Kävin itse armeijassa vähän aikaa pelleilemässä, en voinut niellä sitä herroittelua ja katsoa kuinka muutkin AIKUISET miehet viitsivät alistua siihen. Itse en tunne ketään joka vapaaehtoisesti on lähtenyt hymyssä suin armeijan harmaisiin. Mihin suomalaisen miehen arvo ja kunnioitus itseään kohtaan katoaa kun sinne joutuu menemään, sitä ihmettelen suuresti. Tästä syystä palkka-armeija olisi juuri niille innokkaille miehille tarpeen, jotka sinne tosiaan haluavat mennä. Saataisiin samalla kaikki erimielisyydet samalla pois, kun ei "pakoteta ketään herjaamaan sivareita, vaan saataisiin tasapainoisempi maa tästä Suomesta sillä saralla.
noh enivei, tulinpas sitten pois sieltä ja lähdin sitten sivariin, koska tiesin että pääsen omaan työpaikkaani sivaria suorittamaan (ennen armeijaa minua tosiaan kehotettiin jäämään sinne sivariin). Nyt tosiaan on enää puoli vuotta jäljellä ja vakituinen työpaikka on siitä sitten tulossa. Niiettä semmosta.
Sivari kehuskelee
66
2358
Vastaukset
Tuo on hieno asia että työpaikallasi ollaan noin suvaitsevaisia ja oikein kehotettiin jäämään sinne sivariin. Tuo on kyllä sinulta erittäin hyvä päätös suorittaa siellä sivari jos palkinto vielä on vakituinen työpaikka. Armeijasta sinulle ei varmasti olisi ollut kuin haittaa kun työpaikallasikin tarvitaan panostasi noin paljon.
Kaikilla ei käy yhtä hyvä tuuri. Olin myös armeijassa turhaan pelleilemässä siitä sivariin ja elämän kestävään syrjintään ja pilkkaamiseen. Nyt koitan kovasti tsempata itseäni paremman ja onnellisemman elämän alkuun vaikka se täällä rasistisessa ja suvaitsemattomassa suomessa onkin vaikeaa. Onneksi minulla on sentään todella hieno opiskelupaikka mikä takaa lähitulevaisuudessa erinomaiset työnsaanti mahdollisuudet ulkomailta. Eipähän tartte työnantajan kysellä enää armeijasta ja sen suorittamisesta mitään.Niin kauan kun sinä koko ajan haukut ympäristöäsi rasistiseksi ja suvaitsemattomaksi se myös sitä tulee olemaan.
Sinulla on vakava pakkomielle tuon harhasi ylläpitoon. Mene hyvänen aika psykiatrille ja tämän minä sanon hyvissä aikeissa.
Tietysti voin puhua teille juurikin sillä samalla kielellä mitä te itsekin koko ajan viljelette. Vai onko perusteeton syyttely ja rasistisen suvaitsematon pilkkaaminen kieli jota vain te saatte käyttää?- Hana
Lukkijurpo kirjoitti:
Niin kauan kun sinä koko ajan haukut ympäristöäsi rasistiseksi ja suvaitsemattomaksi se myös sitä tulee olemaan.
Sinulla on vakava pakkomielle tuon harhasi ylläpitoon. Mene hyvänen aika psykiatrille ja tämän minä sanon hyvissä aikeissa.
Tietysti voin puhua teille juurikin sillä samalla kielellä mitä te itsekin koko ajan viljelette. Vai onko perusteeton syyttely ja rasistisen suvaitsematon pilkkaaminen kieli jota vain te saatte käyttää?"Niin kauan kun sinä koko ajan haukut ympäristöäsi rasistiseksi ja suvaitsemattomaksi se myös sitä tulee olemaan."
Ensinnäkään tuo mitä sanoit, ei ole "harha", vaan se on "totuus" siitä miten täällä suomessa asiat koetaan! Elämä opettaa ja sä et voi sanoa tähän mitään, kun et ole itse sivari tai "elänyt sivarin elämää Suomessa"...vai ootko sivari!? :D - URHEILU-TIETURI
Lukkijurpo kirjoitti:
Niin kauan kun sinä koko ajan haukut ympäristöäsi rasistiseksi ja suvaitsemattomaksi se myös sitä tulee olemaan.
Tietysti voin puhua teille juurikin sillä samalla kielellä mitä te itsekin koko ajan viljelette. Vai onko perusteeton syyttely ja rasistisen suvaitsematon pilkkaaminen kieli jota vain te saatte käyttää?Sinulle on tehty rektoskopia, joten olet jäävi sanomaan mitään.
- Hana
URHEILU-TIETURI kirjoitti:
Sinulle on tehty rektoskopia, joten olet jäävi sanomaan mitään.
Lauturi puhuu puolesta. Ootko tutkinut lääkärilausuntonikin!?
- yeah!
Hana kirjoitti:
"Niin kauan kun sinä koko ajan haukut ympäristöäsi rasistiseksi ja suvaitsemattomaksi se myös sitä tulee olemaan."
Ensinnäkään tuo mitä sanoit, ei ole "harha", vaan se on "totuus" siitä miten täällä suomessa asiat koetaan! Elämä opettaa ja sä et voi sanoa tähän mitään, kun et ole itse sivari tai "elänyt sivarin elämää Suomessa"...vai ootko sivari!? :DPehmustetuissa huoneissa asuu kavereita jotka ihan oikeasti elvät demonien tai toisen minänsä kanssa.
Ja on olemassa henkilöitä, jotka ihan tosissaan näkevät pikku-ukkoja tai pelkäävät lakanan kuristavan heidät, ja muita delirium tremensin aiheuttamia harhoja.
Näille ihmisraunioille harhat ovat heidän todellisuutta. Joillekin se on totuus. - Hana
yeah! kirjoitti:
Pehmustetuissa huoneissa asuu kavereita jotka ihan oikeasti elvät demonien tai toisen minänsä kanssa.
Ja on olemassa henkilöitä, jotka ihan tosissaan näkevät pikku-ukkoja tai pelkäävät lakanan kuristavan heidät, ja muita delirium tremensin aiheuttamia harhoja.
Näille ihmisraunioille harhat ovat heidän todellisuutta. Joillekin se on totuus.Esimerkkinä mainittakoon Timo Koivusalo ja "Kalteva torni"...pirun hyvä leffa...menkää katsomaan! :D
- Hana
Tätä olen itsekin miettinyt, mitä ihmeen vitkuttelua joutuu aikuinen mies tekemään. Minusta ei ollut siihen 17-vuotiaanakaan, vaan menin sivariin!
- ---
Oletko itsekin kenties lähdössä ulkomaille töihin? Vahvistat itse jatkuvasti niitä ennakkoluulojani sivarista, joita minulla on aikaisemmin teistä ollut. Ennakkoluuloni taitaa olla nykyään totuus? Kiitoksia.
Jos et kestänyt alaisena oloa armeijassa, tuskin kykenet siihen työpaikoillakaan. En ikinä ottaisi sinua töihin, mikäli olisin yrittäjä. Oletko perustamassa kenties oman yrityksen? - Hana
--- kirjoitti:
Oletko itsekin kenties lähdössä ulkomaille töihin? Vahvistat itse jatkuvasti niitä ennakkoluulojani sivarista, joita minulla on aikaisemmin teistä ollut. Ennakkoluuloni taitaa olla nykyään totuus? Kiitoksia.
Jos et kestänyt alaisena oloa armeijassa, tuskin kykenet siihen työpaikoillakaan. En ikinä ottaisi sinua töihin, mikäli olisin yrittäjä. Oletko perustamassa kenties oman yrityksen?"Jos et kestänyt alaisena oloa armeijassa, tuskin kykenet siihen työpaikoillakaan. En ikinä ottaisi sinua töihin, mikäli olisin yrittäjä."
Siinäpä tekisit sitten rikoksen sen vuoksi, että paras hakija oli sivari ja kuitenkin yhtä pätevä työntekijänä kuin esimerkiksi reservin vänrikki! Yhtälailla kun ajattelet sitä että sivarius on joku rikos, niin yhtälailla teet tällöin emärikoksen. Tällöin olet se rikoksen tekijä ja saat syytteen syrjinnästä...syrjintä on Suomen laissa rikos, mutta sivarius ei ole mikään rikos! :)
Olen hyvilläni, että asekieltäytyjän liitto on alkanut peräänkuuluttamaan firmoja kanssa, joissa nämä firmat kysyvät varusmiespalvelukseen littyvää, jotka syrjivät hakijaa poissulkien sivarit. Tunnen siis lakia paremmin kuin sinä, joten voisin ehkä pärjätä paremmin yrittäjänä kuin sinä, jos olisin yrittäjä! En kysyisi suoraan työnantajana: "oletko käynyt armeijan?" vaan kysyisin: "Milloin olet käynyt armeijan/siviilipalveluksen?", joka on lain mukaan myös oikein! - ---
Hana kirjoitti:
"Jos et kestänyt alaisena oloa armeijassa, tuskin kykenet siihen työpaikoillakaan. En ikinä ottaisi sinua töihin, mikäli olisin yrittäjä."
Siinäpä tekisit sitten rikoksen sen vuoksi, että paras hakija oli sivari ja kuitenkin yhtä pätevä työntekijänä kuin esimerkiksi reservin vänrikki! Yhtälailla kun ajattelet sitä että sivarius on joku rikos, niin yhtälailla teet tällöin emärikoksen. Tällöin olet se rikoksen tekijä ja saat syytteen syrjinnästä...syrjintä on Suomen laissa rikos, mutta sivarius ei ole mikään rikos! :)
Olen hyvilläni, että asekieltäytyjän liitto on alkanut peräänkuuluttamaan firmoja kanssa, joissa nämä firmat kysyvät varusmiespalvelukseen littyvää, jotka syrjivät hakijaa poissulkien sivarit. Tunnen siis lakia paremmin kuin sinä, joten voisin ehkä pärjätä paremmin yrittäjänä kuin sinä, jos olisin yrittäjä! En kysyisi suoraan työnantajana: "oletko käynyt armeijan?" vaan kysyisin: "Milloin olet käynyt armeijan/siviilipalveluksen?", joka on lain mukaan myös oikein!Lait on tehty tulkittavaksi. En tiedä onko asiasta varsinaista ennakkopäätöstä tehty, joten en sano siitä sen enempää. Eräs tapus vuosien päästä kuitenkin tulee mieleen! Mies oli valittanut työantajaa syrjinnästä, koska tämä ei ollut ottanut miestä töihin tämän ulkonäön takia. Miehellä oli pitkä tukka ja saattoi olla joitain koruja. Päätös: työnantaja oli oikeassa. Miten sivarius eroaa lopulta tästä? Hieman karkea esimerkki, mutta lakia voidaan tulkita...
- ---
Hana kirjoitti:
"Jos et kestänyt alaisena oloa armeijassa, tuskin kykenet siihen työpaikoillakaan. En ikinä ottaisi sinua töihin, mikäli olisin yrittäjä."
Olen hyvilläni, että asekieltäytyjän liitto on alkanut peräänkuuluttamaan firmoja kanssa, joissa nämä firmat kysyvät varusmiespalvelukseen littyvää, jotka syrjivät hakijaa poissulkien sivarit. Tunnen siis lakia paremmin kuin sinä, joten voisin ehkä pärjätä paremmin yrittäjänä kuin sinä, jos olisin yrittäjä! En kysyisi suoraan työnantajana: "oletko käynyt armeijan?" vaan kysyisin: "Milloin olet käynyt armeijan/siviilipalveluksen?", joka on lain mukaan myös oikein!Eli työnantaja saa valita mieleisensä työntekijän, liittyi se sitten ulkonäköön tai johonkin muuhun asiaan.
- Hana
--- kirjoitti:
Lait on tehty tulkittavaksi. En tiedä onko asiasta varsinaista ennakkopäätöstä tehty, joten en sano siitä sen enempää. Eräs tapus vuosien päästä kuitenkin tulee mieleen! Mies oli valittanut työantajaa syrjinnästä, koska tämä ei ollut ottanut miestä töihin tämän ulkonäön takia. Miehellä oli pitkä tukka ja saattoi olla joitain koruja. Päätös: työnantaja oli oikeassa. Miten sivarius eroaa lopulta tästä? Hieman karkea esimerkki, mutta lakia voidaan tulkita...
Esimerkiksi joillakin sivareilla voi tukka olla 3mm:n siili (pääsevätkö töihin ulkonäön vuoksi?) ja pitää myöskin sitä hiuslaatua. Täytyy myöntää, että esimerkissäsi on kysymys "syrjinnästä". Ulkonäkö tai muu poliittinen suuntautuminen ei anna koskaan oikeutta syrjinnälle. Työnjohtaja taisi kuitenkin hävitä eikä voittaa..joten puhuit paskaa! Itse rakennan juuri itselleni "suojamuuria" kyseenalastamalla erään toimitusjohtajan syrjintää kohdaltani (sellaiset henkilöt pitäisi erottaa virastaan). Olin mielestäni kaikilta osa-alueelta pätevä työhaastatteluun, mutta kun olin sivari niin minkäs sille voi, paitsi vetoamalla syrjintä lakiin (kyllä ne sen aseistakieltäytyjäliitossa tulkitsee syrjinnäksi ja siellä on asianajajakin)...minua ei huolittu! Lähetin työpaikkaan liitteenä tutkintotodistuksen, jossa on hyvän ja kiitettävän välimaastoa ja työtodistukseni.
- Hana
--- kirjoitti:
Eli työnantaja saa valita mieleisensä työntekijän, liittyi se sitten ulkonäköön tai johonkin muuhun asiaan.
...jos aikoo pärjätä ilman tappioita!
Hänen tulee olla korrekti työnhakijaa kohtaan ja pyytää hänet työhaastatteluun, vaikka olisi "ulkomaalainen", kunhan tämä työnhakija osoittautuu "tehtäviinsä päteväksi" (koulu menestyminen/työkokemus). Minut meinattiin mustamaalata toissapäivänä ammattikorkeakouluun...ja niin meinaan mennäkin, kunhan ensin keskityn ensin tämän yhden työnantajan savustamiseen!
Eli työnantajille pitäisi laittaa oikeasti nyrkki pöytään...ei tämä mene muutenkaan yhteiskunnassa oikein:
- "onko sinulla auto?"
- "ei"
- "kuitenkin sinulla on ajokortti, miksei ole autoa?"
Onko järkeä haastattelun jatkamiseen, jos työhaastattelijan tapana on Suomessakin "solvata" työhaastateltavaa tuollaisella turhanpäiväsellä ininällä??? EI!! en yhtään ihmettele, miksi jotkut työnhakijat eivät todellakaan jaksa työllistyä, vaan haluavat elää yhteiskunnan siiven alla! - työllistäjä
--- kirjoitti:
Eli työnantaja saa valita mieleisensä työntekijän, liittyi se sitten ulkonäköön tai johonkin muuhun asiaan.
saa valita ja sehän on oikein. Haastattelijan vaan on osattava lypsää tiedot esiin. Ulkonäkö vaikuttaa tietenkin. Haimme puhelinvahteenhoitajaa ja aukapalvelijaa yritykseemme ja hakijoita oli 62 hlöä. Kolme haastatteluun papereiden perusteella. Yksi haastateltavista putosi jo ensimmäisen sekunnin aikana kun kohtasimme. Pari rapalan uistinta roikkui leukaperässä ja nenässä oli myymyymahtisonnin rengas. Voisikohan sitä syrjintäpykälää hieman tulkita;)? Kysäisen yleensä mieshakijalta armeijataustaa mutta kysyn sen takavasemmalta esim "vieläkö armijan jälkeen ajattelit jatkaa opiskelua"? Tai..."haitko muuten lykkäystä inttiin opiskelujen takia"? Siitä sitten päästäänkin palveluspaikkaan jne muun jutustelun ohessa. Kyllä se sieltä selviää kun hieman kaivaa;). Miten se sitten vaikuttaa onkin toinen tarina. Hana tietää sen kyllä;)))
- ---
Hana kirjoitti:
Esimerkiksi joillakin sivareilla voi tukka olla 3mm:n siili (pääsevätkö töihin ulkonäön vuoksi?) ja pitää myöskin sitä hiuslaatua. Täytyy myöntää, että esimerkissäsi on kysymys "syrjinnästä". Ulkonäkö tai muu poliittinen suuntautuminen ei anna koskaan oikeutta syrjinnälle. Työnjohtaja taisi kuitenkin hävitä eikä voittaa..joten puhuit paskaa! Itse rakennan juuri itselleni "suojamuuria" kyseenalastamalla erään toimitusjohtajan syrjintää kohdaltani (sellaiset henkilöt pitäisi erottaa virastaan). Olin mielestäni kaikilta osa-alueelta pätevä työhaastatteluun, mutta kun olin sivari niin minkäs sille voi, paitsi vetoamalla syrjintä lakiin (kyllä ne sen aseistakieltäytyjäliitossa tulkitsee syrjinnäksi ja siellä on asianajajakin)...minua ei huolittu! Lähetin työpaikkaan liitteenä tutkintotodistuksen, jossa on hyvän ja kiitettävän välimaastoa ja työtodistukseni.
Nelosen uutisissa oli vuosia takaperin otettu tämä asia esille. Sellainen nuori mies oli muistaakseni hakenut jonnekin huoltoasemalle tai vastaavaan paikkaan töihin, eikä työnantajaa ollut miellyttänyt ulkonäkö. Työnantaja oli jonkin virallisen päätöksen mukaan oikeassa. Tarkempaa tietoa en osaa antaa tällä hetkellä
Vaikka se kuinka ottaa päähän, niin armeijassa oppii monia työelämässä hyödyllisiä taitoja, mm yhteistyökykyä, kurinalaisuutta, johtajuustaitoja jne. Olitko myöskään tullut ajatelleeksi sitä, että oli siellä varmasti hakemassa monia muitakin työntekijöitä samanlaisella todistuksella. Osalla saattoi olla jopa alan työkokemustakin monta vuotta. Mutta mutta. Tilanteen ollessa tasan olisin itse varmasti ottanut töihin armeijan käyneen. Syitä luettelin jo aikaisemmin. - Hana
--- kirjoitti:
Nelosen uutisissa oli vuosia takaperin otettu tämä asia esille. Sellainen nuori mies oli muistaakseni hakenut jonnekin huoltoasemalle tai vastaavaan paikkaan töihin, eikä työnantajaa ollut miellyttänyt ulkonäkö. Työnantaja oli jonkin virallisen päätöksen mukaan oikeassa. Tarkempaa tietoa en osaa antaa tällä hetkellä
Vaikka se kuinka ottaa päähän, niin armeijassa oppii monia työelämässä hyödyllisiä taitoja, mm yhteistyökykyä, kurinalaisuutta, johtajuustaitoja jne. Olitko myöskään tullut ajatelleeksi sitä, että oli siellä varmasti hakemassa monia muitakin työntekijöitä samanlaisella todistuksella. Osalla saattoi olla jopa alan työkokemustakin monta vuotta. Mutta mutta. Tilanteen ollessa tasan olisin itse varmasti ottanut töihin armeijan käyneen. Syitä luettelin jo aikaisemmin."mm yhteistyökykyä, kurinalaisuutta, johtajuustaitoja"
Miten naiset kykenevät tähän kaikkeen ilman intin käymistä!?
Onko sinulle vain jostakin syystä huono omatunto, että Suomi ei ole enää kuin teoriassa itsenäinen valtio. Enemmän suomeakin koskevia päätöksiä päätetään EU:ssa.
Työnantajien asennoituminen on esimerkkisi perusteella tulkittavissa "syrjinnäksi".
http://www.aseistakieltaytyjaliitto.fi/ihmisoikeuselimet.html - lienee faktaa
Hana kirjoitti:
"mm yhteistyökykyä, kurinalaisuutta, johtajuustaitoja"
Onko sinulle vain jostakin syystä huono omatunto, että Suomi ei ole enää kuin teoriassa itsenäinen valtio. Enemmän suomeakin koskevia päätöksiä päätetään EU:ssa.
Työnantajien asennoituminen on esimerkkisi perusteella tulkittavissa "syrjinnäksi".
http://www.aseistakieltaytyjaliitto.fi/ihmisoikeuselimet.htmlTähän:
-----
(ote)
-----
Kenties ne eivät pystykään. Naisia on yhteiskunnan johtopaikoilla selkeästi vähemmän kun miehiä.
Mitä ihmeen syrjintää se on, jos työnantaja heti ekalla silmäyksellä näkee että tyyppi ei sovi tehtäviinsä. Tai aistii heti että kemiat eivät synkkaa.
Tyyppi voi paljastua entiseksi vangiksi, pedofiiliksi tai vaikkapa sivariksi. Jos työnantaja ei moisia tyyppejä halua töihin niin miksi ihmeessä sellainen pitäisi töihin ottaa? - ---
Hana kirjoitti:
http://www.aseistakieltaytyjaliitto.fi/ihmisoikeuselimet.html"Miten naiset kykenevät tähän kaikkeen ilman intin käymistä!?"
Minkä takia eduskunnassa valitetaan jatkuvasti siitä, ettei naisia ole yritysten johtokunnissa tai johtotehtävissä kuin murto-osa. Eli kenties monet armeijan käyneet miehet koetaan pätevämmiksi vaativiin johtotehtäviin? Lähes kaikkien suurten yritysten isot pomot näes ovat reservin upseereja! Aliupseerikoulutus tai armeijakokemus yleensä katsotaan erittäin suureksi eduksi hakiessa työnjohtotehtäviin. Tulkitse asia miten haluat, mutta jos asialla ei ole mitään merkitystä, olisi tehtävissä aika monta sivarimiestä...
Epäilemättä yhteiskunnalliset asenteet vaikuttavat sivarimiehen elämään. Näkyy se sitten työnhaussa tai missä tahansa. Armeijan käynti on yksi niistä harvoista velvoitteista, joita suomalaisella miehellä on. Väittäisin sen olevan osa suomalaista kulttuuria, kuten nämä musliminaisten asut. He pitävät tätä asuaan luonnollisena osana yhteiskuntaa, kuten suomalaiset armeijaa. Se, että ainoista velvoitteista laistetaan kertoo jotain miehestä. Jossain maassa perinneasua vastustava nainen olisi saatettu kenties kivittää?
"Onko sinulle vain jostakin syystä huono omatunto, että Suomi ei ole enää kuin teoriassa itsenäinen valtio. Enemmän suomeakin koskevia päätöksiä päätetään EU:ssa."
Missä vaiheessa mie olen tuohon viitannut sanallakaan?
"Työnantajien asennoituminen on esimerkkisi perusteella tulkittavissa "syrjinnäksi".
Työnantaja valitsee tehtävään pätevimmän henkilön ajatellen ensisijaisesti yrityksen tulevaisuuden kannalta parasta vaihtoehtoa. Tulkitse sinä se syrjinnäksi tai miksi ikinä haluatkaan. Elämme markkinataloudessa ystävä hyvä... - työllistäjä 2
työllistäjä kirjoitti:
saa valita ja sehän on oikein. Haastattelijan vaan on osattava lypsää tiedot esiin. Ulkonäkö vaikuttaa tietenkin. Haimme puhelinvahteenhoitajaa ja aukapalvelijaa yritykseemme ja hakijoita oli 62 hlöä. Kolme haastatteluun papereiden perusteella. Yksi haastateltavista putosi jo ensimmäisen sekunnin aikana kun kohtasimme. Pari rapalan uistinta roikkui leukaperässä ja nenässä oli myymyymahtisonnin rengas. Voisikohan sitä syrjintäpykälää hieman tulkita;)? Kysäisen yleensä mieshakijalta armeijataustaa mutta kysyn sen takavasemmalta esim "vieläkö armijan jälkeen ajattelit jatkaa opiskelua"? Tai..."haitko muuten lykkäystä inttiin opiskelujen takia"? Siitä sitten päästäänkin palveluspaikkaan jne muun jutustelun ohessa. Kyllä se sieltä selviää kun hieman kaivaa;). Miten se sitten vaikuttaa onkin toinen tarina. Hana tietää sen kyllä;)))
Omalle kohdalleni on sattunut usemmankin kerran sellainen tatuoitu hormonihiiri, joka haastattelussa on osoittaunut todelliseksi idiootiksi. Henkisiltä kyvyiltäänkin he ovat olleet aivan nollatasoa.
Yksikään vastaanvannäköinen tyyppi ei enää astu jalallakaan toimistoomme - siitä minä pidän taatusti huolen! Asiakkaaksemmekaan emme näitä testopommeja kelpuuta, sillä joku taso sentään pitää olla. - Hana
--- kirjoitti:
"Miten naiset kykenevät tähän kaikkeen ilman intin käymistä!?"
Minkä takia eduskunnassa valitetaan jatkuvasti siitä, ettei naisia ole yritysten johtokunnissa tai johtotehtävissä kuin murto-osa. Eli kenties monet armeijan käyneet miehet koetaan pätevämmiksi vaativiin johtotehtäviin? Lähes kaikkien suurten yritysten isot pomot näes ovat reservin upseereja! Aliupseerikoulutus tai armeijakokemus yleensä katsotaan erittäin suureksi eduksi hakiessa työnjohtotehtäviin. Tulkitse asia miten haluat, mutta jos asialla ei ole mitään merkitystä, olisi tehtävissä aika monta sivarimiestä...
Epäilemättä yhteiskunnalliset asenteet vaikuttavat sivarimiehen elämään. Näkyy se sitten työnhaussa tai missä tahansa. Armeijan käynti on yksi niistä harvoista velvoitteista, joita suomalaisella miehellä on. Väittäisin sen olevan osa suomalaista kulttuuria, kuten nämä musliminaisten asut. He pitävät tätä asuaan luonnollisena osana yhteiskuntaa, kuten suomalaiset armeijaa. Se, että ainoista velvoitteista laistetaan kertoo jotain miehestä. Jossain maassa perinneasua vastustava nainen olisi saatettu kenties kivittää?
"Onko sinulle vain jostakin syystä huono omatunto, että Suomi ei ole enää kuin teoriassa itsenäinen valtio. Enemmän suomeakin koskevia päätöksiä päätetään EU:ssa."
"Työnantajien asennoituminen on esimerkkisi perusteella tulkittavissa "syrjinnäksi".
Työnantaja valitsee tehtävään pätevimmän henkilön ajatellen ensisijaisesti yrityksen tulevaisuuden kannalta parasta vaihtoehtoa. Tulkitse sinä se syrjinnäksi tai miksi ikinä haluatkaan. Elämme markkinataloudessa ystävä hyvä..."Työnantaja valitsee tehtävään pätevimmän henkilön ajatellen ensisijaisesti yrityksen tulevaisuuden kannalta parasta vaihtoehtoa. Tulkitse sinä se syrjinnäksi tai miksi ikinä haluatkaan. Elämme markkinataloudessa ystävä hyvä..."
