Tolvon ja pahat unet

Saan Tolvon-merkkistä nukahtamislääkettä, joka ennen on kuulemma toiminut masennus/mielialalääkkeenä. Nukahdan hyvin, riippuen omasta tunnetilasta ja väsymyksestä 1-3 tabletin avulla. Vaikuttavat vähän viiveellä (n.1h) Mutta herään joka yö hikisenä kamalaan painajaiseen ja sitte on taas vaikea saada uudestaan unta. Siinä paketissa pitäs lukee että "painajais-pillerit" tai jotain.. Onko kokemuksia?? Vaikuttavat varmaan jokaisella eri tavalla mut tää on ärsytävää!! Illalla jo ennen nukkumaan menoa tiedän näkeväni painajaisia, onneksi joskus nukahdan ilman tolvoniakin.
4615
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Käytin aikanaan vuosia, mutten nähnyt painajaisia, sillä näen niitä muutenkin hyvin harvoin. Antoivat hyvän unen ja rauhoittivat ilman tokkuraisuutta, mutteivat erityisemmin kohottaneet mielialaa.

Äänestä

Tolvonia ei voi pitää nukahtamislääkkeenä, vaan masennus- ja mielialalääkkeenä. Tolvonilla on kyllä hivenen sedatiivisuutta aiheuttavaa vaikutusta.
Kerroit että, heräät aamuyöstä painajaisiin. Tuollainen kielii masennuksesi lisääntymisestä ja tarvitsisit todennäköisesti nukahtamislääkkeen Tolvonin rinnalle tai vaihtoehtoisesti Tolvonin lisäämistä entisestään, että unesi jatkuisi ilman heräämisiä aamuun.
On hatrvinaista, että Tolvon aiheuttaisi painajaisia. Päinvastoin.

Äänestä
  • Mulla on myös masennusta ja siihen eri lääkitys. Mutta ehkäpä keskustelen lääkärin kanssa tästä Tolvonista vielä. Kiitos vastauksista!

    Äänestä

  • aloittaja kirjoitti:

    Mulla on myös masennusta ja siihen eri lääkitys. Mutta ehkäpä keskustelen lääkärin kanssa tästä Tolvonista vielä. Kiitos vastauksista!

    Sain kuulla, että käyttämäni masennuslääke on melkolailla samantapainen ku Tolvon, eli saan ilmeisesti liikaa sivuoireita. Kummaa kun ei lääkäri tätä ole sanonut mulle aikasemmin? Apteekista sain tiedon.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Uneton kirjoitti:

Saan Tolvon-merkkistä nukahtamislääkettä, joka ennen on kuulemma toiminut masennus/mielialalääkkeenä. Nukahdan hyvin, riippuen omasta tunnetilasta ja väsymyksestä 1-3 tabletin avulla. Vaikuttavat vähän viiveellä (n.1h) Mutta herään joka yö hikisenä kamalaan painajaiseen ja sitte on taas vaikea saada uudestaan unta. Siinä paketissa pitäs lukee että "painajais-pillerit" tai jotain.. Onko kokemuksia?? Vaikuttavat varmaan jokaisella eri tavalla mut tää on ärsytävää!! Illalla jo ennen nukkumaan menoa tiedän näkeväni painajaisia, onneksi joskus nukahdan ilman tolvoniakin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu