Epämääräiset uskonnolliset kokemukset

blackmagicwoman

Tänne palstalle kirjoitteli joku tyyppi näkemistään valoilmiöistä. Kuulemani uskonnolliset kokemukset ovat olleet tyyliin: "näin kirkkaita valoja ja tunsin irtaantuvani ruumiistani". Kyseenlaiseen tilaan pääsee istumalla muutaman minuutin meditaatiossa. Tässä yksi selkeästi kuvattu omakohtainen kokemus.

Heräsin sängystäni, ja minua ympäröivät lukemattomat kädet, jotka yrittivät vetää minua mukaansa sängyn läpi maan alle. Yhtäkkiä kädet hävisivät, ja viereeni ilmaantui istumaan pieni tyttö. Tyttö oli n. 120 cm pitkä, hänellä oli mustat vaatteet ja hiukset ja valkoiset kasvot.

Tyttö painoi molemmat kätensä rintaani vasten ja puhui minulle: "Herää, sinä näet unta". Sillä hetkellä pidin tyttöä yhtenä Kuoleman monista kasvoista (Viikatemies onkin minulle jo tuttu). Kun heräsin todella, tyttö hävisi.

Kyseessä oli siis selvä näkö- kuulo- ja tuntohallusinaatio. Hahmot olivat hyvin teräväpiirteisiä. Tulkitsin tapahtuman valveuneksi. Valveunen erottaa psykoottisuudesta se, että unennäkijä ymmärtää tapahtuneen, psykoottisella ihmisellä todellisuudentaju on heikentynyt.

8

681

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nadja
    • Mitä se sinulle merkitsi? Olen myös tavannut viikatemiehen, enkä hänestä liiemmmin pidä. :)

• blackmagicwoman

ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.

Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.

• SemiSeppä
        blackmagicwoman kirjoitti:

ei sen kummempaa. Olen kohdannut myös paljon muita hahmoja, jotka joskus koskettavat, joskus puhuvat minulle. Joskus jopa kommunikoin niiden kanssa telepaattisesti.

Viikatemies kerran käveli huoneeseeni ja näytti minulle kirjoitetun viestin. Toisen kerran kohtasin Viikatemiehen itsehypnoosissa ja mielestäni Kuoleman läsnäolo on aina turvallista.

..Tuolle kokemuksellesi. Hypnopompinen kokemus. Tapahtuu heräämisvaiheessa. Vastaavasti nukahdettaessa sitä kutsutaan hypnagogiseksi. Valveunen olen ymmärtänyt olevat sitä, että uneksia tietää uneksivansa = selkouni = lucid dreaming.

• SemiSeppä
        SemiSeppä kirjoitti:

..Tuolle kokemuksellesi. Hypnopompinen kokemus. Tapahtuu heräämisvaiheessa. Vastaavasti nukahdettaessa sitä kutsutaan hypnagogiseksi. Valveunen olen ymmärtänyt olevat sitä, että uneksia tietää uneksivansa = selkouni = lucid dreaming.

Taisin olla väärässä. Valveuniin kuuluukin erilaiset hallusinaatiot ja pitää sisällään hypnagogiset ja hypnopompiset kokemukset. Aika on tainnut ajaa ohi minusta näissä asioissa.

• SemiSeppä
        blackmagicwoman kirjoitti:

Aihe on mielenkiintoinen kokemuksena ja fysiologisina tapahtumina.

Onko sinulle blackmagicwoman tuttuja unihalvaukset?

Löysin koneeni uumenista tällaisen Elena Seikkalan gradun. Käsittelee unihalvausta. Linkistä avautuu pdf-tiedosto.

http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00054.pdf

• blackmagicwoman
        SemiSeppä kirjoitti:

Aihe on mielenkiintoinen kokemuksena ja fysiologisina tapahtumina.

Onko sinulle blackmagicwoman tuttuja unihalvaukset?

Löysin koneeni uumenista tällaisen Elena Seikkalan gradun. Käsittelee unihalvausta. Linkistä avautuu pdf-tiedosto.

http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00054.pdf

Tuttua, minulla on ollut niitä lapsesta lähtien. Kirjoitan uuteen ketjuun yhden kertomuksen. Hypnakogiset hallusinaatiot ilmaantuvat usein unihalvauksen kanssa yhtäaikaa. Tilanteen ahdistavuus riippuu siitä, kuinka nopeasti tajuaa olevansa hereillä ja kuinka paljon tuntee kontrolloivansa näkyolentoja.

En vielä katsonut tuota linkkiä, mutta muistan kuulleeni tällaisen selityksen: kyseessä olisi evolutiivinen suojamekanismi, joka estää unesta heräävää ihmistä nousemasta sekavassa tilassa ja telomasta itseään.

• blackmagicwoman kirjoitti:

Pyhän Hengen läsnäolo on turvallista, muut otukset ovat kammottavia...enkä halua olla missään tekemisissä niiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      168
      1112
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      747
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      27
      713
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      137
      708
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      44
      669
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      635
    7. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      201
      595
    8. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      592
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      590
    10. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      52
      580
    Aihe