Ensinnäkin ilman työhaastattelua ei tiedetä ihmisestä mitään, joten työhaastattelu olisi tällöin ennen kaikkea suotavinta. Itse koen ainakin, mikäli minua ei oteta huomioon edes työhaastatteluun, koska joku toinen työnantaja sanoisi olevani pätevä suorittamaan vaikka ammattikorkeakoulun kartoittajana, että syytteen merkit "työpaikkasyrjinnässä" ovat ilmi selvät. Mikäli koulutukseltani olen kartoittaja ja työpalvelukseen halutaan ottaa mittamies, tulee tällöin kartoittajan olleen pätevin ehdokas myöskin työtekijäkandidaatiksi. Eikö armeijan hierarkioissa tätä sanaa tunneta kuin "sotilasarvolla".
Mieti ihmisarvoa...olet armeijassa vaikka sotilasarvoltasi kersantti ja vastaat Suomen Puolustusvoimien työpaikkailmoitukseen, jossa haetaan "värvättyä sotilasta". Sitten joku vänrikki nappaa paikan! Miksi!? - Hana
työllistäjä 2 kirjoitti:
Omalle kohdalleni on sattunut usemmankin kerran sellainen tatuoitu hormonihiiri, joka haastattelussa on osoittaunut todelliseksi idiootiksi. Henkisiltä kyvyiltäänkin he ovat olleet aivan nollatasoa.
Yksikään vastaanvannäköinen tyyppi ei enää astu jalallakaan toimistoomme - siitä minä pidän taatusti huolen! Asiakkaaksemmekaan emme näitä testopommeja kelpuuta, sillä joku taso sentään pitää olla.Otat siis vastaan mielummin haasteen oikeuden eteen, syy: "työpaikkasyrjintä"!
- ---
Hana kirjoitti:
Otat siis vastaan mielummin haasteen oikeuden eteen, syy: "työpaikkasyrjintä"!
"Otat siis vastaan mielummin haasteen oikeuden eteen, syy: "työpaikkasyrjintä"!"
Sinun pitää siis haastaa kaikki Suomen yritykset oikeuteen. Ei siinä mitään...
Nyt olet heti vetoamassa eduskunnan säätämään pykälään, joka kieltää syrjimästä työnhakijaa vakaumuksen, sukupuolen ym. takia. Heti tämän litanian perässä on sana "sovelletaan". Se siis kertoo kaiken tarvittavan. Hento nainen tai kääpiö on hakemassa hommiin raskaaseen varastotyöhön. Hänelle sanotaan, että olet hieman liian pieni tähän hommaan. Siis lakitupaan... Vuokranantaja hakee lehtiilmoituksessa asuntoonsa naista. Tämähän syrjii meitä miehiä. Siis lakitupaan... Käytännössä tuolla lailla ei ole mitään merkitystä, koska tosielämän realiteetit ajavat sen ohitse. Se on yhtä tyhjän kanssa, se on vain olemassa. Tästäkin on muistaakseni olemassa ennakkotapauksia. Siis työnantaja valitsee sopivammaksi katsomansa työntekijän. PISTE... - -------------
--- kirjoitti:
"Miten naiset kykenevät tähän kaikkeen ilman intin käymistä!?"
Työnantaja valitsee tehtävään pätevimmän henkilön ajatellen ensisijaisesti yrityksen tulevaisuuden kannalta parasta vaihtoehtoa. Tulkitse sinä se syrjinnäksi tai miksi ikinä haluatkaan. Elämme markkinataloudessa ystävä hyvä..."He pitävät tätä asuaan luonnollisena osana yhteiskuntaa, kuten suomalaiset armeijaa. Se, että ainoista velvoitteista laistetaan kertoo jotain miehestä. Jossain maassa perinneasua vastustava nainen olisi saatettu kenties kivittää?"
Siis hetkonen.... ihannoitko siis paikkoja, joissa naisilla on jonkinlaiset "asut"?? Haluaisitko suomeen sellaiset? Siis yritätkö nyt kertoa, että on ihan ok kivittää joku sen takia, ettei suostu tekemään jotain?
He pitävät sitä luonnollisena osana yhteiskuntaa? Oletko aivan varma, että kaikki siellä pitävät sitä "luonnollisena"? Ja itsekin tässä toteat sen, ettei se voi olla luonnollinen osa yhteiskuntaa, koska muissa yhteiskunnissa ei sellaista ole.
Ja ettäkö suomalaiset pitävät armeijaa luonnollisena osana yhteiskuntaa? Miten ihmeessä kaikki voisivat sitä sellaisena pitää, jos kerran minä tietääkseni olen osa yhteiskuntaa, enkä pidä armeijaa luonnollisena osana yhteiskuntaa? Ja armeijako luonnollinen osa yhteiskuntaa? Taas kerran ajaudut omaan ansaasi, koska eihän se yksinkertaisesti voi olla luonnollinen osa yhteiskuntaa, kun ei sitä joka paikassa harrasteta.
"Eli kenties monet armeijan käyneet miehet koetaan pätevämmiksi vaativiin johtotehtäviin? Lähes kaikkien suurten yritysten isot pomot näes ovat reservin upseereja! Aliupseerikoulutus tai armeijakokemus yleensä katsotaan erittäin suureksi eduksi hakiessa työnjohtotehtäviin."
Meneppäs joskus jonnekin opiskelemaan hieman tutkimusta ja induktiota. Jos minä käyn joka päivä aamukävelyllä ennen auringonnousua, sinä varmaan päättelisit minun saavan auringon nousemaan. Ettet sitten ole miettinyt sitä mahdollisuutta, että naisia on ko. tehtävissä huomattavasti vähemmän sen takia, että sinäkin täällä kerrot heidän olevan todennäköisesti epäkelpoja ko. hommiin ja näin olet osaltasi luomassa kulttuuria, jossa naiselle jää rooli hellan ja nyrkin välistä. Ja sitten yllättäen kyseisen kulttuurin seurauksena aikas harvat naiset päätyvät ko. tehtäviin. Enkös voisi tällä perusteella mm. päätellä, ettei miehistä ole lastensa holhoajiksi ja näin antaa suosiolla kaikkien lasten holhous vain suoraan naisille (kun heitähän on niissä tehtävissä aikas huomattavan paljon enemmän kuin miehiä)?
Armeija/aliupseerikoulutus ei itsessään liity mitenkään johtajan tehtäviin. Siellä annettava johtajakoulutus siihen voikin liittyä. Menee kyllä huonosti, jos aletaan perustelemaan armeijan olemassaoloa sen yhdellä osalla.
Ja jos ottaa huomioon sivarien osuuden väestöstä, ei ole hei yllättäen mikään ihme, ettei sivareita oikein missään näe. Mutta jos saan sortua induktioon esimerkkisi mukaisesti, voisin kenties päätellä, ettei armeijasta ole kuin haittaa jonkun kapitalistiyhtiön johtajaksi aiottaessa, kun kerran c-mies Olli-Pekka Kallasvuokin on päässyt Suomen ylivoimaisesti kovimman yhtiön eli Nokien toimitusjohtajaksi ja vieläpä täysin ilman mitään armeijapelleilyjä tai sen johtajakoulutuksia.
"Se, että ainoista velvoitteista laistetaan kertoo jotain miehestä."
On se hyvä kun elät jossain, jossa ei tarvii muuta kuin asevelvollisuus suorittaa (armeija, sivari, vankila). Missäköhän asut? Ja eikös ihmisellä ole muita velvoitteita kuin ne jotka se maa, jossa sattuu asumaan, on kirjannut lakiinsa. Olisi elämä helppoa. Jos minäkin korvaisin aivoni laiella, ostaisin varmaan katumaasturin ja ajaisin ympyrää. Minä ainakin koen, että minulla ihmisenä on velvollisuuksia niin muita ihmisiä kuin koko luomakuntaa kohtaan. Ja mikäkö on ihmisen velvollisuus silloin, kun näkee paskan systeemin? Olisikohan asiaa muuttaa sitä? Jos mitään muutosta ei olisi ikinä tapahtunut, ja ihmiset olisivat aina tyytyneet vallitseviin lakeihin niin kuin sinä nyt haluat tehdä, eläisimme yhä vaikkapa luolissa tai voisimme olla jumittuneet 1800-luvun suomeen, jossa vaimon tuli luovuttaa rahat miehelleen ja oli irtolaislait sun muut. Vai kaipaatkohan sinä noita aikoja? - ---
Hana kirjoitti:
"Työnantaja valitsee tehtävään pätevimmän henkilön ajatellen ensisijaisesti yrityksen tulevaisuuden kannalta parasta vaihtoehtoa. Tulkitse sinä se syrjinnäksi tai miksi ikinä haluatkaan. Elämme markkinataloudessa ystävä hyvä..."
Ensinnäkin ilman työhaastattelua ei tiedetä ihmisestä mitään, joten työhaastattelu olisi tällöin ennen kaikkea suotavinta. Itse koen ainakin, mikäli minua ei oteta huomioon edes työhaastatteluun, koska joku toinen työnantaja sanoisi olevani pätevä suorittamaan vaikka ammattikorkeakoulun kartoittajana, että syytteen merkit "työpaikkasyrjinnässä" ovat ilmi selvät. Mikäli koulutukseltani olen kartoittaja ja työpalvelukseen halutaan ottaa mittamies, tulee tällöin kartoittajan olleen pätevin ehdokas myöskin työtekijäkandidaatiksi. Eikö armeijan hierarkioissa tätä sanaa tunneta kuin "sotilasarvolla".
Mieti ihmisarvoa...olet armeijassa vaikka sotilasarvoltasi kersantti ja vastaat Suomen Puolustusvoimien työpaikkailmoitukseen, jossa haetaan "värvättyä sotilasta". Sitten joku vänrikki nappaa paikan! Miksi!?"Ensinnäkin ilman työhaastattelua ei tiedetä ihmisestä mitään, joten työhaastattelu olisi tällöin ennen kaikkea suotavinta. Itse koen ainakin, mikäli minua ei oteta huomioon edes työhaastatteluun, koska joku toinen työnantaja sanoisi olevani pätevä suorittamaan vaikka ammattikorkeakoulun kartoittajana, että syytteen merkit "työpaikkasyrjinnässä" ovat ilmi selvät. Mikäli koulutukseltani olen kartoittaja ja työpalvelukseen halutaan ottaa mittamies, tulee tällöin kartoittajan olleen pätevin ehdokas myöskin työtekijäkandidaatiksi. Eikö armeijan hierarkioissa tätä sanaa tunneta kuin "sotilasarvolla"."
Eli et usko pääseväsi työhaastatteluun sen takia, että olet käynyt siviilipalveluksen. Jotenkin tuntuu siltä, että olet tässä tekeytymässä uhriksi. Et ole ollenkaan tullut ajatelleeksi sitä, että johonkin tehtävään saattaa olla satoja hakijoita, heilläkin on hyvä todistus ja saattaahan niillä olla vielä vuosia työkokemusta kyseenomaisesta tehtävästä.
"Mieti ihmisarvoa...olet armeijassa vaikka sotilasarvoltasi kersantti ja vastaat Suomen Puolustusvoimien työpaikkailmoitukseen, jossa haetaan "värvättyä sotilasta". Sitten joku vänrikki nappaa paikan! Miksi!?"
Ehkä hieman huono esimerkki. Kessu on ja aliupseeri, vänskä taas upseeri. Jos olet lähdössä esimerkiksi rauhanturvaajaksi niin siellä on kai jokaisella omat sotilasarvon mukaiset tehtävät. Ei tuollaista tilannetta oikein voi päästä syntymään, mutta ymmärsin pointtisi. - taas hana
Hana kirjoitti:
Otat siis vastaan mielummin haasteen oikeuden eteen, syy: "työpaikkasyrjintä"!
sen lauluja laulat kenen leipää syöt! Valitsen itse aina työntekijäni piste. Kyselen armeeijakokemuksia, sotilaskoulutusta, auk/ruk, harrastuksia ja niitä näitä muutenkin hakijan elämästä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hakupapereista voit jo "lukea" henkilöstä paljon. Vapaamuotoisen hakemuksen pyydän aina ja jos kaveri on on menestynyt armeijassa, niin kyllä hän seiitä mainitsee ja se kertoo paljon jo minulle:). Jos ei mainintaa ole ollenkaan , niin kellot soi;)
- Hana
--- kirjoitti:
"Otat siis vastaan mielummin haasteen oikeuden eteen, syy: "työpaikkasyrjintä"!"
Sinun pitää siis haastaa kaikki Suomen yritykset oikeuteen. Ei siinä mitään...
Nyt olet heti vetoamassa eduskunnan säätämään pykälään, joka kieltää syrjimästä työnhakijaa vakaumuksen, sukupuolen ym. takia. Heti tämän litanian perässä on sana "sovelletaan". Se siis kertoo kaiken tarvittavan. Hento nainen tai kääpiö on hakemassa hommiin raskaaseen varastotyöhön. Hänelle sanotaan, että olet hieman liian pieni tähän hommaan. Siis lakitupaan... Vuokranantaja hakee lehtiilmoituksessa asuntoonsa naista. Tämähän syrjii meitä miehiä. Siis lakitupaan... Käytännössä tuolla lailla ei ole mitään merkitystä, koska tosielämän realiteetit ajavat sen ohitse. Se on yhtä tyhjän kanssa, se on vain olemassa. Tästäkin on muistaakseni olemassa ennakkotapauksia. Siis työnantaja valitsee sopivammaksi katsomansa työntekijän. PISTE...Kysymys onkin siinä, että tätä lakia "sovelletaan" tässä Suomen yhteiskunnassa vähän väärin. Kaikkea osavat ne työnantajatkin "soveltaa" irtisanomalla työntekijöitä pihalle firmoistaan pihalle. Kyllä nämä Suomen työnantajan "soveltamiset" tiedetään (ihmisten orjuuttamista se on). Yksi mikä on varma, että tästä maasta loppuu teollisuus kohta, jos työnantajat jatkavat tuota osakkeenomistajien perseen nuolentaa ja "kiinalaistavat" työpaikat! Suomi on työmarkkinoilla maineensa menettänyt siinäkin..tämä valtio menee nurin! Suomalaiset kuolevat kuitenkin vuoteen 2134, joten sama kai sillä on, onko suomi enää itsenäinen suomelle vaan ainoastaan työnantajille!
- sitten
työllistäjä 2 kirjoitti:
Yksikään vastaanvannäköinen tyyppi ei enää astu jalallakaan toimistoomme - siitä minä pidän taatusti huolen! Asiakkaaksemmekaan emme näitä testopommeja kelpuuta, sillä joku taso sentään pitää olla.rekrytoit tatuoituja homoja Lapinjärven legioonasta?
- kun kartoittaja
Hana kirjoitti:
"Työnantaja valitsee tehtävään pätevimmän henkilön ajatellen ensisijaisesti yrityksen tulevaisuuden kannalta parasta vaihtoehtoa. Tulkitse sinä se syrjinnäksi tai miksi ikinä haluatkaan. Elämme markkinataloudessa ystävä hyvä..."
Mieti ihmisarvoa...olet armeijassa vaikka sotilasarvoltasi kersantti ja vastaat Suomen Puolustusvoimien työpaikkailmoitukseen, jossa haetaan "värvättyä sotilasta". Sitten joku vänrikki nappaa paikan! Miksi!?ei ole välttämättä siihen teamiin sopivin henkilö. Sopivin ei ole aina pätevin, muista se. Siksipä työnantajana pengon hakijasta kaiken mahdollisen, jotta olisin vielä vuodenkin päästä tyytyväinen valintaani. Käytän myös viranomaiskontaktejani koska haluan olla varma päätöksestäni. Vaadin sitoutumista ja meillä jengi sitoutuu ja pysyy. Otan osaksi siitä sulan hattuuni.
- Hana
taas hana kirjoitti:
sen lauluja laulat kenen leipää syöt! Valitsen itse aina työntekijäni piste. Kyselen armeeijakokemuksia, sotilaskoulutusta, auk/ruk, harrastuksia ja niitä näitä muutenkin hakijan elämästä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hakupapereista voit jo "lukea" henkilöstä paljon. Vapaamuotoisen hakemuksen pyydän aina ja jos kaveri on on menestynyt armeijassa, niin kyllä hän seiitä mainitsee ja se kertoo paljon jo minulle:). Jos ei mainintaa ole ollenkaan , niin kellot soi;)
Eli tässä vain ihminen ajattelee, miksi sitä lopultakin työtä hakee, kun työnantajat ovat noin nuljuja ja kusipäisiä! Katsoisivat suomalaisena itse vessan peiliin samalla kuin käyvät kusella ja miettisivät miksi muija lähti ovet paukkuen edellisviikolla tai mahdollisesti on lähdössä.
Aseistakieltäytyjät liitolla tai ammattiliitolla on takana kuitenkin sellainen juriidinen toimikunta, että se laittaa sinunlaistesi työnantajien vatsan kuralle ja maineen helpotuksena joudut eroamaan jopa tehtävästäsi..ja katsotaan sitten kun olet työttömänä, kuinka suu pannaan! Mä tappelen tästä asiasta vaikka korkeimpaan toimielimeen, koska olet syyllistynyt etenkin ottamalla huomioon sanallakin "varusmiespalveluksen/armeijan" työhaastattelussasi! Tietenkin ymmärrän sen työnantajalta hyväksi vain siinä tilanteessa, jos tahtovat tietää onko ko. palvelus enää edessä millään tasolla (muu seikka ei pitäisi liioin vaikuttaa). Mietin vain niitä työntekijöitä, jotka joutuvat kertausharjoituksiin...maksat heille tekemättömsätä työstä "mielelläsi" palkkaa!? Sivarilla ei näitä kertausharjoituksia tule olemaan kuin vasta 2008 vuoden jälkeen, jos tulee olemaan! Rahaahan te työnantajat ajattelette, ettekä muuta, mutta kun joudutte armeijaa kertaavalle työntekijälle kuitenkin maksamaan nykypäivänä sen harjoituksien ajan palkan. Tämä on tällöin melko ristiriitaista, eikö!?
Toinen "syrjitty" ryhmä sivarien ohella ovat 25-vuotiaat työttömät/lapsettomat parisuhteessa elävät naiset. He ovat vielä surkeammassa asemassa kuin minä miehenä/sivarina, koska työnantajat katsovat sitä että he voivat tulla raskaaksi ja joutuvat palvelukseen astuessa äitiyslomalle.
Minussa taas katsovat sitä kuinka olen hoitanut ammatillisen tutkintoni ("menestyksekkäästi") ja työkokemusta on hyvässä määrin: TÄMÄN TULISI MYÖSKIN RIITTÄÄ! Tunnollisuus tulee huomata tutkintotodistuksista...luotetaavuutta voi kysyä edellisiltä työnantajilta! - Hana
--- kirjoitti:
"Ensinnäkin ilman työhaastattelua ei tiedetä ihmisestä mitään, joten työhaastattelu olisi tällöin ennen kaikkea suotavinta. Itse koen ainakin, mikäli minua ei oteta huomioon edes työhaastatteluun, koska joku toinen työnantaja sanoisi olevani pätevä suorittamaan vaikka ammattikorkeakoulun kartoittajana, että syytteen merkit "työpaikkasyrjinnässä" ovat ilmi selvät. Mikäli koulutukseltani olen kartoittaja ja työpalvelukseen halutaan ottaa mittamies, tulee tällöin kartoittajan olleen pätevin ehdokas myöskin työtekijäkandidaatiksi. Eikö armeijan hierarkioissa tätä sanaa tunneta kuin "sotilasarvolla"."
Eli et usko pääseväsi työhaastatteluun sen takia, että olet käynyt siviilipalveluksen. Jotenkin tuntuu siltä, että olet tässä tekeytymässä uhriksi. Et ole ollenkaan tullut ajatelleeksi sitä, että johonkin tehtävään saattaa olla satoja hakijoita, heilläkin on hyvä todistus ja saattaahan niillä olla vielä vuosia työkokemusta kyseenomaisesta tehtävästä.
"Mieti ihmisarvoa...olet armeijassa vaikka sotilasarvoltasi kersantti ja vastaat Suomen Puolustusvoimien työpaikkailmoitukseen, jossa haetaan "värvättyä sotilasta". Sitten joku vänrikki nappaa paikan! Miksi!?"
Ehkä hieman huono esimerkki. Kessu on ja aliupseeri, vänskä taas upseeri. Jos olet lähdössä esimerkiksi rauhanturvaajaksi niin siellä on kai jokaisella omat sotilasarvon mukaiset tehtävät. Ei tuollaista tilannetta oikein voi päästä syntymään, mutta ymmärsin pointtisi.En ole sanonut, ettenkö ole käynyt alallani työhaastattelussa (varmoja nakkeja on tässä nyt aika montakin). olen pelkän koulumenestyksen kautta kysyttyä tavaraa maanmittausalalla ja työkokemukset pistävät silmään. Jollei sitä nähdä järkiperäisenä niin edes juriidisena. Et tunne mua ihmisenä...ainoastaan ehkä tämän mitä olen tänne "tunteeni purkauksena" kirjoitellut! Syytön minä olen jollei työnantajat kuuntele, mutta mitä jos lähdenkin tuhoamaan itseäni vielä maanmittausinsinööriksi...saisinko rangaistettavan tuomion hierarkisesti hakiessani tällöin mittamiehen paikkaa! :D Naurettavalta kuuluu nuo työnantajien nykyajan teesit...oppivat ja herrävät nykypäivään silloin ja ennen kaikkea kunnioittamaan muita, kunhan saavat haasteen työpaikkasyrjinnästä oikeuden eteen!!
- työllistäjä 2
sitten kirjoitti:
rekrytoit tatuoituja homoja Lapinjärven legioonasta?
Meille töihin hakeneet umpitollot tatuoidut hormonihiirulaiset ovat kyllä kaikki olleet armeijan käyneitä.
Yrityksemme duunariportaassa työskentelee yksi sivarin suorittanut ja on muutekseen hel...tin hyvä ja FIKSU työntekijä. Yksi esimiehistämmekin on sattumoisin sivari (taitaa koulutukseltaan olla DI ja KTM). Myös muu porukka on aivan loistavaa! Johdon kanssa olemmekin pohtineet, miten palkitsisimme meidän upeat työntekijämme. Saas nähdä nyt, mitä hauskaa sitä keksii! - Hana
--- kirjoitti:
"Ensinnäkin ilman työhaastattelua ei tiedetä ihmisestä mitään, joten työhaastattelu olisi tällöin ennen kaikkea suotavinta. Itse koen ainakin, mikäli minua ei oteta huomioon edes työhaastatteluun, koska joku toinen työnantaja sanoisi olevani pätevä suorittamaan vaikka ammattikorkeakoulun kartoittajana, että syytteen merkit "työpaikkasyrjinnässä" ovat ilmi selvät. Mikäli koulutukseltani olen kartoittaja ja työpalvelukseen halutaan ottaa mittamies, tulee tällöin kartoittajan olleen pätevin ehdokas myöskin työtekijäkandidaatiksi. Eikö armeijan hierarkioissa tätä sanaa tunneta kuin "sotilasarvolla"."
Ehkä hieman huono esimerkki. Kessu on ja aliupseeri, vänskä taas upseeri. Jos olet lähdössä esimerkiksi rauhanturvaajaksi niin siellä on kai jokaisella omat sotilasarvon mukaiset tehtävät. Ei tuollaista tilannetta oikein voi päästä syntymään, mutta ymmärsin pointtisi.Nuo sotilasarvot kyllä tunnistan vaikka varauksella niin, että olen ollut intissä, toiseksi isäpuoleni on sotilasarvoltaan ex-sotilasmestari ja lähin perhetuttava on ex-majuri, joten nämä kai ei ole kysyttyä tavaraa esimerkiksi maanmittausalan hierarkiassa vaan se, että koulutukseltaan kartoittaja on "valmiiksi" hierarkiassa ylempi kuin mittamies ja oli mittamiehellä työkokemusta miten paljon tahansa se ei sen työnimikettä tai työkokemusta muuta vaan kartoittaja on kaikesta huolimatta koulutukseltaan "mittaustyönjohtaja" ja vanhemman mittamiehen tulee vain tämä todeta, ettei ole mitään sanomaan koulusta valmistuneelle kartoittajalle. Mittausosastoilla on tehty erilliset huoneet mittamiehille ja kartoittajille. Koulutusnimike ratkaisee yhtä pitävästi siviilissä arvot kuin sen tulee myöskin ratkaista työelämässä...näin ollen jos on kartoittajan koulutuksen saanut, niin on vanhemman mittamiehen pätevyyden myös saanut. Maanmittausteknikot ovat usein joko mittaustyöpäälliköitä tai niillä tulee olla siihen rinnaistava koulutus/työkokemus. Maanmittausinsinööri voi olla geodeetti eli mittausosaston päällikkö (myös naisia on paljon), mutta siihen melkein vaaditaan diplomi-insinöörin koulutus maanmittausalalta.
Tiedätkö itse, mikä on hierarkia!? - ---
------------- kirjoitti:
"He pitävät tätä asuaan luonnollisena osana yhteiskuntaa, kuten suomalaiset armeijaa. Se, että ainoista velvoitteista laistetaan kertoo jotain miehestä. Jossain maassa perinneasua vastustava nainen olisi saatettu kenties kivittää?"
Siis hetkonen.... ihannoitko siis paikkoja, joissa naisilla on jonkinlaiset "asut"?? Haluaisitko suomeen sellaiset? Siis yritätkö nyt kertoa, että on ihan ok kivittää joku sen takia, ettei suostu tekemään jotain?
He pitävät sitä luonnollisena osana yhteiskuntaa? Oletko aivan varma, että kaikki siellä pitävät sitä "luonnollisena"? Ja itsekin tässä toteat sen, ettei se voi olla luonnollinen osa yhteiskuntaa, koska muissa yhteiskunnissa ei sellaista ole.
Ja ettäkö suomalaiset pitävät armeijaa luonnollisena osana yhteiskuntaa? Miten ihmeessä kaikki voisivat sitä sellaisena pitää, jos kerran minä tietääkseni olen osa yhteiskuntaa, enkä pidä armeijaa luonnollisena osana yhteiskuntaa? Ja armeijako luonnollinen osa yhteiskuntaa? Taas kerran ajaudut omaan ansaasi, koska eihän se yksinkertaisesti voi olla luonnollinen osa yhteiskuntaa, kun ei sitä joka paikassa harrasteta.
"Eli kenties monet armeijan käyneet miehet koetaan pätevämmiksi vaativiin johtotehtäviin? Lähes kaikkien suurten yritysten isot pomot näes ovat reservin upseereja! Aliupseerikoulutus tai armeijakokemus yleensä katsotaan erittäin suureksi eduksi hakiessa työnjohtotehtäviin."
Meneppäs joskus jonnekin opiskelemaan hieman tutkimusta ja induktiota. Jos minä käyn joka päivä aamukävelyllä ennen auringonnousua, sinä varmaan päättelisit minun saavan auringon nousemaan. Ettet sitten ole miettinyt sitä mahdollisuutta, että naisia on ko. tehtävissä huomattavasti vähemmän sen takia, että sinäkin täällä kerrot heidän olevan todennäköisesti epäkelpoja ko. hommiin ja näin olet osaltasi luomassa kulttuuria, jossa naiselle jää rooli hellan ja nyrkin välistä. Ja sitten yllättäen kyseisen kulttuurin seurauksena aikas harvat naiset päätyvät ko. tehtäviin. Enkös voisi tällä perusteella mm. päätellä, ettei miehistä ole lastensa holhoajiksi ja näin antaa suosiolla kaikkien lasten holhous vain suoraan naisille (kun heitähän on niissä tehtävissä aikas huomattavan paljon enemmän kuin miehiä)?
Armeija/aliupseerikoulutus ei itsessään liity mitenkään johtajan tehtäviin. Siellä annettava johtajakoulutus siihen voikin liittyä. Menee kyllä huonosti, jos aletaan perustelemaan armeijan olemassaoloa sen yhdellä osalla.
Ja jos ottaa huomioon sivarien osuuden väestöstä, ei ole hei yllättäen mikään ihme, ettei sivareita oikein missään näe. Mutta jos saan sortua induktioon esimerkkisi mukaisesti, voisin kenties päätellä, ettei armeijasta ole kuin haittaa jonkun kapitalistiyhtiön johtajaksi aiottaessa, kun kerran c-mies Olli-Pekka Kallasvuokin on päässyt Suomen ylivoimaisesti kovimman yhtiön eli Nokien toimitusjohtajaksi ja vieläpä täysin ilman mitään armeijapelleilyjä tai sen johtajakoulutuksia.
"Se, että ainoista velvoitteista laistetaan kertoo jotain miehestä."
On se hyvä kun elät jossain, jossa ei tarvii muuta kuin asevelvollisuus suorittaa (armeija, sivari, vankila). Missäköhän asut? Ja eikös ihmisellä ole muita velvoitteita kuin ne jotka se maa, jossa sattuu asumaan, on kirjannut lakiinsa. Olisi elämä helppoa. Jos minäkin korvaisin aivoni laiella, ostaisin varmaan katumaasturin ja ajaisin ympyrää. Minä ainakin koen, että minulla ihmisenä on velvollisuuksia niin muita ihmisiä kuin koko luomakuntaa kohtaan. Ja mikäkö on ihmisen velvollisuus silloin, kun näkee paskan systeemin? Olisikohan asiaa muuttaa sitä? Jos mitään muutosta ei olisi ikinä tapahtunut, ja ihmiset olisivat aina tyytyneet vallitseviin lakeihin niin kuin sinä nyt haluat tehdä, eläisimme yhä vaikkapa luolissa tai voisimme olla jumittuneet 1800-luvun suomeen, jossa vaimon tuli luovuttaa rahat miehelleen ja oli irtolaislait sun muut. Vai kaipaatkohan sinä noita aikoja?"Siis hetkonen.... ihannoitko siis paikkoja, joissa naisilla on jonkinlaiset "asut"?? Haluaisitko suomeen sellaiset? Siis yritätkö nyt kertoa, että on ihan ok kivittää joku sen takia, ettei suostu tekemään jotain?"
Ei se ole mikä tahansa asu. Burkaksi sitä myös sanotaan kun tarkastin sen tuossa. Se on siis Islamin mukainen perinneasu, jota naiset käyttävät. Se on katsos osa heidän kulttuuriaan ja sitä pidetään luonnollisena osana elämää. Joissain maissa taas ollaan niin vanhoollisia, että jos sitä ei rouva käytä niin hänet saatetaan kivittää. Tee tuosta omat johtopäätöksesi.
"He pitävät sitä luonnollisena osana yhteiskuntaa? Oletko aivan varma, että kaikki siellä pitävät sitä "luonnollisena"? Ja itsekin tässä toteat sen, ettei se voi olla luonnollinen osa yhteiskuntaa, koska muissa yhteiskunnissa ei sellaista ole."
Se on heidän kulttuurissa!!! Sanoinhan sen jo tuossa äsken ja jopa edellisessä viestissäni. Burka on osa islamilaista yhteiskuntaa eli se on kulttuurillinen ilmiö, vähän niinkuin mämmi Suomessa. Suomessa ei käytetä Burkaa, koska se ei ole osa meidän kulttuuria. Iranissa ei syödä mämmiä, koska se ei ole osa heidän ruokakulttuuria. Ei voi olla noin vaikeeta :D
"Ja ettäkö suomalaiset pitävät armeijaa luonnollisena osana yhteiskuntaa? Miten ihmeessä kaikki voisivat sitä sellaisena pitää, jos kerran minä tietääkseni olen osa yhteiskuntaa, enkä pidä armeijaa luonnollisena osana yhteiskuntaa? Ja armeijako luonnollinen osa yhteiskuntaa?
Nyt puhut jätkä aika pehmeitä. Teet yleistyksen sen mukaan, ettet itse pidä sitä osana yhteiskuntaa muutaman muun sivarin kanssa. Jokaista asiaa vastustaa ains jokunen ihminen.
"Taas kerran ajaudut omaan ansaasi, koska eihän se yksinkertaisesti voi olla luonnollinen osa yhteiskuntaa, kun ei sitä joka paikassa harrasteta."
Ala luettelemaan minulle maita, joilla ei ole asevoimia. Euroopassa Islannilla ei ole asevoimia, muttta Yhdysvallat pitää huolta heidän puolustuksestaan. Andorroista sun muista en tiedä. Niitä ei yksinkertaisesti ole olemassa. Se onko maassa yleistä asevelvollisuutta vai palkka-armeijaa riippuu täysin yhteiskunnasta. Saksan, Ranskan tai Englannin kokoisen maan ei ole mitään tarvetta pitää yllä yleistä asevelvollisuutta. Suomessa se on taas paras vaihtoehto. Mieti vähän ennen kuin näppäilet niillä sormilla...
Jos jatkan tästä yleisesti... Puhuttaessa työelämästä yleisesti niin tosielämän realiteetit vaikuttavat luonnollisesti siihen. Minkä takia nainen on heikommassa asemassa kuin mies, minkä takia intin käynti on etu kaikessa. Onko se realiteetti, että nainen hoitaa lapsia? Onko se realiteetti, että mies on vakuuttavampi ja uskottavampi kuin nainen? Kyllä ne taitaa. Osa näistä ilmiöistä liittyy kulttuuriin, mutta koen niiden olevan yleisesti ottaen luonnollisia globaaleja ilmiöitä.
"Armeija/aliupseerikoulutus ei itsessään liity mitenkään johtajan tehtäviin. Siellä annettava johtajakoulutus siihen voikin liittyä. Menee kyllä huonosti, jos aletaan perustelemaan armeijan olemassaoloa sen yhdellä osalla."
Ei täällä kukaan ole perustellut armeijan oloa pelkästään sen yhdellä osalla. Satumme vaan puhumaan nyt johtotehtävistä, jossa armeijan johtajakoulutus katsotaan eduksi.
"Ja jos ottaa huomioon sivarien osuuden väestöstä, ei ole hei yllättäen mikään ihme, ettei sivareita oikein missään näe. Mutta jos saan sortua induktioon esimerkkisi mukaisesti, voisin kenties päätellä, ettei armeijasta ole kuin haittaa jonkun kapitalistiyhtiön johtajaksi aiottaessa, kun kerran c-mies Olli-Pekka Kallasvuokin on päässyt Suomen ylivoimaisesti kovimman yhtiön eli Nokien toimitusjohtajaksi ja vieläpä täysin ilman mitään armeijapelleilyjä tai sen johtajakoulutuksia. "
No määrästä ei voi oikein puhua, mutta prosenttiosuuksista kyllä. Niistä minulla ei kyllä ole harmainta aavistustakaan. Kallasvuosta en osaa sanoa kuin sitä, että hänen valintaa ihmeteltiin ulkomailla myöten (tuskinpa tietävät mitään kummempaa hänen taustoistaan) ja häntä pidetään siellä yleisesti ottaen huonona johtajahahmona verrattaessa esimerkiksi Ollilaan. Hän on ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja sattunut pääsemään korkeaan asemaan.
Maassa maan tavoilla. Kai tiedät sen. Itse pidät yleistä asevelvollisuutta paskana ja tarpeettomana juttuna, mutta olet vähemmistönä muutaman sivarin ja toisinajattelijan kanssa. Muutosvoima lähtee kansasta, mutta kun lähes kaikki kannattavat tätä nykyistä järjestelmää niin miksi sitä pitäisi muuttaa? Yleinen asevelvollisuus on pysynyt lähes muuttumattomana vuosikymmeniä. Miksi? Koska siihen ollaan tyytyväisiä. Monissa asioissa on toki tapahtunut muutoksia vuosien varrella, mutta muutokset ovat lähteneet liikkeelle siksi, että johonkin järjestelmään ollaan oltu tyytymättömiä Vertaa tätä aatettasi esimerkiksi pakkoruotsiin ja pohdi tarkasti miten ne eroavat toisistaan!! - ---
Hana kirjoitti:
Kysymys onkin siinä, että tätä lakia "sovelletaan" tässä Suomen yhteiskunnassa vähän väärin. Kaikkea osavat ne työnantajatkin "soveltaa" irtisanomalla työntekijöitä pihalle firmoistaan pihalle. Kyllä nämä Suomen työnantajan "soveltamiset" tiedetään (ihmisten orjuuttamista se on). Yksi mikä on varma, että tästä maasta loppuu teollisuus kohta, jos työnantajat jatkavat tuota osakkeenomistajien perseen nuolentaa ja "kiinalaistavat" työpaikat! Suomi on työmarkkinoilla maineensa menettänyt siinäkin..tämä valtio menee nurin! Suomalaiset kuolevat kuitenkin vuoteen 2134, joten sama kai sillä on, onko suomi enää itsenäinen suomelle vaan ainoastaan työnantajille!
Ei lakia voida soveltaa väärin, jos se kerta sitoutumattomassa tuomioistuimessa on moneen kertaan todettu "lailliseksi".
Osakkeenomistajien pyllynnuolemiset sun muut menevät hieman offtopiciksi. Sinänsä kyllä olet oikeassa. - ---
Hana kirjoitti:
Eli tässä vain ihminen ajattelee, miksi sitä lopultakin työtä hakee, kun työnantajat ovat noin nuljuja ja kusipäisiä! Katsoisivat suomalaisena itse vessan peiliin samalla kuin käyvät kusella ja miettisivät miksi muija lähti ovet paukkuen edellisviikolla tai mahdollisesti on lähdössä.
Aseistakieltäytyjät liitolla tai ammattiliitolla on takana kuitenkin sellainen juriidinen toimikunta, että se laittaa sinunlaistesi työnantajien vatsan kuralle ja maineen helpotuksena joudut eroamaan jopa tehtävästäsi..ja katsotaan sitten kun olet työttömänä, kuinka suu pannaan! Mä tappelen tästä asiasta vaikka korkeimpaan toimielimeen, koska olet syyllistynyt etenkin ottamalla huomioon sanallakin "varusmiespalveluksen/armeijan" työhaastattelussasi! Tietenkin ymmärrän sen työnantajalta hyväksi vain siinä tilanteessa, jos tahtovat tietää onko ko. palvelus enää edessä millään tasolla (muu seikka ei pitäisi liioin vaikuttaa). Mietin vain niitä työntekijöitä, jotka joutuvat kertausharjoituksiin...maksat heille tekemättömsätä työstä "mielelläsi" palkkaa!? Sivarilla ei näitä kertausharjoituksia tule olemaan kuin vasta 2008 vuoden jälkeen, jos tulee olemaan! Rahaahan te työnantajat ajattelette, ettekä muuta, mutta kun joudutte armeijaa kertaavalle työntekijälle kuitenkin maksamaan nykypäivänä sen harjoituksien ajan palkan. Tämä on tällöin melko ristiriitaista, eikö!?
Toinen "syrjitty" ryhmä sivarien ohella ovat 25-vuotiaat työttömät/lapsettomat parisuhteessa elävät naiset. He ovat vielä surkeammassa asemassa kuin minä miehenä/sivarina, koska työnantajat katsovat sitä että he voivat tulla raskaaksi ja joutuvat palvelukseen astuessa äitiyslomalle.
Minussa taas katsovat sitä kuinka olen hoitanut ammatillisen tutkintoni ("menestyksekkäästi") ja työkokemusta on hyvässä määrin: TÄMÄN TULISI MYÖSKIN RIITTÄÄ! Tunnollisuus tulee huomata tutkintotodistuksista...luotetaavuutta voi kysyä edellisiltä työnantajilta!"Toinen "syrjitty" ryhmä sivarien ohella ovat 25-vuotiaat työttömät/lapsettomat parisuhteessa elävät naiset. He ovat vielä surkeammassa asemassa kuin minä miehenä/sivarina, koska työnantajat katsovat sitä että he voivat tulla raskaaksi ja joutuvat palvelukseen astuessa äitiyslomalle.
Puhut nyt koko ajan sekaisin työnantajan yhteiskunnallisesta vastuusta ja talouselämän realiteeteista. Jos minun pitäisi valita kahdesta tasavertaisesta jompikumpi niin valitsisin ehdottomasti miehen. Nainen voi katsos tulla raskaaksi, mitä sitten kun hän on poissa töistä lapsen sairastellessa... Se, että ottaisin miehen töihin johtuu talouselämän realiteeteista. Minun kuitenkin pitäisi ottaa huomioon myös yrittäjän vastuu, mutta muutenkin yrittäjällä on niin paska asema SUomessa, että tällaisissa asioissa on pakko tehdä kompromisseja.
Minussa taas katsovat sitä kuinka olen hoitanut ammatillisen tutkintoni ("menestyksekkäästi") ja työkokemusta on hyvässä määrin: TÄMÄN TULISI MYÖSKIN RIITTÄÄ! Tunnollisuus tulee huomata tutkintotodistuksista...luotetaavuutta voi kysyä edellisiltä työnantajilta!"
Kuvitteletko että kaikki kympin oppilaat pääsevät suoralta kädeltä töihin. Jupajuu. Koulutus antaa perusedellykset työelämään, pätevyys taas hankitaan tekemällä alan töitä. En puhuisi välttämättä luotettavuudesta. - ---
Hana kirjoitti:
Nuo sotilasarvot kyllä tunnistan vaikka varauksella niin, että olen ollut intissä, toiseksi isäpuoleni on sotilasarvoltaan ex-sotilasmestari ja lähin perhetuttava on ex-majuri, joten nämä kai ei ole kysyttyä tavaraa esimerkiksi maanmittausalan hierarkiassa vaan se, että koulutukseltaan kartoittaja on "valmiiksi" hierarkiassa ylempi kuin mittamies ja oli mittamiehellä työkokemusta miten paljon tahansa se ei sen työnimikettä tai työkokemusta muuta vaan kartoittaja on kaikesta huolimatta koulutukseltaan "mittaustyönjohtaja" ja vanhemman mittamiehen tulee vain tämä todeta, ettei ole mitään sanomaan koulusta valmistuneelle kartoittajalle. Mittausosastoilla on tehty erilliset huoneet mittamiehille ja kartoittajille. Koulutusnimike ratkaisee yhtä pitävästi siviilissä arvot kuin sen tulee myöskin ratkaista työelämässä...näin ollen jos on kartoittajan koulutuksen saanut, niin on vanhemman mittamiehen pätevyyden myös saanut. Maanmittausteknikot ovat usein joko mittaustyöpäälliköitä tai niillä tulee olla siihen rinnaistava koulutus/työkokemus. Maanmittausinsinööri voi olla geodeetti eli mittausosaston päällikkö (myös naisia on paljon), mutta siihen melkein vaaditaan diplomi-insinöörin koulutus maanmittausalalta.
Tiedätkö itse, mikä on hierarkia!?"Tiedätkö itse, mikä on hierarkia!?"
Tiedän... - Hana
työllistäjä 2 kirjoitti:
Meille töihin hakeneet umpitollot tatuoidut hormonihiirulaiset ovat kyllä kaikki olleet armeijan käyneitä.
Yrityksemme duunariportaassa työskentelee yksi sivarin suorittanut ja on muutekseen hel...tin hyvä ja FIKSU työntekijä. Yksi esimiehistämmekin on sattumoisin sivari (taitaa koulutukseltaan olla DI ja KTM). Myös muu porukka on aivan loistavaa! Johdon kanssa olemmekin pohtineet, miten palkitsisimme meidän upeat työntekijämme. Saas nähdä nyt, mitä hauskaa sitä keksii!Hemmetin hyvä, että otatte tämän näin "työnantajana", kiitos teille!
Minulle on työpaikkaan mennessä tiettyjä arvoja kotikasvatuksesta, että "teitittelen" niin kauan työnantajaa kunnes olemme oikeastaan "kätelleet sinut" (Poikkeus: jos joskus tilapäisesti/yllättäen joudun pyytämään luokseni esimiestäni ja kiireellisesti minulla olisi asiaa niin ehkä tällöin kutsuisin etunimeltä, jos se sopii talon eteketteihin). Ehkä olen "pikkuvanha", mutta näkisin tämän olevan vain hyväksi!!
Joku luulisi, että "nuolen persettä", mutta tämä nyt ei ole ollenkaan tarkoitukseni. Esimies on kuitenkin esimies ja häntä täytyy pitää lähinnä työpaikan "kenraalina".
Harva sivari kokemusteni mukaan osaa "teititellä" työnantajaansa näillä vanhoilla periaatteilla niin kauan kuin ollaan "sinuja" -etiketti minulla on vain tämä! Ehkä siksi teitittelenkin, kun isäpuoleni on ex-sotilasmestari (kantahenkilökuntaan kuuluva) ja eläydyn sillä...luonteeltani olen yleensä tarmoa täynnä! Välillä ihmetellään, että miksi olet sivari, käyttäytymiseltä uskoisi sinun olevan "sotilas". Onko tämä kirjattava siihen, että sivariutta ei suomessa tunneta tai kaikki ei ole halukkaita tietämään mitä sivarius merkitsee! Yleistäminen on vain tämä valtion arvovalta! - Hana
--- kirjoitti:
"Tiedätkö itse, mikä on hierarkia!?"
Tiedän...En usko täysin tähän ns. "hierarkia" tietämykseesi maanmittausalalta! Oikeuden istuntoon vaan! :) Kohta siellä on Nokian pääjohtajakin, mikäli yhtään tiedän Salon tuotantolaitoksen tilanteesta ollessani itsekin siellä 8kk töissä "orjatyöntekijänä"! ;( Huonosti on Suomessa nämä ns. "ihmisarvo" asiat mallillaan...ihmisiltä viedään työt Suomesta! Onko sulla mitään lisättävää!?
- ---
Hana kirjoitti:
En usko täysin tähän ns. "hierarkia" tietämykseesi maanmittausalalta! Oikeuden istuntoon vaan! :) Kohta siellä on Nokian pääjohtajakin, mikäli yhtään tiedän Salon tuotantolaitoksen tilanteesta ollessani itsekin siellä 8kk töissä "orjatyöntekijänä"! ;( Huonosti on Suomessa nämä ns. "ihmisarvo" asiat mallillaan...ihmisiltä viedään työt Suomesta! Onko sulla mitään lisättävää!?
Se on sitä ryöstökapitalismia nykyisessä globaalissa yhteiskunnassa. En kannata sitä, mutta se on vallitseva trendi nykymaailmassa, jolle ei voi valitettavasti oikein mitään.
- Hana
kun kartoittaja kirjoitti:
ei ole välttämättä siihen teamiin sopivin henkilö. Sopivin ei ole aina pätevin, muista se. Siksipä työnantajana pengon hakijasta kaiken mahdollisen, jotta olisin vielä vuodenkin päästä tyytyväinen valintaani. Käytän myös viranomaiskontaktejani koska haluan olla varma päätöksestäni. Vaadin sitoutumista ja meillä jengi sitoutuu ja pysyy. Otan osaksi siitä sulan hattuuni.
Näin uskovat vain nämä Leafin tehtaaltakin irtisanottu henkilökunta, joilla on se tunne että "työnantaja otti sulan hattuun". Kuka enää imee kiinalaisia sisuja!?!?!?
- Hana
--- kirjoitti:
"Toinen "syrjitty" ryhmä sivarien ohella ovat 25-vuotiaat työttömät/lapsettomat parisuhteessa elävät naiset. He ovat vielä surkeammassa asemassa kuin minä miehenä/sivarina, koska työnantajat katsovat sitä että he voivat tulla raskaaksi ja joutuvat palvelukseen astuessa äitiyslomalle.
Puhut nyt koko ajan sekaisin työnantajan yhteiskunnallisesta vastuusta ja talouselämän realiteeteista. Jos minun pitäisi valita kahdesta tasavertaisesta jompikumpi niin valitsisin ehdottomasti miehen. Nainen voi katsos tulla raskaaksi, mitä sitten kun hän on poissa töistä lapsen sairastellessa... Se, että ottaisin miehen töihin johtuu talouselämän realiteeteista. Minun kuitenkin pitäisi ottaa huomioon myös yrittäjän vastuu, mutta muutenkin yrittäjällä on niin paska asema SUomessa, että tällaisissa asioissa on pakko tehdä kompromisseja.
Minussa taas katsovat sitä kuinka olen hoitanut ammatillisen tutkintoni ("menestyksekkäästi") ja työkokemusta on hyvässä määrin: TÄMÄN TULISI MYÖSKIN RIITTÄÄ! Tunnollisuus tulee huomata tutkintotodistuksista...luotetaavuutta voi kysyä edellisiltä työnantajilta!"
Kuvitteletko että kaikki kympin oppilaat pääsevät suoralta kädeltä töihin. Jupajuu. Koulutus antaa perusedellykset työelämään, pätevyys taas hankitaan tekemällä alan töitä. En puhuisi välttämättä luotettavuudesta."Puhut nyt koko ajan sekaisin työnantajan yhteiskunnallisesta vastuusta ja talouselämän realiteeteista. Jos minun pitäisi valita kahdesta tasavertaisesta jompikumpi niin valitsisin ehdottomasti miehen. Nainen voi katsos tulla raskaaksi, mitä sitten kun hän on poissa töistä lapsen sairastellessa... Se, että ottaisin miehen töihin johtuu talouselämän realiteeteista. Minun kuitenkin pitäisi ottaa huomioon myös yrittäjän vastuu, mutta muutenkin yrittäjällä on niin paska asema SUomessa, että tällaisissa asioissa on pakko tehdä kompromisseja. "
Olet saatanan impesilli ihmisenä ja lisäksi munasi tulisi leikata kahteen osaan ja kurinpalautuksena laittaa osat "luodin"/"väkivallan" kestävää tauluun raanuihin työhuoneesi seinälle ja soveltaa teksti taulun raanujen päälle: "TÄLLÄISET OLIVAT MUNANI ENNEN", jos kerran näin ajattelet naisen työllistävästä vaikutuksesta!?!? Saan varmaan sun ip-osoitteesi "hakkeroiduksi" naisten asian valiokuntaa varten (toivottavasti sait palomuurin päälle)..olenhan toiselta koulutukseltani tietotekniikan mekaanikko! :D
Ajattelet muistakin asioista kuin "porvari"..ettet vain äänestänyt Saulia viimeksi presidentin vaaleissa..noh, sekin saadaan parilla hakkeroinnilal selväksi! Mies on kuin täyttä suomalaista paskaa...oletan! :) - ---
Hana kirjoitti:
"Puhut nyt koko ajan sekaisin työnantajan yhteiskunnallisesta vastuusta ja talouselämän realiteeteista. Jos minun pitäisi valita kahdesta tasavertaisesta jompikumpi niin valitsisin ehdottomasti miehen. Nainen voi katsos tulla raskaaksi, mitä sitten kun hän on poissa töistä lapsen sairastellessa... Se, että ottaisin miehen töihin johtuu talouselämän realiteeteista. Minun kuitenkin pitäisi ottaa huomioon myös yrittäjän vastuu, mutta muutenkin yrittäjällä on niin paska asema SUomessa, että tällaisissa asioissa on pakko tehdä kompromisseja. "
Olet saatanan impesilli ihmisenä ja lisäksi munasi tulisi leikata kahteen osaan ja kurinpalautuksena laittaa osat "luodin"/"väkivallan" kestävää tauluun raanuihin työhuoneesi seinälle ja soveltaa teksti taulun raanujen päälle: "TÄLLÄISET OLIVAT MUNANI ENNEN", jos kerran näin ajattelet naisen työllistävästä vaikutuksesta!?!? Saan varmaan sun ip-osoitteesi "hakkeroiduksi" naisten asian valiokuntaa varten (toivottavasti sait palomuurin päälle)..olenhan toiselta koulutukseltani tietotekniikan mekaanikko! :D
Ajattelet muistakin asioista kuin "porvari"..ettet vain äänestänyt Saulia viimeksi presidentin vaaleissa..noh, sekin saadaan parilla hakkeroinnilal selväksi! Mies on kuin täyttä suomalaista paskaa...oletan! :)Sanoin vain kylmän totuuden. Yritykset ajattelevat ensisijaisesti yrityksen etuja yhteiskunnallisen vastuun tullessa perässä huonona häviäjänä. Minä olen väärä henkilö spekuloimaan tämän tavan oikeudenmukaisuutta.
"Ajattelet muistakin asioista kuin "porvari"..ettet vain äänestänyt Saulia viimeksi presidentin vaaleissa..noh, sekin saadaan parilla hakkeroinnilal selväksi! Mies on kuin täyttä suomalaista paskaa...oletan! :)"
En äänestänyt kumpaakaan, koska kumpikaan ehdokas ei miellyttänyt. Sen voin kuitenkin paljastaa, etten koskisi tikullakaan demariin =) - hei vaan
Hana kirjoitti:
Minussa taas katsovat sitä kuinka olen hoitanut ammatillisen tutkintoni ("menestyksekkäästi") ja työkokemusta on hyvässä määrin: TÄMÄN TULISI MYÖSKIN RIITTÄÄ! Tunnollisuus tulee huomata tutkintotodistuksista...luotetaavuutta voi kysyä edellisiltä työnantajilta!vastoin lakia kuvittelet menestyväsi. No niin, vilkaise uudenmaan hyvätuloisimmat ja kerron vielä, että mulla on yli sata työntekijää. Tiedän siis jotain myös rekrytoinnista ja haastattelutilanteista. Valitsen edelleen juuri ne työntekijät, ketkä itse haluan piste. Kukaan ei kerro minulle mitä kysyn tai saan kysyä- herätys Hana. En koskaan ota toimistoon , jossa nyt työskentelee 18 naista...nuorta lapsetonta. En todellakaan ole maksumiehenä heidän raskaudenaikaisista pahoinvoinneista, enkä äitiyslomista. Siitä voit kiittää yhteiskuntaa ja yrittäjän syrjintää! Leppoisaa viikonloppua :)
- Hana
hei vaan kirjoitti:
vastoin lakia kuvittelet menestyväsi. No niin, vilkaise uudenmaan hyvätuloisimmat ja kerron vielä, että mulla on yli sata työntekijää. Tiedän siis jotain myös rekrytoinnista ja haastattelutilanteista. Valitsen edelleen juuri ne työntekijät, ketkä itse haluan piste. Kukaan ei kerro minulle mitä kysyn tai saan kysyä- herätys Hana. En koskaan ota toimistoon , jossa nyt työskentelee 18 naista...nuorta lapsetonta. En todellakaan ole maksumiehenä heidän raskaudenaikaisista pahoinvoinneista, enkä äitiyslomista. Siitä voit kiittää yhteiskuntaa ja yrittäjän syrjintää! Leppoisaa viikonloppua :)
Et noudata Suomen lakia, jos kyselet kysymyksiä, joilla loukataan työnhakijaa. Tosin ketään ei myöskään kiinnosta työskennellä yrityksessäsi ...onkohan työilmapiiri yrityksessäsi sellainen, jossa "jokainen" viihtyy? Asenteet työnantajalla tulisi olla nykypäivän tasoa. Ehkä 70-luvulla vielä rikoksena ei ollut työhaastattelutilanteessa kysyä "Varusmiespalveluksesta" tai "milloin nainen on ajatellut tulla raskaaksi?". Rahan ja firman etua ajattelevat ihmiset pitäisi laittaa montun reunalle...nämä mediassa keskustelun alla olevat "irtisanomiset" on oiva merkki siitä, kuinka kapitalistinen porvari sinunlaisesi kaveri tulee olemaan. Piste.
- Hanaseni
Hana kirjoitti:
Et noudata Suomen lakia, jos kyselet kysymyksiä, joilla loukataan työnhakijaa. Tosin ketään ei myöskään kiinnosta työskennellä yrityksessäsi ...onkohan työilmapiiri yrityksessäsi sellainen, jossa "jokainen" viihtyy? Asenteet työnantajalla tulisi olla nykypäivän tasoa. Ehkä 70-luvulla vielä rikoksena ei ollut työhaastattelutilanteessa kysyä "Varusmiespalveluksesta" tai "milloin nainen on ajatellut tulla raskaaksi?". Rahan ja firman etua ajattelevat ihmiset pitäisi laittaa montun reunalle...nämä mediassa keskustelun alla olevat "irtisanomiset" on oiva merkki siitä, kuinka kapitalistinen porvari sinunlaisesi kaveri tulee olemaan. Piste.
kyllä yritystoimintani on ihan puhdasta. Kuten jo kerroin, meillä työntekijät viihtyvät ja pysyvät. Johtuu osin onnistuneesta rekrytoinnista, mistä edelleen otan sulan hattuuni. Työilmapiirikysely on mukavaa luettavaa. Olen siitä ylpeä...todella ylpeä. Tulosta kun tehdään, saa hyvän palkan, kannustepalkan, tulospalkan ja neljä tuntia viikossa saa käyttää työaikaa yritykseni kuntosalia tai käydä lenkillä. Ilmainen terveydenhuolto ja kaksi lomanviettopaikkaa työntekijöille. Toinen Lapissa aja toinen Helsingin edustalla saareessa. Meille jonotetaan, että saisi jalan oven väliin mutta kun ei ole vaihtuvuutta. Miksiköhän Hana? Uusia olen palkannut 11 kuluvan vuoden aikana ja heistä 8 jo vakinaistanut. Edelleenkin valitsen itse teamini. Mitäs luulet kun rasvainen/epäsiisti hippisivari lävistyksineen poikkeaa työhaastatteluun...mitkä ovat kaverin mahdollisuudet tulla valituksi? Arvaa? ;)) "tosin ketään ei myöskään kiinnosta työskennellä yrityksessäsi". Ahaa, vai niin..:))
- Hana
Hanaseni kirjoitti:
kyllä yritystoimintani on ihan puhdasta. Kuten jo kerroin, meillä työntekijät viihtyvät ja pysyvät. Johtuu osin onnistuneesta rekrytoinnista, mistä edelleen otan sulan hattuuni. Työilmapiirikysely on mukavaa luettavaa. Olen siitä ylpeä...todella ylpeä. Tulosta kun tehdään, saa hyvän palkan, kannustepalkan, tulospalkan ja neljä tuntia viikossa saa käyttää työaikaa yritykseni kuntosalia tai käydä lenkillä. Ilmainen terveydenhuolto ja kaksi lomanviettopaikkaa työntekijöille. Toinen Lapissa aja toinen Helsingin edustalla saareessa. Meille jonotetaan, että saisi jalan oven väliin mutta kun ei ole vaihtuvuutta. Miksiköhän Hana? Uusia olen palkannut 11 kuluvan vuoden aikana ja heistä 8 jo vakinaistanut. Edelleenkin valitsen itse teamini. Mitäs luulet kun rasvainen/epäsiisti hippisivari lävistyksineen poikkeaa työhaastatteluun...mitkä ovat kaverin mahdollisuudet tulla valituksi? Arvaa? ;)) "tosin ketään ei myöskään kiinnosta työskennellä yrityksessäsi". Ahaa, vai niin..:))
Olisipa siten kaikkialla näin juhlavaa kuin teillä:
http://www.turunsanomat.fi/?ts=1,3:1000:0:0,4:1:0:1:2006-11-12,104:1:418509,1:0:0:0:0:0: - Hana
Hanaseni kirjoitti:
"Mitäs luulet kun rasvainen/epäsiisti hippisivari lävistyksineen poikkeaa työhaastatteluun...mitkä ovat kaverin mahdollisuudet tulla valituksi? Arvaa?"
Edelleenkin jos valitset vain ulkonäön ja asennoitumisensa puolesta Suomen Puolustusvoimien homopoikiin, niin tulen tässä vastaan sua yleistämisellä. Etenkin et tunne "yhtäkään sivaria", joka asentuu omaan alaansa yhtä maltilla kuin minä teen...käyn suihkussa/ajan partani päivittäin...en anna myöskään anna hiusteni kasvaa 5 cm pitemäksi, vaan ajan sen aina 3mm koneleikkuulla tasaiseksi. Lisäksi silmälasini pesen päivittäin!
En kuuntele mitään "hiphoppari" musiikkia, vaan kunnollista Hard Rockia/Rock´n rollia, johon kuuluu mm. CCR(=Creedence Clearwater Revival), Dire Straits, AC/DC, Rolling Stones, Hurriganes, Guns ´n Roses, The Beatles yms. Vihaan tilutusheviä helvetisti, mutta armeijan käyneet ystäväni taas "rakastavat" sitä!
Lisäksi esimiestäni "teitittelen"...emmekä ole "sinuja" ennen kuin olemme kätelleet "sinut"! Tämä on minun periaatteeni!
Vihaan myös "hiphoppareita", joilla housut riippuvat reisissä...mutta kaikkien oma mielipide!
TÄSSÄ ON SINULLA NYT JOKU "SIVARIHOMO" YLEISTÄMINEN KÄYNNISSÄ!?!? KAIKKI SIVARIT EIVÄT "LUOKITU" SIIHEN SAMAAN KASTIIN, JOIKSI HEITÄ LUULET! - kipubiste
Hana kirjoitti:
"Mitäs luulet kun rasvainen/epäsiisti hippisivari lävistyksineen poikkeaa työhaastatteluun...mitkä ovat kaverin mahdollisuudet tulla valituksi? Arvaa?"
Edelleenkin jos valitset vain ulkonäön ja asennoitumisensa puolesta Suomen Puolustusvoimien homopoikiin, niin tulen tässä vastaan sua yleistämisellä. Etenkin et tunne "yhtäkään sivaria", joka asentuu omaan alaansa yhtä maltilla kuin minä teen...käyn suihkussa/ajan partani päivittäin...en anna myöskään anna hiusteni kasvaa 5 cm pitemäksi, vaan ajan sen aina 3mm koneleikkuulla tasaiseksi. Lisäksi silmälasini pesen päivittäin!
En kuuntele mitään "hiphoppari" musiikkia, vaan kunnollista Hard Rockia/Rock´n rollia, johon kuuluu mm. CCR(=Creedence Clearwater Revival), Dire Straits, AC/DC, Rolling Stones, Hurriganes, Guns ´n Roses, The Beatles yms. Vihaan tilutusheviä helvetisti, mutta armeijan käyneet ystäväni taas "rakastavat" sitä!
Lisäksi esimiestäni "teitittelen"...emmekä ole "sinuja" ennen kuin olemme kätelleet "sinut"! Tämä on minun periaatteeni!
Vihaan myös "hiphoppareita", joilla housut riippuvat reisissä...mutta kaikkien oma mielipide!
TÄSSÄ ON SINULLA NYT JOKU "SIVARIHOMO" YLEISTÄMINEN KÄYNNISSÄ!?!? KAIKKI SIVARIT EIVÄT "LUOKITU" SIIHEN SAMAAN KASTIIN, JOIKSI HEITÄ LUULET!käyn suihkussa/ajan partani päivittäin...en anna myöskään anna hiusteni kasvaa 5 cm pitemäksi, vaan ajan sen aina 3mm koneleikkuulla tasaiseksi. Lisäksi silmälasini pesen päivittäin!
Et ole tyypillien sivari.:) - Hana
kipubiste kirjoitti:
käyn suihkussa/ajan partani päivittäin...en anna myöskään anna hiusteni kasvaa 5 cm pitemäksi, vaan ajan sen aina 3mm koneleikkuulla tasaiseksi. Lisäksi silmälasini pesen päivittäin!
Et ole tyypillien sivari.:)En olekaan "tyypillinen sivari"...anteeksi jos yhteiskunta on kasvatuksestani joutunut osaksi välttymään, paitsi koulun suhteen ja vanhempani ovat sen osan tehnyt suurimmaksi osaksi. :)
- timpp@
Hanaseni kirjoitti:
/// Kuten jo kerroin, meillä työntekijät viihtyvät ja pysyvät. Johtuu osin onnistuneesta rekrytoinnista, mistä edelleen otan sulan hattuuni. Työilmapiirikysely on mukavaa luettavaa. Olen siitä ylpeä...todella ylpeä. Tulosta kun tehdään, saa hyvän palkan, kannustepalkan, tulospalkan ja neljä tuntia viikossa saa käyttää työaikaa yritykseni kuntosalia tai käydä lenkillä. Ilmainen terveydenhuolto ja kaksi lomanviettopaikkaa työntekijöille. Toinen Lapissa aja toinen Helsingin edustalla saareessa. Meille jonotetaan, että saisi jalan oven väliin mutta kun ei ole vaihtuvuutta. ///
Unelmia toki saa ja pitääkin olla, mutta jos nyt kuitenkin heräisit tähän päivään. - timpp@ hei
timpp@ kirjoitti:
/// Kuten jo kerroin, meillä työntekijät viihtyvät ja pysyvät. Johtuu osin onnistuneesta rekrytoinnista, mistä edelleen otan sulan hattuuni. Työilmapiirikysely on mukavaa luettavaa. Olen siitä ylpeä...todella ylpeä. Tulosta kun tehdään, saa hyvän palkan, kannustepalkan, tulospalkan ja neljä tuntia viikossa saa käyttää työaikaa yritykseni kuntosalia tai käydä lenkillä. Ilmainen terveydenhuolto ja kaksi lomanviettopaikkaa työntekijöille. Toinen Lapissa aja toinen Helsingin edustalla saareessa. Meille jonotetaan, että saisi jalan oven väliin mutta kun ei ole vaihtuvuutta. ///
Unelmia toki saa ja pitääkin olla, mutta jos nyt kuitenkin heräisit tähän päivään.Unelmia toki saa ja pitääkin olla, mutta jos nyt kuitenkin heräisit tähän päivään.
Heräsin jo ja tyytyväisenä. Unelmani olen saavuttanut ja työntekijäni työskentelevät unelmapaikassa. Hilaahan Timpp@ itesi sossun luukulle normipäivärytmissäsi :). Minä maksan :) - timpp@
timpp@ hei kirjoitti:
Unelmia toki saa ja pitääkin olla, mutta jos nyt kuitenkin heräisit tähän päivään.
Heräsin jo ja tyytyväisenä. Unelmani olen saavuttanut ja työntekijäni työskentelevät unelmapaikassa. Hilaahan Timpp@ itesi sossun luukulle normipäivärytmissäsi :). Minä maksan :)Sua osui näköjään arkaan paikkaan.
- raatokärpänen
timpp@ kirjoitti:
Sua osui näköjään arkaan paikkaan.
Kumpaa osuikaan arkaan paikkaan?? Timpp@@@???? Ei saa olla kade vaan tyytyväinen. Harvassa ovat tollaset työnantajat. Yksi hyvä esimerkki loistotyöpaikasta on pekka niska . Työnantajalla hyvä olla, työntekijällä hyvä olla.
- joo joo-miäs
Hana kirjoitti:
En usko täysin tähän ns. "hierarkia" tietämykseesi maanmittausalalta! Oikeuden istuntoon vaan! :) Kohta siellä on Nokian pääjohtajakin, mikäli yhtään tiedän Salon tuotantolaitoksen tilanteesta ollessani itsekin siellä 8kk töissä "orjatyöntekijänä"! ;( Huonosti on Suomessa nämä ns. "ihmisarvo" asiat mallillaan...ihmisiltä viedään työt Suomesta! Onko sulla mitään lisättävää!?
Eli tässä on tyypillistä sivari-feminismiä: jos sivarin mielihaluja työpaikalla ei toteuteta eikä hänen oikkujaan huomioida, hän haastaa työnantajan oikeuteen "syrjinnästä".
Tossa on taas yksi erittäin hyvä syy olla ottamatta sivaria töihin. - Hana
joo joo-miäs kirjoitti:
Eli tässä on tyypillistä sivari-feminismiä: jos sivarin mielihaluja työpaikalla ei toteuteta eikä hänen oikkujaan huomioida, hän haastaa työnantajan oikeuteen "syrjinnästä".
Tossa on taas yksi erittäin hyvä syy olla ottamatta sivaria töihin.Miksi ottaa lopulta ketään töihin, jos työnantajana kerran ajattelee näin kun kerrot!?
Tulee kuitenkin oikkuja siitä, kun irtisanot ihmisiä kun firmasi menee nurin. Nurin se menee joka tapauksessa tuon asennoitumisesi vuoksi!
Jos irtisanoo yli 10 työntekijää vuoden aikana tuotannollisista syistä, niin pitäisi työnantajan saada sakkoa. Siksi pidän yli 10 työntekijää vuodessa rajana, koska jos se irtisanomisen määrä olisi yli 10 henkilöä kuukaudessa niin työnantaja irtisanoisi vain sen 10 henkilöä kuukaudessa! Ruotsin malli pitäisi mennä toisin päin...työnantaja se on suurin rikoksen tekijä, joka ulkoistaa ja irtisanoo työntekijänsä. Kuka motivoituu niistä työntekijöistä enää työelämään!?!?
Työnantaja:
-Naiset eivät saa tulla raskaaksi
-Mies ei saa missään tapauksessa olla sivari
Työntekijä:
- Ketään ei saa irtisanoa! - Taavi
Hana kirjoitti:
Miksi ottaa lopulta ketään töihin, jos työnantajana kerran ajattelee näin kun kerrot!?
Tulee kuitenkin oikkuja siitä, kun irtisanot ihmisiä kun firmasi menee nurin. Nurin se menee joka tapauksessa tuon asennoitumisesi vuoksi!
Jos irtisanoo yli 10 työntekijää vuoden aikana tuotannollisista syistä, niin pitäisi työnantajan saada sakkoa. Siksi pidän yli 10 työntekijää vuodessa rajana, koska jos se irtisanomisen määrä olisi yli 10 henkilöä kuukaudessa niin työnantaja irtisanoisi vain sen 10 henkilöä kuukaudessa! Ruotsin malli pitäisi mennä toisin päin...työnantaja se on suurin rikoksen tekijä, joka ulkoistaa ja irtisanoo työntekijänsä. Kuka motivoituu niistä työntekijöistä enää työelämään!?!?
Työnantaja:
-Mies ei saa missään tapauksessa olla sivari
Työntekijä:
- Ketään ei saa irtisanoa!Työnantaja:
Oletko siis sitä mieltä, että henkilö joka työllistää itsensä lisäksi yhden...on velvollinen kustantamaan työntekijän porsimisen,lasten sairastelun ym ym??? Voisko vaikka valtio ottaa vastuuta? Valtio kyllä hyyssää maahanmuuttajia. Mites pienyrittäjää? - Hana
Taavi kirjoitti:
Työnantaja:
Oletko siis sitä mieltä, että henkilö joka työllistää itsensä lisäksi yhden...on velvollinen kustantamaan työntekijän porsimisen,lasten sairastelun ym ym??? Voisko vaikka valtio ottaa vastuuta? Valtio kyllä hyyssää maahanmuuttajia. Mites pienyrittäjää?Ensinnäkin pienyrittäjät ovat tulopoliittisesti vauraammalla tasolla, saati työttömät, opiskelijat...puhumattakaan vanhuksista. Vanhukset saavat kuolla sun mielestäsi nälkään, koska heistä ei ole enää muuhun kuin "elämään yhteiskunnan siivellä"? Jospa mummusi saisi tietää!? :)
Naisten asemaa tulee tässä yhteiskunnassa parantaa. Nuorta naista ei saa "työsyrjitä" sen vuoksi, että se mahdollisesti tulisi raskaaksi tai jo olevat lapset ehkä saattaisivat sairastua...yrityksen suuruudesta huolimatta! Näin sanoo Suomen laki!
Kysymys on myöskin tästä: "Jos työttömän pitää aktiivisesti työllistyä, pitää työnantajankin
aktiivisesti työllistää."
- vitun-tyhmä
Ihmettelet asioita suuresti, koska olet vitun tyhmä.
Sinunlaisia velliperseitä ei pitäisi inttiin kutsuakkaan. Sivarikin on sinulle liian hyvää herkkua.
Sinäkin paskakasa haluat turvaksesi jonkun NATOn palkka-armeijan. Et ymmärrä mistä 'erimielisyydet' johtuvat - ne johtuvat sinusta!
Tuossa sulle video:
http://www.youtube.com/watch?v=Onhg938pZMg
-- taisi tämä
olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kirjoitin tännemielipidettäni, kun saan vastaukseksi vain imbesillien kommentteja, jostain syystä kaikki tollot viihtyvät täällä, ei hemmetti :D
- vitun-tyhmä
taisi tämä kirjoitti:
olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kirjoitin tännemielipidettäni, kun saan vastaukseksi vain imbesillien kommentteja, jostain syystä kaikki tollot viihtyvät täällä, ei hemmetti :D
Se on ihan totta, että tää palsta imee kaikki tollot ja muut vitun tyhmät. On täällä silti välillä jotkut ihan viksujakin jutelleet.
Itse syyllistyit tuossa nimittämään asepalvelusta pentujen leikkikouluksi. Osittain se on tällä nykysysteemillä sitä, koska sinäkin sanoit menneesi sinne pelleilemään.
Tuo taas, että sivari ehdottaa Suomeen palkka-armeijaa, niin osoittaa vaan typeryyttä.
Aseellinen maanpuolustus pitäisi olla vapaaehtoista. Pelataan rehellisesti niillä korteilla, mitkä meillä on. Jos näin olisi, niin myös koko koulutus reservin sotilaaksi olisi asiallista. - Hana
vitun-tyhmä kirjoitti:
Se on ihan totta, että tää palsta imee kaikki tollot ja muut vitun tyhmät. On täällä silti välillä jotkut ihan viksujakin jutelleet.
Itse syyllistyit tuossa nimittämään asepalvelusta pentujen leikkikouluksi. Osittain se on tällä nykysysteemillä sitä, koska sinäkin sanoit menneesi sinne pelleilemään.
Tuo taas, että sivari ehdottaa Suomeen palkka-armeijaa, niin osoittaa vaan typeryyttä.
Aseellinen maanpuolustus pitäisi olla vapaaehtoista. Pelataan rehellisesti niillä korteilla, mitkä meillä on. Jos näin olisi, niin myös koko koulutus reservin sotilaaksi olisi asiallista."Aseellinen maanpuolustus pitäisi olla vapaaehtoista"
Kuinka monta ihmistä saisit siihen sinun vapaaehtoiseen asepuolustukseen, mikäli se ei ole "pakollinen" tai "palkattu". Sinne vapaaehtoiseen armeijaan ei menisi enää kukaan, jos se olisi vapaaehtoinen.
Toki täytyy myöntää, että lapsuudessa pidin arvossa isäpuoleni ammattia ja kuulen häneltä vielä tänäkin päivänä uutiset armeijaan liittyen, vaikka välillä ei moinen mua kiinnosta. Tosin nykymuodossa armeija ei tule säilymään...se muuttuu "palkalliseksi vapaaehtoisarmeijaksi" Naton myötä. Ruotsi on päättänyt liittyä Natoon. Olemme tällöin "motissa", ellemme siihen liity myöskin. Tämä "Suomen itsenäisyyden" -propagandasta tulee toivottavasti loppu. Olisi nyt uskonut, että se olisi päättynyt yli 10 vuotta sitten kun Suomi liitettiin Euroopan unioniin. Suomen markka olisi pitänyt pysyä...olen samaa mieltä, mutta tavallaan siitä alkoikin periaatteessa "Suomen itsenäisyyden" osittainen menetys. Herrat siirtää vaan asiapapereita ja rahoja, niin asiakäsitteet voivat jo tällöin muuttua toiseksi, mitä se on "joskus muinoin" ollut!
"Tuo taas, että sivari ehdottaa Suomeen palkka-armeijaa, niin osoittaa vaan typeryyttä."
Minusta se ei ole tyhmyyttä, vaan sellaista että sivari osaa myöskin ajatella asioita...Suomen valtio jokatapauksessa tarvitsee henkilöitä maanpuolustustehtäviin...mutta kuitenkin se nykymuoto pitää muuttua "palkka-armeijaksi"..eli kuten sanoitkin "vapaaehtoiseksi". Vapaaehtoisesti haet työpaikkasikin!? - paradoksaalista....
vitun-tyhmä kirjoitti:
Aseellinen maanpuolustus pitäisi olla vapaaehtoista. Pelataan rehellisesti niillä korteilla, mitkä meillä on. Jos näin olisi, niin myös koko koulutus reservin sotilaaksi olisi asiallista.... että puolustusvoimien johdon mukaan ainoa keino saada heidän toivomaansa ja tarvitsemaansa väkeä armeijaan on asevelvollisuus.
Taisi olla amiraali Kaskeala, joka sanoi, että sotilaskoulutuksen ollessa vapaaehtoista, sinne hakeutuisi "vääränlaista ainesta".
Eli siis ammattisotilaatkin ovat sitä mieltä, ettei intti-intoilijoista oikein ole mihinkään. - vitun-tyhmä
paradoksaalista.... kirjoitti:
... että puolustusvoimien johdon mukaan ainoa keino saada heidän toivomaansa ja tarvitsemaansa väkeä armeijaan on asevelvollisuus.
Taisi olla amiraali Kaskeala, joka sanoi, että sotilaskoulutuksen ollessa vapaaehtoista, sinne hakeutuisi "vääränlaista ainesta".
Eli siis ammattisotilaatkin ovat sitä mieltä, ettei intti-intoilijoista oikein ole mihinkään.Tämä Kaskeala on pelkkä sätkyukko, jolla ei ole lupa ilmaista muuta kuin 'virallisia' ajatuksia kasarmin ulkopuolelle.
http://turunsanomat.fi/itsenaisyyspaiva/?ts=1,3:2008:0:0,4:52:0:0:0;4:53:3:1:2002-12-06,104:53:133230,1:0:0:0:0:0:
Mitähän sinäkin tarkoitat tuolla sanalla "intti-intoilija"? - vitun-tyhmä
Hana kirjoitti:
"Aseellinen maanpuolustus pitäisi olla vapaaehtoista"
Kuinka monta ihmistä saisit siihen sinun vapaaehtoiseen asepuolustukseen, mikäli se ei ole "pakollinen" tai "palkattu". Sinne vapaaehtoiseen armeijaan ei menisi enää kukaan, jos se olisi vapaaehtoinen.
Toki täytyy myöntää, että lapsuudessa pidin arvossa isäpuoleni ammattia ja kuulen häneltä vielä tänäkin päivänä uutiset armeijaan liittyen, vaikka välillä ei moinen mua kiinnosta. Tosin nykymuodossa armeija ei tule säilymään...se muuttuu "palkalliseksi vapaaehtoisarmeijaksi" Naton myötä. Ruotsi on päättänyt liittyä Natoon. Olemme tällöin "motissa", ellemme siihen liity myöskin. Tämä "Suomen itsenäisyyden" -propagandasta tulee toivottavasti loppu. Olisi nyt uskonut, että se olisi päättynyt yli 10 vuotta sitten kun Suomi liitettiin Euroopan unioniin. Suomen markka olisi pitänyt pysyä...olen samaa mieltä, mutta tavallaan siitä alkoikin periaatteessa "Suomen itsenäisyyden" osittainen menetys. Herrat siirtää vaan asiapapereita ja rahoja, niin asiakäsitteet voivat jo tällöin muuttua toiseksi, mitä se on "joskus muinoin" ollut!
"Tuo taas, että sivari ehdottaa Suomeen palkka-armeijaa, niin osoittaa vaan typeryyttä."
Minusta se ei ole tyhmyyttä, vaan sellaista että sivari osaa myöskin ajatella asioita...Suomen valtio jokatapauksessa tarvitsee henkilöitä maanpuolustustehtäviin...mutta kuitenkin se nykymuoto pitää muuttua "palkka-armeijaksi"..eli kuten sanoitkin "vapaaehtoiseksi". Vapaaehtoisesti haet työpaikkasikin!?jolla voisit ajatella niin ymmärtäisit, mikä on NATO ja mikä on palkka-armeija ja mikä on Suomen puolustusvoimien rooli suhteessa Venäjään, jonka takia meillä sotakone on.
http://www.vunet.org/ulkomaat/maailman_mediat_kiinnittavat-3176.html
- - tarkoitan...
vitun-tyhmä kirjoitti:
Tämä Kaskeala on pelkkä sätkyukko, jolla ei ole lupa ilmaista muuta kuin 'virallisia' ajatuksia kasarmin ulkopuolelle.
http://turunsanomat.fi/itsenaisyyspaiva/?ts=1,3:2008:0:0,4:52:0:0:0;4:53:3:1:2002-12-06,104:53:133230,1:0:0:0:0:0:
Mitähän sinäkin tarkoitat tuolla sanalla "intti-intoilija"?... intin krittikitöntä ihailijaa; häviäjää, jolle vielä 30-50 vuotiaanakin jokin varusmiespalveluksessa tehty juttu on se elämän suola (koska ennen ja jälkeen intin ei ole oikein tapahtunut mitään).
Monella asepalveluksen asiallisesti suorittaneella on huomattavan paljon muutakin elämää, ja kantahenkilökuntakin on huomannut heidät paremmaksi ainekseksi, kuin nuo ikuisesti inttijuttuja hokemaan tuomitut älykääpiöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042915Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391550Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911406- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze117957Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763