premium

nimimerkki

Laitan minäkin lusikan tähän premium soppaan taloudessa on Mersun A150,kymppinen ja Pösön 607,ska Mese on ns. premium Pösö ei, tunne on varsin skitsofreeninen Mersu on kun Lada kun vertaa Pösöön.

21

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reemijumi!

      niin eikö syttynytkin lamppu kirkkaasti pään päälle palamaan!??
      Audi, Bmw ja Mersu ovat preemiumia vain markkinamiesten mielestä! Tämä on tosiasia.... Hinta ei tee tuotteesta premiumia!

    • Markkinavoimille

      Hymyilyttää koko premium ajattelu.

      Se tarkoittanee näenäislaadukasta tuotetta jota voidaan myydä kovemmalla hinnalla.

      Mielestäni laatu tarkoittaa samaa kuin sitä että tuotteessa ei esiinny vikoja samassa määrässä määrin kuin muissa.

      Premiumia olisi tässä mielessä Mazda ja Toyota.

      • höpö!

        tuota et kyllä usko itsekään! Nuohan ovat bulkkiautoja.


      • lisäisin

        Hondan ja siinä ne sitten olikin.


      • 320d

        Pojat pojat, kannattaa puhua vasta sitten kun tietää mistä puhuu.

        Kyllä esim. BMW on premiumauto, se premium nousee pienistä yksityiskohdista joita ei huomaa jos ei ole ko. automerkkiä omistanut, muutama esimerkki: kaasujousella nouseva konepelti, ulkovaloon adaptoituva mittarivalaistus, polttoainetankin korkin loistava mekanismi ja pidike, tekstiilien ja muoviosien hyvä laatu, kytkimien laatu ja tuntuma, hyvä ergonomia (ajoasento), hiljaisuus (myös natinoiden jne. puuttuminen vaikka autolla ajettu reilut 100.000 km), useampitasoiset varoitusvalot (esim. jos moottoriöljyä on hieman liian vähän, syttyy ensin keltainen varoitusvalo joka tarkoittaa että autolla saa ajaa rauhallisesti huoltoon, punainen meinaa että moottori sammutettava, sama juttu jäähdytinnesteen kanssa), tuulilasinpesunesteen määrän merkkivalo, 'ajotietokone' näyttää mikä ovi jäänyt auki tai mikä polttimo palanut (vain yksi ajovalopolttimo mennyt kahdessa ja puolessa vuodessa...), sisävalot syttyvät automaattisesti kun kaukosäätimestä avaa ovien lukituksen, hyvä alusta (jämäkkä, napakka, ei kallistele mutkissa, tarkka ohjaus eli ei 'väljää' ohjauksessa) ja olisihan noita muitakin pikkuasioita. Edellämainitut siis eivät ole mitään lisävarusteita vaan vakiovarusteita joita ei mielestäni ole välttämättä mainittu edes vakiovarusteluottelossa. Kuulostavat sinäänsä todella pieniltä jutuilta (paitsi että ajoergonomia on auton tärkein ominaisuus) mutta niitä oppii arvostamaan.
        Kestävyyden erottaisin premium käsitteestä, ns. premium autohinkin tulee vikoja, ehkäpä jopa ennemmän kuin esim. Toyotaan tai Mazdaan.


      • selitykseksi tuo
        320d kirjoitti:

        Pojat pojat, kannattaa puhua vasta sitten kun tietää mistä puhuu.

        Kyllä esim. BMW on premiumauto, se premium nousee pienistä yksityiskohdista joita ei huomaa jos ei ole ko. automerkkiä omistanut, muutama esimerkki: kaasujousella nouseva konepelti, ulkovaloon adaptoituva mittarivalaistus, polttoainetankin korkin loistava mekanismi ja pidike, tekstiilien ja muoviosien hyvä laatu, kytkimien laatu ja tuntuma, hyvä ergonomia (ajoasento), hiljaisuus (myös natinoiden jne. puuttuminen vaikka autolla ajettu reilut 100.000 km), useampitasoiset varoitusvalot (esim. jos moottoriöljyä on hieman liian vähän, syttyy ensin keltainen varoitusvalo joka tarkoittaa että autolla saa ajaa rauhallisesti huoltoon, punainen meinaa että moottori sammutettava, sama juttu jäähdytinnesteen kanssa), tuulilasinpesunesteen määrän merkkivalo, 'ajotietokone' näyttää mikä ovi jäänyt auki tai mikä polttimo palanut (vain yksi ajovalopolttimo mennyt kahdessa ja puolessa vuodessa...), sisävalot syttyvät automaattisesti kun kaukosäätimestä avaa ovien lukituksen, hyvä alusta (jämäkkä, napakka, ei kallistele mutkissa, tarkka ohjaus eli ei 'väljää' ohjauksessa) ja olisihan noita muitakin pikkuasioita. Edellämainitut siis eivät ole mitään lisävarusteita vaan vakiovarusteita joita ei mielestäni ole välttämättä mainittu edes vakiovarusteluottelossa. Kuulostavat sinäänsä todella pieniltä jutuilta (paitsi että ajoergonomia on auton tärkein ominaisuus) mutta niitä oppii arvostamaan.
        Kestävyyden erottaisin premium käsitteestä, ns. premium autohinkin tulee vikoja, ehkäpä jopa ennemmän kuin esim. Toyotaan tai Mazdaan.

        "kaasujousella nouseva konepelti"

        Tuo oli jo 70-luvulla toyota crownissa.

        "ulkovaloon adaptoituva mittarivalaistus"

        On ollut vaikka missä.

        "polttoainetankin korkin loistava mekanismi ja pidike"

        Pidike löytyy mm. 1989 mazdastakin.

        "tekstiilien ja muoviosien hyvä laatu"

        1989 mazda, 358tkm, kuskinpenkin kangas näyttää täysin uudelta. Sama 1989 405 peugeotissa.

        "kytkimien laatu ja tuntuma"

        1989 mazda, kytkimet toimivat kuin uudessa autossa.

        "hiljaisuus (myös natinoiden jne. puuttuminen vaikka autolla ajettu reilut 100.000 km)"

        1989 mazda, ei natise.

        "jos moottoriöljyä on hieman liian vähän", "tarkoittaa että autolla saa ajaa rauhallisesti huoltoon"

        1989 peugeot, MITTARI joka näyttää öljytason. Näissä vanhemmissa autoissa saa muuten tuon öljyn lisättyä itsekin, ilman huollossa käyntiä.

        "'ajotietokone' näyttää mikä ovi jäänyt auki tai mikä polttimo palanut"

        1989 mazdassa polttimon palamisenilmaisin, samanikäisessä hondassa ovivahti kuten myös mm. fiat unossa!

        "(vain yksi ajovalopolttimo mennyt kahdessa ja puolessa vuodessa...)"

        Kolmeen vuoteen ei yhtään polttimoa mennyt.

        "sisävalot syttyvät automaattisesti kun kaukosäätimestä avaa ovien lukituksen"

        Sama ominaisuus 1989 peugeotissa.

        "hyvä alusta (jämäkkä, napakka, ei kallistele mutkissa, tarkka ohjaus eli ei 'väljää' ohjauksessa)"

        Tämä on tietysti subjektiivista, mutta samat ominaisuudet löytyy 1989 peugeotista.

        Edelleenkin mietityttää että mikä siinä premiumissa on niin premiumia kun autot 1980 luvulta pääsevät samoihin ominauuksiin.


      • Ruostepallo
        320d kirjoitti:

        Pojat pojat, kannattaa puhua vasta sitten kun tietää mistä puhuu.

        Kyllä esim. BMW on premiumauto, se premium nousee pienistä yksityiskohdista joita ei huomaa jos ei ole ko. automerkkiä omistanut, muutama esimerkki: kaasujousella nouseva konepelti, ulkovaloon adaptoituva mittarivalaistus, polttoainetankin korkin loistava mekanismi ja pidike, tekstiilien ja muoviosien hyvä laatu, kytkimien laatu ja tuntuma, hyvä ergonomia (ajoasento), hiljaisuus (myös natinoiden jne. puuttuminen vaikka autolla ajettu reilut 100.000 km), useampitasoiset varoitusvalot (esim. jos moottoriöljyä on hieman liian vähän, syttyy ensin keltainen varoitusvalo joka tarkoittaa että autolla saa ajaa rauhallisesti huoltoon, punainen meinaa että moottori sammutettava, sama juttu jäähdytinnesteen kanssa), tuulilasinpesunesteen määrän merkkivalo, 'ajotietokone' näyttää mikä ovi jäänyt auki tai mikä polttimo palanut (vain yksi ajovalopolttimo mennyt kahdessa ja puolessa vuodessa...), sisävalot syttyvät automaattisesti kun kaukosäätimestä avaa ovien lukituksen, hyvä alusta (jämäkkä, napakka, ei kallistele mutkissa, tarkka ohjaus eli ei 'väljää' ohjauksessa) ja olisihan noita muitakin pikkuasioita. Edellämainitut siis eivät ole mitään lisävarusteita vaan vakiovarusteita joita ei mielestäni ole välttämättä mainittu edes vakiovarusteluottelossa. Kuulostavat sinäänsä todella pieniltä jutuilta (paitsi että ajoergonomia on auton tärkein ominaisuus) mutta niitä oppii arvostamaan.
        Kestävyyden erottaisin premium käsitteestä, ns. premium autohinkin tulee vikoja, ehkäpä jopa ennemmän kuin esim. Toyotaan tai Mazdaan.

        Jos ei mene lamppuja, niin taitaa olla latausjännite pienellä. Katsohan ettei ole premium-hiilet loppumassa.


      • 320d
        selitykseksi tuo kirjoitti:

        "kaasujousella nouseva konepelti"

        Tuo oli jo 70-luvulla toyota crownissa.

        "ulkovaloon adaptoituva mittarivalaistus"

        On ollut vaikka missä.

        "polttoainetankin korkin loistava mekanismi ja pidike"

        Pidike löytyy mm. 1989 mazdastakin.

        "tekstiilien ja muoviosien hyvä laatu"

        1989 mazda, 358tkm, kuskinpenkin kangas näyttää täysin uudelta. Sama 1989 405 peugeotissa.

        "kytkimien laatu ja tuntuma"

        1989 mazda, kytkimet toimivat kuin uudessa autossa.

        "hiljaisuus (myös natinoiden jne. puuttuminen vaikka autolla ajettu reilut 100.000 km)"

        1989 mazda, ei natise.

        "jos moottoriöljyä on hieman liian vähän", "tarkoittaa että autolla saa ajaa rauhallisesti huoltoon"

        1989 peugeot, MITTARI joka näyttää öljytason. Näissä vanhemmissa autoissa saa muuten tuon öljyn lisättyä itsekin, ilman huollossa käyntiä.

        "'ajotietokone' näyttää mikä ovi jäänyt auki tai mikä polttimo palanut"

        1989 mazdassa polttimon palamisenilmaisin, samanikäisessä hondassa ovivahti kuten myös mm. fiat unossa!

        "(vain yksi ajovalopolttimo mennyt kahdessa ja puolessa vuodessa...)"

        Kolmeen vuoteen ei yhtään polttimoa mennyt.

        "sisävalot syttyvät automaattisesti kun kaukosäätimestä avaa ovien lukituksen"

        Sama ominaisuus 1989 peugeotissa.

        "hyvä alusta (jämäkkä, napakka, ei kallistele mutkissa, tarkka ohjaus eli ei 'väljää' ohjauksessa)"

        Tämä on tietysti subjektiivista, mutta samat ominaisuudet löytyy 1989 peugeotista.

        Edelleenkin mietityttää että mikä siinä premiumissa on niin premiumia kun autot 1980 luvulta pääsevät samoihin ominauuksiin.

        Olen iloinen että olet tyytyväinen Peugeotiisi.
        Taisin mainita että luettelemani asiat ovat pieniä yksityiskohtia. Niitä varmasti löytyy muistakin autoista ja tietenkin muista autoista löytyy ominaisuuksia mitä bmw:ssä ei ole.
        Ajoergonomia ja ajotuntuma ovat ehkä kuitenkin se tärkein juttu autossa ja siinä esim. bmw on erittäin hyvä. Myöskin yleinen 'laadun tunne' miellyttää kuten myös muotoilu. Itse olen ajanut myös vanhemmilla autoilla ja myöskin muun merkkisillä uusilla autoilla ja niihin vertaan. Minun mielestäni bmw on 'premiumia' ja sehän on tärkeintä mitä itse on mieltä. Sinä et pidä bmw:tä premiumina ja siihen sinulla on täysi oikeus.


      • ovat mielestäni

        mainitsemasi automerkit.

        Tässä selkoa premium-käsitteestä:

        Premium-autot ovat merkkejä, jotka ovat asemoineet itsensä hieman kussakin kokoluokassa hieman perusperheautojen yläpuolelle sekä hinnaltaan, että ominaisuuksiltaan. Urheilu- ja Loistoautot ovat sitten jotain muuta.

        Perusperheautoissa tärkeimpiä ominaisuuksi ovat edullisuus, pieni polttoaineenkulutus, hyvät tavara- ja sisätilat, houkutteleva varustelu.

        Premiumautoissa edellä mainittuja ominaisuuksia on voitu uhrata sellaisten ominaisuuksien alttarille kuin mukavuus, istuimet, äänieristys, verhoilumateriaalit, muotoilu, ajo-ominaisuudet. Hinnan on annettu kasvaa, koska on ajateltu, että asiakkaat, jotka haluavat lisää ominaisuuksia, ovat valmiit niistä maksamaan. Siinä rytinässä on voinut tulla painoa lisää, mutta rahallahan saa isompia moottoreita eikä se polttoaineenkulutus ole tällä ostajaryhmällä ensisijainen valintakriteeri.

        Esimerkkejä pienehköistä perusperheautoista:

        Ford Focus: pienin moottori 1,4 litraa. Hinta alkaen 18 600. 1,6-litraisen hinta alkaen 20 200

        Nissan Note: pienin moottori 1,4 litraa. Hinta alkaen 17 990. 1,6-litraisen hinta alkaen 19 870

        Toyota Corolla: pienin moottori 1,4 litraa. Hinta alkaen 19 620. 1,6-litraisen hinta alkaen 20 620
        _______________________________________________

        Esimerkkejä pienehköistä premium-autoista:

        Alfa 147: Pienin moottori 1,6 litraa. Hinta alkaen 26 600.

        Audi A 3: Pienin moottori 1,6 litraa. Hinta alkaen 26 810.

        BMW 100-sarja: Pienin moottori 1,6 litraa. Hinta alkaen


      • JEE JEEE
        ovat mielestäni kirjoitti:

        mainitsemasi automerkit.

        Tässä selkoa premium-käsitteestä:

        Premium-autot ovat merkkejä, jotka ovat asemoineet itsensä hieman kussakin kokoluokassa hieman perusperheautojen yläpuolelle sekä hinnaltaan, että ominaisuuksiltaan. Urheilu- ja Loistoautot ovat sitten jotain muuta.

        Perusperheautoissa tärkeimpiä ominaisuuksi ovat edullisuus, pieni polttoaineenkulutus, hyvät tavara- ja sisätilat, houkutteleva varustelu.

        Premiumautoissa edellä mainittuja ominaisuuksia on voitu uhrata sellaisten ominaisuuksien alttarille kuin mukavuus, istuimet, äänieristys, verhoilumateriaalit, muotoilu, ajo-ominaisuudet. Hinnan on annettu kasvaa, koska on ajateltu, että asiakkaat, jotka haluavat lisää ominaisuuksia, ovat valmiit niistä maksamaan. Siinä rytinässä on voinut tulla painoa lisää, mutta rahallahan saa isompia moottoreita eikä se polttoaineenkulutus ole tällä ostajaryhmällä ensisijainen valintakriteeri.

