TOSCANAN AURINGON ALLA

Rico Amor

Katsoin eilen kyseisen elokuvan mtv3:lta, ja täytyy myöntää, että se oli kauheaa katseltavaa.

Täynnä typeriä, loppuunkuluneita kliseitä ja hehkutusta, eikä mitään kunnollista juonta tai tarinaa. Näiden jenkki-perspektiivistä tehtyjen elokuvien/sarjojen tarkoituksena on ilmeisesti tarjota joku syvempi opetus, mutta mielestäni jää aika pinnalliseksi.
Siis tekemällä tehtyä paskaa!!

Tapana ei ole kommentoida elokuvia julkisilla foorumeilla, mutta nyt oli pakko. Yleensä pidän valtavirta-elokuvista, mutta ärsyttää rahan haaskaaminen tälläiseen.

Olenko aivan outo, vai onko kukaan muu samaa mieltä?

3

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mayesia

      Elokuva jäi minulta katsomatta, näköjään sitten onneksi.

      Olen kuitenkin lukenut Frances Mayesin samannimisen kirjan, johon elokuvankin pitäisi perustua ja kehotan sinuakin lukemaan sen. Saattaisi poistaa ainakin osaksi pahan mielesi.

      Televisiossa esitetty lyhyt traileri näytti kertovan sydänsurujaan pakenevasta naisesta, joka ajelee avoautolla huivi liehuen. Ei kirjassa sellaista ole. Se nimittäin kertoo Toscanaan muuttavasta naisesta ja hänen arkipäivästään uudessa maassa. Sisältö on ihan raadollista taloremonttia ja viemärityötä.

      Parhaillaan luen Mayesin uudempaa kirjaa nimeltään Vaellusvuosi. Se on kulttuurimatkailusta kiinnostuneen toivekirja. Mayes matkustaa miehensä kanssa Euroopan eri maissa ja kuvaa näkemäänsä ja kokemaansa asiantuntemuksella mutta myös itse syyvästi kokien. Suosittelen.

      PS. Saattaa Mayesilla olla kolmaskin kirja tuosta muuttoaiheesta, en nyt muista tarkasti tähän hätään.

      • Rico Amor

        .. ja lohdutuksesta. Nyt on jo paha mieli pyyhkäisty pois.
        Tiesin, että käsikirjoitus perustuu samannimiseen kirjaan, joka on jopa ollut best-seller. Ja jos samoilla eväillä olisi kirjan sisältö luotu, niin kyllä olisin ihmetellyt, tai sitäpä juuri ihmettelinkin pakinoidessani.

        Joka tapauksessa ajattelin katsastaa tuon vaellusvuosi kirjan suosittelujesi perusteella. En tiedä, onko Mayesin kirjat enemmän naisille suunnattuja, mutta aihe kuulostaa mielenkiitoiselta. Itse olen mies, mutta en kovin selektiivinen näissä kirjallisuus- yms. valinnoissa, vaikka ei ehkä heti siltä kuulostanutkaan.
        Miellyttäviä lukuhetkiä ja kiitokset vielä kannustavasta vastauksestasi.


    • katrri

      Itse pidin elokuvasta, mutta makuasia se kai on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe