Mitkä ovat isot rinnat ?

85D

Olen jo vuosia kärsinyt niska-hartiavaivoista ja syynä mielestäni oovat raskaat ja riippuvat rintani. "Nostan" niitä tietenkin rintaliiveillä ja olkaimet painavat, vaikka käytänkin aina leveäolkaimisia liivejä. Kysyin tänään lääkäriltäni, josko minun olisi mahdollista päästä julkiselle puolelle rintojen pienennysleikkaukseen. Hän vain vilkaisi minua etumustani ja totesi, etteivät rintani ole tarpeeksi isot. No, mitkä sitten ovat isot ? Meneekä raja jossain F-kupissa ? Mittasin nännin ja kaulakuopan välisen etäisyden ja pääsin 32 cm:een.

33

6925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps

      Kannattaa käydä lääkärillä uudemman kerran ja kertoa lääkärille noistä pohjois-pohjanmaan sairaanhoitopiirin hoitoonpääsykriteereistä. Löydät ne googlettamalla hakusanana "rintojen pienennysleikkaus" ja taisi olla ekalla sivulla tokavimppa osuma. Tottakai kaikki tapaukset katsotaan erikseen mutta kyllä ne ihan järkevältä ohjeistukselta näyttää.

    • mä vaan

      Olitko terveyskeskuslääkärillä, jolta sait tuon "ei tarpeeksi isot" -kommentin? Mä kävin, sain samantapasen kommentin, mutta olin sitkeä ja sanoin, että haluan lähetteen plastiikkakirurgin polille arvioitavaksi ja jos sieltä sanovat ei, niin sitten se on ei. Tk-lääkäri suostui ja polilla mut arvioinut plastiikkakirurgi mittaili ja tutki eikä kyseenalaistanut yhtään. Otti jonoon heti ja 8kk jälkeen mut leikattiin (siitä on nyt 2kk).

      Mulla kuppikoko oli 70H ja mitta oli muistaakseni 29cm! Eli jos sulla on 85D niin itse rinnoissa ei kovin paljoa eroa meillä (85D:n liivien itse kuppi vastaa 70:n ympäryksellä noin G-kuppia). Suosittelisin siis että menet uudestaan ja kinuat käynnin sellaselle, joka oikeasti päättää leikkausjonoon ottamisesta. Mulla sen ajan saaminen kesti 3kk terveyskeskuslääkärillä käynnistä.

      Tsemppiä!

      • freya

        minulla on se mitta solisluusta nänniin,(joka katsoo varpaisiin)36.eli kärsin valtavasti rinnoistani.niska-ja hartiasäryt piinaa,ja migreeni vielä.


      • Ilta
        freya kirjoitti:

        minulla on se mitta solisluusta nänniin,(joka katsoo varpaisiin)36.eli kärsin valtavasti rinnoistani.niska-ja hartiasäryt piinaa,ja migreeni vielä.

        Mulle kävi ihan samalla tavalla ensimmäisen kerran. Sattui olemaan naislääkäri joka kanssa totesi ettei julkisellapuolella kuulema tehdä piennennysleikkauksia. Menin työterveyslääkärille, joka käski mitata rinnat ja koska mittakriteerit täyttyivät hän laittoi lähetteen keskussairaalaan. Ota mitat valmiiksi ja vaihda vaikka lääkäriä jos mahdollista.


    • tintu

      kokoa 80d.mitta oli kaulakuopasta just sen 32 cm. tk lääkäri sanoi että kriteerit täyttyy hyvinki. painoindeksi on 25.paljon sulla on painoindeksi.

      • Karita75

        Siis onko 80D rinnat isot?
        Tietysti, jos olet 150cm pitkä ja et ole ikinä treenannut mitään, niin onhan ne isot, varsinkin jos ei ole selkälihaksia ollenkaan. Ja 80 cm on iso ympärysmitta todella lyhyelle, mutta se ei muutu leikkuksella vaan laihdutuksella.
        Mutta silti. Ptääkö kaikilla olla 75B?


      • 85D
        Karita75 kirjoitti:

        Siis onko 80D rinnat isot?
        Tietysti, jos olet 150cm pitkä ja et ole ikinä treenannut mitään, niin onhan ne isot, varsinkin jos ei ole selkälihaksia ollenkaan. Ja 80 cm on iso ympärysmitta todella lyhyelle, mutta se ei muutu leikkuksella vaan laihdutuksella.
        Mutta silti. Ptääkö kaikilla olla 75B?

        Eihän kyse ole siitä, että 85D rinnat olisivat jättisuuret vaan siitä, että ne aiheuttavat monille kantajilleen niska-hartiaseudun kipuja. En todellakaan haluaisi pienennyttää rintojani esteettisistä syistä, sillä kyllähän nää tissit miesten silmää miellyttää, mutta kun oma niska ei niitä kestä


      • tintu
        Karita75 kirjoitti:

        Siis onko 80D rinnat isot?
        Tietysti, jos olet 150cm pitkä ja et ole ikinä treenannut mitään, niin onhan ne isot, varsinkin jos ei ole selkälihaksia ollenkaan. Ja 80 cm on iso ympärysmitta todella lyhyelle, mutta se ei muutu leikkuksella vaan laihdutuksella.
        Mutta silti. Ptääkö kaikilla olla 75B?

        en ole lyhyt. 168cm pitkä. mun tissit ei lähe laihutuksella. laihimmillaa olen painanut 52 ja hirveet melonit.itse ainakin koen rintani isoiksi. ja kaikki muutkin... ihana lempinimi "tissi tiina".
        että silleen. sitä paitsi kuppikokokin on vaan suuntaa antava, eikä siitä voi tarkasti määritellä rintojen kokoa. itselläni rinnat pursuaa 80d kupeiata ulos, mutta en ole löytänyt itselleni sopivaa kokoa, koska ei ole varaa ostaa kalliita merkkejä, oikeasta rintsikka liikkeestä. ja hei, ei isot tissit aina tarkota että ois läski.


      • tintu
        tintu kirjoitti:

        en ole lyhyt. 168cm pitkä. mun tissit ei lähe laihutuksella. laihimmillaa olen painanut 52 ja hirveet melonit.itse ainakin koen rintani isoiksi. ja kaikki muutkin... ihana lempinimi "tissi tiina".
        että silleen. sitä paitsi kuppikokokin on vaan suuntaa antava, eikä siitä voi tarkasti määritellä rintojen kokoa. itselläni rinnat pursuaa 80d kupeiata ulos, mutta en ole löytänyt itselleni sopivaa kokoa, koska ei ole varaa ostaa kalliita merkkejä, oikeasta rintsikka liikkeestä. ja hei, ei isot tissit aina tarkota että ois läski.

        rinnanympärysmitta voisi minulla olla myös 75, mutta etippä tuolta kaupoista koko esim75dd.. ei helpolla löydy että se siitä sitten.


      • 75F
        tintu kirjoitti:

        rinnanympärysmitta voisi minulla olla myös 75, mutta etippä tuolta kaupoista koko esim75dd.. ei helpolla löydy että se siitä sitten.

        Mulla on 75F ja löydän liivit ihan tavallisesta marketista, esim. Prismasta tai Cittarista. Maksaahan ne reilusti, mut löytyy, jos hakee.


      • vaan
        Karita75 kirjoitti:

        Siis onko 80D rinnat isot?
        Tietysti, jos olet 150cm pitkä ja et ole ikinä treenannut mitään, niin onhan ne isot, varsinkin jos ei ole selkälihaksia ollenkaan. Ja 80 cm on iso ympärysmitta todella lyhyelle, mutta se ei muutu leikkuksella vaan laihdutuksella.
        Mutta silti. Ptääkö kaikilla olla 75B?

        Voi minä olisin ikionnellinen 75Bn rinnoista. Mulla kanssa raskaat 80D, ite olen 162 cm pitkä ja selkä on lyhyt joten rinnat roikkuu melkein vyötärölle asti. Ja liivien olkaimista jää syvät vaot hartioille vaikka kuinka yritän etsiä leveäolkaimisia. Hartialihakset aina jumissa. Ja kun rintojen alareuna on kylkiluiden tasolla ja sitten kaarituellisten liivien kaaret menee helposti kylkiluiden alapuolelle ja sitten yrität vaivihkaa nostella, ei kivaa. Ja kun ei sitten millään meinaa löytää kivoja vaatteita jotka mahtuis rintojen kohdalta. Olen kyllästynyt venyviin t-paitoihin ja neljä numeroa liian isoihin puseroihin ja jakkuihin.


      • mä vaan
        vaan kirjoitti:

        Voi minä olisin ikionnellinen 75Bn rinnoista. Mulla kanssa raskaat 80D, ite olen 162 cm pitkä ja selkä on lyhyt joten rinnat roikkuu melkein vyötärölle asti. Ja liivien olkaimista jää syvät vaot hartioille vaikka kuinka yritän etsiä leveäolkaimisia. Hartialihakset aina jumissa. Ja kun rintojen alareuna on kylkiluiden tasolla ja sitten kaarituellisten liivien kaaret menee helposti kylkiluiden alapuolelle ja sitten yrität vaivihkaa nostella, ei kivaa. Ja kun ei sitten millään meinaa löytää kivoja vaatteita jotka mahtuis rintojen kohdalta. Olen kyllästynyt venyviin t-paitoihin ja neljä numeroa liian isoihin puseroihin ja jakkuihin.

        Rupesi ihan hymyilyttään kun luin tuota tekstiäsi... Itse kävin julkisen puolen pienennysleikkauksessa 2kk sitten ja on niin ihanaa kun tuo roikkumis-, liivi-, kaarituki-, vaateongelma jne jne on poissa!! Pystyin allekirjoittaan ongelmasi ja voi miten ihanaa oli kävellä vihdoin henkkamaukkaan ja ostaa halterneck-mekko, johon ei tarvi edes rintsikoita alle!! Olen vain haaveillut sellaisista tähän asti... Koko 36 ja istuu hyvin - ei kiristä rinnoista eikä roiku vyötäröltä! Ihan omaksi ilokseni kokeilin myös muita sellaisia vaatteita, joita on voinut vain hypistellä aikaisemmin. :-) Kaarituellisia liivejä en voi vielä pitää, mutta sitä odotellessa.... tavalliset kaupat, here I come (mulla oli 70H-liivit eli ei paljoa löytynyt marketeista)!

        Kirjoitan tätä tekstiä siis silkasta vilpittömästä ilosta, en aiheuttaakseni kenellekään kurjaa oloa tai muutakaan. Kaikkea hyvää!


      • toinen minä vaan
        mä vaan kirjoitti:

        Rupesi ihan hymyilyttään kun luin tuota tekstiäsi... Itse kävin julkisen puolen pienennysleikkauksessa 2kk sitten ja on niin ihanaa kun tuo roikkumis-, liivi-, kaarituki-, vaateongelma jne jne on poissa!! Pystyin allekirjoittaan ongelmasi ja voi miten ihanaa oli kävellä vihdoin henkkamaukkaan ja ostaa halterneck-mekko, johon ei tarvi edes rintsikoita alle!! Olen vain haaveillut sellaisista tähän asti... Koko 36 ja istuu hyvin - ei kiristä rinnoista eikä roiku vyötäröltä! Ihan omaksi ilokseni kokeilin myös muita sellaisia vaatteita, joita on voinut vain hypistellä aikaisemmin. :-) Kaarituellisia liivejä en voi vielä pitää, mutta sitä odotellessa.... tavalliset kaupat, here I come (mulla oli 70H-liivit eli ei paljoa löytynyt marketeista)!

        Kirjoitan tätä tekstiä siis silkasta vilpittömästä ilosta, en aiheuttaakseni kenellekään kurjaa oloa tai muutakaan. Kaikkea hyvää!

        Sori mut en voi olla sanomatta sanaani tähän tekstiin. 70H eli sulla oli kyllä melkoset melonit. Koitko häirintää? Hävettikö rintasi sua vai harmittiko vaan? Siis noitten fyysisten haittojen lisäks.


      • tintu
        75F kirjoitti:

        Mulla on 75F ja löydän liivit ihan tavallisesta marketista, esim. Prismasta tai Cittarista. Maksaahan ne reilusti, mut löytyy, jos hakee.

        oo löytäny. pitää vissiin käyä cittarissa katteleen....


      • tintu
        tintu kirjoitti:

        oo löytäny. pitää vissiin käyä cittarissa katteleen....

        huomioi etten kirjoittanut ettei löydy vaan ei HELPOLLA löydy


      • freya
        mä vaan kirjoitti:

        Rupesi ihan hymyilyttään kun luin tuota tekstiäsi... Itse kävin julkisen puolen pienennysleikkauksessa 2kk sitten ja on niin ihanaa kun tuo roikkumis-, liivi-, kaarituki-, vaateongelma jne jne on poissa!! Pystyin allekirjoittaan ongelmasi ja voi miten ihanaa oli kävellä vihdoin henkkamaukkaan ja ostaa halterneck-mekko, johon ei tarvi edes rintsikoita alle!! Olen vain haaveillut sellaisista tähän asti... Koko 36 ja istuu hyvin - ei kiristä rinnoista eikä roiku vyötäröltä! Ihan omaksi ilokseni kokeilin myös muita sellaisia vaatteita, joita on voinut vain hypistellä aikaisemmin. :-) Kaarituellisia liivejä en voi vielä pitää, mutta sitä odotellessa.... tavalliset kaupat, here I come (mulla oli 70H-liivit eli ei paljoa löytynyt marketeista)!

        Kirjoitan tätä tekstiä siis silkasta vilpittömästä ilosta, en aiheuttaakseni kenellekään kurjaa oloa tai muutakaan. Kaikkea hyvää!

        kokoni on h90,eli vaikeuksia on.särkyä,mitkään vaatteet ei käy päälle.


      • freya
        mä vaan kirjoitti:

        Rupesi ihan hymyilyttään kun luin tuota tekstiäsi... Itse kävin julkisen puolen pienennysleikkauksessa 2kk sitten ja on niin ihanaa kun tuo roikkumis-, liivi-, kaarituki-, vaateongelma jne jne on poissa!! Pystyin allekirjoittaan ongelmasi ja voi miten ihanaa oli kävellä vihdoin henkkamaukkaan ja ostaa halterneck-mekko, johon ei tarvi edes rintsikoita alle!! Olen vain haaveillut sellaisista tähän asti... Koko 36 ja istuu hyvin - ei kiristä rinnoista eikä roiku vyötäröltä! Ihan omaksi ilokseni kokeilin myös muita sellaisia vaatteita, joita on voinut vain hypistellä aikaisemmin. :-) Kaarituellisia liivejä en voi vielä pitää, mutta sitä odotellessa.... tavalliset kaupat, here I come (mulla oli 70H-liivit eli ei paljoa löytynyt marketeista)!

        Kirjoitan tätä tekstiä siis silkasta vilpittömästä ilosta, en aiheuttaakseni kenellekään kurjaa oloa tai muutakaan. Kaikkea hyvää!

        ei ole kyllä ainakaan täältä imatran cittarista löytynyt tuota kokoa!


      • mä vaan
        toinen minä vaan kirjoitti:

        Sori mut en voi olla sanomatta sanaani tähän tekstiin. 70H eli sulla oli kyllä melkoset melonit. Koitko häirintää? Hävettikö rintasi sua vai harmittiko vaan? Siis noitten fyysisten haittojen lisäks.

        Melkoset melonit joo.... :) Kuppikoon kirjain oli noin iso osittain sen takia että 70:n ympäryksellä se väkisinkin kasvaa (samankokonen kuppi esim 85 ympäryksellä olisi ollut E) ja käytin kunnon tukevia liivejä, joista ei kans rinnat pursunneet yli. Eli en yrittänyt ahtaa tissejäni liian pieniin kuppeihin vaan ostin myyjän avustuksella oikean kokoiset.

        En ole varma minkälaisesta häirinnästä puhut, mutta en voi sanoa kohdanneeni sellaista... Tuijotusta? Kyllä. Kommentteja? Kyllä. Useimmiten kuitenkin positiivisia (naisilta joskus ikäviä, lähinnä selän takana - kateudestako?). Itseäni hävetti välillä, koska kuitenkin suuret rinnat yhdistettynä kapeahkoon vyötäröön herättävät huomiota, eikä sitä aina jaksaisi, että ihmiset kiinnittävät ensimmäisenä huomionsa rintoihin. Kannoin rintani kuitenkin ylpeydellä ja nautinkin uhkeudesta. Alasti hävetti joo, painovoima kun vaikuttaa vähemmästäkin... :) Ja esim. tanssiessa tai muuten ylimääräinen hölskyminen otti päähän.

        Että sillee...


      • mä vaan
        freya kirjoitti:

        kokoni on h90,eli vaikeuksia on.särkyä,mitkään vaatteet ei käy päälle.

        H90 on jo aika melkonen kuppi. Kun omat entiset H70-liivienkin kupit mahtui melkein päähän kypäräksi!! Niin oliko sulla aika pienennysleikkaukseen vai odottelitko vielä...? (vai olitko menossa ollenkaan??) Voin kuvitella helpotuksen, kun tuollasesta painolastista pääsee eroon. Tsemppiä!!


      • freya
        mä vaan kirjoitti:

        H90 on jo aika melkonen kuppi. Kun omat entiset H70-liivienkin kupit mahtui melkein päähän kypäräksi!! Niin oliko sulla aika pienennysleikkaukseen vai odottelitko vielä...? (vai olitko menossa ollenkaan??) Voin kuvitella helpotuksen, kun tuollasesta painolastista pääsee eroon. Tsemppiä!!

        en ole vielä mennyt lääkärille.asun tääl kaakkois-suomessa pikkupaikkakunnalla,ja nää täällä ei osaa määrätä muuta,kun buranaa särkyyn...mittasin tossa solisluusta nänniin asti,niin sain 45,eli vaikeaa on.yksityiselle kai,lappeenrantaan,tai savonlinnaan.


      • mä vaan
        freya kirjoitti:

        en ole vielä mennyt lääkärille.asun tääl kaakkois-suomessa pikkupaikkakunnalla,ja nää täällä ei osaa määrätä muuta,kun buranaa särkyyn...mittasin tossa solisluusta nänniin asti,niin sain 45,eli vaikeaa on.yksityiselle kai,lappeenrantaan,tai savonlinnaan.

        45cm on jo aika vaikuttava mitta! Etkö voisi ehdottaa, että burananmääräämisen sijaan laittaisivat sulle lähetteen jonnekkin lähimmän julkisen puolen plastiikkakirurgin arvioitavaksi?? Vaatimalla vaadit sitä... ei nuo terkkarilääkärit välttämättä oikein tajua näitä hommia. Mäkin sain vakuutella, että haluan arvioitavaksi ja jos sieltä sanovat ei, niin sitten se on ei, muuten en usko! Kokeile ainakin julkista puolta, ellet sitten halua mennä yksityiselle.... Tsemppiä tosissaan!!


      • freya
        mä vaan kirjoitti:

        45cm on jo aika vaikuttava mitta! Etkö voisi ehdottaa, että burananmääräämisen sijaan laittaisivat sulle lähetteen jonnekkin lähimmän julkisen puolen plastiikkakirurgin arvioitavaksi?? Vaatimalla vaadit sitä... ei nuo terkkarilääkärit välttämättä oikein tajua näitä hommia. Mäkin sain vakuutella, että haluan arvioitavaksi ja jos sieltä sanovat ei, niin sitten se on ei, muuten en usko! Kokeile ainakin julkista puolta, ellet sitten halua mennä yksityiselle.... Tsemppiä tosissaan!!

        niin teen.tosiaan mitkään vaatteet ei käy päälle,tuntuu et tuosta kaulasta alaspäin napaan on vaan tissejä.vaik on minkälaiset liivit,ne ei käy mitenkään,ymmärrettävästi kiinteyttä ei ole tippaakaan.olisi kiva kirjoitella?


      • mä vaan
        freya kirjoitti:

        niin teen.tosiaan mitkään vaatteet ei käy päälle,tuntuu et tuosta kaulasta alaspäin napaan on vaan tissejä.vaik on minkälaiset liivit,ne ei käy mitenkään,ymmärrettävästi kiinteyttä ei ole tippaakaan.olisi kiva kirjoitella?

        Se maan vetovoima valitettavasti vetää kaiken irtonaisen alaspäin... ;) Pienetkin tissit voivat roikkua niin entäs sitten H:t!! :D Mut mene tosiaan lääkärin juttusille. Mä vain soitin terveyskeskukseen ja sanoin haluavani ajan lääkärille näyttään rintojani lähetteen toivossa (siis lähete plastiikkakirurgin arvioitavaksi). Antoivat ajan sen kummemmin kyselemättä ja sitten tosiaan lääkärille sain selittää vähän enemmän, enkä antanut periksi kun hän vain ehdotti, että laittaisin rintaliivieni olkaimiin jotain pehmusteita... hei haloo??!

        Oletko normaalipainoinen? Jos on ylipainoa, saattavat käskeä laihduttaa ensin, koska se helpottaa sitten paranemista ja vähentää riskejä (plus että rinnat pienenevät - elleivät sitten koostu suurimmaksi osaksi rauhaskudoksesta, joka ei vähene tai pienene laihtuessa).

        Kirjottelen mielelläni, mutta sähköpostiosotetta en viitsi laittaa tänne palstalle...


      • munkin on pakko kysyä
        freya kirjoitti:

        niin teen.tosiaan mitkään vaatteet ei käy päälle,tuntuu et tuosta kaulasta alaspäin napaan on vaan tissejä.vaik on minkälaiset liivit,ne ei käy mitenkään,ymmärrettävästi kiinteyttä ei ole tippaakaan.olisi kiva kirjoitella?

        Missä kunnossa sun selkäsi on? Tai niska ja hartiat? Pystyisitkö nukkumaan mahallasi? Mene naislääkärille ja selitä kaikki haitat, luulis että ymmärtää paremmin kuin mies(maalaistollo)lääkäri.


      • freya
        munkin on pakko kysyä kirjoitti:

        Missä kunnossa sun selkäsi on? Tai niska ja hartiat? Pystyisitkö nukkumaan mahallasi? Mene naislääkärille ja selitä kaikki haitat, luulis että ymmärtää paremmin kuin mies(maalaistollo)lääkäri.

        olen aika liikkuvainen,kävelen mielelläni,joten selkä taitaapi olla ok.mutta niska,ja päänuppi sitten kärsii.minulla on kaiken lisäksi migreeniä,jota tuo lasti ei helpota yhtään.olen 174cm pitkä,ja pyöreähkö vähän,mutta taakka on siitä huolimatta.en oikein ole saanut käypiä liivejä,vaikka olen rahaa laittanut,ja ei edes halpoja voi ajatellakaan.löysät löllöt,joiden huipentuma on tuolla navassa lähes.mitkä näihin istuu.olen kuulemma ihan ok ulkonäöltäni,enkä ole kuullut mitään pahaa näistä sanottavan,mutta pahalta tuntuu.kyllä nukun vatsallanikin,missä asennossa sattuu.en tiedä oisko täs perää,mutta hengästyttää helposti,vaikka keuhkot,ja sydän on kunnossa,ja kuntokaan ei pitäisi olla ihan nollilla.nimittäin tuntuu et nuo painaakin jotenkin rintakehää,ja väkisin vaikuttaa ryhtiin,ja koko ylävartalon kannatteluun.


    • b-kuppi

      Moikka, mulla oli kuppikoko 80DD/E ja mulle tehtiin pienennysleikkaus syyskuun alussa. Kävin työterveyslääkärillä ja sain aikanani lähetteen keskussairaalan kirurgiselle puolelle jossa kirurgi totesi rintani haittaavan suuriksi. Leikkausjonot tuottaneet varmaan päänvaivaa hoitotakuun tultua kuvioihin eli pääsy voi sitä kautta olla vaikeampaa...? Älä anna periksi, vaan kysy toiselta lääkäriltä esim. gynelogilta... Mulla on elämisen taso parantunut huomattavasti leikkauksen jälkeen, oli kaiken kaikkiaan koko toimenpiden oletettua helpompikin! Tsemppiä!

      • väärin

        että miksi toiset kärsivät liian isoista rinnoita ja toiset taas liian pienistä... huah miksei kaikille olisi keksitty sopivan kokoisia ettei tarvitsisi kärsiä...............


    • Sopiva 47-v.

      Ei se taida pelkästään koosta olla kiinni, että rinnat alkavat häiritä elämää. Mulla on kuppikoko 80E ja mittasin just solisluusta nänniin: 23 cm. Voin vain kuvitella, miten hankalaa olisi, jos nännit heiluisivat jossain 10 cm alempana.

      Mun rinnat ovat mielestäni todella sopivan kokoiset.

      • Ssbombomi

        Mä oon 15v 158cm pitkä (lääkärit muut sanoo että en kasva enään koska menkut alko niin aikasin) mulla on 75F ja voin sanoo että ritaliivejä ei poka suomesta helpolla löydä näille bomboille (rinnoille) mull on kauheita selkä ja niska kipuja kuin myös.. Ja oon ollu "nuoriso dietillä" ja harrastanu ratsastusta 8v ja taito luistelua 7v eli ei se laihduttamalla lähe välttämättä.. Selkä kivut esim jos istun selkä suorassa (ei selkätuki tuolissa) enemmän kun 5-10min keski selkä alkaa säteilemään ja kipu jatkuu parikin päivää..


    • Leikkauskelpoinen?

      Hei,

      löysin seuraavat kriteerit koskien julkista puolta:

      RINTOJEN PIENENNYSLEIKKAUS


      Kiireettömän leikkaushoidon perusteet erikoissairaanhoidossa (pisteytys 0-100)

      Leikkaushoidon aiheellisuus perustuu aina yksilölliseen arvioon. Hoitoon pääsyn perusteena on 50 pisteen raja, josta poikkeavat hoitopäätökset on perusteltava kirjallisesti. Vaikka pisteraja ylittyy, leikkausta ei tehdä, jos siitä ei ole odotettavissa hyötyä potilaan liitännäissairaudet ja muut tekijät huomioiden.


      Rinnan koko: kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta

      40 pistettä Alle 27 cm

      50 pistettä 27-31 cm

      60 pistettä Yli 31 cm


      Niska- ja hartiaoireet

      0-20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30

      0-10 pistettä Kun painoindeksi on 30 - 35

      0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35


      Toimintakyvyn rajoittuminen

      0-20 pistettä Kun painoindeksi alle 30

      0-10 pistettä Kun painoindeksi 30 - 35

      0 pistettä Kun painoindeksi yli 35


      Lähde: Sosiaali- ja terveysministeriön oppaita 2005:5/Yhtenäiset kiireettömän hoidon perusteet

      Tarkentavia kysymyksiä:

      - miten välimatka mitataan? Kuopasta nännin alkuun vai nännin keskelle? Jos keskelle, niin mulla on 27 ja 28 sentin välillä. Toisaalta, nännin piha lienee erikokoinen yksilöllisesti, joten olisi epäreilua mitata sen alkuun. Mutta miten tämä siis mitataan?

      Mulla tilanne siis se, että rintoja on ennen särkenyt lähinnä menkkojen yhteydessä. Nyt ehkä vuoden ajan tuntuu, että särkyä voi olla muulloinkin. Lisäksi on niska-hartiavaivoja, kädet voi puutua, niitä voi särkeä. Diagnoosiksi annettiin käsien osalta ensin tenniskyynärpää, sitten TOS. Syytetty niskaa. Hieronnassa aina kuulen, että onpas jäykät hartiat. Niska usein jäykkänä niin, että liikerata ei ihan täydellinen. Kerran ollut käsien kipukierteen takia pitkä sairauslomakin. Olen myös tajunnut, että rintalihaksillakin on osuutta esim. päänsäryissä.

      Kukaan lääkäri tai fysioterapeutti ei ole pohtinut rintojen yhteyttä vaivoihini. Itse aloin noin viikko sitten miettiä tätä. Ei nää ihan järkyn isot ole, kun lukee tarinoita täällä. Liivejä löydän ihan normikaupoistakin. Mutta olen huomannut, että alkavat painaa... Monesti olen miettinyt, miltä kroppa tuntuisi, jos nuo eivät rokkuisi tuossa edessä. Kuppikoko vaihtelee merkeittäin. Nyt parhaimmat liivit on 70F. Päälläni olevat taitaa olla 75E.

      Varmaan, jos oikea mittaustapa antaisi vähän alle 27 cm eli 40 pistettä, loput 10 tarvittavaa tulee vaivoista, joita on ollut. En ole ylipainoinen. Jostain luin, että 27 senttiä olisi ehdoton raja, mutta tuo löytämäni kriteerit eivät anna näin ymmärtää, vaan pitäisi olla ne 50 pistettä.

      Luuletteko, että kriteerit voisivat täyttyä kohdallani? Yksityisellä ei olisi varaa käydä.

    • silikonimirri

      Minulla on rinnat kokoa 70H, haha otin tiina jylhän kautta silikonit tallinnassa kaksi vuotta sitten :P

    • Kesäkurpitsa

      Leikkauskelpoinen, kannattaa ehdottomasti käydä lääkärillä keskustelemassa asiasta. Kokoni on about 70F myös, liivistä riippuen (joskus jopa niissä rinnat tursuavat kupista) ja olen leikkausjonossa. Tuosta mitasta en ihan osaa sanoa, sillä olen saanut itsekin mitattua eri mittoja. Yksityinen gyne mittasi 30 cm ja itse saan mittaustavasta riippuen 28-29 cm. Kirurgi mittasi joo, mutta ei sanonut mittoja ääneen, ja sen verran jännitti etten tajunnut kysyä niitä. Vaivat kyseli ja rintakudoksen määrän arvioi. Olen kuulemma rajatapaus, mutta leikkausjonossa ollaan.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta kommentoin silti.
      Itselläni tuo kriittinen mittaustulos lääkärillä 38cm eli aika dramaattinen. No kunnan lääkäri totesi että ihan hyvä tilanne, eikä tarvitse tehdä toimenpiteitä. Rintojen kanssa voi elää hyvin... No minulla sopivat liivit ovat kokoa 80 G, ja voisivat olla isommat, jos jostain kaupasta löytyisi. painon mittasi, mutta ei kertonut tulosta. tiedänhän, että lähemmäs 2 kiloa on oikea paino...
      Neuvoi minua että kannattaisi katsoa liivejä nimellä:"minimiser"...
      Kiva kun on hyvässä hoidossa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe