Järkevä päätös Ateistilta

Jami369

Olisi jättää nämä harhoissaan elävät uskovaiset omaan arvoonsa, on kuin puulle puhusi joten miksi vaivautua?

Olisipa se noin helppoa..

25

1539

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotka elävät tässä ja nyt?

• Jami369

kovin harhassa, sinäkin julistit suunnittelevasi iankaikkista elämääsi taivaissa jeesuksen kaverina, jos eläisit tässä ja nyt et luulisi olevasi maailman luojan aviottoman pojan paras kaveri ja eläväsi hänen kanssaan ikuisesti kuoltuasi.

• Jami369 kirjoitti:

kovin harhassa, sinäkin julistit suunnittelevasi iankaikkista elämääsi taivaissa jeesuksen kaverina, jos eläisit tässä ja nyt et luulisi olevasi maailman luojan aviottoman pojan paras kaveri ja eläväsi hänen kanssaan ikuisesti kuoltuasi.

että minä tiedän ja tunnen hänet henkilökohtaisesti, tässä ja nyt. Siis minä ELÄN jo tänään.

• Jami369
        purje kirjoitti:

että minä tiedän ja tunnen hänet henkilökohtaisesti, tässä ja nyt. Siis minä ELÄN jo tänään.

toki tuntevasi jeesuksen ja jumalan, minä taas tunnen Zeuksen, allahin sekä Darth Waderin. Uskoo ken tahtoo..

• Agneisti
        purje kirjoitti:

Minäpä taas tunnen nalle Puhin, Aku Ankan, Hessu Hopon, Alfred J. Kvakin, Pelle Pelottoman ja Upponallen.

• Jami369 kirjoitti:

toki tuntevasi jeesuksen ja jumalan, minä taas tunnen Zeuksen, allahin sekä Darth Waderin. Uskoo ken tahtoo..

on kuollut just sinun puolestasi?

• Agneisti kirjoitti:

Minäpä taas tunnen nalle Puhin, Aku Ankan, Hessu Hopon, Alfred J. Kvakin, Pelle Pelottoman ja Upponallen.

aika söpöjä ovat. Lapset tykkää. En kyllä laittaisi elämääni noiden varaan. :D

• Agneisti
        purje kirjoitti:

Minäpä laitan! Nalle Puhin elämänohjeet on absoluuttinen hyvä ja paras mahdollinen moraali löytyy Hessun opeista. Ai niin ja unohdin mainita Nasun! Nasu on messiiani.

• Agneisti
        purje kirjoitti:

Ei varmaankaan kukaan, niin kuin ei kukaan myöskään sinunkaan puolesta. ;)

• Jami369
        purje kirjoitti:

väitän näin, ja voitko todistaa ettei näin ole? Etpä voi eli se siis todennäköisesti on näin. Olen lukenut että niin on ja kirjoitus on pyhää joten asia myös on näin, jos väität muuta elät harhassa ja vääryydessä.

• peri(n)uskoton
        purje kirjoitti:

teidän uskisten mielestä Jeesus elää..

Kuinka pitkälle sillä valekuolemalla sitten syntejä voi lunastaa, onkin hassumpi juttu.

Se tuo Jeesus askaroi aika paljon ihan kaikenlaisten pienten arkielämän murheiden kimpussa, mitä uskovilla täällä hyvinvointi-Suomessa on. Purjeeseenkin pannut uudet tuulet puhaltamaan?

Suuremmat jutut, kuten sodat, maanjäristykset ja nälänhädät jättää sitten sovinnolla muille. No, jumalilla on oikkunsa, näinhän se on tämä valikoiva asioihin puuttuminen varmaan nähtävä?:/

• asian vierestä
        Agneisti kirjoitti:

Uteliaisuudesta vain, ja kun tuttuihisi kuuluu, niin mikä onkaan Nalle Puhin sukupuoli? Jostain kumman syystä minulle on jäänyt tuntuma, että kyseessä olisi miespuolinen, mutta kun nimi oikeasti, kuten hyvin tiedät, on Winnie the Pooh...

Olisi siis sittenkin oletettava, että kyseessä naispuolinen nalle?

• hihhulihei
        purje kirjoitti:

Minä en kyllä laittaisi elämääni minkään mielikuvitusolennon tai 2000 vuotta sitten kuolleen ihmisen varaan, mutta tämä on taas hihhulille aivan käsittämätön ajatus.

(älkääkä nyt taas please vastatko tuhannennen kerran että teidän jumalanne elää - jos kerran elää niin pyytäkääpä käymään luonani, olisi mielenkiintoista nähdä elävä jumala kerrankin.
        Mutta jos taas ei ole mitä näyttää niin olkaa sitten hiljaa älkääkä puhuko mielikuvitusolennoistanne.)

• Olly
        purje kirjoitti:

Sulle on tuolla omia palstoja.

• Olly kirjoitti:

Sulle on tuolla omia palstoja.

kenen kanssa vaan...ja toisekseen ei ole omia palstoja. Koeta kestää!

• Jami369
        purje kirjoitti:

kenen kanssa vaan...ja toisekseen ei ole omia palstoja. Koeta kestää!

Hoet kuin aineissa oleva omaa harhaasi, mieleen tulee pilveä pössyttelevä led zeppeliniä kitaralla rämpyttelevä hippi joka selittää onnellisena harhoistaan.

• Jami369 kirjoitti:

Hoet kuin aineissa oleva omaa harhaasi, mieleen tulee pilveä pössyttelevä led zeppeliniä kitaralla rämpyttelevä hippi joka selittää onnellisena harhoistaan.

kohteliaisuudesta! Tuo kuvauksesi oli päivän pelastus tänään! Iso hali :D

• Agneisti
        asian vierestä kirjoitti:

Uteliaisuudesta vain, ja kun tuttuihisi kuuluu, niin mikä onkaan Nalle Puhin sukupuoli? Jostain kumman syystä minulle on jäänyt tuntuma, että kyseessä olisi miespuolinen, mutta kun nimi oikeasti, kuten hyvin tiedät, on Winnie the Pooh...

Olisi siis sittenkin oletettava, että kyseessä naispuolinen nalle?

Mies se on! Viime saunareissulla se tuli todistettua. Et usko minkä kokonen tollasella pehmonallella voi ollakaan!

• ....

puulle puhuminen on hyödyllistä. puu saa enemmän hiilidioksidia ja tuottaa happea.

• Jami369

puu ei myöskään esitä naurettavia kommentteja

• nunchaku-overlord
        Jami369 kirjoitti:

puu ei myöskään esitä naurettavia kommentteja

se onkin geenimuunneltu? ;)

• nunchaku-overlord kirjoitti:

se onkin geenimuunneltu? ;)

Mielenkiintoinen ajatus, geenimanipuloitu uskovainen. Minkälainen se olisi? Kykenisikö se vihdoinkin kuuntelemaan ja antamaan perusarvostus dialogin toiselle osapuolelle? Ei, eihän se olisi enää uskova.

• mennä nyt

Kuusipuu antaa paljon energiaa, kävele kuusimetsässä, se on oikea praanakeskus.
      Joulukuusi tuo myös helpotusta, juttele sille
      ennemmin kuin joulupukille, joka antaa yleensä vain tavaroita.

• petri...

se ei ole niin helppoa?,
      annat vain olla!,

eläkä laita mitään typerää vastaukseksi!

itse en usko että olisimme alkujaan lähtöisin bakteereista,
      mutta täälläkin osaa luulee olevansa eläimiä,
      menkööt tyylillään, ei heidän päätä mikään käännä, jos haluavat niin uskoa!

joskus kun tulee lueskeltua, tulee vastailtua,

• Jami369

pienessä koukussa täällä kirjoitteluun ja uskovaisten naurettavien "todisteiden" kumoamiseen.

Itse en usko että olisimme alkujaan lähtöisin ikuisesti olemassa olleesta hengestä joka meidät taikoi, täälläkin osa luulee olevansa kaikkivaltiaan hengen lapsia eikä heidän päätään mikään käännä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2701
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      137
      2496
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2103
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      133
      2101
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1814
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      156
      1344
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1182
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1130
    9. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      91
      1126
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1078
    Aihe