Nyt se minulle selvisi. Auton saa puristus kiihtymään, ei vääntö saatika teho. Ensin on puristus ja sitten vasta vääntö kampiakselilla. Mitä korkeampi puristus suhde sitä kiihtyvämpi auto, tämähän sanoo järkikin.
Puristava moottori on paljon voimakkaampi kuin matalapuristeinen tarvitaanhan siihen suurempi starttimoottorikin (siis enemmän kilowattitunteja). Kääntäen siis matalilla puristuksilla pyörähtelevä moottori pysähtyy heti kun kampiakselia rasitetaan, ei siis voimaa.
Puristus saa auton kiihtymään
12
1464
Vastaukset
- muuten...
lääkärissä, ei taida olla lääkitys kohdallaan
- Kannest pois vaa
Oot ihan oikeessa, kun autoo nostetaa puristussuhetta kantta fiilaamalla nii sen jälkee tarttee tehokkaampaa pensaa, 98 tai enemmän.
Tolla pensal saadaa autost semmonen 5-10 rossaa lisätehoo ku vaan kääntää sytkää myöhäselle tarpeeks.
Joihinki tarttee toi startti tosiaa vaihtaa vaikka diiselin startiks et on tarpeeks niit kilowattituntei, et se jaksaa pyörähtää yli sen auton oman moottorin tehon.
Mut noin se periaattees menee, jos meinaa virittää nii kannest vaa pois ja tehokkaampaa pensaa tankkii. - rrrealisti
Puristussuhteen kasvattaminen on yleensä suoraan lisännyt vääntömomenttia eli voimaa läpi kierroslukualueen. Myös huipputeho kasvaa.. Ongelmana on vain polttoaineen nakutuskestävyys.
Vanha virityskikka.- -seurailija-
Miksi dieseleissä ei sitten ole suuremmat puristukset jos sillä kerran saa noin helposti tehoja. ? ?
- on......
-seurailija- kirjoitti:
Miksi dieseleissä ei sitten ole suuremmat puristukset jos sillä kerran saa noin helposti tehoja. ? ?
korkeampi puristussuhde kuin bensassa. Vanhoissa esikammiodieseleissa luokkaa 22:1 ja nykyisissä suoraruisku luokkaa 15:1. Bensa-autoissa kympin tietämillä
- epäselvä juttu
on...... kirjoitti:
korkeampi puristussuhde kuin bensassa. Vanhoissa esikammiodieseleissa luokkaa 22:1 ja nykyisissä suoraruisku luokkaa 15:1. Bensa-autoissa kympin tietämillä
Kysymyksen koskevan sitä, miksi dieseleissä ei käytetä esim 25-30 puristussuhteita jos se kerran lisää tehoa kautta kierrosalueen.
Lainaus edeltä;
" Puristussuhteen kasvattaminen on yleensä suoraan lisännyt vääntömomenttia eli voimaa läpi kierroslukualueen. Myös huipputeho kasvaa. " - rrrealisti
epäselvä juttu kirjoitti:
Kysymyksen koskevan sitä, miksi dieseleissä ei käytetä esim 25-30 puristussuhteita jos se kerran lisää tehoa kautta kierrosalueen.
Lainaus edeltä;
" Puristussuhteen kasvattaminen on yleensä suoraan lisännyt vääntömomenttia eli voimaa läpi kierroslukualueen. Myös huipputeho kasvaa. "Tarkoitin bensakonetta puristusaiheessa.
Miksi muuten käytetään nakutustunnistimia ja korotetaan puristussuhdetta muuta kuin hyötysuhteen parantamiseksi ?
samallahan nousee vääntömomentti. Kaikki asioita joita tavoitellaan.
Saab teki jopa muuttuvapuristeisen moottorin joka toimi osakuormalla suurilla puristuksilla (bensa).
Emn tiedä missä vaiheesa on kehitystyö nykyään. - epäselvä juttu
rrrealisti kirjoitti:
Tarkoitin bensakonetta puristusaiheessa.
Miksi muuten käytetään nakutustunnistimia ja korotetaan puristussuhdetta muuta kuin hyötysuhteen parantamiseksi ?
samallahan nousee vääntömomentti. Kaikki asioita joita tavoitellaan.
Saab teki jopa muuttuvapuristeisen moottorin joka toimi osakuormalla suurilla puristuksilla (bensa).
Emn tiedä missä vaiheesa on kehitystyö nykyään.Miksi dieseleissä kehityssuunta on päinvastainen ?
Ei kai sillä ole merkitystä, kuinka seos sytytetään. ? - johtuu
epäselvä juttu kirjoitti:
Miksi dieseleissä kehityssuunta on päinvastainen ?
Ei kai sillä ole merkitystä, kuinka seos sytytetään. ?siitä kun turbo ahtaa jopa 3 barin paineella ilmaa sylinteriin
- alppustikos
VOIMA se on joka määrää, ja se on teho kertaa vääntö, siinä laskukaava!
Sitäpaitsi vain jenkkimoottoreissa on oikeaa kunnon vääntöä, ei turboissa eikä muissakaan!- sitroen.
optimi on luokkaa 14 - 16. Suurentamalla puristussuhdetta terminen hyötysuhde on kasvaa, mutta samalla kasvavat mekaaniset häviöt syövät kasvua pois jolloin optimi asettuu puristussuhteen noin 14-16 paikkeille.
Saabin keksimä muuttuvapuristussuhteinen moottori on ainakin teoriassa hyvä ja toimiva. GM osti sen pois - miksi?
Halusiko poistaa liian hyvän keksinnön markkinoilta turvatakseen oman alkeellisen tuotantonsa myynnin? - -seurailija-
sitroen. kirjoitti:
optimi on luokkaa 14 - 16. Suurentamalla puristussuhdetta terminen hyötysuhde on kasvaa, mutta samalla kasvavat mekaaniset häviöt syövät kasvua pois jolloin optimi asettuu puristussuhteen noin 14-16 paikkeille.
Saabin keksimä muuttuvapuristussuhteinen moottori on ainakin teoriassa hyvä ja toimiva. GM osti sen pois - miksi?
Halusiko poistaa liian hyvän keksinnön markkinoilta turvatakseen oman alkeellisen tuotantonsa myynnin?Polttoaine toistaiseksi määrää sekä diesel - että bensiinimoottorin puristuspaineita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875