Vakuutuksesta gallup

-95 Mondeo

Moro

Minkähintaisessa autossa kannattaa vielä pitää kaskoa?

Havahduin äsken kun katsoin nettautosta oman mallin eli -95 Mondeo farkkujen hintoja. Hinnat lähtee 2,5 k€:sta.

Pitäisköhän jo irtisanoa kasko ja ottaa vain hirvi-, palo- ja varkausvakuutus?
Tiedän että voin ajaa mettään heti irtisanottuani kaskon, mutta missä menee mielestäsi vakuutuksen kannattavuuden raja suhteessa auton arvoon?

6

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avulias

Ei mitään mieltä maksaa kaskoa tuon arvoiseen autoon.

Sanoisin, että keskivertoihmisellä "kannattavuusraja" on tuolla jossain kymppitonnin paikkeilla.

Riippuu tosin paljolti mm.

1. onko ko autotyypillä edullinen vai kallis vakuutusmaksu
      2. onko itsellä täydet bonukset vai ei
      3.onko itsellä jonkinlaista taloudellista riskinsietokykyä
      4. onko henkilönä erityisen vahinkoherkkä

Jos oma vahinkotieheys ei ole keskivertoa suurempi, vakuuttaminen ei kannata koskaan, jos on riittävä puskurivarallisuus. Vakuutusyhtiölle jäävä siivu säästyisi näin itselle.

• HOj

Taidat suojautua aikalailla turhaan vakuutuksella. Itse olen ottanut täyskaskon lähinnä ulkomaan reissuille kun on ollut kyse 10 vuotiaasta kikottimesta.

Pari kolme ekaa vuotta uudella autolla voi olla ihan järkevää tuo kasko, sitten voi jo miettiä mistä sitä oikein maksaa.

• Säkällä autoileva

Meillä on perheessä Punto (arvo n.4000,-e)
      ja vanha Volvo (arvo n. 200,- eur).

Irtisanoin kaskot ja hirvipalot aikaa sitten, liikennevakuutuksen olen pitänyt koska se on kuulemma maassa tapana.

Vakuutusyhtiön lunastusperuste on joka tapauksessa nettiauton 'suomenhalvin' miinus omavastuu. Tökkääpä montsusi seinän niin ihme on jos jää 2.000,- eur käteen. Siinä sitten ihmettelet mistä maksoin viimeiset 10 vuotta.

• Mielestäni ei kannata kaskoa tehdä paljon alle 50.000 euron autoon. Noita ruttuisia kotteroita korjailee vakuutuksesta säästyneillä rahoilla sen mitä tarvitseekin. Hajottamoilta löytyy purkuosia pilvin pimein.

Master Eq

• pitäisi

ottaa osakaskoakaan tuon hintaiseen. Itse olen aikeissa irtisanoa sekä täys- että osakaskon, kun auton pyynnit pyörii nettiautossa 8000 euron paikkeilla. Vakuutusyhtiöltä saattaisi saada lunastustapauksessa korvausta 6000€. Todennäköisemmät pikkukolhut kannattaa muutenkin korjata omasta pussista.

• kevytkasko

Jos sulla on täydet bonukset,niin kannattaisi varmaan miettiä myös tuollaista kevytkaskoa.Hintaero osa-kaskoon oli minun tapauksessani lähes olematon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      33
      4943
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      71
      3234
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3111
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      309
      2614
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2232
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2171
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1371
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      15
      1360
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      47
      1308
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1220
    Aihe