heippa...
nyt ollaan siinä tilanteessa, että lapsia on jo yhteensä viisi taloudessa ja ikääkin 30 ja miehellä 40. lapsia ei enään tehdä, enkä edes minä tee, vaikka meidän suhde kaatuisi.
hormooniehkäisy pilannut koko seksielämän, eli mieli ei ole tehnyt liki puoleenvuoteen.
ollaan mietitty sterilisaatiota, mutta onkos teillä kokemuksia asiasta ja miten se tapahtuupi. joutuuko nainen olemaan sairaalassa kauankin?
miehelle asia pitäisi olla paljon helpompi juttu, mutta mies on joteskin sitä vastaan, koska kuvittelee ihan oikeesti, ettei sen jälkeen enään ota eteen. Kuulemma tälläisiä virheitä ei juurkaan tapahdu, mutta pää on kummallinen elin, kun sille päälle sattuu...heh.
siis kertokaa kokemuksia sekä MIEHELLE, ETTÄ NAISELLE TEHDYISTÄ STERILISAATIOISTA...
sterilisaatio, miehelle vai naiselle?
18
1192
Vastaukset
- mikko n.
Ei ole onneksi kokemusta tuollaisesta, mutta voin sanoa, että itselleni ja varmasti myös lukuisille muille miehille on vastenmielinen ajatus alkaa väkivaltaisesti tärvelemään omia sukuelimiä ja lisääntymiskykyä. Miessukupuoli kun (a) ei ole se osapuoli, joka tulee raskaaksi, (b) ei koe vaihdevuosia, joten monilla miehillä voi olla piilohaaveena jättää "takaportti auki" sille, että voisi vielä saada lapsen vaikkapa jonkun nuoremman naisen kanssa.
- Papa-75
Voi hemmetti, hyppää nyt jo järveen. Ei kai se leikkaus nyt naisellekaan sen miellyttävämpi ole.
No miessukupuoli ei tule raskaaksi, mutta ei tule naissukupuolikaan ilman miessukupuolta, joten eiköhän tuossa asiassa ole syytä ihan yhtä paljon kummassakin osapuolessa.
Jos nyt mies arvelee haluavansa tekevän lapsia nuoremman kanssa, niin ehkä se on sitten parempi mennä hakemaan sitä nuorempaa, eikä sen puoleen enää mitään ehkäisytarvetta olekaan. - orvokki76
nykyään kuulemma tehdään paljon miehille ja olen yleistymässä kokoajan. kuulemma tullut paljon positiivista palautetta miehiltä.
suositellaan nykyään miehille, koska tehdään ihan paikkalispuudutuksella ja pieni sentin viiltohaava, josta johtimet katkaistaan...mainostetaan sellasena "käy vaikka ruokatunnilla" juttuna, koska naisella nukutus ja riskit huomattavasti suuremmat...
- ruskeatukka(a)netti.fi
Minulle tehtiin sterilisaatio reilut 1,5v sitten. Homma tehdään tähystysleikkauksena navan kautta (navan alta), arpi on noin 1,5cm pitkä. Toimenpide tehdään nukutuksessa.
Sterilisaatio on päiväkirurginen toimenpide, eli samana päivävä pääsee kotiin, kunhan on kunnolla heränyt nukutuksesta. Jonkun pitää tulla hakemaan ja olla seuraava yö seurana.
Maksoi 72 euroa TYKSissä. - aina..
Miehen vasektomian tosiaan voi hoitaa paikallispuudutuksessa ruokatunnilla. Miehiä ei länsimaissa kuole tällaiseen, kun mitään nukutuksia ei tarvita.
Jos mies ajattelee, että leikkaus tehtäisiinkin naiselle, jolle operaatio on isompi ja riskit vakavampia, kannattaa alkaa miettiä, millaisen urpon kanssa on tekemisissä.- mikko n.
Koska kysymyksessä ei sikäli ole mikään harmiton toimenpide, että se nimenomaisesti riistää hedelmällisyyden pysyvästi, ei sitä voi tehdä vastentahtoisesti kenellekään, ei myöskään painostamalla tai ylenmääräisellä "suosittelemisella".
Ei kenenkään pidä suostua ilman omaa vakaata tahtoa siihen, että noin drastisella tavalla joutuisi itseään vahingoittamaan. On siis ymmärrettävää, jos mies ei sitä halua, on myös ymmärrettävää, jos nainen ei sitä halua. Puolisoa ei saa syyttää sterilisaatiosta kieltäytymisestä.
Jos ei siis kumpikaan sellaista teetätä, niin sitten joko ehkäistään muulla tavoin tai ollaan valmiita lasten tuloon. - ....
mikko n. kirjoitti:
Koska kysymyksessä ei sikäli ole mikään harmiton toimenpide, että se nimenomaisesti riistää hedelmällisyyden pysyvästi, ei sitä voi tehdä vastentahtoisesti kenellekään, ei myöskään painostamalla tai ylenmääräisellä "suosittelemisella".
Ei kenenkään pidä suostua ilman omaa vakaata tahtoa siihen, että noin drastisella tavalla joutuisi itseään vahingoittamaan. On siis ymmärrettävää, jos mies ei sitä halua, on myös ymmärrettävää, jos nainen ei sitä halua. Puolisoa ei saa syyttää sterilisaatiosta kieltäytymisestä.
Jos ei siis kumpikaan sellaista teetätä, niin sitten joko ehkäistään muulla tavoin tai ollaan valmiita lasten tuloon."se nimenomaisesti riistää hedelmällisyyden pysyvästi"
Se on steriloinnin idea.
Jos hyväksyy puolison steriloinnin mutta haluaa jättää itselle vielä mahdollisuuden lisääntyä uuden kumppanin kanssa, niin turha venkoilla millään tekosyillä. - mikko n.
.... kirjoitti:
"se nimenomaisesti riistää hedelmällisyyden pysyvästi"
Se on steriloinnin idea.
Jos hyväksyy puolison steriloinnin mutta haluaa jättää itselle vielä mahdollisuuden lisääntyä uuden kumppanin kanssa, niin turha venkoilla millään tekosyillä.Puolison steriloinnin hyväksyminen on eri asia kuin edellyttää sellaisen tapahtuvan. Periaatteessa on parempi molempien kannalta jättää sterilisaatio väliin, _ainakin alle 40-vuotiaana_ ovat sekä mies että nainen vielä siinä iässä, että suunnitelmat ehtivät muuttua ja sterilisaatio voisi alkaa kaduttaa. Pahimmillaan sitä sitten ollaan viimeisessä epätoivossa hedelmöityshoitojen ja luovutettujen sukusolujen perään, vaikka hedelmättömyys olisi omien tyhmien valintojen seurausta.
Jotenkin länsimaissa on pelottavasti yleistynyt trendi, jonka mukaan miehen sterilisaation eli vasektomian "helppous" (vain menetelmä helppo, seuraukset voivat koitua vaikeiksi) ja naisasioita painottavan ideologian kasvu on johtanut siihen, että sterilisaatiosta olisi jotenkin tulossa "tarpeeksi" lapsia siittäneen aviomiehen ja isän "velvollisuus" yhteisessä perhesuunnittelussa. Tiukemmalla sterilointilailla asiaa voitaisiin kuitenkin merkittävästi korjata. - ahistus
mikko n. kirjoitti:
Puolison steriloinnin hyväksyminen on eri asia kuin edellyttää sellaisen tapahtuvan. Periaatteessa on parempi molempien kannalta jättää sterilisaatio väliin, _ainakin alle 40-vuotiaana_ ovat sekä mies että nainen vielä siinä iässä, että suunnitelmat ehtivät muuttua ja sterilisaatio voisi alkaa kaduttaa. Pahimmillaan sitä sitten ollaan viimeisessä epätoivossa hedelmöityshoitojen ja luovutettujen sukusolujen perään, vaikka hedelmättömyys olisi omien tyhmien valintojen seurausta.
Jotenkin länsimaissa on pelottavasti yleistynyt trendi, jonka mukaan miehen sterilisaation eli vasektomian "helppous" (vain menetelmä helppo, seuraukset voivat koitua vaikeiksi) ja naisasioita painottavan ideologian kasvu on johtanut siihen, että sterilisaatiosta olisi jotenkin tulossa "tarpeeksi" lapsia siittäneen aviomiehen ja isän "velvollisuus" yhteisessä perhesuunnittelussa. Tiukemmalla sterilointilailla asiaa voitaisiin kuitenkin merkittävästi korjata.onpa jyrkkä asenne. Kysyjä halusi kommenttia asiaan: miehelle vai naiselle. Siihen vastaus on aika helppo. Sille, jolle toimenpide on riskittömämpi.
