S..tanan ovellakolhijat!

Vekkikylki

Voi jumalauta mitä välinpitämätömntä menoa kotiparkkipaikallakin: nyt uuteen autooni parkkinaapuri lyönyt ovellaan vekin kylkeen, listassakin oikein harmaa jälki lyönnistä.

Miten tuossa voi oikein realistisesti menetellä? Voiko ottaa naapuriin yhteyttä ja tivata asiasta? Entäs jos naapuri kiistää teon? Vaikka vekki on kyljessä ja jäljen kohta täsmää periaatteessa naapuriauton oveen ja sen sijaintiin viereisessä ruudussa, niin millä tuollaisen voi todistaa jos toinen ei myönnä tekoaan? Huomasin jäljen vasta nyt pestyäni auton, se on taatusti ilmestynyt viimeisen 2 vuorokauden aikana, ja kotiparkkipaikassa, koska muualla auto ei sijaitse parkeerattuna toisen auton viereen.

Onko kokemuksia siitä, oletteko saaneet epäillyltä tekijältä korvauksen vai ei?

53

5000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vekittäminen

Eihän tuo kivaa ole, kun auton kylkeen tulee jälkiä. Useinmiten tuo kolhiminen on kuitenkin tahatonta.

Lohduttaudu sillä, että se ensimmäinen vekki tuntuu pahimmalta. Seuraavista ei ole niin väliä. Vuoden päästä niitä ei enää huomaakaan.

Käytön jäljet ovat osa sitä luonnollista kulumaa, jota ahtailla parkkipaikoilla autoon ilmestyy. Valitettavaa, mutta totta.

• Barbeito

Juuri tuolla asenteella sitä toisen omaisuutta vahingoitetaan: "luonnollista kulumaa". Ja vitut. Toisen auton tahallista tai tahatonta = suuressa typeryydessä tehtyä turmelemista.

Niin ahdasta parkkipaikkaa ei olekaan, että toisia on pakko kolhia. Oven voi avata myös varovasti ja jopa niin, että ei nojaile sillä toisen kylkeen. Yleensä autoa ajamaan kykenevillä on kädet ja sormet tallella, joita käyttäen homma hoituu. Puutos onkin ei raajoissa vaan korvien välissä. Mutta niinhän se on että vian ei tarvitse olla suurikaan, kun se sattuu sijaitsemaan kuuloelimien välissä.

• uusi auto naapurilla

Mielestäni kateudesta tai välinpitämätömyydestä ne vekit tulevat. Kuka omaa autoaan haluaisi kolhia, oli se uusi tai vanha?

Olisiko sinulla varaa/ mahdollisuuksia hankkia talli tai katos - saisi auto olla rauhassa

• se aika tavalla
        Barbeito kirjoitti:

Juuri tuolla asenteella sitä toisen omaisuutta vahingoitetaan: "luonnollista kulumaa". Ja vitut. Toisen auton tahallista tai tahatonta = suuressa typeryydessä tehtyä turmelemista.

Niin ahdasta parkkipaikkaa ei olekaan, että toisia on pakko kolhia. Oven voi avata myös varovasti ja jopa niin, että ei nojaile sillä toisen kylkeen. Yleensä autoa ajamaan kykenevillä on kädet ja sormet tallella, joita käyttäen homma hoituu. Puutos onkin ei raajoissa vaan korvien välissä. Mutta niinhän se on että vian ei tarvitse olla suurikaan, kun se sattuu sijaitsemaan kuuloelimien välissä.

niin on, että jos auton omistaa niin on parasta
        vaan varautua siihen että näitä lommoja tulee.
        Siinä mielessä se on "luonnollista kulumaa" että
        jos autollasi yleensä liikut tallisi ulkopuolella
        niin asialle et voi yhtään mitään.
        On helpompi elää kun asian hyväksyy.

