Uudet autot ovat paljon parempia kuin vanhat autot (vikaantuvat vähemmmän, ruostetta tulee vähemmän, kuluttavat vähemmän bensaa, ovat tehokkaampia, ovat kauniimpia, saastuttavat vähemmän, ovat hiljaisempia ja turvallisempia).
En tajua miksi joku ajaa vieläkin jollain yli 10vuotiaalla autolla, joka tulee luultavasti kokoaikaisen korjaamisen ja virittelynsä takia maksamaan mahdollisesti jopa paljon enemmän kuin joku uusi auto.
Ei ole varmaan mitään yli 10vuotiasta autoa, jota joutuu korjaamaan viikottain, mutta varmaan kaikki 5vuotiaat autot ovat kestäneet vieläkin ilman ensimmäisenkään vian ilmaantumista).
Turvallisuudesta voidaan sanoa se, että ajakaapa 100km/h joku korkeintaan 5vuotta vanha auto päin seinää ja sitten samaa vauhtia joku yli 10vuotta vanha auto päin seinää niin vanhalla rutkulla ajava on suuremmalla mahdollisuudella saanut pahempia vammoja ja mahdollisesti jopa kuollut, kun uudella autolla ajajalla saattaa olla pahin vamma vain joku naarmu.
vanhat autot vs uudet autot
31
3199
Vastaukset
- ..............................
"Uudet autot ovat paljon parempia kuin vanhat autot (vikaantuvat vähemmmän..."
Totta useimmissa tapauksissa.
"...ruostetta tulee vähemmän..."
Ruosteen tulo alkaa yleensä häiritä vasta kun katsastusmies löytää pohjasta reikiä. On paljon yli 15-vuotta vanhoja autoja, joita ei vielä ole tarvinut hitsata ja joissa ei päälle päin näy ollenkaan ruostetta.
"...kuluttavat vähemmän bensaa..."
Jos verrataan sisätiloiltaan samankokoisia autoja, ero polttoaineenkulutuksessa on aivan olematon.
"...ovat tehokkaampia..."
Mutta teho/paino suhde ja suorituskyky eivät ole juurikaan parempia
"...ovat kauniimpia..."
Makuasia, joku voi olla toistakin mieltä.
"...saastuttavat vähemmän..."
Pitää paikkansa, mutta ero on melko pieni. Jos otetaan huomioon uuden auton valmistamisen aiheuttamat päästöt, vanhalla ajaminen on useimmissa tapauksissa vähemmän saastuttavaa.
"...ovat hiljaisempia ja turvallisempia)."
Totta.
"En tajua miksi joku ajaa vieläkin jollain yli 10vuotiaalla autolla, joka tulee luultavasti kokoaikaisen korjaamisen ja virittelynsä takia maksamaan mahdollisesti jopa paljon enemmän kuin joku uusi auto."
Vanhoihin autoihin saa usein osia melko halvalla, ja jos itse korjaa, työstä ei tarvitse maksaa mitään. Eikä 10 - 15 vuotta vanhaakaan sentään koko ajan tarvitse korjata, uudessa saattaa olla jopa enemmän korjattavaa. Jos autosta on maksanut 2 - 3 k€ ja samankokoinen uusi maksaa 20 - 30 k€ jää korjaamiseen aika paljon rahaa. Parin tonnin autoon ei kannata ylimääräisiä vakuutuksiakaan ottaa, ja taas tulee säästöä uuteen verrattuna.
"Ei ole varmaan mitään yli 10vuotiasta autoa, jota joutuu korjaamaan viikottain, mutta varmaan kaikki 5vuotiaat autot ovat kestäneet vieläkin ilman ensimmäisenkään vian ilmaantumista)."
Todennäköisesti kaikissa 5-vuotiaissa on jo jotain vikaa ollut. Korjaus on ehkä mennyt takuuseen, mutta on siinä auton korjaamolla käyttämisessäkin oma vaivansa.
"...ajakaapa 100km/h joku korkeintaan 5vuotta vanha auto päin seinää ja sitten samaa vauhtia joku yli 10vuotta vanha..."
ÄLKÄÄ AJAKO. Henki lähtee varmasti jo sen uudehkon turvallisuutta testatessa. Vaikka turvallisuuden paraneminen onkin ollut nopeaa, ei uusikaan auto matkustajia aivan miltä tahansa pysty suojelemaan.- Vaarallista
Uudet autot on liian voimakkaita.
70hp ja sillä siisti, riittää kulkemaan 120km/h eikä yhtään ylitse tarvitse kulkea.
Sama oli vaikka sähköauto. Laki pitää saada että auto ei saa kiihtyä 100km/h nopeammin kun 14 sekuntiin , kaikki muu on vaarallista. Itselläni on sellainen peto joka kiihtyy 3 s/100 ja on vaarallinen. Pitänee tilata tehtaalta erikoistilauksena auto joka täyttää minun vaatimukseni.
- Markkanen.
Itselläni on 1989-vuosimallinen Volvo, jolla on ajettu vasta 370 000 km.
En tiedä, kuinka paljon vähemmän se voisi vielä vikaantua. Se ei ole koskaan jättänyt matkaa kesken ja ainoat kerrat, kun se on jättänyt käynnistymättä, on syynä ollut akun tyhjeneminen joko vanhuuttaan tai siitä syystä, että on unohtunut radio tai valot päälle pitkäksi aikaa. Tottahan siihen on joitain kulutusosia vaihdettu, mutta kun niihin uusiin autoihin vaihdetaan ikuisuusosiakin, kuten jotain sytytyksen ohjausyksiköitä ja keskuslukituksen moottoreita(vaimon siskon Corolla-02), virtalukkoja (veljen Mersu C -01), tukivarsia (Naapurin Alfa Romeo -03), Kallistuksen vakaajan jotain tankoja (Naapurin Citroen -03, appiukon Volvo -03), jopa ovia (työkaverin Ford Mondeo -01 tai -02)...
Jarruja ja pyöränlaakereitakin nämä 2000-luvun autot tuntuvat oikein hotkivan ja juuri koskaan niissä ei ole molemmat ajovalot yhtäaikaa toiminnassa (syövätkö ne polttimoita?)
Onhan omaanikin vaihdettu muutama polttimo, laturin remmi, tuulilasinpyyhkijän sulkia, pakoputkisto kerran ja iskunvaimentimet samoin, mutta Appiukon uudehkoon Volvoon on vaihdettu takajousetkin, vaikka mittarissa ei ole kuin 60 000 km! Kun sen starttimoottori meni mykäksi, sitä ei saanut työntää käyntiin, piti hinata. Korjaamolla totesivat, että "hyvinhän tämä lähtee eivätkä tehneet asialle mitään". Vika on uusiutunut ainakin kahdesti.
Vikaantuminen uudet - vanhat (1-1)
Oma autoni on ruostesuojattu parivuotiaana ja muistaakseni kerran suojausta on täydennetty. Se on päällepäin jokseenkin ruosteeton eikä katsastuksen vuoksi ainakaan ole tarvinnut hitsailla uutta peltiä. Uuden TM:n mukaan eräät uudet autot ovat muutaman vuoden kuluttua jo vahvasti ruosteessa.
Ruostuminen (1-1)
Volvo 740 GL injection kuluttaa polttoainetta sekalaisessa ajossa noin 9 litraa satasella. Apiukon pienempi, mutta painavampi S 60 kuluttaa "hieman yli 9 litraa satasella") Varmasti löytyy päinvastaisikain esimerkkejä, mutta kuinka paljon?
Kulutus uusi - vanha (1-1).
Ja toistaiseksi olen hengissäkin pysynyt. - varovasti
Yhtä upouutta lukuunottamatta kaikki autoni ovat olleet yli kymmenvuotiaita. Nykyistä, 14-vuotiasta vanhusta, olen ajanut 4 vuotta korjauttamatta kertaakaan. Vikoja ei ole ja meno on halpaa. Auto on vielä nättikin.
Ottakaa vain sitä pankkilainaa, kyllä ainakin naapuri kadehtii! :D - vikaa
jos ehdoin tahdoin ajaa mielummin vanhaa kuin uutta.
Jos rahatilanteen vuoksi joutuu vanhalla ajaan, niin se on tietenkin eri asia.- arvaatko kuka?
ajan mieluummin vanhaa kuin uutta, olkoon sitten vikaa kumman tahansa päässä, sinun tai minun.
18 -vuotias autoni kuluttaa reilusti vähemmän polttoainetta kuin sisätiloiltaan saman kokoiset nykyautot kiitos edistuksellisemmän tekniikan. Varaosat ovat halpoja eikä yhtenään hajoavaa elektroniikkaa ole kuin välttämättömät sytytysyksikkö ja laturi. Kalliit huoltokohteetkin puuttuvat, kuten ilmastointi ja tarpeeton ohjaustehostin. Sinkityt pellitkin ovat vielä ehjät.
Kaikki polttoaine muuttuu nykyuskonnon mukaan saasteeksi. Kun siis autoni vie noin 20 % vähemmän polttoainetta kuin nykyinen vastaava, saastutan luontoa ja kulutan uusiutumattomia luonnonvaroja 20 % vähemmän. Puhumattakaan siitä, mitä uuden auton teko kuluttaisi ja saastuttaisi.
Kyllä sekin minun luonteelleni sopii, että kuvitellaan ettei minulla ole varaa uuteen autoon. Itseasiassa ostin juuri viidennen huoneiston ja harkitsen kuudennen ostamista. Saan niistä vähän taskurahaa vuokralaisilta. Ja ajan tyytyväisenä vanhalla autolla, jonka korjaan itse, olenhan alan ammattilainen peruskoulutukseltani, vaikka varsinaisen leipätyöni muulla alalla tehnyt. - sitroen.
arvaatko kuka? kirjoitti:
ajan mieluummin vanhaa kuin uutta, olkoon sitten vikaa kumman tahansa päässä, sinun tai minun.
18 -vuotias autoni kuluttaa reilusti vähemmän polttoainetta kuin sisätiloiltaan saman kokoiset nykyautot kiitos edistuksellisemmän tekniikan. Varaosat ovat halpoja eikä yhtenään hajoavaa elektroniikkaa ole kuin välttämättömät sytytysyksikkö ja laturi. Kalliit huoltokohteetkin puuttuvat, kuten ilmastointi ja tarpeeton ohjaustehostin. Sinkityt pellitkin ovat vielä ehjät.
Kaikki polttoaine muuttuu nykyuskonnon mukaan saasteeksi. Kun siis autoni vie noin 20 % vähemmän polttoainetta kuin nykyinen vastaava, saastutan luontoa ja kulutan uusiutumattomia luonnonvaroja 20 % vähemmän. Puhumattakaan siitä, mitä uuden auton teko kuluttaisi ja saastuttaisi.
Kyllä sekin minun luonteelleni sopii, että kuvitellaan ettei minulla ole varaa uuteen autoon. Itseasiassa ostin juuri viidennen huoneiston ja harkitsen kuudennen ostamista. Saan niistä vähän taskurahaa vuokralaisilta. Ja ajan tyytyväisenä vanhalla autolla, jonka korjaan itse, olenhan alan ammattilainen peruskoulutukseltani, vaikka varsinaisen leipätyöni muulla alalla tehnyt.olen nimimerkki sitroen!
- Cedric
Itse ajan 21-vuotta vanhalla autolla josta löytyy kaikki sähköherkut... Onhan se tietenki turvattomampi ja saastuttaa enemmän mutta minulla kyse oli rahsta sekä siitä että minusta kaikki uudet autot ovat muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta aivan kamalan näköisiä.
se on makuasia sanoi koira kun pallejaan nuoli. - Anonyymi
arvaatko kuka? kirjoitti:
ajan mieluummin vanhaa kuin uutta, olkoon sitten vikaa kumman tahansa päässä, sinun tai minun.
18 -vuotias autoni kuluttaa reilusti vähemmän polttoainetta kuin sisätiloiltaan saman kokoiset nykyautot kiitos edistuksellisemmän tekniikan. Varaosat ovat halpoja eikä yhtenään hajoavaa elektroniikkaa ole kuin välttämättömät sytytysyksikkö ja laturi. Kalliit huoltokohteetkin puuttuvat, kuten ilmastointi ja tarpeeton ohjaustehostin. Sinkityt pellitkin ovat vielä ehjät.
Kaikki polttoaine muuttuu nykyuskonnon mukaan saasteeksi. Kun siis autoni vie noin 20 % vähemmän polttoainetta kuin nykyinen vastaava, saastutan luontoa ja kulutan uusiutumattomia luonnonvaroja 20 % vähemmän. Puhumattakaan siitä, mitä uuden auton teko kuluttaisi ja saastuttaisi.
