenkin pyytämäni aikaa, (tai mielummin lyhempää aikaa), jotta voitaisiin ihan vertailla.

        Tai no, jos puhutaan huoltokuluista pelkästään, niin se on vähän vaikeaa verrata, jos toinen pitää useampaa autoa ja toinen vaihtaa välillä. Pitäisi oikeastaan verrata huolto- ja pääomakuluja.

        Vertauksen vuosi: mulla menee perushuoltamiseen noin 300e/v ajettaessa 40tkm/v Koska öljykulut ovat suurimmat, lukema putoaa johonkin 200e/v kun matka puolitetaan.

        PS. ei pääse noin alhaaseen summaan merkkihuollolla tietenkään.....


      • Japsi,,,,,,,,,

        Itselläni on Japsi-merkki, arvostuksella euroopassa jotain sijalla 3 - 5? Ei ole kuitenkaan tojo.
        Kun maksan noin 200 euron huollot merkkiliikkeessä 20tkm välein, ei vikoja ole tullut. Se mikä ei ole normaalissa huolto-ohjelmassa, menee takuuseen. Lisäksi; "Ongelmien tullessa kaikki remontit, hinaukset, taksit ja yöpymiset ja sijaisautot maksutta. Ei kannata maksaa keskeytysvakuutusta erikseen.", tämä, paitsi tosiaan sijaisauto, kuuluu jo maksutta euroopan alueella kauppaan. Minkä hintainen sitten ns huoltosopimus on per kk? siis jotain 20 euroa vai?


      • hii

        ai mihin loppuun? kaverit maksaneet itsensä kipeiksi jotain ihme kuukausimaksua voi pyhä lehmä..


      • vikapesänä...

        Nyky-Mersu on suoraan sanoen vitsi. Mukamas preemiumi, paskan marjat. Vikaherkkä auto, josta valmistaja on saanut harmaita hiuksia ja valtaisat takuukorjauskulut. Sähkö/elektroniikka reistaa ja korin ruostejutut kiusaa. Kyllä se mobilo-life on meseen oikea valinta ja sekään ei auta jos asut esim. pk-seudulla missä Veho monopolina, ei saa palvelua vaan töykeää käytöstä ja huonoa työjälkeä.


    • fgfgfgfgfg

      Tarkoitatko huonolla laadulla että autot ovat proletasoa vai epäluotettavia. Voit luottaa, että noissa kalliimmissa on vikoja aivan yhtä lailla kuin edullisemmissa, ja ne viat ovat kalliimpia korjata.

      • Barbeito

        Näinhän se on kuten edellinen kirjoittaja kertoi: noissa ns. paremman luokan autoissa on myös vikoja. Mitään tilastoa minulla ei tietenkään asiasta ole, mutta ihan vaan kun on kuunnellut ensikäden tietoja tuttavilta ja työtovereilta, eivät nuo Audit ja Mersut ole sen viattomammilta kuulostaneet kuin jokin "perusauto". Pikemminkin päin vastoin.


    • Keen

      Tuohon segmenttiin lisäisin vielä Minin. Se vasta on hauska ajaa, ja jopa pienemmällä koneella suht ripeä. Tosin se on puhtaasti kahden ihmisen auto mutta persoonallisuus on kyllä aivan toista luokka kuin mainitsemissasi.

      Tuo on vähän vaikea segmentti. OMASTA mielestäni Bemari on ruma (vaikka Bemareista pidänkin), Alfa faceliftin jälkeen tylsähkö ja "premiumluokkaisuus" hieman kyseenalainen, Volvo on melko tylsä ja vaikuttaa hieman epäkäytännölliseltä (kuten Mini). Audi on ehkä noista paras, joskin vähän harmaa. Tosin saat VW Golfin (sama tavara eri pussiissa) isommalla koneella ja paremmilla varusteilla samaan hintaan. Imago vähän tylsempi ehkä...

    • wum

      urheilullisuus on makuasia. Kun valitsee tavallisen merkin saa tehokkaamman auton samalla rahalla. Se on silloin käytännössä urheilullisempi.

      • olla...

        ...nopeampi, mutta ei urheilullisempi.


      • wum
        olla... kirjoitti:

        ...nopeampi, mutta ei urheilullisempi.

        makes you happy...


    • Nonpremium

      Nuo 1,6-mallit ovat nuhapumppuja. Karseita ajaa, koska menevän ulkonäön ja merkkimaineen takia haastajia valoissa riittää ja on se pehanan noloa kun ei sataheppaisella preemiumilla ole jakoja 140-150-heppaisten tavis-perhefarkkujen kanssa. Nykyiset teho-pakettiautotkin jättää nuo.

    • Anonyymi

      Ainakin ei kannataa mitään ostaa Premium Autokeskus oy firmasta. Huono palvelu ja varmaa ulkomaalaisten rahanpesu firma

    • Anonyymi

      BMW 116 :DDD eikö sulla parempaan oo varaa :DDD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe