Lääkkeiden väärinkäyttöä

Hoitsu

Oletko käyttänyt lääkkeitä väärin? Minä olen ja aika tavalla jopa. Ja olen hoitoalan ihmisiä. En millään tavoin riippuvainen. Helpotan vain oloani silloin tällöin. Tuomittavaa eikö totta? Ja luulisin että tosi yleistä. Siitä vain ei saa puhua.

4

763

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n-18

      Joskus vedin särkylääkettä ja päälle pirtua.
      Hieman sekava olotila =P
      Mut en muuten ole.Se oli vaan toi ainut kerta.
      Ja siitäkin jo aikaa

    • Olenko?

      Onko lääkkeiden väärinkäyttöä kun ei ota määrättyjä särkylääkkeitä vaan heittää niitä roskiin? Jos on, niin olen väärinkäyttäjä. Kyllä väärinkäyttöä esiintyy paljon, sekä kaltaiseni lailla että sinin, kysyjän lailla. Tehkäämme parannus. Hoitaja minäkin.

    • Pocahontas

      Hei.
      Joudun käyttämään itse lääkeitä tänäpäivänäkin, ilamn en pärjää ja sen on itse lääkri todennut. Mut mennäänpä nyt 3 vuotta taaksepäin.. Lääkäri määräsi kipuihini vahvoja särky ja tulehduslääkkeitä, elämä ei olut muutenkaan mitenkään mallillaan vaan olin syvästi masentunut. Kukaan ei huomioinut minua, joten ppäädyin aluksi pullon pohjaa katsomaan. Aluksi käytin ihan kohtuudella ja pidin huolen siitä että otan lääkkeet erikseen. Lääkäri lopetti lääkkeeni kuukauden kuluttua, muuta en pystynyt lopettamaan. Olin siihen koukussa. Masennukseni syveni ja yritin monet kerrat itsemurhaa. Lopulta ajauduin siihen että otin lääkkeitäni viina kanssa ales. Se oli mun tapa paeta todellisuutta. Joskus kun ei ollut viinaa missään jemmassa otin kourallisen lääkkeitä, kaikkea sekaisin mitä mull oli ja kurkusta alas. Joktu alkoi ihmetel mun huoletonta käyttäytymista ja kalpeisuut. mikään ei innostanut. Nyt kun syön lääkeitä pelkään koko ajan jäänkö taas niihin koukkuun. ja joskus otan lääkeeni alkoholin kanssa alas. Tiedän et se on väärin ja mulla se on ongelma, mutta silti ajattelen et pystyn sen hallitsemaan. Jos nyt jään lääkkeisiin kiinni en voi sille mitään. En voi olla ottamatta. Joskus jään ottamatta kun pelkään ett otan liikaa, mut loppu päivästä mun on pakko nielasta lääkkeeni, kivut on niin kovat. Joskus huomaan ottavani niitä tajuamata liikaa.
      Kun ihminen ottaa jotain "normaalia" enmmän niin on se mielestäni aina pako todellisuudesta, silloin menee omaan maailmaan jossa aattelee et on kaikki hyvin. Onneksi on kohtalo tovereita jotka ymmärätvät ja auttavat aina tarpeen ja osaamisen mukaan.

    • saimi

      mää otin kerran tisperiinin ja koka-kolaa, aika lailla heitteli :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe