Onko kellään käyttökokemuksia kyseisestä vehkeestä? Ajettavuus ym.? Laatu ilmeisesti oli erittäin surkea, kun ei noita liikenteessä paljoa näy. Hajoiliko vehje jo uutenakin jatkuvasti? Kuulin jostain että moottorilla ei ajaisi edes 100tkm, tiedä sitten...
FSO polonez
9
781
Vastaukset
- Itäautofani
Työkaverilla oli aikoinaan sellainen. Oli jatkuvasti ongelmia. Ja muistaakseni koneeseen tuli sitten jotain häikkää jo melko uutena.
Ennemmin ajaisin vaikka mossella tai warrella kuin pollella! Tietysti jos ilmaseks saa niin voihan sitä ajankulukseen rassailla. - tuning jee
vastasit itse jo kysymyksiisi !
Jos ny välttämäti haluaa, toimi!! pian alkaa olla kiven takana. varaosia voi löytyä viäl hyllyltä pilkkahintaan ennen kun on romukopasa.- Automies
Isä osti aikoinaan, v. -88 sellaisen uutena. Uskaltautui ostamaan, kun oli kuullut yksilöistä, jotka olivat jopa toimineet suht vähillä murheilla.
No, autoliikkeestä kotiin on matkaa about 6 km, mutta uusi auto oli levinnyt jo ennen kotiin pääsyä. Ja riemun päivää ei juuri nähty. Laatu oli todellakin surkea, ja mm. koneesta hävisi öjynpaineet jo n. 10 tkm jälkeen, samoin tuulettajan hihnan kiilapyörä vai mikä se nyt lie, halkesi jo ennen tuota. Tilavahan se oli, eikä hassumpi ajettavakaan, mutta ei niistä ominaisuuksista suurta iloa ole jos auto ei muuten toimi. - Tantta
Automies kirjoitti:
Isä osti aikoinaan, v. -88 sellaisen uutena. Uskaltautui ostamaan, kun oli kuullut yksilöistä, jotka olivat jopa toimineet suht vähillä murheilla.
No, autoliikkeestä kotiin on matkaa about 6 km, mutta uusi auto oli levinnyt jo ennen kotiin pääsyä. Ja riemun päivää ei juuri nähty. Laatu oli todellakin surkea, ja mm. koneesta hävisi öjynpaineet jo n. 10 tkm jälkeen, samoin tuulettajan hihnan kiilapyörä vai mikä se nyt lie, halkesi jo ennen tuota. Tilavahan se oli, eikä hassumpi ajettavakaan, mutta ei niistä ominaisuuksista suurta iloa ole jos auto ei muuten toimi.Onko kukaan kiinnostunut sellaisista pientä korvausta vastaan?
Esim varrea kehutaan kokonaisedulliseksi ja polttoainemittarina on led-näyttö
hah - 323
Tantta kirjoitti:
Onko kukaan kiinnostunut sellaisista pientä korvausta vastaan?
Esim varrea kehutaan kokonaisedulliseksi ja polttoainemittarina on led-näyttö
hahMulla on ko. autojen esitteet myös tallessa...ja itse en aio myydä niitä! Säästä tuleville sukupolville makeat naurut =)
- Ande
Nyt en ymmärrä mitä nämä muut valittavat. Eivät ole itse ajaneet tai omistaneet FSO:ta.
Mulla on ollu 2 kappaletta. Tykkäsin kovasti.
Ekalla oli vedetty asuntovaunuakin joten moottori oli hiukka ollu lujilla meille tullessaan, mutta kyllä me sillä ajettiin vielä toiset 100 000 km. Ja hyvin kulkikin!
Toisessa oli sähköongelmia sillon tällön. Mutta auto kulki ja jätti vain 2 kertaa kulkematta. Ekan kerran virtalukko oli rikki ja toinen kerta solenoidi jotain kypsähti. Kerran oli takavalot pimeänä ja mittaristo kans ja kun käynnistin uudestaan niin ne toimikin taas. Laturi muistaakseni kans vaihdettiin. Tosi pientä ja normaalia muidenkin autojen kans.
Autoon käy Fiatin varaosat, jotka oli halvempiakin kuin Polon omat.
Tämä viimoinen oli hauska kun siinä sattui jäätymään ovet kiinni ja lukkoon etten päässyt sisään. nooh... 3 viikkoa oli kovat 30 asteen pakkaset ja sitten mulla meni hermo ja murtauduin sisään rikkomalla ikkunan. Auto hyrähti käyntiin 3 viikkoa pakkasessa seisottuaan.
Tehkää pojat perästä omalla tojotallanne!
Auto on tilava, kulkee hyvin, ohjaus on tietty normaali, mutta kun nykyisessä on ohjaustehostin niin toki se tuntuisi jäykältä.
Polonez on vain Puolalainen Fiat eikä yhtään hullumpi sellainen!- 323
"Auto hyrähti käyntiin 3 viikkoa pakkasessa seisottuaan.
Tehkää pojat perästä omalla tojotallanne!"
Toyotan käynnistyminen pakkasilla on itsestään selvyys! Toyotaa parempaa käynnistyjää saa kyllä hakea!...mutta yritäppä saada ranskalainen, italialainen tai espanjalainen käyntiin kun elohopea laskee -15 asteeseen. Eikä tunnu olevan helppoa saksalaisillakaan! ...Lada kyllä lähtee varmaan silloinkin kun muut jo hyytyvät ;)
- Anonyymi
Olivat vuoden ikäisinä yleensä lopussa. Vaihteiston 5. vaihde saattoi kadota jo muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen. Moottori vaati peruskorjausta usein 70 000 - 80000 km ajettuna. Rovaniemellä näitä myi A. Vanhasen autoliike aikoinaan. Polonezin laatu oli heikkoa. Myyntimäärät karkeasti olivat 400 huitteilla vuodessa.
- Anonyymi
onhan auto aika polonen.. otettiin n pois ja z tilalle...tuleekohan venäjän merkki polonez autosta...voipa tullakkin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735