Auto- Jalonen, Espoo

metsahiiru

Käytiin eilen vaimon kanssa katsastamassa Vaihto-autoja, ja kiinnostuttiin eräästä yksilöstä.
Odotettuamme hetkisen, eräs vanhempi myyjä tuli palvelemaan meitä. Sanoimme että olisimme kiinnostuneita eräästä Audista, ja sanoimme että meillä olisi vaihdossa Volvo S60 2.5T vm-2003 jolla ajettu muutama tonni vaille 80000. Myyjä kysyi ensi alkuun että sehän on "manuaali" ja minä siihen että ei vaan automaatti, ihmetellen samalla myyjän tietotajua(tietääkseni suurin osa kyseisestä mallista on aina automaatteja). Myyjä katosi hetkeksi, ja saapui muutaman minuutin kuluttua kertomaan tarjouksensa. Ei euroakaan yli 20000€, Sen verran näistä maksetaan tänä päivänä oli myyjän ehdotus eli masksettavaa olisi vielä vaihdokkiin tullut melkein kymppitonni lisää, niin ja ottaen huomioon ettei ollut nähnyt vielä edes meidän autoamme.Ihmetellä sopii että mistä noi myyjät oikeen vetää noi hinnat.?Taikahatustako. Kun katselee autotalli.comin tai vastaavien sivuja
niin mikäs siellä sitten niiden volvojen hinnat nostaa melkein 30000€ ottaen huomioon että meidän volvossa on lähes kaikki herkut. Ei voi muuta kuin ihmetellä Espoon Auto - Jalosen toimintaa. Vie autosi sinne niin maksetaan hyvin....

12

7008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nissanisti

Juuri tulleen Tuulilasin mukaan kauppahinnat autostasi ovat tasolla 23 000 €. Niinpä autokauppiaalle jäisi normaalihko 3 000 € myyntikate. Pyyntihinnaksi autotalli-com:iin tulisi 27 000, jotta ostajalle jää tinkimisvaraa.

Kukapa haluaisi ostaa vanhaa Volvoa Toyota-liikkeestä uuden Corollan hinnalla. Automaattivaihteissa pelottavat korkeat korjauskustannukset ja lisääntynyt polttoaineenkulutus.

• Keksi lisää

Mene sinne Delta-Autoon Volvosi kanssa niin koet yllätyksen.

Volvon tomaatit ovat muuten niin huonossa maineessa, että moni ei halua koskea pitkällä tikullakaan. Myyjä siis toivoi, että olisi edes manuaali niin pääsisi siitä eroon. Taksimiehet tietävät muutaman muunkin Volvon "ominaisuuden".

• kljhljk

että moni haluaa nykyään farkun tai viistoperän, koska aina on jotain kuljetettavaa.
      Lisäksi Volvoa tuodaa käytettynä maahan ja niistä ylitsrjontaa.
      Lisäksi uuden auton saa 20t hintaan ja
      siinä takuu.
      Näin ihmiset ajattelevat, ainakin suurin osa.

• Joskin

Autosi tämänhetkinen vaihtoarvo on reilusti alle 30.000e sanoisin jopa, että se on lähempänä 20.000 kuin 30.000e.

Lisävarusteista joudut maksamaan uutena, vaihdossa niistä ei juuri hyvitetä, mutta ostaessasi käytettyä hyvinvarusteltua autoa joudut niistä taas maksamaan.

Toki autoliikkeelläkin on omat riskinsä, eikä kauppaa kovin "iholle" voi tehdä. Joitakin huoltoja tai korjaustoimenpiteitä voi olla edessä, ennenkuin vaihtoauto on onnellisesti seuraavalla omistajalla.

Sitten kaupasta pitäisi jäädä vähän voittoakin, että hommassa olisi jotain järkeä.

Vielä: Aivan kuten tuossa joku mainitsikin, Omistamasi volvo ei ole juuri tällähetkellä se helpoimmin myytävä auto, liikkeissä niitä ontarjolla runsaasti ja ulkomailta tuodaan jatkuvasti lisää.

• Barbeito

Näinhän se on, että oikeastaan auton merkki, malli ja vuosimalli ovat ne ainoat asiat, jotka vaikuttavat liikkeen tarjoamaan hyvityshintaan. Eli ei niiden sitä autoa tarvitse nähdä kun tekevät tarjouksen. Toki jos kaupat oikeasti tehdään, tsekkaavat ne auton, että kaikki on kunnossa.

Lisävarusteista ei todellakaan saa yhtään mitään, eivätkä ajokilometritkaan vaikuta, jos ne ovat tavanomaisissa rajoissa.

Itse muuten viimeksi autoa vaihtaessani kyselin tarjouksia sähköpostilla. Marssin liikkeeseen josta sain parhaan tarjouksen ja siellä kaupatkin tehtiin. Vaihdokki käytiin vilkaisemassa ja kun se oli kuvaamassani kunnossa, hyvityshinta piti. Muutaman sata euroa taisin saada tingattua välirahaa pienemmäksi.

Helvetin halvalla meni minustakin se omani. Joku sai siitä kunnon pelin edullisesti. Viimeisin liikkeen nettisivuilla näkemäni hintapyyntö sille oli nimittäin muistaakseni vain alle 500 euroa korkeampi kuin saamani hyvitys. Toki en sitten uudesta autosta saanut mitään alea, mutta niinhän se aina on että välirahastahan sitä keskustellaan.

• itkee!

Niin, mikset laita sitä itse myyntiin sillä lähemmäs kolmen kympin hinnalla, jos se on muka sen väärti?
      Sitten vain asettelet narukaiteet pihalle, jotta jono eivät heti aamusta mene sekaisin.
      Näin pääset helpoimmin valitsemaan parhaimman näköisen ostajan ja tekemään paperit...

• outo valittaja joo

vähän töitäkin?

Jos kerran autosta saa suoraan myydessä kymppitonnin enemmän niin saa olla tosi rahamies kun ei tunnin hommaa viitsi tuollaisen verottoman palkan eteen tehdä.

Monikohan muukin edelleen kuvittelee että liikkeiden hintapyynnöt olisivat lähelläkään todellista myyntihintaa. Noita ylläpidetään jotta autojen tuonti saataisiin estettyä mikä ei ole volvon kohdalla onnistunut.

• Realismia

vielä ole valjennut: autosi on kohta 4 vuotta vanha, jolloin oikea hinta on 40% uuden hinnasta (siis vuoden 2003 hinnasta). Eli mikä on tuossa 20.000 liian vähän? Vaihda ensi keväänä, niin hinta alkaa ykkösellä.

• vuonna

Ja ensi vuonna tuo farmari-Volvo on jo muutenkin vanhaa mallia kun kokonaan uusi Volvo V70 tulee markkinoille.

• volvo men
        vuonna kirjoitti:

Ja ensi vuonna tuo farmari-Volvo on jo muutenkin vanhaa mallia kun kokonaan uusi Volvo V70 tulee markkinoille.

S60 on sedan, V70 uusiutuu ensi vuonna.

• On siinä,

Että tuonti Volvoja on autokauppiaiden hallit pullollaan. Tässä kohtaa kysynnän ja tarjonnan laki, eli tarjottu hinta oli täysin oikea. Sama koskee myös BMV, MB ja Audeja.

• Laske itse!

Tuo 20000 euroa pitää täysin paikkansa.

Autosi on maksanut uutena vuonna 2003 (ilman lisävarusteita, joille ei, ikävä kyllä anneta liikkeissä mitään arvoa), 40200 euroa.

Kun autot menettävät arvoaan keskimäärin 18,2 prosenttia vuodessa, tulee arvonalenemaksi seuraava:

2003   40196
      2004   32880
      2005   26896
      2006   22001

Kun ollaan jo marraskuussa, voitaneen laittaa vielä puolen vuoden arvonalenema tuohon päälle ja päädytään lukuun 19898 euroa.

Taitaa Auto-Jalosella olla juuri tällainen laskumenetelmä käytössä. Mitä autot ovat maksaneet uutena, löytyy autotalli.com:ista, siitä vaan laskemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe