Kaikkialla hoetaan, kuinka tärkeitä ovat lapsiperheet SF-C alueilla ja kuinka lapsia ja nuoria halutaan alueille, jopa toimintaan mukaan. Vankkurimännikössä on toisin. Siellä lapset ovat alueen vetäjälle ja toimikunnalle työtä lisäävä ryhmä. Vankkurimännikössä vierailevat ja tiloja (pelipaikkaa) käyttävät lapset laitetaan siivoamaan jälkensä ikään katsomatta. Miten mahtaa olla Vankkurimännikössä takkatuvan, pubin, saunan ym tilojen siivous (paikat, joissa aikuiset örveltävät)? Joutuuko jatkossa vierailijat (kausipaikkalaisillehan kaikki kuuluu kausipaikan hintaan) siivoamaan itse, kun käyttävät em. tiloja? Lapset nyt ainakin laitetaan ensimmäiseksi ruotuun pelipaikkojen suhteen. Kohtuullista ja tasapuolista olisi, että kaikki alueella kävijät laitettaisiin siivoushommiin, eikä vain lapset. Mistä Vankkurimännikkössä kerätään aluemaksua 10 €/vrk sähö? V 2007 Alueoppaaseen kannattaa lisätä Vankkurimännikön kohtaan teksti: Lapsilla siivous velvoite (ei koske aikuisia), jotta lapsiperheet tietävät siivousvelvoitteesta.
VANKKURIMÄNNIKKÖÖN EI LAPSIA
73
10869
Vastaukset
- maijahuu
no hui sentään. Sen nyt luulis olevan selvääkin selvempi juttu.
Mikähän tän kirjoittajan oikee motiivi on? en usko että on ainakaan mikään lapsiperheellinen?kyllä kunnon lapsiperhe siivoo omat sotkunsa.- Kerttuli.
Jatkaisin edellistä........, kyllä kunnon karavaanariperhe sotkunsa siivoaa .Näistä viikareista voi parhaassa tapauksessa tulla caravan-harrastajia ,kunhan vaan saavat runsaasti ohjausta .
- hoijakkaa...
Sehän on itsestäänselvyys jälkiensä siivous. Hyvä Vankkurimännikkö, otatte vastuuta myös tenavien käytöstapakasvatukseen, johon näköjään vanhemmat pysty!
- Eletty
Kun vaaditaan lapsilta jälkiensä siivoamista,vaikka peritään huikea 10 euron vuorokausi maksu. Kyllä siihen hintaan jo voi palvelusväkeä vaatia hoitamaan sotkuhommat.
- Edullisimmasta
Edullisimmasta päästä olevat hinnat. Olisiko syytä jo pikaisesti muuttaa henkilöhinnoitteluun sielläkin? Perusmaksu esim 9 e,aikuiset 4 e/hlö ja term.... tenavat 6,50 e/kpl?
- se siitä
On se niin väärin, kun äidin pienet tuholaiset ja terminaattorit eivät saakaan vapaasti toteuttaa itseään, ja tuhota yhteisiä paikkoja miten haluavat.
Sehän on lasityövoiman riistämistä, kun "pakoitetaan" äidin pienet kullanmurut siivoamaan omia sotkujaan ennen poislähtöä paikalta (minkä pitäisi olla itsestään selvyys). Silloin tila jäisi siitimmäksi seuraaville käyttäjille, kuten se oli ennen termiittien paikalle tuloakin.
Vai onko sittenkään väärin yhdistyksen hoitaa sitäkin koulutusta, kykenemättömien vanhempien puolesta????
Tässä jokin aika taaksepäin kirjoitin nykylasten vapaasta kasvatuksesta, missä ei ole onnistuttu tavoitteissaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000020665777#22000000020665777- miten on
Odotan mielenkiinnolla mitä te vastaatte tähän kysymykseen. ”…takkatuvan, pubin, saunan ym tilojen siivous (paikat, joissa aikuiset örveltävät)? Joutuuko jatkossa vierailijat (kausipaikkalaisillehan kaikki kuuluu kausipaikan hintaan) siivoamaan itse, kun käyttävät em. tiloja?”
- se siitä
miten on kirjoitti:
Odotan mielenkiinnolla mitä te vastaatte tähän kysymykseen. ”…takkatuvan, pubin, saunan ym tilojen siivous (paikat, joissa aikuiset örveltävät)? Joutuuko jatkossa vierailijat (kausipaikkalaisillehan kaikki kuuluu kausipaikan hintaan) siivoamaan itse, kun käyttävät em. tiloja?”
En tiedä, miten muualla menetellään. Kaikissa niissä paikoissa, joissa itse olen ollut paikalla. AINA on viimeisinä tiloihin jääneet katsoneet ennen poistumistaan paikat läpi. TV:t kiinni, ja kaikki tarvikkeet ovat paikoillaan, tulet sammuneet takassa tai grillikodassa. Valot sammutettuina jne. Miten oma caravanalue olisi siinä suhteessa erilaisempi kuin kotikaan on. Siis jos kotonakin on oppinut huolehtimaan asioista. Kaikkien ei ole koskaan tarvinnut oppia, kun joku toinen on halunnut välttämättä tehdä sen (aikuisen lapsen???? puolesta).
Nämä ovat omakohtaisia kokemuksia niista paikoista, joissa olen vieraillut. Silloin kun olen viimeisten joukossa paikalla, niin osallistun paikkojen siistimiseen omalta osaltani, vaikka olenkin vierailijana paikalla. Miksi en näin tekisi??? - Vain
miten on kirjoitti:
Niiltä lapsilta on vaadittukaan siivousta. Siis imurointia vesipesua jne.Kysymys lienee tavaroiden paikoilleen laittamisesta ja kaluston ojentamista jne. Voisiko joku Vankkurimännikön tavat tunteva valaista asiaa.
- Jälkensä siivoava
Turhaa provosoimista jatkuvaan lasten opettamisesta ja kasvattamisesta. Ei sellaista perhettä olekaan, että kaikki menisi juuri niin kuin pitää lasten kasvatuksessa (missä on määritelty, mikä on oikeaa kasvatusta ja mikä väärää?). Jos sellainen kasvattaja löytyy, niin miksi ei ilmoittaudu kouluttajaksi lasten vanhemmille.
On kai selvää, että kaikkien tulee korjata jälkensä, jopa lastenkin, mutta eikö aikuisille kuulu jälkiensä siivoaminen? Tästä aikuisten siivoamisesta kai oli kyse alunpitäin. Käy katsomassa Vankkurimännikön tiloja pubi-illan jälkeen, niin tiedät mistä puhutaan. Mistä ne siivoojat löytyvät Vankkurimännikköön pubi ym. tiloja siivoamaan aikuisten jäljiltä?
"takkatuvan, pubin, saunan ym tilojen siivous (paikat, joissa aikuiset örveltävät)? Joutuuko jatkossa vierailijat (kausipaikkalaisillehan kaikki kuuluu kausipaikan hintaan) siivoamaan itse, kun käyttävät em. tiloja?”
- sepä se
Tuolla vähän alempana on keskusteluketju "papparoituuko/mummoutuuko". Sieltä taitaa saada pätevän selityksen tähänkin ongelmaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000021022951 - vaanari mä
Kävin kesällä. Oli ainutlaatuinen kokemus. Pihaparlamentti kommentoi jokaisen lähtijän. Kukaan ei kuulostanut tervetulleelta takaisin, jos ei ollu kamalia kakaroita, niin ainakin v...set vanhemmat.
Kun kehuimme paikkoja kommentoitiin: Pysyyhän ne siistinä kun omat eivät säre... Hui.
Lähtiessä ojensin rahan, sanoin ole hyvä. Sitruunan syönyt naisimmeinen ei edes vilassut, kun nappasi rahan kädestä. Vaihtorahat sanaakaan sanomatta pöydälle ojennetun käden eteen kuin koiralle. Jotta saisin sanan suusta naiselta, kysyin: Eikö tänne toivotetakaan tervetulleeksi uudestaan? Nainen katsoo ensimmäisen kerran hölmistyneenä ja aloittaa höpinän tietysti...
Vastasin: Niinpä tietysti. Ja ainutkertainen kokemukseni Vankkurimänniköstä oli päättynyt.- Valintoja tehty
Vankkurimännikköön on aina ollut tervetulleita alueen kausipaikkalaiset, jotka ovat alueen vetäjän suosiossa. Varsinkin tänä kesänä näkyi korostetusti suosikkien ja ei suosikkien kastijako 30 v juhlassa, jonne vahingossa eksyimme. Vetäjän ei suosikkien listalla olevat kausipaikkalaiset ja muuten matkailevat tuntuvat olevan alueella riesa. Ei vaadittu alueen suosikeilta kausipaikkalaisilta yleisten tilojen siivousta pubi-illan jälkeen. Kyllä löytyi siivoojia toimikunnasta. Onneksi valittavana on monta hyvää aluetta ilman Vankkurimännikköä, mihin lapset ja muutkin matkailijat ovat sydämellisesti tervetulleita.
- vaanari mä
Valintoja tehty kirjoitti:
Vankkurimännikköön on aina ollut tervetulleita alueen kausipaikkalaiset, jotka ovat alueen vetäjän suosiossa. Varsinkin tänä kesänä näkyi korostetusti suosikkien ja ei suosikkien kastijako 30 v juhlassa, jonne vahingossa eksyimme. Vetäjän ei suosikkien listalla olevat kausipaikkalaiset ja muuten matkailevat tuntuvat olevan alueella riesa. Ei vaadittu alueen suosikeilta kausipaikkalaisilta yleisten tilojen siivousta pubi-illan jälkeen. Kyllä löytyi siivoojia toimikunnasta. Onneksi valittavana on monta hyvää aluetta ilman Vankkurimännikköä, mihin lapset ja muutkin matkailijat ovat sydämellisesti tervetulleita.
Niin mieltä kuin näkökulmia asioihin. Itse olen sitä mieltä, jos pyörät ei pyöri, niin sitten se huvila on parempi vaihtoehto. Poikkeuksena laskettelukeskus, joissa olen pitänyt aikanaan vaunua 5 talvea. Nyt on ollut 10 vuoden paussi urheilussa, mutta jospa enstalvena joitain keikkoja asuntoautolla heitetään. Kausipaikkaa en vielä harkitse, ainakaan kesäksi. Jotensakin ajelu ympäriinsä, yö kaks paikallaan tuntuu omemmalta.
Vankkurimänniköstä sen verran, siellä porukan sisäänlämpiävyys taitaa olla suomen huippua. Kävi mielessä, että kaipa naittavat lapsensakin keskenään, niin ei pääse ulkopuoliset alueelle. - rwa Wossikka
Anna suoraa palautetta Vankkurimännikön sivulla olevaan sähköpostiosoitteeseen. Olisi selvästi aihetta isäntäkoulutukseen...vaikka luulisihan sitä aikuisella ihmisellä olevan hallussa edes "hyvää päivää, kiitos ja anteeksi".
- uus vaanari
vaanari mä kirjoitti:
Niin mieltä kuin näkökulmia asioihin. Itse olen sitä mieltä, jos pyörät ei pyöri, niin sitten se huvila on parempi vaihtoehto. Poikkeuksena laskettelukeskus, joissa olen pitänyt aikanaan vaunua 5 talvea. Nyt on ollut 10 vuoden paussi urheilussa, mutta jospa enstalvena joitain keikkoja asuntoautolla heitetään. Kausipaikkaa en vielä harkitse, ainakaan kesäksi. Jotensakin ajelu ympäriinsä, yö kaks paikallaan tuntuu omemmalta.
Vankkurimänniköstä sen verran, siellä porukan sisäänlämpiävyys taitaa olla suomen huippua. Kävi mielessä, että kaipa naittavat lapsensakin keskenään, niin ei pääse ulkopuoliset alueelle.Jotenkin olen täällä muissakin viesteissä vaistonnut tuon yleisen happamuuden uusia vaanareita kohtaan ja jos heillä vaikka sattuu oleen vielä lapsiakin niin se vasta aiheuttaakin närää.
No eipä noilla suosituksilla tee mieli kyllä mennä mihinkään vankkurimännikköön.
No onko vielä muita paikkoja johon ei toivoteta terve tulleeksi uusia??
Turha sinne on sitten mennä mieltään pahottaan.noita kälysiä vanhoja piikoja ja ukkoja on ihan riittämiin jo asuintaajamissakin. - sepä se
uus vaanari kirjoitti:
Jotenkin olen täällä muissakin viesteissä vaistonnut tuon yleisen happamuuden uusia vaanareita kohtaan ja jos heillä vaikka sattuu oleen vielä lapsiakin niin se vasta aiheuttaakin närää.
No eipä noilla suosituksilla tee mieli kyllä mennä mihinkään vankkurimännikköön.
No onko vielä muita paikkoja johon ei toivoteta terve tulleeksi uusia??
Turha sinne on sitten mennä mieltään pahottaan.noita kälysiä vanhoja piikoja ja ukkoja on ihan riittämiin jo asuintaajamissakin.Vankkurimännikkökin on SFC-jäsenalue. Vain jäsenille.
- sentään
sepä se kirjoitti:
Vankkurimännikkökin on SFC-jäsenalue. Vain jäsenille.
Ei nyt sentään vain jäsenille,kyllä se on muillekin.
SFC-jäsenalue on vain edullisempi jäsenille.
Voi liittyä ja maksaa jäsen maksun tai sitten enemmän maksua kerralla.Ihan kuinka itseä huvittaa.
Lue enemmän luulet vähemmän! - onneksi on muitakin paikkoja
Valintoja tehty kirjoitti:
Ihmetyttääkin, miksi yleensä vaivautuvat järjestään mitään tapahtumia, kun sinne voi tulla "ulkopuolisia".... olis sielläkin vähän asennekasvatusta syytä miettiä.
Ei todellakaan ole kiva mennä ilmottautuun tai lähteä, kun ihmiset kyräilee ympärillä ja maksu otetaan vastaan kun olis joku tarttuva tauti... - kokemuksia paikasta
onneksi on muitakin paikkoja kirjoitti:
Ihmetyttääkin, miksi yleensä vaivautuvat järjestään mitään tapahtumia, kun sinne voi tulla "ulkopuolisia".... olis sielläkin vähän asennekasvatusta syytä miettiä.
Ei todellakaan ole kiva mennä ilmottautuun tai lähteä, kun ihmiset kyräilee ympärillä ja maksu otetaan vastaan kun olis joku tarttuva tauti...Meillä on myös vähän saman tyyppisiä kokemuksia kyseisestä paikasta. Olimme kerran (ei toista kertaa)puurojuhlassa siellä. Kyllä oli ikävä tunnelma meitä kohtaan. Kukaan ei puhunut sanaakaan meille, vaikka istuimme samassa pöydässä ison joukon kanssa. Lähtöpäivänä naiset tiskauspaikalla haukkuivat toisia (poissa olevia) ja rähjäsivät siitä, kun osa porukasta oli päässyt "firman piikkiin" ruokailemaan kylän keskustan ravintolaan, eivätkä he päässeet mukaan, vaikka olivat raataneet yhteisissä töissä. Lähtiessämme ei todellakaan kukaan toivottanut uudelleen tervetulleeksi.Tosin se olisi ollut turha vaiva.
- meinasimme liittyä SFC:n
sepä se kirjoitti:
Vankkurimännikkökin on SFC-jäsenalue. Vain jäsenille.
jos on SFN:N uusjäsen, enpä usko? luulennpa että tuolla alueella on joku ihmeelliinen väen poisajo kamppanja.Onhan siellä sitten kiva muutaman viimeisen mohikaanin naatiskella kun on niin ihana väljää.
- Ihmettelevä
meinasimme liittyä SFC:n kirjoitti:
jos on SFN:N uusjäsen, enpä usko? luulennpa että tuolla alueella on joku ihmeelliinen väen poisajo kamppanja.Onhan siellä sitten kiva muutaman viimeisen mohikaanin naatiskella kun on niin ihana väljää.
Miksi ei. jos kaikki noi väitteet pitävät paikkansa, aluetta suljeta yhdistyksen ulkopuolisilta. Voisihan alueen muuttaa yhdistyksen oman jäsenistön kausipaikka-alueeksi. Ei lyhytaikaisia yöpymisiä ollenkaan. Vain kausi- tai vuosipaikkojen varauksia.
- vaanari mä
meinasimme liittyä SFC:n kirjoitti:
Vihjeeksi: Kalajärven sfc on aivan erimaata, ahdasta on mutta soputilaa antaa. Ja rannan suihkut olivat kesälläkin jonottomia.
- MGM
kokemuksia paikasta kirjoitti:
Meillä on myös vähän saman tyyppisiä kokemuksia kyseisestä paikasta. Olimme kerran (ei toista kertaa)puurojuhlassa siellä. Kyllä oli ikävä tunnelma meitä kohtaan. Kukaan ei puhunut sanaakaan meille, vaikka istuimme samassa pöydässä ison joukon kanssa. Lähtöpäivänä naiset tiskauspaikalla haukkuivat toisia (poissa olevia) ja rähjäsivät siitä, kun osa porukasta oli päässyt "firman piikkiin" ruokailemaan kylän keskustan ravintolaan, eivätkä he päässeet mukaan, vaikka olivat raataneet yhteisissä töissä. Lähtiessämme ei todellakaan kukaan toivottanut uudelleen tervetulleeksi.Tosin se olisi ollut turha vaiva.
Toissakesänä olimme vaimoni kanssa matkailuautolla Vankkurimännikössä "vierailijoina". Illalla menimme päärakennukseen tarkoituksena osallistua karaokelauluuun. Täysin mahdotonta. Sielllä oli yksi möreä-ääninen naisihminen tukijoukkioineen hallitsemassa tapahtumaa. Eikä heillä mikään 'kuiva ilta' ollutkaan. Omin jaloin tuli tämä 'nainen' sinne laulamaan, mutta ystävien kantamana poistui. Ja siihen päättyi karaokeilta muiltakin.
Jos joku haluaa käydä katsomassa minkälaista on todella sisäänlämpiävä porukka, niin sieltä löytyy tosi hyvä referenssi!
Käykää vain. Älkää jääkö yöksi. - tosikko.
kokemuksia paikasta kirjoitti:
Meillä on myös vähän saman tyyppisiä kokemuksia kyseisestä paikasta. Olimme kerran (ei toista kertaa)puurojuhlassa siellä. Kyllä oli ikävä tunnelma meitä kohtaan. Kukaan ei puhunut sanaakaan meille, vaikka istuimme samassa pöydässä ison joukon kanssa. Lähtöpäivänä naiset tiskauspaikalla haukkuivat toisia (poissa olevia) ja rähjäsivät siitä, kun osa porukasta oli päässyt "firman piikkiin" ruokailemaan kylän keskustan ravintolaan, eivätkä he päässeet mukaan, vaikka olivat raataneet yhteisissä töissä. Lähtiessämme ei todellakaan kukaan toivottanut uudelleen tervetulleeksi.Tosin se olisi ollut turha vaiva.
Kukaan ei puhunut sanaakaan meille,sano muu paikka missä puhutaan vieraammille?Suomessa!Paitsi kymmenen kaljan jälkeen mikä tosin kumoaa huhuilta siipiä alkoholin käytöstä.
Koititteko itse puhua? Vai juputitteko vain odottaen että joku avaa sanaisan arkkunsa. - ole kaikki tietävä
tosikko. kirjoitti:
Kukaan ei puhunut sanaakaan meille,sano muu paikka missä puhutaan vieraammille?Suomessa!Paitsi kymmenen kaljan jälkeen mikä tosin kumoaa huhuilta siipiä alkoholin käytöstä.
Koititteko itse puhua? Vai juputitteko vain odottaen että joku avaa sanaisan arkkunsa.Ensinkin, voisin luetella kymmeniä sfc-alueita, joissa ihmiset ovat olleet ystävällisiä ja puheliaita, varsinkin, kun heiltä on kysynyt jotain, on saanut ystävällisiä neuvoja ja vastauksia. Toiseksi, mistä tiedät, ettemme yrittäneet puhua heille? Jos emme olisi, niin tuskin olisin valittanut heidän puhumattomuudestaan. Monta kertaa yritimme ottaa osaa keskusteluun ja tiedustella esim. illan ohjelman kulusta,turhaan. Ehkä heitä häiritsi, että olimme istuneet heidän "jengin" pöytään.
- vaanari mä
ole kaikki tietävä kirjoitti:
Ensinkin, voisin luetella kymmeniä sfc-alueita, joissa ihmiset ovat olleet ystävällisiä ja puheliaita, varsinkin, kun heiltä on kysynyt jotain, on saanut ystävällisiä neuvoja ja vastauksia. Toiseksi, mistä tiedät, ettemme yrittäneet puhua heille? Jos emme olisi, niin tuskin olisin valittanut heidän puhumattomuudestaan. Monta kertaa yritimme ottaa osaa keskusteluun ja tiedustella esim. illan ohjelman kulusta,turhaan. Ehkä heitä häiritsi, että olimme istuneet heidän "jengin" pöytään.
kivoja alueita ympäri suomen niin pohjoisessa kuin täällä välisuomessakin. Eteläsuomea unohtamatta.
- Aivan näin
Ei asiat kuitenkaan aivan näin ole. Tässä nyt on vain ryhmä ihmisiä liittoutunut samanhenkiseen kiukutteluun.
- vaanari mä
Olin vieraana. Omaan suht pienen numeronki. Ainakin meidän perhettä katsottiin kieroon. Olin ehkä liian selvä illalla ja lapsikin hyppeli heidän trampoliinilla. Siellä kävikin jonkun kausipaikkalainen huutamassa trampoliinin vieressä, että vieraat pois niin pääsee omatkin hyppimään. Poj oli hyppinyt joidenkin kanssa jo peräti alta 5 min. Et silleen.
Toisekseen olen asiakaspalvelu työssä ja näen kaikenlaista. En viitsi kiukutella kenellekkään ja kaikista vähiten olen samanhenkinen kenenkään kanssa. Minulle riittää asiallinen käytös toiselta, kun edellytän sitä itseltänikin. - vaanari mä
Olisiko tämä juttu siis salaliitto vankkurimännikköä kohtaan? Asiaa uskallan epäillä. Halusin vain hieman varoittaa uus vaanareita, ettei niellä kaikkea p...aa mitä maa päällään kantaa. Sinällään matkailu avartaa, jos muistaa matkailla. Kausipaikkalaisiakin on aivan asia sakkia, mutta ikävä kyllä joukossa on paljon sellaisia, jotka ei vaunuaan liikuta vuositolkkuun. He tahtovat jäädä pyörimään meidän paikka ympyröihin. Ja se ympyrä on valitettavasti aika suppea. Ja joukossa tyhmyys tiivistyy, sanoo suomalainen sanalasku.
- ... ...
Vankkurimännikkö on valittu peräti vuoden parhaimmaksi alueeksi. Ja sitä ei myönnetä, jos ei asiat ole kunnossa.
Kun taas valitaan seuraavan vuoden parasta aluetta, uskon Vankkurimnännikön olevan vahvoilla. Onhan siellä tehty muutenkin paljon kehitystyötä. - -Omega-
... ... kirjoitti:
Vankkurimännikkö on valittu peräti vuoden parhaimmaksi alueeksi. Ja sitä ei myönnetä, jos ei asiat ole kunnossa.
Kun taas valitaan seuraavan vuoden parasta aluetta, uskon Vankkurimnännikön olevan vahvoilla. Onhan siellä tehty muutenkin paljon kehitystyötä.Sen kehityksen suunta vaan ei ole välttämättä oikea!
- ON ON
... ... kirjoitti:
Kun taas valitaan seuraavan vuoden parasta aluetta, uskon Vankkurimnännikön olevan vahvoilla. Onhan siellä tehty muutenkin paljon kehitystyötä.Valittu on ja rakennettu on, mutta aina
vaan on sähköistäkin pulaa. Rantaankin ollaan rakennettu vuosia sähköjä ja nyt tänä syksynä kait ne on sinne saatu ??? - Maisansalo
ON ON kirjoitti:
Valittu on ja rakennettu on, mutta aina
vaan on sähköistäkin pulaa. Rantaankin ollaan rakennettu vuosia sähköjä ja nyt tänä syksynä kait ne on sinne saatu ???Lieneekö Maisansalon iso huoltorakennus remppa osittain syynä.Rahaa kun ei riitä kuin rantarosvoilla.
Et ole käynyt paikalla hetkeen kun et tiedä rannan käytöstä mitään.Vastahan aluekin saattiin luvalliseen käyttöön joten sähköjä ei ole voinut "vuosia" odottaa.
Sähköistäkin pulaa? treffien vai normaali aikana?
Missä treffien aikana on sähköt riittäneet? - vaanari mä
... ... kirjoitti:
Kun taas valitaan seuraavan vuoden parasta aluetta, uskon Vankkurimnännikön olevan vahvoilla. Onhan siellä tehty muutenkin paljon kehitystyötä.eli kymmenen vuotta sitten. Nyt on eri vuosi tuhat ja uudet tuulet. Menneeseen ei pidä takertua vaan muuttua maailman mukana.
- Vitsit vähissä
... ... kirjoitti:
Kun taas valitaan seuraavan vuoden parasta aluetta, uskon Vankkurimnännikön olevan vahvoilla. Onhan siellä tehty muutenkin paljon kehitystyötä.miltähän osin Vankkurimännikkö on vahvoilla vuoden alueeksi? Kyllä haudatutkin pyörähtävät ympäri haudoissaan, jos Vankkurimänniköstä tulisi vuoden alue. Ei sitten minkäänlaisia edellytyksiä tuolle arvonimelle. Joskus aikoinaan se oli sitä, mutta ei nykyään, ikävä kyllä. Kausipaikkalaisten ja sisäpiiriläisten yksinoikeusalue ei voi tulla vuoden alueeksi. Sitä ei onneksi Vankkurimännikön kausipaikkalaiset pysty valitsemaan. Voihan se niinkin olla, että sitäkin yritetään runnoa läpi, kuten niin montaa muutakin asiaa.
- miettin vaan
... ... kirjoitti:
Kun taas valitaan seuraavan vuoden parasta aluetta, uskon Vankkurimnännikön olevan vahvoilla. Onhan siellä tehty muutenkin paljon kehitystyötä.Mikä yhteisö, elin vai henkilöäänilläkö valitaan tämä Vuoden parhas alue?
- ..7757.
Vankkurimänniköstä minulla on ainoastaan kivoja kokemuksia varsinkin, kun siellä panostetaan viihtyvyyteen ohjelmapuolella; naamiaiset ja erittäin kiva aikuisten aarteenetsintäkisa muunmuassa tulee mieleen. Eiköhän viihtyminen ja mielekkyys ole kiinni myös omista asenteista -elämä on kivaa kivoille, elämä on kenkkumaista kenkkumaisille...
- vaanari mä
jutussa oli kyse lapsiperheistä. Kyllähän aikuisilla on kivaa sopivassa juovukkeessa vaikka siinä huoltorakennuksen vieressä grillikatoksessa. Sieltäkään ei muuten tullut vastausta normaaliin tervehdykseen. Mutta olinkin häirikkö rauhaan - lapsellinen vieras ja vielä asuntoautolla.
- Olet
vaanari mä kirjoitti:
jutussa oli kyse lapsiperheistä. Kyllähän aikuisilla on kivaa sopivassa juovukkeessa vaikka siinä huoltorakennuksen vieressä grillikatoksessa. Sieltäkään ei muuten tullut vastausta normaaliin tervehdykseen. Mutta olinkin häirikkö rauhaan - lapsellinen vieras ja vielä asuntoautolla.
Väärinymmärretty ja kaltoin kohdeltu.
- vaanari mä
Olet kirjoitti:
Väärinymmärretty ja kaltoin kohdeltu.
minä hyvät illat toivotin, ja muutenkin suomea puhun äidinkielenäni. Enpä usko ulosannissani isompaa vikaa olevan. Mutta nyt on aika mennä eteenpäin kohti uusia seikkailuja, ja jatkaa kivaa isinpäivää.
- liity
mihinkään kanavaanari seuraan ,se on ainakin varmaa ,herra jumala ootteko ihan terveitä?kun aina riitelette.
- +´+´+´+
Áloita itsestäsi. Kinaa olet taas kehittämässä. Ota itseäsi niskasta kiinni ja aloita myönteinen suhtautuminen asioihin.
- se siitä
Vielä kun lopetet tämän palstan seuraamisen, niin ei meidän riidatkaan haittaa mielenrauhaasi.
Näistä riidoista ei onneksi isoa melusaastetta synny. - eiole
se siitä kirjoitti:
Vielä kun lopetet tämän palstan seuraamisen, niin ei meidän riidatkaan haittaa mielenrauhaasi.
Näistä riidoista ei onneksi isoa melusaastetta synny.ainoastaan teidän palstanne jotka olette kanavaanari ja kerrostalo yhdistyksissä siihen teillä on omat palstat,menkää sinne idiootit riitelee jostain vankkuri männiköstä ja jessejeesiöstänne ja kääkistänne.
- mutta
eiole kirjoitti:
ainoastaan teidän palstanne jotka olette kanavaanari ja kerrostalo yhdistyksissä siihen teillä on omat palstat,menkää sinne idiootit riitelee jostain vankkuri männiköstä ja jessejeesiöstänne ja kääkistänne.
Ylhäällä lukee Karavaanarit, joten eikö tämä ole karavaanareille tarkoitettu palsta? Samoin kuin Vankkurimännikkö on SFC:n mukaan tarkoitettu karavaanareille. Jesse Jeesiö on ilmeisesti yksittäinen karavaanari ja kääkät entisiä karavaanareita.
p.s. anteeksi vaan jos loukkaan jotakuta, sillä tämä on vain yksittäisen lukijan käsitys. - inttää
mutta kirjoitti:
Ylhäällä lukee Karavaanarit, joten eikö tämä ole karavaanareille tarkoitettu palsta? Samoin kuin Vankkurimännikkö on SFC:n mukaan tarkoitettu karavaanareille. Jesse Jeesiö on ilmeisesti yksittäinen karavaanari ja kääkät entisiä karavaanareita.
p.s. anteeksi vaan jos loukkaan jotakuta, sillä tämä on vain yksittäisen lukijan käsitys.vain jostain vankkurimänniköistä ja jostain kirjainyhdistelmä seuroistaan ,ne vois kirjoitella aivan hyvin keskinäiset asiansa siellä omilla palstoillaan ,eikö sinne ole joku salasana pääsykin ,aivan hyvin täällä voisi olla vain teknisiä tai muita asioita asuntoautolla tai asuntovaunulla matkailusta.
Mutta taitaa olla ositus juuri siitä idioottimaisuudesta että myös jotkut sf tai semmoset riitelee ja räkyttää kun eivät vissiin ilkee omilla sivuillaan. - se siitä
inttää kirjoitti:
vain jostain vankkurimänniköistä ja jostain kirjainyhdistelmä seuroistaan ,ne vois kirjoitella aivan hyvin keskinäiset asiansa siellä omilla palstoillaan ,eikö sinne ole joku salasana pääsykin ,aivan hyvin täällä voisi olla vain teknisiä tai muita asioita asuntoautolla tai asuntovaunulla matkailusta.
Mutta taitaa olla ositus juuri siitä idioottimaisuudesta että myös jotkut sf tai semmoset riitelee ja räkyttää kun eivät vissiin ilkee omilla sivuillaan.Nämä meidän mielipiteet eivät vain auta eteenpäin asiassa. Jäsenistön joukkoon on joskus aikojen alussa eksynyt muutama perustyytymätön ruikuli. Ne eivät uskalla kirjoitella siellä omalla avoimella-, eikä varsinkaan suljetulla puolella omalla nimellään.
Pelkäävät ruikuliraukat niin paljon, joko itseään tai muita jäseniä. Nämä sääliöt tuovat sieltä kyllä mielellään juttuja nimettömänä tänne muiden ruodittavaksi, vaikka oikein kohteet nimeltä mainiten. Näin menettelevät pelkurit selkään puukottajat, ja puskasta ampujat, kun eivät uskalla silmäkkäin kohdata muita, itseään reilumpia ja rohkeampia. No näiden sala-ampujien halustahan asioita on jouduttu käsittelemään täällä, vaikka ei siitä koskaan olekaan mitään apua kenellekkään ollut. Turhaa ajanhukkaa vain kaikille.
Katsotaan mikä aihe sieltä seuraavaksi poimitaan tänne käsittelyyn. Näin se vain valitettavasti menee.
SE SIITÄ. - vaanari mä
se siitä kirjoitti:
Nämä meidän mielipiteet eivät vain auta eteenpäin asiassa. Jäsenistön joukkoon on joskus aikojen alussa eksynyt muutama perustyytymätön ruikuli. Ne eivät uskalla kirjoitella siellä omalla avoimella-, eikä varsinkaan suljetulla puolella omalla nimellään.
Pelkäävät ruikuliraukat niin paljon, joko itseään tai muita jäseniä. Nämä sääliöt tuovat sieltä kyllä mielellään juttuja nimettömänä tänne muiden ruodittavaksi, vaikka oikein kohteet nimeltä mainiten. Näin menettelevät pelkurit selkään puukottajat, ja puskasta ampujat, kun eivät uskalla silmäkkäin kohdata muita, itseään reilumpia ja rohkeampia. No näiden sala-ampujien halustahan asioita on jouduttu käsittelemään täällä, vaikka ei siitä koskaan olekaan mitään apua kenellekkään ollut. Turhaa ajanhukkaa vain kaikille.
Katsotaan mikä aihe sieltä seuraavaksi poimitaan tänne käsittelyyn. Näin se vain valitettavasti menee.
SE SIITÄ.osataanko kirjottaa harrasteesta jottain positiivista. Yhteen asia aloitukseen vastasinkin ja olin samaa mieltä. Epäkohtiin puutun vain silloin, kun samanmoisia kokemuksia on jollain toisellakin. Huonoja hetkiä on kaikilla, mutta asenneongelma ikävä kyllä monesti pysyvää.
- Car-avan
se siitä kirjoitti:
Nämä meidän mielipiteet eivät vain auta eteenpäin asiassa. Jäsenistön joukkoon on joskus aikojen alussa eksynyt muutama perustyytymätön ruikuli. Ne eivät uskalla kirjoitella siellä omalla avoimella-, eikä varsinkaan suljetulla puolella omalla nimellään.
SE SIITÄ.Luuletko että läheskään kaikki täällä ruikuttavat ovat yleensäkään karavaanareita taikka SFC.n jäseniä?
Siksi täällä valitetaan koska SFC palsta vaatii kirjautumisen,ja tänne pääsee kaikki "urpot" vaikertamaan.
Näin se vain valitettavasti menee tälläkin palstalla.
JOTEN SE SIITÄ. - höpötä
Car-avan kirjoitti:
Luuletko että läheskään kaikki täällä ruikuttavat ovat yleensäkään karavaanareita taikka SFC.n jäseniä?
Siksi täällä valitetaan koska SFC palsta vaatii kirjautumisen,ja tänne pääsee kaikki "urpot" vaikertamaan.
Näin se vain valitettavasti menee tälläkin palstalla.
JOTEN SE SIITÄ.kyllä päästään, viimeinen viesti on "Tämä on..." klo 21:18
- vaanari mä
???
- vaanari mä
matkaavaa oli uusimman karavaanilehden mukaan katsottu kieroon vankkurimännikköön saapuessaan. Minä kun luulin, että kyräily oli vain lapsellisia matkailuautoilijoita kohtaan. Hyvä, että se onkin asenteissa vieraita ja maksavia asiakkaita kohtaan, tasapuolisesti. Toivottavasti ei ole kateutta aitoja karavaanimatkailijoita kohtaan. Uskallan eppäillä, että viesti menee perille. Ja saavat oman rauhan.
- vaanari mä
Saiskos tulet.
- vaanari mä
syttyyköhän.
- mätä puu
vaanari mä kirjoitti:
syttyyköhän.
Ei pala mätä puu!
- Vastuuntunto!!!
Muksut on pantava siivoamaan jälkensä, sehän on itsestäänselvyys. Muuten heistä tulee samanlaisia aikanaan kuin me itse - sotketaan kyllä, mutta ei siivous kuulu meille.
Täydet pisteet alueen vatuuhenkilöille. Pitääpä pistäytyä joskus paikanpäällä teteamassa itsekin tällainen hieno kasvatuksellinen periaate.
Jatkakaa samaan malliin ja paikat pysyy siistinä. ja mikä parasta, pennuista voi tulla aikuisenakin mallikelpoisia ja vastuuntuntoisia karavaaniaikuisia. HYVÄ!- yks yrittäjä
Karavaanarit olis paras sijottaa hylätylle hiekkamontulle,niistä ei ole kun haittaa leirintaalue yrittäjälle.
- rekka pena
Koirat kanssa vankkurimänniköstä helvetin kuuseen räkyttämästä. Helvetti, yökaudet haukkuvat vaununi kulmilla, kissat eivät sentään häiritse.
- yksityisyys kunniaan
Minäkään en näe mitään väärää, jos alueella vaaditaan käyttäjiä siivoamaan jälkensä! Lapset eivät siihen pysty, eli homma delegoituu itsestään vanhemmille. Ettei vaan aloittaja olisi niitä äitejä, jotka mielellään laittavat jälkikasvunsa alueella sijaitsevaan lasten leikkipaikkaan, jotta itse pääsee kaljoille?
Minulla ei ole lapsia, siksi olen kaiketi vähän lapsikielteinen. Vaikkakaan en usko, että monikaan ymmärtää vanhempia, jotka tulevat otsa rypyssä sormi enemmän tai vähemmän meitä osoittaen, kun heidän lapsukaisensa on kompastunut markiisimme naruihin!
Aikoinaan mietin jo jonkinlaista sähköpaimenta, kun vielä yövyimme teltassa ja ihmiset (myös lapset) kompastelivat teltan naruihin. Voisivat ehkä kiertää seuraavalla kerralla vähän kaempaa, jos/kun muistaisivat edellisen kerran tärskyt! Kovin on karavaanareilla huoli pedofiileista, kun pitää oikein saitissa tapella. Lapsista vain ei tunnuta tykättäva karavaanialueilla. Eiköhän meillä ole lapsia ollut lähes jokaisella että annettakoot lasten olla alueilla katselemassa kun vanhemmat opettavat juopottelua ja tappelemista. Siitähän niitä hyviä aikuisia sitten kehittyy, tulevia karavaanareita.
- Karavaanarisetä.
Voi kauheeta !!!!!!!!!!!!!! Ettäkö ihan pitää siivota jos sotkee ????????? Hauheeta !!!!!!!!!! Eikö siellä ole "siivouspartio " joka siivoo sinun kakaraitten jälkiä????????????
- Varokaa
Tässä ketjussa paljon vääristeltyjä ja provosoivia viestejä. Jopa rikostason herjausta.
- Inho
Tuon luokan herjaaja pitäisi saada vastuuseen!!
- Anonyymi00072
kyllä fakta on niin, että Vankurimänikössä arvostetaan lapsia ja ei kyllä pakoteta mihinkään siivoukseen, saunat on ensisijaisesti vierijoiden käytössä.palvelu ensi luokkaidta ja saa tilata halvalla perhe saunan ja siellä on yksi rannassa oleva halvalla vuokrattava tilaussauna ja aina normaali ylleisillä sauna vuoroilla kuuluu ale maksu hinta kuuluu alemaksu hintaan ja sekin on edullinen ,Kiitos heiile palvelusta ,terveisin varatuomari.ja toisen herjaaminen,parjaaminen ,perätömien juttujen levittäminen joka vahinkoitta liike yritystä tahi muuta toimintaa johta aina suerauksiin
- Anonyymi00073
Jospa tilanne on muuttunut kuluneiden kahdenkymenen vuoden aikana siitä kun kotkanreino on viimeksi siellä käynyt?
- Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Jospa tilanne on muuttunut kuluneiden kahdenkymenen vuoden aikana siitä kun kotkanreino on viimeksi siellä käynyt?
Saiko porttikiellon?
- Anonyymi00075UUSI
Onko Vankkurimännikössä mahdollista vaihtaa pakoputken kumilenkit , jos päivän makaa auton alla.
Palstavahti Kysyy- Anonyymi00076UUSI
Vankkurimännikön virallisissa säännöissä tai
alueoppaassa ei ole nimenomaista kieltoa pienille huoltotoimenpiteille, mutta yleinen etiketti ja turvallisuus asettavat rajoja.
Tässä huomioita suunnitelmaasi:
Yleinen järjestys: Caravan-alueilla (kuten SF-Caravan Vankkurimännikössä) vältetään yleensä häiritseviä tai sotkuisia remontteja matkustuspaikoilla. Kumilenkkien vaihto on kuitenkin siisti ja hiljainen toimenpide.
Turvallisuus: Auton alla makaaminen koko päivän ei ole suositeltavaa pehmeällä hiekalla tai nurmikolla ilman kunnollista tuentaa. Vankkurimännikössä on ajokaivo, mutta se on tarkoitettu harmaavesien tyhjennykseen, ei huoltotilaksi.
Huoltorakennus: Alueella on huoltorakennus, mutta se on tarkoitettu henkilökohtaiseen hygieniaan ja tiskaamiseen, ei auton osien vaihtoon.
Isännän konsultointi: Paras tapa varmistaa asia on kysyä lupa suoraan paikan päällä olevalta isännältä tai soittaa Vankkurimännikön toimistoon. Usein pienet, siistit korjaukset sallitaan, kunhan niistä ei aiheudu haittaa muille tai vaaraa ympäristölle.
Kannattaako harkita huoltopukkien käyttöä ja varmistaa, että a
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2023865Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta812096Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin842055Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva481996Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.931945Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b631654Oletko tosiaan niin
matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.1421096Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta
Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem2811005- 67914
Oikea mies ei katoa elämästä silloin
Kun on vaikeaa. Väärä mies pysyy elämässä niin kauan kun aurinko paistaa ja on mukavaa. Mutta kuka jää elämään silloi98846