Kyllä sekin minun luonteelleni sopii, että kuvitellaan ettei minulla ole varaa uuteen autoon. Itseasiassa ostin juuri viidennen huoneiston ja harkitsen kuudennen ostamista. Saan niistä vähän taskurahaa vuokralaisilta. Ja ajan tyytyväisenä vanhalla autolla, jonka korjaan itse, olenhan alan ammattilainen peruskoulutukseltani, vaikka varsinaisen leipätyöni muulla alalla tehnyt.Sama. Vanhempani haluavat että hankkisin jonkun hyrbiidin mutta ajan mielummin ruosteista ruosteista läpmätää paskaa 80-luvun lopun Corolla kuin mitään hyrbiidin Mersua.
- että mitä
Siis tarkoittaako aloittaja että 5v auto = uusi auto?
Käsittämätöntä. Olen joskus nuoruudessa tainnut omistaa noin vanhan auton. - mikä on vanha
Itseasiassa eihän kukaan aja uudella autolla.
Kun auton on ajanut liikeestä ulos, os se jo käytetty. Tai itseasiassa "uusillakin autoilla" jo siellä liikkeessä (ennen luovutusta) on jo matkamittarissa muutama kilometri, ainakin niissä jotka itse olen ostanut. - hah!
Ihan sama, onko kyseessä uusi vai vanha auto, jos ajat sen 100 km/h päin seinää. Eikös noissa törmäystesteissäkin nopeus ole alle 60 km/h ja törmäys vieläpä ainoastaan osittain kiinteään esteeseen. Eli satasta jos ajat seinään, niin henki menee joka tapauksessa.
- ------------
Voi vammautua vakavasti, mutta suurella mahdollisuudella jää eloon kiitos kaikkien turvasysteemien, kuten turvavöiden, ilmatyynyn ja turvakori ja rakenteiden vuoksi. Vanhoissa autoissa noita ei ole, joten ei ole mahdollista vammautua vaan se on suoraan kuolema.
- Anonyymi
------------ kirjoitti:
Voi vammautua vakavasti, mutta suurella mahdollisuudella jää eloon kiitos kaikkien turvasysteemien, kuten turvavöiden, ilmatyynyn ja turvakori ja rakenteiden vuoksi. Vanhoissa autoissa noita ei ole, joten ei ole mahdollista vammautua vaan se on suoraan kuolema.
Eli uusilla autoilla kituu pidempään. Ei ihmisen kroppa kuitenkaan kestä äkkipysäysta 100 -> 0 vahinngoittumatta. Sisuskalut retkahtavat ja repeilevät joka tapauksessa.
- Autoileva
Niin kaverini ajaa 1963 vuoden autoa , samaa autoa ajanut vuodesta 1965, kaverina hänellä samaa merkkiä 1967, ei vikoja ole ollut 47 vuoteen . En tiedä onko se paljon tai vähän mutta ainakin hänellä menee korjaamolle 0€ rahaa ja hän harmittelee kun kukaan ei maksa hänelle korvausta kun renkaiden urien väliin jää kiviä jotka hän joutuu kaivamaan pois meiselillä.
Ei hänen autonsa ainakaan ole hänen henkeään uhannut mitenkään .
Kannattaako niitä kaikkia hienouksia kuskata koko ikänsä mukana kun niitä ei kuitenkaan koskaan tarvitse. Olaan varmaan tultu siihen pisteeseen että autosta pitäisi karsia kaikki turhat hepenneet pois ja tehdä perus auto jossa on juuri sopivan kokoinen moottori joka polttaa polttoaineen tarkasti ettei päästöjä synny. Tehot kohdilleen ettei tarvitse päästöjen takia auton painoa lisätä joka taas vastaavasti tarvitsee lisä hepeneitä.
Autoa voi verrata maratoonariin joka juoksee 50km huopasaapaat jalassa ylämaanaudan nahka täyspikine villoineen päällä . Sellainen on auto nyt. Raskas kömpelö huono näkyvyys, ja surkea hallittavuus , ohjaus on monta kuolemaa aiheuttanut. Auto ohjaus meni metsikköön kun luovuttiin ohjaus simpukasta. Nyt autojen ohjaus on kuin polku pyörässä mutta vailla tuntoa. Yhden senttimetrin liike 120km/h kaataa useammat autot tai ainakin hallittavuus on onnenkauppaa.
Tiellä liikuva voi nähdä mitä ihmeellisempiä hyppäyksiä mitä autot poukkoilee kun pelästyy jotain .
tai joutuu väistämään vaikka jänistä .
Nyky autoista on tehty turvattomia ja tahallaan. - uusissa-vikaa
Kyllä on päin vastoin. Uusissa on paljon enemmän vikoja ja monelle ollut ihmetys kun tulee se eka katsastus ja vikalista sellanen ettei parilla tonnilla saa edes osia.Sähköviat on muuten kaikkein kalleimpia korjata yleensäkkin ja aina ollut joten minulla vanha neliveto Hiace jonka sain faijalta ollut sillä uudesta lähtien ja ajettu 203000km ja kaikki huollot tehty kunnolla ja öljytkin se vaihtoi aina kerran vuodessa ja joka toinen vuosi perä ja laatikkoöljyt vaikk ajoi sillä 10 000km vain vuodessa.2001 ja ainoa viat huoltokohteet olleet parit vetarin kumit ja pyörän laakerit ja kerran pakopuken takapönttö. Tietenkin 4 vuoden välein on jakohihna ja vesipumppu aina vaihdettu samalla.
Ei abs jarruja ei sähköikkunoita ei turvatyynyä ei mitään elektroniikkaa ei edes elektronista ruiskutusta. Ainot sähkälaitteet on stereot ja keskuslukitus ja sekin vain kuskin ovessa toimivana. Aina mennyt leimasta läpi huomautuksetta. - vanhaauto
Uusissa autoissa on ihan typeriä vikoja kuten tutun Hondan citymaasturissa. Siitä hävisi yhteys sähköiseltä kaasupolkimelta moottoriin ja korjaus maksoi tuhannen euroa. Vanhemman auton kaasuvaijeri olisi luultavasti ikuinen ja rikkoontuessaankin todella halpa korjata.
Samoin uudemmissa autoissa jatkuvat vikatilat ja moottorin ohjauken häiriöt, joita ei saa korjattua kuin ammattilainen tai sitten vaihdellaan kalliita komponenttejä. Vanhemmassa autossa käyntiviat löytyi valtaosin kaasuttimen säädöistä ja virranjakajasta jotka osasi taitamatonkin saada toimintaan.
Ja kun aina valitetaan vanhoista autoista, niin mistä moni työmatkaautoilija saa uudehkon muutaman satasen työmatka-auton johon hänellä on varaa? Varsinkaan nuorella työmiehellä ei ole varaa ostaa alle kymmenen vuoden vanhaa autoa. - Auto1988
Mä ajelen välillä työmatkaa yms. 30 -vuotiaalla autolla kun sillä vaan on niin hauska fiilis ajella. Toki viimeistely ja korin turvarakenteet huonommat kuin uudemmissa ja ruostetta on seuraavaankin katsastukseen. Mutta näkyväisyys ja ajamisen tunnokkuus parempi kuin taloutemme vm.2018 autossa.
Korjaamistahan tässä 30-vuotiaassa olisi varsinkin jos viimesen päälle auton haluaa (mm.toisen takaoven sähkölasi ei nyt toimi) mutta ei kyllä tänäkään vuonna ole juuri remontteja ollut vaikka onkin ns. pikkuvikaisen maineen omaava merkki. Ruostuminenhan vanhan auton pahin ongelma yleensä on mutta uutta peltiä voi aina hitsata tarvittaessa. - Auto1988
Viime katsastukseen piti peltiä laittaa ja pakoputki korjata. Ei silloin muuta. Tosin eihän tällä vanhalla tule ajettuakaan kuin noin 5000 km vuodessa.
- pakumies671
Aloittaja.
Jos ajat uudella autollasi 100 km/h nopeudella päin jykevää seinää, maksan kyllä uuden auton ja vielä 5000 € päälle jos selviät pelkällä naarmulla.
Jos, ja kun kuolet tai vammaudut pahasti, olen onnellinen että on yksi noin pahasti pihalla oleva ihminen vähemmän jäljellä. - pakumies671
Aloittajalle tiedoksi.
Jos ajaa vaikka uudella pikkumersulla nokkakolarin 80- luvun chevrolet Caprisen kanssa, olisin paljon mielummin siinä Chevyssä, siitäkin huolimatta että kuluttaa ja saastuttaa enemmän. On muuten hiljaisempikin.
Jos tosiaan olet sitä mieltä että jykevään seinään voit ajaa satasen vauhdilla ja selviät naarmuilla, niin olen valmis maksamaan sulle uuden auton ja vielä kymppitonnin päälle.
Jos käy pahemmin, en maksa tietenkään mitään. Kokeile ihmeessä. Lopputuloshan on sun mielestä uusi auto rikki menneen tilalle ja kymppitonni rahaa. Mun mielestä yksi todellisuudentajun menettänyt heittää henkensä, ja se on hyvä. - VanhallaIlmastosäästöä
Auto pitää ajaa loppuun. Uuden auton valmistus vastaa noin 70-120 tkm ajokilmometrin ilmastopäästöjä. Lisäksi autot ovat lähes 100% tuontitavaraa, joten kuljetukset lisää päästöjä ja rahaa valuu ulkomaille. Kun taas korjautat vanhaa autoasi kyläsepällä ja katsastat sen joka vuosi, lisäät kotimaan työllisyyttä ja voit olla varma, että raha jää hyödyttää suuremmalla todennäköisyydellä suomen taloutta.
- pakumies671
Tuo on harvinaisen totta, paitsi kuljetusten osalta. Vaikka auto tuotaisiin autolaivalla Japanista, sen ympäristövaikutus verrattuna kotimaassa tehtyyn on käyttöaikana kuitattu jos auto kuluttaa muutaman desin vähemmän kuin kotimaassa tehty.
- Anonyymi
En halua rikastuttaa korjaamoja ja katsastajia.
- Anonyymi
Autoille on suunniteltu käyttöikä, jonka jälkeen siinä alkaa olemaan kaikenlaista remonttia osien hajotessa yksi toisen perään. Suomessa tuo käyttöikä saavutetaan jo keski-ikäisillä autoilla. Puolet autokannasta on yli-ikäisiä romuja. Kiitos autoveron niitä ei romuteta.
- Anonyymi
Hyvä jos edes uusi auto kestää 10 vuotta. Vanhat autot ovat hienompia ja niissä on vielä sitä autoa jäljellä. Niitä voi korjata huoltoasemilla.
- Anonyymi
Autoilu oli hauskempaa vanhemmilla yksinkertaisilla autoilla, huoletonta ajoa mutta nykyautot on semmoisia möhköjä ja täynnä erittäin monimutkaista teknologiaa mikä on kallista korjauttaa. Autoilu ei ole minusta enää hauskaa, siitä on alkanut tulla pikemminkin melkoinen taakka kaikkine valtion aiheuttamine kustannuksineen, palkkojen ostovoiman heikkeneminen rasittaa vielä lisää.
Auto kyllä kumminkin helpottaa arkielämää niin paljon, että siitä luopuminen on erittäin vaikeaa. Paitsi elämän hankaloituminen, se toisi melkoisen tyhjiön mukanaan ja kun syynä autosta luopumiseen olisi enimmäkseen valtion aiheuttamat pelkkään ideologiaan perustuvat ylimääräiset kustannukset, pahaa pelkään että katkeroituisin aika voimakkaasti...- Anonyymi
Tietokonekin pitää olla autossa, mutta sitä ei osata käyttää ja kaikki toiminnot niin moinen valikon takana että kuka jaksaakaan tai jos alkaa selaamaan ajon aikana niin kolarihan siinä tulee. Paljon yksinkertaisempaa ja miellyttävämpää jos kaikille yleisimmin köytetyille on omat säätimet. Sama vaikkapa stereoissa, ennen oli kaikki säätiet itse laitteessa ja kaukosäätimessä, nyt vain pelkät valikot, hyvä jos äänenvoimakkuus enää löytyy.
- Anonyymi
"En tajua miksi joku ajaa vieläkin jollain yli 10vuotiaalla autolla, joka tulee luultavasti kokoaikaisen korjaamisen ja virittelynsä takia maksamaan mahdollisesti jopa paljon enemmän kuin joku uusi auto."
Hassuja ennakkoluuloja. Tai no. Ehkä joku auto onkin jo 10 vuotiaana niin lopussa, että joutuu koko ajan rassaamaan. Itse en ole juurikaan niin uusiin sekaantunut, vaan jotain 15-20 v ikäluokan autonrotiskoja olen käyttänyt viimeiset kolmisenkymmentä vuotta. Ei niitäkään ole yhtenään joutunut korjailemaan. Ei puhettakaan että olisi tullut maksamaan lähellekään uuden auton hankintahintaa. Vanha autohan pistetään paaliin jos on niin paljon vikaa, eikä alun perinkään osteta niin vikaista yksilöä. - Anonyymi
Paljonko sulla on ikää?
- Anonyymi
Uudet autot ovat paskoja. Ei tulisi mieleenikään ostaa uusia autoja. 15-20 vuotta vanhoilla ajelen edullisia ja huolettomia kilometrejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871724- 851232
- 1101123
- 68915
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663