• kotihallissa
        uusi auto naapurilla kirjoitti:

Mielestäni kateudesta tai välinpitämätömyydestä ne vekit tulevat. Kuka omaa autoaan haluaisi kolhia, oli se uusi tai vanha?

Olisiko sinulla varaa/ mahdollisuuksia hankkia talli tai katos - saisi auto olla rauhassa

Siis ovivekki tehty nimenomaan kotitaloni haltijakohtaisessa parkkiruudussa autohallissa, vieressäkin sama auto vakipaikalla.

• KeimoKeke
        kotihallissa kirjoitti:

Siis ovivekki tehty nimenomaan kotitaloni haltijakohtaisessa parkkiruudussa autohallissa, vieressäkin sama auto vakipaikalla.

Auton kyljestä löytyi 22(!!!) jälkeä, noin 11 niistä oli lommoa, muut maalivaurioita. Ja tilanne oli sama kuin sinulla, vakiopaikka autohallissa. Soitin auton omistajalle joka syytti vaimoaan ja kertoi kuinka hankalaa on ottaa lapsia pois autosta jne. Puhelun jälkeen kolhuja ei enää tullut lisää, joten lapset saadaan kummallisesti nyt pois autosta kolhimatta, mutta korvauksia en alkanut pyytämään, vaikka jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt.

Ja kyseessä myös uusi auto.

• dsdsdsdsds
        se aika tavalla kirjoitti:

niin on, että jos auton omistaa niin on parasta
        vaan varautua siihen että näitä lommoja tulee.
        Siinä mielessä se on "luonnollista kulumaa" että
        jos autollasi yleensä liikut tallisi ulkopuolella
        niin asialle et voi yhtään mitään.
        On helpompi elää kun asian hyväksyy.

Sulta pitäs ottaa kortti pois.Et siis kunnioita toisten omaisuutta ollenkaan.Sinunlaistesi takia vakuutusmaksut on korkeita kun joutuu lommoja ja kolhuja korjauttamaan.

• tulee...

Itse istuin autossa kun viereen parkkeerannut auto löi oven kylkeen. Liki 500€ oli lasku. Älä maksa omasta pussista jos kolhija on selvillä. Kerran maksanut ei toista kertaa kolhi muiden autoja.

• Vastuuseen!

Itselläni on hieman harvinaisempi auto (Corvette 60-luvun alusta,todella kallis auto ja hienossa kunnossa).

Kerran tulin kioskista autolle parkkipaikalla joka toimii myös viereisen Sparin parkkipaikkana,ja eikös siinä ollutkin äiti pakkaamassa muksuja tilaautoon ja tila-auton etuovi auki. Tajusin heti että nyt on voinut osua,ja menin katsomaan niin eikös se akka ollut tempassut vojaakkerinsa oven suoraan Corveten kylkeen ja siisti vekki siinä kohtaa.

Samantien kirjoitin auton rekisterinumeron ylös ja kysyin naiselta tilataanko poliisi paikalle(viimekädessä oikeudessa todisteeksi muuten käy toisen auton maalipinnan värikoodin täsmääminen oman autosi vekistä löytyvään väriin) vai myönnätkö kolhineesi autoa. Nainen suostui korvaamaan,teimem asiasta paikanpäällä kirjallisen sopimuksen jossa hän sitoutuu myös korvaamaan aihuttamansa vahingon(siis korjaamolaskun) ja asia eteni asianmukaisesti. Auton ovi laitatettiin alan ammattilaisella kuntoon ja maalattiin uudestaan,hinta ei pieni mutta jälki kuin uudessa.

Kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni. Jätän useimmiten vaimon autoon kun käyn kaupassa esim.tuolla autolla juuri ja olen ohjeistanut häntä miten toimia jos joku raapaisee edes vähän kylkeä.

Ennenkuin alkaa haukkuminen "noi on luonnollista",niin toisen omaisuuden vahingoittaminen ei koskaan ole luonnollista,vaan se on rikos. Itse säästin tuossa aika paljon rahaa kun pidin oikeuksistani kiinni muuten..

• että eikö erotu

"Corvette 60-luvun alusta"

"hinta ei pieni mutta jälki kuin uudessa"

No eikö tuo maalaus nyt erotu sitten tuossa autossa joka on muuten vanha, mutta ovi on kuin uusi.

• Iso-Aa
        että eikö erotu kirjoitti:

"Corvette 60-luvun alusta"

"hinta ei pieni mutta jälki kuin uudessa"

No eikö tuo maalaus nyt erotu sitten tuossa autossa joka on muuten vanha, mutta ovi on kuin uusi.

Kun et näytä mistään mitään tajuavan.

• Menikö liian vaikeaksi
        Iso-Aa kirjoitti:

Kun et näytä mistään mitään tajuavan.

Tajuanhan minä, vanha auto, uusi maalaus, ero näkyy.

• Korvakuulolta ajelija

Naapuri teki tutkintapyynnön poliisille. Olin kuulemma ajanut peräkoukun hänen rekisterilappuunsa. Naapuri oikein mittasi peräkoukun korkeuden ja vertasi sitä rekisterilapun kolhuun. Otti valokuvat ja kaikki.

Olihan meidän autot siinä peräkkäin kadun varressa joskus, mutta miten minä voisin muistaa, olenko joskus peruuttanut kiinni, eihän semmoinen tunnu.

Poliisi sitä kyseli ja totesi sitten, että lopettaa tutkimuksen. Sehän on puskuri sitä varten että ottaa ensimmäiset pikku kolhut. Ja sitten siinä oli se, että oli kulunut monta päivää kolhun ja ilmoituksen välillä.

• kehvetti

Jos et omaa parkkitutkaa niin älä tunge sitä kotteroasi liian lähelle toisten ajoneuvoja.

En myöskään voi tajuta sitä miten et voi huomata tai muistaa kyseistä kontakti tilannetta. Silloin kun auto osuu johonkin sellaisella voimalla, että siitä jää jälki niin tästä yleensä seuraa erinnäisiä ilmiöitä, jotka ovat havaittavissa sekä kuulo, että tuntoaisteilla.

Tietysti jos olet joku päälle 60-vuotias karvalakki kääkkä niin saatat olla niin turtana ettet huomaa hevon vittuakaan vaikka sellainen lyötäisiin päin naamaasi. Tässä tapauksessa ajokorttisi pitäisi ottaa samantien pois.

Jos joku kolhisi autoani eikä joutuisi siitä laillisesti edesvastuuseen niin pitäisin siitä huolen, että kyseinen henkilö joutuu laittomasti edesvastuuseen. Siitä pitäisi iso takakontistani löytyvä jakoavain huolta.

• Sohvatiikeri
        kehvetti kirjoitti:

Jos et omaa parkkitutkaa niin älä tunge sitä kotteroasi liian lähelle toisten ajoneuvoja.

En myöskään voi tajuta sitä miten et voi huomata tai muistaa kyseistä kontakti tilannetta. Silloin kun auto osuu johonkin sellaisella voimalla, että siitä jää jälki niin tästä yleensä seuraa erinnäisiä ilmiöitä, jotka ovat havaittavissa sekä kuulo, että tuntoaisteilla.

Tietysti jos olet joku päälle 60-vuotias karvalakki kääkkä niin saatat olla niin turtana ettet huomaa hevon vittuakaan vaikka sellainen lyötäisiin päin naamaasi. Tässä tapauksessa ajokorttisi pitäisi ottaa samantien pois.

Jos joku kolhisi autoani eikä joutuisi siitä laillisesti edesvastuuseen niin pitäisin siitä huolen, että kyseinen henkilö joutuu laittomasti edesvastuuseen. Siitä pitäisi iso takakontistani löytyvä jakoavain huolta.

Oletko aivan varma että se olin minä?

• sdssdsdssd

Kannattaa luovuttaa ajokortti pois jos et osaa peruuttaa autoa tai ottaa auton käsittely tunteja autokoulusta.Tollo.

• korvakuulolta
        sdssdsdssd kirjoitti:

Kannattaa luovuttaa ajokortti pois jos et osaa peruuttaa autoa tai ottaa auton käsittely tunteja autokoulusta.Tollo.

tai en ainakaan muista.

Sitäpaitsi, on ihan tavallinen tapa että peruutetaan takanolevaan autoon kiinni ja sitten lähdetään. Sitä vartenhan ne puskurit on. Niin sanoi poliisikin.

• sdsdsdsdsd
        korvakuulolta kirjoitti:

tai en ainakaan muista.

Sitäpaitsi, on ihan tavallinen tapa että peruutetaan takanolevaan autoon kiinni ja sitten lähdetään. Sitä vartenhan ne puskurit on. Niin sanoi poliisikin.

Et vain voi myöntää että et osaa ajaa.Tyypillinen Suomi-tuulipuku-juntti.Kyllä minun auton naarmut maksat.

• Korvakuulolta
        sdsdsdsdsd kirjoitti:

Et vain voi myöntää että et osaa ajaa.Tyypillinen Suomi-tuulipuku-juntti.Kyllä minun auton naarmut maksat.

Rupeatko nyt samalle linjalle kuin naapuri ja väität että minä olen sinunkin autoa naarmuttanut? Tule vaan mitan kanssa ja ota vaikka kuviakin. Ihan vapaasti. Sitten voit valittaa poliisille.

Ja jos rupeat omavaltaisesti tekemään jotain minun autolle, niin minähän rupean samalle linjalle: rikon jonkun muun auton. Kärsikööt. Kosto elää!

• gfgffgf
        Korvakuulolta kirjoitti:

Rupeatko nyt samalle linjalle kuin naapuri ja väität että minä olen sinunkin autoa naarmuttanut? Tule vaan mitan kanssa ja ota vaikka kuviakin. Ihan vapaasti. Sitten voit valittaa poliisille.

Ja jos rupeat omavaltaisesti tekemään jotain minun autolle, niin minähän rupean samalle linjalle: rikon jonkun muun auton. Kärsikööt. Kosto elää!

Etpä ole minun autoa kolhinut,koska en jätä autoani tuollaisten peruuttajien lähelle.Miks mä rupeisin jotain sun 500 euron autoa särkemään.

• Korvakuulolta
        gfgffgf kirjoitti:

Etpä ole minun autoa kolhinut,koska en jätä autoani tuollaisten peruuttajien lähelle.Miks mä rupeisin jotain sun 500 euron autoa särkemään.

No joo, tottapuhuen se mun naapuri on jo kaksi kerta hälyttänyt poliisin paikalle katsomaan mun tekemisiä, tehnyt kolme tutkintapyyntöä, valittanut kaksi kertaa rakennusvalvontaan, kerran on ollut rajoista kinaa, kerran on sanonut hulluksi, kerran käskenyt ottaa pillereitä ym.

Se alkaa pikkuhiljaa pitää mua vittumaisena tyyppinä, vaikkei viranomaiset ole vielä minun tekemisistä mitään vikaa löytäneet. Eikä löydä.

• ex-Mosse

Puskurien kolhuista on usein paha sanoa kumpi on törmännyt kumpaan eli mistä sinun ja naapurisi tapauksessa tietää vaikka naapurisi olisi itse törmännyt sinun autoosi ja siksi lommon korkeus yms. täsmää autoosi.

Alkuperäisen kirjoittajan ovien kolhimisesta taas voi yleensä helposti päätellä kumpi autoista on osunut kumpaan.

• ghgkhkf
        Korvakuulolta kirjoitti:

No joo, tottapuhuen se mun naapuri on jo kaksi kerta hälyttänyt poliisin paikalle katsomaan mun tekemisiä, tehnyt kolme tutkintapyyntöä, valittanut kaksi kertaa rakennusvalvontaan, kerran on ollut rajoista kinaa, kerran on sanonut hulluksi, kerran käskenyt ottaa pillereitä ym.

Se alkaa pikkuhiljaa pitää mua vittumaisena tyyppinä, vaikkei viranomaiset ole vielä minun tekemisistä mitään vikaa löytäneet. Eikä löydä.

Sinunlaisia ääliöitä riittää liikenteessä ja parkkipaikoilla.Kortti pois ja julkisilla kulkemaan.

• Korvakuulolta
        ghgkhkf kirjoitti:

Sinunlaisia ääliöitä riittää liikenteessä ja parkkipaikoilla.Kortti pois ja julkisilla kulkemaan.

Mitä minä olen tehnyt? On täydet bonukset, kerran olen toisen autoon rysäyttänyt kunnolla. Kerran olen saanut ylinopeussakot, se oli 1981. Miten niin kortti pois?

Minulle vaan auto ei ole pyhä lehmä. Onko se joku ajokortin pidon edellytys?

• kun ei omalla ajele

Kun ajelee etuautolla, niin eipä itketä. Kylläpä on aina jokunen "ovenjälki" 3v aikana kylkiin ilmestynyt - ei varmaankaan voi mitenkään välttää - mutta sinne ne jäävät, kun 3v jälkeen auton palauttaa ALD:lle.

• katselen

nököttäkö siinä vieressä joku hieno, harvinainen peli vai -80 luvun corolla.
        common sense. eikä se parin sentin hajuraon jättäminen nyt niin ylivoimaista ole.

• edelliseen
        katselen kirjoitti:

nököttäkö siinä vieressä joku hieno, harvinainen peli vai -80 luvun corolla.
        common sense. eikä se parin sentin hajuraon jättäminen nyt niin ylivoimaista ole.

on noita uusia (omia) autoja tullut joskus kolhittua, ensimmäinen naarmu vähän harmittaa mutta auto se vaan on. tosin jos olisi oma harraste auto niin vitutus jurrit siinä varmasti pitäisi vetää.

• näkökulma

Yksi syy alati lisääntyvään kolhimiseen parkkipaikoilla ja -halleissa: parkkiruudut pysyvät entisen kokoisena, tai jopa pienenvät, mutta autojen ulkomitat vaan kasvaa. Uusi malli on aina entistä isompi, ja lisäksi tila-autot ja maasturit entistä suositumpia.

• kolhukärsijä

kolhittiin kahta autoa rivitalon parkkipaikalla. Oli naapurin puoleinen ovi täynnä pieniä jälkiä. Ikinä en saanut naapuria kiinni kohimisesta. Samanlaisia jälkiä alkoi ilmestyä myös toiseen vähän myöhemmin hankittuun autoon. Sitten rohkaisin mieleni ja kysyin asiaa naapurilta (mutta milläs todistat, jos ei maalijälkiä ole). UUsien kolhujen määrä kuitenkin selvästi väheni, muttei täysin loppunut. Mutta nyt, kun muutimme omakotitaloon, jossa on oma autokatos molemmille autoille on kolhiintuminen loppunut kokonaa . Siis nyt voisi vaihtaa autot uusiin :)

Siis parasta vaan harkita omakotitaloon muuttamista, jos haluat asian varmasti korjaantuvan.

• kolhivat

Atavistinen laumahenki peittoaa heiltä kaiken muun suhteellisuudentajun.Kun ne meluisat ryhmät ovat saaneet taisteltua itselleen marketista banaanitertun ja vaippapaalin niin ei muusta väliä.

• Hellanlettas sentään

Voi pojat.

Tämä on sitten kommenttina koko viestiketjulle.

Miksi ajatte niin pirun kalliilla autoilla kun alkaa itkettää jos käyttöesineeseen tulee käytön jälkiä.