Olet sikäli oikeassa, että "naisasioita painottavan ideologian kasvun" seurauksena miehen ja isän on syytä osallistua yhteiseen perhesuunniteluun. Mikä siinä sinua niin ahdistaa että oikein uutta lakia tarvittaisiin? - orvokki76
ei ole kyse siitä, että mieheni vastustaa asiaa ja PAKOTTAISI menemään itse, vaan sellainen miehinen kavala ajatus, että mitä jos sitten ei enään kykenekkään seksiin.
- mies33
orvokki76 kirjoitti:
ei ole kyse siitä, että mieheni vastustaa asiaa ja PAKOTTAISI menemään itse, vaan sellainen miehinen kavala ajatus, että mitä jos sitten ei enään kykenekkään seksiin.
Oma kokemus on, että seksi parani, kun tiesi, ettei ehkäisyä tartte miettiä enää ollenkaan ja rouvan ei tarvitse hormonien kanssa pelata.
Juttu meni näin: Terveyskeskuslääkäri kirjoitti lähetteen kummemmin kyselemättä. Kuukauden päästä pääsi sairaalaan. Odotteluineen ehkä tunnin homma. Siinä varsinaisessa johtojen poikkasemisessa meni korkeintaan vartti ja samantien pääsi pois. Kahden kuukauden päästä sai käydä viemässä näytteen, että vanhat varastot oli käytetty loppuun ja sitten oli asia selvä. - pelottaa
ahistus kirjoitti:
onpa jyrkkä asenne. Kysyjä halusi kommenttia asiaan: miehelle vai naiselle. Siihen vastaus on aika helppo. Sille, jolle toimenpide on riskittömämpi.
Olet sikäli oikeassa, että "naisasioita painottavan ideologian kasvun" seurauksena miehen ja isän on syytä osallistua yhteiseen perhesuunniteluun. Mikä siinä sinua niin ahdistaa että oikein uutta lakia tarvittaisiin?Perinteistä "penis on miehen mitta" -maailmankuvaa edustava mikko ressu vain pelkää pilinsä puolesta, ja miessukupuolen kollektiivisen viriiliyden.
- orvokki76
mikko n. kirjoitti:
Jos ei siis kumpikaan sellaista teetätä, niin sitten joko ehkäistään muulla tavoin tai ollaan valmiita lasten tuloon.ainakaan ei väkisin kukaan ole tätä tekemässä. minulle ei hormoonit sovi, kondomit ei, koska olen kumille allerginen, kierukka ei ole sopinut meen suvun naisille koskaan.
meillä 5 lasta ja miehellä ikää 40, ja ei koskaan aijo tehdä enään lapsia, enkä minäkään, vaikka ikää vasta 30.
eihän tuo olekkaan millaan lailla sellanen ratkaisu, että siihen kukaan pakotettaisiin tai painostettaisiin.. - orvokki76
mikko n. kirjoitti:
Puolison steriloinnin hyväksyminen on eri asia kuin edellyttää sellaisen tapahtuvan. Periaatteessa on parempi molempien kannalta jättää sterilisaatio väliin, _ainakin alle 40-vuotiaana_ ovat sekä mies että nainen vielä siinä iässä, että suunnitelmat ehtivät muuttua ja sterilisaatio voisi alkaa kaduttaa. Pahimmillaan sitä sitten ollaan viimeisessä epätoivossa hedelmöityshoitojen ja luovutettujen sukusolujen perään, vaikka hedelmättömyys olisi omien tyhmien valintojen seurausta.
Jotenkin länsimaissa on pelottavasti yleistynyt trendi, jonka mukaan miehen sterilisaation eli vasektomian "helppous" (vain menetelmä helppo, seuraukset voivat koitua vaikeiksi) ja naisasioita painottavan ideologian kasvu on johtanut siihen, että sterilisaatiosta olisi jotenkin tulossa "tarpeeksi" lapsia siittäneen aviomiehen ja isän "velvollisuus" yhteisessä perhesuunnittelussa. Tiukemmalla sterilointilailla asiaa voitaisiin kuitenkin merkittävästi korjata.miehellä ikää 40 ja mulla 30 ja viisi lasta, joten asia on ihan halki jauhettu, mutta epäselvää vielä, että kummalle se tehtäisiin, sillä mitkään muut ehkäisyjutut ei toimi...
- sopii
orvokki76 kirjoitti:
ainakaan ei väkisin kukaan ole tätä tekemässä. minulle ei hormoonit sovi, kondomit ei, koska olen kumille allerginen, kierukka ei ole sopinut meen suvun naisille koskaan.
meillä 5 lasta ja miehellä ikää 40, ja ei koskaan aijo tehdä enään lapsia, enkä minäkään, vaikka ikää vasta 30.
eihän tuo olekkaan millaan lailla sellanen ratkaisu, että siihen kukaan pakotettaisiin tai painostettaisiin..myös kumiallergikolle väliaikaisratkaisuna.
- orvokki76
sopii kirjoitti:
myös kumiallergikolle väliaikaisratkaisuna.
että tuollaisiakin on olemassa, no ei ne kortsut muutenkaan kyllä ole muuta kuin erotiikantappajia näin vakisuhteessa...heh.
- Tehty on...
Meillä sama juttu, mies ei halunnut edes ajatella vakavissaan nipsautusta. Ei osannut sanoa järkevää syytä..hän kyllä arastelee muutenkin sairaaloita. Enkä halunnut todellakaan häntä siihen painostaa. Mutta itse olin vahvasti sitä mieltä että lasten lukumäärä on nyt jo riittävä itseni osalta. Kaikki ehkäisy neuvot oli jo kokeiltu (myös yksi katumuspilleri :( )..terveys ongelmia hormoonivalmisteista ja kierukasta...ja kumit saimme jatkuvasti puhki ja paikoiltaan joka vaikutti paljon fiilikseen. Lähetteen sain helposti juuri näiden terveys asioiden ja lasten lukumäärän vuoksi. Peruutus paikka irtosi jo parin viikon päästä. Toimenpide tehtiin nukutuksessa, aikaa meni muutama tunti kaikkinensa (herätessä voin todella pahoin, enkä silloin älynnyt pyytää siihen pahoinvointi lääkettä). Leikkauksessa laitettu "kaasu" sisuksissa sattui vielä sen illan ja seuraavan päivän. Toipuminen meni hyvin, enkä ole vieläkään katunut..Ja nyt saamme peuhata ilman että tarvitsee pelätä seurauksia. Muistona on kaksi pientä arpea, toinen navassa ja toinen alempana. Suosittelen jos kerran olet varma ettet enää halua vauvaa. Sterilisaatio pitää tehdä vain omasta halusta! Puolisoa ei saa painostaa siihen millään verukkeella. Mistä sitä tietää vaikka itse kupsahtaisin..rakas puolisoni olisi vielä vapaa uusiin ratkaisuihin, eipä ainakaan minun painostuksen takia tehty toimenpide estäisi hänen mahdollista onneaan. Tai toisin päin minä itse en haluaisi kuitenkaan lapsia toisen miehen kanssa, se tunne on tosi vahva.
ONNEA MATKAAN! Mitä sitten teetkin. :)- orvokki76
asiallisesta palautteestasi, jota täällä harvoin tahtoo saamaan...heh.
joo, ollaan miehen kanssa tilaamassa yhteistä aikaa ehkäisyneuvolan puolelta, joten eiköhän sitä aleta olemaan jo päätöksen linjasta selvillä. mieheni ei suinkaan vastusta ajatusta kokonaan, eli en ole pakottamassa, mutta kun sellanen miehinen pelko asiasta, että jos ei sitten enään pelit pelaakkaan, vaikka tietää, että miehen leikkauksissa riskit ovat ihan todella pienet ja yleensä nuo potenssiongelmat johtuvatkin ihan vaan korvienvälistä...heh. Kuitenkin mieheni tietää myös sen, että naisella asiassa on enempi kuitenkin riskejä..nukutus esim.
no, kunhan olemme käyneet siellä lääkärillä, niin ollaan paremmin perillä asioista ja saadaan varmaan sieltäkin vinkkejä, että kummalle se kannattaisi tehdä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1155289
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603228- 432811
- 152307
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401810
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663