Järkevä päätös Ateistilta

Jami369

Olisi jättää nämä harhoissaan elävät uskovaiset omaan arvoonsa, on kuin puulle puhusi joten miksi vaivautua?

Olisipa se noin helppoa..

25

1553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotka elävät tässä ja nyt?

      • Jami369

        kovin harhassa, sinäkin julistit suunnittelevasi iankaikkista elämääsi taivaissa jeesuksen kaverina, jos eläisit tässä ja nyt et luulisi olevasi maailman luojan aviottoman pojan paras kaveri ja eläväsi hänen kanssaan ikuisesti kuoltuasi.


      • Jami369 kirjoitti:

        kovin harhassa, sinäkin julistit suunnittelevasi iankaikkista elämääsi taivaissa jeesuksen kaverina, jos eläisit tässä ja nyt et luulisi olevasi maailman luojan aviottoman pojan paras kaveri ja eläväsi hänen kanssaan ikuisesti kuoltuasi.

        että minä tiedän ja tunnen hänet henkilökohtaisesti, tässä ja nyt. Siis minä ELÄN jo tänään.


      • Jami369
        purje kirjoitti:

        että minä tiedän ja tunnen hänet henkilökohtaisesti, tässä ja nyt. Siis minä ELÄN jo tänään.

        toki tuntevasi jeesuksen ja jumalan, minä taas tunnen Zeuksen, allahin sekä Darth Waderin. Uskoo ken tahtoo..


      • Agneisti
        purje kirjoitti:

        että minä tiedän ja tunnen hänet henkilökohtaisesti, tässä ja nyt. Siis minä ELÄN jo tänään.

        Minäpä taas tunnen nalle Puhin, Aku Ankan, Hessu Hopon, Alfred J. Kvakin, Pelle Pelottoman ja Upponallen.


      • Jami369 kirjoitti:

        toki tuntevasi jeesuksen ja jumalan, minä taas tunnen Zeuksen, allahin sekä Darth Waderin. Uskoo ken tahtoo..

        on kuollut just sinun puolestasi?


      • Agneisti kirjoitti:

        Minäpä taas tunnen nalle Puhin, Aku Ankan, Hessu Hopon, Alfred J. Kvakin, Pelle Pelottoman ja Upponallen.

        aika söpöjä ovat. Lapset tykkää. En kyllä laittaisi elämääni noiden varaan. :D


      • Agneisti
        purje kirjoitti:

        aika söpöjä ovat. Lapset tykkää. En kyllä laittaisi elämääni noiden varaan. :D

        Minäpä laitan! Nalle Puhin elämänohjeet on absoluuttinen hyvä ja paras mahdollinen moraali löytyy Hessun opeista. Ai niin ja unohdin mainita Nasun! Nasu on messiiani.


      • Agneisti
        purje kirjoitti:

        on kuollut just sinun puolestasi?

        Ei varmaankaan kukaan, niin kuin ei kukaan myöskään sinunkaan puolesta. ;)


      • Jami369
        purje kirjoitti:

        on kuollut just sinun puolestasi?

        väitän näin, ja voitko todistaa ettei näin ole? Etpä voi eli se siis todennäköisesti on näin. Olen lukenut että niin on ja kirjoitus on pyhää joten asia myös on näin, jos väität muuta elät harhassa ja vääryydessä.


      • peri(n)uskoton
        purje kirjoitti:

        on kuollut just sinun puolestasi?

        teidän uskisten mielestä Jeesus elää..

        Kuinka pitkälle sillä valekuolemalla sitten syntejä voi lunastaa, onkin hassumpi juttu.

        Se tuo Jeesus askaroi aika paljon ihan kaikenlaisten pienten arkielämän murheiden kimpussa, mitä uskovilla täällä hyvinvointi-Suomessa on. Purjeeseenkin pannut uudet tuulet puhaltamaan?

        Suuremmat jutut, kuten sodat, maanjäristykset ja nälänhädät jättää sitten sovinnolla muille. No, jumalilla on oikkunsa, näinhän se on tämä valikoiva asioihin puuttuminen varmaan nähtävä?:/


      • asian vierestä
        Agneisti kirjoitti:

        Minäpä taas tunnen nalle Puhin, Aku Ankan, Hessu Hopon, Alfred J. Kvakin, Pelle Pelottoman ja Upponallen.

        Uteliaisuudesta vain, ja kun tuttuihisi kuuluu, niin mikä onkaan Nalle Puhin sukupuoli? Jostain kumman syystä minulle on jäänyt tuntuma, että kyseessä olisi miespuolinen, mutta kun nimi oikeasti, kuten hyvin tiedät, on Winnie the Pooh...

        Olisi siis sittenkin oletettava, että kyseessä naispuolinen nalle?


      • hihhulihei
        purje kirjoitti:

        aika söpöjä ovat. Lapset tykkää. En kyllä laittaisi elämääni noiden varaan. :D

        Minä en kyllä laittaisi elämääni minkään mielikuvitusolennon tai 2000 vuotta sitten kuolleen ihmisen varaan, mutta tämä on taas hihhulille aivan käsittämätön ajatus.

        (älkääkä nyt taas please vastatko tuhannennen kerran että teidän jumalanne elää - jos kerran elää niin pyytäkääpä käymään luonani, olisi mielenkiintoista nähdä elävä jumala kerrankin.
        Mutta jos taas ei ole mitä näyttää niin olkaa sitten hiljaa älkääkä puhuko mielikuvitusolennoistanne.)


      • Olly
        purje kirjoitti:

        että minä tiedän ja tunnen hänet henkilökohtaisesti, tässä ja nyt. Siis minä ELÄN jo tänään.

        Sulle on tuolla omia palstoja.


      • Olly kirjoitti:

        Sulle on tuolla omia palstoja.

        kenen kanssa vaan...ja toisekseen ei ole omia palstoja. Koeta kestää!


      • Jami369
        purje kirjoitti:

        kenen kanssa vaan...ja toisekseen ei ole omia palstoja. Koeta kestää!

        Hoet kuin aineissa oleva omaa harhaasi, mieleen tulee pilveä pössyttelevä led zeppeliniä kitaralla rämpyttelevä hippi joka selittää onnellisena harhoistaan.


      • Jami369 kirjoitti:

        Hoet kuin aineissa oleva omaa harhaasi, mieleen tulee pilveä pössyttelevä led zeppeliniä kitaralla rämpyttelevä hippi joka selittää onnellisena harhoistaan.

        kohteliaisuudesta! Tuo kuvauksesi oli päivän pelastus tänään! Iso hali :D


      • Agneisti
        asian vierestä kirjoitti:

        Uteliaisuudesta vain, ja kun tuttuihisi kuuluu, niin mikä onkaan Nalle Puhin sukupuoli? Jostain kumman syystä minulle on jäänyt tuntuma, että kyseessä olisi miespuolinen, mutta kun nimi oikeasti, kuten hyvin tiedät, on Winnie the Pooh...

        Olisi siis sittenkin oletettava, että kyseessä naispuolinen nalle?

        Mies se on! Viime saunareissulla se tuli todistettua. Et usko minkä kokonen tollasella pehmonallella voi ollakaan!


    • ....

      puulle puhuminen on hyödyllistä. puu saa enemmän hiilidioksidia ja tuottaa happea.

      • Jami369

        puu ei myöskään esitä naurettavia kommentteja


      • nunchaku-overlord
        Jami369 kirjoitti:

        puu ei myöskään esitä naurettavia kommentteja

        se onkin geenimuunneltu? ;)


      • nunchaku-overlord kirjoitti:

        se onkin geenimuunneltu? ;)

        Mielenkiintoinen ajatus, geenimanipuloitu uskovainen. Minkälainen se olisi? Kykenisikö se vihdoinkin kuuntelemaan ja antamaan perusarvostus dialogin toiselle osapuolelle? Ei, eihän se olisi enää uskova.


    • mennä nyt

      Kuusipuu antaa paljon energiaa, kävele kuusimetsässä, se on oikea praanakeskus.
      Joulukuusi tuo myös helpotusta, juttele sille
      ennemmin kuin joulupukille, joka antaa yleensä vain tavaroita.

    • petri...

      se ei ole niin helppoa?,
      annat vain olla!,

      eläkä laita mitään typerää vastaukseksi!



      itse en usko että olisimme alkujaan lähtöisin bakteereista,
      mutta täälläkin osaa luulee olevansa eläimiä,
      menkööt tyylillään, ei heidän päätä mikään käännä, jos haluavat niin uskoa!

      joskus kun tulee lueskeltua, tulee vastailtua,

      • Jami369

        pienessä koukussa täällä kirjoitteluun ja uskovaisten naurettavien "todisteiden" kumoamiseen.

        Itse en usko että olisimme alkujaan lähtöisin ikuisesti olemassa olleesta hengestä joka meidät taikoi, täälläkin osa luulee olevansa kaikkivaltiaan hengen lapsia eikä heidän päätään mikään käännä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe