Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kipustimulaattori

kivuton?

onko kellään kokemusta kipustimulaattorista olisi kiva kuulla myös muita laitteen käyttäjiä miten auttanut ja onko ollut ongelmia tai muita haittoja itselleni on laite laitettu sormen herkosärkyyn särky amputaation haitta laite ollut vasta 2kk

8

3172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulla

      Käytössäni on TENS-stimulaattori, eli pieni laatikko, jossa patteri 9V, ja silikoonilätkät, jotka geelin kanssa teipataan iholle. Tämä laite on ollut käytösssäni vuoden ajan yhtäjaksoisesti, hoidan sillä selästä johtuvaa hermojuurikipua, lisäksi on kipukynnystä nostamassa masennuslääke pienellä annostuksella yöksi.
      Olen kokenut hoidosta olevan apua. Muutama vuosi sitten hoidin samalla laitteella lonkan limapussintulehdusta, ja se auttoi siihenkin. Ilmeisesti sähköstimulaation tehosta ei ole tieteellistä näyttöä, mutta osa kipupotilaista saa siitä apua. Kivunhoidon asiantuntijat suosittelevat sitä jokaiselle kipupotilaalle kokeiltavaksi, jos ei ole käyttöesteenä esim sydämentahdistin tms.
      Eli kannattaa kokeilla ja kuulostella vaikutusta, kärsivällisesti, vaikutus ei tule "kertalaakista", vaan pitkällä aikavälillä.
      yst.terv. Ulla

    • Nimetön

      Minulla on myös käytösä sähkölätkät.Jos käytän sitä puolituntia kutewn on suositus,se ei auta mitään mutta jos annan jyskyttää tunnin niin vähäksi aikaa helpottaa.
      Lääkitys on Lyrikka 600mg,tradolan retard.200mg,arkoxia 120mg ja noritrin 100mg.On päivi jolloin nämä eivät vie kipuani paljonkaan pois,mutta on päiviä että jätän joitakin pois.
      Lääkäri sanoi että jos pystyisin arkoxin lopettamaan kun se voi vaurioittaa maksaa.

      On ne jänniä nuo lääkärit kun yksi vaihtoi panakodin arkoxiin kun k sanoi että panakod on vaarallista maksalle ja vaihtoi sen arkoxiin.

      Huumorilla ja ihanien naapureiden ansiosta päivät kuluvat kivuista huolimatta.

    • kivuton

      tämä minun laite ei ole tns vaan tämä on itseni sisälle leikattu joka jää pysyväksi en saanut apua tnstä tämä on takajoustestimulaattori

      • karkki27

        Minullekin ollaan laittamassa takajoustestimulaattoria. Olen 27 vuotias, neljä selkäleikkausta vuoden sisällä tehty. Hermoja vaurioitunut ja kivut on sietämättömät välillä.
        Kuntoilu, fysikaalinen, ihana perhe ja ystävät auttaa minuakin kaiken p-askan keskellä. Onko siitä takajoustehässäkästä hyötyä?
        Minulle ei ole mistään lääkkeistä ollut apua, kaikki on ollut käytössä. Tällä hetkellä durogesic laastari, vaihto 3vrkden välein, 1600 mg gabrionia vuorokaudessa, cymbalta 60mg kerran vuorokaudessa. Ei apuja ole näistäkään. Lääkeainetestit tehtiin aika vasta ja lääkitys on kohallaan, mutta ei ainakaan näillä ole minuun vaikutusta, toleranssi?
        Jäykistysalue selässä on välillä todella kipeänä, kaikki siellä kuitenkin ok kuvien perusteella, mutta kipuilua usein.
        Mutta pilke silmäkulmassa kohti tulevaisuutta!=)
        Voimia kaikille selkäpotilaille(ja tietty muillekin)!


    • kirraaja

      Minulle asenettiin Tayksissa -96 kipustimulaattori rintarankamurtumien aiheuttaman hermosäryn takia . Laite asennettiin vasemmalle kylkikaaren päälle josta johdot uitettiin kylkeä pitkin kipualueelle rintarankaan jonne johdot asennettiin elektroneihin. Saan itse säädellä sykkkeen taajuuttaa ja muutenkin käyttää sitä tarppeni mukaan . Lepokipuu laite on ollut erinomainen , liikkuessa taas syke voi tulla voimakkaana tuntemuksena ja näin ärsytää kipualetta. Muutoin suosittelen laitetta 10 v kokemuksella itselleni laitteeseen on vaihdettu 3 uutta patteria (yksinkertainen toimenpide päiväkirurgiassa). Unilääkkeitä ei ole tarvinut popsia ja muukin päivittäinen kipulääkitys on vähentynyt laitteen asennuksen jälkeen .

    • AnnBell

      Onko kenellekään asennettu sydämentahdistinta?Onko se ns.päiväkirurkinen toimenpide siis että ei vaadi yöpymistä sairaalassa?

      • Anonyymi

        mulla on sekin ja päivä kirurgiassa laitetiin eli olen durasel on takajouste simulaattori seka tahdistin


    • Anonyymi

      mulla on ollut 3vuotta takajoustestimulaattori poistamasssydän kipua on hyvin toiminut . ainua haitta on tuo perspaikka ja talvi kylmyys. tulle todennäköisesti viahto piakkoin täytyy vissiin ottaa se kylkeen . lievää kipuilua on siltikin välillä mut sen jo sietää ......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe