Dieselin hyytymisen esto

joku aine=?

Onko olemassa jotain lisäainetta dieselille, ettei hyytyisi kovassa pakkasessa? En tarkoita nyt veten jäänesto, vaan sitä ettei diesel hyytyisi oikein kovalla pakkasella..

Ja kuin turvallista sellaisia aineita on käyttää uudemmissa TDI koneissa, jos sellasia löytyy?

11

4157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parafiinikide

Vanha konsti parafiinikiteiden ehkäisyyn on lisätä dieselin joukkoon bensiiniä tai moottoripetroolia. Onko se terveellistä nykyisille suorasuihkudieseleille, en ota kantaa. Vanhemmille jakaja- ja rivipumpullisille ei vahinkoa tule jos bensamäärä on kohtuullinen (max 20%) ja mukana on hieman 2t-öljyä voitelun varmistamiseksi.
      Talvilaatu-dieseli on tietenkin se oikea ja paras polttoaine talvella.

• finnbulli

petrooli pitää olla verotettu laatua, muuten se on sama kuin polttoöljyn käyttö.

• ole väri-
        finnbulli kirjoitti:

petrooli pitää olla verotettu laatua, muuten se on sama kuin polttoöljyn käyttö.

ainetta... onneksi

• muuta

kuin petrooli sitäkään ei näihin uusiin suositella.

• alkaa

Uudemmissa järjestelmissä kiehumaan sylinterikannessa johtuen korkeasta paineesta. Common rail systeemissä esim paine nousee parhaimmillaan yli 2000 bar. Jos on vanha rivipumppu systeemi ni sillon voi ajatella bensaa sekaan ei muuten.

• The Rat
        alkaa kirjoitti:

Uudemmissa järjestelmissä kiehumaan sylinterikannessa johtuen korkeasta paineesta. Common rail systeemissä esim paine nousee parhaimmillaan yli 2000 bar. Jos on vanha rivipumppu systeemi ni sillon voi ajatella bensaa sekaan ei muuten.

Miksi bensa alkaa kiehumaan korkeammasta paineesta johtuen? Pääsääntöisestihän korkeampi paine nostaa kiehumispistettä, ei suinkaan laske sitä... Tähän perustuu esim. painekattilan kyky keittää nopeammin kuin avonainen kattila.

• sitä
        The Rat kirjoitti:

Miksi bensa alkaa kiehumaan korkeammasta paineesta johtuen? Pääsääntöisestihän korkeampi paine nostaa kiehumispistettä, ei suinkaan laske sitä... Tähän perustuu esim. painekattilan kyky keittää nopeammin kuin avonainen kattila.

sen verran että se alkaa kuplimaan. moni vaan puhuu siitä kiehumisena.

• jytr

Valitse naftalaatu kelin mukaan niin muuta ei tarvita.

• Jormha

Olen samaa mieltä.

Huonompi homma vaan kun sitä ei pääse "valitsemaan naftalaatua kelin mukaan" vaikka mieli tekisi, koska sitä ei täällä myyty, ainakaan kun toissapäivä tankkasin.

Tietty sitä saattaa löytyä jo joltain asuinpaikkani asemalta tätä kirjoitettaessa, mutta yhtäkaikki olisi pitänyt löytyä aina siitä lähtien kun pakkaskelit tulivat tänne Kaakkois-Suomeenkin.

On tuo polttoainelaadun myyntihomma taas eräs esimerkki menneen maailman jutuista kun asiakas ei pääse valitsemaan itselleen sopivinta tuotetta/ palvelua.

Tässä tapauksessa polttoainekauppiaat myy säiliöt ensin tyhjäksi kesälaadusta. Yllättäen se palvelee heidän etuansa eikä asiakkaan, joka maksaa lystin.

• Anonyymi

liqui moly dieselin lisäaine hyytymisen estäjä

Fixusnet
      https://www.fixusnet.fi › fin › dieselin_lisaaine_hyyty...
      Parantaa dieselpolttoaineen virtausta ja suodattuvuutta. Voidaan käyttää ulkolämpötiloissa - 31 °C:een asti (riippuu dieselpolttoaineen laadusta).

• Anonyymi

Jos diesel hyytyy, pitää lämmittää polttoaineen suodatin. Parafiini sulaa taas naftan sekaan, ja taas mennään jonkin matkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1672
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      921
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      821
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      748
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      730
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      710
    Aihe