mies on naisen pää

lukenut

Raamatun mukaan mies on naisen pää ja nainen alistuu kunnioittavasti miehensä johtoasemaan.
miehen tulee kuitenkin rakastaa vaimoaan ja samoin kunnioittaa häntä ja kuunnella. Ei alistaa ei kiusata ottaa vain johto päätösten tekemisessä. Kuten laivalla on yksi kapteeni niin on myös perheessä, Tämä käytäntö on voimassa niissä lukemattomissa perheissä jotka ovat kristittyjä.

13

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tristar

kristitty nainen olkoon alempiarvoisessa asemassa jos siihen tyytyy ja sitä haluaa, mutta miksi ihmeessä se pitäisi ulottaa meihin muihinkin?

• -rodent-

Mies on pää, mustapää... eiku puristamaan!

• on kaksi kapteenia.....

Toinen hoitaa merenkulun ja toinen edustuksen.

• Laivalla on kerrallaan vain YKSI kapteeni, joka vastaa kaikesta.
        Seurustelu-upseereita voi olle pilvin pimein.

Jumal' taevass, kapteen laevass. Sanoo vanha raumlainen viisaus.

• P.e.p.e.

... usein, ellei peräti pääsääntöisesti nainen. Tämäkin usein riippuu henk.koht. ominaisuuksista, sekä miehen että naisen.

• samaa havainnut

Sellaisissa perheissä joissa on mies pomona on usein nainen mustelmilla.

• kuten näyttää

On kyllä hyvä huomioida, että aina se, joka näyttää olevan eniten äänessä ja päsmärinä, ei olekaan se "päällikkö". Olen aikuisena tajunnut, miten ne asiat kotonani olivat; äiti tuputti ja määräili, ihan liikaa, mutta vain arjan pienissä asioissa, isommissa asioissa isä ei päästänytkään kävelemään yli, eikä äiti yrittänytkään. Joten aina ei kaikki ole kuten näyttää.. minäkin olen tosiaan tajunnut sen vasta aikuisena kunnolla sen asian. Vaikka ihan selvä se oli, kun miettimään alkaa. Ulospäin näytti varmasti ihan muulta.

• P.e.p.e.
        samaa havainnut kirjoitti:

Sellaisissa perheissä joissa on mies pomona on usein nainen mustelmilla.

Epäilen, että silloin kysymyksessä on taistelu johtajuudesta. Sellaisissa perheissä, jossa nainen päällikkönä, usein mies kulkee flegmaattisena kuin uitettu ajokoira. Kamala kattella.

• P.e.p.e.
        kuten näyttää kirjoitti:

On kyllä hyvä huomioida, että aina se, joka näyttää olevan eniten äänessä ja päsmärinä, ei olekaan se "päällikkö". Olen aikuisena tajunnut, miten ne asiat kotonani olivat; äiti tuputti ja määräili, ihan liikaa, mutta vain arjan pienissä asioissa, isommissa asioissa isä ei päästänytkään kävelemään yli, eikä äiti yrittänytkään. Joten aina ei kaikki ole kuten näyttää.. minäkin olen tosiaan tajunnut sen vasta aikuisena kunnolla sen asian. Vaikka ihan selvä se oli, kun miettimään alkaa. Ulospäin näytti varmasti ihan muulta.

Valtaosa äijistä on pahasti tossun alla. Se on kavala kierre. Mies tottelee puolison käskyjä usein, koska ei haluaisi riidellä. Se on paha virhe. Tästä nöyristelystä kierre ainoastaan syvenee. Neuvon kaikkia miehiä pitämään oman pään. Jos on esim. menoa kavereiden kanssa, älä kuuntele puolison kieltoja, ellei hän kykene niitä perustelemaan.

• monenlaista
        P.e.p.e. kirjoitti:

Valtaosa äijistä on pahasti tossun alla. Se on kavala kierre. Mies tottelee puolison käskyjä usein, koska ei haluaisi riidellä. Se on paha virhe. Tästä nöyristelystä kierre ainoastaan syvenee. Neuvon kaikkia miehiä pitämään oman pään. Jos on esim. menoa kavereiden kanssa, älä kuuntele puolison kieltoja, ellei hän kykene niitä perustelemaan.

Mutta tyhmähän se on, joka toista rupeaa määräämään neuvottelematta. Eihän sitä voi silloin itsekään mennä minnekään :)
        Voihan noin olla, mutta voi olla myös päinvastoin, naista ei päästetä. On puolisoita, jotka eivät ole olleet erossa yhtään yötä, pitkiäkin liittoja. Minulle on kehuttu näin. Tosin olen kyllä ajatellut, että kumpikohan siinä on se mustasukkainen..

Edelleenkin, välttämättä sitä ei ulospäin tiedä, miten asiat ovat. Jos toinen ei päästä, toinenkaan ei.. Kavereille voi kertoa sitten jotain muuta

• "alampiarvoiset kapinoivat päästäkseen tasa-arvoisiksi ja tasa-arvoiset päästäkseen ylempiarvoisiksi"

kyllä nuo vanhojen viisaudet pitävät yhäpaikkaansa.
      Eivät ole kuin Windows 95 johon ei enää päivitysjuttuja kannata laittaa.

• Mandaliini

olla mun päänä..hehhheh..takapäänä..onneks en usko jeesusteluihin,raamattuihin enkä muuhunkaan humpuukirjallisuuteen..
      saapi pyöritellä äijäänsä just koinka tykkääpi!!Vetelen varmuujen vuoksi välillä kaulimella saatana jos ei asetu!!hihhhhiiii...vai PÄÄ..BÄÄBÄÄ

• ole niin sanonut

Äijien vouhkaamista. Tahtoivat naisista flegmaattisisa narun päässä kävelijöitä, kamalaa kattella.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1581
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1001
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      912
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      886
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      770
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      266
      766
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      341
      707
    9. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      706
    10. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      702
    Aihe