Auto on käyttöesine siinä missä jääkaappikin, tuleeko itku kun jääkaapin oveen tulee kolhu, muistatteko pestä jääkaapin säännöllisesti ja vahaatteko oven?

• hjhjhjh

Kuulehan tollo,auto on kalliimpi kuin jääkaappi ja jos joku kolhii autoani se myös maksaa sen.Olet juuri tyypillinen corolla tai sunny karvalakki kuski joka ei kunnioita toisten omaisuutta ollenkaan.Siirry käyttämään julkisia niin et kolhi toisten omaisuutta.Käytön jälkiä autossa ovat kiveniskut eikä mitkään ovilla tehdyt iskut.Vain täydellinen idiootti vertaa jääkaappia ja autoa.

• Korvakuulolta
        hjhjhjh kirjoitti:

Kuulehan tollo,auto on kalliimpi kuin jääkaappi ja jos joku kolhii autoani se myös maksaa sen.Olet juuri tyypillinen corolla tai sunny karvalakki kuski joka ei kunnioita toisten omaisuutta ollenkaan.Siirry käyttämään julkisia niin et kolhi toisten omaisuutta.Käytön jälkiä autossa ovat kiveniskut eikä mitkään ovilla tehdyt iskut.Vain täydellinen idiootti vertaa jääkaappia ja autoa.

Hintakin melkein sama. Ainakin meillä.

• hjhjhj
        Korvakuulolta kirjoitti:

Hintakin melkein sama. Ainakin meillä.

Mulla jääkaappi 400 egeä ja auto 33000 egeä.Jos auto on samanarvoinen kuin jääkaappi sillä ei kannata lähteä edes ajamaan.Kulje julkisilla.Niihinkin mahtuu kauppakassisi ja lapsesi.

• Rakas autoni
        hjhjhj kirjoitti:

Mulla jääkaappi 400 egeä ja auto 33000 egeä.Jos auto on samanarvoinen kuin jääkaappi sillä ei kannata lähteä edes ajamaan.Kulje julkisilla.Niihinkin mahtuu kauppakassisi ja lapsesi.

No tottakai auto on kalliimpi kuin jääkaappi, mutta suhtaudut siihen kuin se olisi joku jonka viet peiton alle illalla.

Auto on kodinkone siinä missä jääkaappikin, siivoatko jääkaapin säännöllisesti, sulatat pakastimen ja sitä rataa, et varmasti. Mutta autoon vaihdetaan öljyt just kun pitää ja puunataan ja vahataan, aivotonta hommaa sanon minä.

• kjkjkjk
        Rakas autoni kirjoitti:

No tottakai auto on kalliimpi kuin jääkaappi, mutta suhtaudut siihen kuin se olisi joku jonka viet peiton alle illalla.

Auto on kodinkone siinä missä jääkaappikin, siivoatko jääkaapin säännöllisesti, sulatat pakastimen ja sitä rataa, et varmasti. Mutta autoon vaihdetaan öljyt just kun pitää ja puunataan ja vahataan, aivotonta hommaa sanon minä.

Niin eihän kateellinen voi muitten autoja ymmärtää.Pysy vaan siellä jääkaapin ja kodinkoneiden luona niin kaikilla parempi mieli.

• Korvakuulolta
        hjhjhj kirjoitti:

eikun autolla... niin kauan kun menee katsastuksesta läpi ja maksan vakuutukset.

Sua vaan harmittaa kun mä pääsen mun jääkaapilla melkein kaikkialle minne sinäkin melkein yhtä nopeasti kuin sinäkin, eikä edes vituta, jos joku vähän parkkipaikalla nojaa.

• fgfgffgfg
        Rakas autoni kirjoitti:

Niin ja siivoan myös jääkaappia samalla tavalla kuin autoa.Voi hellalettas .

• Tai 1922
        kjkjkjk kirjoitti:

Niin eihän kateellinen voi muitten autoja ymmärtää.Pysy vaan siellä jääkaapin ja kodinkoneiden luona niin kaikilla parempi mieli.

En muuten ole kateellinen, miksi mun tartteisi pitää pihalla seisomassa jotakin 30000 euron peltilaatikkoa kun ajan 5000km vuodessa.

Vanha, ilmaiseksi saatu auto, ajaa asiansa ihan OK.

Miten tämä ihmisten menininki tuntuu ihan kuin oltaisiin vuodessa 1989, juuri ennenkuin lama napsahti silmien väliin.

• Jossakin mättää
        fgfgffgfg kirjoitti:

Niin ja siivoan myös jääkaappia samalla tavalla kuin autoa.Voi hellalettas .

Mutta silitätkö vaatteita?

• Korvakuulolta
        kjkjkjk kirjoitti:

Miksi eri mieltä oleva ihminen on aina kateellinen? Tuota perustelua käytetään jo tarhassa, mutta mihin se perustuu?

• jos joku kopsauttaa
        Korvakuulolta kirjoitti:

eikun autolla... niin kauan kun menee katsastuksesta läpi ja maksan vakuutukset.

Sua vaan harmittaa kun mä pääsen mun jääkaapilla melkein kaikkialle minne sinäkin melkein yhtä nopeasti kuin sinäkin, eikä edes vituta, jos joku vähän parkkipaikalla nojaa.

Se se muuten harmittaa jos joku parkkipaikalla tussauttaa uuden mazdansa oven meikäläisen 20 vuotta vanhan peugeotin kylkeen. Lähtee maalit ja alkaa ruostumaan, se mazda meinaan.

Toi pösöhän on jo kyntensä näyttänyt, sieltä mistä on maali irronnu, ei ruostu, ei niin kirveelläkään (no, en ole kyllä kirvestä kokeillut).

Lommot tuo vaan elämänkokemusta tuon auton kyljissä.

• ei sen kummempaa
        Korvakuulolta kirjoitti:

Miksi eri mieltä oleva ihminen on aina kateellinen? Tuota perustelua käytetään jo tarhassa, mutta mihin se perustuu?

Kateellisuus on sana jota on helppo käyttää siinä vaiheessa kun oma ajattelukyky loppuu ja pitää ryhtyä puolustamaan asemiaan hyökkäämällä.

• A. U. Toilija
        hjhjhjh kirjoitti:

Miten niin autolla ja jääkaapilla on jotain eroa? Minulla ainakin on tapana pestä ja vahata jääkaappini kiiltäväksi joka päivä. Jos tulet meille kylään ja potkaiset klommon jääkaappini oveen, maksat varmasti aiheuttamasi vahingon.

Aivan samalla tavalla on jokaisen oma asia, miten siistinä sen OMAN autonsa haluaa pitää. Minun puolestani jokainen saa kolhia sitä OMAA autoaan ihan just niin paljon kuin huvittaa, mutta toisten autot on syytä jättää rauhaan. Jos ei tätä perusasiaa ymmärrä, ei ole kelvollinen elämään yhteiskunnan jäsenenä.

• Kelju K. Kojootti
        Tai 1922 kirjoitti:

En muuten ole kateellinen, miksi mun tartteisi pitää pihalla seisomassa jotakin 30000 euron peltilaatikkoa kun ajan 5000km vuodessa.

Vanha, ilmaiseksi saatu auto, ajaa asiansa ihan OK.

Miten tämä ihmisten menininki tuntuu ihan kuin oltaisiin vuodessa 1989, juuri ennenkuin lama napsahti silmien väliin.

Mitä joku tekee autolla jos vaan ajaa 5000 kilsaa vuodessa.Tälläisiltä auto pois kokonaan.Menkööt julkisilla perunaostoksille.

• mutta en paljoa
        Kelju K. Kojootti kirjoitti:

Mitä joku tekee autolla jos vaan ajaa 5000 kilsaa vuodessa.Tälläisiltä auto pois kokonaan.Menkööt julkisilla perunaostoksille.

Huijasin, ajan mä 12000 oikeasti vuodessa. mutta siihenkin riittää vanha pommi.

• Korvakuulolta
        mutta en paljoa kirjoitti:

Huijasin, ajan mä 12000 oikeasti vuodessa. mutta siihenkin riittää vanha pommi.

Mullakin millenium-mallinen auto, jolla ajan 25 000 vuodessa, mutta ei se mikään pyhä lehmä ole.

• Toistaiseksi kolhimaton

Eri ihmisillä on eri arvomaailma. Joku pitää pyhänä joka vuotista reissua turistirysään, joku taas tekee hulluna ylitöitä, että saa hankittua uuden auton.

Voisi vähän kunnioittaa myös muiden näkökulmia, vaikka ne eroavaisitkin omista prioriteeteistä.

Jokainen voi miettiä, miten paljon normaali palkansaaja joutuu tekemään töitä, että saa hankittua 30 000 euron auton. Todennäköisesti tämä henkilö rakastaa autoja, kun uhraa suurimman osan työrupeamastaan unelmansa toteuttamiseen.

Nauttiiko joku siitä, että saa aiheutettua pahaa mieltä toiselle väliinpitämättömyydellään, kun kolhii toisen jopa kymmenen vuoden säästämisen tuloksen?

Vahinkoja sattuu, mutta pienestä vahingosta maksetaan pienet rahat ja isosta vahingosta isot rahat.

• oltava

Se silmäterä klassikko jolla naatiskellaan hyvällä säällä,valitussa ympäristössä ja seurassa.Ja rupinen arkiropponen jonka raaskii jättää vandaalien uhriksi.Itse kokisin ressiä jos aina pitäisi laskelmoida milloin Lexus on vaihdettava taas uuteen jotta vielä hyvitettäisiin jotakin.Sijoituksena uusi auto on surkea.Jonkinlaisena esimerkkinä omasta saituudestani:hankin 15 vuotta sitten nyt jo kolmikymppisen avolavapakun 750 markalla,ja onhan siihen onnistuttu törmäilemään.Eräskin luiskaperä kiilautui lavan alle ja ilman kuljettajaa!P-alueella,oli unohtunut jarrutta ja vaihteetta.Jos ovilla kolhivat niin kipeämpää tekee kolhijan omalle biilille.Provokaattoreille tiedoksi etten kateuttani tai köyhyyttäni tätä sepustele,suomi vaan on niin tuore autoilumaa että täällä arvostetaan joutavia helyjä.

• reaIisti

Potkaise kostoksi (jos on tarvis)lommo naapurin auton oveen tai sitten anna monoa esim. sivupeilille. SIIS VAIN, JOS OLET VARMA....

Elämänkokemukseni taakalla voin sanoa, että se naapurimulkku ei myönnä tekemäänsä.

Aito rikostutkinta paljastaisi hänet autoineen heti, mutta siihen poliisin resurssit eivät riitä.
      Kaikki on priorisoitua.

• Korvakuulolta

Tuohan siinä on niin pirullista, ei voi olla ihan 100% varma, että se oli just se naapuri, voihan se olla, että siinä on itseltä unohtunut joku kauppakeikka...

Mutta mitä tekee suoraselkäinen suomalainen? Kostaa kumminkin, varmuuden vuoksi. Tuleehan siitä parempi mieli.

Hyvällä tuurilla se, jolle on kostettu, kostaakin jollekin kolmannelle, eikä suoraan takaisin.

• stuntman

Tässä olisi nyt markkina-rako jonkunlaiselle kolhun estimelle. Helppokäyttöinen ja mukana kulkeva (joku muu kuin Smith & Wesson).

No niin pelle pelottomat laittakaas mietintämyssyt toimimaan

• Korvakuulolta

Ehdottaa hän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe