Minulla todettiin joskus lapsena ASA allergia kun silmät turposivat tukkoon jostain särkylääkkeestä. Jostain olen lukenut ettei asa allergikko saisi ottaa edes buranaa tai ketorinia, mutta näitä olen kuitenkin joskus ottanut ilman mitään oireita. Voinko siis ottaa esim buranaa ilman pelkoa mistään sivuvaikutuksista? Entäs mikä olisi hyvä TULEHDUSkipulääke (reseptivapaa) asa allergikolle? Entäs Mobilat ym voiteet, ne kun tuntuu kaikki sisältävän sitä aspiriinin vaikuttavaa ainetta. Entä voiko asa allergia hävitä iän myötä, allergian toteamisesta kun on jo yli 20 vuotta. Jotain tulehduskipulääkettä ja/tai voidetta pitäis saada kyynerpäihin joissa ilmeisesti jonkin sortin tulehdus.
ASA allergia
4
4876
Vastaukset
- eli panadol
on sulle turvallinen kipulääke.
Tuntuis mun mielestä, että särkyvoiteita voit käyttää (ulkoisesti tietenkin). Oletko kokeillut suihkutettavaa Eezeä? Se on Voltaren-kipulääkettä, tehokas!- mutta
se ei ole TULEHDUSkipulääke
- ja allergia
Itse olen ASA-allergikko eikä mitkään tulehduskipulääkkeet ole minulle ns. turvallisia. Kaikki muut reseptivapaat kipulääkkeet kuin parasetamoli voivat olla vaarallisia, ei ehkä satunnaisesti käytettynä mutta niistä voi kehittyä hankalakin lääkeaineallergia, jopa anafylaktinen shokki. Myös kipuvoiteista imeytyy elimistöön lääkeainetta, joskin vähemmän. Kylmägeeli/kylmäpakkaus laskee tulehdusta, jos siitä ei ole apua niin kortisonipiikki auttaa. Kyllähän toisaalta asa-allergia voi olla virhediagnoosi, jos sattumalta reagoitkin johonkin muuhun juuri sillä hetkellä?
- uudet
Oletko kokeillut uusia koksibit-tulehduskipulääkkeitä (esim. Arcoxia). Ne eivät ole reseptivapaita, mutta miksi et kävisi lääkärissä, jos kerran tarvit sopivaa lääkettä. Reseptivapaista sulle saattaisi soveltua Panadol, joka on aivan eri tyyppinen kuin Aspirinit ja Buranat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628