        Esimerkkejä pienehköistä perusperheautoista:

        Ford Focus: pienin moottori 1,4 litraa. Hinta alkaen 18 600. 1,6-litraisen hinta alkaen 20 200

        Nissan Note: pienin moottori 1,4 litraa. Hinta alkaen 17 990. 1,6-litraisen hinta alkaen 19 870

        Toyota Corolla: pienin moottori 1,4 litraa. Hinta alkaen 19 620. 1,6-litraisen hinta alkaen 20 620
        _______________________________________________

        Esimerkkejä pienehköistä premium-autoista:

        Alfa 147: Pienin moottori 1,6 litraa. Hinta alkaen 26 600.

        Audi A 3: Pienin moottori 1,6 litraa. Hinta alkaen 26 810.

        BMW 100-sarja: Pienin moottori 1,6 litraa. Hinta alkaen

        "Premiumautoissa edellä mainittuja ominaisuuksia on voitu uhrata sellaisten ominaisuuksien alttarille kuin mukavuus, istuimet, äänieristys, verhoilumateriaalit, muotoilu, ajo-ominaisuudet. Hinnan on annettu kasvaa, koska on ajateltu, että asiakkaat, jotka haluavat lisää ominaisuuksia, ovat valmiit niistä maksamaan."

        NO NIIN

        Se minun 1989 mallinen 405 peugeot on siis PREMIUM.

        SRi malli farmarina, ollut "pirun" kallis uutena. Ja siinä on nimenomaan paremmat istuimet kuin tavallisessa, paremmat verhoilumateriaalit, parannettu äänieristys, ajaton muotoilu ja ajo-ominaisuudet on aivan huippua kuten suorituskykykin.

        Että sitten premiumilla minäkin... en vaan tiennyt.


      • ja paremmat penkinpäälliset
        ovat mielestäni kirjoitti:

        mainitsemasi automerkit.

        Tässä selkoa premium-käsitteestä:

        Premium-autot ovat merkkejä, jotka ovat asemoineet itsensä hieman kussakin kokoluokassa hieman perusperheautojen yläpuolelle sekä hinnaltaan, että ominaisuuksiltaan. Urheilu- ja Loistoautot ovat sitten jotain muuta.

        Perusperheautoissa tärkeimpiä ominaisuuksi ovat edullisuus, pieni polttoaineenkulutus, hyvät tavara- ja sisätilat, houkutteleva varustelu.

        Premiumautoissa edellä mainittuja ominaisuuksia on voitu uhrata sellaisten ominaisuuksien alttarille kuin mukavuus, istuimet, äänieristys, verhoilumateriaalit, muotoilu, ajo-ominaisuudet. Hinnan on annettu kasvaa, koska on ajateltu, että asiakkaat, jotka haluavat lisää ominaisuuksia, ovat valmiit niistä maksamaan. Siinä rytinässä on voinut tulla painoa lisää, mutta rahallahan saa isompia moottoreita eikä se polttoaineenkulutus ole tällä ostajaryhmällä ensisijainen valintakriteeri.

        Esimerkkejä pienehköistä perusperheautoista:

        Ford Focus: pienin moottori 1,4 litraa. Hinta alkaen 18 600. 1,6-litraisen hinta alkaen 20 200

        Nissan Note: pienin moottori 1,4 litraa. Hinta alkaen 17 990. 1,6-litraisen hinta alkaen 19 870

        Toyota Corolla: pienin moottori 1,4 litraa. Hinta alkaen 19 620. 1,6-litraisen hinta alkaen 20 620
        _______________________________________________

        Esimerkkejä pienehköistä premium-autoista:

        Alfa 147: Pienin moottori 1,6 litraa. Hinta alkaen 26 600.

        Audi A 3: Pienin moottori 1,6 litraa. Hinta alkaen 26 810.

        BMW 100-sarja: Pienin moottori 1,6 litraa. Hinta alkaen

        Eli jos corollan hintaa nostetaan tarpeeksi ja lyödään jo tehtaalla ne penkinpäälliset, wunderbaumit ja karvanopat paikalleen niin siitä tulee premium.

        Kannatti nousta tänäänkin sängystä, kaikkea sitä oppii.


      • ihan sentään
        JEE JEEE kirjoitti:

        "Premiumautoissa edellä mainittuja ominaisuuksia on voitu uhrata sellaisten ominaisuuksien alttarille kuin mukavuus, istuimet, äänieristys, verhoilumateriaalit, muotoilu, ajo-ominaisuudet. Hinnan on annettu kasvaa, koska on ajateltu, että asiakkaat, jotka haluavat lisää ominaisuuksia, ovat valmiit niistä maksamaan."

        NO NIIN

        Se minun 1989 mallinen 405 peugeot on siis PREMIUM.

        SRi malli farmarina, ollut "pirun" kallis uutena. Ja siinä on nimenomaan paremmat istuimet kuin tavallisessa, paremmat verhoilumateriaalit, parannettu äänieristys, ajaton muotoilu ja ajo-ominaisuudet on aivan huippua kuten suorituskykykin.

        Että sitten premiumilla minäkin... en vaan tiennyt.

        se 1989 405 Premium ole vaikka hyvä auto on ollutkin. Itselläni oli pari vuotta uudempi. Omistin myös 605:n ja se oli jo premium-tasoa ikäisissään joskaan ei premium. Taitaa nykyisin olla Pösön 607 ja Sitikan C6 ainoat premium-tasoiset autot jotka eivät ole premiumeja (koska merkit eivät kuulu premiumeihin).


    • Mie vuan.

      A-Mersu on merkkinsä pienin auto. Kauppakassi kaupunkiolosuhteisiin. Vertaa sitä Mersua vastaavaan (1007) Pösöön, niin ymmärrät, mistä on kyse.

      Pökötti 607 on hieno auto ja hintaluokassaan erinomaisen hieno, mutta vertaa sitä S-sarjan Mersuun, niin taas tiedät, mistä on kysymys.

      • Huraa huraa

        Vertasit aika osuvasti!

        1007 ja A-mersu, aivan eri hintaluokassa.

        607 ja S-mersu, vielä enemmän eri hintaluokassa. Jopa eri kokoluokassa.

        Lada 1200L on hintaluokassaan hieno auto, mutta vertaappa sitä 316 bemariin niin tiedät mistä on kysymys.


      • Huraa huraa kirjoitti:

        Vertasit aika osuvasti!

        1007 ja A-mersu, aivan eri hintaluokassa.

        607 ja S-mersu, vielä enemmän eri hintaluokassa. Jopa eri kokoluokassa.

        Lada 1200L on hintaluokassaan hieno auto, mutta vertaappa sitä 316 bemariin niin tiedät mistä on kysymys.

        >1007 ja A-mersu, aivan eri hintaluokassa.

        Niinpä, premium maksaa enemmän ja siitähän kai on kyse? Kaksi pikkuautoa, toinen premium ja toinen ei. Ja eron huomaa muustakin, kuin hintalapusta.

        Ja 607 sitten? Valmistajansa suurin henkilöautomalli ja pituudeltaan suurempi kuin mesen E-sarja. Kyllä kokoluokka aika lähellä on S-sarjaa.

        Se, että S:n hinnalla saa puoli tusinaa pököttiä on sivuseikka. Preimium ei ole tarkoitettu köyhille eivätkä köyhät sitä ymmärrä. Valtava pyristely yrittää todistaa jotain muuta.

        Ihan totta hei, ei meitä premium-autoilijoita haittaa teidän kateutenne muulloin, kun silloin kun te avaimilla raapitte autojemme kylkiä. Sekin loppujen lopuksi kirpaisee teitä köyhiä enemmän vakuutusmaksujen noustessa. Viimeisimmän Volvoni kyljen maalaus viikon vanhana maksoi 2300 euroa. Oliko tämän jutun aloittaja, kun raapi avaimella etuvilkusta takavilkkuun? Ilkivaltavakuutuksesta ei mene bonukset eikä ole omavastuuta, että siitä vain raappimaan lisää. Luulisin, että nykyisen nanolakatun mersun kyljen maalaus maksaa luokkaa 4000 euroa.

        Vakuutusmaksuissa se näkyy; seisontapäivät, sijaisautot ynnä muut, haittaa raapijaa itseään loppujen lopuksi enemmän, kuin minua.


        Master Eq


      • sitroen.
        MasterEq kirjoitti:

        >1007 ja A-mersu, aivan eri hintaluokassa.

        Niinpä, premium maksaa enemmän ja siitähän kai on kyse? Kaksi pikkuautoa, toinen premium ja toinen ei. Ja eron huomaa muustakin, kuin hintalapusta.

        Ja 607 sitten? Valmistajansa suurin henkilöautomalli ja pituudeltaan suurempi kuin mesen E-sarja. Kyllä kokoluokka aika lähellä on S-sarjaa.

        Se, että S:n hinnalla saa puoli tusinaa pököttiä on sivuseikka. Preimium ei ole tarkoitettu köyhille eivätkä köyhät sitä ymmärrä. Valtava pyristely yrittää todistaa jotain muuta.

        Ihan totta hei, ei meitä premium-autoilijoita haittaa teidän kateutenne muulloin, kun silloin kun te avaimilla raapitte autojemme kylkiä. Sekin loppujen lopuksi kirpaisee teitä köyhiä enemmän vakuutusmaksujen noustessa. Viimeisimmän Volvoni kyljen maalaus viikon vanhana maksoi 2300 euroa. Oliko tämän jutun aloittaja, kun raapi avaimella etuvilkusta takavilkkuun? Ilkivaltavakuutuksesta ei mene bonukset eikä ole omavastuuta, että siitä vain raappimaan lisää. Luulisin, että nykyisen nanolakatun mersun kyljen maalaus maksaa luokkaa 4000 euroa.

        Vakuutusmaksuissa se näkyy; seisontapäivät, sijaisautot ynnä muut, haittaa raapijaa itseään loppujen lopuksi enemmän, kuin minua.


        Master Eq

        mitään ylimääräisiä vakuutuksia autoonsa ottaa pakollisen liikennnevakuutuksen lisäksi?


      • kerro sitten näin
        MasterEq kirjoitti:

        >1007 ja A-mersu, aivan eri hintaluokassa.

        Niinpä, premium maksaa enemmän ja siitähän kai on kyse? Kaksi pikkuautoa, toinen premium ja toinen ei. Ja eron huomaa muustakin, kuin hintalapusta.

        Ja 607 sitten? Valmistajansa suurin henkilöautomalli ja pituudeltaan suurempi kuin mesen E-sarja. Kyllä kokoluokka aika lähellä on S-sarjaa.

        Se, että S:n hinnalla saa puoli tusinaa pököttiä on sivuseikka. Preimium ei ole tarkoitettu köyhille eivätkä köyhät sitä ymmärrä. Valtava pyristely yrittää todistaa jotain muuta.

        Ihan totta hei, ei meitä premium-autoilijoita haittaa teidän kateutenne muulloin, kun silloin kun te avaimilla raapitte autojemme kylkiä. Sekin loppujen lopuksi kirpaisee teitä köyhiä enemmän vakuutusmaksujen noustessa. Viimeisimmän Volvoni kyljen maalaus viikon vanhana maksoi 2300 euroa. Oliko tämän jutun aloittaja, kun raapi avaimella etuvilkusta takavilkkuun? Ilkivaltavakuutuksesta ei mene bonukset eikä ole omavastuuta, että siitä vain raappimaan lisää. Luulisin, että nykyisen nanolakatun mersun kyljen maalaus maksaa luokkaa 4000 euroa.

        Vakuutusmaksuissa se näkyy; seisontapäivät, sijaisautot ynnä muut, haittaa raapijaa itseään loppujen lopuksi enemmän, kuin minua.


        Master Eq

        "Viimeisimmän Volvoni kyljen maalaus viikon vanhana maksoi 2300 euroa."

        Etkö toisaalla kehunut että autoissasi ei ole koskaan ollut vikaa, eikä ne ole koskaan olleet korjaamolla.


      • kerro sitten näin kirjoitti:

        "Viimeisimmän Volvoni kyljen maalaus viikon vanhana maksoi 2300 euroa."

        Etkö toisaalla kehunut että autoissasi ei ole koskaan ollut vikaa, eikä ne ole koskaan olleet korjaamolla.

        Toistanpa vielä:
        autoissani ei ole koskaan ollut vikaa eikä niihin ole tarvinnut tehdä remonttia.

        Säkää vai ei, en tiedä. Tätä palstaa lukiessa olen tullut siihen tulokseen, että lähinnä köyhät, sivistymättömät ja syrjäytyneet kirjoittelevat täällä suoli24:ssä. Kaikkien autot ovat koko ajan rikki ja vaativat kalliita remontteja. Syy voi olla vain se, että ajatte huonoilla ja halvoilla romuilla, jotka eivät kestä.

        En laske auton viaksi enkä remontiksi sitä, että sinä tai poikasi kateudenpuuskassaan raapi auton kyljen niin, että se piti maalata. Remonttia vaatisi mielestäni teidän pääkoppanne sisäpuoli.


        Master Eq


      • mutta ihmettelen
        MasterEq kirjoitti:

        Toistanpa vielä:
        autoissani ei ole koskaan ollut vikaa eikä niihin ole tarvinnut tehdä remonttia.

        Säkää vai ei, en tiedä. Tätä palstaa lukiessa olen tullut siihen tulokseen, että lähinnä köyhät, sivistymättömät ja syrjäytyneet kirjoittelevat täällä suoli24:ssä. Kaikkien autot ovat koko ajan rikki ja vaativat kalliita remontteja. Syy voi olla vain se, että ajatte huonoilla ja halvoilla romuilla, jotka eivät kestä.

        En laske auton viaksi enkä remontiksi sitä, että sinä tai poikasi kateudenpuuskassaan raapi auton kyljen niin, että se piti maalata. Remonttia vaatisi mielestäni teidän pääkoppanne sisäpuoli.


        Master Eq

        No nythän sinä alat jo syyttelemään viattomia ihmisiä. Alkaako hermo olla tiukalla vaiko mikä mättää.

        "Tätä palstaa lukiessa olen tullut siihen tulokseen, että lähinnä köyhät, sivistymättömät ja syrjäytyneet kirjoittelevat täällä suoli24:ssä."

        Niin, todella sivistynyttä kutsua paikkaa suoli24:ksi, kun se kuitenkin on suomi24.

        "Kaikkien autot ovat koko ajan rikki ja vaativat kalliita remontteja. Syy voi olla vain se, että ajatte huonoilla ja halvoilla romuilla, jotka eivät kestä."

        Voi olla, mutta miten se aiheeseen liittyi?


      • Mie tuas

      • joukkoon
        MasterEq kirjoitti:

        Toistanpa vielä:
        autoissani ei ole koskaan ollut vikaa eikä niihin ole tarvinnut tehdä remonttia.

        Säkää vai ei, en tiedä. Tätä palstaa lukiessa olen tullut siihen tulokseen, että lähinnä köyhät, sivistymättömät ja syrjäytyneet kirjoittelevat täällä suoli24:ssä. Kaikkien autot ovat koko ajan rikki ja vaativat kalliita remontteja. Syy voi olla vain se, että ajatte huonoilla ja halvoilla romuilla, jotka eivät kestä.

        En laske auton viaksi enkä remontiksi sitä, että sinä tai poikasi kateudenpuuskassaan raapi auton kyljen niin, että se piti maalata. Remonttia vaatisi mielestäni teidän pääkoppanne sisäpuoli.


        Master Eq

        Jos tälle palstalle kirjoittelevat vain köyhät, sivistymättömät ja syrjäytyneet, niin vilkaise vaikka peiliin, niin näet yhden suomi24.n aktiivisimmista kirjoittajista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      345
      4088
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2307
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      129
      1650
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      54
      1110
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1074
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe