Pakkalan Sandbacka?

rauhaton/rauhallinen?

Onko Sandbacka niin rauhallinen kuin miltä näyttää päältäpäin? Ainakaan ei monia lähiökapakoita ole. Onko muuten deekuja pitkin pihoja tai sotkevia ja riehuvia jengejä tms?

23

7089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etenkin kiinnostaa

      Etenkin kiinnostaa jos jollakulla kokemuksia Lautamiehentien päädyn Sato-taloista, mutta alueen kokemukset ylipäänsä tervetulleita!

    • ...

      Tammiston/Kartanonkosken/Pakkalan ainoa baari on Pakkalassa. Hotellien lisäks.

      • kuppila joo

        Juu yksi pieni kuppila siellä sivussa. Ei minua nyt se haittaa että jossain on kaljakuppila, lähinnä se yleinen turvattomuus tai rauhattomuus. Asumme tällä hetkellä toisaalla Vantaalla VVO:n talossa ja pelkästään kuluvan vuoden aikana perheemme kimppuun on fyysisesti hyökätty neljä kertaa. Pihoille kutsutaan poliiseja harva se ilta jotain tappelua rauhoittelemaan. Toissaviikolla tuntematon mies hakattiin rautaputkella iltapäivällä kello puoli seitsemän aikaan eikä taida olla kuukauttakaan kun rautaputkella (samat tekijät?) hakattiin joku muu ohikulkija. Viime kesänä eräs asukas heitettiin parvekkeelta, pihan nuoriso puukotti metelistä valittanutta naapuria jne. Kulman Siwa on ryöstetty jo monta kertaa sinä aikana kun olemme tässä asuneet. Parkkipaikalla rikotaan autoja. Viime viikolla oli lehtitiedon mukaan jonkun asunnon postiluukusta tungettu palavaa tavaraa jne. Eli nykyinen asuinalue on yleisesti ottaen niin turvaton ja rauhaton ettei uskalla edes lasta hiekkalaatikolle päästää.

        Kysymys kuuluukin onko Pakkalan alue yhtä rauhatonta vai voisiko siellä elää ns. "normaalia elämää"?


      • Pakkalassa
        kuppila joo kirjoitti:

        Juu yksi pieni kuppila siellä sivussa. Ei minua nyt se haittaa että jossain on kaljakuppila, lähinnä se yleinen turvattomuus tai rauhattomuus. Asumme tällä hetkellä toisaalla Vantaalla VVO:n talossa ja pelkästään kuluvan vuoden aikana perheemme kimppuun on fyysisesti hyökätty neljä kertaa. Pihoille kutsutaan poliiseja harva se ilta jotain tappelua rauhoittelemaan. Toissaviikolla tuntematon mies hakattiin rautaputkella iltapäivällä kello puoli seitsemän aikaan eikä taida olla kuukauttakaan kun rautaputkella (samat tekijät?) hakattiin joku muu ohikulkija. Viime kesänä eräs asukas heitettiin parvekkeelta, pihan nuoriso puukotti metelistä valittanutta naapuria jne. Kulman Siwa on ryöstetty jo monta kertaa sinä aikana kun olemme tässä asuneet. Parkkipaikalla rikotaan autoja. Viime viikolla oli lehtitiedon mukaan jonkun asunnon postiluukusta tungettu palavaa tavaraa jne. Eli nykyinen asuinalue on yleisesti ottaen niin turvaton ja rauhaton ettei uskalla edes lasta hiekkalaatikolle päästää.

        Kysymys kuuluukin onko Pakkalan alue yhtä rauhatonta vai voisiko siellä elää ns. "normaalia elämää"?

        Missä Pakkalassa on Siwa????????????????????


      • ...
        Pakkalassa kirjoitti:

        Missä Pakkalassa on Siwa????????????????????

        Ja jos Vantaata ollenkaan tunnet, niin arvaisit kirjoittajan asuvan toistaiseksi Malminiityssä.


      • Hä mitä
        ... kirjoitti:

        Ja jos Vantaata ollenkaan tunnet, niin arvaisit kirjoittajan asuvan toistaiseksi Malminiityssä.

        No mitä v se tilittää muun kaupunginosan ongelmistaan täällä, jos kyselee Pakkalan alueesta. Haloo ittelles.


      • ymmärrys kaukana
        Hä mitä kirjoitti:

        No mitä v se tilittää muun kaupunginosan ongelmistaan täällä, jos kyselee Pakkalan alueesta. Haloo ittelles.

        Jos et osaa muutaman rivin mittaista viestiä lukea tajuamatta mitä siinä sanotaan, ei kannattane osallistua keskusteluun lainkaan.


      • osui ja upposi
        ... kirjoitti:

        Ja jos Vantaata ollenkaan tunnet, niin arvaisit kirjoittajan asuvan toistaiseksi Malminiityssä.

        Hyvin arvattu. Tällaisessa mestassa ei viitsi perhettä kasvattaa, joten kämppiä on muualta vilkuiltu. Toivottavasti emme osu samanlaiseen "läpeen" enää toistamiseen.


      • pikku ad/hd
        Hä mitä kirjoitti:

        No mitä v se tilittää muun kaupunginosan ongelmistaan täällä, jos kyselee Pakkalan alueesta. Haloo ittelles.

        Hanki ADHD-lääkitys, ne toimivat nykyisin melko hyvin ja auttavat keskittymään. Jos keskityt oikein kunnolla ja pinnistät lukemasi viestin loppuun asti huomaat että siellä lukee seuraavasti:

        "Eli nykyinen asuinalue on yleisesti ottaen niin turvaton ja rauhaton ettei uskalla edes lasta hiekkalaatikolle päästää. Kysymys kuuluukin onko Pakkalan alue yhtä rauhatonta vai voisiko siellä elää ns. 'normaalia elämää'?"

        Ei kannata aina hötkyillä jos ei heti ymmärrä lukemaansa, annat vain turhaan itsestäsi vajaaälyisen kuvan.


      • helvattua?
        ... kirjoitti:

        Ja jos Vantaata ollenkaan tunnet, niin arvaisit kirjoittajan asuvan toistaiseksi Malminiityssä.

        Miten se Malminiitty Pakkalaan liittyy???
        Taidat olla pikkasen kilari!!


      • iso kilari

      • Ei kande muuttaa
        helvattua? kirjoitti:

        Miten se Malminiitty Pakkalaan liittyy???
        Taidat olla pikkasen kilari!!

        Sanos muuta, ihme mouhooja. Toivottavasti pysyy Malminiityssään.


      • kaikkien äo ei yhtä
        Ei kande muuttaa kirjoitti:

        Sanos muuta, ihme mouhooja. Toivottavasti pysyy Malminiityssään.

        Toivottavasti kaikkien palstalaisten älykkyys ei ole yhtä matalamielistä, ei keskustelusta mitään tule jos joka toinen viestittäjä vain trollaa nollaviestejä netiketin vastaisesti.


      • edelleen

      • Anonyymi
        osui ja upposi kirjoitti:

        Hyvin arvattu. Tällaisessa mestassa ei viitsi perhettä kasvattaa, joten kämppiä on muualta vilkuiltu. Toivottavasti emme osu samanlaiseen "läpeen" enää toistamiseen.

        Joo,kyllä se "Nälkälaakso" surkeimpiin paikkoihin Vantaalla kuuluu, mutta se on tuurista kiinni minkälaiset naapurit saa. Meillä oli rauhallinen ympäristö Pakkalassa kunnes rappuun muutti Isä yläkerroksiin ja kaksi narkkari-teiniä 2. kerrokseen. Idiootit sitten sotkivat porraskäytävän ulosteillaan ja luukuttivat musiikkia niin että bassot tärisyttivät rakenteita. tästä sitten mielipuoli faija siellä ylhäällä alkoi paukuttamaan luultavasti lekalla jotain "kakkosnelosen pätkää lattiaa vasten, ja talo tärisi aina vaan. Onneksi naapurusto sitten uskalsi valittaa tarpeeksi että paskiaisille tuli häätö. Tosin pyörävarkaudet ja sotkeminen jatkui häädönkin jälkeen, sillä avaimia on varmaankin helppo kopioida siellä jossain Idässä josta tämä porukka oli Suomeen rakennustöiden perässä tullut.


    • riitelyksi

      ,,,tämä keskustelu.Olen asunut muutaman vuoden Pakkalassa,ja sanoisin että rauhallista on.Mulle ainoa häirikkö on pers´aukinen naapuri,mutta senkin olen itse opettanut kerjäämään.Mutta nyt sekin loppuu!!
      Kerran näin,että parkkiksella rikottiin auto,mutta sekin oli henk.koht.kaunaa.samoin kuin palava matto,mikä Malminniityssä laitettiin postiluukusta sisään.
      Joka puolella sattuu ja tapahtuu,missä on ihmisiä,mutta tervetuloa Pakkalaan.

      • ON asia

        tosissaan säälittäviä nämä haukkumakirjoitukset idän ja lännen välillä.
        joka alueella on omat ongelmansa ja niiden ratkominen olisi paljon rakentavampaa kun lukea noita lapsellisuuksia.


      • se myöskin
        ON asia kirjoitti:

        tosissaan säälittäviä nämä haukkumakirjoitukset idän ja lännen välillä.
        joka alueella on omat ongelmansa ja niiden ratkominen olisi paljon rakentavampaa kun lukea noita lapsellisuuksia.

        Riippuu alueista.Toiset haluaa pysyä omasta tahdosta sisäänpäin lämpiävänä kuten esimerkiksi Seutula.
        naapurissa ollaan todella virkeitä ja kehittyviä, sekä ulospäin suuntautuvia.
        Pakkalan kotisivut ovat loistavat.


    • se sama provo aina

      Täällä Vantaan keskusteluissa pyörii tuo yksi ja sama provoilija-urpo, joka päivät pitkät istuu pohtimassa kuinka saisi pilattua mahdollisimman monta keskustelua täällä. Ei siitä kannata välittää, korkeintaan vähän sääliä reppanaa kun elämä on noin nollilla.

      Sandbacka on tosi rauhallinen ja lapsiystävällinen alue, ei lainkaan niinkuin Malminiitty joten sinne vain. Vähän tuulinen se välillä on.. :)

      • en tiedä

        Eli sandbackasta en tiedä mitään (taitaa olla joku lähiö Ruotsissa)mutta Pakkalassa asunut reilun vuoden ja muutin tänne Pähkinärinteestä.Alue on mielestäni rauhallisempi kuin Pähkis vaikka isolla mittapuulla molemmat ovat ok.Pakkalassa(tai Kartanonkoskella) kesällä öisin kuuluu nuorisoralli mitä ei Pähkiksessä ollut.Ja taloja ei nyt voi ikinä verrata asuinalueen mukaisesti.Itse menin karkuun Pähkiksestä koska alakerrassa asuivat häiriköt ja meteli oli sen mukainen.Tässäkin asunnossa on meteliä mutta se on niitä normaaleja kerrostaloääniä eikä häiriköintiä.Ja taas tiedän aika tuoreen tapauksen kun tuttu lähti juuri siitä Lautamiehnetien Saton talosta karkuun koska häiriköinti oli hirveä ja se on kummalista että häiriköitä ei ainakaan Sato ulos heitä vaan kunnolliset asukkaat on pakotettu pois muuttamaan.
        Tervetuloa tänne Pakkalaan tai Kartanonkoskelle.Alue näyttää kyllä ulkoapäin ehkä rumimmilta koko Vantaalla mutta sisäällä siinä on kuitenkin ihan hyvä asua :)


      • korjaajaksikorjaajanpaikalle
        en tiedä kirjoitti:

        Eli sandbackasta en tiedä mitään (taitaa olla joku lähiö Ruotsissa)mutta Pakkalassa asunut reilun vuoden ja muutin tänne Pähkinärinteestä.Alue on mielestäni rauhallisempi kuin Pähkis vaikka isolla mittapuulla molemmat ovat ok.Pakkalassa(tai Kartanonkoskella) kesällä öisin kuuluu nuorisoralli mitä ei Pähkiksessä ollut.Ja taloja ei nyt voi ikinä verrata asuinalueen mukaisesti.Itse menin karkuun Pähkiksestä koska alakerrassa asuivat häiriköt ja meteli oli sen mukainen.Tässäkin asunnossa on meteliä mutta se on niitä normaaleja kerrostaloääniä eikä häiriköintiä.Ja taas tiedän aika tuoreen tapauksen kun tuttu lähti juuri siitä Lautamiehnetien Saton talosta karkuun koska häiriköinti oli hirveä ja se on kummalista että häiriköitä ei ainakaan Sato ulos heitä vaan kunnolliset asukkaat on pakotettu pois muuttamaan.
        Tervetuloa tänne Pakkalaan tai Kartanonkoskelle.Alue näyttää kyllä ulkoapäin ehkä rumimmilta koko Vantaalla mutta sisäällä siinä on kuitenkin ihan hyvä asua :)

        "Eli sandbackasta en tiedä mitään (taitaa olla joku lähiö Ruotsissa)

        ...

        Pakkalassa(tai Kartanonkoskella)"

        Kartanonkoski kuuluu Pakkalaan, samoin kuin Sandbackakin. Yleensä ihmiset vain kuvittelevat että Pakkala=Sandbacka ja Kartanonkoski olisi siitä sitten jotenkin erillään. Sandbacka on se 90-luvulla kaavoitettu osio jossa rakennettiin vanhan Sandbackan kartanon maille (ja siihen jätettiin itälaidalle ne kartanon sivutaloa museoarvon vuoksi) ja Kartanonkoski on kaavoitettu hieman myöhemmin ja alkaa vasta valmistua. Molemmat ovat siis Pakkalaa.


    • Anonyymi

      PILALLA

      • Anonyymi00023

        Miten?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe