Voiskos joku entinen tai nykyinen JT kertoa?

Ihmettelevä

Mua jäi vaivaamaan mitä tapahtuu siinä vaiheessa kun joku päättää Jehovantodistajiin liittyä. Voiskos joku lyhesti asiasta kertoa kun itse en koskaan päässyt kotona tapahtuvaa tutkiskelua ja muutamaa valtakunnansalilla käyntiä pidemmälle.

12

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Ihmettelevä

Ei vaan mene koko juttu mulle mitenkään jakeluun. Noita kun lukee, niin tulee tunne maanpäällisestä helvetistä. Noh, empä mä uskonnosta muutenkaan mitään tiedä.

• Ihmettelevä kirjoitti:

Ei vaan mene koko juttu mulle mitenkään jakeluun. Noita kun lukee, niin tulee tunne maanpäällisestä helvetistä. Noh, empä mä uskonnosta muutenkaan mitään tiedä.

>>Ei vaan mene koko juttu mulle mitenkään jakeluun. Noita kun lukee, niin tulee tunne maanpäällisestä helvetistä.

Vaikka en tietenkään kaikkien puolesta voi puhua, niin monien mielestä tunnetilasi on kyseisen järjestön kohdalta todellinen.

• et lukisi
        Ihmettelevä kirjoitti:

mitä tälläisillä sivustoilla sanotaan.

• et lukisi kirjoitti:

>>parempi kun et lukisi mitä tälläisillä sivustoilla sanotaan.

Sinulla on varmasti antaa täsmällisiä esimerkkejä 'tällaisten' (jt-tuki esim.) sivujen vahingollisuudesta tai valheellisuudesta. Muutoinhan et voisi neuvoa ketään suuntaan tahi toiseen antamatta epärehellistä kuvaa itsestäsi.

• Ihmettelevä
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Ei vaan mene koko juttu mulle mitenkään jakeluun. Noita kun lukee, niin tulee tunne maanpäällisestä helvetistä.

Vaikka en tietenkään kaikkien puolesta voi puhua, niin monien mielestä tunnetilasi on kyseisen järjestön kohdalta todellinen.

Jos tosiaan asenne uutta jäsentä kohtaan muuttuu heti kasteen jälkeen, niin kuinka moni eroaa tuossa vaiheessa kun karu totuus selviää? Ainakin täällä kirjoittelevat entiset Jehovantodistajat tuntuvat olleen vuosikausia jäseninä ennenkuin ovat lähteneet.

• salaisuus?
        Ihmettelevä kirjoitti:

Jos tosiaan asenne uutta jäsentä kohtaan muuttuu heti kasteen jälkeen, niin kuinka moni eroaa tuossa vaiheessa kun karu totuus selviää? Ainakin täällä kirjoittelevat entiset Jehovantodistajat tuntuvat olleen vuosikausia jäseninä ennenkuin ovat lähteneet.

Kaikki elämä pyörii JT yhteisössä. On tosi vaikeaa luopua JT jäjestöstä mitä pitempään siinä on ollut.
        Itse työstin lähtemistäni vuosia.

SANOIT   >>>>>>>>>Jos tosiaan asenne uutta jäsentä kohtaan muuttuu heti kasteen jälkeen, niin kuinka moni eroaa tuossa vaiheessa kun karu totuus selviää?

• salaisuus?
        et lukisi kirjoitti:

itsekin??? MIssä logiikka. Vai edustatko vanhimmistoa,joka saa erivapauksia ottaa???????

• teetee_
        salaisuus? kirjoitti:

itsekin??? MIssä logiikka. Vai edustatko vanhimmistoa,joka saa erivapauksia ottaa???????

Lukeminenko on syntiä? Ainoastaanko Jt-kirjallisuutta saa lukea ja mahdollisesti ansiotyöhön liittyvää infoa.

En usko, että tämä korkeampi luokka tässäkään hierarkiassa uskoo moista. Kyllä he lukevat mitä haluavat. Kielto koskee rivitodistajia, joilla ei tulisi olla liikaa älliä. Rupeavat vielä kyselemään vaikeita, eivätkä heti nielekään Vartiotorniseuran totuutta sellaisenaan.

• Ihmettelevä
        salaisuus? kirjoitti:

Kaikki elämä pyörii JT yhteisössä. On tosi vaikeaa luopua JT jäjestöstä mitä pitempään siinä on ollut.
        Itse työstin lähtemistäni vuosia.

SANOIT   >>>>>>>>>Jos tosiaan asenne uutta jäsentä kohtaan muuttuu heti kasteen jälkeen, niin kuinka moni eroaa tuossa vaiheessa kun karu totuus selviää?

Miksi sitten Jehovantodistajista erotaan? Onko syynä ristiriidat Jehovantodistajien opin ja Raamatun välillä vai lahkossa esiintyvät "maalliset" lieveilmiöt esim. painostus?

• Markku_Meilo
        Ihmettelevä kirjoitti:

>>Noita kun lukee, niin tulee tunne maanpäällisestä helvetistä.

Vt-seura opettaa toisaalta, että helvettiä ei ole, mutta toisaalta päämääränä on ikuisuus jehovantodistajien keskuudessa maan päällä.

• salaisuus?
        Ihmettelevä kirjoitti:

Miksi sitten Jehovantodistajista erotaan? Onko syynä ristiriidat Jehovantodistajien opin ja Raamatun välillä vai lahkossa esiintyvät "maalliset" lieveilmiöt esim. painostus?

on yhtä ristissä, kuin aikanaan neukkulassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1102
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      146
      1100
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1055
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      73
      823
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      44
      817
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      798
    7. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      745
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      730
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      701
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      662
    Aihe