Moro
Minkähintaisessa autossa kannattaa vielä pitää kaskoa?
Havahduin äsken kun katsoin nettautosta oman mallin eli -95 Mondeo farkkujen hintoja. Hinnat lähtee 2,5 k€:sta.
Pitäisköhän jo irtisanoa kasko ja ottaa vain hirvi-, palo- ja varkausvakuutus?
Tiedän että voin ajaa mettään heti irtisanottuani kaskon, mutta missä menee mielestäsi vakuutuksen kannattavuuden raja suhteessa auton arvoon?
Vakuutuksesta gallup
6
1019
Vastaukset
- Avulias
Ei mitään mieltä maksaa kaskoa tuon arvoiseen autoon.
Sanoisin, että keskivertoihmisellä "kannattavuusraja" on tuolla jossain kymppitonnin paikkeilla.
Riippuu tosin paljolti mm.
1. onko ko autotyypillä edullinen vai kallis vakuutusmaksu
2. onko itsellä täydet bonukset vai ei
3.onko itsellä jonkinlaista taloudellista riskinsietokykyä
4. onko henkilönä erityisen vahinkoherkkä
Jos oma vahinkotieheys ei ole keskivertoa suurempi, vakuuttaminen ei kannata koskaan, jos on riittävä puskurivarallisuus. Vakuutusyhtiölle jäävä siivu säästyisi näin itselle.- HOj
Taidat suojautua aikalailla turhaan vakuutuksella. Itse olen ottanut täyskaskon lähinnä ulkomaan reissuille kun on ollut kyse 10 vuotiaasta kikottimesta.
Pari kolme ekaa vuotta uudella autolla voi olla ihan järkevää tuo kasko, sitten voi jo miettiä mistä sitä oikein maksaa.
- Säkällä autoileva
Meillä on perheessä Punto (arvo n.4000,-e)
ja vanha Volvo (arvo n. 200,- eur).
Irtisanoin kaskot ja hirvipalot aikaa sitten, liikennevakuutuksen olen pitänyt koska se on kuulemma maassa tapana.
Vakuutusyhtiön lunastusperuste on joka tapauksessa nettiauton 'suomenhalvin' miinus omavastuu. Tökkääpä montsusi seinän niin ihme on jos jää 2.000,- eur käteen. Siinä sitten ihmettelet mistä maksoin viimeiset 10 vuotta. Mielestäni ei kannata kaskoa tehdä paljon alle 50.000 euron autoon. Noita ruttuisia kotteroita korjailee vakuutuksesta säästyneillä rahoilla sen mitä tarvitseekin. Hajottamoilta löytyy purkuosia pilvin pimein.
Master Eq- pitäisi
ottaa osakaskoakaan tuon hintaiseen. Itse olen aikeissa irtisanoa sekä täys- että osakaskon, kun auton pyynnit pyörii nettiautossa 8000 euron paikkeilla. Vakuutusyhtiöltä saattaisi saada lunastustapauksessa korvausta 6000€. Todennäköisemmät pikkukolhut kannattaa muutenkin korjata omasta pussista.
- kevytkasko
Jos sulla on täydet bonukset,niin kannattaisi varmaan miettiä myös tuollaista kevytkaskoa.Hintaero osa-kaskoon oli minun tapauksessani lähes olematon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a626703Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�2135380Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,624498Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1033764Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii732931Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut662837Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1152594SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het212024Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan621917Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2551811