Opamoxia silloin tällöin?

Pojan syntymästä vuosi. Mielialat heitteli keväällä, imetyksen lopetus auttoi ja kesä meni ok. Syksyllä alkoi taas masentaa ja ahdistaa ja hakeuduin lääkäriin. Määräsi Cymbaltaa ja Opamoxia. Lääkärillä käynnistä on puolitoista kuukautta enkä ole edelleenkään käyttänyt reseptiä.

En ole koskaan syönyt mitään mielialalääkkeitä enkä haluakaan kuin äärimmäisessä hädässä. Lääkärissä käynnin jälkeen luin netistä mm. sivuvaikutuksista ja halusin vielä kokeilla luontaistuotteita. Nyt olen syönyt E-Epaa ja olen kokenut saavani siitä paljon apua. Ahdistus ja masentuneisuus hävisi parin viikon käytön jälkeen.

Huonoja päiviä on tietysti jokaisella ja niin on mullakin. Missä vaan menee normaalin raja? Mulle tulee edelleen kerran-pari viikossa joko itkukohtaus tai sitten raivokohtaus. Tänäänkin sain sellaisen raivokohtauksen että tuli ihan rytmihäiriöitä. Jo aamusta alkaen tunsin, että nyt on noustu väärällä jalalla...

Tuli vaan mieleen, että kun mulla on sitä Opamoxia tuol reseptillä, niin onko järkeä ottaa vaikka puolikas silloin jos tuntuu siltä että nyt menee kohta hermot ja tulee raivo/itkukohtaus?

Kokemuksia?
41705
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

olen käyttänyt efexor depot-75mg kapseleita jo monta vuotta.tukena on vaikeisiin hetkiin oxamin-15mg.otan joskus puolikkaan,tai kokonaisen,usein juuri vaikeisiin pms oireisiin.siitä ei tarvitse kokea syyllisyyttä,tuskin sinäkään niitä laatikkotolkulla rupeat syömään.

Äänestä
  • Hei huomasin kirjoituksesi mihin vaivaan tuo efexor depot 75mg on? Minä olen kärsinyt rajusta uupumuksesta useamman vuoden ja vasta 3kk sitten aloitin sepramin ja tuki lääkkeeksi sain ahdistukseen ja levottomuuteen oxamin 15mg olen ottanut kanssa puolikkaan ja tosi hädässä kokonaisen. Nyt mulla on ollut jo useampi tosi huono päivä ja mietinkin puolikkaan ottoa, alkoi kuukautiset ja kärsin pms oireista. Aloitin myös b-vitamiinin ja rautalääkityksen tänään.

    Äänestä

  • silloin tällöin kirjoitti:

    Hei huomasin kirjoituksesi mihin vaivaan tuo efexor depot 75mg on? Minä olen kärsinyt rajusta uupumuksesta useamman vuoden ja vasta 3kk sitten aloitin sepramin ja tuki lääkkeeksi sain ahdistukseen ja levottomuuteen oxamin 15mg olen ottanut kanssa puolikkaan ja tosi hädässä kokonaisen. Nyt mulla on ollut jo useampi tosi huono päivä ja mietinkin puolikkaan ottoa, alkoi kuukautiset ja kärsin pms oireista. Aloitin myös b-vitamiinin ja rautalääkityksen tänään.

    masennukseen.nykyään ns.estolääke,ettei tuo riesa uusiutuisi.monta vuotta meni monenlaista kokeiltiin,onneksi viimein löytyi tää efexor,joka auttoi.sinänsä ihmettelen,kun moni näilläkin palstoilla kavahtaa ko.lääkettä.voihan olla,että toisille käy,ja toisille ei mitenkään,mutta minun tosi ikävään masennukseen,ahdistukseen,ja yleiseen pahaan oloon,se auttoi.varalla on tuota oxaminia,jos joskus on oikein tiukkaa,mutta yleensä lähes aina selviän,kun tiedän,että niitä on siellä kaapissa.

    Äänestä

alkaa vasta 2-4viikon käytön jälkeen.. tabletti silloin tällöin ei auta yhtään mitään

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Synnytyksen jälkeen masentunut kirjoitti:

Pojan syntymästä vuosi. Mielialat heitteli keväällä, imetyksen lopetus auttoi ja kesä meni ok. Syksyllä alkoi taas masentaa ja ahdistaa ja hakeuduin lääkäriin. Määräsi Cymbaltaa ja Opamoxia. Lääkärillä käynnistä on puolitoista kuukautta enkä ole edelleenkään käyttänyt reseptiä.

En ole koskaan syönyt mitään mielialalääkkeitä enkä haluakaan kuin äärimmäisessä hädässä. Lääkärissä käynnin jälkeen luin netistä mm. sivuvaikutuksista ja halusin vielä kokeilla luontaistuotteita. Nyt olen syönyt E-Epaa ja olen kokenut saavani siitä paljon apua. Ahdistus ja masentuneisuus hävisi parin viikon käytön jälkeen.

Huonoja päiviä on tietysti jokaisella ja niin on mullakin. Missä vaan menee normaalin raja? Mulle tulee edelleen kerran-pari viikossa joko itkukohtaus tai sitten raivokohtaus. Tänäänkin sain sellaisen raivokohtauksen että tuli ihan rytmihäiriöitä. Jo aamusta alkaen tunsin, että nyt on noustu väärällä jalalla...

Tuli vaan mieleen, että kun mulla on sitä Opamoxia tuol reseptillä, niin onko järkeä ottaa vaikka puolikas silloin jos tuntuu siltä että nyt menee kohta hermot ja tulee raivo/itkukohtaus?

Kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu